abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85657419
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:01 schreef McGilles het volgende:
Dank jullie voor de tips!

Had die stargate gemaakt om wat makkelijker te kunnen scouten. :)
Rest ga ik wat mee doen, dankje :)
Gelukkig komen er observers uit de robo ;)

Trouwens, als je iedere pvp wil winnen totaan diamond, leer spelen met deze build. Is erg lastig te beaten!
pi_85657809
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:19 schreef Harlon het volgende:
http://www.sc2replayed.co(...)s-metalopolis#rd:dna

Hier een replay van een 1 v 1 tussen een Terran en mijzelf, gaarne commentaar van wat ik hier beter had kunnen doen. Ik won het nu omdat hij zo achterlijk was naar buiten te komen met zijn marauders, maar ik ben benieuwd hoe dit anders was afgelopen.
Zijn marauders (en siege tank!) naar buiten was inderdaad behoorlijk dom (misschien in afwachting van een exp bouwen?). Leverde je een mooie surround op en de FF op zijn ramp werkten prima. Verder had je sowieso wel een goed leger om tegen marauders + tanks te vechten met chargelots en immortals, dus over je leger compositie weinig te melden!

Wel een paar dingen: je eerste stargate staat wel lang te nietsen. Je bouwt helemaal niets totdat warpgate halverwege is en begint dan pas met een sentry. Aangezien je alleen zijn eerste rax hebt gezien op dat moment, is het mogelijk dat er twee reapers (hoewel hij nog geen gas had toen je scoutte, dus niet heel waarschijnlijk), of een marine of 6 op dat moment jouw kant op komen. Die sentry had eerder gekund (en ben zelf sowieso wel een fan van een zealot eruit gooien en op je ramp neerzetten voordat je cybernetics core af is).

Ik vond het ook raar dat toen je druk ging zetten je geen exp neer ging zetten. Bewust mineralen voor je leger bewaard? Als de push niet gelukt was, was zo'n exp natuurlijk ontzettend waardevol geweest: bouwen als je map control verliest is kansloos, maar op metalopolis is je natural vrij makkelijk te verdedigen.

Laatste puntje is je eerste aanval: je hebt gescout en gezien dat er een berg marauders staan. Waarom stuur je dan je stalkers als eerste naar boven? Ofwel je moet met een observer kijken en dan precies buiten bereik blijven van de marauders, ofwel je moet met je zealots ook aanvallen. Zo was het een beetje kamikaze-stalkers :P
pi_85658419
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:16 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Zijn marauders (en siege tank!) naar buiten was inderdaad behoorlijk dom (misschien in afwachting van een exp bouwen?). Leverde je een mooie surround op en de FF op zijn ramp werkten prima. Verder had je sowieso wel een goed leger om tegen marauders + tanks te vechten met chargelots en immortals, dus over je leger compositie weinig te melden!

Wel een paar dingen: je eerste stargate staat wel lang te nietsen. Je bouwt helemaal niets totdat warpgate halverwege is en begint dan pas met een sentry. Aangezien je alleen zijn eerste rax hebt gezien op dat moment, is het mogelijk dat er twee reapers (hoewel hij nog geen gas had toen je scoutte, dus niet heel waarschijnlijk), of een marine of 6 op dat moment jouw kant op komen. Die sentry had eerder gekund (en ben zelf sowieso wel een fan van een zealot eruit gooien en op je ramp neerzetten voordat je cybernetics core af is).

Ik vond het ook raar dat toen je druk ging zetten je geen exp neer ging zetten. Bewust mineralen voor je leger bewaard? Als de push niet gelukt was, was zo'n exp natuurlijk ontzettend waardevol geweest: bouwen als je map control verliest is kansloos, maar op metalopolis is je natural vrij makkelijk te verdedigen.

Laatste puntje is je eerste aanval: je hebt gescout en gezien dat er een berg marauders staan. Waarom stuur je dan je stalkers als eerste naar boven? Ofwel je moet met een observer kijken en dan precies buiten bereik blijven van de marauders, ofwel je moet met je zealots ook aanvallen. Zo was het een beetje kamikaze-stalkers :P
Die stalker actie was een beetje stupide ja, ik had gehoopt dat ik snel een depot kon mollen of dat hij hapte en achter me aan kwam. Het 2e gebeurde gelukkig, hij scande niet eerst ff.

Exp bouwen had inderdaad gemoeten, goed punt.

Dat ik niets doe met m'n eerste gate is een beetje een tik van me, moet ik echt vanaf. Ik bouw overigens wel gelijk een zealot -> stalker als ik weet dat er reapers aankomen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:48:34 #104
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_85658904
Ben ik nu echt de enigste hard core prime Zerg hier ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
Steun de strijd voor een indianenforum!
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:50:58 #105
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_85659001
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:48 schreef Echtjammer het volgende:
Ben ik nu echt de enigste hard core prime Zerg hier ?
Zerg is voor rushing losers man ;)

Terran al the way w/
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:02:04 #106
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_85659457
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:50 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Zerg is voor rushing losers man ;)

Terran al the way w/
Zerg rusing losers :') x 10000

Terran :') x 1000000000

I've got self respect :{w
Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_85659849
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:02 schreef Echtjammer het volgende:

[..]

Zerg rusing losers :') x 10000

Terran :') x 1000000000

I've got self respect :{w
Doet me denken aan die match van Idra tegen drewbie Idra helemaal huilen enzo hij zo i got self respect
黑人
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:19:35 #108
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_85660255
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:11 schreef apij4125 het volgende:

[..]

Doet me denken aan die match van Idra tegen drewbie Idra helemaal huilen enzo hij zo i got self respect
^O^
Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
Steun de strijd voor een indianenforum!
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:45:46 #109
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_85661530
Net een TvT gewonnen omdat ik stimpack en shields had geresearched en hij niet ^O^
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_85661593
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:48 schreef Echtjammer het volgende:
Ben ik nu echt de enigste hard core prime Zerg hier ?
Sinds release wat zerg geprobeerd, maar ligt me echt niet :{ Kwam niet hoger dan mid platinum.. Toen weer geswitcht naar terran, ben nu weer top10 diamond :P
pi_85662110
Iemand nog zin om wat te spelen vanavond? :s)
pi_85662141
Zodra terran eindelijk fatsoenlijk generfed wordt is het ook wel weer uit met de pret. Zerg is momenteel prima te doen, maar Z v T is niet te harden. P v T is ook einde verhaal zodra ghosts eenmaal naar buiten komen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:23:03 #113
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_85663353
Terran wordt echt niet generfed. Iedereen doet nu net of je met terran op 2 knoppen drukt en wint, ik vind het allemaal maar overdreven.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_85663396
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:48 schreef Echtjammer het volgende:
Ben ik nu echt de enigste hard core prime Zerg hier ?
Ik ook hoor. Ben nu beetje met Terran en Protoss aan het kloten en het is stukken makkelijker om te winnen :') maar Zerg is veel leuker :P
Facts don't care about your feelings
pi_85664386
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:23 schreef GoodGawd het volgende:
Terran wordt echt niet generfed. Iedereen doet nu net of je met terran op 2 knoppen drukt en wint, ik vind het allemaal maar overdreven.
Dit is een discussie die al vaak genoeg uitgebreid gevoerd is, ik ga het niet nog een keer over doen maar vrijwel iedereen is het met elkaar eens: terran heeft een flinke nerf nodig, of protoss en zerg moeten geboost worden.

Alleen de stats van de verschillende top 100 zeggen overigens al genoeg.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_85664778
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:43 schreef Harlon het volgende:

[..]

Dit is een discussie die al vaak genoeg uitgebreid gevoerd is, ik ga het niet nog een keer over doen maar vrijwel iedereen is het met elkaar eens: terran heeft een flinke nerf nodig, of protoss en zerg moeten geboost worden.

Alleen de stats van de verschillende top 100 zeggen overigens al genoeg.
SEA wordt overduidelijk gedomineerd door Terran. ;)

Ik denk echt niet dat er heel veel gaat gebeuren. Waarschijnlijk nerfje voor reapers, buffje voor zerg en protoss nagenoeg onveranderd :s)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:56:51 #117
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_85665057
Flinke nerf is echt overdreven. Je moet niet vergeten dat de campaign een terran campaign is. Veel nieuwe spelers zijn hierdoor terran blijven spelen in de multiplayer en het is dan ook niet meer dan logisch dat terran beter vertegenwoordigd is in de verschillende top 100's.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_85665173
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:56 schreef Katth het volgende:
Flinke nerf is echt overdreven. Je moet niet vergeten dat de campaign een terran campaign is. Veel nieuwe spelers zijn hierdoor terran blijven spelen in de multiplayer en het is dan ook niet meer dan logisch dat terran beter vertegenwoordigd is in de verschillende top 100's.
Denk dat dit niet echt geldt voor de top 100's. Dat zijn toch de mensen die al vele jaren BW hebben gespeeld.. :s)
pi_85665258
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:56 schreef Katth het volgende:
Flinke nerf is echt overdreven. Je moet niet vergeten dat de campaign een terran campaign is. Veel nieuwe spelers zijn hierdoor terran blijven spelen in de multiplayer en het is dan ook niet meer dan logisch dat terran beter vertegenwoordigd is in de verschillende top 100's.
nieuwe spelers =/= top 100. Top 100 zijn de echte top spelers en die waren al wel wat langer aanwezig. Maar goed, blizzard heeft zelf ook al aangegeven dat ze de boel verder gaan balanceren, vooral dat Reapers momenteel te sterk zijn tegen zerg en dat EMP inderdaad onder handen zal moeten worden genomen. Terran mech zal ook worden aangepakt, waarschijnlijk.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_85665357
Wist al na 1 dag spelen dat Zerg het moeilijkst is (lees maar terug in de topics :P) en ook het 'slechtst' is.

Terran is gewoon het makkelijkste winnen van alle 3 de races, ik zeg niet dat het 2 vingers in je neus is.
pi_85665491
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:51 schreef Aibmi het volgende:

[..]

SEA wordt overduidelijk gedomineerd door Terran. ;)

Ik denk echt niet dat er heel veel gaat gebeuren. Waarschijnlijk nerfje voor reapers, buffje voor zerg en protoss nagenoeg onveranderd :s)
http://sc2ranks.com/ranks/eu/diamond/1

Hier is een iets meer up to date lijst. 12 van de 20 uit de top 20 zijn terran. Zelfde verhaal voor North America. Ook in Korea is het inmiddels terran wat de klok slaat, 3 van de 5 in top 5, 9 van de 20 in top 20.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_85665524
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:48 schreef Echtjammer het volgende:
Ben ik nu echt de enigste hard core prime Zerg hier ?
Absoluut niet! FOR THE SWARM!
pi_85665567
Zerg heeft gewoon een boost nodig, zeker tegen Terran. Hive upgrade iets goedkoper oid of de spire wat goedkoper. Roaches kleine boost in damage oid.
pi_85665837
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:06 schreef McGilles het volgende:
Zerg heeft gewoon een boost nodig, zeker tegen Terran. Hive upgrade iets goedkoper oid of de spire wat goedkoper. Roaches kleine boost in damage oid.
Ik denk dat we dat beter aan blizzard kunnen overlaten. Gevolg van goedkopere hive / spire = nog snellere muta's wat voor bijvoorbeeld protoss weer lastig te counteren is. Sterkere roaches houd in dat zerg in het begin nog nastier kan worden voor toss.

Protoss vs Zerg is momenteel namelijk prima in balans, daar hoeft niet zoveel aan te gebeuren.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_85666027
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:05 schreef Harlon het volgende:

[..]

http://sc2ranks.com/ranks/eu/diamond/1

Hier is een iets meer up to date lijst. 12 van de 20 uit de top 20 zijn terran. Zelfde verhaal voor North America. Ook in Korea is het inmiddels terran wat de klok slaat, 3 van de 5 in top 5, 9 van de 20 in top 20.
Die post is van vandaag. Punten zoals ze op de ladderpagina staan komen niet overeen met de matchmakingpunten. De lijst die ik zojuist linkte is wel op basis van matchmakingpunten! :s)

-edit- De eu heeft 12 terran in top 20, us 10. Is inderdaad wat meer dan zou mogen, maar ik verwacht geen totale nerf.

[ Bericht 6% gewijzigd door Aibmi op 24-08-2010 22:21:50 ]
pi_85666122
Ik zit een beetje me te verbazen over de AI. De ene keer op medium hakt ie me in de pan, de andere keer maak ik juist gehakt van hem! (altijd ik Terran, hij Zerg). Mijn tempo of bouwvolgorde verandert niet zo heel veel, en ik maak veel slordige foutjes.

Maar ik snap dus niet dat er soms heel groot verschil zit tussen ons. Zeker als ik het begin overleef stijg ik in de grafiek naar bizarre hoogte tov hem. En nee, zo onwijs goed ben ik niet, ik bouw maar gewoon wat en ik zie wel :P
pi_85666659
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:23 schreef GoodGawd het volgende:
Terran wordt echt niet generfed. Iedereen doet nu net of je met terran op 2 knoppen drukt en wint, ik vind het allemaal maar overdreven.
Terran heeft geen enorme nerf nodig, maar in het begin was ik het ook niet eens dat ze uberhaupt een nerf nodig hebben. Het probleem is niet zozeer de terran units an sich. Het is dat ze ZOVEEL mogelijkheden hebben. Zerg kan op geen enkel moment in het spel beslissen wat te doen en moet alleen maar scouten scouten scouten en reageren, totdat ze op een gegeven moment genoeg macro hebben om de terran te overrompelen. Tel daarbij op dat scouten debiel moeilijk is tegen terran, vooral als je geen overlord speed hebt, en terran zelf volledig ontegenhoudbaar kan scouten met scanner sweep.

Denk je dat hij tech gaat en heb je units om MM te counteren? Funest. Andersom? Ook funest. Ook al loop je een volle expansion voor, je kunt niet het spel bepalen, want je MOET counteren wat hij heeft, totdat je genoeg momentum hebt om hem te overrompelen. De enige optie is mutas en dat is funest als hij veel marines heeft. Vespene intensief, zodat je weinig anders kunt bouwen en als hij dan aanvalt met veel marines in zijn MMM zijn je mutas in je leger zelf volstrekt waardeloos.
pi_85668438
Ik verwacht ook geen totale nerf, maar wel dat terran inderdaad wordt aangepakt. Stellen dat terran momenteel keurig gebalanceerd is, is ridicuul.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_85668702
Ik begin me schuldig te voelen dat ik terran speel :( Gelukkig compenseer ik met een haperende muis :P
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:05:43 #130
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_85668820
en MMM van een maat gecounterd met een mothership rush :')

schrale game :')
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:17:28 #131
197253 Wriggles
Dr. Horrible!
pi_85669364
Als protoss speler hoop ik eigenlijk op een marauder nerf. :D
Kan er weinig tegen beginnen early game, zealots worden doodgekite met conc shells, stalkers gaan in no time dood. :P

Late game vind ik ze niet zo heel erg, altijd leuk om een bioball groep dood te stormen en Ravens/Medivacs te 1-shotten met feedback. *O*
"The world is a mess and I just need to rule it!"
pi_85670061
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 23:17 schreef Wriggles het volgende:
Als protoss speler hoop ik eigenlijk op een marauder nerf. :D
Kan er weinig tegen beginnen early game, zealots worden doodgekite met conc shells, stalkers gaan in no time dood. :P

Late game vind ik ze niet zo heel erg, altijd leuk om een bioball groep dood te stormen en Ravens/Medivacs te 1-shotten met feedback. *O*
Als je stalkers kan maken kan je ook sentries maken. Paar forcefields doen wonderen! Hoewel ik moet bekennen dat ik daar geen ster in ben :') Behalve dan vanmiddag, op Xel'Naga caverns een proxy pylon achter de boompjes, 4-gate bouwen, zijn marines in kleine porties op m'n ramp afslachten met forcefields, en dan tegelijk zijn basis plunderen vanaf m'n proxy pylon.
Nou was m'n tegenstander ook niet zo goed hoor :P
pi_85671683
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 23:17 schreef Wriggles het volgende:
Als protoss speler hoop ik eigenlijk op een marauder nerf. :D
Kan er weinig tegen beginnen early game, zealots worden doodgekite met conc shells, stalkers gaan in no time dood. :P

Late game vind ik ze niet zo heel erg, altijd leuk om een bioball groep dood te stormen en Ravens/Medivacs te 1-shotten met feedback. *O*
Charge op zealots doet wonderen tegen terran. Het wordt pas een probleem als er medivacs boven hangen. die moet je dan weer met phoenixes counteren.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 00:16:06 #134
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_85672067
Psychologisch spinseltje als je tegen Terran speelt denk je al, oei dat wordt moeilijk. Je gaat rare tactieken toepassen ipv gewoon spelen, je doet voorzichtig, speelt niet agressief en je verliest, aaaaah Terran OP. Ook zovaak in league games, aan het end win ik. "Oh yea Terran." :')

Ik vind het maar een zwak excuus op dat lage niveau kan je beter naar je eigen spel kijken en verbetern ipv ergens anders excuses zoeken, pro spelers moeten het verschil maken met kleine subtiele dingen. Maar alles onder platinum moet niet miepen over Terran.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_85672362
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 00:16 schreef GoodGawd het volgende:
Psychologisch spinseltje als je tegen Terran speelt denk je al, oei dat wordt moeilijk. Je gaat rare tactieken toepassen ipv gewoon spelen, je doet voorzichtig, speelt niet agressief en je verliest, aaaaah Terran OP. Ook zovaak in league games, aan het end win ik. "Oh yea Terran." :')

Ik vind het maar een zwak excuus op dat lage niveau kan je beter naar je eigen spel kijken en verbetern ipv ergens anders excuses zoeken, pro spelers moeten het verschil maken met kleine subtiele dingen. Maar alles onder platinum moet niet miepen over Terran.
... Diamond. En ik miep er ook over. net zoals de nodige pro spelers. Ik heb vanmiddag ook nog een aantal terrans er vanaf geveegd, maar dat was dan omdat ze cruciale fouten maakten op het verkeerde moment. Toen er eentje inderdaad serieus kwam aanvallen en gelijk wat ghosts meenam (EMP) was het direct over en sluiten. Feedback werkt niet aangezien de range van EMP veel groter is dan van feedback.

maar goed, ik speel op zo'n laag niveau dat ik m'n bek moet houden over terrans. Net zoals de, oh pak 'm beet tich duzend anderen die er op de verschillende fora steen en been over klagen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 00:24:49 #136
197253 Wriggles
Dr. Horrible!
pi_85672417
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 23:30 schreef tedkees2 het volgende:

[..]

Als je stalkers kan maken kan je ook sentries maken. Paar forcefields doen wonderen! Hoewel ik moet bekennen dat ik daar geen ster in ben :') Behalve dan vanmiddag, op Xel'Naga caverns een proxy pylon achter de boompjes, 4-gate bouwen, zijn marines in kleine porties op m'n ramp afslachten met forcefields, en dan tegelijk zijn basis plunderen vanaf m'n proxy pylon.
Nou was m'n tegenstander ook niet zo goed hoor :P
Sentries kunnen helpen, maar daar stel je het vaak alleen mee uit. :P

quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 00:06 schreef Harlon het volgende:

[..]

Charge op zealots doet wonderen tegen terran. Het wordt pas een probleem als er medivacs boven hangen. die moet je dan weer met phoenixes counteren.
Charge helpt inderdaad, maar die heb je early game niet. ;(
"The world is a mess and I just need to rule it!"
pi_85674636
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 00:16 schreef GoodGawd het volgende:
Psychologisch spinseltje als je tegen Terran speelt denk je al, oei dat wordt moeilijk. Je gaat rare tactieken toepassen ipv gewoon spelen, je doet voorzichtig, speelt niet agressief en je verliest, aaaaah Terran OP. Ook zovaak in league games, aan het end win ik. "Oh yea Terran." :')

Ik vind het maar een zwak excuus op dat lage niveau kan je beter naar je eigen spel kijken en verbetern ipv ergens anders excuses zoeken, pro spelers moeten het verschil maken met kleine subtiele dingen. Maar alles onder platinum moet niet miepen over Terran.
Zo ga ik echt niet een spelletje in. Maar het is nu eenmaal wel zo dat ik weinig kan beginnen tegen een goed spelende terran. Als hij rare dingen doet als bunker rushen, dan lukt het wel om overeind te blijven, maar als hij een stevige wall-in heeft (zodat roaches of banelings er niet kost-effectief doorkunnen) zijn basis verder goed in het oog heeft, zodat overlord drops en nydus worms ook geen kans hebben en dan gewoon een midgame MMM-push+siege tanks doet dan ben ik er geweest. Ik weet dat infestors de oplossing zijn, maar ik ben gewoon niet effectief genoeg met mijn infestors. Oefening baart kunst.

Maar dat is niet zozeer wat er mis is met terran, meer wat er mis is met mijn speelstijl tegen terran. Wat er mis is, is dat ze niet alleen effectief kunnen zijn met deze bioball, maar nog 4 of 5 andere taktieken die ook uiterst effectief -en niet all in- zijn en je wegens de fortificatie niet zomaar kunt zien wat er gebouwd wordt. Hoogstens een zergling om te kijken wat er op hem schiet en een overlord die 3 centimeter de basis binnenvliegt voordat hij kapot is. Overseers en changelings doen het iets beter, maar het is duur en lastig.
pi_85675238
Ik zit eindelijk in silver...op naar gold en dan heb ik mijn max wel bereikt denk ik :)
Farklı olanlar onların derdi
  woensdag 25 augustus 2010 @ 08:56:47 #139
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_85677233
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 02:00 schreef Disko.Krali het volgende:
Ik zit eindelijk in silver...op naar gold en dan heb ik mijn max wel bereikt denk ik :)
Ben gisteren ook gepromoveerd naar silver :)
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_85678100
Gefeliciteerd allebei :)
  woensdag 25 augustus 2010 @ 09:39:03 #141
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_85678154
Speel nu wat minder afwachtend en het werkt veel beter. Ook al mislukt het, mijn macro is goed genoeg om een eventuele tegen aanval af te slaan en het dan af te maken.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_85678186
hehe gister roostervrije dag gehad....damn wat heb ik veel sc2 gespeeld maar ging lekker met me maatje. Maarja was wel bronzeleague omdat die 2 weken op vakantie is geweest :P
I'm not the man you think I am!
pi_85678243
Begin steeds meer en meer gebruik te maken van muta's, in plaats van mijn geliefde infestors. Ook tegen toss blijkt dit zeer goed te werken mits je de boel goed verborgen kan houden bij scouts.


Overseer boven de directe lijn van toss naar mijn basis, queens / spore beetje die kant op zetten en de observers oppikken. Direct na een dode observer into mutaharrassen, works so far!

Sta nu wel positief in diamond goodgawd ;) krap an ;)
  woensdag 25 augustus 2010 @ 10:02:13 #144
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_85678717
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 01:29 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Zo ga ik echt niet een spelletje in. Maar het is nu eenmaal wel zo dat ik weinig kan beginnen tegen een goed spelende terran. Als hij rare dingen doet als bunker rushen, dan lukt het wel om overeind te blijven, maar als hij een stevige wall-in heeft (zodat roaches of banelings er niet kost-effectief doorkunnen) zijn basis verder goed in het oog heeft, zodat overlord drops en nydus worms ook geen kans hebben en dan gewoon een midgame MMM-push+siege tanks doet dan ben ik er geweest. Ik weet dat infestors de oplossing zijn, maar ik ben gewoon niet effectief genoeg met mijn infestors. Oefening baart kunst.

Maar dat is niet zozeer wat er mis is met terran, meer wat er mis is met mijn speelstijl tegen terran. Wat er mis is, is dat ze niet alleen effectief kunnen zijn met deze bioball, maar nog 4 of 5 andere taktieken die ook uiterst effectief -en niet all in- zijn en je wegens de fortificatie niet zomaar kunt zien wat er gebouwd wordt. Hoogstens een zergling om te kijken wat er op hem schiet en een overlord die 3 centimeter de basis binnenvliegt voordat hij kapot is. Overseers en changelings doen het iets beter, maar het is duur en lastig.
Ik weet niet of het in SCII nog zo expliciet op gaat als in SCI maar de grootste kracht van terran is ook de grootste valkuil. Je geeft het al aan, als een terran goed Wallt, etc is er geen doorkomen aan. Klopt, maar Terran is ook relatief inmobiel en daardoor makkelijk te containen. Door zelf als een gek mapcontrol te nemen, te expanden dwing je een Terran uit die veilige Turtle te komen. Op die momenten kun je toeslaan.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_85680253
Heey, speel SCII ook sinds kort. Waar staat dat cijfer achter de namen van spelers in de OP voor?
Als je goed kijkt........zie je hier letters staan.
pi_85680326
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:02 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik weet niet of het in SCII nog zo expliciet op gaat als in SCI maar de grootste kracht van terran is ook de grootste valkuil. Je geeft het al aan, als een terran goed Wallt, etc is er geen doorkomen aan. Klopt, maar Terran is ook relatief inmobiel en daardoor makkelijk te containen. Door zelf als een gek mapcontrol te nemen, te expanden dwing je een Terran uit die veilige Turtle te komen. Op die momenten kun je toeslaan.
Dat gaat helaas niet meer op in SC2. Daar kan terran met een leger dat ongeveer half zo groot is als jouw leger je als nog volledig wegvagen en hebben ze aan 1 base voldoende.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_85680356
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:49 schreef Smight het volgende:
Heey, speel SCII ook sinds kort. Waar staat dat cijfer achter de namen van spelers in de OP voor?
Dat is het "nummer" van je character. Aangezien er meerdere mensen zijn met dezelfde naam heb je ook een verborgen nummer meegekregen. Daarmee voorkom je dus dat je allemaal mensen hebt die blabla1 en blabla2 heten.

quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 00:24 schreef Wriggles het volgende:

[..]

Sentries kunnen helpen, maar daar stel je het vaak alleen mee uit. :P
[..]

Charge helpt inderdaad, maar die heb je early game niet. ;(
Die kan je behoooorlijk snel hebben. over het algemeen is charge of bijna klaar of al af op moment dat hij me komt halen. Zonder charge hoef je het niet te proberen tegen terran.

quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 02:00 schreef Disko.Krali het volgende:
Ik zit eindelijk in silver...op naar gold en dan heb ik mijn max wel bereikt denk ik :)
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 08:56 schreef Katth het volgende:

[..]

Ben gisteren ook gepromoveerd naar silver :)
Goed bezig! Nu op naar de diamond league ;)

quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 01:29 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Zo ga ik echt niet een spelletje in. Maar het is nu eenmaal wel zo dat ik weinig kan beginnen tegen een goed spelende terran. Als hij rare dingen doet als bunker rushen, dan lukt het wel om overeind te blijven, maar als hij een stevige wall-in heeft (zodat roaches of banelings er niet kost-effectief doorkunnen) zijn basis verder goed in het oog heeft, zodat overlord drops en nydus worms ook geen kans hebben en dan gewoon een midgame MMM-push+siege tanks doet dan ben ik er geweest. Ik weet dat infestors de oplossing zijn, maar ik ben gewoon niet effectief genoeg met mijn infestors. Oefening baart kunst.

Maar dat is niet zozeer wat er mis is met terran, meer wat er mis is met mijn speelstijl tegen terran. Wat er mis is, is dat ze niet alleen effectief kunnen zijn met deze bioball, maar nog 4 of 5 andere taktieken die ook uiterst effectief -en niet all in- zijn en je wegens de fortificatie niet zomaar kunt zien wat er gebouwd wordt. Hoogstens een zergling om te kijken wat er op hem schiet en een overlord die 3 centimeter de basis binnenvliegt voordat hij kapot is. Overseers en changelings doen het iets beter, maar het is duur en lastig.
Dat dus. Daarnaast is het vrij absurd dat je tier 2 nodig hebt om tier 1 en 1.5 te counteren en dat terran een tier 2 unit heeft (ghost) die met een schot je gehele leger half dood heeft (EMP) waar je niet tegen kan microën of een andere effectieve verdediging tegen hebt. Feedback is geen optie aangezien de range veel korter is dan EMP.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 10:56:15 #148
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_85680473
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:53 schreef Harlon het volgende:

Goed bezig! Nu op naar de diamond league ;)
Hehe, mijn focus ligt niet echt op de 1v1, maar meer 2v2. Vind ik leuker.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_85680540
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:56 schreef Katth het volgende:

[..]

Hehe, mijn focus ligt niet echt op de 1v1, maar meer 2v2. Vind ik leuker.
Ik speel eigenlijk ook vooral 2 v 2. Alleen 1 v 1 als geen van m'n maatjes online is.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 10:58:54 #150
151340 Casino.Bob
level 100 paladin
pi_85680553
ben Terran en op zowat iedere popullaire build order moet ik op 14 of 15 supply een orbital command bouwen, maar als ik deze pas later op bouw, ongeveer op 20 dan kan ik veel sneller een legertje pompen en gaat alles een stuk makkelijker. Doe ik iets fout of zijn die build orders toch niet zo geniaal?
anders steek je gewoon even je tong erin
pi_85680803
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:58 schreef Casino.Bob het volgende:
ben Terran en op zowat iedere popullaire build order moet ik op 14 of 15 supply een orbital command bouwen, maar als ik deze pas later op bouw, ongeveer op 20 dan kan ik veel sneller een legertje pompen en gaat alles een stuk makkelijker. Doe ik iets fout of zijn die build orders toch niet zo geniaal?
Mules zouden er voor moeten zorgen dat je veel sneller de mineralen binnen krijgt.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_85680817
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:58 schreef Casino.Bob het volgende:
ben Terran en op zowat iedere popullaire build order moet ik op 14 of 15 supply een orbital command bouwen, maar als ik deze pas later op bouw, ongeveer op 20 dan kan ik veel sneller een legertje pompen en gaat alles een stuk makkelijker. Doe ik iets fout of zijn die build orders toch niet zo geniaal?
Orbital command betaalt zich beter en sneller terug dan scv's, mits je op tijd MULE gebruikt.
pi_85680916
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:53 schreef Harlon het volgende:

Dat dus. Daarnaast is het vrij absurd dat je tier 2 nodig hebt om tier 1 en 1.5 te counteren en dat terran een tier 2 unit heeft (ghost) die met een schot je gehele leger half dood heeft (EMP) waar je niet tegen kan microën of een andere effectieve verdediging tegen hebt. Feedback is geen optie aangezien de range veel korter is dan EMP.
Dat Tier gebeuren is nooit echt duidelijk in te delen. Ja, bij Zerg na de Lair en Hive upgrade, maar in principe kijk je bij Terran en Protoss naar het aantal gebouwen dat nodig is om tot die unit te komen. Dan zou je op zoiets uitkomen:

Protoss:
T1: Zealot / (Stalker / Sentry)
T2: Immortal / Observer / Phoenix / Void Ray / Warp Prism
T3: High Templar / Dark Templar / Collosus / Carrier / Mothership

Terran:
T1: Marine / Marauder / Reaper / (Hellion)
T2: Siege Tank / Ghost / Viking / Medivac / Banshee / Raven
T3: Thor / Battlecruiser

Zerg:
T1: Zergling / Queen / (Roach / Baneling) / Overlord
T2: Hydralisk / Mutalisk / Infestor / Corruptor / Overseer
T3: Ultralisk / Brood Lord

Tussen haakjes eigenlijk 1.5, maar bij Terran is de vraag of je Tech Lab als extra gebouw telt. Misschien moet je gewoon tellen hoeveel gebouwen en upgrades er vooraf gingen, maar dan krijg je 5 tires ofzo :P

Hier trouwens een interessant overzicht van de damage van alle units en de DPS: http://www.broodlings.com/dps-all.php :)

[ Bericht 2% gewijzigd door YoshiBignose op 25-08-2010 11:18:48 ]
Facts don't care about your feelings
  woensdag 25 augustus 2010 @ 11:10:11 #154
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_85680938
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:42 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Sta nu wel positief in diamond goodgawd ;) krap an ;)
Ja ik ook diamond, maar wat ik bedoel te zeggen. Als je op amateur niveau aan hardlopen doet en je doet een gestroomlijnd pak aan dan kan harry zonder gestroomlijnd pak nog dik van je winnen. Maar ben je professioneel en je rent op de olympische spelen dan maakt elk klein detail verschil. Want als Piet geen gestroomlijnd pak aan doet dan verliest ie geheid van Jan die dat wel aan heeft.

Dus wat ik bedoel met alles onder platinum moet niet miepen is, je kan beter eerst de vleugels van het vliegtuig er op zetten voordat je hem gestroomlijnder probeert te maken.

Want het is natuurlijk niet zo dat Terran in verhouding 2 tot 1 staat met die andere twee. Het zijn subtiele dingen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door GoodGawd op 25-08-2010 12:24:41 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  woensdag 25 augustus 2010 @ 11:11:35 #155
151340 Casino.Bob
level 100 paladin
pi_85680989
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:06 schreef Harlon het volgende:

[..]

Mules zouden er voor moeten zorgen dat je veel sneller de mineralen binnen krijgt.
Mule gebruik ik ook meteen, misschien rush ik te snel voor de normale build order.
anders steek je gewoon even je tong erin
pi_85681770
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat Tier gebeuren is nooit echt duidelijk in te delen. Ja, bij Zerg na de Lair en Hive upgrade, maar in principe kijk je bij Terran en Protoss naar het aantal gebouwen dat nodig is om tot die unit te komen. Dan zou je op zoiets uitkomen:

Protoss:
T1: Zealot / (Stalker / Sentry)
T2: Immortal / Observer / Phoenix / Void Ray / Warp Prism
T3: High Templar / Dark Templar / Collosus / Carrier / Mothership

Terran:
T1: Marine / Marauder / Reaper / (Hellion)
T2: Siege Tank / Ghost / Viking / Medivac / Banshee / Raven
T3: Thor / Battlecruiser

Zerg:
T1: Zergling / Queen / (Roach / Baneling) / Overlord
T2: Hydralisk / Mutalisk / Infestor / Corruptor / Overseer
T3: Ultralisk / Brood Lord

Tussen haakjes eigenlijk 1.5, maar bij Terran is de vraag of je Tech Lab als extra gebouw telt. Misschien moet je gewoon tellen hoeveel gebouwen en upgrades er vooraf gingen, maar dan krijg je 5 tires ofzo :P

Hier trouwens een interessant overzicht van de damage van alle units en de DPS: http://www.broodlings.com/dps-all.php :)
Thor is T3, je hebt naast de factory ook nog de armory nodig. Baneling is tier 1.5.

Carrier, mothership en broodlord worden als tier 3.5 gezien.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_85683561
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:53 schreef Harlon het volgende:

[..]

Dat is het "nummer" van je character. Aangezien er meerdere mensen zijn met dezelfde naam heb je ook een verborgen nummer meegekregen. Daarmee voorkom je dus dat je allemaal mensen hebt die blabla1 en blabla2 heten.

Waar kan ik dit nummer vinden?
Als je goed kijkt........zie je hier letters staan.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 12:20:33 #158
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_85683579
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:19 schreef Smight het volgende:

[..]

Waar kan ik dit nummer vinden?
Met je muis over je portrait gaan
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_85683719
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:20 schreef Salamando het volgende:

[..]

Met je muis over je portrait gaan
Dank u :)
Als je goed kijkt........zie je hier letters staan.
pi_85684347
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat Tier gebeuren is nooit echt duidelijk in te delen. Ja, bij Zerg na de Lair en Hive upgrade, maar in principe kijk je bij Terran en Protoss naar het aantal gebouwen dat nodig is om tot die unit te komen. Dan zou je op zoiets uitkomen:

Protoss:
T1: Zealot / (Stalker / Sentry)
T2: Immortal / Observer / Phoenix / Void Ray / Warp Prism
T3: High Templar / Dark Templar / Collosus / Carrier / Mothership

Terran:
T1: Marine / Marauder / Reaper / (Hellion)
T2: Siege Tank / Ghost / Viking / Medivac / Banshee / Raven
T3: Thor / Battlecruiser

Zerg:
T1: Zergling / Queen / (Roach / Baneling) / Overlord
T2: Hydralisk / Mutalisk / Infestor / Corruptor / Overseer
T3: Ultralisk / Brood Lord

Tussen haakjes eigenlijk 1.5, maar bij Terran is de vraag of je Tech Lab als extra gebouw telt. Misschien moet je gewoon tellen hoeveel gebouwen en upgrades er vooraf gingen, maar dan krijg je 5 tires ofzo :P

Hier trouwens een interessant overzicht van de damage van alle units en de DPS: http://www.broodlings.com/dps-all.php :)
Haha, als je puur gebouwen gaat tellen dan zijn Ultralisks en Brood Lords T5 :P Je hebt namelijk een Infestor Pit nodig om je Hive te morphen. Overigens is dat ook een puntje wat ik echt wel behoorlijk belachelijk vind. Heb het even nagerekend en Zerg doet er 1 1/2 minuut aan bouwtijd langer over (van T0 naar het moment dat hij eruit floept) om een brood lord eruit te pompen dan Terran die een battlecruiser bouwt (of Toss naar carrier). Ultralisk vs. Thor is helemaal een kromme vergelijking.
pi_85685872
Inderdaad. Als het nou een Hydralisk Den had vereist dan kon ik er mee leven want die koop je toch bijna standaard, maar die Infestor Pit is echt puur voor de Infestors. Daarom zeg ik dat die tiers lastig te bepalen zijn, maar Zerg is inderdaad in het nadeel.

Als je een Ultralisk wil maken dan moet je bouwen:

Spawning Pool --> Lair upgrade --> Infestation Pit --> Hive Upgrade --> Ultralisk Den.

Brood Lord nog erger:

Spawning Pool --> Lair upgrade --> Infestation Pit --> Spire --> Hive Upgrade --> Greater Spire

Terwijl Thor bijvoorbeeld:

Barracks --> Factory (+Tech Lab) --> Armory

Als je dan ook nog eens naar de kosten gaat kijken word je helemaal misselijk (drones meegerekend).
Pool: 250
Lair: 150 - 100
Pit: 150 - 100
Spire: 250 - 200
Hive: 200 - 150
Greater Spire: 100 - 150
Totaal 1100 minerals en 700 gas.

Wat kost een Thor?
Barracks: 150
Factory: 150 - 100
Tech lab: 50 - 25
Armory: 150 - 100
Totaal 500 minerals en 225 gas.

En dan hoor je mensen zeuren dat Brood Lords imba zijn :O

[ Bericht 15% gewijzigd door YoshiBignose op 25-08-2010 13:27:17 ]
Facts don't care about your feelings
pi_85686044
Is echt appels met peren vergelijken. Als je precies 1 thor wil maken gaat dat sneller dan 1 ultralisk ja. Wil je 10 thors in een keer maken dan heb je ook 10 factory's nodig.
pi_85686164
EMP tegen protoss is echt belachelijk. Had net een gold player tegen me met wat marauders/marines en ghosts. M'n leger was binnen 5 seconden plat. En 't was een flink leger :( Daar kan echt geen micro tegenop hoor, of je moet een koreaan met vijf handen zijn.
pi_85686210
Wat jij nu doet is appels met peren vergelijken, want je doet net alsof je met Zerg oneindig Ultralisken kan pompen. 1 factory maakt een Thor ja, maar ondertussen doet je Barracks, Starport en Command Center ook wat. Bij de Zerg komt dit allemaal uit 1 gebouw, dus zo'n voordeel wil ik het niet noemen.
Facts don't care about your feelings
pi_85686444
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 13:25 schreef tedkees2 het volgende:
EMP tegen protoss is echt belachelijk. Had net een gold player tegen me met wat marauders/marines en ghosts. M'n leger was binnen 5 seconden plat. En 't was een flink leger :( Daar kan echt geen micro tegenop hoor, of je moet een koreaan met vijf handen zijn.
tja dark tempelars bouwen he en eerst zorgen met clocked banshees dat de terran z'n scans opmaakt...

daarom is het ook handig om met cloacked shjt pas te gaan kutte als je ziet dat de enemy base vol met mules staat hehe
I'm not the man you think I am!
pi_85686607
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 13:32 schreef l3laster het volgende:

[..]

tja dark tempelars bouwen he en eerst zorgen met clocked banshees dat de terran z'n scans opmaakt...

daarom is het ook handig om met cloacked shjt pas te gaan kutte als je ziet dat de enemy base vol met mules staat hehe
't probleem zit em er vooral in dat een EMP zo'n beetje van alle units de shields kapot maakt. Da's één schot, waarmee je de helft van de HP van zo'n 20-30 units sloopt. Da's echt ENORM veel.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 13:36:37 #167
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_85686612
Leuke discussie hoor, maar als je echte balance wil dan moet je 2 races verwijderen.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_85686802
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 13:36 schreef tedkees2 het volgende:

[..]

't probleem zit em er vooral in dat een EMP zo'n beetje van alle units de shields kapot maakt. Da's één schot, waarmee je de helft van de HP van zo'n 20-30 units sloopt. Da's echt ENORM veel.
True maar je moet er wel helemaal een ghost acadamy voor aanschaffen, want voor de rest is een ghost best nutteloos. Psyonic Storm kan ook best veel damage doen en Fungal Growth ook.
Facts don't care about your feelings
pi_85687391
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 13:36 schreef Katth het volgende:
Leuke discussie hoor, maar als je echte balance wil dan moet je 2 races verwijderen.
Ach, de balans is op dit moment best OK. En idd, storm/growth zijn ook sterk. Wat betreft storm kan je daar wel uitlopen. En ik geloof nooit dat je met één storm de shields EN energy van de hele groep units kan slopen ;-)
pi_85687672
Vind de balans echt slecht in ZvT. PvT gaat wel ookal vind ik de moeite en tech die je nodig hebt om een bioball te breken wel wat hoog, maar daar leer je alleen maar van.


Zou zoiezo ghost en HT niet vergelijken want ghost zijn gewoon veel beter in PvT.
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_85689142
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 13:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

True maar je moet er wel helemaal een ghost acadamy voor aanschaffen, want voor de rest is een ghost best nutteloos. Psyonic Storm kan ook best veel damage doen en Fungal Growth ook.
EMP is wel heel sterk tegen toss, maar zoals gezegd zij Psi Storm en Fungal Growth ook sterke spells. Het is te makkelijk om te zeggen dat EMP te sterk is, omdat het in een keer 100 punten aan shields opblaast, en alle energy weghaalt. Aan de andere kant, je hebt vervolgens nog wel een leger nodig om je tegenstander af te maken. Dit in tegenstelling tot psi storm, die gewoon damage doet tot het maximum, of het nou shields of hitpoints zijn. Hetzelfde voor FG: minder damage, maar een snare, zodat banelings vrolijk naarbinnen kunnen rollen of hydras vanaf een afstandje kunnen schieten. Ook altijd leuk om void rays te FGen en dan weg te rennen met je hydras, zodat ze hun charge kwijt zijn. Dat kan net zo funest zijn als een goedgeplaatste EMP tegen toss.

Dat wil niet zeggen dat EMP niet misschien wat sterk is. Sowieso vind ik dat EMP geen units moet revealen: dat het als een detector werkt vind ik wel echt belachelijk. Bouw lekker ravens als je on-the-move wilt kunnen detecten, want terran heeft het al lekker makkelijk met scan sweep.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:41:33 #172
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_85689324
Heeft iemand nog een aardige strategie voor TvT? Ik ga vaak ten onder omdat ik ofwel teveel op economie focus, of omdat mn reaperrush faalt. Ik speel hoog in gold (3).
ff wachten nog
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:50:00 #173
151340 Casino.Bob
level 100 paladin
pi_85689690
ik kan ingame mijn portret en achievements niet zien. zijn er meer mensen met dit probleem?
anders steek je gewoon even je tong erin
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:50:19 #174
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_85689700
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:50 schreef Casino.Bob het volgende:
ik kan ingame mijn portret en achievements niet zien. zijn er meer mensen met dit probleem?
Was gisteren ook al zo.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_85690081
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:50 schreef Casino.Bob het volgende:
ik kan ingame mijn portret en achievements niet zien. zijn er meer mensen met dit probleem?
Verschild, de ene keer wel, de ander keer niet.
Als je goed kijkt........zie je hier letters staan.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 15:02:37 #176
151340 Casino.Bob
level 100 paladin
pi_85690170
irritant is het, maar de achievements werken wel. heb gister onbewust een stuk of 5 binnengehaald. :')
anders steek je gewoon even je tong erin
pi_85690193
Vinden jullie dit iets voor in de OP?

Als je goed kijkt........zie je hier letters staan.
pi_85690240
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:41 schreef Game_Error het volgende:
Heeft iemand nog een aardige strategie voor TvT? Ik ga vaak ten onder omdat ik ofwel teveel op economie focus, of omdat mn reaperrush faalt. Ik speel hoog in gold (3).
reaper rush is niet echt een goede strat tegen t ook.
pi_85690721
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 13:32 schreef l3laster het volgende:

[..]

tja dark tempelars bouwen he en eerst zorgen met clocked banshees dat de terran z'n scans opmaakt...

daarom is het ook handig om met cloacked shjt pas te gaan kutte als je ziet dat de enemy base vol met mules staat hehe
Jammer genoeg zijn veel mensen niet pro genoeg om constant hun energie te gebruiken :(
  woensdag 25 augustus 2010 @ 15:21:04 #180
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_85690928
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:04 schreef Zodie het volgende:

[..]

reaper rush is niet echt een goede strat tegen t ook.
Gisteren nog een match binnen 5 min mee gewonnen :)
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_85691044
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 13:32 schreef l3laster het volgende:

[..]

tja dark tempelars bouwen he en eerst zorgen met clocked banshees dat de terran z'n scans opmaakt...

daarom is het ook handig om met cloacked shjt pas te gaan kutte als je ziet dat de enemy base vol met mules staat hehe
Ik snap niet helemaal hoe DT een counter zijn voor ghosts. Je bedoelt dat je DT kunt gebruiken om zijn ghosts te snipen? Zelfs dan is een EMP een detector...

Ook, als je protoss bent heb je dus geen banshees heh? Of lees ik volledig over je punt heen?
pi_85691953
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:03 schreef Smight het volgende:
Vinden jullie dit iets voor in de OP?

[ afbeelding ]
Ik vind 'm tof :)

quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:24 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal hoe DT een counter zijn voor ghosts. Je bedoelt dat je DT kunt gebruiken om zijn ghosts te snipen? Zelfs dan is een EMP een detector...

Ook, als je protoss bent heb je dus geen banshees heh? Of lees ik volledig over je punt heen?
Ik mis hem ook ff volledig. In principe heb je feedback om ghosts te snipen, maar om ghosts tussen een hele blob van mannetjes met medivacs erboven weg te plukken is niet te doen. Afgezien van het feit dat je niet dichtbij genoeg kan komen omdat je al lang je energie kwijt bent vanwege de EMP.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_85692208
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:24 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal hoe DT een counter zijn voor ghosts. Je bedoelt dat je DT kunt gebruiken om zijn ghosts te snipen? Zelfs dan is een EMP een detector...

Ook, als je protoss bent heb je dus geen banshees heh? Of lees ik volledig over je punt heen?
hehe jah sorry, ik denk altijd in 2vs2. En meeste 2vs2 teams spelen Terran/Protoss :D

maareh, zo vaak kom ik het nog niet tegen hoor spelers die een ghost in een army gebruiken...

Hoogstens los maar dan vs zerg in 4vs4 of zo... en in long games :)
I'm not the man you think I am!
pi_85693177
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:50 schreef Harlon het volgende:

[..]

Ik vind 'm tof :)
[..]

Ik mis hem ook ff volledig. In principe heb je feedback om ghosts te snipen, maar om ghosts tussen een hele blob van mannetjes met medivacs erboven weg te plukken is niet te doen. Afgezien van het feit dat je niet dichtbij genoeg kan komen omdat je al lang je energie kwijt bent vanwege de EMP.
Dat snipen is best te doen, zolang er geen tig units boven hangen pest is meer dat EMP range een stuk groter is dan feedback.

HT zijn gewoon te langzaam en hebben te weinig range, neemt niet weg dat je er wel leuke dingen mee kan doen een storm op de mineral line en hij verdient zich terug. Zonde alleen dat feedback niet op gebouwen werkt en EMP wel.

[ Bericht 12% gewijzigd door Moro op 25-08-2010 16:22:12 ]
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_85693202
Ik ben van 4v4 silver naar platinum gesprongen... :o
pi_85694001
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 16:16 schreef Moro het volgende:

[..]

Dat snipen is best te doen, zolang er geen tig units boven hangen pest is meer dat EMP range een stuk groter is dan feedback.

HT zijn gewoon te langzaam en hebben te weinig range, neemt niet weg dat je er wel leuke dingen mee kan doen een storm op de mineral line en hij verdient zich terug. Zonde alleen dat feedback niet op gebouwen werkt en EMP wel.
Da's het hele probleem. Net ook weer een terran die zo vriendelijk was om ghosts er buiten te houden en dan win ik het "redelijk makkelijk" omdat ik wel duidelijk beter was, maar als zodra ghosts mee doen is het einde verhaal.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_85701996
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:21 schreef Katth het volgende:

[..]

Gisteren nog een match binnen 5 min mee gewonnen :)
Ja leuk, maar dat maakt het nog geen goede strat tegen t. 1 Marauder/helion of paar marines en je hebt er niks meer aan.
pi_85702000
Hoera, ik ben naar een gouden divisie gepromoveerd :). Er valt nog steeds veel te verbeteren (minder ondoordachte aanvallen, sterke economie), maar platinum lijkt me nog ver buiten mijn bereik. Maar ik kom ook niet meer als een komplete beginner over :).
pi_85705620
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:12 schreef Zodie het volgende:

[..]

Ja leuk, maar dat maakt het nog geen goede strat tegen t. 1 Marauder/helion of paar marines en je hebt er niks meer aan.
reapers doen bonus damage tegen light, marines zijn light. Als je evenveel reapers als marines hebt dan winnen de reapers het dik hoor :) en dan ff snel die reactor slopen en daarna je barracks en je hebt een probleem.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_85705811
Ja, Reapers hebben een 16,36 DPS tegen light. Marines met stimpack 10,46 DPS. 1:1 winnen Reapers, maar een Reaper is dubbel zo duur als een Marine.
Facts don't care about your feelings
pi_85706358
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:03 schreef Smight het volgende:
Vinden jullie dit iets voor in de OP?

[ afbeelding ]
Vet heur ^O^
pi_85706389
you want a piece of me boy?
pi_85707110
hehe, of als je op die firebat blijft klikken in singleplayer.

you want a piece of MEAT boy?
Facts don't care about your feelings
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:26:33 #194
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_85711388
Kolere battle.net
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:27:14 #195
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_85711420
You were dropped.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:27:40 #196
151340 Casino.Bob
level 100 paladin
pi_85711444
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:26 schreef Katth het volgende:
Kolere battle.net
godverdomme :(
anders steek je gewoon even je tong erin
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:28:11 #197
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_85711476
Zat net in een winning streak.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:30:50 #198
280395 Nuck.Chorris
Net niet de echte
pi_85711581
was net keihard aan het ownen :(
It was on my fifth birthday that Papa put his hand on my shoulder and said, 'Remember, my son, if you ever need a helping hand, you'll find one at the end of your arm.
pi_85711793
same here, wat een ergernis soms.... ik vind dat battle.net er nét iets te vaak uit ligt.
http://www.fdnl.nl gaming since 1999!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:42:13 #200
151340 Casino.Bob
level 100 paladin
pi_85712016
anders steek je gewoon even je tong erin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')