Opelquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:27 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
De hendel in de Opel Vivaro gaat naar beneden ipv boven.
Het probleem bij mij is dat ik zo a-technisch ben als de pest en het heel snel weer vergeet. Hoe vaak m'n rij-instructeur wel niet de ruitenwisser heeft uitgelegd, ongelofelijk. Onder de motorkap? Verder dan motorblok en oliepeilding kwam ik niet. En bij die auto zette ik bij het starten altijd zelf gewoon de lampen aan, geen gedoe met dimlicht of stadslicht, gewoon hoppa. Bij de Nissan Note staan de stadslichten altijd aan en moet hij een tandje verder voor het dimlicht. En dan ben je aan het rijden en merk je dat er iets niet klopt, en dan durf je ook niet te kloten omdat je voor je wilt kijken.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Goed plan, gewoon alle knopjes enzo testenIk ontdekte ook vanalles bij m'n Skoda
Vrouwquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:34 schreef CherryLips het volgende:
Het probleem bij mij is dat ik zo a-technisch ben als de pest en het heel snel weer vergeet. Hoe vaak m'n rij-instructeur wel niet de ruitenwisser heeft uitgelegd, ongelofelijk. Onder de motorkap? Verder dan motorblok en oliepeilding kwam ik niet. En bij die auto zette ik bij het starten altijd zelf gewoon de lampen aan, geen gedoe met dimlicht of stadslicht, gewoon hoppa. Bij de Nissan Note staan de stadslichten altijd aan en moet hij een tandje verder voor het dimlicht. En dan ben je aan het rijden en merk je dat er iets niet klopt, en dan durf je ook niet te kloten omdat je voor je wilt kijken.
Nee, dat overleeft ie niet hoorquote:M'n zus gaat morgen trouwens twee weken op vakantie, en haar auto kan eigenlijk niet twee weken stilstaan he?
O, bij mijn zit de interval ééntje naar boven. En de normale stand, en dat standje waar ik altijd doodzenuwachtig van word zitten naar beneden.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:26 schreef Piles het volgende:
Ruitenwisser verschilt per auto, maar hoe verder naar boven hoe sneller:
0 = uit
1e klik = interval (af en toe)
2e klik = constant
3e klik = turbo
Bij mijne is het dan nog: van 0 naar 1e is langzame interval, en van 2 naar 1 is snelle intervalSoms zit er ook een regelaartje op de schakelaar.
Bij de Nissan ook. Denk ikquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:42 schreef JJH het volgende:
[..]
O, bij mijn zit de interval ééntje naar boven. En de normale stand, en dat standje waar ik altijd doodzenuwachtig van word zitten naar beneden.
Heerlijk, die eenduidige bedieningquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:42 schreef JJH het volgende:
O, bij mijn zit de interval ééntje naar boven. En de normale stand, en dat standje waar ik altijd doodzenuwachtig van word zitten naar beneden.
Met Opel sowieso niet echtquote:
Dat kunnen er nooit veel zijnquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:56 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Wij mannen bedienen toch ook alle knopjes van vrouwen?
Je ruiten aan de binnenkant goed schoonmakenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:04 schreef CherryLips het volgende:
O god ja, de boel was aan het beslaan, ook dat nogWat moet je dan doen? Airco en aanjager aan ofzo?
En ook de kachel niet helemaal koud laten staan. Ik snap dat je hem nu nog niet vol aanslingerd. Maar warme lucht kan meer vocht bevatten dan koude lucht.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:05 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Je ruiten aan de binnenkant goed schoonmaken
En voor de rest de airco aan, die droogt de lucht.
Warme, vochtige lucht komt op koud raam = condensering. Dus je raam warm maken met blazers, en als je airco hebt die aan, dat droogt idd de luchtquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:04 schreef CherryLips het volgende:
O god ja, de boel was aan het beslaan, ook dat nogWat moet je dan doen? Airco en aanjager aan ofzo?
Met dit weer is dat niet heel gek hoor.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:09 schreef Goddelijker het volgende:
En even in de gaten houden, want vocht in de auto is geen goed teken. Dat kan lekkende rubbers betekenen.
Daarom zei ik: Even in de gaten houden, aangezien ze de auto pas net heeft.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:10 schreef JJH het volgende:
[..]
Met dit weer is dat niet heel gek hoor.
En er is een verschil tussen een beetje vocht van nat instappen, en een structureel probleem, dat ga je op een gegeven moment ook ruiken.
Was zei degene met die nieuwe micra? Ik houd het allemaal niet meer bij hoor.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:11 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Daarom zei ik: Even in de gaten houden, aangezien ze de auto pas net heeft.
Zijquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:11 schreef JJH het volgende:
[..]
Was zei degene met die nieuwe micra? Ik houd het allemaal niet meer bij hoor.![]()
Nee, dat was Purdey zie ik nu.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:11 schreef JJH het volgende:
[..]
Was zei degene met die nieuwe micra? Ik houd het allemaal niet meer bij hoor.![]()
Maar dat is ook een Nissan toch?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Zij
En nee joh, dat was Purdey. Dit is CherryLips in de auto van d'r zus
Dan kunnen ze in deze tijden beter de Nissan Float op de markt brengen, zou hier in Nederland en in Pakistan nog weleens een hitje kunnen worden.quote:
Doe maar niet, laat al die Note's maar lekker onder water lopen. Ik vind de Note een auto waarbij de ontwerper niet wist wat het nou moest worden. MPV, station of toch een klein autootje.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:28 schreef JJH het volgende:
[..]
Dan kunnen ze in deze tijden beter de Nissan Float op de markt brengen, zou hier in Nederland en in Pakistan nog weleens een hitje kunnen worden.
dat is natuurlijk ook onzin, want in onze huidige auto moet je 'm naar beneden duwen om actie te krijgen. Het is inderdaad per auto (of meestal houdt een merk het redelijk gelijk bij al zijn modellen) verschillend. De lesauto moest met hendel omhoog en had tevens een knopje om de interval in te stellen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:26 schreef Piles het volgende:
Ruitenwisser verschilt per auto, maar hoe verder naar boven hoe sneller:
0 = uit
1e klik = interval (af en toe)
2e klik = constant
3e klik = turbo
Bij mijne is het dan nog: van 0 naar 1e is langzame interval, en van 2 naar 1 is snelle intervalSoms zit er ook een regelaartje op de schakelaar.
Die eerste stand is stadslicht.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:47 schreef twiFight het volgende:
[..]
dat is natuurlijk ook onzin, want in onze huidige auto moet je 'm naar beneden duwen om actie te krijgen. Het is inderdaad per auto (of meestal houdt een merk het redelijk gelijk bij al zijn modellen) verschillend. De lesauto moest met hendel omhoog en had tevens een knopje om de interval in te stellen.
@ lampen: onze huidige auto moet ook 2 standen gedraaid voor je dimlicht hebt. Ik weet niet waar de eerste stand voor is, maar het dashboardlicht gaat er wel voor branden. Of die verder nog wat doet weet ik niet.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:30 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Doe maar niet, laat al die Note's maar lekker onder water lopen. Ik vind de Note een auto waarbij de ontwerper niet wist wat het nou moest worden. MPV, station of toch een klein autootje.
Misschien was 't wel dagrijlichtquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:17 schreef Piles het volgende:
[..]
Hé, die wilde ik ook voorstellen
Wat voor auto was het trouwens, ik heb nog niet gehoord van die 2 standenAlleen stads-/dimlicht, maar dat verschil zie je wel.
Ja de manier van ruitenwisseraansturing kan nog wel wisselen, bij het ene model heb je wel een fatsoenlijke 'af en toe stand' (eens in de 5 seconden ofzo) en bij een ander is het 'langzaamste' al meteen elke 1 á 2 secondequote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:47 schreef twiFight het volgende:
[edit] Negeer de helft maar, ik had weer eens een hele pagina gemist
[..]
dat is natuurlijk ook onzin, want in onze huidige auto moet je 'm naar beneden duwen om actie te krijgen. Het is inderdaad per auto (of meestal houdt een merk het redelijk gelijk bij al zijn modellen) verschillend. De lesauto moest met hendel omhoog en had tevens een knopje om de interval in te stellen.
Ik vind de Note ook wel tof, mits zwart ofzoquote:
Als het hard regent komt dr een plas te staan bij mn bijrijder zn voeten...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:09 schreef Goddelijker het volgende:
En even in de gaten houden, want vocht in de auto is geen goed teken. Dat kan lekkende rubbers betekenen.
Even gaatje boren danquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:39 schreef L0we het volgende:
[..]
Als het hard regent komt dr een plas te staan bij mn bijrijder zn voeten....
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:42 schreef L0we het volgende:
[..]
Zit dr al in, heeft de oude eigenaar gedaan...!
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:16 schreef Purdey het volgende:
Ik dacht even dat je een auto gekocht had Cherry!
Probeer vanmiddag op m'n werk even het autorijtopic bij te houden. Ik werk al een paar dagen van 7 tot 5, ik ben kapot als ik 's avonds thuiskom..Ik kijk niet eens meer of m'n auto er nog staat
Ahw.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:16 schreef Purdey het volgende:
Ik dacht even dat je een auto gekocht had Cherry!
Probeer vanmiddag op m'n werk even het autorijtopic bij te houden. Ik werk al een paar dagen van 7 tot 5, ik ben kapot als ik 's avonds thuiskom..Ik kijk niet eens meer of m'n auto er nog staat
Voor de achterruit heb je normaal ook nog een knop waarmee je de achterruitverwarming kan aanzetten. Dan gaat een klein beetje stroom door die draden lopen van de achtteruit en zie je ook weer fatsoenlijk in je achteruitkijkspiegel.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:04 schreef CherryLips het volgende:
O god ja, de boel was aan het beslaan, ook dat nogWat moet je dan doen? Airco en aanjager aan ofzo?
Een beetje? Dat ding vreet stroom!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:17 schreef Eix het volgende:
[..]
Voor de achterruit heb je normaal ook nog een knop waarmee je de achterruitverwarming kan aanzetten. Dan gaat een klein beetje stroom door die draden lopen van de achtteruit en zie je ook weer fatsoenlijk in je achteruitkijkspiegel.
Ah joh, die is met verkeerslichten, niks spannends aan, als je weet waar je heen moetquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:03 schreef jacobras het volgende:
Heb alleen niet zo erg veel zin in die reuze rotonde bij Zwolle, maar moet wel lukken.
Windesheim is gewoon rechtsaf vanuit de richting Amersfoort toch?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:03 schreef jacobras het volgende:
Oh ja, voor ik het vergeet... Maandag eerste schooldag weer, introductie zooi. Moet om 14:30 bij Windesheim zijn, ik mag met de auto!![]()
![]()
Heb alleen niet zo erg veel zin in die reuze rotonde bij Zwolle, maar moet wel lukken
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |