Bij mappen waar de basissen zo goed als aan elkaar grenzen kun je 2 barracken in je basis bouwen en over vliegen naar de zijne ( waar ze hem niet of haast niet kunnen zien. Daar gewoon marines pompen. en aanvallen met 6 of 8 marines. (dit meot je wel vroeg doen en niet constant scvs bouwen want anders lukt het niet. En als ze je spotten ben je ook genaaid. Maar tis wel leuk als het lukt:p. Dis eigenlijk geen rush maar meer een cheesequote:Op zondag 22 augustus 2010 14:03 schreef 404_ het volgende:
Iemand nog goeie rush tactieken voor Terran?
Ik ga meestal voor 8/11, dan barracks, refinery, SCV, supply depot, tech lab, reaper, Reaper speed boost, reaper, SCV, Reapers totdat ze niet meer handig zijn en ondertussen verder bouwen.
Als je op 11/11 pas je blokkade gaat bouwen ben je al te laat tegen een snelle rusher. Persoonlijk ga ik bij 8/11 voor barracks en bij 9/11 of 10/11 voor supply, dan heb je je eerste marine klaar als hij aankomt, beetje repairen en de rush is ten einde.quote:Op zondag 22 augustus 2010 13:51 schreef zforces het volgende:
[..]
tegen zerg moet je gewoon altijd een beetje eco int begin opofferen. (tenminste dat doe ik. Zodra je op 11/11 zit. Eerst die blokkade af en zo snel mogelijk marines pompen. (helemaal als je weet dat de rush komt). En idd meteen repairen als ze komen.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:18 schreef Frag_adder het volgende:
Volgensmij is het "my life for aiur", aangezien het de Protoss zijn.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:18 schreef Frag_adder het volgende:
Volgensmij is het "my life for aiur", aangezien het de Protoss zijn. Vet spel trouwens!
Je had teveel SCV´s niets laten doen (stond 1 idle bij supply depot, stonden een paar niets te doen naast pylons, op het begin), als je een paar verder liet minen terwijl je met de rest die probe bezighield, kon je waarschijnlijk je barracks up krijgen voor ie een gateway had kunnen hebben.quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:02 schreef BObNL het volgende:
Jemig wat gaat het slecht 3 potjes achter elkaar verloren vooral de laatste was een kut @$#!@ actie, iemand een idee wat ik daar beter had kunnen doen?
replay
Ik ben geen terran speler, de enige tip die ik je kan geven is als je je Command Center naar zo'n eiland laat vliegen, om van te voren een paar SCV's mee te nemen (die kunnen in je command center).quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:22 schreef TC_Artemis het volgende:
Heeft iemand tips voor mij?
http://www.sc2replayed.com/replays/61812-1v1-terran-desert-oasisKerel probeerde 2 barracks in mijn kamp te gooien, had ik gelukkig op tijd door. Hij cancelede ze niet(??wtf) dus ik wist dat ik zeer vroeg al 300 minerals +wat tijd voorsprong had en heb m zo snel mogelijk maar kapot gemaakt
. Balen dat ik die tevens gefaalde bunkerrush rechtsboven ook niet door had.
Door snelle reageren ben ik wel het eea wat ik normaal doe/upgrade vergeten, maar in het begin is kwantiteit toch beter dan kwaliteit qua units.
Ja klopt, ik was zo druk bezig ook met mn aanval dat ik dat hele CC vergeten wasquote:Op zondag 22 augustus 2010 19:33 schreef Wriggles het volgende:
[..]
Ik ben geen terran speler, de enige tip die ik je kan geven is als je je Command Center naar zo'n eiland laat vliegen, om van te voren een paar SCV's mee te nemen (die kunnen in je command center).
Die tegenstander was wel een beetje een faler overigens.
Mja, dat probleem heb ik ook, als ik een of ander gevecht heb, meteen helemaal geen macro meer. Maar zoiets gaat steeds beter hoe meer je speelt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:43 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Ja klopt, ik was zo druk bezig ook met mn aanval dat ik dat hele CC vergeten was. Heb ik wel vaker, ik kan niet zo heel goed meerdere dingen tegelijk dus in dat opzicht faal ik al in SC2.
Je had wel wat geluk dat hij dikke noob was hoor, want als hij het een beetje slim speelde was het over en uit.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:17 schreef BObNL het volgende:
hehehe ik had net een protos die een canon rush bij mij deed smerig terug gepaktmiss wel leuk om te zien replay
Attack move gebruiken. Als je met het Attack commando je units verplaatst dan zullen ze naar de plek lopen waar je geklikt hebt, terwijl ze onderweg automatisch units aanvallen als ze die tegenkomen (met een normaal Move commando negeren ze iedereen).quote:Op maandag 23 augustus 2010 08:45 schreef Salamando het volgende:
Iemand een goed idee hoe je zealots een beetje te micro'en zonder 250+ APM te hebben?
Ze besluiten altijd met zijn allen om gezellig naar 1 unit te lopen / chargen waardoor de helft meestal niks te doen heeft omdat ze niet in melee range kunnen komen
Niet eens, ik gebruik attack move maar dan nog focussen ze altijd op 2-3 units en zijn ze gruwelijk nutteloosquote:Op maandag 23 augustus 2010 09:08 schreef Wriggles het volgende:
[..]
Attack move gebruiken. Als je met het Attack commando je units verplaatst dan zullen ze naar de plek lopen waar je geklikt hebt, terwijl ze onderweg automatisch units aanvallen als ze die tegenkomen (met een normaal Move commando negeren ze iedereen).
Wat jij waarschijnlijk doet is je zealots selecteren en rechtermuis op 1 unit van de vijand klikken, dan krijg je idd het probleem dat ze allemaal achter 1 unit aangaan en er dus een boel zealots een beetje nutteloos rondjes staan te chargen.
Dat ben ik mijzelf ook aan het aanleren om te doen, met mijn marines/marauders. Tenzij ik tegenover armor units sta, dan focus fire ik deze.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:08 schreef Wriggles het volgende:
[..]
Attack move gebruiken. Als je met het Attack commando je units verplaatst dan zullen ze naar de plek lopen waar je geklikt hebt, terwijl ze onderweg automatisch units aanvallen als ze die tegenkomen (met een normaal Move commando negeren ze iedereen).
Wat jij waarschijnlijk doet is je zealots selecteren en rechtermuis op 1 unit van de vijand klikken, dan krijg je idd het probleem dat ze allemaal achter 1 unit aangaan en er dus een boel zealots een beetje nutteloos rondjes staan te chargen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |