Gelukkig komen er observers uit de roboquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:01 schreef McGilles het volgende:
Dank jullie voor de tips!
Had die stargate gemaakt om wat makkelijker te kunnen scouten.
Rest ga ik wat mee doen, dankje
Zijn marauders (en siege tank!) naar buiten was inderdaad behoorlijk dom (misschien in afwachting van een exp bouwen?). Leverde je een mooie surround op en de FF op zijn ramp werkten prima. Verder had je sowieso wel een goed leger om tegen marauders + tanks te vechten met chargelots en immortals, dus over je leger compositie weinig te melden!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:19 schreef Harlon het volgende:
http://www.sc2replayed.co(...)s-metalopolis#rd:dna
Hier een replay van een 1 v 1 tussen een Terran en mijzelf, gaarne commentaar van wat ik hier beter had kunnen doen. Ik won het nu omdat hij zo achterlijk was naar buiten te komen met zijn marauders, maar ik ben benieuwd hoe dit anders was afgelopen.
Die stalker actie was een beetje stupide ja, ik had gehoopt dat ik snel een depot kon mollen of dat hij hapte en achter me aan kwam. Het 2e gebeurde gelukkig, hij scande niet eerst ff.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:16 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Zijn marauders (en siege tank!) naar buiten was inderdaad behoorlijk dom (misschien in afwachting van een exp bouwen?). Leverde je een mooie surround op en de FF op zijn ramp werkten prima. Verder had je sowieso wel een goed leger om tegen marauders + tanks te vechten met chargelots en immortals, dus over je leger compositie weinig te melden!
Wel een paar dingen: je eerste stargate staat wel lang te nietsen. Je bouwt helemaal niets totdat warpgate halverwege is en begint dan pas met een sentry. Aangezien je alleen zijn eerste rax hebt gezien op dat moment, is het mogelijk dat er twee reapers (hoewel hij nog geen gas had toen je scoutte, dus niet heel waarschijnlijk), of een marine of 6 op dat moment jouw kant op komen. Die sentry had eerder gekund (en ben zelf sowieso wel een fan van een zealot eruit gooien en op je ramp neerzetten voordat je cybernetics core af is).
Ik vond het ook raar dat toen je druk ging zetten je geen exp neer ging zetten. Bewust mineralen voor je leger bewaard? Als de push niet gelukt was, was zo'n exp natuurlijk ontzettend waardevol geweest: bouwen als je map control verliest is kansloos, maar op metalopolis is je natural vrij makkelijk te verdedigen.
Laatste puntje is je eerste aanval: je hebt gescout en gezien dat er een berg marauders staan. Waarom stuur je dan je stalkers als eerste naar boven? Ofwel je moet met een observer kijken en dan precies buiten bereik blijven van de marauders, ofwel je moet met je zealots ook aanvallen. Zo was het een beetje kamikaze-stalkers
Zerg is voor rushing losers manquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:48 schreef Echtjammer het volgende:
Ben ik nu echt de enigste hard core prime Zerg hier ?
Zerg rusing losersquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:50 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Zerg is voor rushing losers man
Terran al the way
Doet me denken aan die match van Idra tegen drewbie Idra helemaal huilen enzo hij zo i got self respectquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:02 schreef Echtjammer het volgende:
[..]
Zerg rusing losersx 10000
Terranx 1000000000
I've got self respect
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:11 schreef apij4125 het volgende:
[..]
Doet me denken aan die match van Idra tegen drewbie Idra helemaal huilen enzo hij zo i got self respect
Sinds release wat zerg geprobeerd, maar ligt me echt nietquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:48 schreef Echtjammer het volgende:
Ik ook hoor. Ben nu beetje met Terran en Protoss aan het kloten en het is stukken makkelijker om te winnenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:48 schreef Echtjammer het volgende:
Dit is een discussie die al vaak genoeg uitgebreid gevoerd is, ik ga het niet nog een keer over doen maar vrijwel iedereen is het met elkaar eens: terran heeft een flinke nerf nodig, of protoss en zerg moeten geboost worden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:23 schreef GoodGawd het volgende:
Terran wordt echt niet generfed. Iedereen doet nu net of je met terran op 2 knoppen drukt en wint, ik vind het allemaal maar overdreven.
SEA wordt overduidelijk gedomineerd door Terran.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:43 schreef Harlon het volgende:
[..]
Dit is een discussie die al vaak genoeg uitgebreid gevoerd is, ik ga het niet nog een keer over doen maar vrijwel iedereen is het met elkaar eens: terran heeft een flinke nerf nodig, of protoss en zerg moeten geboost worden.
Alleen de stats van de verschillende top 100 zeggen overigens al genoeg.
Denk dat dit niet echt geldt voor de top 100's. Dat zijn toch de mensen die al vele jaren BW hebben gespeeld..quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:56 schreef Katth het volgende:
Flinke nerf is echt overdreven. Je moet niet vergeten dat de campaign een terran campaign is. Veel nieuwe spelers zijn hierdoor terran blijven spelen in de multiplayer en het is dan ook niet meer dan logisch dat terran beter vertegenwoordigd is in de verschillende top 100's.
nieuwe spelers =/= top 100. Top 100 zijn de echte top spelers en die waren al wel wat langer aanwezig. Maar goed, blizzard heeft zelf ook al aangegeven dat ze de boel verder gaan balanceren, vooral dat Reapers momenteel te sterk zijn tegen zerg en dat EMP inderdaad onder handen zal moeten worden genomen. Terran mech zal ook worden aangepakt, waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:56 schreef Katth het volgende:
Flinke nerf is echt overdreven. Je moet niet vergeten dat de campaign een terran campaign is. Veel nieuwe spelers zijn hierdoor terran blijven spelen in de multiplayer en het is dan ook niet meer dan logisch dat terran beter vertegenwoordigd is in de verschillende top 100's.
http://sc2ranks.com/ranks/eu/diamond/1quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:51 schreef Aibmi het volgende:
[..]
SEA wordt overduidelijk gedomineerd door Terran.
Ik denk echt niet dat er heel veel gaat gebeuren. Waarschijnlijk nerfje voor reapers, buffje voor zerg en protoss nagenoeg onveranderd
Absoluut niet! FOR THE SWARM!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:48 schreef Echtjammer het volgende:
Ik denk dat we dat beter aan blizzard kunnen overlaten. Gevolg van goedkopere hive / spire = nog snellere muta's wat voor bijvoorbeeld protoss weer lastig te counteren is. Sterkere roaches houd in dat zerg in het begin nog nastier kan worden voor toss.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:06 schreef McGilles het volgende:
Zerg heeft gewoon een boost nodig, zeker tegen Terran. Hive upgrade iets goedkoper oid of de spire wat goedkoper. Roaches kleine boost in damage oid.
Die post is van vandaag. Punten zoals ze op de ladderpagina staan komen niet overeen met de matchmakingpunten. De lijst die ik zojuist linkte is wel op basis van matchmakingpunten!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:05 schreef Harlon het volgende:
[..]
http://sc2ranks.com/ranks/eu/diamond/1
Hier is een iets meer up to date lijst. 12 van de 20 uit de top 20 zijn terran. Zelfde verhaal voor North America. Ook in Korea is het inmiddels terran wat de klok slaat, 3 van de 5 in top 5, 9 van de 20 in top 20.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |