Gelukkig komen er observers uit de roboquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:01 schreef McGilles het volgende:
Dank jullie voor de tips!
Had die stargate gemaakt om wat makkelijker te kunnen scouten.
Rest ga ik wat mee doen, dankje
Zijn marauders (en siege tank!) naar buiten was inderdaad behoorlijk dom (misschien in afwachting van een exp bouwen?). Leverde je een mooie surround op en de FF op zijn ramp werkten prima. Verder had je sowieso wel een goed leger om tegen marauders + tanks te vechten met chargelots en immortals, dus over je leger compositie weinig te melden!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:19 schreef Harlon het volgende:
http://www.sc2replayed.co(...)s-metalopolis#rd:dna
Hier een replay van een 1 v 1 tussen een Terran en mijzelf, gaarne commentaar van wat ik hier beter had kunnen doen. Ik won het nu omdat hij zo achterlijk was naar buiten te komen met zijn marauders, maar ik ben benieuwd hoe dit anders was afgelopen.
Die stalker actie was een beetje stupide ja, ik had gehoopt dat ik snel een depot kon mollen of dat hij hapte en achter me aan kwam. Het 2e gebeurde gelukkig, hij scande niet eerst ff.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:16 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Zijn marauders (en siege tank!) naar buiten was inderdaad behoorlijk dom (misschien in afwachting van een exp bouwen?). Leverde je een mooie surround op en de FF op zijn ramp werkten prima. Verder had je sowieso wel een goed leger om tegen marauders + tanks te vechten met chargelots en immortals, dus over je leger compositie weinig te melden!
Wel een paar dingen: je eerste stargate staat wel lang te nietsen. Je bouwt helemaal niets totdat warpgate halverwege is en begint dan pas met een sentry. Aangezien je alleen zijn eerste rax hebt gezien op dat moment, is het mogelijk dat er twee reapers (hoewel hij nog geen gas had toen je scoutte, dus niet heel waarschijnlijk), of een marine of 6 op dat moment jouw kant op komen. Die sentry had eerder gekund (en ben zelf sowieso wel een fan van een zealot eruit gooien en op je ramp neerzetten voordat je cybernetics core af is).
Ik vond het ook raar dat toen je druk ging zetten je geen exp neer ging zetten. Bewust mineralen voor je leger bewaard? Als de push niet gelukt was, was zo'n exp natuurlijk ontzettend waardevol geweest: bouwen als je map control verliest is kansloos, maar op metalopolis is je natural vrij makkelijk te verdedigen.
Laatste puntje is je eerste aanval: je hebt gescout en gezien dat er een berg marauders staan. Waarom stuur je dan je stalkers als eerste naar boven? Ofwel je moet met een observer kijken en dan precies buiten bereik blijven van de marauders, ofwel je moet met je zealots ook aanvallen. Zo was het een beetje kamikaze-stalkers
Zerg is voor rushing losers manquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:48 schreef Echtjammer het volgende:
Ben ik nu echt de enigste hard core prime Zerg hier ?
Zerg rusing losersquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:50 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Zerg is voor rushing losers man
Terran al the way
Doet me denken aan die match van Idra tegen drewbie Idra helemaal huilen enzo hij zo i got self respectquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:02 schreef Echtjammer het volgende:
[..]
Zerg rusing losersx 10000
Terranx 1000000000
I've got self respect
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:11 schreef apij4125 het volgende:
[..]
Doet me denken aan die match van Idra tegen drewbie Idra helemaal huilen enzo hij zo i got self respect
Sinds release wat zerg geprobeerd, maar ligt me echt nietquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:48 schreef Echtjammer het volgende:
Ben ik nu echt de enigste hard core prime Zerg hier ?
Ik ook hoor. Ben nu beetje met Terran en Protoss aan het kloten en het is stukken makkelijker om te winnenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:48 schreef Echtjammer het volgende:
Ben ik nu echt de enigste hard core prime Zerg hier ?
Dit is een discussie die al vaak genoeg uitgebreid gevoerd is, ik ga het niet nog een keer over doen maar vrijwel iedereen is het met elkaar eens: terran heeft een flinke nerf nodig, of protoss en zerg moeten geboost worden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:23 schreef GoodGawd het volgende:
Terran wordt echt niet generfed. Iedereen doet nu net of je met terran op 2 knoppen drukt en wint, ik vind het allemaal maar overdreven.
SEA wordt overduidelijk gedomineerd door Terran.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:43 schreef Harlon het volgende:
[..]
Dit is een discussie die al vaak genoeg uitgebreid gevoerd is, ik ga het niet nog een keer over doen maar vrijwel iedereen is het met elkaar eens: terran heeft een flinke nerf nodig, of protoss en zerg moeten geboost worden.
Alleen de stats van de verschillende top 100 zeggen overigens al genoeg.
Denk dat dit niet echt geldt voor de top 100's. Dat zijn toch de mensen die al vele jaren BW hebben gespeeld..quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:56 schreef Katth het volgende:
Flinke nerf is echt overdreven. Je moet niet vergeten dat de campaign een terran campaign is. Veel nieuwe spelers zijn hierdoor terran blijven spelen in de multiplayer en het is dan ook niet meer dan logisch dat terran beter vertegenwoordigd is in de verschillende top 100's.
nieuwe spelers =/= top 100. Top 100 zijn de echte top spelers en die waren al wel wat langer aanwezig. Maar goed, blizzard heeft zelf ook al aangegeven dat ze de boel verder gaan balanceren, vooral dat Reapers momenteel te sterk zijn tegen zerg en dat EMP inderdaad onder handen zal moeten worden genomen. Terran mech zal ook worden aangepakt, waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:56 schreef Katth het volgende:
Flinke nerf is echt overdreven. Je moet niet vergeten dat de campaign een terran campaign is. Veel nieuwe spelers zijn hierdoor terran blijven spelen in de multiplayer en het is dan ook niet meer dan logisch dat terran beter vertegenwoordigd is in de verschillende top 100's.
http://sc2ranks.com/ranks/eu/diamond/1quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:51 schreef Aibmi het volgende:
[..]
SEA wordt overduidelijk gedomineerd door Terran.
Ik denk echt niet dat er heel veel gaat gebeuren. Waarschijnlijk nerfje voor reapers, buffje voor zerg en protoss nagenoeg onveranderd
Absoluut niet! FOR THE SWARM!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:48 schreef Echtjammer het volgende:
Ben ik nu echt de enigste hard core prime Zerg hier ?
Ik denk dat we dat beter aan blizzard kunnen overlaten. Gevolg van goedkopere hive / spire = nog snellere muta's wat voor bijvoorbeeld protoss weer lastig te counteren is. Sterkere roaches houd in dat zerg in het begin nog nastier kan worden voor toss.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:06 schreef McGilles het volgende:
Zerg heeft gewoon een boost nodig, zeker tegen Terran. Hive upgrade iets goedkoper oid of de spire wat goedkoper. Roaches kleine boost in damage oid.
Die post is van vandaag. Punten zoals ze op de ladderpagina staan komen niet overeen met de matchmakingpunten. De lijst die ik zojuist linkte is wel op basis van matchmakingpunten!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:05 schreef Harlon het volgende:
[..]
http://sc2ranks.com/ranks/eu/diamond/1
Hier is een iets meer up to date lijst. 12 van de 20 uit de top 20 zijn terran. Zelfde verhaal voor North America. Ook in Korea is het inmiddels terran wat de klok slaat, 3 van de 5 in top 5, 9 van de 20 in top 20.
Terran heeft geen enorme nerf nodig, maar in het begin was ik het ook niet eens dat ze uberhaupt een nerf nodig hebben. Het probleem is niet zozeer de terran units an sich. Het is dat ze ZOVEEL mogelijkheden hebben. Zerg kan op geen enkel moment in het spel beslissen wat te doen en moet alleen maar scouten scouten scouten en reageren, totdat ze op een gegeven moment genoeg macro hebben om de terran te overrompelen. Tel daarbij op dat scouten debiel moeilijk is tegen terran, vooral als je geen overlord speed hebt, en terran zelf volledig ontegenhoudbaar kan scouten met scanner sweep.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:23 schreef GoodGawd het volgende:
Terran wordt echt niet generfed. Iedereen doet nu net of je met terran op 2 knoppen drukt en wint, ik vind het allemaal maar overdreven.
Als je stalkers kan maken kan je ook sentries maken. Paar forcefields doen wonderen! Hoewel ik moet bekennen dat ik daar geen ster in benquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:17 schreef Wriggles het volgende:
Als protoss speler hoop ik eigenlijk op een marauder nerf.
Kan er weinig tegen beginnen early game, zealots worden doodgekite met conc shells, stalkers gaan in no time dood.
Late game vind ik ze niet zo heel erg, altijd leuk om een bioball groep dood te stormen en Ravens/Medivacs te 1-shotten met feedback.
Charge op zealots doet wonderen tegen terran. Het wordt pas een probleem als er medivacs boven hangen. die moet je dan weer met phoenixes counteren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:17 schreef Wriggles het volgende:
Als protoss speler hoop ik eigenlijk op een marauder nerf.
Kan er weinig tegen beginnen early game, zealots worden doodgekite met conc shells, stalkers gaan in no time dood.
Late game vind ik ze niet zo heel erg, altijd leuk om een bioball groep dood te stormen en Ravens/Medivacs te 1-shotten met feedback.
... Diamond. En ik miep er ook over. net zoals de nodige pro spelers. Ik heb vanmiddag ook nog een aantal terrans er vanaf geveegd, maar dat was dan omdat ze cruciale fouten maakten op het verkeerde moment. Toen er eentje inderdaad serieus kwam aanvallen en gelijk wat ghosts meenam (EMP) was het direct over en sluiten. Feedback werkt niet aangezien de range van EMP veel groter is dan van feedback.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:16 schreef GoodGawd het volgende:
Psychologisch spinseltje als je tegen Terran speelt denk je al, oei dat wordt moeilijk. Je gaat rare tactieken toepassen ipv gewoon spelen, je doet voorzichtig, speelt niet agressief en je verliest, aaaaah Terran OP. Ook zovaak in league games, aan het end win ik. "Oh yea Terran."
Ik vind het maar een zwak excuus op dat lage niveau kan je beter naar je eigen spel kijken en verbetern ipv ergens anders excuses zoeken, pro spelers moeten het verschil maken met kleine subtiele dingen. Maar alles onder platinum moet niet miepen over Terran.
Sentries kunnen helpen, maar daar stel je het vaak alleen mee uit.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:30 schreef tedkees2 het volgende:
[..]
Als je stalkers kan maken kan je ook sentries maken. Paar forcefields doen wonderen! Hoewel ik moet bekennen dat ik daar geen ster in benBehalve dan vanmiddag, op Xel'Naga caverns een proxy pylon achter de boompjes, 4-gate bouwen, zijn marines in kleine porties op m'n ramp afslachten met forcefields, en dan tegelijk zijn basis plunderen vanaf m'n proxy pylon.
Nou was m'n tegenstander ook niet zo goed hoor
Charge helpt inderdaad, maar die heb je early game niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:06 schreef Harlon het volgende:
[..]
Charge op zealots doet wonderen tegen terran. Het wordt pas een probleem als er medivacs boven hangen. die moet je dan weer met phoenixes counteren.
Zo ga ik echt niet een spelletje in. Maar het is nu eenmaal wel zo dat ik weinig kan beginnen tegen een goed spelende terran. Als hij rare dingen doet als bunker rushen, dan lukt het wel om overeind te blijven, maar als hij een stevige wall-in heeft (zodat roaches of banelings er niet kost-effectief doorkunnen) zijn basis verder goed in het oog heeft, zodat overlord drops en nydus worms ook geen kans hebben en dan gewoon een midgame MMM-push+siege tanks doet dan ben ik er geweest. Ik weet dat infestors de oplossing zijn, maar ik ben gewoon niet effectief genoeg met mijn infestors. Oefening baart kunst.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:16 schreef GoodGawd het volgende:
Psychologisch spinseltje als je tegen Terran speelt denk je al, oei dat wordt moeilijk. Je gaat rare tactieken toepassen ipv gewoon spelen, je doet voorzichtig, speelt niet agressief en je verliest, aaaaah Terran OP. Ook zovaak in league games, aan het end win ik. "Oh yea Terran."
Ik vind het maar een zwak excuus op dat lage niveau kan je beter naar je eigen spel kijken en verbetern ipv ergens anders excuses zoeken, pro spelers moeten het verschil maken met kleine subtiele dingen. Maar alles onder platinum moet niet miepen over Terran.
Ben gisteren ook gepromoveerd naar silverquote:Op woensdag 25 augustus 2010 02:00 schreef Disko.Krali het volgende:
Ik zit eindelijk in silver...op naar gold en dan heb ik mijn max wel bereikt denk ik
Ik weet niet of het in SCII nog zo expliciet op gaat als in SCI maar de grootste kracht van terran is ook de grootste valkuil. Je geeft het al aan, als een terran goed Wallt, etc is er geen doorkomen aan. Klopt, maar Terran is ook relatief inmobiel en daardoor makkelijk te containen. Door zelf als een gek mapcontrol te nemen, te expanden dwing je een Terran uit die veilige Turtle te komen. Op die momenten kun je toeslaan.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 01:29 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Zo ga ik echt niet een spelletje in. Maar het is nu eenmaal wel zo dat ik weinig kan beginnen tegen een goed spelende terran. Als hij rare dingen doet als bunker rushen, dan lukt het wel om overeind te blijven, maar als hij een stevige wall-in heeft (zodat roaches of banelings er niet kost-effectief doorkunnen) zijn basis verder goed in het oog heeft, zodat overlord drops en nydus worms ook geen kans hebben en dan gewoon een midgame MMM-push+siege tanks doet dan ben ik er geweest. Ik weet dat infestors de oplossing zijn, maar ik ben gewoon niet effectief genoeg met mijn infestors. Oefening baart kunst.
Maar dat is niet zozeer wat er mis is met terran, meer wat er mis is met mijn speelstijl tegen terran. Wat er mis is, is dat ze niet alleen effectief kunnen zijn met deze bioball, maar nog 4 of 5 andere taktieken die ook uiterst effectief -en niet all in- zijn en je wegens de fortificatie niet zomaar kunt zien wat er gebouwd wordt. Hoogstens een zergling om te kijken wat er op hem schiet en een overlord die 3 centimeter de basis binnenvliegt voordat hij kapot is. Overseers en changelings doen het iets beter, maar het is duur en lastig.
Dat gaat helaas niet meer op in SC2. Daar kan terran met een leger dat ongeveer half zo groot is als jouw leger je als nog volledig wegvagen en hebben ze aan 1 base voldoende.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:02 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik weet niet of het in SCII nog zo expliciet op gaat als in SCI maar de grootste kracht van terran is ook de grootste valkuil. Je geeft het al aan, als een terran goed Wallt, etc is er geen doorkomen aan. Klopt, maar Terran is ook relatief inmobiel en daardoor makkelijk te containen. Door zelf als een gek mapcontrol te nemen, te expanden dwing je een Terran uit die veilige Turtle te komen. Op die momenten kun je toeslaan.
Dat is het "nummer" van je character. Aangezien er meerdere mensen zijn met dezelfde naam heb je ook een verborgen nummer meegekregen. Daarmee voorkom je dus dat je allemaal mensen hebt die blabla1 en blabla2 heten.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:49 schreef Smight het volgende:
Heey, speel SCII ook sinds kort. Waar staat dat cijfer achter de namen van spelers in de OP voor?
Die kan je behoooorlijk snel hebben. over het algemeen is charge of bijna klaar of al af op moment dat hij me komt halen. Zonder charge hoef je het niet te proberen tegen terran.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:24 schreef Wriggles het volgende:
[..]
Sentries kunnen helpen, maar daar stel je het vaak alleen mee uit.
[..]
Charge helpt inderdaad, maar die heb je early game niet.
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 02:00 schreef Disko.Krali het volgende:
Ik zit eindelijk in silver...op naar gold en dan heb ik mijn max wel bereikt denk ik
Goed bezig! Nu op naar de diamond leaguequote:Op woensdag 25 augustus 2010 08:56 schreef Katth het volgende:
[..]
Ben gisteren ook gepromoveerd naar silver
Dat dus. Daarnaast is het vrij absurd dat je tier 2 nodig hebt om tier 1 en 1.5 te counteren en dat terran een tier 2 unit heeft (ghost) die met een schot je gehele leger half dood heeft (EMP) waar je niet tegen kan microën of een andere effectieve verdediging tegen hebt. Feedback is geen optie aangezien de range veel korter is dan EMP.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 01:29 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Zo ga ik echt niet een spelletje in. Maar het is nu eenmaal wel zo dat ik weinig kan beginnen tegen een goed spelende terran. Als hij rare dingen doet als bunker rushen, dan lukt het wel om overeind te blijven, maar als hij een stevige wall-in heeft (zodat roaches of banelings er niet kost-effectief doorkunnen) zijn basis verder goed in het oog heeft, zodat overlord drops en nydus worms ook geen kans hebben en dan gewoon een midgame MMM-push+siege tanks doet dan ben ik er geweest. Ik weet dat infestors de oplossing zijn, maar ik ben gewoon niet effectief genoeg met mijn infestors. Oefening baart kunst.
Maar dat is niet zozeer wat er mis is met terran, meer wat er mis is met mijn speelstijl tegen terran. Wat er mis is, is dat ze niet alleen effectief kunnen zijn met deze bioball, maar nog 4 of 5 andere taktieken die ook uiterst effectief -en niet all in- zijn en je wegens de fortificatie niet zomaar kunt zien wat er gebouwd wordt. Hoogstens een zergling om te kijken wat er op hem schiet en een overlord die 3 centimeter de basis binnenvliegt voordat hij kapot is. Overseers en changelings doen het iets beter, maar het is duur en lastig.
Hehe, mijn focus ligt niet echt op de 1v1, maar meer 2v2. Vind ik leuker.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:53 schreef Harlon het volgende:
Goed bezig! Nu op naar de diamond league![]()
Ik speel eigenlijk ook vooral 2 v 2. Alleen 1 v 1 als geen van m'n maatjes online is.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:56 schreef Katth het volgende:
[..]
Hehe, mijn focus ligt niet echt op de 1v1, maar meer 2v2. Vind ik leuker.
Mules zouden er voor moeten zorgen dat je veel sneller de mineralen binnen krijgt.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:58 schreef Casino.Bob het volgende:
ben Terran en op zowat iedere popullaire build order moet ik op 14 of 15 supply een orbital command bouwen, maar als ik deze pas later op bouw, ongeveer op 20 dan kan ik veel sneller een legertje pompen en gaat alles een stuk makkelijker. Doe ik iets fout of zijn die build orders toch niet zo geniaal?
Orbital command betaalt zich beter en sneller terug dan scv's, mits je op tijd MULE gebruikt.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:58 schreef Casino.Bob het volgende:
ben Terran en op zowat iedere popullaire build order moet ik op 14 of 15 supply een orbital command bouwen, maar als ik deze pas later op bouw, ongeveer op 20 dan kan ik veel sneller een legertje pompen en gaat alles een stuk makkelijker. Doe ik iets fout of zijn die build orders toch niet zo geniaal?
Dat Tier gebeuren is nooit echt duidelijk in te delen. Ja, bij Zerg na de Lair en Hive upgrade, maar in principe kijk je bij Terran en Protoss naar het aantal gebouwen dat nodig is om tot die unit te komen. Dan zou je op zoiets uitkomen:quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:53 schreef Harlon het volgende:
Dat dus. Daarnaast is het vrij absurd dat je tier 2 nodig hebt om tier 1 en 1.5 te counteren en dat terran een tier 2 unit heeft (ghost) die met een schot je gehele leger half dood heeft (EMP) waar je niet tegen kan microën of een andere effectieve verdediging tegen hebt. Feedback is geen optie aangezien de range veel korter is dan EMP.
Ja ik ook diamond, maar wat ik bedoel te zeggen. Als je op amateur niveau aan hardlopen doet en je doet een gestroomlijnd pak aan dan kan harry zonder gestroomlijnd pak nog dik van je winnen. Maar ben je professioneel en je rent op de olympische spelen dan maakt elk klein detail verschil. Want als Piet geen gestroomlijnd pak aan doet dan verliest ie geheid van Jan die dat wel aan heeft.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:42 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Sta nu wel positief in diamond goodgawdkrap an
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door GoodGawd op 25-08-2010 12:24:41 ]Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
Mule gebruik ik ook meteen, misschien rush ik te snel voor de normale build order.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:06 schreef Harlon het volgende:
[..]
Mules zouden er voor moeten zorgen dat je veel sneller de mineralen binnen krijgt.
Thor is T3, je hebt naast de factory ook nog de armory nodig. Baneling is tier 1.5.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat Tier gebeuren is nooit echt duidelijk in te delen. Ja, bij Zerg na de Lair en Hive upgrade, maar in principe kijk je bij Terran en Protoss naar het aantal gebouwen dat nodig is om tot die unit te komen. Dan zou je op zoiets uitkomen:
Protoss:
T1: Zealot / (Stalker / Sentry)
T2: Immortal / Observer / Phoenix / Void Ray / Warp Prism
T3: High Templar / Dark Templar / Collosus / Carrier / Mothership
Terran:
T1: Marine / Marauder / Reaper / (Hellion)
T2: Siege Tank / Ghost / Viking / Medivac / Banshee / Raven
T3: Thor / Battlecruiser
Zerg:
T1: Zergling / Queen / (Roach / Baneling) / Overlord
T2: Hydralisk / Mutalisk / Infestor / Corruptor / Overseer
T3: Ultralisk / Brood Lord
Tussen haakjes eigenlijk 1.5, maar bij Terran is de vraag of je Tech Lab als extra gebouw telt. Misschien moet je gewoon tellen hoeveel gebouwen en upgrades er vooraf gingen, maar dan krijg je 5 tires ofzo
Hier trouwens een interessant overzicht van de damage van alle units en de DPS: http://www.broodlings.com/dps-all.php![]()
Waar kan ik dit nummer vinden?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:53 schreef Harlon het volgende:
[..]
Dat is het "nummer" van je character. Aangezien er meerdere mensen zijn met dezelfde naam heb je ook een verborgen nummer meegekregen. Daarmee voorkom je dus dat je allemaal mensen hebt die blabla1 en blabla2 heten.
Met je muis over je portrait gaanquote:
Dank uquote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:20 schreef Salamando het volgende:
[..]
Met je muis over je portrait gaan
Haha, als je puur gebouwen gaat tellen dan zijn Ultralisks en Brood Lords T5quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat Tier gebeuren is nooit echt duidelijk in te delen. Ja, bij Zerg na de Lair en Hive upgrade, maar in principe kijk je bij Terran en Protoss naar het aantal gebouwen dat nodig is om tot die unit te komen. Dan zou je op zoiets uitkomen:
Protoss:
T1: Zealot / (Stalker / Sentry)
T2: Immortal / Observer / Phoenix / Void Ray / Warp Prism
T3: High Templar / Dark Templar / Collosus / Carrier / Mothership
Terran:
T1: Marine / Marauder / Reaper / (Hellion)
T2: Siege Tank / Ghost / Viking / Medivac / Banshee / Raven
T3: Thor / Battlecruiser
Zerg:
T1: Zergling / Queen / (Roach / Baneling) / Overlord
T2: Hydralisk / Mutalisk / Infestor / Corruptor / Overseer
T3: Ultralisk / Brood Lord
Tussen haakjes eigenlijk 1.5, maar bij Terran is de vraag of je Tech Lab als extra gebouw telt. Misschien moet je gewoon tellen hoeveel gebouwen en upgrades er vooraf gingen, maar dan krijg je 5 tires ofzo
Hier trouwens een interessant overzicht van de damage van alle units en de DPS: http://www.broodlings.com/dps-all.php![]()
tja dark tempelars bouwen he en eerst zorgen met clocked banshees dat de terran z'n scans opmaakt...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:25 schreef tedkees2 het volgende:
EMP tegen protoss is echt belachelijk. Had net een gold player tegen me met wat marauders/marines en ghosts. M'n leger was binnen 5 seconden plat. En 't was een flink legerDaar kan echt geen micro tegenop hoor, of je moet een koreaan met vijf handen zijn.
't probleem zit em er vooral in dat een EMP zo'n beetje van alle units de shields kapot maakt. Da's één schot, waarmee je de helft van de HP van zo'n 20-30 units sloopt. Da's echt ENORM veel.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:32 schreef l3laster het volgende:
[..]
tja dark tempelars bouwen he en eerst zorgen met clocked banshees dat de terran z'n scans opmaakt...
daarom is het ook handig om met cloacked shjt pas te gaan kutte als je ziet dat de enemy base vol met mules staat hehe
True maar je moet er wel helemaal een ghost acadamy voor aanschaffen, want voor de rest is een ghost best nutteloos. Psyonic Storm kan ook best veel damage doen en Fungal Growth ook.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:36 schreef tedkees2 het volgende:
[..]
't probleem zit em er vooral in dat een EMP zo'n beetje van alle units de shields kapot maakt. Da's één schot, waarmee je de helft van de HP van zo'n 20-30 units sloopt. Da's echt ENORM veel.
Ach, de balans is op dit moment best OK. En idd, storm/growth zijn ook sterk. Wat betreft storm kan je daar wel uitlopen. En ik geloof nooit dat je met één storm de shields EN energy van de hele groep units kan slopen ;-)quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:36 schreef Katth het volgende:
Leuke discussie hoor, maar als je echte balance wil dan moet je 2 races verwijderen.
EMP is wel heel sterk tegen toss, maar zoals gezegd zij Psi Storm en Fungal Growth ook sterke spells. Het is te makkelijk om te zeggen dat EMP te sterk is, omdat het in een keer 100 punten aan shields opblaast, en alle energy weghaalt. Aan de andere kant, je hebt vervolgens nog wel een leger nodig om je tegenstander af te maken. Dit in tegenstelling tot psi storm, die gewoon damage doet tot het maximum, of het nou shields of hitpoints zijn. Hetzelfde voor FG: minder damage, maar een snare, zodat banelings vrolijk naarbinnen kunnen rollen of hydras vanaf een afstandje kunnen schieten. Ook altijd leuk om void rays te FGen en dan weg te rennen met je hydras, zodat ze hun charge kwijt zijn. Dat kan net zo funest zijn als een goedgeplaatste EMP tegen toss.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:41 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
True maar je moet er wel helemaal een ghost acadamy voor aanschaffen, want voor de rest is een ghost best nutteloos. Psyonic Storm kan ook best veel damage doen en Fungal Growth ook.
Was gisteren ook al zo.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:50 schreef Casino.Bob het volgende:
ik kan ingame mijn portret en achievements niet zien. zijn er meer mensen met dit probleem?
Verschild, de ene keer wel, de ander keer niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:50 schreef Casino.Bob het volgende:
ik kan ingame mijn portret en achievements niet zien. zijn er meer mensen met dit probleem?
reaper rush is niet echt een goede strat tegen t ook.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:41 schreef Game_Error het volgende:
Heeft iemand nog een aardige strategie voor TvT? Ik ga vaak ten onder omdat ik ofwel teveel op economie focus, of omdat mn reaperrush faalt. Ik speel hoog in gold (3).
Jammer genoeg zijn veel mensen niet pro genoeg om constant hun energie te gebruikenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:32 schreef l3laster het volgende:
[..]
tja dark tempelars bouwen he en eerst zorgen met clocked banshees dat de terran z'n scans opmaakt...
daarom is het ook handig om met cloacked shjt pas te gaan kutte als je ziet dat de enemy base vol met mules staat hehe
Gisteren nog een match binnen 5 min mee gewonnenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:04 schreef Zodie het volgende:
[..]
reaper rush is niet echt een goede strat tegen t ook.
Ik snap niet helemaal hoe DT een counter zijn voor ghosts. Je bedoelt dat je DT kunt gebruiken om zijn ghosts te snipen? Zelfs dan is een EMP een detector...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:32 schreef l3laster het volgende:
[..]
tja dark tempelars bouwen he en eerst zorgen met clocked banshees dat de terran z'n scans opmaakt...
daarom is het ook handig om met cloacked shjt pas te gaan kutte als je ziet dat de enemy base vol met mules staat hehe
Ik vind 'm tofquote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:03 schreef Smight het volgende:
Vinden jullie dit iets voor in de OP?
[ afbeelding ]
Ik mis hem ook ff volledig. In principe heb je feedback om ghosts te snipen, maar om ghosts tussen een hele blob van mannetjes met medivacs erboven weg te plukken is niet te doen. Afgezien van het feit dat je niet dichtbij genoeg kan komen omdat je al lang je energie kwijt bent vanwege de EMP.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:24 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal hoe DT een counter zijn voor ghosts. Je bedoelt dat je DT kunt gebruiken om zijn ghosts te snipen? Zelfs dan is een EMP een detector...
Ook, als je protoss bent heb je dus geen banshees heh? Of lees ik volledig over je punt heen?
hehe jah sorry, ik denk altijd in 2vs2. En meeste 2vs2 teams spelen Terran/Protossquote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:24 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal hoe DT een counter zijn voor ghosts. Je bedoelt dat je DT kunt gebruiken om zijn ghosts te snipen? Zelfs dan is een EMP een detector...
Ook, als je protoss bent heb je dus geen banshees heh? Of lees ik volledig over je punt heen?
Dat snipen is best te doen, zolang er geen tig units boven hangen pest is meer dat EMP range een stuk groter is dan feedback.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:50 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ik vind 'm tof
[..]
Ik mis hem ook ff volledig. In principe heb je feedback om ghosts te snipen, maar om ghosts tussen een hele blob van mannetjes met medivacs erboven weg te plukken is niet te doen. Afgezien van het feit dat je niet dichtbij genoeg kan komen omdat je al lang je energie kwijt bent vanwege de EMP.
Da's het hele probleem. Net ook weer een terran die zo vriendelijk was om ghosts er buiten te houden en dan win ik het "redelijk makkelijk" omdat ik wel duidelijk beter was, maar als zodra ghosts mee doen is het einde verhaal.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:16 schreef Moro het volgende:
[..]
Dat snipen is best te doen, zolang er geen tig units boven hangen pest is meer dat EMP range een stuk groter is dan feedback.
HT zijn gewoon te langzaam en hebben te weinig range, neemt niet weg dat je er wel leuke dingen mee kan doen een storm op de mineral line en hij verdient zich terug. Zonde alleen dat feedback niet op gebouwen werkt en EMP wel.
Ja leuk, maar dat maakt het nog geen goede strat tegen t. 1 Marauder/helion of paar marines en je hebt er niks meer aan.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:21 schreef Katth het volgende:
[..]
Gisteren nog een match binnen 5 min mee gewonnen
reapers doen bonus damage tegen light, marines zijn light. Als je evenveel reapers als marines hebt dan winnen de reapers het dik hoorquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:12 schreef Zodie het volgende:
[..]
Ja leuk, maar dat maakt het nog geen goede strat tegen t. 1 Marauder/helion of paar marines en je hebt er niks meer aan.
Vet heurquote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:03 schreef Smight het volgende:
Vinden jullie dit iets voor in de OP?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |