De hendel in de Opel Vivaro gaat naar beneden ipv boven.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:26 schreef Piles het volgende:
Ruitenwisser verschilt per auto, maar hoe verder naar boven hoe sneller:
0 = uit
1e klik = interval (af en toe)
2e klik = constant
3e klik = turbo
Bij mijne is het dan nog: van 0 naar 1e is langzame interval, en van 2 naar 1 is snelle intervalSoms zit er ook een regelaartje op de schakelaar.
Goed plan, gewoon alle knopjes enzo testenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:26 schreef CherryLips het volgende:
Ik ga er van het weekend gewoon even voor zitten in de garage met de lampen uit, kan ik oefenen.
Opelquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:27 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
De hendel in de Opel Vivaro gaat naar beneden ipv boven.
Het probleem bij mij is dat ik zo a-technisch ben als de pest en het heel snel weer vergeet. Hoe vaak m'n rij-instructeur wel niet de ruitenwisser heeft uitgelegd, ongelofelijk. Onder de motorkap? Verder dan motorblok en oliepeilding kwam ik niet. En bij die auto zette ik bij het starten altijd zelf gewoon de lampen aan, geen gedoe met dimlicht of stadslicht, gewoon hoppa. Bij de Nissan Note staan de stadslichten altijd aan en moet hij een tandje verder voor het dimlicht. En dan ben je aan het rijden en merk je dat er iets niet klopt, en dan durf je ook niet te kloten omdat je voor je wilt kijken.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Goed plan, gewoon alle knopjes enzo testenIk ontdekte ook vanalles bij m'n Skoda
Vrouwquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:34 schreef CherryLips het volgende:
Het probleem bij mij is dat ik zo a-technisch ben als de pest en het heel snel weer vergeet. Hoe vaak m'n rij-instructeur wel niet de ruitenwisser heeft uitgelegd, ongelofelijk. Onder de motorkap? Verder dan motorblok en oliepeilding kwam ik niet. En bij die auto zette ik bij het starten altijd zelf gewoon de lampen aan, geen gedoe met dimlicht of stadslicht, gewoon hoppa. Bij de Nissan Note staan de stadslichten altijd aan en moet hij een tandje verder voor het dimlicht. En dan ben je aan het rijden en merk je dat er iets niet klopt, en dan durf je ook niet te kloten omdat je voor je wilt kijken.
Nee, dat overleeft ie niet hoorquote:M'n zus gaat morgen trouwens twee weken op vakantie, en haar auto kan eigenlijk niet twee weken stilstaan he?
O, bij mijn zit de interval ééntje naar boven. En de normale stand, en dat standje waar ik altijd doodzenuwachtig van word zitten naar beneden.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:26 schreef Piles het volgende:
Ruitenwisser verschilt per auto, maar hoe verder naar boven hoe sneller:
0 = uit
1e klik = interval (af en toe)
2e klik = constant
3e klik = turbo
Bij mijne is het dan nog: van 0 naar 1e is langzame interval, en van 2 naar 1 is snelle intervalSoms zit er ook een regelaartje op de schakelaar.
Bij de Nissan ook. Denk ikquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:42 schreef JJH het volgende:
[..]
O, bij mijn zit de interval ééntje naar boven. En de normale stand, en dat standje waar ik altijd doodzenuwachtig van word zitten naar beneden.
Heerlijk, die eenduidige bedieningquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:42 schreef JJH het volgende:
O, bij mijn zit de interval ééntje naar boven. En de normale stand, en dat standje waar ik altijd doodzenuwachtig van word zitten naar beneden.
Met Opel sowieso niet echtquote:
Dat kunnen er nooit veel zijnquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:56 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Wij mannen bedienen toch ook alle knopjes van vrouwen?
Je ruiten aan de binnenkant goed schoonmakenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:04 schreef CherryLips het volgende:
O god ja, de boel was aan het beslaan, ook dat nogWat moet je dan doen? Airco en aanjager aan ofzo?
En ook de kachel niet helemaal koud laten staan. Ik snap dat je hem nu nog niet vol aanslingerd. Maar warme lucht kan meer vocht bevatten dan koude lucht.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:05 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Je ruiten aan de binnenkant goed schoonmaken
En voor de rest de airco aan, die droogt de lucht.
Warme, vochtige lucht komt op koud raam = condensering. Dus je raam warm maken met blazers, en als je airco hebt die aan, dat droogt idd de luchtquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:04 schreef CherryLips het volgende:
O god ja, de boel was aan het beslaan, ook dat nogWat moet je dan doen? Airco en aanjager aan ofzo?
Met dit weer is dat niet heel gek hoor.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:09 schreef Goddelijker het volgende:
En even in de gaten houden, want vocht in de auto is geen goed teken. Dat kan lekkende rubbers betekenen.
Daarom zei ik: Even in de gaten houden, aangezien ze de auto pas net heeft.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:10 schreef JJH het volgende:
[..]
Met dit weer is dat niet heel gek hoor.
En er is een verschil tussen een beetje vocht van nat instappen, en een structureel probleem, dat ga je op een gegeven moment ook ruiken.
Was zei degene met die nieuwe micra? Ik houd het allemaal niet meer bij hoor.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:11 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Daarom zei ik: Even in de gaten houden, aangezien ze de auto pas net heeft.
Zijquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:11 schreef JJH het volgende:
[..]
Was zei degene met die nieuwe micra? Ik houd het allemaal niet meer bij hoor.![]()
Nee, dat was Purdey zie ik nu.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:11 schreef JJH het volgende:
[..]
Was zei degene met die nieuwe micra? Ik houd het allemaal niet meer bij hoor.![]()
Maar dat is ook een Nissan toch?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Zij
En nee joh, dat was Purdey. Dit is CherryLips in de auto van d'r zus
Dan kunnen ze in deze tijden beter de Nissan Float op de markt brengen, zou hier in Nederland en in Pakistan nog weleens een hitje kunnen worden.quote:
Doe maar niet, laat al die Note's maar lekker onder water lopen. Ik vind de Note een auto waarbij de ontwerper niet wist wat het nou moest worden. MPV, station of toch een klein autootje.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:28 schreef JJH het volgende:
[..]
Dan kunnen ze in deze tijden beter de Nissan Float op de markt brengen, zou hier in Nederland en in Pakistan nog weleens een hitje kunnen worden.
dat is natuurlijk ook onzin, want in onze huidige auto moet je 'm naar beneden duwen om actie te krijgen. Het is inderdaad per auto (of meestal houdt een merk het redelijk gelijk bij al zijn modellen) verschillend. De lesauto moest met hendel omhoog en had tevens een knopje om de interval in te stellen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:26 schreef Piles het volgende:
Ruitenwisser verschilt per auto, maar hoe verder naar boven hoe sneller:
0 = uit
1e klik = interval (af en toe)
2e klik = constant
3e klik = turbo
Bij mijne is het dan nog: van 0 naar 1e is langzame interval, en van 2 naar 1 is snelle intervalSoms zit er ook een regelaartje op de schakelaar.
Die eerste stand is stadslicht.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:47 schreef twiFight het volgende:
[..]
dat is natuurlijk ook onzin, want in onze huidige auto moet je 'm naar beneden duwen om actie te krijgen. Het is inderdaad per auto (of meestal houdt een merk het redelijk gelijk bij al zijn modellen) verschillend. De lesauto moest met hendel omhoog en had tevens een knopje om de interval in te stellen.
@ lampen: onze huidige auto moet ook 2 standen gedraaid voor je dimlicht hebt. Ik weet niet waar de eerste stand voor is, maar het dashboardlicht gaat er wel voor branden. Of die verder nog wat doet weet ik niet.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:30 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Doe maar niet, laat al die Note's maar lekker onder water lopen. Ik vind de Note een auto waarbij de ontwerper niet wist wat het nou moest worden. MPV, station of toch een klein autootje.
Misschien was 't wel dagrijlichtquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:17 schreef Piles het volgende:
[..]
Hé, die wilde ik ook voorstellen
Wat voor auto was het trouwens, ik heb nog niet gehoord van die 2 standenAlleen stads-/dimlicht, maar dat verschil zie je wel.
Ja de manier van ruitenwisseraansturing kan nog wel wisselen, bij het ene model heb je wel een fatsoenlijke 'af en toe stand' (eens in de 5 seconden ofzo) en bij een ander is het 'langzaamste' al meteen elke 1 á 2 secondequote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:47 schreef twiFight het volgende:
[edit] Negeer de helft maar, ik had weer eens een hele pagina gemist
[..]
dat is natuurlijk ook onzin, want in onze huidige auto moet je 'm naar beneden duwen om actie te krijgen. Het is inderdaad per auto (of meestal houdt een merk het redelijk gelijk bij al zijn modellen) verschillend. De lesauto moest met hendel omhoog en had tevens een knopje om de interval in te stellen.
Ik vind de Note ook wel tof, mits zwart ofzoquote:
Als het hard regent komt dr een plas te staan bij mn bijrijder zn voeten...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:09 schreef Goddelijker het volgende:
En even in de gaten houden, want vocht in de auto is geen goed teken. Dat kan lekkende rubbers betekenen.
Even gaatje boren danquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:39 schreef L0we het volgende:
[..]
Als het hard regent komt dr een plas te staan bij mn bijrijder zn voeten....
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:42 schreef L0we het volgende:
[..]
Zit dr al in, heeft de oude eigenaar gedaan...!
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:16 schreef Purdey het volgende:
Ik dacht even dat je een auto gekocht had Cherry!
Probeer vanmiddag op m'n werk even het autorijtopic bij te houden. Ik werk al een paar dagen van 7 tot 5, ik ben kapot als ik 's avonds thuiskom..Ik kijk niet eens meer of m'n auto er nog staat
Ahw.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:16 schreef Purdey het volgende:
Ik dacht even dat je een auto gekocht had Cherry!
Probeer vanmiddag op m'n werk even het autorijtopic bij te houden. Ik werk al een paar dagen van 7 tot 5, ik ben kapot als ik 's avonds thuiskom..Ik kijk niet eens meer of m'n auto er nog staat
Voor de achterruit heb je normaal ook nog een knop waarmee je de achterruitverwarming kan aanzetten. Dan gaat een klein beetje stroom door die draden lopen van de achtteruit en zie je ook weer fatsoenlijk in je achteruitkijkspiegel.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:04 schreef CherryLips het volgende:
O god ja, de boel was aan het beslaan, ook dat nogWat moet je dan doen? Airco en aanjager aan ofzo?
Een beetje? Dat ding vreet stroom!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:17 schreef Eix het volgende:
[..]
Voor de achterruit heb je normaal ook nog een knop waarmee je de achterruitverwarming kan aanzetten. Dan gaat een klein beetje stroom door die draden lopen van de achtteruit en zie je ook weer fatsoenlijk in je achteruitkijkspiegel.
Ah joh, die is met verkeerslichten, niks spannends aan, als je weet waar je heen moetquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:03 schreef jacobras het volgende:
Heb alleen niet zo erg veel zin in die reuze rotonde bij Zwolle, maar moet wel lukken.
Windesheim is gewoon rechtsaf vanuit de richting Amersfoort toch?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:03 schreef jacobras het volgende:
Oh ja, voor ik het vergeet... Maandag eerste schooldag weer, introductie zooi. Moet om 14:30 bij Windesheim zijn, ik mag met de auto!![]()
![]()
Heb alleen niet zo erg veel zin in die reuze rotonde bij Zwolle, maar moet wel lukken
.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:03 schreef jacobras het volgende:
Oh ja, voor ik het vergeet... Maandag eerste schooldag weer, introductie zooi. Moet om 14:30 bij Windesheim zijn, ik mag met de auto!![]()
![]()
Heb alleen niet zo erg veel zin in die reuze rotonde bij Zwolle, maar moet wel lukken
.
Zo simpel? Ik durfde het al niet verder aan te raken om het niet erger te makenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 09:57 schreef Sounddragon het volgende:
Doekje/keukenrol/schoonmaaakpapier met wat glasp0rno ??
Als ze nou ook nog een volle tank achter zou laten?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:44 schreef CherryLips het volgende:
Ha, ik heb de sleutel van de auto van m'n zus
En de auto zelf?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:18 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Als ze nou ook nog een volle tank achter zou laten?
Ehm, niet dusquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:08 schreef Piles het volgende:
[..]
Ah joh, die is met verkeerslichten, niks spannends aan, als je weet waar je heen moet
Pfff, navigatiequote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:09 schreef jacobras het volgende:
Ehm, niet dus. Vlak ervoor maar even radio uit en focussen op weg + navigatieinstructies.
Wtf, welke idioot is vergeten daar strepen te zettenquote:
Die zijn alleen voor het fietspad zo te zien. Op de rotonde zelf staan ze niet namelijkquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:41 schreef CherryLips het volgende:
Nu staan er stoplichten, volgens mij waren die er vroeger ook niet
"Het plein is een traditionele rotonde, dus het verkeer op het plein heeft geen voorrang op het verkeer dat het plein oprijdt. Ook is er geen rijstrookmarkering op het plein."quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Zijn die niet alleen voor het fietspad? Op de rotonde zelf staan ze niet namelijk
De rotonde heeft 100% zeker weten stopilichten, was er vorige week nog.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
"Het plein is een traditionele rotonde, dus het verkeer op het plein heeft geen voorrang op het verkeer dat het plein oprijdt. Ook is er geen rijstrookmarkering op het plein."
Volgens mij heb je ook stoplichten op de rotonde zelf? Ik weet het niet meer, ik zat de vorige keren achterin en toen was het stervensdruk
dan klopt die niet. Ik weet 100% zeker dat je voordat je hem oprijdt, stoplichten hebt, en ook bij het afrijden weer stoplichten hebt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:46 schreef Piles het volgende:
Op Google Maps alleen bij het kruisen van het fietspad
Dat zeg ik tochquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:47 schreef Markster het volgende:
[..]
dan klopt die niet. Ik weet 100% zeker dat je voordat je hem oprijdt, stoplichten hebt, en ook bij het afrijden weer stoplichten hebt.
100%
Alleen jammer dat ie midden in de snelweg ligtquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:55 schreef twiFight het volgende:
Ik vind het knooppunt zoals bij Joure wel idiaal. Een rotonde van niks natuurlijk voor de gemiddelde randstadter, maar wél goed geregeld. Als je op tijd goed voorsorteerd dan leidt de rijstrook je automatisch naar de goede afslag. Je hoeft dus niet meer uit te voegen of van rijstrook te wisselen nadat je eenmaal goed voorgesorteerd bent. Werkt super!
http://maps.google.nl/map(...)391,0.00942&t=k&z=17
Dat is ook niet zomaar een rotonde, maar een knooppunt van 2 snelwegen, de a6 en a7.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:55 schreef twiFight het volgende:
Ik vind het knooppunt zoals bij Joure wel idiaal. Een rotonde van niks natuurlijk voor de gemiddelde randstadter, maar wél goed geregeld. Als je op tijd goed voorsorteerd dan leidt de rijstrook je automatisch naar de goede afslag. Je hoeft dus niet meer uit te voegen of van rijstrook te wisselen nadat je eenmaal goed voorgesorteerd bent. Werkt super!
http://maps.google.nl/map(...)391,0.00942&t=k&z=17
Het is een van de weinige plekken in Nederland waar dit soort verkeerspleinen nog zijn en volgens mij is het zelfs de enige aan een snelweg. Met de spits is het inderdaad een grote file ellende en moet je je auto er echt tussen persen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:01 schreef Markster het volgende:
[..]
Dat is ook niet zomaar een rotonde, maar een knooppunt van 2 snelwegen, de a6 en a7.
Daarbij vind ik het maar een kutding, het vertraagt de boel enorm.
echt? op zich beter, rij er bijna dagelijks overheen. Zal alleen wel weer aantal jaren flinke belemmering vormen tot ze klaar zijn.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:07 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Het is een van de weinige plekken in Nederland waar dit soort verkeerspleinen nog zijn en volgens mij is het zelfs de enige aan een snelweg. Met de spits is het inderdaad een grote file ellende en moet je je auto er echt tussen persen.
Daarom gaat de hele rotonde ook verdwijnen en wordt het knooppunt geheel nieuw ingericht. Bouw daarvan start medio 2011.
Ja echtquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:09 schreef Markster het volgende:
[..]
echt? op zich beter, rij er bijna dagelijks overheen. Zal alleen wel weer aantal jaren flinke belemmering vormen tot ze klaar zijn.
Die bypasses zitten overal daar toch? vanaf sneek naar amsterdam, van amsterdam naar groningen, en van groningen naar joure.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:14 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Ja echtEerder waren er al 'bypasses' aangelegd zodat verkeer naar Joure toe vanaf de a7 niet de rotonde zelf op hoeft. De bouw duurt zo'n 3 jaar...
Zie bijvoorbeeld: http://www.joustercourant(...)oure_ligt_er_in_2014
Edit: piles was me voor
Ja, maar dat is pas op het laatste moment, en je kan/mag toch maar 50, dus het vertraagt enormquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:18 schreef Markster het volgende:
[..]
Die bypasses zitten overal daar toch? vanaf sneek naar amsterdam, van amsterdam naar groningen, en van groningen naar joure.
zeg maar.
Zo'n openklappend zonneklepje op het dakquote:
dat is voor turken manquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 15:52 schreef Purdey het volgende:
[..]
Zo'n openklappend zonneklepje op het dak
Als het meezit zal in 2013/2014 de verkeersdrukte aldaar een stuk minder worden door de bouw van de 2e stadsbrug van Nijmegen. Benieuwd of het ook zo gaat uitpakken.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:34 schreef Markster het volgende:
Ik kan mij maar 1 kutrotonde herrinerren, en dat is in Nijmegen
elke keer als ik daar heen moet, hoop ik niet op de rotonde te komenNiet omdat ik het zelf niet kan of durf, maar omdat je ziet dat anderen er zwaar veel moeite meeh ebben en rare dingen doen
En goed ingeburgerde Polen zonder al te veel geldquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 15:58 schreef Markster het volgende:
[..]
dat is voor turken man
panoramisch dak ftw
Het komt erop neer dat er bij de op en afritten verkeerslichten staan, maar niet op de rotonde zelf. Je hebt geen voorrang op de rotonde, maw rechts gaat voor. In de praktijk rij je dus fijn over de rotonde waarop een zijstraat in een keer groen krijgt en iedereen als een kamikaze piloot de rotonde op gaat razen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 18:37 schreef Empathologica het volgende:
Ik ben er ook nog niet helemaal achter hoe het Keizer Karelplein werkt
Gelukkig rij ik via Malden en kom ik er niet, maar mocht ik ooit in de buurt moeten zijn dan baal ik wel.
Dat klinkt gaaf.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:10 schreef Eix het volgende:
[..]
Het komt erop neer dat er bij de op en afritten verkeerslichten staan, maar niet op de rotonde zelf. Je hebt geen voorrang op de rotonde, maw rechts gaat voor. In de praktijk rij je dus fijn over de rotonde waarop een zijstraat in een keer groen krijgt en iedereen als een kamikaze piloot de rotonde op gaat razen.
Jij hebt niet eens verkeerslichtenquote:Op zondag 29 augustus 2010 07:24 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat klinkt gaaf.
Dus er krijgt verkeer groen terwijl jij geen rood hebt?
Dan kijk nog maar eens.quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Jij hebt niet eens verkeerslichtenKijk maar eens in Streetview
Lees de posts nog eensquote:Op zondag 29 augustus 2010 14:04 schreef Eix het volgende:
[..]
Dan kijk nog maar eens.
Ik weet niet hoe jij dit noemt? -> http://maps.google.nl/map(...)bp=12,354.18,,0,1.64
het is ook wat verwarrend. Je hebt namelijk (de meeste grote rotondes) stoplichten midden op de rotonde, dus niet alleen bij het opgaan/verlaten.quote:Op zondag 29 augustus 2010 14:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Lees de posts nog eens
Ik heb nou al 10 keer gezegd dat er op de rotonde zélf geen verkeerslichten staan...
Ik schrijf in mijn reactie dat alleen op de op en afritten verkeerslichten staan en dat als gevolg hiervan op de rotonde zelf de regel rechts heeft voorrang geldt. Vervolgens is er de vraag of verkeer groen krijgt terwijl je geen rood krijgt -> antwoord is dus ja, op de oprit krijgt men groen terwijl op de rotonde hiervoor geen waarschuwing is middels een rood verkeerslicht.quote:Op zondag 29 augustus 2010 14:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Lees de posts nog eens
Ik heb nou al 10 keer gezegd dat er op de rotonde zélf geen verkeerslichten staan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |