Gedaanquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:01 schreef Harlon het volgende:
Wederom, zet mij ook ff in de lijst
Agravaine #489.
Kan best dat ie van platinum was hoor.quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:56 schreef zforces het volgende:
nouja wat een tegenvaller. eerste potje in diamond verloren tegen andere terran. 2e potje tegen zerg gewonnen en die 2e was wel een tegenvaller. En dan heb ik het over de kwaliteit van de tegenstander.
Ik wist dat ik tegen zerg moest dus ik ging voor vlug de blokkade opzetten. Ik ging bij hem scouten om te kijken of hij kwam rushen en zag dat hij zn spawning pool pas ging bouwen toen ik mn barrack al klaar had. Ik dacht nou laat ik er 2 rax bij zetten en flinjk marines pushen. met een stuk of 8 ging ik aanvallen (6 in production). Onderweg kwam ik zn eerste 2 zerglings tegen... Die afgeslacht natuurlijk. Kwam ik bij zn 1e exp uit. Queen gekilled en zn drones daar en toen gaffie op. Zo slecht heb ik ze niet in platinum gezien en nu wel in diamond. Hopelijk is de rest beter:D.
Moet je gewoon zeggen, is dit hoe je in plat bent gekomen met zo slecht scoutenquote:Op zondag 22 augustus 2010 01:03 schreef andrew.koster het volgende:
Tjonge, de TT is echt om te huilen. Maak de grap dan zoals hij origineel was: my WIFE for hire.
Pfft, moet nog veel oefenen in platinum. Krijg me een partij om m'n oren van protoss en terran. Wel m'n eerste echte raaaaage tegen me gehad. Ging huilen omdat hij naar void rays aan het rushen was en ik met een stel banelings en speedlings zijn paar warpgate mannetjes slacht en vervolgens zijn supply line decimeer. Komen z'n eerste void rays eruit, waar ik natuurlijk totaal niet op voorbereid was, maar goed, schade was al gedaan. Gaat hij zitten huilen van "is dit hoe je in platinum bent gekomen, door zo laf te spelen?"
twas even match. Of heeft dat meer met W/L ratio te maken?quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:57 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Kan best dat ie van platinum was hoor.
Weet niet precies, kijk anders bij Match historyquote:Op zondag 22 augustus 2010 01:06 schreef zforces het volgende:
[..]
twas even match. Of heeft dat meer met W/L ratio te maken?
Op tijd wallen en scouten?quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:41 schreef Katth het volgende:
Iemand die nog tips heeft voor terran om 5/6 pool tegen te gaan? Bijna geneigd om meteen te forfeiten als ik tegen een zerg moet spelen...
Altijd op maps met een brede ramp en scouten kan wel, maar mijn rax moet in principe al bezig zijn voordat ik heb heb gescout, anders ben je gewoon de lul. Ik kan er gewoon met de pet niet bij dat het leuk is dat een game met 3 min voorbij is.quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:43 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Op tijd wallen en scouten?Als je ene marine dan nog niet af is, iets van 6 scvs van je mineral line afhalen en de wall repairen.
In de 1v1 pool is scrap station volgens mij de enige met brede ramp (misschien delta quadrant, die heb ik al gedownvote sinds het begin). Daar moet de zerg een behoorlijk eind lopen, en je kunt wallen met 3x depot en 1x rax. Een andere optie is die map gewoon downvotenquote:Op zondag 22 augustus 2010 11:50 schreef Katth het volgende:
[..]
Altijd op maps met een brede ramp en scouten kan wel, maar mijn rax moet in principe al bezig zijn voordat ik heb heb gescout, anders ben je gewoon de lul. Ik kan er gewoon met de pet niet bij dat het leuk is dat een game met 3 min voorbij is.
tegen zerg moet je gewoon altijd een beetje eco int begin opofferen. (tenminste dat doe ik. Zodra je op 11/11 zit. Eerst die blokkade af en zo snel mogelijk marines pompen. (helemaal als je weet dat de rush komt). En idd meteen repairen als ze komen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:57 schreef Aibmi het volgende:
[..]
In de 1v1 pool is scrap station volgens mij de enige met brede ramp (misschien delta quadrant, die heb ik al gedownvote sinds het begin). Daar moet de zerg een behoorlijk eind lopen, en je kunt wallen met 3x depot en 1x rax. Een andere optie is die map gewoon downvoten
Bij mappen waar de basissen zo goed als aan elkaar grenzen kun je 2 barracken in je basis bouwen en over vliegen naar de zijne ( waar ze hem niet of haast niet kunnen zien. Daar gewoon marines pompen. en aanvallen met 6 of 8 marines. (dit meot je wel vroeg doen en niet constant scvs bouwen want anders lukt het niet. En als ze je spotten ben je ook genaaid. Maar tis wel leuk als het lukt:p. Dis eigenlijk geen rush maar meer een cheesequote:Op zondag 22 augustus 2010 14:03 schreef 404_ het volgende:
Iemand nog goeie rush tactieken voor Terran?
Ik ga meestal voor 8/11, dan barracks, refinery, SCV, supply depot, tech lab, reaper, Reaper speed boost, reaper, SCV, Reapers totdat ze niet meer handig zijn en ondertussen verder bouwen.
Als je op 11/11 pas je blokkade gaat bouwen ben je al te laat tegen een snelle rusher. Persoonlijk ga ik bij 8/11 voor barracks en bij 9/11 of 10/11 voor supply, dan heb je je eerste marine klaar als hij aankomt, beetje repairen en de rush is ten einde.quote:Op zondag 22 augustus 2010 13:51 schreef zforces het volgende:
[..]
tegen zerg moet je gewoon altijd een beetje eco int begin opofferen. (tenminste dat doe ik. Zodra je op 11/11 zit. Eerst die blokkade af en zo snel mogelijk marines pompen. (helemaal als je weet dat de rush komt). En idd meteen repairen als ze komen.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:18 schreef Frag_adder het volgende:
Volgensmij is het "my life for aiur", aangezien het de Protoss zijn.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:18 schreef Frag_adder het volgende:
Volgensmij is het "my life for aiur", aangezien het de Protoss zijn. Vet spel trouwens!
Je had teveel SCV´s niets laten doen (stond 1 idle bij supply depot, stonden een paar niets te doen naast pylons, op het begin), als je een paar verder liet minen terwijl je met de rest die probe bezighield, kon je waarschijnlijk je barracks up krijgen voor ie een gateway had kunnen hebben.quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:02 schreef BObNL het volgende:
Jemig wat gaat het slecht 3 potjes achter elkaar verloren vooral de laatste was een kut @$#!@ actie, iemand een idee wat ik daar beter had kunnen doen?
replay
Ik ben geen terran speler, de enige tip die ik je kan geven is als je je Command Center naar zo'n eiland laat vliegen, om van te voren een paar SCV's mee te nemen (die kunnen in je command center).quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:22 schreef TC_Artemis het volgende:
Heeft iemand tips voor mij?
http://www.sc2replayed.com/replays/61812-1v1-terran-desert-oasisKerel probeerde 2 barracks in mijn kamp te gooien, had ik gelukkig op tijd door. Hij cancelede ze niet(??wtf) dus ik wist dat ik zeer vroeg al 300 minerals +wat tijd voorsprong had en heb m zo snel mogelijk maar kapot gemaakt
. Balen dat ik die tevens gefaalde bunkerrush rechtsboven ook niet door had.
Door snelle reageren ben ik wel het eea wat ik normaal doe/upgrade vergeten, maar in het begin is kwantiteit toch beter dan kwaliteit qua units.
Ja klopt, ik was zo druk bezig ook met mn aanval dat ik dat hele CC vergeten wasquote:Op zondag 22 augustus 2010 19:33 schreef Wriggles het volgende:
[..]
Ik ben geen terran speler, de enige tip die ik je kan geven is als je je Command Center naar zo'n eiland laat vliegen, om van te voren een paar SCV's mee te nemen (die kunnen in je command center).
Die tegenstander was wel een beetje een faler overigens.
Mja, dat probleem heb ik ook, als ik een of ander gevecht heb, meteen helemaal geen macro meer. Maar zoiets gaat steeds beter hoe meer je speelt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:43 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Ja klopt, ik was zo druk bezig ook met mn aanval dat ik dat hele CC vergeten was. Heb ik wel vaker, ik kan niet zo heel goed meerdere dingen tegelijk dus in dat opzicht faal ik al in SC2.
Je had wel wat geluk dat hij dikke noob was hoor, want als hij het een beetje slim speelde was het over en uit.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:17 schreef BObNL het volgende:
hehehe ik had net een protos die een canon rush bij mij deed smerig terug gepaktmiss wel leuk om te zien replay
Attack move gebruiken. Als je met het Attack commando je units verplaatst dan zullen ze naar de plek lopen waar je geklikt hebt, terwijl ze onderweg automatisch units aanvallen als ze die tegenkomen (met een normaal Move commando negeren ze iedereen).quote:Op maandag 23 augustus 2010 08:45 schreef Salamando het volgende:
Iemand een goed idee hoe je zealots een beetje te micro'en zonder 250+ APM te hebben?
Ze besluiten altijd met zijn allen om gezellig naar 1 unit te lopen / chargen waardoor de helft meestal niks te doen heeft omdat ze niet in melee range kunnen komen
Niet eens, ik gebruik attack move maar dan nog focussen ze altijd op 2-3 units en zijn ze gruwelijk nutteloosquote:Op maandag 23 augustus 2010 09:08 schreef Wriggles het volgende:
[..]
Attack move gebruiken. Als je met het Attack commando je units verplaatst dan zullen ze naar de plek lopen waar je geklikt hebt, terwijl ze onderweg automatisch units aanvallen als ze die tegenkomen (met een normaal Move commando negeren ze iedereen).
Wat jij waarschijnlijk doet is je zealots selecteren en rechtermuis op 1 unit van de vijand klikken, dan krijg je idd het probleem dat ze allemaal achter 1 unit aangaan en er dus een boel zealots een beetje nutteloos rondjes staan te chargen.
Dat ben ik mijzelf ook aan het aanleren om te doen, met mijn marines/marauders. Tenzij ik tegenover armor units sta, dan focus fire ik deze.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:08 schreef Wriggles het volgende:
[..]
Attack move gebruiken. Als je met het Attack commando je units verplaatst dan zullen ze naar de plek lopen waar je geklikt hebt, terwijl ze onderweg automatisch units aanvallen als ze die tegenkomen (met een normaal Move commando negeren ze iedereen).
Wat jij waarschijnlijk doet is je zealots selecteren en rechtermuis op 1 unit van de vijand klikken, dan krijg je idd het probleem dat ze allemaal achter 1 unit aangaan en er dus een boel zealots een beetje nutteloos rondjes staan te chargen.
Als speler A al een beetje achter loopt door je reaper rush, waarom sloop je hem dan niet met de Nydus meteen ipv switchen naar teammaat B, zo geef je A alleen maar de tijd om op te bouwen?quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:45 schreef Katth het volgende:
Hele weekend iets van 60 potjes 2v2 (wij zijn Z/T) gedaan en gaat nog niet echt lekker. Probleem is dat onze speelstijl nogal verschilt. Ik houd wel van ff turtelen als terran, maar hij als zerg kan dat niet echt.
Een tactiek dat wel veelvuldig heeft gewerkt is eerst een reaper harras op speler A en express de reapers dood laten gaan, zodat ze denken dat het voorbij is. Dan doen we Nydus worm bij speler B en iets later medivac drop bij speler A.
Iemand anders ideeën?
Omdat A dan zijn miineral line gaat beschermen en als we dan bij speler B beginnen met nydys, zal speler A units naar B sturen om te helpen. Tenminste dat is de gedachte erachter en werkt best goed.quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:48 schreef Salamando het volgende:
[..]
Als speler A al een beetje achter loopt door je reaper rush, waarom sloop je hem dan niet met de Nydus meteen ipv switchen naar teammaat B, zo geef je A alleen maar de tijd om op te bouwen?
Hebben we een paar geprobeerd en de eerste paar keer lukte dat, maar waar het niet lukte konden we niet snel genoeg omschakelen en verloren we uiteindelijk. Een keer zelfs 1 vs 2.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:16 schreef Harlon het volgende:
Als Z/T zou ik voor een snelle speedling/marine push gaan en daarna als Z snel door techen naar of hydra of liever muta en daarmee mapcontrol pakken en dan als terran snel sieges/thors eruit pompen.
hahaha net ook van een goldplayer gewonnen ben zelf dan zilver, maar hij was echt slecht. Heel zen basis vol gebouwd met die photos canons, paar min later kom ik met 8 battle cruizers op de theequote:
Micro-enquote:Op maandag 23 augustus 2010 09:20 schreef Salamando het volgende:
[..]
Niet eens, ik gebruik attack move maar dan nog focussen ze altijd op 2-3 units en zijn ze gruwelijk nutteloos
Meen je dit nou serieus?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 01:32 schreef andrew.koster het volgende:
Hoi,
Over het algemeen heb ik wel enig idee wat ik fout doe, maar heb net tegen een DT rush gespeeld die echt ontzettend goed werd uitgevoerd en geen idee hoe ik dit tegen moet houden. Hier de replay:
http://www.kthnxbai.info:(...)plar_rushd.SC2Replay
Zoals je ziet, stuur ik mijn overlord naarbinnen om te kijken wat hij heeft en zie een stel warpgates gebouwd worden. Ik zie weliswaar ook een twilight council, maar dacht dat het voor zealot legs, blink of forge upgrades was. Ik zie ook weinig leger en denk dus dat een paar banelings wel leuk gehakt van z'n lots aan de ingang kunnen maken om vervolgens zijn basis plat te leggen voordat hij teveel units uit z'n 3- of 4-gate push scoort. Boem. DT op m'n deur aan het kloppen: waar ging ik de mist in. Moet ik preventief spore crawlers bouwen? Als ik sneller tech kom ik tegen een 4-gate kanlsoos units tekort. Vertel me hoe ik zoiets beter kan doen, want dit was een heel vervelend potje om te verliezen
Allereerst, bedankt voor het advies. Ik weet dat je er moeite in hebt gestopt, maar als je kritiek hebt mag je het ook gewoon normaal zeggen, zonder mij voor gek uit te maken. Vooral aangezien ik het niet echt eens ben met je strafste punten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 01:54 schreef McGilles het volgende:
[..]
Meen je dit nou serieus?
Je eerste units zijn pas af na 4,5 minuut spelen, zelfs een mislukte rush zou je nog genekt hebben. Tevens gebruik je je resources verre van ideaal, je zit zelfs in early game tegen de 500 aan.
Je wist dat hij een zeer zwakke verdediging had, gewoon aanvallen met +/- 16 zerglings en het was over en uit geweest met hem, want hij was een zeer beroerde speler, tegen de 1000 minerals early game unused.
Tevens is het enige wat je bouwt in het begin een spawning pool en een extractor, daarna gelijk een 2e basis????? Terwijl je ook nog eens resources niet benut? Ik snap het echt niet hoor, sorry.
Z hahaha wat een nostalgie.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:02 schreef BObNL het volgende:
Dit omschrijft het gevoel wat ik bij mijn laatste potje had wel een beetje![]()
Je probleem is dat je geen lair hebt hebt, zodat je het moet doen zonder overseers. Als je namelijk wel al een twilight council ziet, maar tegelijkertijd bijzonder weinig troepen dan kan je er donder op zeggen dat er iets aan de hand is. Techen moet je dus wel doen als zerg, het is ook maar 150/100 dus de kosten daarvan zijn nog wel te overzien. Je kan dan ook nog een keer met changelings echt goed gaan scouten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 01:32 schreef andrew.koster het volgende:
Hoi,
Over het algemeen heb ik wel enig idee wat ik fout doe, maar heb net tegen een DT rush gespeeld die echt ontzettend goed werd uitgevoerd en geen idee hoe ik dit tegen moet houden. Hier de replay:
http://www.kthnxbai.info:(...)plar_rushd.SC2Replay
Zoals je ziet, stuur ik mijn overlord naarbinnen om te kijken wat hij heeft en zie een stel warpgates gebouwd worden. Ik zie weliswaar ook een twilight council, maar dacht dat het voor zealot legs, blink of forge upgrades was. Ik zie ook weinig leger en denk dus dat een paar banelings wel leuk gehakt van z'n lots aan de ingang kunnen maken om vervolgens zijn basis plat te leggen voordat hij teveel units uit z'n 3- of 4-gate push scoort. Boem. DT op m'n deur aan het kloppen: waar ging ik de mist in. Moet ik preventief spore crawlers bouwen? Als ik sneller tech kom ik tegen een 4-gate kanlsoos units tekort. Vertel me hoe ik zoiets beter kan doen, want dit was een heel vervelend potje om te verliezen
Thanksquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:44 schreef Harlon het volgende:
[..]
Je probleem is dat je geen lair hebt hebt, zodat je het moet doen zonder overseers. Als je namelijk wel al een twilight council ziet, maar tegelijkertijd bijzonder weinig troepen dan kan je er donder op zeggen dat er iets aan de hand is. Techen moet je dus wel doen als zerg, het is ook maar 150/100 dus de kosten daarvan zijn nog wel te overzien. Je kan dan ook nog een keer met changelings echt goed gaan scouten.
Hoeft niet eerste te staan om te promoveren. Hangt vooral af van de "interne" score die gebruikt wordt voor de matchmaker. Als die op een gegeven moment "te hoog" wordt voor bronze dan promoveer je naar zilver.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:04 schreef augurkenkoning het volgende:
hoe zit het met de leagues? ik zit nu in de bronze league en sta 15de (ja ik ben echt héél goed). Ik wil voordat ik ga promoveren echter eerst nog de andere rassen oefenen in multiplayer. Moet je echt erste staan voordat je hoger wordt geplaatst?
Excuses voor mijn belachelijke reactie van gisterennacht, was blijkbaar erg moe want zo reageer ik normaal nietquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:23 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Hoeft niet eerste te staan om te promoveren. Hangt vooral af van de "interne" score die gebruikt wordt voor de matchmaker. Als die op een gegeven moment "te hoog" wordt voor bronze dan promoveer je naar zilver.
Ze houden van kaas.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:09 schreef GoodGawd het volgende:
Wat is er mis met al die mensen met rare strategieen. In nota bene Diamond nog wel, eerst krijg ik een Terraan die een rax maakt buiten base daarnar bunker naast mijn rax hij maakte niet een supply depot. Daarna een Terran die het leuk vondt om rax buiten mijn base te doen met reapers. (die sloeg ik gelukkig wel af)
Ze doen pro players naquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:09 schreef GoodGawd het volgende:
Wat is er mis met al die mensen met rare strategieen. In nota bene Diamond nog wel, eerst krijg ik een Terraan die een rax maakt buiten base daarnar bunker naast mijn rax hij maakte niet een supply depot. Daarna een Terran die het leuk vondt om rax buiten mijn base te doen met reapers. (die sloeg ik gelukkig wel af)
Dan ga ik volgende keer mothership rushenquote:
Vergeven en vergeten!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:33 schreef McGilles het volgende:
[..]
Excuses voor mijn belachelijke reactie van gisterennacht, was blijkbaar erg moe want zo reageer ik normaal niet
je doet het op zich wel goed, zo'n snelle hatch. Op een grote map als metalopolis, helemaal als je niet dicht bij elkaar zit kan je als toss er niet snel genoeg 5 zealots uit trekken om het af te straffen. Op kulas ravine red ik het gewoon never en moet ik dan standaard voor een 4gate + council (dus charge) gaan anders kan ik het shaken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:21 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
ThanksIk schrijf het weg als "niet genoeg ervaring" en zal volgende keer wel twee keer nadenken als er vroeg een twilight council staat (vooral, zoals je zegt, zonder leger). Betrap me er trouwens wel vaker op dat ik last heb om in te schatten wanneer ik precies mijn lair moet morphen. In gold was het niet zo belangrijk als je timing niet klopte, maar merk toch wel dat ik nu genadeloos word afgestraft als ik teveel tech terwijl de ander een legertje aan het bouwen is. En dan begin ik laat te techen, gaat het tegen zulke snelle templar fout (void rays weet ik wel redelijk af te blokken).
Hier wordt al bijzonder veel over gediscussieerd, maar iedereen is het er inmiddels wel over eens dat Terran eens flink onder handen moet worden genomen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:39 schreef andrew.koster het volgende:
@echtjammer: vond de finale van de IEM echt een anticlimax. Alleen maar reapers (behalve het laatste potje waar Morrow wel slim tech verstopte). Maar goed, 5rax reapers is blijkbaar de nieuwste strategie van Terran die al veel te veel opties hebben tegen Zerg.
IEM G1:quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:51 schreef Disko.Krali het volgende:
Is er ergens nog een replay met commentaar van de finale van IEM en ESL Cup?
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:44 schreef Game_Error het volgende:
God wat hou ik van een 6 rax push.
bouw je daar reactors bij of gewoon alleen maar builden en minerals binnenhalen? en later pas reactors?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:44 schreef Game_Error het volgende:
God wat hou ik van een 6 rax push.
heb wel ff, ga zo even kijken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:24 schreef McGilles het volgende:
Voor mensen die het leuk vinden om replays te kijken en mij van tips willen voorzien:
http://www.megaupload.com/?d=ABYQD0KD
Dank
Bestand niet beschikbaar.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:24 schreef McGilles het volgende:
Voor mensen die het leuk vinden om replays te kijken en mij van tips willen voorzien:
http://www.megaupload.com/?d=ABYQD0KD
Dank
Nu wel, misschien kan het maar 1x tegelijk gedownload worden ofzo.quote:
Heb even gekeken, zou deze paar dingen verbeteren:quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:24 schreef McGilles het volgende:
Voor mensen die het leuk vinden om replays te kijken en mij van tips willen voorzien:
http://www.megaupload.com/?d=ABYQD0KD
Dank
Sluit me hier helemaal bij aan, al ben ik niet eens met 3)quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:50 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Heb even gekeken, zou deze paar dingen verbeteren:
1) WARP GATES! Research kost niks, en is ongelofelijk goed.
2) Meer saturaten. Je had op het einde 29 workers op 2 base. Dat mogen er best 10+ meer zijn.
3) Meer focusen op bepaalde delen van de tech. Je had zelf niet echt een stargate nodig, waarschijnlijk was 4x gate/3x gate+robo beter.
4) Ik zou over het algemeen geen DT's gaan. Erg gimmicky - en behoorlijk duur, zowel qua tijd als gas.
5) Upgrades! Je hebt wel een twilight council, maar haalt geen charge of blink. Zeker tegen air is blink eigenlijk een vereiste. Verder ben je ook vrij laat met de forge upgrade, en kiest dan voor de shields. Je kunt beter de gewone armor of de attack kiezen.
Ik hoop dat je er wat mee kan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |