ik zie net dat mijn post nogal boos overkomt, dat valt wel mee hoorquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:25 schreef twiFight het volgende:
Maar wat is het probleem dan helemaal? Val je echt in slaap zodra er geen autos in de buurt zijn? Ben je doof zodat je geen radio kunt luisteren? Je moet gewoon opletten en voor de rest is dat kleine stukje rijden toch geen probleem? Wees blij dat het rustig is, dat is in ieder geval beter dan zo druk dat je elke dag in de file staat.
Het is gewoon een oersaai stuk. Bijna altijd rechtdoor, een rotbaan van betonplaten die nooit mooi waterpas aansluiten. Gelukkig heb ik een radio ja, maar ja, die hobbels in de baan (overgangen) zijn echt wel vervelend.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:29 schreef twiFight het volgende:
Ik was de topicsluiter, dus even een nieuw topic, plus quote van de laatste post
[..]
ik zie net dat mijn post nogal boos overkomt, dat valt wel mee hoorik verbaas me er gewoon wat over
Ik vermaakte me ook altijd prima. Vorige week nog in de file gestaan samen met m'n vader. Muziekje, zakje chips, stoel naar achter. Vooral als je niet hoeft te rijden zelf is het relaxedquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:59 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vind in de file staan helemaal niet erg eigenlijk
Muziekje aan, flesje drinken, boterhammetje erbij en ik vermaak me prima
Naar Werchter 6 uur in de file, wordt het toch minder leukquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:59 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vind in de file staan helemaal niet erg eigenlijk
Muziekje aan, flesje drinken, boterhammetje erbij en ik vermaak me prima
Gelukkig heb ik aircoquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:49 schreef twiFight het volgende:
Klopt, alleen zonder airco, als het 30+ graden is is het wel vervelend. Op vakantie bijvoorbeeld.
Verder kan ik me voorstellen dat als je er elke dag in staat voor je werk je wel baalt dat je x uur per week kwijt bent aan niks doen. Die tijd kun je vast wel gebruiken voor het huishouden etc
Ja, da's idd minderquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:16 schreef Piles het volgende:
[..]
Naar Werchter 6 uur in de file, wordt het toch minder leuk
Goedemiddag! Ik wist niet eens dat er tijdsverschil zat tussen Raalte en Rotterdamquote:
Je bent welkom, ik zal alvast bij de grensovergang staan om je snel door te latenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:37 schreef Purdey het volgende:
[..]
Goedemiddag! Ik wist niet eens dat er tijdsverschil zat tussen Raalte en Rotterdam
Is een paspoort ook vereist, wil ik ooit eens het gezellige Raalte gaan bekijken?
Morgen lekker naar de markt, is niks te beleven, maar ik kan er wel met de auto heen![]()
Is zéker wel 10 minuten rijdenMoet waarschijnlijk met de bejaardenmaffia in conclaaf over een parkeerplek, maar qua auto boezem ik wel vertrouwen in waarschijnlijk
Zou weleens naar de zwarte markt in Beverwijk willen. Is een stukje rijden namelijk, en altijd al eens willen zien. Geen idee of het wat is, en wat ik er kan verwachtenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:39 schreef Piles het volgende:
Is er geen markt 100km verder? Is toch veel leuker
Dat is lief! Ik voel me gelijk heel erg Anne Frankquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:40 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Je bent welkom, ik zal alvast bij de grensovergang staan om je snel door te latenAl die kleine ritjes met de auto zijn zo herkenbaar
! Maar mijn excuus is dat m'n fiets kapot is.
Ze zullen je nooit meer vinden! Hoe geruststellend is datquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:48 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat is lief! Ik voel me gelijk heel erg Anne FrankMonique die Raalte binnen wordt gesmokkeld
Heb je een zolder waar ik kan verblijven?
Mijn fiets een paar maanden geleden gejat, achter het Centraal station hier. Logisch, Rotterdam hé..Dat zal me niet gebeuren tijdens mijn verblijf in Raalte!
Ik woon ook vlakbij Rotterdam en ga daar regelmatig op de fiets naartoe, maar de mijne is nog nooit gejatquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:48 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat is lief! Ik voel me gelijk heel erg Anne FrankMonique die Raalte binnen wordt gesmokkeld
Heb je een zolder waar ik kan verblijven?
Mijn fiets een paar maanden geleden gejat, achter het Centraal station hier. Logisch, Rotterdam hé..Dat zal me niet gebeuren tijdens mijn verblijf in Raalte!
Brr, ik skip Raaltequote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ze zullen je nooit meer vinden! Hoe geruststellend is dat![]()
Nee in Raalte schijnen fietsen chronisch kapot te gaan, nja de mijne in ieder geval.
Dan heb je geluk gehad!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:32 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik woon ook vlakbij Rotterdam en ga daar regelmatig op de fiets naartoe, maar de mijne is nog nooit gejat
En dat terwijl ik nog nooit kettingsloten ofzo gebruikt heb, alleen zo'n standaardslot door je achterwiel heen
Alsof er op elke hoek van de straat iemand staat om je rijbewijs te vragen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:02 schreef Catch_me het volgende:
Vandaag eindelijk m'n militaire rijbewijs op kunnen halen en morgen gelijk om 13.00 sta ik bij de gemeente. Kon helaas geen spoed aanvraag doen omdat dit weer via het RDW gaat (gaat het toch sowieso?), dus ik kan nog steeds niet in m'n Lancer rijden
1,5 jaar rijbewijs. 2 keer aangehouden waarvan 1 keer rijbewijs moeten laten zienquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:16 schreef Purdey het volgende:
[..]
Alsof er op elke hoek van de straat iemand staat om je rijbewijs te vragen?
Vraag hier maar eens aan de mensen die al jaren op de weg zitten hoe vaak ze hun rijbewijs hebben moeten laten zien aan politie na aanhouding..
Heel goed, technisch gezien wordt het altijd nog gezien als "rijden zonder geldig rijbewijs". Daar wil je niet mee gepakt wordenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:24 schreef Catch_me het volgende:
Ja heb al 2 x een stukje gereden maar voel me er gewoon niet prettig bij.
Dode en twee zwaargewonden bij ongeval op A12quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:16 schreef L0we het volgende:
[..]
Heel goed, technisch gezien wordt het altijd nog gezien als "rijden zonder geldig rijbewijs". Daar wil je niet mee gepakt worden.
Was trouwens weer een 'lekker' dagje vandaag. Vanmorgen moest ik naar amsterdam, zag ik op de a12 5 auto's samengepakt staan. Die hadden samen even gezellig gebotst.
Daarna reed ik naar tilburg, kwam dr opeens een dikke audi mijn baan op, zonder richting aan te geven. Inmiddels ben ik daar wel aardig aan gewend, kom het bijna dagelijks tegen, maar dit ging echt snel!
Tot slot ging ik uiteindelijk weer naar huis, op de a15(?) zag ik een focus staan, controle over het stuur verloren, en zo de vangrail in met zn neus. Zag dr niet zo fraai meer uit.
Zeg, was jij niet met je mooie blauwe Nissantje naar Lowlands dit weekend? Er was maandagochtend voor ons een ongelukje gebeurd tijdens de grote uittocht zeg maar, waarbij een blauwe Micra betrokken wasquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:47 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik vermaakte me ook altijd prima. Vorige week nog in de file gestaan samen met m'n vader. Muziekje, zakje chips, stoel naar achter. Vooral als je niet hoeft te rijden zelf is het relaxed
Nee, het was vanmorgen al. Alleen maar blikschade voor zover ik kon zien.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:53 schreef JJH het volgende:
[..]
Dode en twee zwaargewonden bij ongeval op A12
Dat ongeluk op de A12?
Auch, das minder! Wat is dr gebeurd?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zeg, was jij niet met je mooie blauwe Nissantje naar Lowlands dit weekend? Er was maandagochtend voor ons een ongelukje gebeurd tijdens de grote uittocht zeg maar, waarbij een blauwe Micra betrokken was
(niet dat ik je zou uitlachen, mijn groepje had donderdag een ongelukje, waarbij ik heeeel blij was dat ik de gordel om had. die staat nu mooi paars en groen op m'n borsten en buik geprint).
Reed je zelf of iemand anders?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:15 schreef CherryLips het volgende:
Beetje filerijden, boel begint een beetje op gang te komen, iemand trapt te laat op de rem, auto 1 kan nog stoppen, auto 2 niet meer. Het ging op zich niet hard maar het speelde zich af als een film. De schrik zat er goed in, ik was aardig over de zeik. Dus yay voor gordels!
Iemand anders. Ben wel zsm zelf weer gaan rijden en merkte dat ik heel veel afstand tussen mij en de voorganger lietquote:
Dan hoef je jezelf iig niks te verwijten.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Iemand anders. Ben wel zsm zelf weer gaan rijden en merkte dat ik heel veel afstand tussen mij en de voorganger liet.
Oeu! Dan voel je je wel heel beroerd ja... weet je hoe het is afgelopen met die vent?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dan hoef je jezelf iig niks te verwijten.
Dat je extra voorzichtig bent snap ik, heb zelf met de vrachtwagen ooit eens iemand het ziekenhuis in gereden.
Was op een landweggetje, stervensdonker en ik moest linksaf het erf op.
Dus kijken, richting aangeven, nog een keer kijken en insturen maar.
Maar omdat het zo donker was was ik te veel geconcentreerd op die oprit.
Ik stuurde in en op dat moment werd ik ingehaald door een Golf, nooit verwacht.
Zag em door de lucht vliegen, buitelen en stuiteren en tot stilstand komen, paar 100 meter verder in een weiland.
Ben er naar toe gerend maar er zat niemand meer in, hij had geen gordel om en dat is ws. zijn geluk geweest want zijn auto was echt onherkenbaar.
Uiteindelijk gelukkig wel gevonden en bahbah.........was nie goe wat ik zag nie.
Voornaamste letsel was ruggewervels gebroken en een oogkas verbrijzeld, oh wat voelde ik me op dat moment zwaar kut.
Ik heb me hiervoor ook voor de rechter moeten verantwoorden maar werd vrijgesproken. Gelukkig.
Maar er moest nog wel gewerkt worden dus ik kreeg een andere vrachtwagen. De 1e miste een gedeelte van de voorkant, nooit terug gevonden.
Ik heb echt nog nooit zo overdreven vaak in m'n spiegels gekeken als toen maar ben wel weer gaan rijden.
En daar ging het eigenlijk om, je bent direct weer gaan rijden, ondanks de schrik en andere dingen.
Vind ik echt heel goed, je staat op het punt een complimentje te krijgen.
Das flink schrikken ja. Je moet alleen niet doen als mn kennis, die droeg een paar weken na een ongeluk geen gordel, dat deed namelijk een beetje pijn...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Iemand anders. Ben wel zsm zelf weer gaan rijden en merkte dat ik heel veel afstand tussen mij en de voorganger liet.
Kennis van me draagt nooit een gordel, omdat ze bang is met de auto in het water te komenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 08:56 schreef L0we het volgende:
[..]
Das flink schrikken ja. Je moet alleen niet doen als mn kennis, die droeg een paar weken na een ongeluk geen gordel, dat deed namelijk een beetje pijn...
Heb em een paar keer opgezocht in het ziekenhuis en mij is verteld dat het allemaal wel weer goed zou komen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 08:54 schreef L0we het volgende:
[..]
Oeu! Dan voel je je wel heel beroerd ja... weet je hoe het is afgelopen met die vent?
Ik voelde me al heel kut toen ik een paar maanden geleden een konijn aanreed
In het water rijden is een even grote klap als tegen een muur aan rijden. Als je geen gordel draagt weet je zeker dat je het niet overleeft...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Kennis van me draagt nooit een gordel, omdat ze bang is met de auto in het water te komen
Dat de kans veel groter is om een gewone botsing te krijgen doet er niet toe
Gelukkig maar inderdaad! Lijkt me toch wel heel vervelend als hij er blijvend iets aan overhoudt (ookal is het niet jou schuld).quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:09 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb em een paar keer opgezocht in het ziekenhuis en mij is verteld dat het allemaal wel weer goed zou komen.
Gelukkig!
Humor had ie wel: "Komt eigenlijk goed uit, ik wou tóch al een dieseltje kopen."
Dit is zo'n 20 jaar geleden gebeurd maar ik denk er nog steeds regelmatig aan, dit zal ik nooit meer vergeten.
Nee hoor, ben niet naar Lowlands geweestquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zeg, was jij niet met je mooie blauwe Nissantje naar Lowlands dit weekend? Er was maandagochtend voor ons een ongelukje gebeurd tijdens de grote uittocht zeg maar, waarbij een blauwe Micra betrokken was
(niet dat ik je zou uitlachen, mijn groepje had donderdag een ongelukje, waarbij ik heeeel blij was dat ik de gordel om had. die staat nu mooi paars en groen op m'n borsten en buik geprint).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
Geweldig dat Polen! Ik vond het al een chaos in Wroclaw maar Warszawa lijkt me al helemaal een hel. Ben er maar een keer geweest als een hele kleine house_is_a_feeling nog, kan me er dus vrij weinig van herinneren. Maak plezier daar!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:10 schreef monsterd. het volgende:
Ik ben in Polen aangekomen! Veilig enzo! Wat een lange weg joh, duitsland was op zich wel chill, en de snelweg in polen ook wel prima te doen. Maaaar dann.. Dan kom je in warschau aan en is alles 1 grote bende, overal auto's, overal voetgangers. Ben geslaagd erdoorheen te rijden, en dat lukt me nog steeds goed. Zonder schade! Mijn ex-rijinstructeur kan trots op mij zijn![]()
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:10 schreef monsterd. het volgende:
Ik ben in Polen aangekomen! Veilig enzo!
Ik had het vorige week ook nog, pas toen ik 'm bijna aantikte (stapvoets) vloog ie weg, kutbeestenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:22 schreef Empathologica het volgende:
En toen reed ik laatst ergens, duif op de weg.. Oooooh die vliegt wel weg.
Niet dus
Ik heb gewoon elke dag gedouchtquote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:02 schreef Purdey het volgende:
[..]
Nee hoor, ben niet naar Lowlands geweest![]()
Had ik ook geen plannen toe. Ik ben een luxekind, ik kan niet drie nachten in een tent zonder douche met liters bier over me heen. Ik ben van een douche, een bed en goed gestyled haar
Maar jij bent hier een tijdje niet geweest, was je op vakantie?
Duiven.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik had het vorige week ook nog, pas toen ik 'm bijna aantikte (stapvoets) vloog ie weg, kutbeesten
En ik ben er 1 met 70 voorbij gereden op een paar cm, bleef ook rustig zitten
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:10 schreef monsterd. het volgende:
Ik ben in Polen aangekomen! Veilig enzo! Wat een lange weg joh, duitsland was op zich wel chill, en de snelweg in polen ook wel prima te doen. Maaaar dann.. Dan kom je in warschau aan en is alles 1 grote bende, overal auto's, overal voetgangers. Ben geslaagd erdoorheen te rijden, en dat lukt me nog steeds goed. Zonder schade! Mijn ex-rijinstructeur kan trots op mij zijn![]()
Heb nu niet ech de tijd om alles door te lezen, heb ook nog geen internet hier thuis maar ik ben wel allemaal benieuwd alles. Purdey, hoe bevalt je micra?
Oh ja, een beetje spam maar mochten jullie mij willen volgen:Monsterd! Wat leuk dat je er weer bij bent! Gelukkig dat alles goed gegaan is, de micra heeft dus het 'ritje' overleefdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn micra bevalt prima, lekker geoefend van de week en hij rijdt lekker! Aankoop van het jaar
Ik ga je zeker volgen op waar ben jij nu!
Echt? Ik dacht dat er daar van die crappy gemeenschapelijke douchehokjes waren? Naar je zin gehad?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb gewoon elke dag gedoucht. Maar het was op zich wel een strakke actie geweest als wij allebei deuken hadden opgelopen daar
Ik ben niet op vakantie geweest, had het erg druk de afgelopen twee weken
Haha, ik ben van plan mijn micra héél lang heel te houdenMaar zal best heftig geweest zijn dan dat ongeluk. Ik draag ook altijd m'n gordel, en zo zie je maar wee hoe nuttig dat is
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
En die hoofdjes ookquote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:02 schreef JJH het volgende:
[..]
Duiven.![]()
![]()
Meer hoef ik niet te zeggen.
Of ze vliegen letterlijk recht voor je uit, en als je dan een beetje gang hebt worden nog wel door de luchtstroom omhooggeduwd.
Of ze vliegen netjes naar rechts weg, maar besluiten op het aller allerlaatste moment nog over te steken waardoor ze net nog raakt.
Of ze proberen weg te lopen (!)![]()
Of ze hebben gewoon helemaal niets in de gaten en blijven zitten.
Dat had ik echt niet gepiktquote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:22 schreef Purdey het volgende:
[..]
En die hoofdjes ookConstant dat naar voren hippen met die kop
![]()
Ik heb er ooit vier tegelijk doodgereden tijdens rijles. Dat moest. Ik stopte netjes, en toeterde, maar m'n instructeur gaf vol gas
Dat weet ik, maar als het even kan is het volgens mij wel de bedoeling dat je stopt voor overstekend wild. Ik ga niet expres over duiven heen rijden.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:28 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Je bent zelfs fout als je remt voor een duif en iemand bij jou achterop klapt.
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:10 schreef monsterd. het volgende:
Ik ben in Polen aangekomen! Veilig enzo! Wat een lange weg joh, duitsland was op zich wel chill, en de snelweg in polen ook wel prima te doen. Maaaar dann.. Dan kom je in warschau aan en is alles 1 grote bende, overal auto's, overal voetgangers. Ben geslaagd erdoorheen te rijden, en dat lukt me nog steeds goed. Zonder schade! Mijn ex-rijinstructeur kan trots op mij zijn![]()
Heb nu niet ech de tijd om alles door te lezen, heb ook nog geen internet hier thuis maar ik ben wel allemaal benieuwd alles. Purdey, hoe bevalt je micra?
Oh ja, een beetje spam maar mochten jullie mij willen volgen:Goed bezig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoelang heb je het zingen uitgehouden?Dat dusquote:![]()
Als je kan stoppen moet je natuurlijk gewoon remmen, maar aan de ander kant gooi ik mn stuur er ook niet voor om! Das vaak veel te link.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar als het even kan is het volgens mij wel de bedoeling dat je stopt voor overstekend wild. Ik ga niet expres over duiven heen rijden.
Ja, wat viel er te doen.. Ik wilde nog remmen, maar ik ondermeinde het gezag van mn instructeur al zo vaak, en hij was al niet zo vrolijk die dag.quote:
Nee, maar er zo overheen rijden terwijl je al stilstaat, dat vind ik niet normaal hoor. Dan doe je het erom.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:50 schreef L0we het volgende:
[..]
Als je kan stoppen moet je natuurlijk gewoon remmen, maar aan de ander kant gooi ik mn stuur er ook niet voor om! Das vaak veel te link.
Dan hadden ze maar aan de kant moeten gaan.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee, maar er zo overheen rijden terwijl je al stilstaat, dat vind ik niet normaal hoor. Dan doe je het erom.
Ik ben ook geen fan van duiven, maar dit neigt erg naar dierenmishandelingquote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:10 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dan hadden ze maar aan de kant moeten gaan.
Wel katten, maar geen duiven?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben ook geen fan van duiven, maar dit neigt erg naar dierenmishandeling. Als het nou katten waren...
Er kan niks op tegen veren die alle kanten uitvliegen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:14 schreef Purdey het volgende:
[..]
Wel katten, maar geen duiven?
Een kat levert meer fictieve punten op
Katten maken leuker geluidquote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:15 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Er kan niks op tegen veren die alle kanten uitvliegen.
Ooohhh, that's mean!quote:
Hogedrukreiniger erop.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:23 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ooohhh, that's mean!
En jij ook, Goddelijker! Er is niks erger dan veren uit je gril te moeten halen![]()
M'n moeder heeft met haar lelijke eend, een eend doodgeredenGaf een enorme troep
Dat had de eend (De bestuurbare versie dus) waarschijnlijk niet overleefd.quote:
Wie?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:58 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ja, wat viel er te doen.. Ik wilde nog remmen, maar ik ondermeinde het gezag van mn instructeur al zo vaak, en hij was al niet zo vrolijk die dag.
Weet je wie ik trouwens tegenwoordig mis? KimPossible en Lammetje. Nooit meer gezien..
Dat bedoelde ik ook niet echt met mn post hoor!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee, maar er zo overheen rijden terwijl je al stilstaat, dat vind ik niet normaal hoor. Dan doe je het erom.
Katten? Neh, bejaarden, die leveren pas punten op!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:14 schreef Purdey het volgende:
[..]
Wel katten, maar geen duiven?
Een kat levert meer fictieve punten op
Altijd minder, dat soort momenten...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:33 schreef Goddelijker het volgende:
Ik zou m'n verhaal van gisteren nog vertellen.
Ik de eerste 175 kilometer vanuit Duitsland gereden, laatste 75 zou m'n vriendin rijden.
Ze heeft net een paar maanden haar rijbewijs en heeft nog vrij weinig gereden (ik denk 100-150 km hooguit voor gisteren).
Gisteren kwamen we dus in die kei- en keiharde regen terecht, dat je nog 50 op de snelweg kon en maar 10 meter voor je neus kon zien tussen het wissen van de ruitenwissers door.
Ik heb haar echt er doorheen moeten praten, ben lang niet meer zo 'bang' geweest. Heb me groot moeten houden op dat moment. We hebben het gelukkig overleefd.
Precies, ik had liever zelf achter het stuur gezeten met ruim 15.000 km onder me gehad te hebben.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:54 schreef L0we het volgende:
[..]
Altijd minder, dat soort momenten...
Das best wel even wennen he, dat rijden op 2 spiegels? Bij mij is de achterkant ook helemaal dichtquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:40 schreef FalleNk810i het volgende:
ojeah, sinds maandag stage aan t lopen, auto van het bedrijf en elke dag in de file
leuke aan de auto is dat tie achterkant helemaal dicht zit en er geen ruiten achter me zitten... dus ik zie vrijwel niks.
ff wennen, maar tot nu toe niks geraakt met steken xD
zo'n ding:
[ afbeelding ]
maar ben er wel blij mee^^ splinternieuwe auto
Haha, tnxquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:44 schreef L0we het volgende:
[..]
Das best wel even wennen he, dat rijden op 2 spiegels? Bij mij is de achterkant ook helemaal dicht. Maar heb dr inmiddels 28.000 kilometer schadevrij mee gereden, hopelijk geeft je dat wat moed
Oh wat een ervaringquote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:33 schreef Goddelijker het volgende:
Ik zou m'n verhaal van gisteren nog vertellen.
Ik de eerste 175 kilometer vanuit Duitsland gereden, laatste 75 zou m'n vriendin rijden.
Ze heeft net een paar maanden haar rijbewijs en heeft nog vrij weinig gereden (ik denk 100-150 km hooguit voor gisteren).
Gisteren kwamen we dus in die kei- en keiharde regen terecht, dat je nog 50 op de snelweg kon en maar 10 meter voor je neus kon zien tussen het wissen van de ruitenwissers door.
Ik heb haar echt er doorheen moeten praten, ben lang niet meer zo 'bang' geweest. Heb me groot moeten houden op dat moment. We hebben het gelukkig overleefd.
Ja hoor, 2 spiegels is zat!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:57 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Haha, tnxverwacht ook dat ik zelf geen schade rij door de beperking van het zicht!
maarja 2 spiegels is in principe ''voldoende'' ik hou het maar op een grotere uitdaging
Ja, gelukkig wel.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:57 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Oh wat een ervaringNou in ieder geval goed dat ze het voor 't eerst meemaakte met een ervaren bestuurder erbij
Ik rij graag auto (heb halfjaartje m'n papiertje), maar met dat soort weer vind ik het heerlijk om met 300km/h in een ICE te zitten, met minder angst dan met 50 op de snelwegDe regen slaat dan echt als een orkaan tegen de ruiten
jup. meer als zat..quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:36 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja hoor, 2 spiegels is zat!. Alleen eventjes wennen met achteruit rijden
.
Ja, datzelfde had ik met die bussen van de TNT, die zijn dubbel verlengd geloof ik. Eventjes wennen, maar daarna kan je alles op 2 spiegelsquote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:24 schreef Marco001 het volgende:
[..]
jup. meer als zat..
Tís wel even wennen, maar ik kan nu zelfs hoge verlengde Sprinters (rolstoelbussen) zonder problemen achteruit inparkeren zonder gebruik te maken van de binnenspiegel(want die heeft toch geen nut, omdat je amper wat ziet dan i.v.m. de rolstoellift die van helemaal matgeschuurd plexiglas is..
Ja, ze heeft inderdaad weinig gereden. Afgelopen dinsdag heeft ze 200 km gereden, dus op die manier krijg je wel ervaring.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:00 schreef twiFight het volgende:
Wow dan heeft je vriendin wel erg weinig gereden Goddelijk. Ik vond het eerst niet zo nodig te gaan rijden toen ik mijn rijbewijs had, maar achteraf ben ik wel blij dat ik het gedaan heb. Ik heb zoveel geleerd. Natuurlijk ook handig om af en toe te rijden om het niet te verleren natuurlijk, alleen zijn wij vrijdag 'onze' auto kwijtKlinkt raar, maar ik begon die 20 jaar oude barrel te waarderen
Das wel een beetje gevaarlijkquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:06 schreef CherryLips het volgende:
Goed, ik weet nu ook hoe alle lampen en de ruitenwissers werkenAlhoewel, ruitenwissers niet helemaal, ik deed maar wat, heb gewoon overal aan gezeten
In het donker tijdens de regen rijden en niet weten of je het juiste licht aan hebt en de ruitenwisser die of te snel of te langzaam gaat. Fuck it, dan maar te snel. Maar we leven nog.
Om te weten of je het juiste licht aan hebt zitten er van die lichtjes op je dashboard.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:06 schreef CherryLips het volgende:
Goed, ik weet nu ook hoe alle lampen en de ruitenwissers werkenAlhoewel, ruitenwissers niet helemaal, ik deed maar wat, heb gewoon overal aan gezeten
In het donker tijdens de regen rijden en niet weten of je het juiste licht aan hebt en de ruitenwisser die of te snel of te langzaam gaat. Fuck it, dan maar te snel. Maar we leven nog.
Dat snap ik, groot licht ken ik. Maar deze auto heeft twee standjes met het groene lampje. Halverwege kwam ik erachter dat ik de andere stand moest hebben. De lampjes voor beide standen zijn hetzelfde. Vraag ik aan m'n zus of ze even wilde komen kijken of ik het goede licht aan had: 'nee ik zit tv te kijken.' Domme doos. Maar ik reed dus niet zonder licht, niemand heeft lopen seinen en ik zag ook gewoon de weerspiegeling van de lampen in de auto's voor me. Maar er was dus nog een feller standjequote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:11 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Om te weten of je het juiste licht aan hebt zitten er van die lichtjes op je dashboard.
Dimlicht = goed:
[ afbeelding ]
Groot licht = niet goed:
[ afbeelding ]
En hem op stand 1 zetten, uitstappen, kijken... Dan stand 2 en weer even kijken was teveel moeite?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat snap ik, groot licht ken ik. Maar deze auto heeft twee standjes met het groene lampje. Halverwege kwam ik erachter dat ik de andere stand moest hebben. De lampjes voor beide standen zijn hetzelfde. Vraag ik aan m'n zus of ze even wilde komen kijken of ik het goede licht aan had: 'nee ik zit tv te kijken.' Domme doos. Maar ik reed dus niet zonder licht, niemand heeft lopen seinen en ik zag ook gewoon de weerspiegeling van de lampen in de auto's voor me. Maar er was dus nog een feller standje.
Hé, die wilde ik ook voorstellenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:16 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En hem op stand 1 zetten, uitstappen, kijken... Dan stand 2 en weer even kijken was teveel moeite?
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:18 schreef Goddelijker het volgende:
We zijn lekker aan het editten.
Die logootjes staan ook bij het knopje/schakelaar voor je licht.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:18 schreef JJH het volgende:
En dan zijn er ook nog zat merken die geen lampje hebben voor gewoon dimlicht of stadslicht.
Misschien is het ook wel je mistlicht geweest.
Het regendequote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:16 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En hem op stand 1 zetten, uitstappen, kijken... Dan stand 2 en weer even kijken was teveel moeite?
Waarschijnlijk stadslicht en dimlicht? De ene stand geeft heel weinig licht en de andere 'normaal'?
Mja, maar rijden met stadslicht is in het donker vrij gevaarlijk, omdat je niet zoveel licht op de weg hebt en dus minder/weinig zicht.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het regendeNee, ik heb wel de deur opengedaan, uit de auto gehangen en even gekeken
. Maar het waren inderdaad dimlicht en stadslicht. Nissan Note trouwens. Ik leste meestal 's ochtends dus dit was net dat ene wat ik nog nooit had gedaan
. Ruitenwissers wel, maar ik kreeg hem wel aan, maar wist even niet hoe ik de interval moest veranderen en heb hem toen maar op snel gehouden.
Het is niet zo dat ik trots ben dat ik met het verkeerde licht heb gereden, vind het superkut, maar nu vergeet ik het in ieder geval nooit meer. Ik vond het vanmiddag in een stortbui enger rijden, maar toen zat er op de heenweg nog iemand naast me.
De hendel in de Opel Vivaro gaat naar beneden ipv boven.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:26 schreef Piles het volgende:
Ruitenwisser verschilt per auto, maar hoe verder naar boven hoe sneller:
0 = uit
1e klik = interval (af en toe)
2e klik = constant
3e klik = turbo
Bij mijne is het dan nog: van 0 naar 1e is langzame interval, en van 2 naar 1 is snelle intervalSoms zit er ook een regelaartje op de schakelaar.
Goed plan, gewoon alle knopjes enzo testenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:26 schreef CherryLips het volgende:
Ik ga er van het weekend gewoon even voor zitten in de garage met de lampen uit, kan ik oefenen.
Opelquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:27 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
De hendel in de Opel Vivaro gaat naar beneden ipv boven.
Het probleem bij mij is dat ik zo a-technisch ben als de pest en het heel snel weer vergeet. Hoe vaak m'n rij-instructeur wel niet de ruitenwisser heeft uitgelegd, ongelofelijk. Onder de motorkap? Verder dan motorblok en oliepeilding kwam ik niet. En bij die auto zette ik bij het starten altijd zelf gewoon de lampen aan, geen gedoe met dimlicht of stadslicht, gewoon hoppa. Bij de Nissan Note staan de stadslichten altijd aan en moet hij een tandje verder voor het dimlicht. En dan ben je aan het rijden en merk je dat er iets niet klopt, en dan durf je ook niet te kloten omdat je voor je wilt kijken.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Goed plan, gewoon alle knopjes enzo testenIk ontdekte ook vanalles bij m'n Skoda
Vrouwquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:34 schreef CherryLips het volgende:
Het probleem bij mij is dat ik zo a-technisch ben als de pest en het heel snel weer vergeet. Hoe vaak m'n rij-instructeur wel niet de ruitenwisser heeft uitgelegd, ongelofelijk. Onder de motorkap? Verder dan motorblok en oliepeilding kwam ik niet. En bij die auto zette ik bij het starten altijd zelf gewoon de lampen aan, geen gedoe met dimlicht of stadslicht, gewoon hoppa. Bij de Nissan Note staan de stadslichten altijd aan en moet hij een tandje verder voor het dimlicht. En dan ben je aan het rijden en merk je dat er iets niet klopt, en dan durf je ook niet te kloten omdat je voor je wilt kijken.
Nee, dat overleeft ie niet hoorquote:M'n zus gaat morgen trouwens twee weken op vakantie, en haar auto kan eigenlijk niet twee weken stilstaan he?
O, bij mijn zit de interval ééntje naar boven. En de normale stand, en dat standje waar ik altijd doodzenuwachtig van word zitten naar beneden.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:26 schreef Piles het volgende:
Ruitenwisser verschilt per auto, maar hoe verder naar boven hoe sneller:
0 = uit
1e klik = interval (af en toe)
2e klik = constant
3e klik = turbo
Bij mijne is het dan nog: van 0 naar 1e is langzame interval, en van 2 naar 1 is snelle intervalSoms zit er ook een regelaartje op de schakelaar.
Bij de Nissan ook. Denk ikquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:42 schreef JJH het volgende:
[..]
O, bij mijn zit de interval ééntje naar boven. En de normale stand, en dat standje waar ik altijd doodzenuwachtig van word zitten naar beneden.
Heerlijk, die eenduidige bedieningquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:42 schreef JJH het volgende:
O, bij mijn zit de interval ééntje naar boven. En de normale stand, en dat standje waar ik altijd doodzenuwachtig van word zitten naar beneden.
Met Opel sowieso niet echtquote:
Dat kunnen er nooit veel zijnquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:56 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Wij mannen bedienen toch ook alle knopjes van vrouwen?
Je ruiten aan de binnenkant goed schoonmakenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:04 schreef CherryLips het volgende:
O god ja, de boel was aan het beslaan, ook dat nogWat moet je dan doen? Airco en aanjager aan ofzo?
En ook de kachel niet helemaal koud laten staan. Ik snap dat je hem nu nog niet vol aanslingerd. Maar warme lucht kan meer vocht bevatten dan koude lucht.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:05 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Je ruiten aan de binnenkant goed schoonmaken
En voor de rest de airco aan, die droogt de lucht.
Warme, vochtige lucht komt op koud raam = condensering. Dus je raam warm maken met blazers, en als je airco hebt die aan, dat droogt idd de luchtquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:04 schreef CherryLips het volgende:
O god ja, de boel was aan het beslaan, ook dat nogWat moet je dan doen? Airco en aanjager aan ofzo?
Met dit weer is dat niet heel gek hoor.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:09 schreef Goddelijker het volgende:
En even in de gaten houden, want vocht in de auto is geen goed teken. Dat kan lekkende rubbers betekenen.
Daarom zei ik: Even in de gaten houden, aangezien ze de auto pas net heeft.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:10 schreef JJH het volgende:
[..]
Met dit weer is dat niet heel gek hoor.
En er is een verschil tussen een beetje vocht van nat instappen, en een structureel probleem, dat ga je op een gegeven moment ook ruiken.
Was zei degene met die nieuwe micra? Ik houd het allemaal niet meer bij hoor.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:11 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Daarom zei ik: Even in de gaten houden, aangezien ze de auto pas net heeft.
Zijquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:11 schreef JJH het volgende:
[..]
Was zei degene met die nieuwe micra? Ik houd het allemaal niet meer bij hoor.![]()
Nee, dat was Purdey zie ik nu.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:11 schreef JJH het volgende:
[..]
Was zei degene met die nieuwe micra? Ik houd het allemaal niet meer bij hoor.![]()
Maar dat is ook een Nissan toch?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Zij
En nee joh, dat was Purdey. Dit is CherryLips in de auto van d'r zus
Dan kunnen ze in deze tijden beter de Nissan Float op de markt brengen, zou hier in Nederland en in Pakistan nog weleens een hitje kunnen worden.quote:
Doe maar niet, laat al die Note's maar lekker onder water lopen. Ik vind de Note een auto waarbij de ontwerper niet wist wat het nou moest worden. MPV, station of toch een klein autootje.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:28 schreef JJH het volgende:
[..]
Dan kunnen ze in deze tijden beter de Nissan Float op de markt brengen, zou hier in Nederland en in Pakistan nog weleens een hitje kunnen worden.
dat is natuurlijk ook onzin, want in onze huidige auto moet je 'm naar beneden duwen om actie te krijgen. Het is inderdaad per auto (of meestal houdt een merk het redelijk gelijk bij al zijn modellen) verschillend. De lesauto moest met hendel omhoog en had tevens een knopje om de interval in te stellen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:26 schreef Piles het volgende:
Ruitenwisser verschilt per auto, maar hoe verder naar boven hoe sneller:
0 = uit
1e klik = interval (af en toe)
2e klik = constant
3e klik = turbo
Bij mijne is het dan nog: van 0 naar 1e is langzame interval, en van 2 naar 1 is snelle intervalSoms zit er ook een regelaartje op de schakelaar.
Die eerste stand is stadslicht.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:47 schreef twiFight het volgende:
[..]
dat is natuurlijk ook onzin, want in onze huidige auto moet je 'm naar beneden duwen om actie te krijgen. Het is inderdaad per auto (of meestal houdt een merk het redelijk gelijk bij al zijn modellen) verschillend. De lesauto moest met hendel omhoog en had tevens een knopje om de interval in te stellen.
@ lampen: onze huidige auto moet ook 2 standen gedraaid voor je dimlicht hebt. Ik weet niet waar de eerste stand voor is, maar het dashboardlicht gaat er wel voor branden. Of die verder nog wat doet weet ik niet.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:30 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Doe maar niet, laat al die Note's maar lekker onder water lopen. Ik vind de Note een auto waarbij de ontwerper niet wist wat het nou moest worden. MPV, station of toch een klein autootje.
Misschien was 't wel dagrijlichtquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:17 schreef Piles het volgende:
[..]
Hé, die wilde ik ook voorstellen
Wat voor auto was het trouwens, ik heb nog niet gehoord van die 2 standenAlleen stads-/dimlicht, maar dat verschil zie je wel.
Ja de manier van ruitenwisseraansturing kan nog wel wisselen, bij het ene model heb je wel een fatsoenlijke 'af en toe stand' (eens in de 5 seconden ofzo) en bij een ander is het 'langzaamste' al meteen elke 1 á 2 secondequote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:47 schreef twiFight het volgende:
[edit] Negeer de helft maar, ik had weer eens een hele pagina gemist
[..]
dat is natuurlijk ook onzin, want in onze huidige auto moet je 'm naar beneden duwen om actie te krijgen. Het is inderdaad per auto (of meestal houdt een merk het redelijk gelijk bij al zijn modellen) verschillend. De lesauto moest met hendel omhoog en had tevens een knopje om de interval in te stellen.
Ik vind de Note ook wel tof, mits zwart ofzoquote:
Als het hard regent komt dr een plas te staan bij mn bijrijder zn voeten...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:09 schreef Goddelijker het volgende:
En even in de gaten houden, want vocht in de auto is geen goed teken. Dat kan lekkende rubbers betekenen.
Even gaatje boren danquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:39 schreef L0we het volgende:
[..]
Als het hard regent komt dr een plas te staan bij mn bijrijder zn voeten....
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:42 schreef L0we het volgende:
[..]
Zit dr al in, heeft de oude eigenaar gedaan...!
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:16 schreef Purdey het volgende:
Ik dacht even dat je een auto gekocht had Cherry!
Probeer vanmiddag op m'n werk even het autorijtopic bij te houden. Ik werk al een paar dagen van 7 tot 5, ik ben kapot als ik 's avonds thuiskom..Ik kijk niet eens meer of m'n auto er nog staat
Ahw.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:16 schreef Purdey het volgende:
Ik dacht even dat je een auto gekocht had Cherry!
Probeer vanmiddag op m'n werk even het autorijtopic bij te houden. Ik werk al een paar dagen van 7 tot 5, ik ben kapot als ik 's avonds thuiskom..Ik kijk niet eens meer of m'n auto er nog staat
Voor de achterruit heb je normaal ook nog een knop waarmee je de achterruitverwarming kan aanzetten. Dan gaat een klein beetje stroom door die draden lopen van de achtteruit en zie je ook weer fatsoenlijk in je achteruitkijkspiegel.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:04 schreef CherryLips het volgende:
O god ja, de boel was aan het beslaan, ook dat nogWat moet je dan doen? Airco en aanjager aan ofzo?
Een beetje? Dat ding vreet stroom!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:17 schreef Eix het volgende:
[..]
Voor de achterruit heb je normaal ook nog een knop waarmee je de achterruitverwarming kan aanzetten. Dan gaat een klein beetje stroom door die draden lopen van de achtteruit en zie je ook weer fatsoenlijk in je achteruitkijkspiegel.
Ah joh, die is met verkeerslichten, niks spannends aan, als je weet waar je heen moetquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:03 schreef jacobras het volgende:
Heb alleen niet zo erg veel zin in die reuze rotonde bij Zwolle, maar moet wel lukken.
Windesheim is gewoon rechtsaf vanuit de richting Amersfoort toch?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:03 schreef jacobras het volgende:
Oh ja, voor ik het vergeet... Maandag eerste schooldag weer, introductie zooi. Moet om 14:30 bij Windesheim zijn, ik mag met de auto!![]()
![]()
Heb alleen niet zo erg veel zin in die reuze rotonde bij Zwolle, maar moet wel lukken
.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:03 schreef jacobras het volgende:
Oh ja, voor ik het vergeet... Maandag eerste schooldag weer, introductie zooi. Moet om 14:30 bij Windesheim zijn, ik mag met de auto!![]()
![]()
Heb alleen niet zo erg veel zin in die reuze rotonde bij Zwolle, maar moet wel lukken
.
Zo simpel? Ik durfde het al niet verder aan te raken om het niet erger te makenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 09:57 schreef Sounddragon het volgende:
Doekje/keukenrol/schoonmaaakpapier met wat glasp0rno ??
Als ze nou ook nog een volle tank achter zou laten?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:44 schreef CherryLips het volgende:
Ha, ik heb de sleutel van de auto van m'n zus
En de auto zelf?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:18 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Als ze nou ook nog een volle tank achter zou laten?
Ehm, niet dusquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:08 schreef Piles het volgende:
[..]
Ah joh, die is met verkeerslichten, niks spannends aan, als je weet waar je heen moet
Pfff, navigatiequote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:09 schreef jacobras het volgende:
Ehm, niet dus. Vlak ervoor maar even radio uit en focussen op weg + navigatieinstructies.
Wtf, welke idioot is vergeten daar strepen te zettenquote:
Die zijn alleen voor het fietspad zo te zien. Op de rotonde zelf staan ze niet namelijkquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:41 schreef CherryLips het volgende:
Nu staan er stoplichten, volgens mij waren die er vroeger ook niet
"Het plein is een traditionele rotonde, dus het verkeer op het plein heeft geen voorrang op het verkeer dat het plein oprijdt. Ook is er geen rijstrookmarkering op het plein."quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Zijn die niet alleen voor het fietspad? Op de rotonde zelf staan ze niet namelijk
De rotonde heeft 100% zeker weten stopilichten, was er vorige week nog.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
"Het plein is een traditionele rotonde, dus het verkeer op het plein heeft geen voorrang op het verkeer dat het plein oprijdt. Ook is er geen rijstrookmarkering op het plein."
Volgens mij heb je ook stoplichten op de rotonde zelf? Ik weet het niet meer, ik zat de vorige keren achterin en toen was het stervensdruk
dan klopt die niet. Ik weet 100% zeker dat je voordat je hem oprijdt, stoplichten hebt, en ook bij het afrijden weer stoplichten hebt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:46 schreef Piles het volgende:
Op Google Maps alleen bij het kruisen van het fietspad
Dat zeg ik tochquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:47 schreef Markster het volgende:
[..]
dan klopt die niet. Ik weet 100% zeker dat je voordat je hem oprijdt, stoplichten hebt, en ook bij het afrijden weer stoplichten hebt.
100%
Alleen jammer dat ie midden in de snelweg ligtquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:55 schreef twiFight het volgende:
Ik vind het knooppunt zoals bij Joure wel idiaal. Een rotonde van niks natuurlijk voor de gemiddelde randstadter, maar wél goed geregeld. Als je op tijd goed voorsorteerd dan leidt de rijstrook je automatisch naar de goede afslag. Je hoeft dus niet meer uit te voegen of van rijstrook te wisselen nadat je eenmaal goed voorgesorteerd bent. Werkt super!
http://maps.google.nl/map(...)391,0.00942&t=k&z=17
Dat is ook niet zomaar een rotonde, maar een knooppunt van 2 snelwegen, de a6 en a7.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:55 schreef twiFight het volgende:
Ik vind het knooppunt zoals bij Joure wel idiaal. Een rotonde van niks natuurlijk voor de gemiddelde randstadter, maar wél goed geregeld. Als je op tijd goed voorsorteerd dan leidt de rijstrook je automatisch naar de goede afslag. Je hoeft dus niet meer uit te voegen of van rijstrook te wisselen nadat je eenmaal goed voorgesorteerd bent. Werkt super!
http://maps.google.nl/map(...)391,0.00942&t=k&z=17
Het is een van de weinige plekken in Nederland waar dit soort verkeerspleinen nog zijn en volgens mij is het zelfs de enige aan een snelweg. Met de spits is het inderdaad een grote file ellende en moet je je auto er echt tussen persen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:01 schreef Markster het volgende:
[..]
Dat is ook niet zomaar een rotonde, maar een knooppunt van 2 snelwegen, de a6 en a7.
Daarbij vind ik het maar een kutding, het vertraagt de boel enorm.
echt? op zich beter, rij er bijna dagelijks overheen. Zal alleen wel weer aantal jaren flinke belemmering vormen tot ze klaar zijn.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:07 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Het is een van de weinige plekken in Nederland waar dit soort verkeerspleinen nog zijn en volgens mij is het zelfs de enige aan een snelweg. Met de spits is het inderdaad een grote file ellende en moet je je auto er echt tussen persen.
Daarom gaat de hele rotonde ook verdwijnen en wordt het knooppunt geheel nieuw ingericht. Bouw daarvan start medio 2011.
Ja echtquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:09 schreef Markster het volgende:
[..]
echt? op zich beter, rij er bijna dagelijks overheen. Zal alleen wel weer aantal jaren flinke belemmering vormen tot ze klaar zijn.
Die bypasses zitten overal daar toch? vanaf sneek naar amsterdam, van amsterdam naar groningen, en van groningen naar joure.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:14 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Ja echtEerder waren er al 'bypasses' aangelegd zodat verkeer naar Joure toe vanaf de a7 niet de rotonde zelf op hoeft. De bouw duurt zo'n 3 jaar...
Zie bijvoorbeeld: http://www.joustercourant(...)oure_ligt_er_in_2014
Edit: piles was me voor
Ja, maar dat is pas op het laatste moment, en je kan/mag toch maar 50, dus het vertraagt enormquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:18 schreef Markster het volgende:
[..]
Die bypasses zitten overal daar toch? vanaf sneek naar amsterdam, van amsterdam naar groningen, en van groningen naar joure.
zeg maar.
Zo'n openklappend zonneklepje op het dakquote:
dat is voor turken manquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 15:52 schreef Purdey het volgende:
[..]
Zo'n openklappend zonneklepje op het dak
Als het meezit zal in 2013/2014 de verkeersdrukte aldaar een stuk minder worden door de bouw van de 2e stadsbrug van Nijmegen. Benieuwd of het ook zo gaat uitpakken.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:34 schreef Markster het volgende:
Ik kan mij maar 1 kutrotonde herrinerren, en dat is in Nijmegen
elke keer als ik daar heen moet, hoop ik niet op de rotonde te komenNiet omdat ik het zelf niet kan of durf, maar omdat je ziet dat anderen er zwaar veel moeite meeh ebben en rare dingen doen
En goed ingeburgerde Polen zonder al te veel geldquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 15:58 schreef Markster het volgende:
[..]
dat is voor turken man
panoramisch dak ftw
Het komt erop neer dat er bij de op en afritten verkeerslichten staan, maar niet op de rotonde zelf. Je hebt geen voorrang op de rotonde, maw rechts gaat voor. In de praktijk rij je dus fijn over de rotonde waarop een zijstraat in een keer groen krijgt en iedereen als een kamikaze piloot de rotonde op gaat razen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 18:37 schreef Empathologica het volgende:
Ik ben er ook nog niet helemaal achter hoe het Keizer Karelplein werkt
Gelukkig rij ik via Malden en kom ik er niet, maar mocht ik ooit in de buurt moeten zijn dan baal ik wel.
Dat klinkt gaaf.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:10 schreef Eix het volgende:
[..]
Het komt erop neer dat er bij de op en afritten verkeerslichten staan, maar niet op de rotonde zelf. Je hebt geen voorrang op de rotonde, maw rechts gaat voor. In de praktijk rij je dus fijn over de rotonde waarop een zijstraat in een keer groen krijgt en iedereen als een kamikaze piloot de rotonde op gaat razen.
Jij hebt niet eens verkeerslichtenquote:Op zondag 29 augustus 2010 07:24 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat klinkt gaaf.
Dus er krijgt verkeer groen terwijl jij geen rood hebt?
Dan kijk nog maar eens.quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Jij hebt niet eens verkeerslichtenKijk maar eens in Streetview
Lees de posts nog eensquote:Op zondag 29 augustus 2010 14:04 schreef Eix het volgende:
[..]
Dan kijk nog maar eens.
Ik weet niet hoe jij dit noemt? -> http://maps.google.nl/map(...)bp=12,354.18,,0,1.64
het is ook wat verwarrend. Je hebt namelijk (de meeste grote rotondes) stoplichten midden op de rotonde, dus niet alleen bij het opgaan/verlaten.quote:Op zondag 29 augustus 2010 14:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Lees de posts nog eens
Ik heb nou al 10 keer gezegd dat er op de rotonde zélf geen verkeerslichten staan...
Ik schrijf in mijn reactie dat alleen op de op en afritten verkeerslichten staan en dat als gevolg hiervan op de rotonde zelf de regel rechts heeft voorrang geldt. Vervolgens is er de vraag of verkeer groen krijgt terwijl je geen rood krijgt -> antwoord is dus ja, op de oprit krijgt men groen terwijl op de rotonde hiervoor geen waarschuwing is middels een rood verkeerslicht.quote:Op zondag 29 augustus 2010 14:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Lees de posts nog eens
Ik heb nou al 10 keer gezegd dat er op de rotonde zélf geen verkeerslichten staan...
Die zijn relaxt jaquote:Op zondag 29 augustus 2010 14:51 schreef FalleNk810i het volgende:
Dit blijven toch de relaxte rotondes.. kan je tenminste inhalen op de rotonde
vrachtwagens enzo![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 29 augustus 2010 14:52 schreef CherryLips het volgende:
Gewoon achter iemand aanrijden die wel de weg weet
mensen volgen is echt vervelend.. rijd nooit relaxed vind ik danquote:Op zondag 29 augustus 2010 14:52 schreef CherryLips het volgende:
Gewoon achter iemand aanrijden die wel de weg weet
No offence, maar ik zou er even mee wachtenquote:Op zondag 29 augustus 2010 15:08 schreef Purdey het volgende:
Ik denk dat ik zo'n bluetoot-oortje aanschaf
Stond ook niet op m'n lijstje voor binnen nu en een week. Gelukkig wordt ik vrijwel nooit gebeld, ben volgens mij een van de weinige vrouwen die niks met bellen heeftquote:Op zondag 29 augustus 2010 15:10 schreef Piles het volgende:
[..]
No offence, maar ik zou er even mee wachtenAls je nu al je concentratie nodig hebt om te rijden, dan moet je echt geen telefoongesprek gaan voeren
Ik heb er ook nog niks voor, en eigen bevalt dat wel
Voor mensen uitrijden ook. Constant moeten spiegelen op de snelweg of ze je wel kunnen volgen met inhalen en dergelijke.quote:Op zondag 29 augustus 2010 14:59 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
mensen volgen is echt vervelend.. rijd nooit relaxed vind ik dan
De langzame rijder cq auto voor laten gaan werkt hier meestal prima, maar ik kan me voorstellen dat dat wat minder werkt als het écht druk is.quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Voor mensen uitrijden ook. Constant moeten spiegelen op de snelweg of ze je wel kunnen volgen met inhalen en dergelijke.
Ik ben vrijwel altijd voorrijder omdat ik meestal het beste de weg weetquote:Op zondag 29 augustus 2010 16:07 schreef twiFight het volgende:
[..]
De langzame rijder cq auto voor laten gaan werkt hier meestal prima, maar ik kan me voorstellen dat dat wat minder werkt als het écht druk is.
Ik was vorige week op dat bedrijventerrein zo met m'n radio bezig dat ik haast tegen een van rechts komende lesauto reedquote:Op zondag 29 augustus 2010 16:59 schreef CherryLips het volgende:
Ik zet m'n telefoon op stil als ik ga bellenAnders denk ik: oh da's werk! En dan ben ik daar meer mee bezig, ook al neem ik niet op.
Ik ben nog wel zo druk met rijden en kijken dat ik de hele radio niet hoorDat ding stond van de week aardig hard, maar dat merkte ik pas toen ik even stilstond bij het stoplicht.
Ik vind het klinken als een soort van onvrijwillige zelfmoord. Gauw eens overheenrijden binnenkort.quote:Op zondag 29 augustus 2010 14:44 schreef Piles het volgende:
JJH rijdt op de rotonde.
Oprit krijgt groen voor oprijden rotonde.
JJH krijgt geen rood/geen groen: want er staan voor JJH geen verkeerslichten...
Dát zeg ik.
En jij moet naar links als de rest gaat inhalen, zodat de rest ook naar links kan en jij niet achterop raakt.quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:29 schreef JJH het volgende:
En treintje rijde is kut. Ik was een paar jaar geleden leider bij een jeugdelftal. En ik reed altijd als laatste. Je moet gewoon echt planken en je rijd af en toe bijna twee keer zo snel als de voorste.
Plein oprijden, in een keer door richting parkje in het midden, om alles en iedereen heen rijden, wanneer je er weer af moet schietgebedje doen en naar rechtsquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 18:37 schreef Empathologica het volgende:
Ik ben er ook nog niet helemaal achter hoe het Keizer Karelplein werkt
Gelukkig rij ik via Malden en kom ik er niet, maar mocht ik ooit in de buurt moeten zijn dan baal ik wel.
Snelweg rijden valt wel mee.quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:34 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En jij moet naar links als de rest gaat inhalen, zodat de rest ook naar links kan en jij niet achterop raakt.
Als achterste moet je vooruit denken.
Beetje opletten en dan komt het meestal wel goed.quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:39 schreef JJH het volgende:
[..]
Snelweg rijden valt wel mee.
Binnendoor, dat is kutter. Rotondes enzo, of dat je een andere auto voorrang moet verlenen. Voor je het weet valt er een gat van een paar 100 meter.
En aangezien markering op de weg boven de verkeerslichten gaan had jij wel gelijk. Maar dat weet half Nederland niet.quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:39 schreef Purdey het volgende:
Net ook even het stukje zitten lezen van het Keizer Karelplein, maar het is mij ook niet helemaal duidelijk. Don't blame me, ik ben er nooit geweest, en ken de hele situatie niet. Het ziet er heel ingewikkeld uit.
Gisteren hadden ze in het centrum van Rotterdam (Westblaak en Coolsingel) alle stoplichten voor de zebrapaden uitgezetBen tot drie keer toe bijna aangereden aangezien de lichten van de auto's gewoon op de groen waren gezet
Dan komt het vaak wel goed inderdaad. Maar doorkachelen blijft het meestal wel. En daarom rijd ik ook liever als laatste als dan een verdwaalde moeder die normaal niet verder rijd dan de parkeergarage in de binnenstad.quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:39 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Beetje opletten en dan komt het meestal wel goed.
Ja, die raakt zeker de groep een stuk sneller kwijt.quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:41 schreef JJH het volgende:
[..]
Dan komt het vaak wel goed inderdaad. Maar doorkachelen blijft het meestal wel. En daarom rijd ik ook liever als laatste als dan een verdwaalde moeder die normaal niet verder rijd dan de parkeergarage in de binnenstad.
Dat is ook best apart om te doen, al een paar keer gehad bij het uitrijden bij concerten. Zeker in het donker is het best 'eng'quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:40 schreef JJH het volgende:
Net als dat een agent je door rood licht heen mag trekken, als verkeersregelaar zijnde.
Keren op een kruising in Rotterdam, en dan zeggen dat Cherry en ik domme dingen uithalenquote:Op zondag 29 augustus 2010 18:46 schreef Piles het volgende:
We hebben het laatst met 3 auto's door Rotterdam gedaan, maar dat valt niet mee idd, om bij elkaar te blijven![]()
Zeker niet als je verkeerd rijdt en snel ff keert op een kruising
Gewoon 180 graden draaien, ik zie het probleem niet? En ik reed niet trouwensquote:Op zondag 29 augustus 2010 18:55 schreef Purdey het volgende:
[..]
Keren op een kruising in Rotterdam, en dan zeggen dat Cherry en ik domme dingen uithalen
Ah, ik dacht echt keren, als in keren..quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Gewoon 180 graden draaien, ik zie het probleem niet? En ik reed niet trouwens
Binnenkort ben ik chauffeur van een trouwauto, wordt nog een hele uitdaging om zo te rijden dat iedereen mee kan komen ben ik bang...quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:29 schreef JJH het volgende:
En treintje rijde is kut. Ik was een paar jaar geleden leider bij een jeugdelftal. En ik reed altijd als laatste. Je moet gewoon echt planken en je rijd af en toe bijna twee keer zo snel als de voorste.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:19 schreef JDude het volgende:
Afspraak voor vrijdag om m'n eerste eigen auto op te halen.Wat voor een auto is het geworden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Een dieselgestookte Renault Clio III.quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:20 schreef Goddelijker het volgende:
Wat voor een auto is het geworden?
Ga je zoveel km's maken?quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:25 schreef JDude het volgende:
[..]
Een dieselgestookte Renault Clio III.
Het wordt m'n woon-werkmobiel inderdaad.quote:
Met ze hoevelen zijn jullie dan? Gewoon zorgen dat er halfweg ook iemand rijd die de weg weet.quote:Op maandag 30 augustus 2010 08:53 schreef L0we het volgende:
[..]
Binnenkort ben ik chauffeur van een trouwauto, wordt nog een hele uitdaging om zo te rijden dat iedereen mee kan komen ben ik bang...
Dacht wel iets van 6 of 7 auto's. Sowieso krijgt iedereen een routebeschrijving en dergelijke, maar het is natuurlijk het leukste als je in 1 stoet rijdtquote:Op maandag 30 augustus 2010 13:14 schreef JJH het volgende:
[..]
Met ze hoevelen zijn jullie dan? Gewoon zorgen dat er halfweg ook iemand rijd die de weg weet.
Dat zijn leuke auto's jaquote:Op maandag 30 augustus 2010 12:25 schreef JDude het volgende:
[..]
Een dieselgestookte Renault Clio III.
Nee, dat niet. Maar de vorige eigenaar is er zo zuinig op geweest dat je nauwelijks ziet dat'ie niet nieuw is. En een beetje diesel haalt gemakkelijk een paar honderdduizend kilometers, dus ik ga er nog best lang plezier van hebben denk ik.quote:Op maandag 30 augustus 2010 13:52 schreef L0we het volgende:
Dat zijn leuke auto's ja. Heb je hem helemaal nieuw?
De huidige dieselblokken halen allemaal in potentie de 4 of 5 ton wel. Het is alleen vaak zo dat de rest van de auto het niet helemaal volhoud.quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Maar de vorige eigenaar is er zo zuinig op geweest dat je nauwelijks ziet dat'ie niet nieuw is. En een beetje diesel haalt gemakkelijk een paar honderdduizend kilometers, dus ik ga er nog best lang plezier van hebben denk ik.
Of omdat hij z'n onderhoud niet goed en/of op tijd heeft gehad.quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:10 schreef JJH het volgende:
[..]
De huidige dieselblokken halen allemaal in potentie de 4 of 5 ton wel. Het is alleen vaak zo dat de rest van de auto het niet helemaal volhoud.
Das mooiquote:Op maandag 30 augustus 2010 14:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Maar de vorige eigenaar is er zo zuinig op geweest dat je nauwelijks ziet dat'ie niet nieuw is. En een beetje diesel haalt gemakkelijk een paar honderdduizend kilometers, dus ik ga er nog best lang plezier van hebben denk ik.
Mits hij goed onderhouden wordt natuurlijk. Mijn blok heeft nu 230.000 kilometer gelopen, maar verwacht niet dat hij nog 20.000 kilometer daarbij haalt. er ligt al een reserveblok klaar, dus dat is op zich ook niet echt een probleemquote:Op maandag 30 augustus 2010 15:10 schreef JJH het volgende:
[..]
De huidige dieselblokken halen allemaal in potentie de 4 of 5 ton wel. Het is alleen vaak zo dat de rest van de auto het niet helemaal volhoud.
Onderhoud is echt belangrijk voor de houdbaarheid van een blok jaquote:Op maandag 30 augustus 2010 15:28 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Of omdat hij z'n onderhoud niet goed en/of op tijd heeft gehad.
Met goed onderhoud kom je een eind. Maar op een gegeven moment gaat de rest van de auto zoveel problemen geven die ook met goed onderhoud niet van te voren te verhelpen zijn. Het is gewoon pure slijtage. Bijvoorbeeld de stoelen en andere interieurdelen. Maar ook bijvoorbeeld het electrische systeem.quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:28 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Of omdat hij z'n onderhoud niet goed en/of op tijd heeft gehad.
Tsja, nieuwe auto's zijn ook niet altijd probleemloos.quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:32 schreef JJH het volgende:
[..]
Met goed onderhoud kom je een eind. Maar op een gegeven moment gaat de rest van de auto zoveel problemen geven die ook met goed onderhoud niet van te voren te verhelpen zijn. Het is gewoon pure slijtage. Bijvoorbeeld de stoelen en andere interieurdelen. Maar ook bijvoorbeeld het electrische systeem.
Precies, maakt niet uit hoe goed er onderhoud aan gepleegd is of hoe oud de auto is. Er kan altijd iets het begeven.. Alleen verkleint goed onderhoud de kans er opquote:Op maandag 30 augustus 2010 15:33 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Tsja, nieuwe auto's zijn ook niet altijd probleemloos.
Je moet het sowieso treffen, zowel met een nieuwe als met een 2e-hands auto.
En hoe meer kilometers op de klok, hoe meer risico.quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:36 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Precies, maakt niet uit hoe goed er onderhoud aan gepleegd is of hoe oud de auto is. Er kan altijd iets het begeven.. Alleen verkleint goed onderhoud de kans er op
De mijne mag overmorgen voor een grote beurt.quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:36 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Precies, maakt niet uit hoe goed er onderhoud aan gepleegd is of hoe oud de auto is. Er kan altijd iets het begeven.. Alleen verkleint goed onderhoud de kans er op
Ohja moest de vloeistoffen nog checken. Ben zo terugquote:Op maandag 30 augustus 2010 15:37 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
De mijne mag overmorgen voor een grote beurt.
Heeft er weer 30.000 op zitten, dus het is hard nodig. Hij staat op 99.500 km
En?quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:44 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ohja moest de vloeistoffen nog checken. Ben zo terug
Grote beurt ga ik binnenkort ook doen jaquote:Op maandag 30 augustus 2010 15:37 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
De mijne mag overmorgen voor een grote beurt.
Heeft er weer 30.000 op zitten, dus het is hard nodig. Hij staat op 99.500 km
Die is vorig jaar vervangen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:04 schreef L0we het volgende:
[..]
Grote beurt ga ik binnenkort ook doen ja. Even verse sapjes en filters.
Bijna distributieriemtijd, of ben je gezegend met een ketting?.
Niks aan t handjequote:
Voor dat setje velgen waar ik het over had zou ik op de sloop 80 euro moeten betalen.. Moeten alleen de banden nog omgelegd worden danquote:Op maandag 30 augustus 2010 16:17 schreef Goddelijker het volgende:
Ik zit te kijken naar een setje nieuwe koplampen, maar een setje is al snel >100 euro.
Zou het goedkoper om een paar sloperijen te bellen om te vragen naar een set koplampen dan ze 2e hands te kopen op Marktplaats?quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:18 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Voor dat setje velgen waar ik het over had zou ik op de sloop 80 euro moeten betalen.. Moeten alleen de banden nog omgelegd worden dan
Wil je gewoon standaard koplampen?quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:21 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Zou het goedkoper om een paar sloperijen te bellen om te vragen naar een set koplampen dan ze 2e hands te kopen op Marktplaats?
Ik heb een 206 met de 'matte' koplampen en ben op zoek naar de heldere.quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:22 schreef JJH het volgende:
[..]
Wil je gewoon standaard koplampen?
Dan zou je het allicht kunnen proberen.
Marktplaats is allemaal +- 60 euro voor één lamp.quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:27 schreef JJH het volgende:
Die zullen ze wel gewoon op de sloop hebben.
Als ik naar de Melkweg ga, vind ik Q-Park Europarking altijd ideaalquote:Op maandag 30 augustus 2010 16:39 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Morgen ritje naar Amsterdam, moet er draaien in de Code 21 dus hoop dat er ergens parkeerplek in de buurt is.
Ik heb geen idee eigenlijkquote:Op maandag 30 augustus 2010 16:45 schreef JDude het volgende:
[..]
Als ik naar de Melkweg ga, vind ik Q-Park Europarking altijd ideaal. Is het daar een beetje in de buurt?
Maar er was amper ruimte om naar die parkeerplek te komen, doordat ze allemaal zo belachelijk stonden geparkeerd.quote:Op maandag 30 augustus 2010 21:49 schreef JDude het volgende:
Daarom parkeer ik 'm liever andersom. Of vooruit door het ene parkeervak naar het andere rijden, zodat de neus alsnog naar voren staat, maar dat gaat vaak niet op drukke parkeerplaatsen.
Succes met de reparatie en zo...
Ik ging m'n vriendin ophalen van trainen, dus ik 'moest' wel.quote:Op maandag 30 augustus 2010 23:52 schreef twiFight het volgende:
Dan rij ik meestal door, maar dat moet ook maar net een optie zijn natuurlijk.
Heen is inderdaad niet moeilijk, terug de meest linkerbaan kiezen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 23:56 schreef jacobras het volgende:
Ik ben vandaag geheel ongeschonden naar Zwolle en weer terug gereden. Introductie van school, was wel interessant. Blijk de hele week nog vrij te hebben, terwijl ik verwacht had morgen te beginnen met nieuwe jaar
.
Grote rotonde bij Zwolle viel mee, ik moest de eerste rechts, ook niet veel moeite. Terugweg was lastiger, 3kwart rond. Lastig rijstrook kiezen, maar weet nu ongeveer waar ik moet rijden.
-1 voor invoegstrook die kort is en tevens ook nog dienst doet als uitvoegstrook afrit, Streetview hier. Echt wel even goed opletten.
Kwam daarna op een stuk waar ik niet wist of het nou 'n invoegstrook was. Alles voor me ging naar links, dat maar wijselijk nagedaan, was een invoegstrook
.
Dat stuk op de snelweg ja, gele lijnen die over witte lijnen heen lopen. Moet daar de rechter rijbaan hebben, daar zat 'vroeger' de vluchtstrook. Rij je dus half over zo'n dikke witte streep die op sommige stukken zwart is geverfdquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 00:05 schreef JJH het volgende:
[..]
Heen is inderdaad niet moeilijk, terug de meest linkerbaan kiezen.
Verder valt ie best mee hoor, al hebben ze recentelijk wel de hele boel daar op z'n kop gegooid.
Tsja, alles is te vervangen he?!quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:32 schreef JJH het volgende:
[..]
Met goed onderhoud kom je een eind. Maar op een gegeven moment gaat de rest van de auto zoveel problemen geven die ook met goed onderhoud niet van te voren te verhelpen zijn. Het is gewoon pure slijtage. Bijvoorbeeld de stoelen en andere interieurdelen. Maar ook bijvoorbeeld het electrische systeem.
Al is een hoge leeftijd met weinig kilometers ook niet echt altijd alles... De renault 6 van mn pa (40 jaar oud, 28.000 km) heeft nu al nieuwe wiellagers achter nodig...quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:37 schreef JJH het volgende:
[..]
En hoe meer kilometers op de klok, hoe meer risico.
Vervelend zeg! Das het leuke van autorijden, je moet óveral ogen hebben zitten...quote:Op maandag 30 augustus 2010 21:03 schreef Goddelijker het volgende:
Drukke parkeerplaats, achteruit uit parkeervak rijden, auto niet zien in de dode hoek omdat je bezig bent met tot hoever ik achteruit kon rijden. Boem.
[ afbeelding ]
Ja, maar dat gaat niet altijd.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:44 schreef L0we het volgende:
[..]
Tsja, alles is te vervangen he?!. Maar dan moet het wel een hobby zijn, anders wordt het een heel duur grapje.
[..]
Al is een hoge leeftijd met weinig kilometers ook niet echt altijd alles... De renault 6 van mn pa (40 jaar oud, 28.000 km) heeft nu al nieuwe wiellagers achter nodig...
[..]
Vervelend zeg! Das het leuke van autorijden, je moet óveral ogen hebben zitten...
Waarvan actequote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:45 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, maar dat gaat niet altijd.
Nou, die ik raakte stond ook haak op mij geparkeerd.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:23 schreef Empathologica het volgende:
Waarom parkeren mensen altijd horizontaal achter mijn auto? Kreeg hem er godverdomme weer niet uitgedraaid zonder óf de bus achter me te raken óf de BMW's naast me te rammen. Komt eigenaar van de bus eraan, begin me uit te lachen en zet de bus welgeteld 1 meter vooruit![]()
Jammer dat ik haast had, anders had ik die bus wat aangedaan.
En ik zei 2 minuten voor het gebeurde: Als ik er nog maar uit kan.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:25 schreef Empathologica het volgende:
Die bus mocht daar niet eens staan dus tyf op![]()
En ik dacht 's morgens nog; Ooooh als er nou niemand daar gaat staan kan ik er zo uit vliegen....
Karma?
Nee, ik bedoelde dat laatste stuk IJsselallee, als je bij WIndesheim vandaan komt. Op de snelweg zijn ze nog niet klaar, en het is daar inderdaad nogal onduidelijk. Wat helemaal lachen is, is als het hard regent, dan vallen die gele lijnen bijna helemaal weg.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:07 schreef jacobras het volgende:
[..]
Dat stuk op de snelweg ja, gele lijnen die over witte lijnen heen lopen. Moet daar de rechter rijbaan hebben, daar zat 'vroeger' de vluchtstrook. Rij je dus half over zo'n dikke witte streep die op sommige stukken zwart is geverfd.
Kom trouwens net uit de auto, m'n zusje vroeg of ik haar wilde heenrijden naar d'r introductiedag van school.Ga nu naar Lemmer toe, lekker bij de Mac vreten
.
Ach, dat is zo ongeveer iets meer dan 10% korter... Met 120 was je waarschijnlijk ook wel iets te vroeg geweest!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:22 schreef Sjoegerd het volgende:
Was half uur te vroeg vanochtend.. Krijg je als je continu 130-140 kan rijden.
Ach met het verkeer meerijden is fijner dan door alles voorbijgeraasd te worden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:21 schreef L0we het volgende:
[..]
Ach, dat is zo ongeveer iets meer dan 10% korter... Met 120 was je waarschijnlijk ook wel iets te vroeg geweest!
Dat is zeker waar jaquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:24 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ach met het verkeer meerijden is fijner dan door alles voorbijgeraasd te worden.
en, heb je het een beetje weg kunnen poetsen?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:27 schreef Goddelijker het volgende:
Schade maar even weggepoetst en de kale plekken met de lakstift onder handen genomen, dan gaat de rest van de lak tenminste ook niet los, mocht er vocht onder komen.
lol, zou wat zijn als tie verticaal achter je stond he^^quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:23 schreef Empathologica het volgende:
Waarom parkeren mensen altijd horizontaal achter mijn auto? Kreeg hem er godverdomme weer niet uitgedraaid zonder óf de bus achter me te raken óf de BMW's naast me te rammen. Komt eigenaar van de bus eraan, begin me uit te lachen en zet de bus welgeteld 1 meter vooruit![]()
Jammer dat ik haast had, anders had ik die bus wat aangedaan.
Had gunstige tijden.. Maar 140 vond ik hard zat voor vandaag.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:37 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat is zeker waar ja
[..]
en, heb je het een beetje weg kunnen poetsen?
Vanmorgen om 06:30 zaten er ook allerlei mafkezen op de wegquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:32 schreef CherryLips het volgende:
Domme zak net, ik draai een weg in, komt er uit die (brede) weg een of andere lulhannes zetten die af moest slaan de andere kant op, gaat ie een beetje op mijn weghelft voorsorteren, net als ik die draai maak. Het scheelde maar weinig.
En toen was ik even zo van de leg dat verderop de motor weer afsloeg
Kun je niet parkeren bij je werk?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:03 schreef Purdey het volgende:
[..]
Vanmorgen om 06:30 zaten er ook allerlei mafkezen op de weg![]()
Een die links voor stond gesorteerd, maar mij afsneed om rechtdoor te gaan. Wilde persé met de auto, aangezien ik 'm toch hebVader naast me, en die heeft de auto weer mee naar huis genomen toen ik op m'n werk was. Ik heb die arme man om 05:45 uit bed gehaald omdat ik persé met de auto wilde
Tuurlijk welquote:
idd arme man, schaam jequote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:03 schreef Purdey het volgende:
[..]
Vanmorgen om 06:30 zaten er ook allerlei mafkezen op de weg![]()
Een die links voor stond gesorteerd, maar mij afsneed om rechtdoor te gaan. Wilde persé met de auto, aangezien ik 'm toch hebVader naast me, en die heeft de auto weer mee naar huis genomen toen ik op m'n werk was. Ik heb die arme man om 05:45 uit bed gehaald omdat ik persé met de auto wilde
Doe ik ook, ik schaam me zelfs zo erg dat ik morgen exact hetzelfde ga doenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |