En het Rijk heeft er weer een nieuwe melkkoe bij. Een 2x5baansweg met een snelheidslimiet van 100 km/h.quote:AMSTERDAM - Sinds de verbreding van de A2 tussen Utrecht en Amsterdam wordt bij snelheidscontroles bijna een op de vijf passanten bekeurd. Een groot deel van de passanten rijdt volgens een politiewoordvoerder 'fors' te hard.
Sinds 23 juli bestaat de A2 van Utrecht naar Amsterdam uit vijf rijstroken. Voor die verbreding reed ongeveer zes procent van de passanten te hard.
De woordvoerder zei op Radio 1 dat veel weggebruikers niet zijn gewend aan de ruimte die ze op de A2 krijgen. "Normaal kun je in de spits niet harder dan 50 kilometer per uur. Nu kun je ongehinderd doorrijden."
Na de verbreding heeft de politie acht keer gecontroleerd. Van de 56 duizend passanten reden er tienduizend te hard. Honderd rijbewijzen werden ingenomen. Dat gebeurt alleen als iemand veel te hard rijdt. Sommige automobilisten gingen sneller dan 200 kilometer per uur.
Snelheid
Sinds aan de weg wordt gewerkt geldt er geen maximumsnelheid meer van 120, maar van 100 of 90 kilometer per uur.
Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) zei zaterdag in De Telegraaf dat hij de maximumsnelheid op het traject op rustige tijden wil verhogen naar 120 kilometer per uur.
De politiewoordvoerder wijst erop dat de meeste bekeurden zo hard reden dat ze ook een boete hadden gehad als de maximumsnelheid 120 kilometer per uur was geweest.
Dat kun je iedere week wel roepen, de meeste mensen rijden gewoon standaard 10km/h te hard. Ongeacht de max. snelheid.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:15 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als er zóveel mensen op een traject te hard rijden, dan mag je misschien ook wel een beetje gaan twijfelen of de wetgeving nog wel reëel is..
Juist. Ik heb er ook al meerdere keren gereden op rustige tijdstippen, maar nog geen boete gehad hoor!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:19 schreef rutger05 het volgende:
Het is bekend hoe hard daar gereden mag worden. Mensen die te hard rijden nemen zelf het risico om een boete te krijgen. Belachelijke onzin om te stellen dat er wel te hard gereden moet worden.
Als ik het bericht zo lees was er sprake van fors te hard. Ik vermoed dat 10 km per uur te hard niet onder fors te hard valt op een snelweg.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:20 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat kun je iedere week wel roepen, de meeste mensen rijden gewoon standaard 10km/h te hard. Ongeacht de max. snelheid.
Dat laatste is volgens mij een nationale sport.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:22 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Juist. Ik heb er ook al meerdere keren gereden op rustige tijdstippen, maar nog geen boete gehad hoor!
't Nodigt wel uit zo'n brede weg, maar je kunt de politie moeilijk de schuld geven van je eigen gebrek aan zelfbeheersing.
Nee, maar als op een traject 1 op de 5 mensen geflitst worden, waarvan de meesten met meer dan 20 km/h te hard, dan klopt er iets niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
De politiewoordvoerder wijst erop dat de meeste bekeurden zo hard reden dat ze ook een boete hadden gehad als de maximumsnelheid 120 kilometer per uur was geweest
Dus die 100km per uur was niet echt de boosdoener.
Wat een ontzettend onzinnige vergelijking.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:30 schreef NML het volgende:
De laatste tijd komt er wel veel in het nieuws met gedode babies.
Die wet ook maar aanpassen dan?
Zijn naam is dan ook uitmuntend gekozen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:31 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Wat een ontzettend onzinnige vergelijking.
Ik geloof er niets van dat 1 op de 5 mensen die daar langs komt meer dan 130 km/h op de teller rijdt. Dat gebeurt op wegen waar je 120 mag amper. Het toont gewoon aan dat er prima harder gereden kan worden dan 100km/h.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
De politiewoordvoerder wijst erop dat de meeste bekeurden zo hard reden dat ze ook een boete hadden gehad als de maximumsnelheid 120 kilometer per uur was geweest
Dus die 100km per uur was niet echt de boosdoener.
Alleen vergeet je ook even te melden dat ze aan de andere kant van de A2 nog met wegwerkzaamheden bezig zijnquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:25 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee, maar als op een traject 1 op de 5 mensen geflitst worden, waarvan de meesten met meer dan 20 km/h te hard, dan klopt er iets niet.
En natuurlijk mag je niet te hard rijden, maar waarom zondigen op dit traject zoveel mensen en met zulke flinke overschrijdingen? Omdat de maximumsnelheid veel te laag is gelegd, en dus makkelijk cashen.
Iedereen die regelmatig autorijdt weet dat je je snelheid eerder aanpast op de verkeerssituatie dan op de maximumsnelheid. Vaak ligt de maximumsnelheid iets lager dan dat, maar daar kunnen mensen zich op aanpassen. De enige reden dat hier zo erg gezondigd wordt is door een maximumsnelheid die onzinnig is ten opzichte van de verkeerssituatie.
ow wat doen ze dan... de weg is vanaf de oprit a9 tot aan afslag Maarssen gewoon gereed hoor! staan alleen van die borden dat je daar niet kan rijden. momenteel gebruikt oom de motor agent deze banen om het verkeer vanaf utrecht te laseren. op deze manier veroorzaakt hij ook nog eens vanaf amsterdam een filequote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:33 schreef errrbek het volgende:
[..]
Alleen vergeet je ook even te melden dat ze aan de andere kant van de A2 nog met wegwerkzaamheden bezig zijn
Dus na die wegwerkzaamheden gaat de snelheid weer omhoog?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:33 schreef errrbek het volgende:
[..]
Alleen vergeet je ook even te melden dat ze aan de andere kant van de A2 nog met wegwerkzaamheden bezig zijn
Oh stel je voor dat je door die 20km/h extra in de slip raakt, 5 banen over steekt, dwars door de middenberm. Nog eens 5 banen over steekt, zonder een auto te raken en vervolgens een wegwerker aan de andere kant doodrijdt. Zoiets?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:33 schreef errrbek het volgende:
[..]
Alleen vergeet je ook even te melden dat ze aan de andere kant van de A2 nog met wegwerkzaamheden bezig zijn
Niets onzinnig aan die vergelijking, maar zo zie je wel hoe onzinnig jouw voorstel is.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:31 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Wat een ontzettend onzinnige vergelijking.
Tering, jij hebt echt poep in je ogen heh?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:36 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dus na die wegwerkzaamheden gaat de snelheid weer omhoog?
Las wel dat er gesproken werd over een landelijk systeem van variabele snelheden. Dat zou in ieder geval al een hele verbetering zijn!
quote:Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) zei zaterdag in De Telegraaf dat hij de maximumsnelheid op het traject op rustige tijden wil verhogen naar 120 kilometer per uur.
Ja, en dan is 120 weer niet snel genoeg. Het maakt in de randstad geen hol uit iig.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:36 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dus na die wegwerkzaamheden gaat de snelheid weer omhoog?
Las wel dat er gesproken werd over een landelijk systeem van variabele snelheden. Dat zou in ieder geval al een hele verbetering zijn!
Ja, wil, maar dat zegt niet dat het gaat gebeuren. De reden dat het 100km/h is dat het minder procedures zou opleveren en dat het sneller klaar zou zijn. Die 120 km/h moet eerst nog goedgekeurd worden en hier in Nederland gaat dat niet zo makkelijk met die belachelijke milieueisen, als het er überhaupt al doorheen komt.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:38 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Tering, jij hebt echt poep in je ogen heh?
Hier, uit je eigen OP:
[..]
Dat ook nog eens. Als je dat hele traject 120 rijdt ben je max. een minuut sneller ofzo.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, en dan is 120 weer niet snel genoeg. Het maakt in de randstad geen hol uit iig.
Met de kans op een troll te happen:quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:37 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Niets onzinnig aan die vergelijking, maar zo zie je wel hoe onzinnig jouw voorstel is.
het is gewoon een stuk prettigere rijden op deze manier. zeker als je dan ook nog eens van die ouwe postduiven in suzuki wagon R hebt die standaard 15 km/h langzamer rijden. laat die lekker op de twee rechter banen rijden. kunnen wij een beetje doorrijden op de andere banenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:40 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat ook nog eens. Als je dat hele traject 120 rijdt ben je max. een minuut sneller ofzo.
Wel eens auto gereden?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:40 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat ook nog eens. Als je dat hele traject 120 rijdt ben je max. een minuut sneller ofzo.
Ja dat is de eerste kilometer dat je even gas los moet laten om op de 100 te zitten. Daarna rij je gewoon weer even prettig verder maar dan met 100 km/h.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:44 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Wel eens auto gereden?
Het gaat niet echt om de tijdwinst, maar meer om de persoonlijke beleving. Het rijdt gewoon een stuk lekkerder.
heb je er überhaupt zelf al gereden? en dacht dat we het nog steeds over 120 hadden. 120 is trouwens altijd de snelheid geweest die daar gereden werd. toen waren het nog 3 banen. nu zijn het 5 banen met 100 km/hquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:50 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ja dat is de eerste kilometer dat je even gas los moet laten om op de 100 te zitten. Daarna rij je gewoon weer even prettig verder maar dan met 100 km/h.
Dit is typisch de verkeerde cirkelredenering, want als je 140 mag is jouw persoonlijke beleving ook weer een stuk beter. Maar de persoonlijke beleving van de ambulancebroeders die jou uit je wrak mogen halen als er een keer wat gebeurt, of die van de mensen die wonen naast die snelweg, die tellen we even niet mee.
Dat zeggen ze.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
De politiewoordvoerder wijst erop dat de meeste bekeurden zo hard reden dat ze ook een boete hadden gehad als de maximumsnelheid 120 kilometer per uur was geweest
Dus die 100km per uur was niet echt de boosdoener.
denk dat ze dit aantal (1 op de 5) ook halen wanneer ze op de A1 (barneveld richting het oosten) gaan controleren.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:57 schreef Casualty het volgende:
[..]
Dat zeggen ze.
Als mensen maar een paar km hard reden dan hadden ze geen boete gehad . En sowieso lagere boetes.
1 op de 5 is onacceptabel , net als de drogreden dat mensen niet gewend zijn aan ruimte
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:54 schreef stavast het volgende:
[..]
heb je er überhaupt zelf al gereden? en dacht dat we het nog steeds over 120 hadden. 120 is trouwens altijd de snelheid geweest die daar gereden werd. toen waren het nog 3 banen. nu zijn het 5 banen met 100 km/h
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:22 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Juist. Ik heb er ook al meerdere keren gereden op rustige tijdstippen, maar nog geen boete gehad hoor!
't Nodigt wel uit zo'n brede weg, maar je kunt de politie moeilijk de schuld geven van je eigen gebrek aan zelfbeheersing.
ok.. ik heb zelf ook nog geen boete gehad, al hoewel ik er wel één verwacht. ik houd altijd flitsservice.nl in de gaten. maar blijkbaar controleren ze het verkeer Utrecht - Amsterdam ook vanaf de kant van Amsterdam - Utrecht.. Spannend dusquote:
Ja, want 140 is zoooooooooooooooooooooooooo engquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:50 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ja dat is de eerste kilometer dat je even gas los moet laten om op de 100 te zitten. Daarna rij je gewoon weer even prettig verder maar dan met 100 km/h.
Dit is typisch de verkeerde cirkelredenering, want als je 140 mag is jouw persoonlijke beleving ook weer een stuk beter. Maar de persoonlijke beleving van de ambulancebroeders die jou uit je wrak mogen halen als er een keer wat gebeurt, of die van de mensen die wonen naast die snelweg, die tellen we even niet mee.
Inderdaad, of je gaat naar de Oosterburenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:25 schreef DennisMoore het volgende:
De reden voor de 100 km/h is luchtkwaliteit. Bij 120 km/h wordt er meer fijnstof etc uitgestoten dan bij 100 km/h. En als je dan met 2x5 stroken gaat rekenen, dan kom je boven de wettelijke normen.
Vandaar dat men jaren geleden (!) netjes volgens (inspraak)procedures heeft besloten dat 2x5 stroken okay is (ipv 2x4 stroken) mits wel de snelheid naar beneden gaat.
Misschien kan ooit met schonere motoren enzo de snelheid weer omhoog. Of idd zoals nu geopperd, alleen op rustige momenten. Maar da's technisch vrij lastig.
Gewoon maar accepteren dus dat je een paar minuutjes minder snel op je bestemming bent. Voor dat lekkere gevoel van hard doorrijden schaf je maar een racespelletje aan op je Xbox.
Inderdaad. Niet dat ik zelf nooit te hard rijdt, maar als ik dan een boete krijg ga ik niet lopen huilen dat het komt doordat de weg te breed was ofzoquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:24 schreef ouderejongere het volgende:
Van mij mogen ze veel meer controleren en niet alleen daar. Je moet je gewoon aan de regels houden.
Snelheids-aanduiding (reminder) op hectometerpaaltjes klopt niet altijd, en heeft ook geen wettelijke status. Mag je dus volkomen negerenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:55 schreef KomtTijd... het volgende:
maar op de hectometerpaaltjes staat toch echt "80".
En toch is het wel prettig dat het er op zit, voor als je dat grote, officiële bord bij de oprit even gemist hebt.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:53 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Snelheids-aanduiding (reminder) op hectometerpaaltjes klopt niet altijd, en heeft ook geen wettelijke status. Mag je dus volkomen negeren.
Ben jij zo'n sneue huilie die meteen "Linkse kerk!" gaat krijsen bij alles wat hem niet bevaltquote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:41 schreef huhggh het volgende:
En links heeft dit topic meteen gekaapt zie ik.
Ook met schonere motoren zal de snelheid niet omhoog gaan, dat weet je zelf ook wel.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:25 schreef DennisMoore het volgende:
Misschien kan ooit met schonere motoren enzo de snelheid weer omhoog. Of idd zoals nu geopperd, alleen op rustige momenten. Maar da's technisch vrij lastig.
Wat een beeldig alu hoedje heb je opquote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:21 schreef Verburg_K het volgende:
Ook met schonere motoren zal de snelheid niet omhoog gaan, dat weet je zelf ook wel.
Dit snelheidsbeleid heeft niet de instemming van Verkeer en Waterstaat, maar komt van Justitie af, die kunnen hier geld mee ophalen en heel erg veel ook.
En ik denk dat het een beetje elkaar pesten is ook, Justitie laat hier hun macht zien aan VenW
Ik vind traject controle niet altijd de beste oplossing en het lijkt er op dat het verkeer dan erg "onrustig" wordt, daarmee bedoel ik veel remmen en bumper kleven.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:31 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wat een beeldig alu hoedje heb je op.
Verdiep je eens in de materie, zou ik zeggen. Deze borreltafel-complot-prietpraat is een beetje ehm... niet serieus te nemen.
Uiteraard wist men van tevoren dat men harder zou gaan rijden dan 100 km/h op zo'n weg. En dat is inderdaad de reden dat trajectcontrole werd gepland om de 100 km/h zo goed mogelijk te handhaven. Maar je moet 't niet omdraaien.
Je voelt je in ieder geval wel aangesproken, dus duidelijk heb ik de juiste noot geslagen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:56 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ben jij zo'n sneue huilie die meteen "Linkse kerk!" gaat krijsen bij alles wat hem niet bevalt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |