abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85657419
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:01 schreef McGilles het volgende:
Dank jullie voor de tips!

Had die stargate gemaakt om wat makkelijker te kunnen scouten. :)
Rest ga ik wat mee doen, dankje :)
Gelukkig komen er observers uit de robo ;)

Trouwens, als je iedere pvp wil winnen totaan diamond, leer spelen met deze build. Is erg lastig te beaten!
pi_85657809
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:19 schreef Harlon het volgende:
http://www.sc2replayed.co(...)s-metalopolis#rd:dna

Hier een replay van een 1 v 1 tussen een Terran en mijzelf, gaarne commentaar van wat ik hier beter had kunnen doen. Ik won het nu omdat hij zo achterlijk was naar buiten te komen met zijn marauders, maar ik ben benieuwd hoe dit anders was afgelopen.
Zijn marauders (en siege tank!) naar buiten was inderdaad behoorlijk dom (misschien in afwachting van een exp bouwen?). Leverde je een mooie surround op en de FF op zijn ramp werkten prima. Verder had je sowieso wel een goed leger om tegen marauders + tanks te vechten met chargelots en immortals, dus over je leger compositie weinig te melden!

Wel een paar dingen: je eerste stargate staat wel lang te nietsen. Je bouwt helemaal niets totdat warpgate halverwege is en begint dan pas met een sentry. Aangezien je alleen zijn eerste rax hebt gezien op dat moment, is het mogelijk dat er twee reapers (hoewel hij nog geen gas had toen je scoutte, dus niet heel waarschijnlijk), of een marine of 6 op dat moment jouw kant op komen. Die sentry had eerder gekund (en ben zelf sowieso wel een fan van een zealot eruit gooien en op je ramp neerzetten voordat je cybernetics core af is).

Ik vond het ook raar dat toen je druk ging zetten je geen exp neer ging zetten. Bewust mineralen voor je leger bewaard? Als de push niet gelukt was, was zo'n exp natuurlijk ontzettend waardevol geweest: bouwen als je map control verliest is kansloos, maar op metalopolis is je natural vrij makkelijk te verdedigen.

Laatste puntje is je eerste aanval: je hebt gescout en gezien dat er een berg marauders staan. Waarom stuur je dan je stalkers als eerste naar boven? Ofwel je moet met een observer kijken en dan precies buiten bereik blijven van de marauders, ofwel je moet met je zealots ook aanvallen. Zo was het een beetje kamikaze-stalkers :P
pi_85658419
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:16 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Zijn marauders (en siege tank!) naar buiten was inderdaad behoorlijk dom (misschien in afwachting van een exp bouwen?). Leverde je een mooie surround op en de FF op zijn ramp werkten prima. Verder had je sowieso wel een goed leger om tegen marauders + tanks te vechten met chargelots en immortals, dus over je leger compositie weinig te melden!

Wel een paar dingen: je eerste stargate staat wel lang te nietsen. Je bouwt helemaal niets totdat warpgate halverwege is en begint dan pas met een sentry. Aangezien je alleen zijn eerste rax hebt gezien op dat moment, is het mogelijk dat er twee reapers (hoewel hij nog geen gas had toen je scoutte, dus niet heel waarschijnlijk), of een marine of 6 op dat moment jouw kant op komen. Die sentry had eerder gekund (en ben zelf sowieso wel een fan van een zealot eruit gooien en op je ramp neerzetten voordat je cybernetics core af is).

Ik vond het ook raar dat toen je druk ging zetten je geen exp neer ging zetten. Bewust mineralen voor je leger bewaard? Als de push niet gelukt was, was zo'n exp natuurlijk ontzettend waardevol geweest: bouwen als je map control verliest is kansloos, maar op metalopolis is je natural vrij makkelijk te verdedigen.

Laatste puntje is je eerste aanval: je hebt gescout en gezien dat er een berg marauders staan. Waarom stuur je dan je stalkers als eerste naar boven? Ofwel je moet met een observer kijken en dan precies buiten bereik blijven van de marauders, ofwel je moet met je zealots ook aanvallen. Zo was het een beetje kamikaze-stalkers :P
Die stalker actie was een beetje stupide ja, ik had gehoopt dat ik snel een depot kon mollen of dat hij hapte en achter me aan kwam. Het 2e gebeurde gelukkig, hij scande niet eerst ff.

Exp bouwen had inderdaad gemoeten, goed punt.

Dat ik niets doe met m'n eerste gate is een beetje een tik van me, moet ik echt vanaf. Ik bouw overigens wel gelijk een zealot -> stalker als ik weet dat er reapers aankomen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:48:34 #104
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_85658904
Ben ik nu echt de enigste hard core prime Zerg hier ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
Steun de strijd voor een indianenforum!
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:50:58 #105
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_85659001
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:48 schreef Echtjammer het volgende:
Zerg is voor rushing losers man ;)

Terran al the way w/
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:02:04 #106
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_85659457
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:50 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Zerg is voor rushing losers man ;)

Terran al the way w/
Zerg rusing losers :') x 10000

Terran :') x 1000000000

I've got self respect :{w
pi_85659849
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:02 schreef Echtjammer het volgende:

[..]

Zerg rusing losers :') x 10000

Terran :') x 1000000000

I've got self respect :{w
Doet me denken aan die match van Idra tegen drewbie Idra helemaal huilen enzo hij zo i got self respect
黑人
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:19:35 #108
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_85660255
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:11 schreef apij4125 het volgende:

[..]

Doet me denken aan die match van Idra tegen drewbie Idra helemaal huilen enzo hij zo i got self respect
^O^
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:45:46 #109
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_85661530
Net een TvT gewonnen omdat ik stimpack en shields had geresearched en hij niet ^O^
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_85661593
quote:
Sinds release wat zerg geprobeerd, maar ligt me echt niet :{ Kwam niet hoger dan mid platinum.. Toen weer geswitcht naar terran, ben nu weer top10 diamond :P
pi_85662110
Iemand nog zin om wat te spelen vanavond? :s)
pi_85662141
Zodra terran eindelijk fatsoenlijk generfed wordt is het ook wel weer uit met de pret. Zerg is momenteel prima te doen, maar Z v T is niet te harden. P v T is ook einde verhaal zodra ghosts eenmaal naar buiten komen.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:23:03 #113
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_85663353
Terran wordt echt niet generfed. Iedereen doet nu net of je met terran op 2 knoppen drukt en wint, ik vind het allemaal maar overdreven.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_85663396
quote:
Ik ook hoor. Ben nu beetje met Terran en Protoss aan het kloten en het is stukken makkelijker om te winnen :') maar Zerg is veel leuker :P
Facts don't care about your feelings
pi_85664386
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:23 schreef GoodGawd het volgende:
Terran wordt echt niet generfed. Iedereen doet nu net of je met terran op 2 knoppen drukt en wint, ik vind het allemaal maar overdreven.
Dit is een discussie die al vaak genoeg uitgebreid gevoerd is, ik ga het niet nog een keer over doen maar vrijwel iedereen is het met elkaar eens: terran heeft een flinke nerf nodig, of protoss en zerg moeten geboost worden.

Alleen de stats van de verschillende top 100 zeggen overigens al genoeg.
pi_85664778
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:43 schreef Harlon het volgende:

[..]

Dit is een discussie die al vaak genoeg uitgebreid gevoerd is, ik ga het niet nog een keer over doen maar vrijwel iedereen is het met elkaar eens: terran heeft een flinke nerf nodig, of protoss en zerg moeten geboost worden.

Alleen de stats van de verschillende top 100 zeggen overigens al genoeg.
SEA wordt overduidelijk gedomineerd door Terran. ;)

Ik denk echt niet dat er heel veel gaat gebeuren. Waarschijnlijk nerfje voor reapers, buffje voor zerg en protoss nagenoeg onveranderd :s)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:56:51 #117
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_85665057
Flinke nerf is echt overdreven. Je moet niet vergeten dat de campaign een terran campaign is. Veel nieuwe spelers zijn hierdoor terran blijven spelen in de multiplayer en het is dan ook niet meer dan logisch dat terran beter vertegenwoordigd is in de verschillende top 100's.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_85665173
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:56 schreef Katth het volgende:
Flinke nerf is echt overdreven. Je moet niet vergeten dat de campaign een terran campaign is. Veel nieuwe spelers zijn hierdoor terran blijven spelen in de multiplayer en het is dan ook niet meer dan logisch dat terran beter vertegenwoordigd is in de verschillende top 100's.
Denk dat dit niet echt geldt voor de top 100's. Dat zijn toch de mensen die al vele jaren BW hebben gespeeld.. :s)
pi_85665258
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:56 schreef Katth het volgende:
nieuwe spelers =/= top 100. Top 100 zijn de echte top spelers en die waren al wel wat langer aanwezig. Maar goed, blizzard heeft zelf ook al aangegeven dat ze de boel verder gaan balanceren, vooral dat Reapers momenteel te sterk zijn tegen zerg en dat EMP inderdaad onder handen zal moeten worden genomen. Terran mech zal ook worden aangepakt, waarschijnlijk.
pi_85665357
Wist al na 1 dag spelen dat Zerg het moeilijkst is (lees maar terug in de topics :P) en ook het 'slechtst' is.

Terran is gewoon het makkelijkste winnen van alle 3 de races, ik zeg niet dat het 2 vingers in je neus is.
pi_85665491
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:51 schreef Aibmi het volgende:

[..]

SEA wordt overduidelijk gedomineerd door Terran. ;)

Ik denk echt niet dat er heel veel gaat gebeuren. Waarschijnlijk nerfje voor reapers, buffje voor zerg en protoss nagenoeg onveranderd :s)
http://sc2ranks.com/ranks/eu/diamond/1

Hier is een iets meer up to date lijst. 12 van de 20 uit de top 20 zijn terran. Zelfde verhaal voor North America. Ook in Korea is het inmiddels terran wat de klok slaat, 3 van de 5 in top 5, 9 van de 20 in top 20.
pi_85665524
quote:
Absoluut niet! FOR THE SWARM!
pi_85665567
Zerg heeft gewoon een boost nodig, zeker tegen Terran. Hive upgrade iets goedkoper oid of de spire wat goedkoper. Roaches kleine boost in damage oid.
pi_85665837
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:06 schreef McGilles het volgende:
Zerg heeft gewoon een boost nodig, zeker tegen Terran. Hive upgrade iets goedkoper oid of de spire wat goedkoper. Roaches kleine boost in damage oid.
Ik denk dat we dat beter aan blizzard kunnen overlaten. Gevolg van goedkopere hive / spire = nog snellere muta's wat voor bijvoorbeeld protoss weer lastig te counteren is. Sterkere roaches houd in dat zerg in het begin nog nastier kan worden voor toss.

Protoss vs Zerg is momenteel namelijk prima in balans, daar hoeft niet zoveel aan te gebeuren.
pi_85666027
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:05 schreef Harlon het volgende:

[..]

http://sc2ranks.com/ranks/eu/diamond/1

Hier is een iets meer up to date lijst. 12 van de 20 uit de top 20 zijn terran. Zelfde verhaal voor North America. Ook in Korea is het inmiddels terran wat de klok slaat, 3 van de 5 in top 5, 9 van de 20 in top 20.
Die post is van vandaag. Punten zoals ze op de ladderpagina staan komen niet overeen met de matchmakingpunten. De lijst die ik zojuist linkte is wel op basis van matchmakingpunten! :s)

-edit- De eu heeft 12 terran in top 20, us 10. Is inderdaad wat meer dan zou mogen, maar ik verwacht geen totale nerf.

[ Bericht 6% gewijzigd door Aibmi op 24-08-2010 22:21:50 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')