abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85681115
quote:
AMSTERDAM - Sinds de verbreding van de A2 tussen Utrecht en Amsterdam wordt bij snelheidscontroles bijna een op de vijf passanten bekeurd. Een groot deel van de passanten rijdt volgens een politiewoordvoerder 'fors' te hard.

Sinds 23 juli bestaat de A2 van Utrecht naar Amsterdam uit vijf rijstroken. Voor die verbreding reed ongeveer zes procent van de passanten te hard.
De woordvoerder zei op Radio 1 dat veel weggebruikers niet zijn gewend aan de ruimte die ze op de A2 krijgen. "Normaal kun je in de spits niet harder dan 50 kilometer per uur. Nu kun je ongehinderd doorrijden."

Na de verbreding heeft de politie acht keer gecontroleerd. Van de 56 duizend passanten reden er tienduizend te hard. Honderd rijbewijzen werden ingenomen. Dat gebeurt alleen als iemand veel te hard rijdt. Sommige automobilisten gingen sneller dan 200 kilometer per uur.
Snelheid
Sinds aan de weg wordt gewerkt geldt er geen maximumsnelheid meer van 120, maar van 100 of 90 kilometer per uur.
Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) zei zaterdag in De Telegraaf dat hij de maximumsnelheid op het traject op rustige tijden wil verhogen naar 120 kilometer per uur.
De politiewoordvoerder wijst erop dat de meeste bekeurden zo hard reden dat ze ook een boete hadden gehad als de maximumsnelheid 120 kilometer per uur was geweest.
En het Rijk heeft er weer een nieuwe melkkoe bij. Een 2x5baansweg met een snelheidslimiet van 100 km/h.
En gelijk gaan staan flitsen, want de overheid weet zelf ook donders goed dat die snelheid zo laag ligt dat er wel te hard moet worden gereden.

Als er zóveel mensen op een traject te hard rijden, dan mag je misschien ook wel een beetje gaan twijfelen of de wetgeving nog wel reëel is..
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_85681225
De politiewoordvoerder wijst erop dat de meeste bekeurden zo hard reden dat ze ook een boete hadden gehad als de maximumsnelheid 120 kilometer per uur was geweest

Dus die 100km per uur was niet echt de boosdoener.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_85681250
Ze moeten de nieuwe wegen toch ergens van betalen.
Apprentice Entrepreneur.
pi_85681270
En wij maar roepen dat ze niks doen bij de politie.
pi_85681286
Het is bekend hoe hard daar gereden mag worden. Mensen die te hard rijden nemen zelf het risico om een boete te krijgen. Belachelijke onzin om te stellen dat er wel te hard gereden moet worden.
pi_85681319
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:15 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Als er zóveel mensen op een traject te hard rijden, dan mag je misschien ook wel een beetje gaan twijfelen of de wetgeving nog wel reëel is..
Dat kun je iedere week wel roepen, de meeste mensen rijden gewoon standaard 10km/h te hard. Ongeacht de max. snelheid.
pi_85681381
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:19 schreef rutger05 het volgende:
Het is bekend hoe hard daar gereden mag worden. Mensen die te hard rijden nemen zelf het risico om een boete te krijgen. Belachelijke onzin om te stellen dat er wel te hard gereden moet worden.
Juist. Ik heb er ook al meerdere keren gereden op rustige tijdstippen, maar nog geen boete gehad hoor!

't Nodigt wel uit zo'n brede weg, maar je kunt de politie moeilijk de schuld geven van je eigen gebrek aan zelfbeheersing.
pi_85681386
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:20 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat kun je iedere week wel roepen, de meeste mensen rijden gewoon standaard 10km/h te hard. Ongeacht de max. snelheid.
Als ik het bericht zo lees was er sprake van fors te hard. Ik vermoed dat 10 km per uur te hard niet onder fors te hard valt op een snelweg.
pi_85681428
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:22 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Juist. Ik heb er ook al meerdere keren gereden op rustige tijdstippen, maar nog geen boete gehad hoor!

't Nodigt wel uit zo'n brede weg, maar je kunt de politie moeilijk de schuld geven van je eigen gebrek aan zelfbeheersing.
Dat laatste is volgens mij een nationale sport.
pi_85681486
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
De politiewoordvoerder wijst erop dat de meeste bekeurden zo hard reden dat ze ook een boete hadden gehad als de maximumsnelheid 120 kilometer per uur was geweest

Dus die 100km per uur was niet echt de boosdoener.
Nee, maar als op een traject 1 op de 5 mensen geflitst worden, waarvan de meesten met meer dan 20 km/h te hard, dan klopt er iets niet.

En natuurlijk mag je niet te hard rijden, maar waarom zondigen op dit traject zoveel mensen en met zulke flinke overschrijdingen? Omdat de maximumsnelheid veel te laag is gelegd, en dus makkelijk cashen.

Iedereen die regelmatig autorijdt weet dat je je snelheid eerder aanpast op de verkeerssituatie dan op de maximumsnelheid. Vaak ligt de maximumsnelheid iets lager dan dat, maar daar kunnen mensen zich op aanpassen. De enige reden dat hier zo erg gezondigd wordt is door een maximumsnelheid die onzinnig is ten opzichte van de verkeerssituatie.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_85681494
Vaak slaan die snelheden nergens op. De nieuwe A2 is er zo 1.
Net zoals de A4 richting Den Haag na Leiden, in het bochtige 2-baansstuk ervoor was het altijd 120, als het dan kaarsrecht 3-baans wordt zonder ook maar 1 af- en oprit is het opeens 100.... wie kan me dat uitleggen?
  woensdag 25 augustus 2010 @ 11:30:30 #12
302192 NML
Ononderbouwde Mening Spuger
pi_85681667
De laatste tijd komt er wel veel in het nieuws met gedode babies.
Die wet ook maar aanpassen dan?
:|W
pi_85681691
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:30 schreef NML het volgende:
De laatste tijd komt er wel veel in het nieuws met gedode babies.
Die wet ook maar aanpassen dan?
:|W
Wat een ontzettend onzinnige vergelijking.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_85681728
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:31 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Wat een ontzettend onzinnige vergelijking.
Zijn naam is dan ook uitmuntend gekozen.
pi_85681734
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
De politiewoordvoerder wijst erop dat de meeste bekeurden zo hard reden dat ze ook een boete hadden gehad als de maximumsnelheid 120 kilometer per uur was geweest

Dus die 100km per uur was niet echt de boosdoener.
Ik geloof er niets van dat 1 op de 5 mensen die daar langs komt meer dan 130 km/h op de teller rijdt. Dat gebeurt op wegen waar je 120 mag amper. Het toont gewoon aan dat er prima harder gereden kan worden dan 100km/h.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 11:33:01 #16
312694 errrbek
Rollende R en ook een harde L
pi_85681745
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:25 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Nee, maar als op een traject 1 op de 5 mensen geflitst worden, waarvan de meesten met meer dan 20 km/h te hard, dan klopt er iets niet.

En natuurlijk mag je niet te hard rijden, maar waarom zondigen op dit traject zoveel mensen en met zulke flinke overschrijdingen? Omdat de maximumsnelheid veel te laag is gelegd, en dus makkelijk cashen.

Iedereen die regelmatig autorijdt weet dat je je snelheid eerder aanpast op de verkeerssituatie dan op de maximumsnelheid. Vaak ligt de maximumsnelheid iets lager dan dat, maar daar kunnen mensen zich op aanpassen. De enige reden dat hier zo erg gezondigd wordt is door een maximumsnelheid die onzinnig is ten opzichte van de verkeerssituatie.
Alleen vergeet je ook even te melden dat ze aan de andere kant van de A2 nog met wegwerkzaamheden bezig zijn :)
pi_85681842
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:33 schreef errrbek het volgende:

[..]

Alleen vergeet je ook even te melden dat ze aan de andere kant van de A2 nog met wegwerkzaamheden bezig zijn :)
ow wat doen ze dan... de weg is vanaf de oprit a9 tot aan afslag Maarssen gewoon gereed hoor! staan alleen van die borden dat je daar niet kan rijden. momenteel gebruikt oom de motor agent deze banen om het verkeer vanaf utrecht te laseren. op deze manier veroorzaakt hij ook nog eens vanaf amsterdam een file
pi_85681856
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:33 schreef errrbek het volgende:

[..]

Alleen vergeet je ook even te melden dat ze aan de andere kant van de A2 nog met wegwerkzaamheden bezig zijn :)
Dus na die wegwerkzaamheden gaat de snelheid weer omhoog?

Las wel dat er gesproken werd over een landelijk systeem van variabele snelheden. Dat zou in ieder geval al een hele verbetering zijn!
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_85681874
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:33 schreef errrbek het volgende:

[..]

Alleen vergeet je ook even te melden dat ze aan de andere kant van de A2 nog met wegwerkzaamheden bezig zijn :)
Oh stel je voor dat je door die 20km/h extra in de slip raakt, 5 banen over steekt, dwars door de middenberm. Nog eens 5 banen over steekt, zonder een auto te raken en vervolgens een wegwerker aan de andere kant doodrijdt. Zoiets?
pi_85681877
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:31 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Wat een ontzettend onzinnige vergelijking.
Niets onzinnig aan die vergelijking, maar zo zie je wel hoe onzinnig jouw voorstel is.
pi_85681919
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:36 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dus na die wegwerkzaamheden gaat de snelheid weer omhoog?

Las wel dat er gesproken werd over een landelijk systeem van variabele snelheden. Dat zou in ieder geval al een hele verbetering zijn!
Tering, jij hebt echt poep in je ogen heh?
Hier, uit je eigen OP:
quote:
Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) zei zaterdag in De Telegraaf dat hij de maximumsnelheid op het traject op rustige tijden wil verhogen naar 120 kilometer per uur.
pi_85681934
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:36 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dus na die wegwerkzaamheden gaat de snelheid weer omhoog?

Las wel dat er gesproken werd over een landelijk systeem van variabele snelheden. Dat zou in ieder geval al een hele verbetering zijn!
Ja, en dan is 120 weer niet snel genoeg. Het maakt in de randstad geen hol uit iig.
pi_85682020
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:38 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Tering, jij hebt echt poep in je ogen heh?
Hier, uit je eigen OP:
[..]


Ja, wil, maar dat zegt niet dat het gaat gebeuren. De reden dat het 100km/h is dat het minder procedures zou opleveren en dat het sneller klaar zou zijn. Die 120 km/h moet eerst nog goedgekeurd worden en hier in Nederland gaat dat niet zo makkelijk met die belachelijke milieueisen, als het er überhaupt al doorheen komt.
pi_85682041
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, en dan is 120 weer niet snel genoeg. Het maakt in de randstad geen hol uit iig.
Dat ook nog eens. Als je dat hele traject 120 rijdt ben je max. een minuut sneller ofzo.
pi_85682111
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:37 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Niets onzinnig aan die vergelijking, maar zo zie je wel hoe onzinnig jouw voorstel is.
Met de kans op een troll te happen:

Als we babymoord gaan toe staan staan we dus toe dat er babies vermoord kunnen worden.

Als er een traject is waar heel veel mensen te hard rijden, meer dan op welk traject dan ook, en het is een 5baanstraject waar je maar 100 mag, dan kun je je afvragen waarom er daar zo ontzettend veel te hard wordt gereden.

Hebben de mensen daar meer haast? Wonen er allemaal maar patsende sjonnies? Of hebben ze misschien toch een te lage snelheid voor het traject ingesteld?
Sowieso is 120 een normale snelheid voor een snelweg, dus daar gaat je vergelijking ook al mank.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_85682133
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:40 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat ook nog eens. Als je dat hele traject 120 rijdt ben je max. een minuut sneller ofzo.
het is gewoon een stuk prettigere rijden op deze manier. zeker als je dan ook nog eens van die ouwe postduiven in suzuki wagon R hebt die standaard 15 km/h langzamer rijden. laat die lekker op de twee rechter banen rijden. kunnen wij een beetje doorrijden op de andere banen
pi_85682196
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:40 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat ook nog eens. Als je dat hele traject 120 rijdt ben je max. een minuut sneller ofzo.
Wel eens auto gereden?
Het gaat niet echt om de tijdwinst, maar meer om de persoonlijke beleving. Het rijdt gewoon een stuk lekkerder.

Net zoals wanneer je op een 1baansweg waar je 80 mag, achter iemand komt te rijden die 60 rijdt. KWa tijd verwaarloosbaar, maar ontzettend irritant. Het draait niet allemaal om tijdwinst.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_85682203
Ach, hebben ze weer eens geld te kort en willen ze even makkelijk verdienen?
Blijkbaar kan je daar flot doorrijden. Verkeersdoorstroming.

Misschien moeten ze hun tijd en "mankracht" (gaat het hier wel om mannen, of huisvrouwen achter de camera?) steken in nuttiger zaken.
pi_85682450
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:44 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Wel eens auto gereden?
Het gaat niet echt om de tijdwinst, maar meer om de persoonlijke beleving. Het rijdt gewoon een stuk lekkerder.

Ja dat is de eerste kilometer dat je even gas los moet laten om op de 100 te zitten. Daarna rij je gewoon weer even prettig verder maar dan met 100 km/h.

Dit is typisch de verkeerde cirkelredenering, want als je 140 mag is jouw persoonlijke beleving ook weer een stuk beter. Maar de persoonlijke beleving van de ambulancebroeders die jou uit je wrak mogen halen als er een keer wat gebeurt, of die van de mensen die wonen naast die snelweg, die tellen we even niet mee.
pi_85682577
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:50 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ja dat is de eerste kilometer dat je even gas los moet laten om op de 100 te zitten. Daarna rij je gewoon weer even prettig verder maar dan met 100 km/h.

Dit is typisch de verkeerde cirkelredenering, want als je 140 mag is jouw persoonlijke beleving ook weer een stuk beter. Maar de persoonlijke beleving van de ambulancebroeders die jou uit je wrak mogen halen als er een keer wat gebeurt, of die van de mensen die wonen naast die snelweg, die tellen we even niet mee.
heb je er überhaupt zelf al gereden? en dacht dat we het nog steeds over 120 hadden. 120 is trouwens altijd de snelheid geweest die daar gereden werd. toen waren het nog 3 banen. nu zijn het 5 banen met 100 km/h
pi_85682700
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
De politiewoordvoerder wijst erop dat de meeste bekeurden zo hard reden dat ze ook een boete hadden gehad als de maximumsnelheid 120 kilometer per uur was geweest

Dus die 100km per uur was niet echt de boosdoener.
Dat zeggen ze.
Als mensen maar een paar km hard reden dan hadden ze geen boete gehad . En sowieso lagere boetes.
1 op de 5 is onacceptabel , net als de drogreden dat mensen niet gewend zijn aan ruimte :')
pi_85682857
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:57 schreef Casualty het volgende:

[..]

Dat zeggen ze.
Als mensen maar een paar km hard reden dan hadden ze geen boete gehad . En sowieso lagere boetes.
1 op de 5 is onacceptabel , net als de drogreden dat mensen niet gewend zijn aan ruimte :')
denk dat ze dit aantal (1 op de 5) ook halen wanneer ze op de A1 (barneveld richting het oosten) gaan controleren.
pi_85682881
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:54 schreef stavast het volgende:

[..]

heb je er überhaupt zelf al gereden? en dacht dat we het nog steeds over 120 hadden. 120 is trouwens altijd de snelheid geweest die daar gereden werd. toen waren het nog 3 banen. nu zijn het 5 banen met 100 km/h
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:22 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Juist. Ik heb er ook al meerdere keren gereden op rustige tijdstippen, maar nog geen boete gehad hoor!

't Nodigt wel uit zo'n brede weg, maar je kunt de politie moeilijk de schuld geven van je eigen gebrek aan zelfbeheersing.
pi_85682969
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:01 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]


[..]


ok.. ik heb zelf ook nog geen boete gehad, al hoewel ik er wel één verwacht. ik houd altijd flitsservice.nl in de gaten. maar blijkbaar controleren ze het verkeer Utrecht - Amsterdam ook vanaf de kant van Amsterdam - Utrecht.. Spannend dus :)
pi_85683425
maximumsnelheidtopic *O*
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 25 augustus 2010 @ 12:48:50 #36
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_85684558
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:50 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ja dat is de eerste kilometer dat je even gas los moet laten om op de 100 te zitten. Daarna rij je gewoon weer even prettig verder maar dan met 100 km/h.

Dit is typisch de verkeerde cirkelredenering, want als je 140 mag is jouw persoonlijke beleving ook weer een stuk beter. Maar de persoonlijke beleving van de ambulancebroeders die jou uit je wrak mogen halen als er een keer wat gebeurt, of die van de mensen die wonen naast die snelweg, die tellen we even niet mee.
Ja, want 140 is zoooooooooooooooooooooooooo eng ;( ;( ;( ;(
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:52:44 #37
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_85700175
De reden voor de 100 km/h is luchtkwaliteit. Bij 120 km/h wordt er meer fijnstof etc uitgestoten dan bij 100 km/h. En als je dan met 2x5 stroken gaat rekenen, dan kom je boven de wettelijke normen.

Vandaar dat men jaren geleden (!) netjes volgens (inspraak)procedures heeft besloten dat 2x5 stroken okay is (ipv 2x4 stroken) mits wel de snelheid naar beneden gaat.

Misschien kan ooit met schonere motoren enzo de snelheid weer omhoog. Of idd zoals nu geopperd, alleen op rustige momenten. Maar da's technisch vrij lastig.

Gewoon maar accepteren dus dat je een paar minuutjes minder snel op je bestemming bent. Voor dat lekkere gevoel van hard doorrijden schaf je maar een racespelletje aan op je Xbox.
pi_85701404
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:25 schreef DennisMoore het volgende:
De reden voor de 100 km/h is luchtkwaliteit. Bij 120 km/h wordt er meer fijnstof etc uitgestoten dan bij 100 km/h. En als je dan met 2x5 stroken gaat rekenen, dan kom je boven de wettelijke normen.

Vandaar dat men jaren geleden (!) netjes volgens (inspraak)procedures heeft besloten dat 2x5 stroken okay is (ipv 2x4 stroken) mits wel de snelheid naar beneden gaat.

Misschien kan ooit met schonere motoren enzo de snelheid weer omhoog. Of idd zoals nu geopperd, alleen op rustige momenten. Maar da's technisch vrij lastig.

Gewoon maar accepteren dus dat je een paar minuutjes minder snel op je bestemming bent. Voor dat lekkere gevoel van hard doorrijden schaf je maar een racespelletje aan op je Xbox.
Inderdaad, of je gaat naar de Oosterburen
PWBF
pi_85702497
Van mij mogen ze veel meer controleren en niet alleen daar. Je moet je gewoon aan de regels houden.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_85703781
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:24 schreef ouderejongere het volgende:
Van mij mogen ze veel meer controleren en niet alleen daar. Je moet je gewoon aan de regels houden.
Inderdaad. Niet dat ik zelf nooit te hard rijdt, maar als ik dan een boete krijg ga ik niet lopen huilen dat het komt doordat de weg te breed was ofzo :').

Wie weleens over de N302 rijdt bij harderwijk kent het trouwens ook wel. Dat hele stuk is tegenwoordig 2-baans met ongelijkvloerse kruisingen. Je zou er zo met 120 overheen tuffen, maar op de hectometerpaaltjes staat toch echt "80". En dat zal ook wel met fijnstof en geluid enzo te maken hebben, want je rijdt vlak langs de bebouwing. Eenmaal in de polder mag je wel gewoon 100.

[ Bericht 19% gewijzigd door KomtTijd... op 25-08-2010 21:05:11 ]
pi_85706521
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:55 schreef KomtTijd... het volgende:

maar op de hectometerpaaltjes staat toch echt "80".
Snelheids-aanduiding (reminder) op hectometerpaaltjes klopt niet altijd, en heeft ook geen wettelijke status. Mag je dus volkomen negeren :).
pi_85706841
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:53 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Snelheids-aanduiding (reminder) op hectometerpaaltjes klopt niet altijd, en heeft ook geen wettelijke status. Mag je dus volkomen negeren :).
En toch is het wel prettig dat het er op zit, voor als je dat grote, officiële bord bij de oprit even gemist hebt.
pi_85709285
En links heeft dit topic meteen gekaapt zie ik. :')
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_85710055
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:41 schreef huhggh het volgende:

En links heeft dit topic meteen gekaapt zie ik. :')
Ben jij zo'n sneue huilie die meteen "Linkse kerk!" gaat krijsen bij alles wat hem niet bevalt :')?
pi_85711193
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:25 schreef DennisMoore het volgende:
Misschien kan ooit met schonere motoren enzo de snelheid weer omhoog. Of idd zoals nu geopperd, alleen op rustige momenten. Maar da's technisch vrij lastig.
Ook met schonere motoren zal de snelheid niet omhoog gaan, dat weet je zelf ook wel.

Dit snelheidsbeleid heeft niet de instemming van Verkeer en Waterstaat, maar komt van Justitie af, die kunnen hier geld mee ophalen en heel erg veel ook.
En ik denk dat het een beetje elkaar pesten is ook, Justitie laat hier hun macht zien aan VenW
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_85711624
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:21 schreef Verburg_K het volgende:

Ook met schonere motoren zal de snelheid niet omhoog gaan, dat weet je zelf ook wel.

Dit snelheidsbeleid heeft niet de instemming van Verkeer en Waterstaat, maar komt van Justitie af, die kunnen hier geld mee ophalen en heel erg veel ook.
En ik denk dat het een beetje elkaar pesten is ook, Justitie laat hier hun macht zien aan VenW
Wat een beeldig alu hoedje heb je op :).

Verdiep je eens in de materie, zou ik zeggen. Deze borreltafel-complot-prietpraat is een beetje ehm... niet serieus te nemen.

Uiteraard wist men van tevoren dat men harder zou gaan rijden dan 100 km/h op zo'n weg. En dat is inderdaad de reden dat trajectcontrole werd gepland om de 100 km/h zo goed mogelijk te handhaven. Maar je moet 't niet omdraaien.
pi_85731652
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:31 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Wat een beeldig alu hoedje heb je op :).

Verdiep je eens in de materie, zou ik zeggen. Deze borreltafel-complot-prietpraat is een beetje ehm... niet serieus te nemen.

Uiteraard wist men van tevoren dat men harder zou gaan rijden dan 100 km/h op zo'n weg. En dat is inderdaad de reden dat trajectcontrole werd gepland om de 100 km/h zo goed mogelijk te handhaven. Maar je moet 't niet omdraaien.
Ik vind traject controle niet altijd de beste oplossing en het lijkt er op dat het verkeer dan erg "onrustig" wordt, daarmee bedoel ik veel remmen en bumper kleven.
pi_85732614
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:56 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ben jij zo'n sneue huilie die meteen "Linkse kerk!" gaat krijsen bij alles wat hem niet bevalt :')?
Je voelt je in ieder geval wel aangesproken, dus duidelijk heb ik de juiste noot geslagen.
En het is met jullie altijd hetzelfde liedje.

On topic:
Ik vind de huidge snelheden over het algemeen erg laag.
Het levert ook een hoop stress op in combinatie met die kunstmatig klein gehouden snelwegen van ons.

Kijk maar een naar Duitsland. Dat rijd zo heerlijk ontspannen zonder veel opgefokt gedrag op de weg.
Daar mag je toch echt op veel plekken veel harder rijden dan in Nederland.

[ Bericht 23% gewijzigd door huhggh op 26-08-2010 15:29:45 ]
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_85773803
weet iemand eigenlijk waarom Utrecht-Amsterdam wel helemaal vrij gegeven is, maar Amsterdam-Utrecht niet? het lijkt erop dat dit traject ook gewoon klaar is. Daar ik geen wegenbouwert ben weet ik het natuurlijk niet zeker :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')