Gedaanquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:01 schreef Harlon het volgende:
Wederom, zet mij ook ff in de lijst
Agravaine #489.
Kan best dat ie van platinum was hoor.quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:56 schreef zforces het volgende:
nouja wat een tegenvaller. eerste potje in diamond verloren tegen andere terran. 2e potje tegen zerg gewonnen en die 2e was wel een tegenvaller. En dan heb ik het over de kwaliteit van de tegenstander.
Ik wist dat ik tegen zerg moest dus ik ging voor vlug de blokkade opzetten. Ik ging bij hem scouten om te kijken of hij kwam rushen en zag dat hij zn spawning pool pas ging bouwen toen ik mn barrack al klaar had. Ik dacht nou laat ik er 2 rax bij zetten en flinjk marines pushen. met een stuk of 8 ging ik aanvallen (6 in production). Onderweg kwam ik zn eerste 2 zerglings tegen... Die afgeslacht natuurlijk. Kwam ik bij zn 1e exp uit. Queen gekilled en zn drones daar en toen gaffie op. Zo slecht heb ik ze niet in platinum gezien en nu wel in diamond. Hopelijk is de rest beter:D.
Moet je gewoon zeggen, is dit hoe je in plat bent gekomen met zo slecht scoutenquote:Op zondag 22 augustus 2010 01:03 schreef andrew.koster het volgende:
Tjonge, de TT is echt om te huilen. Maak de grap dan zoals hij origineel was: my WIFE for hire.
Pfft, moet nog veel oefenen in platinum. Krijg me een partij om m'n oren van protoss en terran. Wel m'n eerste echte raaaaage tegen me gehad. Ging huilen omdat hij naar void rays aan het rushen was en ik met een stel banelings en speedlings zijn paar warpgate mannetjes slacht en vervolgens zijn supply line decimeer. Komen z'n eerste void rays eruit, waar ik natuurlijk totaal niet op voorbereid was, maar goed, schade was al gedaan. Gaat hij zitten huilen van "is dit hoe je in platinum bent gekomen, door zo laf te spelen?"
twas even match. Of heeft dat meer met W/L ratio te maken?quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:57 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Kan best dat ie van platinum was hoor.
Weet niet precies, kijk anders bij Match historyquote:Op zondag 22 augustus 2010 01:06 schreef zforces het volgende:
[..]
twas even match. Of heeft dat meer met W/L ratio te maken?
Op tijd wallen en scouten?quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:41 schreef Katth het volgende:
Iemand die nog tips heeft voor terran om 5/6 pool tegen te gaan? Bijna geneigd om meteen te forfeiten als ik tegen een zerg moet spelen...
Altijd op maps met een brede ramp en scouten kan wel, maar mijn rax moet in principe al bezig zijn voordat ik heb heb gescout, anders ben je gewoon de lul. Ik kan er gewoon met de pet niet bij dat het leuk is dat een game met 3 min voorbij is.quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:43 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Op tijd wallen en scouten?Als je ene marine dan nog niet af is, iets van 6 scvs van je mineral line afhalen en de wall repairen.
In de 1v1 pool is scrap station volgens mij de enige met brede ramp (misschien delta quadrant, die heb ik al gedownvote sinds het begin). Daar moet de zerg een behoorlijk eind lopen, en je kunt wallen met 3x depot en 1x rax. Een andere optie is die map gewoon downvotenquote:Op zondag 22 augustus 2010 11:50 schreef Katth het volgende:
[..]
Altijd op maps met een brede ramp en scouten kan wel, maar mijn rax moet in principe al bezig zijn voordat ik heb heb gescout, anders ben je gewoon de lul. Ik kan er gewoon met de pet niet bij dat het leuk is dat een game met 3 min voorbij is.
tegen zerg moet je gewoon altijd een beetje eco int begin opofferen. (tenminste dat doe ik. Zodra je op 11/11 zit. Eerst die blokkade af en zo snel mogelijk marines pompen. (helemaal als je weet dat de rush komt). En idd meteen repairen als ze komen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:57 schreef Aibmi het volgende:
[..]
In de 1v1 pool is scrap station volgens mij de enige met brede ramp (misschien delta quadrant, die heb ik al gedownvote sinds het begin). Daar moet de zerg een behoorlijk eind lopen, en je kunt wallen met 3x depot en 1x rax. Een andere optie is die map gewoon downvoten
Bij mappen waar de basissen zo goed als aan elkaar grenzen kun je 2 barracken in je basis bouwen en over vliegen naar de zijne ( waar ze hem niet of haast niet kunnen zien. Daar gewoon marines pompen. en aanvallen met 6 of 8 marines. (dit meot je wel vroeg doen en niet constant scvs bouwen want anders lukt het niet. En als ze je spotten ben je ook genaaid. Maar tis wel leuk als het lukt:p. Dis eigenlijk geen rush maar meer een cheesequote:Op zondag 22 augustus 2010 14:03 schreef 404_ het volgende:
Iemand nog goeie rush tactieken voor Terran?
Ik ga meestal voor 8/11, dan barracks, refinery, SCV, supply depot, tech lab, reaper, Reaper speed boost, reaper, SCV, Reapers totdat ze niet meer handig zijn en ondertussen verder bouwen.
Als je op 11/11 pas je blokkade gaat bouwen ben je al te laat tegen een snelle rusher. Persoonlijk ga ik bij 8/11 voor barracks en bij 9/11 of 10/11 voor supply, dan heb je je eerste marine klaar als hij aankomt, beetje repairen en de rush is ten einde.quote:Op zondag 22 augustus 2010 13:51 schreef zforces het volgende:
[..]
tegen zerg moet je gewoon altijd een beetje eco int begin opofferen. (tenminste dat doe ik. Zodra je op 11/11 zit. Eerst die blokkade af en zo snel mogelijk marines pompen. (helemaal als je weet dat de rush komt). En idd meteen repairen als ze komen.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:18 schreef Frag_adder het volgende:
Volgensmij is het "my life for aiur", aangezien het de Protoss zijn.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:18 schreef Frag_adder het volgende:
Volgensmij is het "my life for aiur", aangezien het de Protoss zijn. Vet spel trouwens!
Je had teveel SCV´s niets laten doen (stond 1 idle bij supply depot, stonden een paar niets te doen naast pylons, op het begin), als je een paar verder liet minen terwijl je met de rest die probe bezighield, kon je waarschijnlijk je barracks up krijgen voor ie een gateway had kunnen hebben.quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:02 schreef BObNL het volgende:
Jemig wat gaat het slecht 3 potjes achter elkaar verloren vooral de laatste was een kut @$#!@ actie, iemand een idee wat ik daar beter had kunnen doen?
replay
Ik ben geen terran speler, de enige tip die ik je kan geven is als je je Command Center naar zo'n eiland laat vliegen, om van te voren een paar SCV's mee te nemen (die kunnen in je command center).quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:22 schreef TC_Artemis het volgende:
Heeft iemand tips voor mij?
http://www.sc2replayed.com/replays/61812-1v1-terran-desert-oasisKerel probeerde 2 barracks in mijn kamp te gooien, had ik gelukkig op tijd door. Hij cancelede ze niet(??wtf) dus ik wist dat ik zeer vroeg al 300 minerals +wat tijd voorsprong had en heb m zo snel mogelijk maar kapot gemaakt
. Balen dat ik die tevens gefaalde bunkerrush rechtsboven ook niet door had.
Door snelle reageren ben ik wel het eea wat ik normaal doe/upgrade vergeten, maar in het begin is kwantiteit toch beter dan kwaliteit qua units.
Ja klopt, ik was zo druk bezig ook met mn aanval dat ik dat hele CC vergeten wasquote:Op zondag 22 augustus 2010 19:33 schreef Wriggles het volgende:
[..]
Ik ben geen terran speler, de enige tip die ik je kan geven is als je je Command Center naar zo'n eiland laat vliegen, om van te voren een paar SCV's mee te nemen (die kunnen in je command center).
Die tegenstander was wel een beetje een faler overigens.
Mja, dat probleem heb ik ook, als ik een of ander gevecht heb, meteen helemaal geen macro meer. Maar zoiets gaat steeds beter hoe meer je speelt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:43 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Ja klopt, ik was zo druk bezig ook met mn aanval dat ik dat hele CC vergeten was. Heb ik wel vaker, ik kan niet zo heel goed meerdere dingen tegelijk dus in dat opzicht faal ik al in SC2.
Je had wel wat geluk dat hij dikke noob was hoor, want als hij het een beetje slim speelde was het over en uit.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:17 schreef BObNL het volgende:
hehehe ik had net een protos die een canon rush bij mij deed smerig terug gepaktmiss wel leuk om te zien replay
Attack move gebruiken. Als je met het Attack commando je units verplaatst dan zullen ze naar de plek lopen waar je geklikt hebt, terwijl ze onderweg automatisch units aanvallen als ze die tegenkomen (met een normaal Move commando negeren ze iedereen).quote:Op maandag 23 augustus 2010 08:45 schreef Salamando het volgende:
Iemand een goed idee hoe je zealots een beetje te micro'en zonder 250+ APM te hebben?
Ze besluiten altijd met zijn allen om gezellig naar 1 unit te lopen / chargen waardoor de helft meestal niks te doen heeft omdat ze niet in melee range kunnen komen
Niet eens, ik gebruik attack move maar dan nog focussen ze altijd op 2-3 units en zijn ze gruwelijk nutteloosquote:Op maandag 23 augustus 2010 09:08 schreef Wriggles het volgende:
[..]
Attack move gebruiken. Als je met het Attack commando je units verplaatst dan zullen ze naar de plek lopen waar je geklikt hebt, terwijl ze onderweg automatisch units aanvallen als ze die tegenkomen (met een normaal Move commando negeren ze iedereen).
Wat jij waarschijnlijk doet is je zealots selecteren en rechtermuis op 1 unit van de vijand klikken, dan krijg je idd het probleem dat ze allemaal achter 1 unit aangaan en er dus een boel zealots een beetje nutteloos rondjes staan te chargen.
Dat ben ik mijzelf ook aan het aanleren om te doen, met mijn marines/marauders. Tenzij ik tegenover armor units sta, dan focus fire ik deze.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:08 schreef Wriggles het volgende:
[..]
Attack move gebruiken. Als je met het Attack commando je units verplaatst dan zullen ze naar de plek lopen waar je geklikt hebt, terwijl ze onderweg automatisch units aanvallen als ze die tegenkomen (met een normaal Move commando negeren ze iedereen).
Wat jij waarschijnlijk doet is je zealots selecteren en rechtermuis op 1 unit van de vijand klikken, dan krijg je idd het probleem dat ze allemaal achter 1 unit aangaan en er dus een boel zealots een beetje nutteloos rondjes staan te chargen.
Als speler A al een beetje achter loopt door je reaper rush, waarom sloop je hem dan niet met de Nydus meteen ipv switchen naar teammaat B, zo geef je A alleen maar de tijd om op te bouwen?quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:45 schreef Katth het volgende:
Hele weekend iets van 60 potjes 2v2 (wij zijn Z/T) gedaan en gaat nog niet echt lekker. Probleem is dat onze speelstijl nogal verschilt. Ik houd wel van ff turtelen als terran, maar hij als zerg kan dat niet echt.
Een tactiek dat wel veelvuldig heeft gewerkt is eerst een reaper harras op speler A en express de reapers dood laten gaan, zodat ze denken dat het voorbij is. Dan doen we Nydus worm bij speler B en iets later medivac drop bij speler A.
Iemand anders ideeën?
Omdat A dan zijn miineral line gaat beschermen en als we dan bij speler B beginnen met nydys, zal speler A units naar B sturen om te helpen. Tenminste dat is de gedachte erachter en werkt best goed.quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:48 schreef Salamando het volgende:
[..]
Als speler A al een beetje achter loopt door je reaper rush, waarom sloop je hem dan niet met de Nydus meteen ipv switchen naar teammaat B, zo geef je A alleen maar de tijd om op te bouwen?
Hebben we een paar geprobeerd en de eerste paar keer lukte dat, maar waar het niet lukte konden we niet snel genoeg omschakelen en verloren we uiteindelijk. Een keer zelfs 1 vs 2.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:16 schreef Harlon het volgende:
Als Z/T zou ik voor een snelle speedling/marine push gaan en daarna als Z snel door techen naar of hydra of liever muta en daarmee mapcontrol pakken en dan als terran snel sieges/thors eruit pompen.
hahaha net ook van een goldplayer gewonnen ben zelf dan zilver, maar hij was echt slecht. Heel zen basis vol gebouwd met die photos canons, paar min later kom ik met 8 battle cruizers op de theequote:
Micro-enquote:Op maandag 23 augustus 2010 09:20 schreef Salamando het volgende:
[..]
Niet eens, ik gebruik attack move maar dan nog focussen ze altijd op 2-3 units en zijn ze gruwelijk nutteloos
Meen je dit nou serieus?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 01:32 schreef andrew.koster het volgende:
Hoi,
Over het algemeen heb ik wel enig idee wat ik fout doe, maar heb net tegen een DT rush gespeeld die echt ontzettend goed werd uitgevoerd en geen idee hoe ik dit tegen moet houden. Hier de replay:
http://www.kthnxbai.info:(...)plar_rushd.SC2Replay
Zoals je ziet, stuur ik mijn overlord naarbinnen om te kijken wat hij heeft en zie een stel warpgates gebouwd worden. Ik zie weliswaar ook een twilight council, maar dacht dat het voor zealot legs, blink of forge upgrades was. Ik zie ook weinig leger en denk dus dat een paar banelings wel leuk gehakt van z'n lots aan de ingang kunnen maken om vervolgens zijn basis plat te leggen voordat hij teveel units uit z'n 3- of 4-gate push scoort. Boem. DT op m'n deur aan het kloppen: waar ging ik de mist in. Moet ik preventief spore crawlers bouwen? Als ik sneller tech kom ik tegen een 4-gate kanlsoos units tekort. Vertel me hoe ik zoiets beter kan doen, want dit was een heel vervelend potje om te verliezen
Allereerst, bedankt voor het advies. Ik weet dat je er moeite in hebt gestopt, maar als je kritiek hebt mag je het ook gewoon normaal zeggen, zonder mij voor gek uit te maken. Vooral aangezien ik het niet echt eens ben met je strafste punten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 01:54 schreef McGilles het volgende:
[..]
Meen je dit nou serieus?
Je eerste units zijn pas af na 4,5 minuut spelen, zelfs een mislukte rush zou je nog genekt hebben. Tevens gebruik je je resources verre van ideaal, je zit zelfs in early game tegen de 500 aan.
Je wist dat hij een zeer zwakke verdediging had, gewoon aanvallen met +/- 16 zerglings en het was over en uit geweest met hem, want hij was een zeer beroerde speler, tegen de 1000 minerals early game unused.
Tevens is het enige wat je bouwt in het begin een spawning pool en een extractor, daarna gelijk een 2e basis????? Terwijl je ook nog eens resources niet benut? Ik snap het echt niet hoor, sorry.
Z hahaha wat een nostalgie.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:02 schreef BObNL het volgende:
Dit omschrijft het gevoel wat ik bij mijn laatste potje had wel een beetje![]()
Je probleem is dat je geen lair hebt hebt, zodat je het moet doen zonder overseers. Als je namelijk wel al een twilight council ziet, maar tegelijkertijd bijzonder weinig troepen dan kan je er donder op zeggen dat er iets aan de hand is. Techen moet je dus wel doen als zerg, het is ook maar 150/100 dus de kosten daarvan zijn nog wel te overzien. Je kan dan ook nog een keer met changelings echt goed gaan scouten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 01:32 schreef andrew.koster het volgende:
Hoi,
Over het algemeen heb ik wel enig idee wat ik fout doe, maar heb net tegen een DT rush gespeeld die echt ontzettend goed werd uitgevoerd en geen idee hoe ik dit tegen moet houden. Hier de replay:
http://www.kthnxbai.info:(...)plar_rushd.SC2Replay
Zoals je ziet, stuur ik mijn overlord naarbinnen om te kijken wat hij heeft en zie een stel warpgates gebouwd worden. Ik zie weliswaar ook een twilight council, maar dacht dat het voor zealot legs, blink of forge upgrades was. Ik zie ook weinig leger en denk dus dat een paar banelings wel leuk gehakt van z'n lots aan de ingang kunnen maken om vervolgens zijn basis plat te leggen voordat hij teveel units uit z'n 3- of 4-gate push scoort. Boem. DT op m'n deur aan het kloppen: waar ging ik de mist in. Moet ik preventief spore crawlers bouwen? Als ik sneller tech kom ik tegen een 4-gate kanlsoos units tekort. Vertel me hoe ik zoiets beter kan doen, want dit was een heel vervelend potje om te verliezen
Thanksquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:44 schreef Harlon het volgende:
[..]
Je probleem is dat je geen lair hebt hebt, zodat je het moet doen zonder overseers. Als je namelijk wel al een twilight council ziet, maar tegelijkertijd bijzonder weinig troepen dan kan je er donder op zeggen dat er iets aan de hand is. Techen moet je dus wel doen als zerg, het is ook maar 150/100 dus de kosten daarvan zijn nog wel te overzien. Je kan dan ook nog een keer met changelings echt goed gaan scouten.
Hoeft niet eerste te staan om te promoveren. Hangt vooral af van de "interne" score die gebruikt wordt voor de matchmaker. Als die op een gegeven moment "te hoog" wordt voor bronze dan promoveer je naar zilver.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:04 schreef augurkenkoning het volgende:
hoe zit het met de leagues? ik zit nu in de bronze league en sta 15de (ja ik ben echt héél goed). Ik wil voordat ik ga promoveren echter eerst nog de andere rassen oefenen in multiplayer. Moet je echt erste staan voordat je hoger wordt geplaatst?
Excuses voor mijn belachelijke reactie van gisterennacht, was blijkbaar erg moe want zo reageer ik normaal nietquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:23 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Hoeft niet eerste te staan om te promoveren. Hangt vooral af van de "interne" score die gebruikt wordt voor de matchmaker. Als die op een gegeven moment "te hoog" wordt voor bronze dan promoveer je naar zilver.
Ze houden van kaas.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:09 schreef GoodGawd het volgende:
Wat is er mis met al die mensen met rare strategieen. In nota bene Diamond nog wel, eerst krijg ik een Terraan die een rax maakt buiten base daarnar bunker naast mijn rax hij maakte niet een supply depot. Daarna een Terran die het leuk vondt om rax buiten mijn base te doen met reapers. (die sloeg ik gelukkig wel af)
Ze doen pro players naquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:09 schreef GoodGawd het volgende:
Wat is er mis met al die mensen met rare strategieen. In nota bene Diamond nog wel, eerst krijg ik een Terraan die een rax maakt buiten base daarnar bunker naast mijn rax hij maakte niet een supply depot. Daarna een Terran die het leuk vondt om rax buiten mijn base te doen met reapers. (die sloeg ik gelukkig wel af)
Dan ga ik volgende keer mothership rushenquote:
Vergeven en vergeten!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:33 schreef McGilles het volgende:
[..]
Excuses voor mijn belachelijke reactie van gisterennacht, was blijkbaar erg moe want zo reageer ik normaal niet
je doet het op zich wel goed, zo'n snelle hatch. Op een grote map als metalopolis, helemaal als je niet dicht bij elkaar zit kan je als toss er niet snel genoeg 5 zealots uit trekken om het af te straffen. Op kulas ravine red ik het gewoon never en moet ik dan standaard voor een 4gate + council (dus charge) gaan anders kan ik het shaken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:21 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
ThanksIk schrijf het weg als "niet genoeg ervaring" en zal volgende keer wel twee keer nadenken als er vroeg een twilight council staat (vooral, zoals je zegt, zonder leger). Betrap me er trouwens wel vaker op dat ik last heb om in te schatten wanneer ik precies mijn lair moet morphen. In gold was het niet zo belangrijk als je timing niet klopte, maar merk toch wel dat ik nu genadeloos word afgestraft als ik teveel tech terwijl de ander een legertje aan het bouwen is. En dan begin ik laat te techen, gaat het tegen zulke snelle templar fout (void rays weet ik wel redelijk af te blokken).
Hier wordt al bijzonder veel over gediscussieerd, maar iedereen is het er inmiddels wel over eens dat Terran eens flink onder handen moet worden genomen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:39 schreef andrew.koster het volgende:
@echtjammer: vond de finale van de IEM echt een anticlimax. Alleen maar reapers (behalve het laatste potje waar Morrow wel slim tech verstopte). Maar goed, 5rax reapers is blijkbaar de nieuwste strategie van Terran die al veel te veel opties hebben tegen Zerg.
IEM G1:quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:51 schreef Disko.Krali het volgende:
Is er ergens nog een replay met commentaar van de finale van IEM en ESL Cup?
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:44 schreef Game_Error het volgende:
God wat hou ik van een 6 rax push.
bouw je daar reactors bij of gewoon alleen maar builden en minerals binnenhalen? en later pas reactors?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:44 schreef Game_Error het volgende:
God wat hou ik van een 6 rax push.
heb wel ff, ga zo even kijken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:24 schreef McGilles het volgende:
Voor mensen die het leuk vinden om replays te kijken en mij van tips willen voorzien:
http://www.megaupload.com/?d=ABYQD0KD
Dank
Bestand niet beschikbaar.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:24 schreef McGilles het volgende:
Voor mensen die het leuk vinden om replays te kijken en mij van tips willen voorzien:
Dank
Nu wel, misschien kan het maar 1x tegelijk gedownload worden ofzo.quote:
Heb even gekeken, zou deze paar dingen verbeteren:quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:24 schreef McGilles het volgende:
Dank
Sluit me hier helemaal bij aan, al ben ik niet eens met 3)quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:50 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Heb even gekeken, zou deze paar dingen verbeteren:
1) WARP GATES! Research kost niks, en is ongelofelijk goed.
2) Meer saturaten. Je had op het einde 29 workers op 2 base. Dat mogen er best 10+ meer zijn.
3) Meer focusen op bepaalde delen van de tech. Je had zelf niet echt een stargate nodig, waarschijnlijk was 4x gate/3x gate+robo beter.
4) Ik zou over het algemeen geen DT's gaan. Erg gimmicky - en behoorlijk duur, zowel qua tijd als gas.
5) Upgrades! Je hebt wel een twilight council, maar haalt geen charge of blink. Zeker tegen air is blink eigenlijk een vereiste. Verder ben je ook vrij laat met de forge upgrade, en kiest dan voor de shields. Je kunt beter de gewone armor of de attack kiezen.
Ik hoop dat je er wat mee kan
Gelukkig komen er observers uit de roboquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:01 schreef McGilles het volgende:
Dank jullie voor de tips!
Had die stargate gemaakt om wat makkelijker te kunnen scouten.
Rest ga ik wat mee doen, dankje
Zijn marauders (en siege tank!) naar buiten was inderdaad behoorlijk dom (misschien in afwachting van een exp bouwen?). Leverde je een mooie surround op en de FF op zijn ramp werkten prima. Verder had je sowieso wel een goed leger om tegen marauders + tanks te vechten met chargelots en immortals, dus over je leger compositie weinig te melden!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:19 schreef Harlon het volgende:
http://www.sc2replayed.co(...)s-metalopolis#rd:dna
Hier een replay van een 1 v 1 tussen een Terran en mijzelf, gaarne commentaar van wat ik hier beter had kunnen doen. Ik won het nu omdat hij zo achterlijk was naar buiten te komen met zijn marauders, maar ik ben benieuwd hoe dit anders was afgelopen.
Die stalker actie was een beetje stupide ja, ik had gehoopt dat ik snel een depot kon mollen of dat hij hapte en achter me aan kwam. Het 2e gebeurde gelukkig, hij scande niet eerst ff.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:16 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Zijn marauders (en siege tank!) naar buiten was inderdaad behoorlijk dom (misschien in afwachting van een exp bouwen?). Leverde je een mooie surround op en de FF op zijn ramp werkten prima. Verder had je sowieso wel een goed leger om tegen marauders + tanks te vechten met chargelots en immortals, dus over je leger compositie weinig te melden!
Wel een paar dingen: je eerste stargate staat wel lang te nietsen. Je bouwt helemaal niets totdat warpgate halverwege is en begint dan pas met een sentry. Aangezien je alleen zijn eerste rax hebt gezien op dat moment, is het mogelijk dat er twee reapers (hoewel hij nog geen gas had toen je scoutte, dus niet heel waarschijnlijk), of een marine of 6 op dat moment jouw kant op komen. Die sentry had eerder gekund (en ben zelf sowieso wel een fan van een zealot eruit gooien en op je ramp neerzetten voordat je cybernetics core af is).
Ik vond het ook raar dat toen je druk ging zetten je geen exp neer ging zetten. Bewust mineralen voor je leger bewaard? Als de push niet gelukt was, was zo'n exp natuurlijk ontzettend waardevol geweest: bouwen als je map control verliest is kansloos, maar op metalopolis is je natural vrij makkelijk te verdedigen.
Laatste puntje is je eerste aanval: je hebt gescout en gezien dat er een berg marauders staan. Waarom stuur je dan je stalkers als eerste naar boven? Ofwel je moet met een observer kijken en dan precies buiten bereik blijven van de marauders, ofwel je moet met je zealots ook aanvallen. Zo was het een beetje kamikaze-stalkers
Zerg is voor rushing losers manquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:48 schreef Echtjammer het volgende:
Ben ik nu echt de enigste hard core prime Zerg hier ?
Zerg rusing losersquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:50 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Zerg is voor rushing losers man
Terran al the way
Doet me denken aan die match van Idra tegen drewbie Idra helemaal huilen enzo hij zo i got self respectquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:02 schreef Echtjammer het volgende:
[..]
Zerg rusing losersx 10000
Terranx 1000000000
I've got self respect
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:11 schreef apij4125 het volgende:
[..]
Doet me denken aan die match van Idra tegen drewbie Idra helemaal huilen enzo hij zo i got self respect
Sinds release wat zerg geprobeerd, maar ligt me echt nietquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:48 schreef Echtjammer het volgende:
Ik ook hoor. Ben nu beetje met Terran en Protoss aan het kloten en het is stukken makkelijker om te winnenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:48 schreef Echtjammer het volgende:
Dit is een discussie die al vaak genoeg uitgebreid gevoerd is, ik ga het niet nog een keer over doen maar vrijwel iedereen is het met elkaar eens: terran heeft een flinke nerf nodig, of protoss en zerg moeten geboost worden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:23 schreef GoodGawd het volgende:
Terran wordt echt niet generfed. Iedereen doet nu net of je met terran op 2 knoppen drukt en wint, ik vind het allemaal maar overdreven.
SEA wordt overduidelijk gedomineerd door Terran.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:43 schreef Harlon het volgende:
[..]
Dit is een discussie die al vaak genoeg uitgebreid gevoerd is, ik ga het niet nog een keer over doen maar vrijwel iedereen is het met elkaar eens: terran heeft een flinke nerf nodig, of protoss en zerg moeten geboost worden.
Alleen de stats van de verschillende top 100 zeggen overigens al genoeg.
Denk dat dit niet echt geldt voor de top 100's. Dat zijn toch de mensen die al vele jaren BW hebben gespeeld..quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:56 schreef Katth het volgende:
Flinke nerf is echt overdreven. Je moet niet vergeten dat de campaign een terran campaign is. Veel nieuwe spelers zijn hierdoor terran blijven spelen in de multiplayer en het is dan ook niet meer dan logisch dat terran beter vertegenwoordigd is in de verschillende top 100's.
nieuwe spelers =/= top 100. Top 100 zijn de echte top spelers en die waren al wel wat langer aanwezig. Maar goed, blizzard heeft zelf ook al aangegeven dat ze de boel verder gaan balanceren, vooral dat Reapers momenteel te sterk zijn tegen zerg en dat EMP inderdaad onder handen zal moeten worden genomen. Terran mech zal ook worden aangepakt, waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:56 schreef Katth het volgende:
Flinke nerf is echt overdreven. Je moet niet vergeten dat de campaign een terran campaign is. Veel nieuwe spelers zijn hierdoor terran blijven spelen in de multiplayer en het is dan ook niet meer dan logisch dat terran beter vertegenwoordigd is in de verschillende top 100's.
http://sc2ranks.com/ranks/eu/diamond/1quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:51 schreef Aibmi het volgende:
[..]
SEA wordt overduidelijk gedomineerd door Terran.
Ik denk echt niet dat er heel veel gaat gebeuren. Waarschijnlijk nerfje voor reapers, buffje voor zerg en protoss nagenoeg onveranderd
Absoluut niet! FOR THE SWARM!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:48 schreef Echtjammer het volgende:
Ik denk dat we dat beter aan blizzard kunnen overlaten. Gevolg van goedkopere hive / spire = nog snellere muta's wat voor bijvoorbeeld protoss weer lastig te counteren is. Sterkere roaches houd in dat zerg in het begin nog nastier kan worden voor toss.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:06 schreef McGilles het volgende:
Zerg heeft gewoon een boost nodig, zeker tegen Terran. Hive upgrade iets goedkoper oid of de spire wat goedkoper. Roaches kleine boost in damage oid.
Die post is van vandaag. Punten zoals ze op de ladderpagina staan komen niet overeen met de matchmakingpunten. De lijst die ik zojuist linkte is wel op basis van matchmakingpunten!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:05 schreef Harlon het volgende:
[..]
http://sc2ranks.com/ranks/eu/diamond/1
Hier is een iets meer up to date lijst. 12 van de 20 uit de top 20 zijn terran. Zelfde verhaal voor North America. Ook in Korea is het inmiddels terran wat de klok slaat, 3 van de 5 in top 5, 9 van de 20 in top 20.
Terran heeft geen enorme nerf nodig, maar in het begin was ik het ook niet eens dat ze uberhaupt een nerf nodig hebben. Het probleem is niet zozeer de terran units an sich. Het is dat ze ZOVEEL mogelijkheden hebben. Zerg kan op geen enkel moment in het spel beslissen wat te doen en moet alleen maar scouten scouten scouten en reageren, totdat ze op een gegeven moment genoeg macro hebben om de terran te overrompelen. Tel daarbij op dat scouten debiel moeilijk is tegen terran, vooral als je geen overlord speed hebt, en terran zelf volledig ontegenhoudbaar kan scouten met scanner sweep.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:23 schreef GoodGawd het volgende:
Terran wordt echt niet generfed. Iedereen doet nu net of je met terran op 2 knoppen drukt en wint, ik vind het allemaal maar overdreven.
Als je stalkers kan maken kan je ook sentries maken. Paar forcefields doen wonderen! Hoewel ik moet bekennen dat ik daar geen ster in benquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:17 schreef Wriggles het volgende:
Als protoss speler hoop ik eigenlijk op een marauder nerf.
Kan er weinig tegen beginnen early game, zealots worden doodgekite met conc shells, stalkers gaan in no time dood.
Late game vind ik ze niet zo heel erg, altijd leuk om een bioball groep dood te stormen en Ravens/Medivacs te 1-shotten met feedback.
Charge op zealots doet wonderen tegen terran. Het wordt pas een probleem als er medivacs boven hangen. die moet je dan weer met phoenixes counteren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:17 schreef Wriggles het volgende:
Als protoss speler hoop ik eigenlijk op een marauder nerf.
Kan er weinig tegen beginnen early game, zealots worden doodgekite met conc shells, stalkers gaan in no time dood.
Late game vind ik ze niet zo heel erg, altijd leuk om een bioball groep dood te stormen en Ravens/Medivacs te 1-shotten met feedback.
... Diamond. En ik miep er ook over. net zoals de nodige pro spelers. Ik heb vanmiddag ook nog een aantal terrans er vanaf geveegd, maar dat was dan omdat ze cruciale fouten maakten op het verkeerde moment. Toen er eentje inderdaad serieus kwam aanvallen en gelijk wat ghosts meenam (EMP) was het direct over en sluiten. Feedback werkt niet aangezien de range van EMP veel groter is dan van feedback.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:16 schreef GoodGawd het volgende:
Psychologisch spinseltje als je tegen Terran speelt denk je al, oei dat wordt moeilijk. Je gaat rare tactieken toepassen ipv gewoon spelen, je doet voorzichtig, speelt niet agressief en je verliest, aaaaah Terran OP. Ook zovaak in league games, aan het end win ik. "Oh yea Terran."
Ik vind het maar een zwak excuus op dat lage niveau kan je beter naar je eigen spel kijken en verbetern ipv ergens anders excuses zoeken, pro spelers moeten het verschil maken met kleine subtiele dingen. Maar alles onder platinum moet niet miepen over Terran.
Sentries kunnen helpen, maar daar stel je het vaak alleen mee uit.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:30 schreef tedkees2 het volgende:
[..]
Als je stalkers kan maken kan je ook sentries maken. Paar forcefields doen wonderen! Hoewel ik moet bekennen dat ik daar geen ster in benBehalve dan vanmiddag, op Xel'Naga caverns een proxy pylon achter de boompjes, 4-gate bouwen, zijn marines in kleine porties op m'n ramp afslachten met forcefields, en dan tegelijk zijn basis plunderen vanaf m'n proxy pylon.
Nou was m'n tegenstander ook niet zo goed hoor
Charge helpt inderdaad, maar die heb je early game niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:06 schreef Harlon het volgende:
[..]
Charge op zealots doet wonderen tegen terran. Het wordt pas een probleem als er medivacs boven hangen. die moet je dan weer met phoenixes counteren.
Zo ga ik echt niet een spelletje in. Maar het is nu eenmaal wel zo dat ik weinig kan beginnen tegen een goed spelende terran. Als hij rare dingen doet als bunker rushen, dan lukt het wel om overeind te blijven, maar als hij een stevige wall-in heeft (zodat roaches of banelings er niet kost-effectief doorkunnen) zijn basis verder goed in het oog heeft, zodat overlord drops en nydus worms ook geen kans hebben en dan gewoon een midgame MMM-push+siege tanks doet dan ben ik er geweest. Ik weet dat infestors de oplossing zijn, maar ik ben gewoon niet effectief genoeg met mijn infestors. Oefening baart kunst.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:16 schreef GoodGawd het volgende:
Psychologisch spinseltje als je tegen Terran speelt denk je al, oei dat wordt moeilijk. Je gaat rare tactieken toepassen ipv gewoon spelen, je doet voorzichtig, speelt niet agressief en je verliest, aaaaah Terran OP. Ook zovaak in league games, aan het end win ik. "Oh yea Terran."
Ik vind het maar een zwak excuus op dat lage niveau kan je beter naar je eigen spel kijken en verbetern ipv ergens anders excuses zoeken, pro spelers moeten het verschil maken met kleine subtiele dingen. Maar alles onder platinum moet niet miepen over Terran.
Ben gisteren ook gepromoveerd naar silverquote:Op woensdag 25 augustus 2010 02:00 schreef Disko.Krali het volgende:
Ik zit eindelijk in silver...op naar gold en dan heb ik mijn max wel bereikt denk ik
Ik weet niet of het in SCII nog zo expliciet op gaat als in SCI maar de grootste kracht van terran is ook de grootste valkuil. Je geeft het al aan, als een terran goed Wallt, etc is er geen doorkomen aan. Klopt, maar Terran is ook relatief inmobiel en daardoor makkelijk te containen. Door zelf als een gek mapcontrol te nemen, te expanden dwing je een Terran uit die veilige Turtle te komen. Op die momenten kun je toeslaan.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 01:29 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Zo ga ik echt niet een spelletje in. Maar het is nu eenmaal wel zo dat ik weinig kan beginnen tegen een goed spelende terran. Als hij rare dingen doet als bunker rushen, dan lukt het wel om overeind te blijven, maar als hij een stevige wall-in heeft (zodat roaches of banelings er niet kost-effectief doorkunnen) zijn basis verder goed in het oog heeft, zodat overlord drops en nydus worms ook geen kans hebben en dan gewoon een midgame MMM-push+siege tanks doet dan ben ik er geweest. Ik weet dat infestors de oplossing zijn, maar ik ben gewoon niet effectief genoeg met mijn infestors. Oefening baart kunst.
Maar dat is niet zozeer wat er mis is met terran, meer wat er mis is met mijn speelstijl tegen terran. Wat er mis is, is dat ze niet alleen effectief kunnen zijn met deze bioball, maar nog 4 of 5 andere taktieken die ook uiterst effectief -en niet all in- zijn en je wegens de fortificatie niet zomaar kunt zien wat er gebouwd wordt. Hoogstens een zergling om te kijken wat er op hem schiet en een overlord die 3 centimeter de basis binnenvliegt voordat hij kapot is. Overseers en changelings doen het iets beter, maar het is duur en lastig.
Dat gaat helaas niet meer op in SC2. Daar kan terran met een leger dat ongeveer half zo groot is als jouw leger je als nog volledig wegvagen en hebben ze aan 1 base voldoende.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:02 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik weet niet of het in SCII nog zo expliciet op gaat als in SCI maar de grootste kracht van terran is ook de grootste valkuil. Je geeft het al aan, als een terran goed Wallt, etc is er geen doorkomen aan. Klopt, maar Terran is ook relatief inmobiel en daardoor makkelijk te containen. Door zelf als een gek mapcontrol te nemen, te expanden dwing je een Terran uit die veilige Turtle te komen. Op die momenten kun je toeslaan.
Dat is het "nummer" van je character. Aangezien er meerdere mensen zijn met dezelfde naam heb je ook een verborgen nummer meegekregen. Daarmee voorkom je dus dat je allemaal mensen hebt die blabla1 en blabla2 heten.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:49 schreef Smight het volgende:
Heey, speel SCII ook sinds kort. Waar staat dat cijfer achter de namen van spelers in de OP voor?
Die kan je behoooorlijk snel hebben. over het algemeen is charge of bijna klaar of al af op moment dat hij me komt halen. Zonder charge hoef je het niet te proberen tegen terran.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:24 schreef Wriggles het volgende:
[..]
Sentries kunnen helpen, maar daar stel je het vaak alleen mee uit.
[..]
Charge helpt inderdaad, maar die heb je early game niet.
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 02:00 schreef Disko.Krali het volgende:
Ik zit eindelijk in silver...op naar gold en dan heb ik mijn max wel bereikt denk ik
Goed bezig! Nu op naar de diamond leaguequote:Op woensdag 25 augustus 2010 08:56 schreef Katth het volgende:
[..]
Ben gisteren ook gepromoveerd naar silver
Dat dus. Daarnaast is het vrij absurd dat je tier 2 nodig hebt om tier 1 en 1.5 te counteren en dat terran een tier 2 unit heeft (ghost) die met een schot je gehele leger half dood heeft (EMP) waar je niet tegen kan microën of een andere effectieve verdediging tegen hebt. Feedback is geen optie aangezien de range veel korter is dan EMP.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 01:29 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Zo ga ik echt niet een spelletje in. Maar het is nu eenmaal wel zo dat ik weinig kan beginnen tegen een goed spelende terran. Als hij rare dingen doet als bunker rushen, dan lukt het wel om overeind te blijven, maar als hij een stevige wall-in heeft (zodat roaches of banelings er niet kost-effectief doorkunnen) zijn basis verder goed in het oog heeft, zodat overlord drops en nydus worms ook geen kans hebben en dan gewoon een midgame MMM-push+siege tanks doet dan ben ik er geweest. Ik weet dat infestors de oplossing zijn, maar ik ben gewoon niet effectief genoeg met mijn infestors. Oefening baart kunst.
Maar dat is niet zozeer wat er mis is met terran, meer wat er mis is met mijn speelstijl tegen terran. Wat er mis is, is dat ze niet alleen effectief kunnen zijn met deze bioball, maar nog 4 of 5 andere taktieken die ook uiterst effectief -en niet all in- zijn en je wegens de fortificatie niet zomaar kunt zien wat er gebouwd wordt. Hoogstens een zergling om te kijken wat er op hem schiet en een overlord die 3 centimeter de basis binnenvliegt voordat hij kapot is. Overseers en changelings doen het iets beter, maar het is duur en lastig.
Hehe, mijn focus ligt niet echt op de 1v1, maar meer 2v2. Vind ik leuker.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:53 schreef Harlon het volgende:
Goed bezig! Nu op naar de diamond league![]()
Ik speel eigenlijk ook vooral 2 v 2. Alleen 1 v 1 als geen van m'n maatjes online is.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:56 schreef Katth het volgende:
[..]
Hehe, mijn focus ligt niet echt op de 1v1, maar meer 2v2. Vind ik leuker.
Mules zouden er voor moeten zorgen dat je veel sneller de mineralen binnen krijgt.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:58 schreef Casino.Bob het volgende:
ben Terran en op zowat iedere popullaire build order moet ik op 14 of 15 supply een orbital command bouwen, maar als ik deze pas later op bouw, ongeveer op 20 dan kan ik veel sneller een legertje pompen en gaat alles een stuk makkelijker. Doe ik iets fout of zijn die build orders toch niet zo geniaal?
Orbital command betaalt zich beter en sneller terug dan scv's, mits je op tijd MULE gebruikt.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:58 schreef Casino.Bob het volgende:
ben Terran en op zowat iedere popullaire build order moet ik op 14 of 15 supply een orbital command bouwen, maar als ik deze pas later op bouw, ongeveer op 20 dan kan ik veel sneller een legertje pompen en gaat alles een stuk makkelijker. Doe ik iets fout of zijn die build orders toch niet zo geniaal?
Dat Tier gebeuren is nooit echt duidelijk in te delen. Ja, bij Zerg na de Lair en Hive upgrade, maar in principe kijk je bij Terran en Protoss naar het aantal gebouwen dat nodig is om tot die unit te komen. Dan zou je op zoiets uitkomen:quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:53 schreef Harlon het volgende:
Dat dus. Daarnaast is het vrij absurd dat je tier 2 nodig hebt om tier 1 en 1.5 te counteren en dat terran een tier 2 unit heeft (ghost) die met een schot je gehele leger half dood heeft (EMP) waar je niet tegen kan microën of een andere effectieve verdediging tegen hebt. Feedback is geen optie aangezien de range veel korter is dan EMP.
Ja ik ook diamond, maar wat ik bedoel te zeggen. Als je op amateur niveau aan hardlopen doet en je doet een gestroomlijnd pak aan dan kan harry zonder gestroomlijnd pak nog dik van je winnen. Maar ben je professioneel en je rent op de olympische spelen dan maakt elk klein detail verschil. Want als Piet geen gestroomlijnd pak aan doet dan verliest ie geheid van Jan die dat wel aan heeft.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:42 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Sta nu wel positief in diamond goodgawdkrap an
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door GoodGawd op 25-08-2010 12:24:41 ]Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
Mule gebruik ik ook meteen, misschien rush ik te snel voor de normale build order.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:06 schreef Harlon het volgende:
[..]
Mules zouden er voor moeten zorgen dat je veel sneller de mineralen binnen krijgt.
Thor is T3, je hebt naast de factory ook nog de armory nodig. Baneling is tier 1.5.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat Tier gebeuren is nooit echt duidelijk in te delen. Ja, bij Zerg na de Lair en Hive upgrade, maar in principe kijk je bij Terran en Protoss naar het aantal gebouwen dat nodig is om tot die unit te komen. Dan zou je op zoiets uitkomen:
Protoss:
T1: Zealot / (Stalker / Sentry)
T2: Immortal / Observer / Phoenix / Void Ray / Warp Prism
T3: High Templar / Dark Templar / Collosus / Carrier / Mothership
Terran:
T1: Marine / Marauder / Reaper / (Hellion)
T2: Siege Tank / Ghost / Viking / Medivac / Banshee / Raven
T3: Thor / Battlecruiser
Zerg:
T1: Zergling / Queen / (Roach / Baneling) / Overlord
T2: Hydralisk / Mutalisk / Infestor / Corruptor / Overseer
T3: Ultralisk / Brood Lord
Tussen haakjes eigenlijk 1.5, maar bij Terran is de vraag of je Tech Lab als extra gebouw telt. Misschien moet je gewoon tellen hoeveel gebouwen en upgrades er vooraf gingen, maar dan krijg je 5 tires ofzo
Hier trouwens een interessant overzicht van de damage van alle units en de DPS: http://www.broodlings.com/dps-all.php![]()
Waar kan ik dit nummer vinden?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:53 schreef Harlon het volgende:
[..]
Dat is het "nummer" van je character. Aangezien er meerdere mensen zijn met dezelfde naam heb je ook een verborgen nummer meegekregen. Daarmee voorkom je dus dat je allemaal mensen hebt die blabla1 en blabla2 heten.
Met je muis over je portrait gaanquote:
Dank uquote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:20 schreef Salamando het volgende:
[..]
Met je muis over je portrait gaan
Haha, als je puur gebouwen gaat tellen dan zijn Ultralisks en Brood Lords T5quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat Tier gebeuren is nooit echt duidelijk in te delen. Ja, bij Zerg na de Lair en Hive upgrade, maar in principe kijk je bij Terran en Protoss naar het aantal gebouwen dat nodig is om tot die unit te komen. Dan zou je op zoiets uitkomen:
Protoss:
T1: Zealot / (Stalker / Sentry)
T2: Immortal / Observer / Phoenix / Void Ray / Warp Prism
T3: High Templar / Dark Templar / Collosus / Carrier / Mothership
Terran:
T1: Marine / Marauder / Reaper / (Hellion)
T2: Siege Tank / Ghost / Viking / Medivac / Banshee / Raven
T3: Thor / Battlecruiser
Zerg:
T1: Zergling / Queen / (Roach / Baneling) / Overlord
T2: Hydralisk / Mutalisk / Infestor / Corruptor / Overseer
T3: Ultralisk / Brood Lord
Tussen haakjes eigenlijk 1.5, maar bij Terran is de vraag of je Tech Lab als extra gebouw telt. Misschien moet je gewoon tellen hoeveel gebouwen en upgrades er vooraf gingen, maar dan krijg je 5 tires ofzo
Hier trouwens een interessant overzicht van de damage van alle units en de DPS: http://www.broodlings.com/dps-all.php![]()
tja dark tempelars bouwen he en eerst zorgen met clocked banshees dat de terran z'n scans opmaakt...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:25 schreef tedkees2 het volgende:
EMP tegen protoss is echt belachelijk. Had net een gold player tegen me met wat marauders/marines en ghosts. M'n leger was binnen 5 seconden plat. En 't was een flink legerDaar kan echt geen micro tegenop hoor, of je moet een koreaan met vijf handen zijn.
't probleem zit em er vooral in dat een EMP zo'n beetje van alle units de shields kapot maakt. Da's één schot, waarmee je de helft van de HP van zo'n 20-30 units sloopt. Da's echt ENORM veel.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:32 schreef l3laster het volgende:
[..]
tja dark tempelars bouwen he en eerst zorgen met clocked banshees dat de terran z'n scans opmaakt...
daarom is het ook handig om met cloacked shjt pas te gaan kutte als je ziet dat de enemy base vol met mules staat hehe
True maar je moet er wel helemaal een ghost acadamy voor aanschaffen, want voor de rest is een ghost best nutteloos. Psyonic Storm kan ook best veel damage doen en Fungal Growth ook.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:36 schreef tedkees2 het volgende:
[..]
't probleem zit em er vooral in dat een EMP zo'n beetje van alle units de shields kapot maakt. Da's één schot, waarmee je de helft van de HP van zo'n 20-30 units sloopt. Da's echt ENORM veel.
Ach, de balans is op dit moment best OK. En idd, storm/growth zijn ook sterk. Wat betreft storm kan je daar wel uitlopen. En ik geloof nooit dat je met één storm de shields EN energy van de hele groep units kan slopen ;-)quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:36 schreef Katth het volgende:
Leuke discussie hoor, maar als je echte balance wil dan moet je 2 races verwijderen.
EMP is wel heel sterk tegen toss, maar zoals gezegd zij Psi Storm en Fungal Growth ook sterke spells. Het is te makkelijk om te zeggen dat EMP te sterk is, omdat het in een keer 100 punten aan shields opblaast, en alle energy weghaalt. Aan de andere kant, je hebt vervolgens nog wel een leger nodig om je tegenstander af te maken. Dit in tegenstelling tot psi storm, die gewoon damage doet tot het maximum, of het nou shields of hitpoints zijn. Hetzelfde voor FG: minder damage, maar een snare, zodat banelings vrolijk naarbinnen kunnen rollen of hydras vanaf een afstandje kunnen schieten. Ook altijd leuk om void rays te FGen en dan weg te rennen met je hydras, zodat ze hun charge kwijt zijn. Dat kan net zo funest zijn als een goedgeplaatste EMP tegen toss.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:41 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
True maar je moet er wel helemaal een ghost acadamy voor aanschaffen, want voor de rest is een ghost best nutteloos. Psyonic Storm kan ook best veel damage doen en Fungal Growth ook.
Was gisteren ook al zo.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:50 schreef Casino.Bob het volgende:
ik kan ingame mijn portret en achievements niet zien. zijn er meer mensen met dit probleem?
Verschild, de ene keer wel, de ander keer niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:50 schreef Casino.Bob het volgende:
ik kan ingame mijn portret en achievements niet zien. zijn er meer mensen met dit probleem?
reaper rush is niet echt een goede strat tegen t ook.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:41 schreef Game_Error het volgende:
Heeft iemand nog een aardige strategie voor TvT? Ik ga vaak ten onder omdat ik ofwel teveel op economie focus, of omdat mn reaperrush faalt. Ik speel hoog in gold (3).
Jammer genoeg zijn veel mensen niet pro genoeg om constant hun energie te gebruikenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:32 schreef l3laster het volgende:
[..]
tja dark tempelars bouwen he en eerst zorgen met clocked banshees dat de terran z'n scans opmaakt...
daarom is het ook handig om met cloacked shjt pas te gaan kutte als je ziet dat de enemy base vol met mules staat hehe
Gisteren nog een match binnen 5 min mee gewonnenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:04 schreef Zodie het volgende:
[..]
reaper rush is niet echt een goede strat tegen t ook.
Ik snap niet helemaal hoe DT een counter zijn voor ghosts. Je bedoelt dat je DT kunt gebruiken om zijn ghosts te snipen? Zelfs dan is een EMP een detector...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:32 schreef l3laster het volgende:
[..]
Ik vind 'm tofquote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:03 schreef Smight het volgende:
Vinden jullie dit iets voor in de OP?
[ afbeelding ]
Ik mis hem ook ff volledig. In principe heb je feedback om ghosts te snipen, maar om ghosts tussen een hele blob van mannetjes met medivacs erboven weg te plukken is niet te doen. Afgezien van het feit dat je niet dichtbij genoeg kan komen omdat je al lang je energie kwijt bent vanwege de EMP.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:24 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal hoe DT een counter zijn voor ghosts. Je bedoelt dat je DT kunt gebruiken om zijn ghosts te snipen? Zelfs dan is een EMP een detector...
Ook, als je protoss bent heb je dus geen banshees heh? Of lees ik volledig over je punt heen?
hehe jah sorry, ik denk altijd in 2vs2. En meeste 2vs2 teams spelen Terran/Protossquote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:24 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal hoe DT een counter zijn voor ghosts. Je bedoelt dat je DT kunt gebruiken om zijn ghosts te snipen? Zelfs dan is een EMP een detector...
Ook, als je protoss bent heb je dus geen banshees heh? Of lees ik volledig over je punt heen?
Dat snipen is best te doen, zolang er geen tig units boven hangen pest is meer dat EMP range een stuk groter is dan feedback.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:50 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ik vind 'm tof
[..]
Ik mis hem ook ff volledig. In principe heb je feedback om ghosts te snipen, maar om ghosts tussen een hele blob van mannetjes met medivacs erboven weg te plukken is niet te doen. Afgezien van het feit dat je niet dichtbij genoeg kan komen omdat je al lang je energie kwijt bent vanwege de EMP.
Da's het hele probleem. Net ook weer een terran die zo vriendelijk was om ghosts er buiten te houden en dan win ik het "redelijk makkelijk" omdat ik wel duidelijk beter was, maar als zodra ghosts mee doen is het einde verhaal.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:16 schreef Moro het volgende:
[..]
Dat snipen is best te doen, zolang er geen tig units boven hangen pest is meer dat EMP range een stuk groter is dan feedback.
HT zijn gewoon te langzaam en hebben te weinig range, neemt niet weg dat je er wel leuke dingen mee kan doen een storm op de mineral line en hij verdient zich terug. Zonde alleen dat feedback niet op gebouwen werkt en EMP wel.
Ja leuk, maar dat maakt het nog geen goede strat tegen t. 1 Marauder/helion of paar marines en je hebt er niks meer aan.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:21 schreef Katth het volgende:
[..]
Gisteren nog een match binnen 5 min mee gewonnen
reapers doen bonus damage tegen light, marines zijn light. Als je evenveel reapers als marines hebt dan winnen de reapers het dik hoorquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:12 schreef Zodie het volgende:
[..]
Ja leuk, maar dat maakt het nog geen goede strat tegen t. 1 Marauder/helion of paar marines en je hebt er niks meer aan.
Vet heurquote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:03 schreef Smight het volgende:
Vinden jullie dit iets voor in de OP?
[ afbeelding ]
FFA tegen 7 insane AI was het toch?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:50 schreef ASSpirine het volgende:
Waarom kan ik niet meer kijken naar de achievements, weet niet meer wat ik nog nodig had voor insane ai custom game...
FFA tegen 7 insane ja. Klinkt bijzonder moeilijk maar het is echt een eitjequote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:30 schreef l3laster het volgende:
[..]
FFA tegen 7 insane AI was het toch?
Charge charge charge charge!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:00 schreef McGilles het volgende:
Blijf toch moeite houden als Protoss zijnde tegen Terran, alleen al die marines en marauders zijn niet te doen
Dankje voor de tip, die had ik inderdaad niet en werd gruwelijk ingemaaktquote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:36 schreef Harlon het volgende:
[..]
Charge charge charge charge!
9pylon-12gate, 13 vesp, 16 pylon, 18 core, zodra core af is direct council neerzetten en zodra die klaar is direct charge researchen tegen terran. Tegen zerg werkt dat ook goed trouwens.
Oh en warpgate niet vergeten.
hehe jah, als je eerste attack van zerg down hebt is het handig om idd eerst 2 voids te maken oid. Meeste zergs veeg je dan gelijk van de map.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:38 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dankje voor de tip, die had ik inderdaad niet en werd gruwelijk ingemaakt
Net nog wel een leuke pot tegen zerg (als protoss), ingang mooi dicht met 3 zealots en 2 stalkers, ik zag z'n groep zerglings al rennen, ik gelijk door naar stargate x2 en 2 voids maakte zo een eind aan z'n base en 12 roaches die net aankwamen
Ik word af en toe nog wel verrast door void rays, maar het is bijna altijd toch wel een auto-win voor zerg. 2 queens op je main, 1 op je natural en misschien een spore crawler en je bent veilig. Het probleem met 1-base void ray is dat je absoluut niet de resources hebt om void rays EN genoeg gateway units te maken om roach/hydra tegen te houden (of mutaling, die het ook aardig doen tegen void rays). Als je alleen wilt harrassen zijn een paar phoenix een veel betere optie. Niet alleen schieten ze overlords stuk, maar ze zijn snel genoeg om weg te vliegen als er hydras aankomen en schieten zonder veel problemen mutas aan gort.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:03 schreef l3laster het volgende:
[..]
hehe jah, als je eerste attack van zerg down hebt is het handig om idd eerst 2 voids te maken oid. Meeste zergs veeg je dan gelijk van de map.
Kheb em gehaaldquote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:30 schreef l3laster het volgende:
[..]
FFA tegen 7 insane AI was het toch?
Ik heb echt al in tijden geen stargates meer gemaakt. Een robotics facility vind ik gewoon erg nuttig. Vooral tegen terran is een colossus met range erg fijn (zeker in combo met chargelots). Daarbij is het gewoon heel handig om wat observers op de map te hebben, vooral bij de ingang van zijn basis. Dan weet je in principe precies wanneer je kan expanden enzo.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:03 schreef l3laster het volgende:
[..]
hehe jah, als je eerste attack van zerg down hebt is het handig om idd eerst 2 voids te maken oid. Meeste zergs veeg je dan gelijk van de map.
Brons en silver begon ik in. Daar was ik zo doorheen. Maar in Gold denk wel zeker 2 weken in gezeten. Ook de hele tijd in de top 5 ervan gezeten. En nu dan eindlijk promotie.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:48 schreef l3laster het volgende:
netjes, zat al die tijd a in gold league of ben je uit silver/bronze gekomen in eerste instantie?
Nu had ik het ook, zonder error, maar precies wat je omschreef. Na een minuutje was alles weer terug. Battle.net 0.2quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:39 schreef apij4125 het volgende:
Wtf gebeurd dit ook bij andere? Ik speelde net kreeg een error drukte ok En nu is die 1VS1 Enzo weg
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:48 schreef Simsfan88 het volgende:
Speel zelf ook veel tegen Nifty maar ik kan het niet winnen (zelfde als jij, hij Terran ik Protoss). Ik weet het niet, volgens mij kun je het gewoon niet winnen als een Terran goed speelt... en nee, ik zeg niet dat Terran overpowered is, ik vind de balans in Starcraft II juist kei goed.
D'r zit nogal een tegenspraak in "volgens mij kun je niet winnen als terran goed speelt" "terran niet overpowered". Die discussie is al vaak genoeg gevoerd en de uitkomst is vrij duidelijk.quote:
Je zegt dat de rassen goed gebalanceerd zijn én dat je niet kan winnen als een Terran goed speelt.quote:
niet helemaal mee eens.... wellicht zijn de eerste minuten tegenwoordig met al die replays door elke spelers "na te bootsen". Echter kan een pro speler snel improviseren als iets níet lukt en toch uiteindelijk de game uit benauwde positie proberen te redden.quote:Ten tweede zijn 'pro' spelers ook weer overrated, natuurlijk zijn ze goed, maar het is niet alsof ze ongelooflijk lastige dingen doen. Natuurlijk heb je wel wat skill nodig, maar het is niet zoals bij een FPS. Zeker de eerste paar minuten zijn exact te simuleren bij een RTS game.
Ik snap je punt, maar de verschillen tussen de spelers bij een game als SC2 is niet heel erg groot. Veel mensen hebben de mogelijkheid redelijk goed te worden, ook al blijven de pro's altijd wel wat beter.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:04 schreef PasMaNNi het volgende:
[..]
niet helemaal mee eens.... wellicht zijn de eerste minuten tegenwoordig met al die replays door elke spelers "na te bootsen". Echter kan een pro speler snel improviseren als iets níet lukt en toch uiteindelijk de game uit benauwde positie proberen te redden.
Hoop spelers hebben die mentaliteit niet, zeker niet in 2vs2 als hun maatje down gaat... dan gaan ze gelijk janken "jah verloren". Nee, dat is het moment je skills te laten zien....
vroeger op tberian sun hadden we een hoop spelers met die mentaliteit. Tegenwoordig met quickmatch en weet ik niet allemaal is het makkelijker om weer punten terug te pakken aangezien je sneller weer een tegenstander had
Overigens geld dat stukje mentaliteit het zelfde bij een FPS game. Als je ineens voor matchpoint staat zullen de mindere spelers bezwijken onder de druk. Terwijl goede spelers/teams gewoon de laatste 11 rondes achter elkaar gewoon winnen.
Mwah, het verschil tussen de professionele spelers en de reguliere is wel bijzonder groot bij starcraft hoor, zo groot is het verschil niet met FPS. Ook daar kan iedereen goed in worden.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:09 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar de verschillen tussen de spelers bij een game als SC2 is niet heel erg groot. Veel mensen hebben de mogelijkheid redelijk goed te worden, ook al blijven de pro's altijd wel wat beter.
Zelf veel RTS en FPS games gespeeld in het verleden, dus weet er wel het één en ander van
Vergeet niet dat wij quick matches spelen, en dat iedereen die quickmatches speelt. Van een redelijk niveau is of van een redelijk niveau wil zijn....quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:09 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar de verschillen tussen de spelers bij een game als SC2 is niet heel erg groot. Veel mensen hebben de mogelijkheid redelijk goed te worden, ook al blijven de pro's altijd wel wat beter.
Zelf veel RTS en FPS games gespeeld in het verleden, dus weet er wel het één en ander van
Ok. Ik wist niet precies hoe het met WoW & Battle.net ging tegenwoordig, aangezien ik nooit Battle.net nodig heb gehad voor WoW. Mijn Battle.net account was door een onverlaat (keylogger of trojan) in beslag genomen namelijk.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:36 schreef Katth het volgende:
Zoals jezelf al zegt: Het is een Battle.net Authenticator. Je moet inloggen in WoW en SC2 met je Battle.net account. Dus ja.
Je MOET nu Battle.net hebben voor WoW. Dat is al een tijd zo.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:22 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Ok. Ik wist niet precies hoe het met WoW & Battle.net ging tegenwoordig, aangezien ik nooit Battle.net nodig heb gehad voor WoW. Mijn Battle.net account was door een onverlaat (keylogger of trojan) in beslag genomen namelijk.
totdat die stalkers er precies onder blinken... Maar brood lords zijn inderdaad errug leukquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:21 schreef Donderkonijn het volgende:
voor de olol maar eens fast lord gegaan met Zerg tegen een toss, angezien ik meestal niet zo goed weet wat ik met zerg moet doen. Pakte goed uit, mijn leger van 8 had binnen no time zn leger van zeals en stalkers gesloopt, tering wat zijn die dingen sterk
daarvoor had ik al een stuk of 50 cracklings klaarstaan bij dat xel'naga ding. Het idee was zijn base slopen met lords en dan zijn stalkers inde val te laten lopen maar dat hoefde niet, hij liep zo in mijn leger.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:02 schreef Harlon het volgende:
[..]
totdat die stalkers er precies onder blinken... Maar brood lords zijn inderdaad errug leuk
gewoon massa's immortals/collosi/carriers/phoenixes hebben. Ik had hem in een keer met een zeer royale overschrijding van 300-400. Ik zat 1000 boven wat je minimaal moest halen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:13 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
daarvoor had ik al een stuk of 50 cracklings klaarstaan bij dat xel'naga ding. Het idee was zijn base slopen met lords en dan zijn stalkers inde val te laten lopen maar dat hoefde niet, hij liep zo in mijn leger.
Wat ik wel heel irri vind is de campaign, ben met de blaze of glory achievement bezig in in utter darkness, en kom steeds 50 kills tekort oid en egen idee wat beter kan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mja dit dacht ik ook, we zullen zien hoe het gaat zodra de patch er is.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:47 schreef Harlon het volgende:
Terran heeft gekregen wat het verdient al had marauder ook wel aangepakt mogen worden, Protoss is zuur aangezien iedere Z v P nu een 6 pool rush wordt, maar aan de andere kant was dit wel zo'n beetje de enige optie die je hebt tegen proxy eikels. Ultra is prima.
-10% - 2 damage? nah, eerder dat ze meer gas gaan kosten.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:45 schreef McGilles het volgende:
Top changes, ben er erg blij mee. Had alleen ook een kleine nerf op de plaats gevonden voor marauders. (klein zeg ik, dus -10% damage oid)
Immune tegen stun (Thor 250mm strike cannon) en fungal growth / mind control (Infestor)quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:18 schreef PsychoTheRapist het volgende:
Wat doet de passive van de Ultralisk precies ?
Bio wordt nu inderdaad gewoon aanpakken met HT's. Maar het probleem van siege tanks was dat ze in grote getale een probleem werden, ze hebben splash damage en een absurd bereik, ze konden je makkelijk vast zetten in je basis dus dat kan je nu vergeten.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 01:37 schreef GoodGawd het volgende:
Mooi die verrekte reapers gebruik ik toch amper, en terran bio ball blijft net zo sterk terwijl zealot minder wordt En TvT bioball tegen siege tanks, stim pack en tanks weggevaagd
En Battlecruisers die gebruik ik echt nooitDure slome dingen en nu nog slapper ook, why would you want it?
![]()
En dus in feite siege tank is tegen light slapper en tegen armored hetzelfde right. Ik vind het wel erg drastisch, das -15. Hij kan nu niet eens meer een worker 1 shotten. WTF!? Het is een SIEGE TANK! Siege tank is immobiel en met een air unit ligt dat ding zo plat. Chargelot/HT tegen Tanks zijn ze nu helemaal ernstig aangezien ze niet eens normaal door de tanks meer worden plat geschoten. In feite is een collosus ook een lopende siege tank met die range upgrade helemaal
Je moet nu 5 keer schieten om een zealot neer te krijgen ook belachelijkNou ik weet het wel fuck die tank! Marine Marauder Medivac all the way tegen protoss. Waarom zou je techen tegen protoss met zo'n waardeloze tank. Nu gaat iedereen MMM en ghosts pompen, krijg je straks weer ghost nerf.
90 mm twin cannon
Damage
15 (+10 vs armored)
Targets
Ground
Cooldown
1.04
Range
7
120 mm shock cannon
Damage
35 (+15 vs armored)
Targets
Ground
Cooldown
3
Range
2-13
Grappig, als je je tank niet sieged. Maar gewoon normaal houdt dan doet hij dus 1.04 x 15 dmg.
En bij sieged 35 dmg in dezelfde tijd. Oftewel niet meer siegen gewoon lekker tanks spammen en rjiden maar
Overdrijf je nu niet een beetje? Je moet het er mee eens zijn dat Terran gewoon ergens wel een nerf nodig had. En als die tank overpowered is met de oude damage, is hij heus niet ineens waardeloos met z'n nieuwe damage, het is niet zo zwart-wit.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 01:37 schreef GoodGawd het volgende:
Mooi die verrekte reapers gebruik ik toch amper, en terran bio ball blijft net zo sterk terwijl zealot minder wordt En TvT bioball tegen siege tanks, stim pack en tanks weggevaagd
En Battlecruisers die gebruik ik echt nooitDure slome dingen en nu nog slapper ook, why would you want it?
![]()
En dus in feite siege tank is tegen light slapper en tegen armored hetzelfde right. Ik vind het wel erg drastisch, das -15. Hij kan nu niet eens meer een worker 1 shotten. WTF!? Het is een SIEGE TANK! Siege tank is immobiel en met een air unit ligt dat ding zo plat. Chargelot/HT tegen Tanks zijn ze nu helemaal ernstig aangezien ze niet eens normaal door de tanks meer worden plat geschoten. In feite is een collosus ook een lopende siege tank met die range upgrade helemaal
Je moet nu 5 keer schieten om een zealot neer te krijgen ook belachelijkNou ik weet het wel fuck die tank! Marine Marauder Medivac all the way tegen protoss. Waarom zou je techen tegen protoss met zo'n waardeloze tank. Nu gaat iedereen MMM en ghosts pompen, krijg je straks weer ghost nerf.
90 mm twin cannon
Damage
15 (+10 vs armored)
Targets
Ground
Cooldown
1.04
Range
7
120 mm shock cannon
Damage
35 (+15 vs armored)
Targets
Ground
Cooldown
3
Range
2-13
Grappig, als je je tank niet sieged. Maar gewoon normaal houdt dan doet hij dus 1.04 x 15 dmg.
En bij sieged 35 dmg in dezelfde tijd. Oftewel niet meer siegen gewoon lekker tanks spammen en rjiden maar
Gisteren ook voor het eerst 2vs2 gedaan samen met een vriend, na 5 placement matches in brons terecht gekomen. Beide terran en 3 verloren en 2 gewonnen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:02 schreef Frollo het volgende:
Oei, het niveau ligt best hoog hier.
Ik heb zojuist mijn eerste twee wins in de bronze league binnengehaald, ook tof.
Als je die rush eenmaal leert overleven klim je snel genoeg wanneer je het besef hebt dat gefaalde rushes meestal ook een uitermate zwakke opening hebbenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:08 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Gisteren ook voor het eerst 2vs2 gedaan samen met een vriend, na 5 placement matches in brons terecht gekomen. Beide terran en 3 verloren en 2 gewonnen.
We zijn vooral niet snel genoeg, vaak al een enkele zealot, zorgling of marine in onze basis zijn rondlopen terwijl wij onze barracks nog aan het bouwen waren
ben ik ook mee bezig, wel genieten hoor die campaign met vette jukebox music!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:18 schreef Ulreazj het volgende:
Campaign uitgespeeld. Nu op naar achievs jagen en multiplayer proberen.
Terran FTWquote:
Dan word ik afgeslachtquote:
Right now. Add me.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:08 schreef borstmelk het volgende:
[..]
Dan word ik afgeslacht,maar mischien leer ik er nog wat van. is goed.wanneer wil je spelen? ik zit momenteel in een 2v2 match.
Maar ALS je ze gebruikt, dan ook goedquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 01:37 schreef GoodGawd het volgende:
Mooi die verrekte reapers gebruik ik toch amper
Mijn 2v2 partner klaagt altijd over te weinig gas met zerg.quote:Op zondag 29 augustus 2010 11:21 schreef Simsfan88 het volgende:
Net een paar potjes Zerg zitten oefenen tegen A.I., gaat best goed, maar ik heb steeds zoveel mineralen en gas waar ik niks mee doe. Zorg er voor dat mijn Queen steeds Spawn Larva doet en ik doe veel units kan maken, maar dan nog heb ik vaak erg veel over...
Klopt ook wel, als je als Terran zijnde te weinig gas hebt, dan maak je mooi wat marines, heb je als Protoss te weinig gas bouw je mooi zealots, heb je als Zerg te weinig gas moet je zerglings bouwen, die je endgame eigenlijk niet meer zo graag wilt hebben aangezien je larva dan weer bezet zijn en je dus weer moet wachten tot je nieuwe krijgt.quote:Op zondag 29 augustus 2010 11:44 schreef Katth het volgende:
[..]
Mijn 2v2 partner klaagt altijd over te weinig gas met zerg.
Je queens hotkeyen heeft weinig meerwaarde, aangezien je echt er heen moet om de spell te casten. Als je dat nou kon doen door puur op de spell te klikken was ideaal geweest ja.quote:Op zondag 29 augustus 2010 12:13 schreef GoodGawd het volgende:
In ieder geval je Hatces en Queens hokeyen voor continue productie van larva, Expanden en Lair upgraden. Zerglings en voornamelijk Roaches en bij elke hatch gelijk 2 gas pakken.
Dat hoeft niet, je kunt je queens in een groep zetten. Dan selecteer je ze, druk op "v" en klik op de minimap waar je hatcheries zitten. Op die manier kun je gewoon injecten terwijl je ergens anders op de map kijktquote:Op zondag 29 augustus 2010 12:25 schreef McGilles het volgende:
[..]
Je queens hotkeyen heeft weinig meerwaarde, aangezien je echt er heen moet om de spell te casten. Als je dat nou kon doen door puur op de spell te klikken was ideaal geweest ja.
Hoe doe jij het dan? Ik doe Hatches onder 1 control group, en de queens onder apart. Dan kan ik snel hotkey dubbelklikken, V drukken en klik hatch. Duurt like 1 sec.quote:Op zondag 29 augustus 2010 12:25 schreef McGilles het volgende:
[..]
Je queens hotkeyen heeft weinig meerwaarde, aangezien je echt er heen moet om de spell te casten. Als je dat nou kon doen door puur op de spell te klikken was ideaal geweest ja.
quote:Op zondag 29 augustus 2010 12:40 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, je kunt je queens in een groep zetten. Dan selecteer je ze, druk op "v" en klik op de minimap waar je hatcheries zitten. Op die manier kun je gewoon injecten terwijl je ergens anders op de map kijkt
Die eerste techniek kende ik dan niet, handig met de minimapquote:Op zondag 29 augustus 2010 12:44 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Hoe doe jij het dan? Ik doe Hatches onder 1 control group, en de queens onder apart. Dan kan ik snel hotkey dubbelklikken, V drukken en klik hatch. Duurt like 1 sec.
Het nadeel is dat als het fout gaat als je een hatch zonder Queen hebt. En backspace is een kut knop <_<quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:10 schreef Aibmi het volgende:
Volgens mij is de snelste methode je queens hotkeyen, en vervolgens met shift+hotkey larvae spawnen terwijl je met backspace door je hatches heen cyclet.
Dat kun je zien als je op hun naam klikt en dan zie je het,quote:Op zondag 29 augustus 2010 15:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoe weet je dat ze platinum waren?
Aan het einde van de game naar de scorescreen. Dan kun je het profiel van je tegenstander bekijkenquote:Op zondag 29 augustus 2010 15:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoe weet je dat ze platinum waren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |