Als speler A al een beetje achter loopt door je reaper rush, waarom sloop je hem dan niet met de Nydus meteen ipv switchen naar teammaat B, zo geef je A alleen maar de tijd om op te bouwen?quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:45 schreef Katth het volgende:
Hele weekend iets van 60 potjes 2v2 (wij zijn Z/T) gedaan en gaat nog niet echt lekker. Probleem is dat onze speelstijl nogal verschilt. Ik houd wel van ff turtelen als terran, maar hij als zerg kan dat niet echt.
Een tactiek dat wel veelvuldig heeft gewerkt is eerst een reaper harras op speler A en express de reapers dood laten gaan, zodat ze denken dat het voorbij is. Dan doen we Nydus worm bij speler B en iets later medivac drop bij speler A.
Iemand anders ideeën?
Omdat A dan zijn miineral line gaat beschermen en als we dan bij speler B beginnen met nydys, zal speler A units naar B sturen om te helpen. Tenminste dat is de gedachte erachter en werkt best goed.quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:48 schreef Salamando het volgende:
[..]
Als speler A al een beetje achter loopt door je reaper rush, waarom sloop je hem dan niet met de Nydus meteen ipv switchen naar teammaat B, zo geef je A alleen maar de tijd om op te bouwen?
Hebben we een paar geprobeerd en de eerste paar keer lukte dat, maar waar het niet lukte konden we niet snel genoeg omschakelen en verloren we uiteindelijk. Een keer zelfs 1 vs 2.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:16 schreef Harlon het volgende:
Als Z/T zou ik voor een snelle speedling/marine push gaan en daarna als Z snel door techen naar of hydra of liever muta en daarmee mapcontrol pakken en dan als terran snel sieges/thors eruit pompen.
hahaha net ook van een goldplayer gewonnen ben zelf dan zilver, maar hij was echt slecht. Heel zen basis vol gebouwd met die photos canons, paar min later kom ik met 8 battle cruizers op de theequote:
Micro-enquote:Op maandag 23 augustus 2010 09:20 schreef Salamando het volgende:
[..]
Niet eens, ik gebruik attack move maar dan nog focussen ze altijd op 2-3 units en zijn ze gruwelijk nutteloos
Meen je dit nou serieus?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 01:32 schreef andrew.koster het volgende:
Hoi,
Over het algemeen heb ik wel enig idee wat ik fout doe, maar heb net tegen een DT rush gespeeld die echt ontzettend goed werd uitgevoerd en geen idee hoe ik dit tegen moet houden. Hier de replay:
http://www.kthnxbai.info:(...)plar_rushd.SC2Replay
Zoals je ziet, stuur ik mijn overlord naarbinnen om te kijken wat hij heeft en zie een stel warpgates gebouwd worden. Ik zie weliswaar ook een twilight council, maar dacht dat het voor zealot legs, blink of forge upgrades was. Ik zie ook weinig leger en denk dus dat een paar banelings wel leuk gehakt van z'n lots aan de ingang kunnen maken om vervolgens zijn basis plat te leggen voordat hij teveel units uit z'n 3- of 4-gate push scoort. Boem. DT op m'n deur aan het kloppen: waar ging ik de mist in. Moet ik preventief spore crawlers bouwen? Als ik sneller tech kom ik tegen een 4-gate kanlsoos units tekort. Vertel me hoe ik zoiets beter kan doen, want dit was een heel vervelend potje om te verliezen
Allereerst, bedankt voor het advies. Ik weet dat je er moeite in hebt gestopt, maar als je kritiek hebt mag je het ook gewoon normaal zeggen, zonder mij voor gek uit te maken. Vooral aangezien ik het niet echt eens ben met je strafste punten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 01:54 schreef McGilles het volgende:
[..]
Meen je dit nou serieus?
Je eerste units zijn pas af na 4,5 minuut spelen, zelfs een mislukte rush zou je nog genekt hebben. Tevens gebruik je je resources verre van ideaal, je zit zelfs in early game tegen de 500 aan.
Je wist dat hij een zeer zwakke verdediging had, gewoon aanvallen met +/- 16 zerglings en het was over en uit geweest met hem, want hij was een zeer beroerde speler, tegen de 1000 minerals early game unused.
Tevens is het enige wat je bouwt in het begin een spawning pool en een extractor, daarna gelijk een 2e basis????? Terwijl je ook nog eens resources niet benut? Ik snap het echt niet hoor, sorry.
Z hahaha wat een nostalgie.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:02 schreef BObNL het volgende:
Dit omschrijft het gevoel wat ik bij mijn laatste potje had wel een beetje![]()
Je probleem is dat je geen lair hebt hebt, zodat je het moet doen zonder overseers. Als je namelijk wel al een twilight council ziet, maar tegelijkertijd bijzonder weinig troepen dan kan je er donder op zeggen dat er iets aan de hand is. Techen moet je dus wel doen als zerg, het is ook maar 150/100 dus de kosten daarvan zijn nog wel te overzien. Je kan dan ook nog een keer met changelings echt goed gaan scouten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 01:32 schreef andrew.koster het volgende:
Hoi,
Over het algemeen heb ik wel enig idee wat ik fout doe, maar heb net tegen een DT rush gespeeld die echt ontzettend goed werd uitgevoerd en geen idee hoe ik dit tegen moet houden. Hier de replay:
http://www.kthnxbai.info:(...)plar_rushd.SC2Replay
Zoals je ziet, stuur ik mijn overlord naarbinnen om te kijken wat hij heeft en zie een stel warpgates gebouwd worden. Ik zie weliswaar ook een twilight council, maar dacht dat het voor zealot legs, blink of forge upgrades was. Ik zie ook weinig leger en denk dus dat een paar banelings wel leuk gehakt van z'n lots aan de ingang kunnen maken om vervolgens zijn basis plat te leggen voordat hij teveel units uit z'n 3- of 4-gate push scoort. Boem. DT op m'n deur aan het kloppen: waar ging ik de mist in. Moet ik preventief spore crawlers bouwen? Als ik sneller tech kom ik tegen een 4-gate kanlsoos units tekort. Vertel me hoe ik zoiets beter kan doen, want dit was een heel vervelend potje om te verliezen
Thanksquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:44 schreef Harlon het volgende:
[..]
Je probleem is dat je geen lair hebt hebt, zodat je het moet doen zonder overseers. Als je namelijk wel al een twilight council ziet, maar tegelijkertijd bijzonder weinig troepen dan kan je er donder op zeggen dat er iets aan de hand is. Techen moet je dus wel doen als zerg, het is ook maar 150/100 dus de kosten daarvan zijn nog wel te overzien. Je kan dan ook nog een keer met changelings echt goed gaan scouten.
Hoeft niet eerste te staan om te promoveren. Hangt vooral af van de "interne" score die gebruikt wordt voor de matchmaker. Als die op een gegeven moment "te hoog" wordt voor bronze dan promoveer je naar zilver.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:04 schreef augurkenkoning het volgende:
hoe zit het met de leagues? ik zit nu in de bronze league en sta 15de (ja ik ben echt héél goed). Ik wil voordat ik ga promoveren echter eerst nog de andere rassen oefenen in multiplayer. Moet je echt erste staan voordat je hoger wordt geplaatst?
Excuses voor mijn belachelijke reactie van gisterennacht, was blijkbaar erg moe want zo reageer ik normaal nietquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:23 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Hoeft niet eerste te staan om te promoveren. Hangt vooral af van de "interne" score die gebruikt wordt voor de matchmaker. Als die op een gegeven moment "te hoog" wordt voor bronze dan promoveer je naar zilver.
Ze houden van kaas.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:09 schreef GoodGawd het volgende:
Wat is er mis met al die mensen met rare strategieen. In nota bene Diamond nog wel, eerst krijg ik een Terraan die een rax maakt buiten base daarnar bunker naast mijn rax hij maakte niet een supply depot. Daarna een Terran die het leuk vondt om rax buiten mijn base te doen met reapers. (die sloeg ik gelukkig wel af)
Ze doen pro players naquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:09 schreef GoodGawd het volgende:
Wat is er mis met al die mensen met rare strategieen. In nota bene Diamond nog wel, eerst krijg ik een Terraan die een rax maakt buiten base daarnar bunker naast mijn rax hij maakte niet een supply depot. Daarna een Terran die het leuk vondt om rax buiten mijn base te doen met reapers. (die sloeg ik gelukkig wel af)
Dan ga ik volgende keer mothership rushenquote:
Vergeven en vergeten!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:33 schreef McGilles het volgende:
[..]
Excuses voor mijn belachelijke reactie van gisterennacht, was blijkbaar erg moe want zo reageer ik normaal niet
je doet het op zich wel goed, zo'n snelle hatch. Op een grote map als metalopolis, helemaal als je niet dicht bij elkaar zit kan je als toss er niet snel genoeg 5 zealots uit trekken om het af te straffen. Op kulas ravine red ik het gewoon never en moet ik dan standaard voor een 4gate + council (dus charge) gaan anders kan ik het shaken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:21 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
ThanksIk schrijf het weg als "niet genoeg ervaring" en zal volgende keer wel twee keer nadenken als er vroeg een twilight council staat (vooral, zoals je zegt, zonder leger). Betrap me er trouwens wel vaker op dat ik last heb om in te schatten wanneer ik precies mijn lair moet morphen. In gold was het niet zo belangrijk als je timing niet klopte, maar merk toch wel dat ik nu genadeloos word afgestraft als ik teveel tech terwijl de ander een legertje aan het bouwen is. En dan begin ik laat te techen, gaat het tegen zulke snelle templar fout (void rays weet ik wel redelijk af te blokken).
Hier wordt al bijzonder veel over gediscussieerd, maar iedereen is het er inmiddels wel over eens dat Terran eens flink onder handen moet worden genomen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:39 schreef andrew.koster het volgende:
@echtjammer: vond de finale van de IEM echt een anticlimax. Alleen maar reapers (behalve het laatste potje waar Morrow wel slim tech verstopte). Maar goed, 5rax reapers is blijkbaar de nieuwste strategie van Terran die al veel te veel opties hebben tegen Zerg.
IEM G1:quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:51 schreef Disko.Krali het volgende:
Is er ergens nog een replay met commentaar van de finale van IEM en ESL Cup?
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:44 schreef Game_Error het volgende:
God wat hou ik van een 6 rax push.
bouw je daar reactors bij of gewoon alleen maar builden en minerals binnenhalen? en later pas reactors?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:44 schreef Game_Error het volgende:
God wat hou ik van een 6 rax push.
heb wel ff, ga zo even kijken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:24 schreef McGilles het volgende:
Voor mensen die het leuk vinden om replays te kijken en mij van tips willen voorzien:
http://www.megaupload.com/?d=ABYQD0KD
Dank
Bestand niet beschikbaar.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:24 schreef McGilles het volgende:
Voor mensen die het leuk vinden om replays te kijken en mij van tips willen voorzien:
Dank
Nu wel, misschien kan het maar 1x tegelijk gedownload worden ofzo.quote:
Heb even gekeken, zou deze paar dingen verbeteren:quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:24 schreef McGilles het volgende:
Dank
Sluit me hier helemaal bij aan, al ben ik niet eens met 3)quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:50 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Heb even gekeken, zou deze paar dingen verbeteren:
1) WARP GATES! Research kost niks, en is ongelofelijk goed.
2) Meer saturaten. Je had op het einde 29 workers op 2 base. Dat mogen er best 10+ meer zijn.
3) Meer focusen op bepaalde delen van de tech. Je had zelf niet echt een stargate nodig, waarschijnlijk was 4x gate/3x gate+robo beter.
4) Ik zou over het algemeen geen DT's gaan. Erg gimmicky - en behoorlijk duur, zowel qua tijd als gas.
5) Upgrades! Je hebt wel een twilight council, maar haalt geen charge of blink. Zeker tegen air is blink eigenlijk een vereiste. Verder ben je ook vrij laat met de forge upgrade, en kiest dan voor de shields. Je kunt beter de gewone armor of de attack kiezen.
Ik hoop dat je er wat mee kan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |