die langzame slalom komt mij anders regelmatig van pas. Je kent ze wel, bij van die oversteek plaatsen bij basisscholen, met van die oranje jassen enz...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:59 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Ja klopt, dat had ik in het begin veel, als je maximaal stuurt is het erg lastig om op tijd weer terug te komen. Maar ach, de rest van mijn leven hoef ik waarschijnlijk geen langzame slalom meer te doen Alleen een snelle slalom misschien om pylonnen bij wegwerkzaamheden
Nee, je bent in de war met de vertragingsoefeningquote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:52 schreef bodylotion het volgende:
[..]
die langzame slalom komt mij anders regelmatig van pas. Je kent ze wel, bij van die oversteek plaatsen bij basisscholen, met van die oranje jassen enz...
Je hebt auto-theorie en motor-theorie.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:51 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik ga gelijk na me rijbewijs beginnen aan me motor ,want als ik binnen kort de theorie haal hoef ik toch niet meer theorie te doen bij het motorrijden ,want die uitslag is toch een jaar goed of zo ?
Theorie voor de motor en voor de auto is apart, je zult ze dus beide moeten halen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:51 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik ga gelijk na me rijbewijs beginnen aan me motor ,want als ik binnen kort de theorie haal hoef ik toch niet meer theorie te doen bij het motorrijden ,want die uitslag is toch een jaar goed of zo ?
ik had een vraag over de minimale profieldiepte en wat onderhoudsvriendelijker is, een kardan- of kettingaandrijving.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Theorie voor de motor en voor de auto is apart, je zult ze dus beide moeten halen.
Ik mag maandag weer voor theorie van A. Ik ga dat rotboekje maar eens openslaan.
Hoe is de verdeling qua vragen? Veel verkeersborden, voorrang etc. en weinig technische eisen aan een motor? (zoals de idiote vragen wat de maximale dimensies zijn van een motor met zijspan ofzo )
Net 50 vragen geoefend en ik had er 5 fout, terwijl ik voor A nog moet leren
Ok, dus als 't goed is kan ik een hoop teren op m'n B-rijbewijs/ervaring. Dan ga ik nu nog maar ff die onzin feitjes stampen denk ik...quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:53 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik had een vraag over de minimale profieldiepte en wat onderhoudsvriendelijker is, een kardan- of kettingaandrijving.
Ik heb de CD rom van Veka best en Verjo en het boek van ANWB.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:34 schreef fespo het volgende:
welke theorie boeken gebruiken jullie?
Ik ben idd allang geslaagd, 1e les was 13-05-2009 en ik ben op 26-11-09 geslaagd!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:45 schreef HeetBoven het volgende:
Hoi,
Zijn deze gasten nou nog niet geslaagd??
Volgens mij allemaal oude meuk die uit de OP kan.
ForumGek Eerste rijles: 13-05-2008 Theorie: 26-05-2009 AVB: 04-06-2009 AVD: nnb Rijschool: Oosterpoort, Groningen Lesmotor: AVB: Honda CB500
Lonaa Eerste rijles: 23-06-09 Theorie: 11-08-09 AVB: nnb AVD: nnb Rijschool : De Veluwe, Apeldoorn Lesmotor: Honda CB 500
Thorical Eerste rijles: 18-07-09 Theorie: nnb AVB: 18-09-2009 AVD: nnb Rijschool : Ed Ishak, Amsterdam Lesmotor: Honda CB500
Schokbreker Eerste rijles: 25-06-09 Theorie: 09-09-09 AVB: nnb AVD: nnb Rijschool : F. Van Gulik, Amsterdam Lesmotor: Honda CBF 500
Catch22- Eerste rijles: ??-2007 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool : Nijland Emmen, eerder Motodrome Zwolle Lesmotor: Suzuki
AudiS4S5 Eerste rijles: 00-00-2009 Theorie: 27-08-2009 AVB: 08-07-2009 AVD: 30-09-2009 Rijschool: Lesmotor:
Lachequote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:00 schreef RetepV het volgende:
Wow, ben ik al weer in 2008 geslaagd?
Ik ben inmiddels bezig een circuitmotor in elkaar te zetten. Dikke lol met een Fireblade onder je hol .
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/16849376#16849376
Dat was inderdaad het belangrijkste... Vooral omdat het wegdek erg glad was, had ik nog meer afstand moeten houden.. Zodat ik bijvoorbeeld wat eerder/sneller kon anticiperen op een afslaande auto, waar ik dan even omheen moest.. Dat soort dingen.. Maar het was ook denk ik het totaalplaatje wat niet helemaal klopte, ik denk dat het wat rommelig oogde. En ook de weersomstandigheden in dit mooie kustgebied maakten me wat nerveus. Nou ja, iets om aan te werken...quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:28 schreef ufopiloot het volgende:
Balen! Waar ben je precies voor gezakt? Of was dat 'vooruit kijken' het enige wat ze te zeggen hadden?
Stepje aan de grond tijdens de uitwijkoefening kunnen ze heel erg waarderen.quote:
dan gaat ie maximaal plat, en dat is baasquote:Op maandag 23 augustus 2010 23:08 schreef Hoogheid het volgende:
Hoezo kunnen ze dat waarderen? Ik heb dat eens gehad maar ik voelde mijzelf daarna in ieder geval niet zo prettig meer, ik ging gelijk veel voorzichtiger rijden en veel minder plat om uit te wijken.
Tijdens de examen zelf was het de eerste keer voor mij, zowel de bocht naar links als naar rechts.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:08 schreef Hoogheid het volgende:
Hoezo kunnen ze dat waarderen? Ik heb dat eens gehad maar ik voelde mijzelf daarna in ieder geval niet zo prettig meer, ik ging gelijk veel voorzichtiger rijden en veel minder plat om uit te wijken.
Of je wijkt héél erg uit, óf je rijdt gewoon veels te snel dan....quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:51 schreef tralalala het volgende:
[..]
Stepje aan de grond tijdens de uitwijkoefening kunnen ze heel erg waarderen.
Dat zullen nog steeds wel die 2 oude examinatoren zijn, relaxte gasten.
Wat? Tijdens het examen de eerste keer dat je de uitwijkoefening moest doen? En naar rechts? Like wtf, ik heb hem alleen maar aan de linkerkant geoefend?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 00:02 schreef tralalala het volgende:
[..]
Tijdens de examen zelf was het de eerste keer voor mij, zowel de bocht naar links als naar rechts.
En die twee gasten moesten keihard lachen en gaven nog een compliment ook.
Goed bezigquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:33 schreef Maharbal het volgende:
Vandaag theorie gehaald en morgen gaan we voor AVB. Moet goedkomen.
Je gaat toch van links naar rechts.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 00:31 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Of je wijkt héél erg uit, óf je rijdt gewoon veels te snel dan....
[..]
Wat? Tijdens het examen de eerste keer dat je de uitwijkoefening moest doen? En naar rechts? Like wtf, ik heb hem alleen maar aan de linkerkant geoefend?
Ah, evenveel als ik dus eigenlijkquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:55 schreef Maharbal het volgende:
Euh, volgens mij 12 ingekocht maar ik heb er maar 11 gehad. We hebben gister even besloten dat ik een uurtje meeneem naar het AVD gedeelte (relaxed van die instructeur ).
Vandaag nog één uurtje gehad 3 uur voor het examen, maar dat was eigenlijk helemaal niet meer nodig. Maar better safe than sorry!
Als ik over een jaar onbegrensd mag rijden ga ik met mijn pa naar amerika en daar motorrijden, maar dan blijven we waarschijnlijk in het westen. Iig wel route 66 dus.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:23 schreef ufopiloot het volgende:
Dit is trouwens zó vet:
http://www.dumpert.nl/med(...)nsamerica_trail.html
Echt, dit wil ik 100% zeker gaan doen, binnen nu en.. 10 jaar Van oost naar west in Amerika, je komt langs alle soorten natuur die je maar kan bedenken, de vrijheid, de onverharde wegen, de uitzichten. En dan van motel naar motel heel Amerika door.. Geweldig
Bij welke rijschool zit je ? Tilstra?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:55 schreef Maharbal het volgende:
Euh, volgens mij 12 ingekocht maar ik heb er maar 11 gehad. We hebben gister even besloten dat ik een uurtje meeneem naar het AVD gedeelte (relaxed van die instructeur ).
Vandaag nog één uurtje gehad 3 uur voor het examen, maar dat was eigenlijk helemaal niet meer nodig. Maar better safe than sorry!
Ze schatten iedereen in op 40 uur, er wordt namelijk helemaal niet geschat, dat zeggen ze alleen maar Dat pakket heb ik ook niet genomen. Qua losse lessen waren ze idd niet de goedkoopste, maar ook niet schrikbarend duur naar mijn mening. En ik had een prima instructeur waar ik goed mee overweg kon Dat was ook wel belangrijk op dat moment omdat ik toen ernstig onzeker was. Heb uiteindelijk 30+ uur gemaakt voordat ik geslaagd was 3,5 jaar terug.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:28 schreef Hoogheid het volgende:
Martien Don, de grootste afzetter van het Westland Dat is pas een afrader! Heb daar eens een paar proeflessen en een intest gedaan met een bepaalde actie voor mijn autorijbewijs. Toen schatten ze mij na die lessen in op 40 uur, en boden ze mij een pakket aan van 2500 euro. Dat terwijl ik direct vanaf de eerste minuut zelf schakelde etc. Dat aanbod heb ik natuurlijk geweigerd, en vervolgens heb ik bij een andere rijschool voor 900 euro en meer dan twee zo weinig lessen mijn rijbewijs gehaald
Grofweg kan je er wel 1000 euro ervoor uittrekken, een beetje hetzelfde als een autorijbewijs, aangenomen dat je je autorijbewijs al hebt en dus waarschijnlijk het kan halen met wat minder lessen dan gemiddeld. De tijdsperiode ligt helemaal aan jezelf en de tijd die jij er voor over hebt. Als je zorgt dat de examens gewoon gepland staan zodat je daar niet op hoeft te wachten, heb je alles zelf in de hand.
Zo bekend Ik ben een enorme "ooghoekenkijker", dat moest ik echt afleren tijdens mijn autolessen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:47 schreef Hoogheid het volgende:
Ik heb er nu 14 uur opzitten, heb er 12 gehad voor voertuigbeheersing (waarvan 4 uur puur herhaling en achteraf overbodig, het examen stelt niks voor), en 2 tot nu toe voor verkeersdeelname. Ik denk dat ik er nog 4 of 6 uur aanplak voor verkeersdeelname (3 lessen van 2 uur) waarna ik mijn examen heb. Maar dat is nog even kijken, moet nog een examen plannen en ik heb volgende week pas mijn theorie-examen.
Kost mij alles bij elkaar 1135 euro als ik mijn examen haal. Niet de goedkoopste denk ik, maar een hele leuke en gezellige rijschool.
Maar de verkeersdeelname hoeft geen probleem te zijn als je zoveel op de weg zit. Alhoewel er voor de motor weer wat andere dingen zijn om op te letten. Niet over witte strepen rijden, positie op de weg, positie ten opzichte van de belijning, niet over putdeksels rijden, nooit achter een bestelbus of ander hoog voertuig gaan rijden (ook als hij 3-4 wagens voor je rijdt), veel spiegelen bij het wegrijden/afremmen etc. Dat soort motor-specifieke dingen. Voor de rest eigenlijk hetzelfde als bij je autorijbewijs, veel met je hoofd in de rondte draaien om ze de indruk te geven dat je kijkt
ANWB.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:32 schreef justmattie het volgende:
[..]
Bij welke rijschool zit je ? Tilstra?
Hangt van je beschikbare tijd af. Ik ben begonnen met lessen op maandag de 16e aug, en dinsdag de 24e aug had ik m'n AVB.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:19 schreef Thrackan het volgende:
Ik speel al een tijdje met het idee om motor te gaan leren rijden, maar het is nooit echt op de voorgrond geraakt. Nu gaat het de laatste weken wel erg kriebelen, dus ik wilde eens even wat informatie verzamelen. Paar vraagjes:
- Wat ben je (heel grofweg) kwijt voor je lessen en examens?
- Ik zie dat de mensen in de OP grofweg 3 maandjes bezig zijn geweest. Als ik 4 maanden schat, noem ik dan een beetje een realistische termijn om te lessen en examen te doen? Ik heb gewoon een fulltime baan, dus ik zal er apart tijd voor uit moeten trekken.
- Zijn er rijscholen in de regio Rotterdam / Den Haag die af te raden zijn? Ik heb mijn autorijbewijs bij Martien Don gehaald in Wateringen, daar was ik toen wel tevreden mee.
Ik dus ook (nog 2 weken, en dan verhuis ik richting Groningen). Heb je me nooit zien/horen rijden (uitlaat is lek )?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:02 schreef justmattie het volgende:
Ik woon op 5 minuten fietsen van station Camminghaburen, welke practisch naast dat terrein van de ANWB ligt. Dom dat ik daar eigenlijk niet naar heb gezien
Ik zie je en hoor je regelmatig bij de Centralequote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik dus ook (nog 2 weken, en dan verhuis ik richting Groningen). Heb je me nooit zien/horen rijden (uitlaat is lek )?
Maar hoezo, heb je je nu al ergens anders voor aangemeld dan?
De rijschool zit in het FC Twente stadion ( ) en daar had ik ook mn AVB lessen. Maar nu ben ik geswitcht van rijschool en zit ik in almelo. Maar je hebt gelijk, ik moet ook rijden naar de locatie voor de avb lessenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:37 schreef Hoogheid het volgende:
Vreemd.. Hoe willen ze dan dat je op de AVB locatie komt? Ik moest voor mijn AVB-lessen vanaf de rijschool door de stad heen, naar de snelweg, om daar naar een parkeerplaats te rijden, een afstand van 12 kilometer Dus elke les al 24 km op de openbare weg (woohoo ).
Ze bedoelen denk ik dat je eerst je AVB examen moet halen voordat je aan de verkeersdeelname lessen (AVD) kan beginnen?
Die mag er idd uit...quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:45 schreef HeetBoven het volgende:
Lonaa Eerste rijles: 23-06-09 Theorie: 11-08-09 AVB: nnb AVD: nnb Rijschool : De Veluwe, Apeldoorn Lesmotor: Honda CB 500
quote:Op woensdag 1 september 2010 17:59 schreef HeetBoven het volgende:
Gisteren mocht ik voor mijn verjaardag ff flink gassen van mijn instructeur, ff de 160 aangetikt op de A9, wow
AVD is gepland voor 30 september
CBF 500 onbegrenst, haalt de 200quote:Op woensdag 1 september 2010 18:09 schreef Hoogheid het volgende:
De lesmotor waar ik op rijd haalt volgens mij de 160 niet eens
Wacht maar tot je boven de 200 komt… of 250quote:Op woensdag 1 september 2010 17:59 schreef HeetBoven het volgende:
Gisteren mocht ik voor mijn verjaardag ff flink gassen van mijn instructeur, ff de 160 aangetikt op de A9, wow
De wiki is kut, dat is namelijk een quote van de OP, en niet de originele OP zelf.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Waarom is de OP zo kut? in de wiki staat alles netjes onder elkaar (van de lessers) maar in de OP alles achter elkaar...
Zo hard zou ik nou noooit gaanquote:Op woensdag 1 september 2010 18:58 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Wacht maar tot je boven de 200 komt… of 250
Niet dat ik dat aanmoedig
Ik heb Forumgek en Lonaa eruitgegooid omdat die beiden reageerden hier, ik weet niet of de rest er ook uit moet ??quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:45 schreef HeetBoven het volgende:
Hoi,
Zijn deze gasten nou nog niet geslaagd??
Volgens mij allemaal oude meuk die uit de OP kan.
ForumGek Eerste rijles: 13-05-2008 Theorie: 26-05-2009 AVB: 04-06-2009 AVD: nnb Rijschool: Oosterpoort, Groningen Lesmotor: AVB: Honda CB500
Lonaa Eerste rijles: 23-06-09 Theorie: 11-08-09 AVB: nnb AVD: nnb Rijschool : De Veluwe, Apeldoorn Lesmotor: Honda CB 500
Thorical Eerste rijles: 18-07-09 Theorie: nnb AVB: 18-09-2009 AVD: nnb Rijschool : Ed Ishak, Amsterdam Lesmotor: Honda CB500
Schokbreker Eerste rijles: 25-06-09 Theorie: 09-09-09 AVB: nnb AVD: nnb Rijschool : F. Van Gulik, Amsterdam Lesmotor: Honda CBF 500
Catch22- Eerste rijles: ??-2007 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool : Nijland Emmen, eerder Motodrome Zwolle Lesmotor: Suzuki
AudiS4S5 Eerste rijles: 00-00-2009 Theorie: 27-08-2009 AVB: 08-07-2009 AVD: 30-09-2009 Rijschool: Lesmotor:
Boete is toch voor jezelfquote:Op woensdag 1 september 2010 17:59 schreef HeetBoven het volgende:
Gisteren mocht ik voor mijn verjaardag ff flink gassen van mijn instructeur, ff de 160 aangetikt op de A9, wow
AVD is gepland voor 30 september
de weg ernaar toe is juist het spannends hahaquote:Op woensdag 1 september 2010 18:58 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Wacht maar tot je boven de 200 komt… of 250
Niet dat ik dat aanmoedig
_!quote:Op woensdag 1 september 2010 23:04 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Yip... ze kunnen alleen mijn rijbewijs niet afpakken
SPOILER: de nieuwe opOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Plaatjes gefixt, en geslaagden 2008 eruit gehaald.
Als jullie het goed vinden dan zet ik het gelijk in de wiki
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2010 23:52:12 ]
quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:05 schreef Mickeys het volgende:
Dank jullie wel Sounddragon en MarkoAlmelo!
Alleen als je een abonnement hebt.quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:44 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Praat het fok forum terug tegenwoordig?
Ok, welkom en succes met de proefles waar en bij wie ga je hem nemen?quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:11 schreef Anne het volgende:
[..]
Alleen als je een abonnement hebt.
Dankje, ik laat maandag wel even weten hoe ie ging!quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:01 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Ok, welkom en succes met de proefles waar en bij wie ga je hem nemen?
Ok cool...quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:03 schreef Anne het volgende:
[..]
Dankje, ik laat maandag wel even weten hoe ie ging!
In Nijmegen, bij Paul Lam.
Welkom en we zullen je volgen ;-) Succes en heel veel plezier maandagquote:Op zaterdag 4 september 2010 19:03 schreef Anne het volgende:
[..]
Dankje, ik laat maandag wel even weten hoe ie ging!
In Nijmegen, bij Paul Lam.
ljkt me wel. Is dat 3 klokuren of lesuren? Ik heb totaal 17 klokuren (=12 lesuren) AVD waarvan nog 6 op het programma en 15 klokuren (=10 lesuren AVB). Eigenlijk wat teveel denk ik, maar ok.. Wil wel in een keer slagen.quote:Op zondag 5 september 2010 12:05 schreef Maharbal het volgende:
Mijn AVD examen is ingeplanned op 5 oktober. Jammer dat het nog zo lang duurt, maar het is niet anders. Ondertussen heb ik al 3 uur les gehad op de weg, en moet ik er nog 7. Dat moet wel goedkomen dacht ik zo.
Gewoon 10 echte uren in totaal.quote:Op zondag 5 september 2010 12:44 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
ljkt me wel. Is dat 3 klokuren of lesuren? Ik heb totaal 17 klokuren (=12 lesuren) AVD waarvan nog 6 op het programma en 15 klokuren (=10 lesuren AVB). Eigenlijk wat teveel denk ik, maar ok.. Wil wel in een keer slagen.
Thanks btw . Zaterdag mag ik weer een uurtje.quote:Op zondag 5 september 2010 10:50 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Welkom en we zullen je volgen ;-) Succes en heel veel plezier maandag
Helemaal gelijk, ik heb hem vandaag gehaald, jeeeeeh! Ben zo ontzettend blij, eindelijk lekker rijden! Althans, duurt een paar dagen voor ik mijn rijbewijs kan ophalen maar dat is te overzien.. De rit ging gewoon heel goed, het weer was perfect (in tegenstelling tot mijn eerste poging twee weken terug, met windkracht acht en 50 mm regen) en het voelde lekker!quote:Op woensdag 1 september 2010 21:57 schreef Mickeys het volgende:
@fruitmix, balen meis, op naar het volgende examen, gaat je vast en zeker lukken hoor! ;-)
Hey FruitMix,quote:Op maandag 6 september 2010 19:44 schreef Fruitmix het volgende:
[..]
Helemaal gelijk, ik heb hem vandaag gehaald, jeeeeeh! Ben zo ontzettend blij, eindelijk lekker rijden! Althans, duurt een paar dagen voor ik mijn rijbewijs kan ophalen maar dat is te overzien.. De rit ging gewoon heel goed, het weer was perfect (in tegenstelling tot mijn eerste poging twee weken terug, met windkracht acht en 50 mm regen) en het voelde lekker!
Dus officieel geen lesser meer, al begint het echte leren nu pas! Dus ik zal hier af en toe nog wel gluren, mag wel he?
Jihaaa, gefelicidingest meis ;-) welkom bij "mijn" soort hihi. Ik blijf het toch hier ook nog een beetje volgen hoor. Al een motor gekocht? Heb de mijne nu iets gepimpt (knaloranje velglint op zwarte velg) en zal binnenkort wel eenfoto plaatsen.quote:Op maandag 6 september 2010 19:44 schreef Fruitmix het volgende:
[..]
Helemaal gelijk, ik heb hem vandaag gehaald, jeeeeeh! Ben zo ontzettend blij, eindelijk lekker rijden! Althans, duurt een paar dagen voor ik mijn rijbewijs kan ophalen maar dat is te overzien.. De rit ging gewoon heel goed, het weer was perfect (in tegenstelling tot mijn eerste poging twee weken terug, met windkracht acht en 50 mm regen) en het voelde lekker!
Dus officieel geen lesser meer, al begint het echte leren nu pas! Dus ik zal hier af en toe nog wel gluren, mag wel he?
Gefeliciteerdquote:Op maandag 6 september 2010 19:44 schreef Fruitmix het volgende:
[..]
Helemaal gelijk, ik heb hem vandaag gehaald, jeeeeeh! Ben zo ontzettend blij, eindelijk lekker rijden! Althans, duurt een paar dagen voor ik mijn rijbewijs kan ophalen maar dat is te overzien.. De rit ging gewoon heel goed, het weer was perfect (in tegenstelling tot mijn eerste poging twee weken terug, met windkracht acht en 50 mm regen) en het voelde lekker!
Dus officieel geen lesser meer, al begint het echte leren nu pas! Dus ik zal hier af en toe nog wel gluren, mag wel he?
Dus? Je hebt een motor, dan heb je geen last van de spitsquote:Op maandag 6 september 2010 21:19 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Vanavond voor het eerst op de snelweg, ging wel redelijk goed. Volgende week AVB-examen, dan weer over de snelweg. Alleen dan nog met 2 of 3 andere lessers erbij . Volgens mij is het dan ook nog spits
Ja, maar dan rijden we in totaal dus met z'n 4 of 5en, dat zal nog wel interessant worden met inhalen.quote:Op maandag 6 september 2010 22:43 schreef Drinky het volgende:
[..]
Dus? Je hebt een motor, dan heb je geen last van de spits
Nee, er zitten gewoon achterlijke mensen tussenquote:Op donderdag 9 september 2010 13:01 schreef Ker_Plunk het volgende:
Eerste keer toen ik naar theorie ging: 18 gezakt, 4 geslaagd
Zitten gewoon achterlijke vragen tussen
Dudequote:Op donderdag 9 september 2010 12:31 schreef Hoogheid het volgende:
Godverdomme, gezakt voor m'n theorie voor de motor
Geen zak voor geleerd, en helaas dus bij een aantal motor-vragen verkeerd gegokt. Of je helm iets te ruim of tamelijk strak moet zitten, etc. Ook een of andere vraag over bordjes bij een spoorwegovergang, aan welke kant je er voorbij moet rijden.. Hoe je iemand neer moet leggen als hij ligt te braken.. Fuck al die shit man 8 fouten wel uiteindelijk, 2 teveel. Eigenlijk 8 teveel maar ik had nog een paar stomme fouten waarbij het belletje begon te rinkelen op het moment dat de zandloper leeg was En toen had ik dus al een fout antwoord ingevuld.
Voor de volgende keer dus maar weer even mijn theorieboek uit de kast trekken voor dat soort stomme dingen Voel me echt dom nu Maargoed, 12 geslaagd en 8 gezakt, dus het was sowieso een trieste bende. En de vrouw zei nog dat dit een heel goed resultaat was voor de groep in het geheel Nou joepie, iets meer dan de helft geslaagd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Het is toch 80 meter per streepje?quote:Op donderdag 9 september 2010 14:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Spoorwegovergang: 100 meter per streepje en een verschillend bord voor beveiligde en onbeveiligde overgangen, geen rocket science Die vraag over die brakende persoon verbaast me een beetje, maar dat zal wel new style zijn ofzo, maar altijd op zijn zij dus (stabiele zijligging, liefst met een arm of jas onder het hoofd)
Er rijden al genoeg domme kneuzen op de weg; of wil je daar per sè bij gaan horen ?
Geen rocket sciene? En toch zeg je het fout. Het is 80 meter per streep. Daarbij was dat de vraag ook niet, de vraag was, aan welke kant rijd je het bordje voorbij, dat moest je beantwoorden m.b.v. van de richting van de strepen die erop staan (dus schuin links of schuin rechts.. lekker belangrijk ).quote:Op donderdag 9 september 2010 14:07 schreef Sounddragon het volgende:
Spoorwegovergang: 100 meter per streepje en een verschillend bord voor beveiligde en onbeveiligde overgangen, geen rocket science
Alsof je een domme kneus bent als je dat soort kleine dingetjes niet weet Daarbij ben jij nu de enige die ik dom vind, aangezien je hier mij probeert uit te leggen hoe een paaltje bij een spoorwegovergang werkt, en je het fout hebtquote:geworden ook (+ 1X examenkosten).. neem jezelf en die stof serieus man, er rijden al genoeg domme kneuzen op de weg; of wil je daar per sè bij gaan horen ?
Dat klopt ook.. best wel een koude kermis dusquote:wat me wel opvalt aan je post is dat je had verwacht er wel even doorheen te rollen
Kijk, dat is de goede instellingquote:Op vrijdag 10 september 2010 19:31 schreef Vinniiee het volgende:
@Fruitmix: Dankje . Heb er veel zin in
Succes maat! Ben benieuwdquote:
hoi lirpA. Geen stress, meer dan 90% slaagt voor bijzondere verrichtingen, dus dikke kans dat het gewoon goed gaat. Ik had niet eens tijd om zenuwachtig te zijn het is binnen 10 minuten voorbij.quote:Op zondag 12 september 2010 22:43 schreef lirpA het volgende:
Woensdag AVB!
Ik weet dat ik nooit hier post en dat het netjes is om me even voor te stellen, dus dat komt nog wel, maar niemand weet van mijn examen - bijgeloof - de zenuwen eten me op en ik moet het nu even ergens kwijt. Aaaaa ik word helemaal gek van de stress.
Hai allemaal, ik ben lirpA, les in Amsterdam, vond het eerst ontzettend eng, maar ben nu helemaal verslaafd. Mijn kawa gpz 500s staat in de garage op mij en m'n papiertje te wachten.
Bij mij kwam de instructrice nog met een feitje net voor het AVB:quote:Op zondag 12 september 2010 23:32 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
hoi lirpA. Geen stress, meer dan 90% slaagt voor bijzondere verrichtingen, dus dikke kans dat het gewoon goed gaat. Ik had niet eens tijd om zenuwachtig te zijn het is binnen 10 minuten voorbij.
Succes!
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 13 september 2010 14:32 schreef oshiro het volgende:
Theorie binnen! Ik vreesde het ergste, maar had maar 3 fout
Als dat ook voor mij gericht was, bedanktquote:
quote:
Dank, en ook gefeli uiteraard . Vrijdag weer verder lessen, ben benieuwd wanneer ik toe ben aan praktijkexamen. Op dat gebied zijn nog wel wat verbeterpuntjes .quote:Op maandag 13 september 2010 14:40 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
[..]
Als dat ook voor mij gericht was, bedankt
Kleine correctie ik ga 30 september voor AVD AVB had ik eind juli al :dquote:Op maandag 13 september 2010 16:16 schreef Vinniiee het volgende:
@oshiro: Dank je en succes met je praktijk Langzame slalom vind ik echt een kut oefening, maar als je de rest goed hebt is er geen probleem
@HeetBoven: Ook bedankt natuurlijk Wanneer moet je voor AVBD?
Moet maar eens ff kieke of ik 2 avonden kan lessen in de week. Ben normaal pas thuis om 18.15 van stage, en anders duurt het helemaaal zo lang
Eeeuuhhmmm nee...quote:Op donderdag 9 september 2010 17:19 schreef Sounddragon het volgende:
Ghihi.. kut, het is idd 80 meter
Ach ja, met 100 meter zit je dus altijd aan de veilige kant
Ik normaal om 19.20, ik ken je probleem .quote:Op maandag 13 september 2010 16:16 schreef Vinniiee het volgende:
@oshiro: Dank je en succes met je praktijk Langzame slalom vind ik echt een kut oefening, maar als je de rest goed hebt is er geen probleem
@HeetBoven: Ook bedankt natuurlijk Wanneer moet je voor AVB?
Moet maar eens ff kieke of ik 2 avonden kan lessen in de week. Ben normaal pas thuis om 18.15 van stage, en anders duurt het helemaaal zo lang
Sorry, dat bedoel ik inderdaad . Hoeveel lessen heb je gehad?quote:Op maandag 13 september 2010 16:30 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Kleine correctie ik ga 30 september voor AVD AVB had ik eind juli al :d
Je bedoelt denk ik verder t uit elkaar, anders wordt het alleen maar moeilijkerquote:Op maandag 13 september 2010 16:58 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ik normaal om 19.20, ik ken je probleem .
AVB had ik al binnen, daarbij had ik tot m'n verbazing alles goed. Volgens mij had m'n instructeur de pionnetjes bij de langzame slalom stiekum dichterbij gezet .
Tijdens lessen dichter bij elkaar .quote:Op maandag 13 september 2010 17:19 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Sorry, dat bedoel ik inderdaad . Hoeveel lessen heb je gehad?
[..]
Je bedoelt denk ik verder t uit elkaar, anders wordt het alleen maar moeilijker
Zo kan het natuurlijk ook, al is het haast onmogelijk om ze dichter op elkaar te zettenquote:Op maandag 13 september 2010 17:26 schreef oshiro het volgende:
[..]
Tijdens lessen dichter bij elkaar .
20 lessen van 1,5 uur, lijkt me genoegquote:Op maandag 13 september 2010 17:19 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Sorry, dat bedoel ik inderdaad . Hoeveel lessen heb je gehad?[..]
-knip-
Mijn medelessers zaten ook allemaal rond dat aantal Maar dat zijn lessen van 60 minuten geloof ik. Blijkbaar zit ik dan onder gemiddeld met 12 lessen voor AVB. Maar ik heb nog geen autorijbewijs, dus ik zal wel langer over AVD doenquote:Op maandag 13 september 2010 17:37 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
20 lessen van 1,5 uur, lijkt me genoeg
Inderdaadquote:Op maandag 13 september 2010 17:36 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Zo kan het natuurlijk ook, al is het haast onmogelijk om ze dichter op elkaar te zetten
Ik had 7 maarja, ik heb voorgeschiedenis . Zie foboquote:Op maandag 13 september 2010 18:30 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Mijn medelessers zaten ook allemaal rond dat aantal Maar dat zijn lessen van 60 minuten geloof ik. Blijkbaar zit ik dan onder gemiddeld met 12 lessen voor AVB. Maar ik heb nog geen autorijbewijs, dus ik zal wel langer over AVD doen
Ah cross Ik koppel altijd met 2 vingers, vroeg die examinator of ik cross reed . Dat niet, maar ik had schakelbrommer, en daar koppelde ik ook altijd met 2 vingersquote:Op maandag 13 september 2010 22:49 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ik had 7 maarja, ik heb voorgeschiedenis . Zie fobo
Bekend verhaal Remmen ook vaak. Maar heb het me wel af kunnen leren met die lompe handschoenen.quote:Op maandag 13 september 2010 23:13 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ah cross Ik koppel altijd met 2 vingers, vroeg die examinator of ik cross reed . Dat niet, maar ik had schakelbrommer, en daar koppelde ik ook altijd met 2 vingers
Gefeliciteerd!!! Hartstikke goed zeg! En ook heel prettig natuurlijk, want nu meteen door voor je AVD! Hoop trouwens dat het nog even een paar dagen lekker weer wordt! Rijdt toch wat lekkerderquote:
De meeste instructeurs vertellen hetzelfde verhaal en zien weinig over het hoofd. Het is nou eenmaal geen rocket science en iedereen kan het leren. Uiteindelijk gaat het bij het examen dan ook om jouw prestatie, niet van de instructeur. Imho maakt het dan ook geen drol uit waar je rijdt. Het gaat er meer om of je een klik hebt met die instructeur of rijschool. Bevalt het niet na 2 - 3 lessen, zoek rustig een ander. Ieder uur gelest is er een bij met de ervaring die erbij hoort. Gewoon rustig rond kijken en als je er een vindt die je aanspreekt, maak een afspraak en gaan met die banaan.quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:27 schreef 12345r het volgende:
Weet iemand een goede, niet al te dure motorrijschool in of rond het westland?
En is het verstandig om echt bij zo'een grote rijschool te gaan of kan je ook gewoon bij de wat kleinere gaan?
Oke, ik ga is rondkijkenquote:Op dinsdag 14 september 2010 20:00 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
De meeste instructeurs vertellen hetzelfde verhaal en zien weinig over het hoofd. Het is nou eenmaal geen rocket science en iedereen kan het leren. Uiteindelijk gaat het bij het examen dan ook om jouw prestatie, niet van de instructeur. Imho maakt het dan ook geen drol uit waar je rijdt. Het gaat er meer om of je een klik hebt met die instructeur of rijschool. Bevalt het niet na 2 - 3 lessen, zoek rustig een ander. Ieder uur gelest is er een bij met de ervaring die erbij hoort. Gewoon rustig rond kijken en als je er een vindt die je aanspreekt, maak een afspraak en gaan met die banaan.
met duo-lessen kun je ook van elkaar leren, is mijn ervaring.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:37 schreef 12345r het volgende:
[..]
Oke, ik ga is rondkijken
Ik zie trouwens bij veel rijscholen dat je ook met 2 personen tegelijk les kan nemen.
Is dit verstandig om te doen? Het scheelt wel aardig wat geld heb ik het idee.
ik betaalde 69 euro voor anderhalve uur en dat was al vrij prijzig hoorde ikquote:En nog even iets.
Vlak bij mij in de buurt zit de rijschool Martien Don.
Hier betaal je voor 1,5 rijles 82euro. Is dit niet erg duur?
Ik betaal 47,50 voor een solo les van een uur . Met zijn tweetjes is het 40 euro. Maar dat vind ik die 7,50 euro dus niet waard.quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:43 schreef Fruitmix het volgende:
Ik betaalde 40 euro per uur. Denk dat dat een heel nette prijs is. Vind ruim twee keer zoveel voor anderhalf uur wel over de grens eigenlijk
Pff, hier in het westland en omstreken is het allemaal enorm duurquote:Op dinsdag 14 september 2010 23:13 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik betaal 47,50 voor een solo les van een uur . Met zijn tweetjes is het 40 euro. Maar dat vind ik die 7,50 euro dus niet waard.
Succes!!! Volgens mij wel redelijk weer vandaag!quote:Op woensdag 15 september 2010 07:16 schreef lirpA het volgende:
Amsterdam, 43 euro per uur. Meestal prive maar soms ook met zn tweeën...zelfde bedrag dan trouwens..
De zenuwen gieren nu door mn lichaam, ik heb de hele nacht liggen woelen. Net klaar met douchen, nog even aankleden, tandenpoetsen, snel ontbijten en gáán. Is het toegestaan om de pionnen de lucht in te gooien, net als je bul?
Ja, rijschool bellenquote:Op woensdag 15 september 2010 14:58 schreef Weissman het volgende:
Ik meldt me ook...
Dit topic geeft me moed !
Wil al jaren mijn motor rijbewijs hebben, rijbewijs B heb ik al. Ben zelf 23. Iemand enige tips, waar ik het beste mee kan beginnen ?
Gefeliciteerd!! Hartstikke goed zeg! Heb je de pillonnen nog de lucht in gegooid? Al zicht op wanneer je AVD mag gaan doen?quote:Op woensdag 15 september 2010 10:10 schreef lirpA het volgende:
Ik zie deze berichten zo vaak van anderen, maar nu mag ik eindelijk zelf...
Geslaagd!!!!
Eerst uitwijk, daarna vertraginsoefening, die moest over en werd uiteindelijk afgekeurd (hoorde ik achteraf) omdat de slalom daarna te langzaam was. Had ik zelf ook wel door.
Daarna precisie- en noodstop en toen was het tijd voor de langzame oefeningen.
Langzame slalom, stapvoetsrijden en lopend inparkeren. Allemaal in één keer goed. Bij het stapvoetsrijden moest ik stoppen bij de pion, maar uit mijn enthousiasme - - bleef ik maar naast de examinator doorrijden, daar kon hij gelukkig wel om lachen.
Door de spanning is de motor twee keer afgeslagen toen ik wilde optrekken voor een oefening, maar daar is niets over gezegd.
Ik ben geslaagd, op naar AVD!
In elk geval moet het niet al te lang meer duren denk ik dan! Hoe zit je rijschool qua examens, hebben ze er veel ingekocht of zijn de wachttijden wat langer? In elk geval leuk om hele uren op de weg te rijden tot het zover is!quote:Op woensdag 15 september 2010 18:49 schreef lirpA het volgende:
@ Fruitmix, bedankt! Hahaha voor de pionnen in de lucht gooien was ik veel te blij, ik dacht daar niet aan. AVB hoop ik snel, mijn instructeur gaf aan 4 tot 5 weken, mar nu weet ik niet zeker of het 4-5 weken vanaf nu is, of vanaf het moment dat hij het examen aanvraagt...
Ik kan niet wachten! Jij was al geslaagd toch? Al een motor?
Spannend Jij was toch al een keer gezakt laatst? Hoe ging dat ook alweer?quote:
Ik denk dat je in verwarring bent met iemand anders, dit is mijn eerste keerquote:Op donderdag 16 september 2010 21:05 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Spannend Jij was toch al een keer gezakt laatst? Hoe ging dat ook alweer?
bij mijn AVD examen heeft de examinator zelf even de remlichten gecheckt, daar bleef het bij.quote:Op vrijdag 17 september 2010 11:30 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ik denk dat je in verwarring bent met iemand anders, dit is mijn eerste keer
Hoe zit het trouwens met BRAVO-A, die checklist om je motor te checken voor je rit. Ik leer hem wel goed, maar wordt hij ook echt doorgenomen, en zo ja, vooral wat?
Succes! Bij mij werd het wel redelijk uitgebreid doorgenomen. Ik mocht eerst alle verlichting testen, dus inclusief groot licht etcetera. Vervolgens moest ik vertellen waar je op moet letten als het om de banden gaat. Ook de verschillende vloeistoffen moeten duiden en geloof ook nog kort iets over de ketting. Nou heb ik wel twee keer examen gedaan en weet niet meer precies wanneer wat werd gevraagd. Maar je doet er denk ik goed aan om de basis goed in je hoofd te hebben. Niet alleen voor je examen maar ook voor daarnaquote:Op vrijdag 17 september 2010 11:30 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ik denk dat je in verwarring bent met iemand anders, dit is mijn eerste keer
Hoe zit het trouwens met BRAVO-A, die checklist om je motor te checken voor je rit. Ik leer hem wel goed, maar wordt hij ook echt doorgenomen, en zo ja, vooral wat?
dat zeker, je hebt ook geen apk natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 september 2010 12:45 schreef Fruitmix het volgende:
[..]
Maar je doet er denk ik goed aan om de basis goed in je hoofd te hebben. Niet alleen voor je examen maar ook voor daarna
Zal net als bij de auto compleet aan de grillen van de examinator onderhevig zijn vermoed ik. Het ene autoexamen hoefde ik niets te checken, de andere keer alle lichtjes en knopjes opgenoemd :Squote:Op vrijdag 17 september 2010 11:30 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ik denk dat je in verwarring bent met iemand anders, dit is mijn eerste keer
Hoe zit het trouwens met BRAVO-A, die checklist om je motor te checken voor je rit. Ik leer hem wel goed, maar wordt hij ook echt doorgenomen, en zo ja, vooral wat?
Heb het ANWB boek nog wel voor je, Een keer doorgelezen, dus als nieuw en gekocht in mei dit jaar. ¤13,50 is ie voor jou. Nieuw is hij 19,50.quote:Op woensdag 22 september 2010 17:40 schreef BaggerUser het volgende:
21 oktober m'n eerst les (spannend! )
18 oktober al m'n theorie (heb ik dat maar vast gehad). Iemand nog tips voor welk boek ik het beste hiervoor kan gebruiken?
je hebt een PMquote:Op woensdag 22 september 2010 17:43 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Heb het ANWB boek nog wel voor je, Een keer doorgelezen, dus als nieuw en gekocht in mei dit jaar. ¤13,50 is ie voor jou. Nieuw is hij 19,50.
Sowieso moet je een boek vol oefenexamens hebben. Veel betere oefening is er eigenlijk niet.quote:Op woensdag 22 september 2010 17:40 schreef BaggerUser het volgende:
21 oktober m'n eerst les (spannend! )
18 oktober al m'n theorie (heb ik dat maar vast gehad). Iemand nog tips voor welk boek ik het beste hiervoor kan gebruiken?
Welke "nieuwe regels" zijn er opgenomen in de nieuwe edities? En welke bron heb je daarvoor?quote:Op woensdag 22 september 2010 20:56 schreef Mickeys het volgende:
Sorry voor de verkopers, maar even een "rotopmerking"
(bijna) Alle theorieboeken die voor 1 juli 2010 zijn verstrekt, zijn verouderd dus voor de kopers, hou daar rekening mee!
@ alle geslaagden voor welk onderdeel dan ook. Gefeliciteerd!!!!!
http://www.infopolitie.nl(...)ekens-1990&Itemid=90quote:Op woensdag 22 september 2010 20:58 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Welke "nieuwe regels" zijn er opgenomen in de nieuwe edities? En welke bron heb je daarvoor?
Heb het idd eerder gepost maar teruglezen of onthouden is blijkbaar een beetje too much.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:53 schreef Mickeys het volgende:
[..]
http://www.infopolitie.nl(...)ekens-1990&Itemid=90
http://www.rijksoverheid.(...)en-en-verkeersregels en zie de linkerkolom.
en dat is een wet en ook al eerder gepost, mede door vannelle! doe er je voordeel mee
Nou ja, dit gaat over het doorsnijden van een begrafenisstoet, die laat je toch wel voor gaan als je een beetje respect in je kloten hebt. Als dat de enige nieuwe reden voor een boete is, ... tsss.De theorieexamens van het CBR zijn uit begin jaren tachtig als je de plaatjes ziet, dus de nieuwe druk voegt sowieso al niets meer toe om te slagen...quote:Op woensdag 22 september 2010 22:38 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb het idd eerder gepost maar teruglezen of onthouden is blijkbaar een beetje too much.
Ben ik helemaal met je eens, als je een beetje fatsoen in je lijf hebt laat je zo'n stoet gewoon met rust.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:44 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Nou ja, dit gaat over het doorsnijden van een begrafenisstoet, die laat je toch wel voor gaan als je een beetje respect in je kloten hebt. Als dat de enige nieuwe reden voor een boete is, ... tsss.De theorieexamens van het CBR zijn uit begin jaren tachtig als je de plaatjes ziet, dus de nieuwe druk voegt sowieso al niets meer toe om te slagen...
Eh, dat is toch nog steeds zo? Mits anders aangegeven…quote:Op donderdag 23 september 2010 19:55 schreef vannelle het volgende:
[..]
en als je als motorvoertuig uit een onverharde weg kwam moest je alles en iedereen voor laten gaan.
Dat bedoel ik dus...... dat is dus wel degelijk veranderd.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:07 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Eh, dat is toch nog steeds zo? Mits anders aangegeven…
Pokkeweer idd, ik heb nu al weer zin in de zomer.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:56 schreef oshiro het volgende:
Da's een nieuwe, het onweerde net zo achterlijk hard dat we terug zijn gegaan en de les hebben afgebroken .
Ik heb het een half jaar geleden nog gehad maar nu twijfel ik dusquote:Op donderdag 23 september 2010 20:13 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus...... dat is dus wel degelijk veranderd.
quote:Op donderdag 23 september 2010 20:23 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Ik heb het een half jaar geleden nog gehad maar nu twijfel ik dus
Iemand een theorieboek uit dit jaar?
Vroeger moest je ook voetgangers voor laten gaan, nu dus niet meer.quote:RVV 1990:
Artikel 15
*
1.Op kruispunten verlenen bestuurders voorrang aan voor hen van rechts komende bestuurders.
*
2.Op deze regel gelden de volgende uitzonderingen:
o
a. bestuurders op een onverharde weg verlenen voorrang aan bestuurders op een verharde weg;
Sorry, maar het verkeerd gebruik van het woordje "mits" loopt echt de spuigaten uit de laatste tijd. Mits en tenzij zijn tegenovergesteld.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:07 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Eh, dat is toch nog steeds zo? Mits Tenzij anders aangegeven…
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 25 september 2010 13:14 schreef Jac0bus het volgende:
Maandag geslaagd, zojuist resterende motorkleding gekocht en woensdag het rijbewijs ophalen. Nu nog een motor zoeken
Jep, maar helaas ook net voor de winterquote:Op zaterdag 25 september 2010 13:59 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Net voor het slechte weer je rijbewijs binnen
succes!quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:16 schreef HeetBoven het volgende:
Zo dadelijk nog even lessen, de een na laatste voor mijn examen, dus nu ff de puntjes op de i.
Dinsdagavond de laatste en dan is het zo ver
Ik hoop dat hij het doet, want had de indruk dat mijn brander wat brak aan het worden isquote:Op zaterdag 25 september 2010 16:17 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
succes!
Heb de post binnen, erg bedankt voor de bonus!
Wel wat meer inzicht vind ik. Weten wat mensen willen gaan doen, niet twijfelen, altijd een plannetje hebben omdat je inderdaad kwetsbaar bent.quote:Op maandag 27 september 2010 09:55 schreef Deimos000 het volgende:
Ik zit er dus nu ook steeds meer over te denken om het motorrijbewijs te halen.. Voor mij een aanvulling op het B-bewijs.
Beweegreden is eigenlijk meer de mogelijke verhuizing van m'n werkgever van Huis ter Heide naar Utrecht. Momenteel cross ik met m'n Vivio van Ede naar HtH zonder al teveel fileleed. Wanneer het nieuwe gebouw in Utrecht opgeleverd is, is het aantrekkelijker om daar met de motorfiets heen te rijden ipv een auto. Bij slecht weer is het openbaar vervoer dusdanig goed vertegenwoordigd dat motorrijden niet hoeft.
Een pekelbakje hoeft dus niet en kan dan dus mooi sparen voor een Kawa Z1000
Is het motorrijden met bezit van een B-rijdbewijs nou makkelijker of juist moeilijker? Kan me voorstellen dat je al wat meer inzicht hebt in het verkeer en dergelijke.. Anderzijds lijkt het mij ook lastiger omdat je net even anders moet denken als je op een motor zit (kwetsbaarder, minder opvallend etc). Hoe zien jullie dit?
makkelijker denk ik omdat je meer overzicht hebt. maar je moet een heleboel gewoontes ook weer aflerenquote:Op maandag 27 september 2010 09:55 schreef Deimos000 het volgende:
Is het motorrijden met bezit van een B-rijdbewijs nou makkelijker of juist moeilijker? Kan me voorstellen dat je al wat meer inzicht hebt in het verkeer en dergelijke.. Anderzijds lijkt het mij ook lastiger omdat je net even anders moet denken als je op een motor zit (kwetsbaarder, minder opvallend etc). Hoe zien jullie dit?
Close call gehad?quote:Op maandag 27 september 2010 21:05 schreef Vinniiee het volgende:
Ik haat donkere wegen + regen.
Ik haat donkere wegen + regen + bijna haakse bochten
Ik haat donkere wegen + regen + bijna haakse bochten zonder aanduiding
Eens. Nare ervaring gehad?quote:Op maandag 27 september 2010 21:05 schreef Vinniiee het volgende:
Ik haat donkere wegen + regen.
Ik haat donkere wegen + regen + bijna haakse bochten
Ik haat donkere wegen + regen + bijna haakse bochten zonder aanduiding
quote:Op maandag 27 september 2010 21:05 schreef Vinniiee het volgende:
Ik haat donkere wegen + regen.
Ik haat donkere wegen + regen + bijna haakse bochten
Ik haat donkere wegen + regen + bijna haakse bochten zonder aanduiding
Wat voor gewoontes? Motorrijden is nogal anders dan autorijden En slechte gewoontes moet je sowieso afleren, en niet alleen maar voor je lessen!quote:Op maandag 27 september 2010 11:34 schreef bodylotion het volgende:
[..]
makkelijker denk ik omdat je meer overzicht hebt. maar je moet een heleboel gewoontes ook weer afleren
Als motorrijder besef je hoe slecht sommige mensen rijden.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:28 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Wat voor gewoontes? Motorrijden is nogal anders dan autorijden En slechte gewoontes moet je sowieso afleren, en niet alleen maar voor je lessen!
Zo herkenbaarquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:00 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Als motorrijder besef je hoe slecht sommige mensen rijden.
Geen knipperlicht bij rotondes
ooit eens tijdens een les geen voorrang verleend aan fietsers omdat ze niet doorfietsten - dat soort dingen doe ik met de auto ook, maar dat moet je op je examen niet proberenquote:Op dinsdag 28 september 2010 14:28 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Wat voor gewoontes? Motorrijden is nogal anders dan autorijden En slechte gewoontes moet je sowieso afleren, en niet alleen maar voor je lessen!
Of het nou een wielrenner is of een oud vrouwtje dat 10km/u gaat, voorrang geef ik sowieso altijd. En tja, als ze niet gelijktijdig met jou het kruispunt naderen kan je wel doorrijden, dat gaat in de rijlessen net zo goedquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:57 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ooit eens tijdens een les geen voorrang verleend aan fietsers omdat ze niet doorfietsten - dat soort dingen doe ik met de auto ook, maar dat moet je op je examen niet proberen
Het was maar een voorbeeld.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:47 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Of het nou een wielrenner is of een oud vrouwtje dat 10km/u gaat, voorrang geef ik sowieso altijd. En tja, als ze niet gelijktijdig met jou het kruispunt naderen kan je wel doorrijden, dat gaat in de rijlessen net zo goed
Of erger, rechts aangeven maar gewoon doorrijden de rotonde op, jij in je remmen: ballen tegen de tankquote:
Dan kun je direct wel je AVD aanvragenquote:
Ik heb wel bij volgens mij Wegmisbruikers een keer gezien dat de begeleider een stuk achter de lesser reed, en even een parkeerplaats op schoot om daar een wheelie te maken. Werden ze aan de kant gezet, 'Ja m'n hand schoot van de koppeling'quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:08 schreef Jac0bus het volgende:
Iemand net Blik op de weg gezien? Daar werd een motorlesser door een agent op twee wielen aangesproken wegens zijn rijgedrag
Ja, gezien.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:08 schreef Jac0bus het volgende:
Iemand net Blik op de weg gezien? Daar werd een motorlesser door een agent op twee wielen aangesproken wegens zijn rijgedrag
Haha ja die smoes is al vaker op TV geweest 'Sorry agent ik heb heel de winter niet gereden en het is echt even wennen met de koppeling', en dat dan als reactie op een wheelie van 300 meterquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:53 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik heb wel bij volgens mij Wegmisbruikers een keer gezien dat de begeleider een stuk achter de lesser reed, en even een parkeerplaats op schoot om daar een wheelie te maken. Werden ze aan de kant gezet, 'Ja m'n hand schoot van de koppeling'
Die CBF is gewoon jarenlang mishandeld door lessers.quote:Op woensdag 29 september 2010 01:17 schreef HeetBoven het volgende:
Net terug van een ritje en ik geloof dat ik die lesmotor uit elkaar getrokken heb, althans, zo voelde het
Damn, wat een ouwe pleurismotor. Vol gas accelereren de snelweg op en bokken als de neten tussen de 110 en 120. Denk iets met de koppeling, maar zou ook tandwiel kunnen zijn dat erover heen slipt. Toch beetje blij dat ik niet voor een beginnersmotor ben gegaan nu ik die CBF500 een beetje ken, merk het nu al dat dat soort motoren niet mijn ding zijn
Zo te zien wel een 2006 R1 in de gele kleuren van de 50th Anniversary, wat echt is.quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:36 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Haha ja die smoes is al vaker op TV geweest 'Sorry agent ik heb heel de winter niet gereden en het is echt even wennen met de koppeling', en dat dan als reactie op een wheelie van 300 meter
Afgelopen week had m'n instructeur een beetje haast dus MOESTEN we binnen de bebouwde kom tussen de auto's door. Erg leuk om te doen, maar nou zag ik dit filmpje van een of andere gek op dumpert staan, dat is wel iets andere koek
http://www.dumpert.nl/med(...)0/fuck._te_laat.html
(skip naar 4:00)
En dan dat stukje over die middenlijn - echt mijn hemel zeg, dan speel je dus echt met je leven. Het is wel dit soort gasten die ons normale motormuizen een slechte naam bezorgtquote:Op dinsdag 28 september 2010 23:36 schreef ufopiloot het volgende:
Erg leuk om te doen, maar nou zag ik dit filmpje van een of andere gek op dumpert staan, dat is wel iets andere koek
http://www.dumpert.nl/med(...)0/fuck._te_laat.html
(skip naar 4:00)
Met 90.000 leskilometers heb je het ook wel gehad als motor lijkt me . Examen morgen op de nieuwe Suz Gladiusquote:Op woensdag 29 september 2010 07:31 schreef BertV het volgende:
[..]
Die CBF is gewoon jarenlang mishandeld door lessers.
180 km/u en binnen de 5 seconden naar de 100.
De berijder maakt de beginnersmotor...
Met een R1 mag dit bestquote:Op dinsdag 28 september 2010 23:36 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
http://www.dumpert.nl/med(...)0/fuck._te_laat.html
(skip naar 4:00)
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 30 september 2010 14:29 schreef HeetBoven het volgende:
OLEEE!!! AVD is binnen. Realiseer het me nog niet helemaal. Het was een bizar examen, later volgt meer.
Nope, morgenochtend ff. Gegevens worden 's-nachts overgeseind.... Spoed aanvraag, dus als het goed is ligt ie maandag klaar. Meteen mijn paspoort erbij, want die heb ik nodig voor Turkijequote:Op donderdag 30 september 2010 16:37 schreef Fruitmix het volgende:
Gefeliciteerd!!!! Rijbewijs al aangevraagd??
De eerste les... ik mocht direct de weg op en vond dat maar onverantwoord.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:23 schreef densmee het volgende:
gisteren mijn eerste les gehad op een honda cb600. viel niks tegen behalve het vooruit blijven kijken en de bocht helemaal door kijken
Dat zij jouw kwijtraken is niet jouw probleem!quote:
Sja, de examinator beslist imo. Als hij niet genoeg gezien heeft, ben je gezakt lijkt me.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:35 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Dat zij jouw kwijtraken is niet jouw probleem!
Ik had lekker me half uur volgereden…
Er wordt duidelijk vermeld voor het AVD dat je je eigen rit moet rijden. Dat het cbr jouw kwijtraakt en jouw daarop kunnen laten zakken is natuurlijk belachelijkquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:40 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Sja, de examinator beslist imo. Als hij niet genoeg gezien heeft, ben je gezakt lijkt me.
haha nice. kennelijk liet je goed zien dat je het konquote:
Nou ja, ze moeten beoordelen op de informatie die zij ontvangen. Hebben ze die informatie niet, kunnen ze ook niet beoordelen. Een herkansing lijkt me dan een logischere oplossing. Weet niet of dat gebeurt trouwens...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:51 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Er wordt duidelijk vermeld voor het AVD dat je je eigen rit moet rijden. Dat het cbr jouw kwijtraakt en jouw daarop kunnen laten zakken is natuurlijk belachelijk
Zelfde gevoel hier.. heb net mijn GSX600F opgehaald.Voor het eerst zelfstandig de weg op, yay wat is dat kicken! En wat een power heeft dat blok zegquote:Op maandag 4 oktober 2010 19:46 schreef Boomstronk het volgende:
Vandaag mijn eerste motorrijles gehad!
De adrenaline giert nog steeds door mijn lichaam en mijn hart zit nog in mijn keel!! fuck, wat is dit heavy shit!! Ben er meteen onderuit gegaan toen ik een bocht nam en de koppeling iets te snel los liet en (volgens mij) tegeljik remde en gas gaf
Donderdag mijn 2de les
20 lessen van 1,5 uur totaal. Wel alles in 1x gehaald. Heb 1750 euri betaald voor deze. BJ. is 1998, maar hij ziet eruit als nieuw. Behandeld als de spreekwoordelijke baby in het verleden Zal morgen wel ff een fotootje posten. Succes met het lessen! Het is de energie en het geld meer dan waard en idd, het is het gevoel alsof je fietsles krijgt als je net begint en eerste les stond bij mij ook het zweet op de rug:). Moet wel zeggen dat ik het zonder valpartijen heb doorstaan allemaal... Afkloppen maar...quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:29 schreef Boomstronk het volgende:
Nice!! hoeveel lessen heb je ongeveer gehad? Het leek vandaag net of ik weer voor het eerst fietsles kreeg .
Hoeveel heb je voor je motor betaald (als ik vragen mag)
ohh relax! Mooie prijs, mijn budget voor een motor zit ook in die richting. Eerst maar ff een pak en helm aanschaffen .quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:43 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
20 lessen van 1,5 uur totaal. Wel alles in 1x gehaald. Heb 1750 euri betaald voor deze. BJ. is 1998, maar hij ziet eruit als nieuw. Behandeld als de spreekwoordelijke baby in het verleden Zal morgen wel ff een fotootje posten. Succes met het lessen! Het is de energie en het geld meer dan waard en idd, het is het gevoel alsof je fietsles krijgt als je net begint en eerste les stond bij mij ook het zweet op de rug:). Moet wel zeggen dat ik het zonder valpartijen heb doorstaan allemaal... Afkloppen maar...
ben benieuwdquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:43 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
2 Zal morgen wel ff een fotootje posten.
FF oefenen en dan snel door naar een 1000cc blok Je gaat nooit meer terugquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:22 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Zelfde gevoel hier.. heb net mijn GSX600F opgehaald.Voor het eerst zelfstandig de weg op, yay wat is dat kicken! En wat een power heeft dat blok zeg
pfff, ben jij er zo eenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:42 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
FF oefenen en dan snel door naar een 1000cc blok Je gaat nooit meer terug
Nee, maar het heeft wel watquote:
Nope, nog niet. Het was te mooi weer, dus geen minuut verspild en door NH gaan toeren toen ik klaar was met werken, ben net terug eigenlijk . ff naar Schagen gereden binnendoor door die dorpjes, daar ff gegeten en via Hoorn terug naar Amsterdam over de snelweg. In de stad nog wat rondgereden, maar dan merk ik wel dat ik 20 jaar ervaring met de scooter heb, stuur lekker overal doorheen met 2 vingers in mijn neus, zelfs met die dik 200 kilo van die Suz. Ik ga mijn best doen morgen ff plaatjes te schieten, maar moet de camera ff aanslingeren :p.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:01 schreef Hoogheid het volgende:
1750 euro klinkt wel heel erg goed voor zo'n motor, heb je er ook foto's van?
Bij die snelle uitwijkmanoeuvre moet je niet te veel nadenken.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 01:17 schreef daantje1044 het volgende:
...de uitwijkoefening durfde ik nog niet
Reden dat de meeste er moeite mee hebben is het feit dat je er scheun moet. Die angst opzij zetten en je hebt hem al 90% onder de kniequote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:48 schreef BertV het volgende:
[..]
Bij die snelle uitwijkmanoeuvre moet je niet te veel nadenken.
(je draait je stuur namelijk letterlijk naar links als je naar rechts moet en naar rechts als je naar links moet... direct vergeten)
Het is een handigheidje die slecht uit te leggen is.
Stel je bij die oefening voor dat je een "knik" maakt tussen de voorkant van je motor en de achterkant en dat je vervolgens met je gewicht in die "knik" duikt. (vandaar het tegensturen)
In principe doe je dit tegensturen in iedere bocht (boven de snelheid "stapvoets") maar dan gaat het onbewust, nu moet je dit overdreven toepassen.
Je moet idd vertrouwen hebben in de stabiliteit van een motor. "Durven gooien".quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:39 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Reden dat de meeste er moeite mee hebben is het feit dat je er scheun moet. Die angst opzij zetten en je hebt hem al 90% onder de knie
Enigste AVB vaardigheid die ik regelmatig gebruik is de slepende rem Rest nog niet nodig gehad.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:54 schreef BertV het volgende:
[..]
Je moet idd vertrouwen hebben in de stabiliteit van een motor. "Durven gooien".
Ik merk ook dat ik om de zoveel tijd opzoek moet naar een parkeerplaats om die oefeningen te herhalen.
Geen grap, ik ga dan echt achtjes draaien.
Op de openbare weg slijten deze vaardigheden en na zo'n IKEA-sessie ga ik weer soepeler rijden.
NL-wegen zijn gewoon saai. Uit pure armoede moet je het hebben van klaverbladen en minirotondes.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:26 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Enigste AVB vaardigheid die ik regelmatig gebruik is de slepende rem Rest nog niet nodig gehad.
ik ging dat laatst ook proberen. ff naar de plek gereden waar ik altijd leste. daar staan stippen op de grond waar de pionnen horen te staan.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:54 schreef BertV het volgende:
[..]
Je moet idd vertrouwen hebben in de stabiliteit van een motor. "Durven gooien".
Ik merk ook dat ik om de zoveel tijd opzoek moet naar een parkeerplaats om die oefeningen te herhalen.
Geen grap, ik ga dan echt achtjes draaien.
Op de openbare weg slijten deze vaardigheden en na zo'n IKEA-sessie ga ik weer soepeler rijden.
Supersport motoren hebben vaak een beperkte stuuruitslag.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:40 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik ging dat laatst ook proberen. ff naar de plek gereden waar ik altijd leste. daar staan stippen op de grond waar de pionnen horen te staan.
snelle- en remoefeningen zijn geen probleem, langzame slalom en achtjes etc gaat echt niet. ik rijd dan ook op dit:
ja je zit zo met je clip-ons tegen het frame aanquote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:46 schreef BertV het volgende:
[..]
Supersport motoren hebben vaak een beperkte stuuruitslag.
Bij een achtje moet je 'm dus nog platter gooien, en met in je achterhoofd dat het plastic veel geld kost gaat dat niet zo lekker.
Ik pak wat blikjes uit de berm, zichtbaarder en je smokkelt minder snel.
Ik ga wel af en toe oefeningen doen nog. Gewoon wat halve tennisballen op de grond leggen en een beetje spelen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:26 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Enigste AVB vaardigheid die ik regelmatig gebruik is de slepende rem Rest nog niet nodig gehad.
bij motorrijden hoort toch een zekere toewijdingquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:17 schreef Hoogheid het volgende:
Vorige keer was ik dus gezakt voor mijn theorie ( ) met 2 fouten teveel. Net gewoon weer gedaan, vanochtend even de alcoholcijfertjes opzocht en gewoon weer gegaan. Gelukkig een iets makkelijker examen en met 6 fout ben ik dus gewoon geslaagd Heerlijk zo lekker op het randje zitten zonder er een zak voor te doen
en niet alleen bij het motorrijden... volgende is het in de auto en dan is het net niet op het randje als het in het eggie is en dan lopen zeiken: Ich habe es nicht gewusst... fuck off zulke figuren (en dat is mijn mening)quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:31 schreef bodylotion het volgende:
[..]
bij motorrijden hoort toch een zekere toewijding
als je zo graag motor wilt rijden dan zorg je toch dat je zo snel mogelijk die theorie hebt gehad, zodat je aan het echte werk kan beginnenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:19 schreef Hoogheid het volgende:
Wat een bullshit Alsof jij omdat je op school een 5,5 haalde nu slechter met je werk bezig bent? Er is nogal een (interesse)verschil in moeite steken in saaie theorie of in het echte werk. Staat echt compleet los van elkaar.
Er zaten dit keer ook weer van die vragen bij hoe lang het rijverbod maximaal is als je heb gedronken, en hoeveel ugl je mag hebben enzo.. lekker fucking belangrijk, gewoon niet drinken als je gaat rijden
Maar als je de theorie niet (voldoende) beheerst valt het ook niet mee die in de praktijk toe te passen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:19 schreef Hoogheid het volgende:
Wat een bullshit Alsof jij omdat je op school een 5,5 haalde nu slechter met je werk bezig bent? Er is nogal een (interesse)verschil in moeite steken in saaie theorie of in het echte werk. Staat echt compleet los van elkaar.
Er zaten dit keer ook weer van die vragen bij hoe lang het rijverbod maximaal is als je heb gedronken, en hoeveel ugl je mag hebben enzo.. lekker fucking belangrijk, gewoon niet drinken als je gaat rijden
Gebruik gewoon je B-theorie boek.. is 98% hetzelfde.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:05 schreef densmee het volgende:
nu het hier toch allemaal over de theorie gaat en er zoveel geslaagd zijn, kan ik hier vast voor een zacht prijsje een theorie boek kopen.
ik kan hem ook ruilen tegen het B theorie boek of tractor theorie boek?
Moeite, moeite. Zoveel moeite is het nou ook weer niet om het theorieboek even door te lezen .quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:19 schreef Hoogheid het volgende:
Wat een bullshit Alsof jij omdat je op school een 5,5 haalde nu slechter met je werk bezig bent? Er is nogal een (interesse)verschil in moeite steken in saaie theorie of in het echte werk. Staat echt compleet los van elkaar.
Er zaten dit keer ook weer van die vragen bij hoe lang het rijverbod maximaal is als je heb gedronken, en hoeveel ugl je mag hebben enzo.. lekker fucking belangrijk, gewoon niet drinken als je gaat rijden
De verkeersregels zijn natuurlijk hetzelfde maar in een A-theorieboek ligt de nadruk op onveilige situaties met de motor.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:21 schreef Hoogheid het volgende:
Ach 9 van de 10 keer gaat het wel goed, nu kost het 3 tientjes, jammer dan
[..]
Gebruik gewoon je B-theorie boek.. is 98% hetzelfde.
Heel goed, dan weet je ook meteen waar die grens ligt. Dat is ook de bedoeling van de AVB training. Ga de oefeningetjes binnenkort met mijn eigen motor weer doen om daar ook de grenzen van op te zoeken. Heb er wel een bepaald gevoel bij, maar weet het niet 100% zeker :p. Succes met theorie!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:13 schreef Anne het volgende:
Zo. Theorie-examen op 19 oktober om 11:30.
AVB examen wilde ik ook aanvragen, maar dat ging even niet, dus dat wordt donderdag pas aangevraagd.
Vandaag de stops moeten oefenen, waaronder ook de noodstop. Ik zat elke keer aardig tegen het randje aan van een slippend voorwiel, waarbij ik dus één keer over die grens heen ging en hij ietwat teveel begon te slippen en ik de stop moest afbreken, anders was ik waarschijnlijk op m'n smoel gegaan.
Ja, maar in een échte situatie werkt dat anders.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:03 schreef HeetBoven het volgende:
ABS is in principe voor luie rijders. Je kunt heel goed zelf aanvoelen wanneer je zo hard remt dat je wiel op blokkeren staat. Kwestie van op lage snelheid eens kijjken wanneer dat gebeurt als je vol in de remmen gaat. In de slip niet in paniek raken, je kunt gewoon nog herstellen, zeker in een oefensituatie.
Heb mijn leermomenten wel gehad op snelle schakelbrommertsquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ja, maar in een échte situatie werkt dat anders.
Dan is het geen oefening meer en knijp of trap je al snel te hard.
Kom je nog wel achter.
Ok, luie rijders is misschien wat te kort door de bocht, wil alleen maar zeggen dat je je spiergeheugen kunt trainen en zelf de ABS kunt simuleren. Net zoiets als een bout vastdraaien die ramvast moet: een slag voor het breken moet je stoppen..quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:44 schreef Hoogheid het volgende:
ABS voor luie rijders? Probeer maar eens netjes af te remmen in de regen als er iemand opeens de weg op komt draaien terwijl je 80 gaat. Dan wil je echt wel ABS hebben, al is het alleen maar voor het gevoel dat je hem keihard in kan knijpen zonder dat er iets gebeurt. Daarbij zit je met ABS sowieso altijd goed en altijd op het randje, tijdens een echte noodstop heb je niet echt tijd om daar mee te experimenteren op je motor zonder ABS
Maar ach, dat is met je autorijbewijs net zo. Je rijdt in een dikke 5 serie waarbij zelfs je billen worden verwarmd. Als je dan eenmaal je rijbewijs hebt en een auto wilt kopen zal je je toch ook flink moeten aanpassen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |