die langzame slalom komt mij anders regelmatig van pas. Je kent ze wel, bij van die oversteek plaatsen bij basisscholen, met van die oranje jassen enz...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:59 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Ja klopt, dat had ik in het begin veel, als je maximaal stuurt is het erg lastig om op tijd weer terug te komen. Maar ach, de rest van mijn leven hoef ik waarschijnlijk geen langzame slalom meer te doen Alleen een snelle slalom misschien om pylonnen bij wegwerkzaamheden
Nee, je bent in de war met de vertragingsoefeningquote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:52 schreef bodylotion het volgende:
[..]
die langzame slalom komt mij anders regelmatig van pas. Je kent ze wel, bij van die oversteek plaatsen bij basisscholen, met van die oranje jassen enz...
Je hebt auto-theorie en motor-theorie.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:51 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik ga gelijk na me rijbewijs beginnen aan me motor ,want als ik binnen kort de theorie haal hoef ik toch niet meer theorie te doen bij het motorrijden ,want die uitslag is toch een jaar goed of zo ?
Theorie voor de motor en voor de auto is apart, je zult ze dus beide moeten halen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:51 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik ga gelijk na me rijbewijs beginnen aan me motor ,want als ik binnen kort de theorie haal hoef ik toch niet meer theorie te doen bij het motorrijden ,want die uitslag is toch een jaar goed of zo ?
ik had een vraag over de minimale profieldiepte en wat onderhoudsvriendelijker is, een kardan- of kettingaandrijving.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Theorie voor de motor en voor de auto is apart, je zult ze dus beide moeten halen.
Ik mag maandag weer voor theorie van A. Ik ga dat rotboekje maar eens openslaan.
Hoe is de verdeling qua vragen? Veel verkeersborden, voorrang etc. en weinig technische eisen aan een motor? (zoals de idiote vragen wat de maximale dimensies zijn van een motor met zijspan ofzo )
Net 50 vragen geoefend en ik had er 5 fout, terwijl ik voor A nog moet leren
Ok, dus als 't goed is kan ik een hoop teren op m'n B-rijbewijs/ervaring. Dan ga ik nu nog maar ff die onzin feitjes stampen denk ik...quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:53 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik had een vraag over de minimale profieldiepte en wat onderhoudsvriendelijker is, een kardan- of kettingaandrijving.
Ik heb de CD rom van Veka best en Verjo en het boek van ANWB.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:34 schreef fespo het volgende:
welke theorie boeken gebruiken jullie?
Ik ben idd allang geslaagd, 1e les was 13-05-2009 en ik ben op 26-11-09 geslaagd!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:45 schreef HeetBoven het volgende:
Hoi,
Zijn deze gasten nou nog niet geslaagd??
Volgens mij allemaal oude meuk die uit de OP kan.
ForumGek Eerste rijles: 13-05-2008 Theorie: 26-05-2009 AVB: 04-06-2009 AVD: nnb Rijschool: Oosterpoort, Groningen Lesmotor: AVB: Honda CB500
Lonaa Eerste rijles: 23-06-09 Theorie: 11-08-09 AVB: nnb AVD: nnb Rijschool : De Veluwe, Apeldoorn Lesmotor: Honda CB 500
Thorical Eerste rijles: 18-07-09 Theorie: nnb AVB: 18-09-2009 AVD: nnb Rijschool : Ed Ishak, Amsterdam Lesmotor: Honda CB500
Schokbreker Eerste rijles: 25-06-09 Theorie: 09-09-09 AVB: nnb AVD: nnb Rijschool : F. Van Gulik, Amsterdam Lesmotor: Honda CBF 500
Catch22- Eerste rijles: ??-2007 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool : Nijland Emmen, eerder Motodrome Zwolle Lesmotor: Suzuki
AudiS4S5 Eerste rijles: 00-00-2009 Theorie: 27-08-2009 AVB: 08-07-2009 AVD: 30-09-2009 Rijschool: Lesmotor:
Lachequote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:00 schreef RetepV het volgende:
Wow, ben ik al weer in 2008 geslaagd?
Ik ben inmiddels bezig een circuitmotor in elkaar te zetten. Dikke lol met een Fireblade onder je hol .
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/16849376#16849376
Dat was inderdaad het belangrijkste... Vooral omdat het wegdek erg glad was, had ik nog meer afstand moeten houden.. Zodat ik bijvoorbeeld wat eerder/sneller kon anticiperen op een afslaande auto, waar ik dan even omheen moest.. Dat soort dingen.. Maar het was ook denk ik het totaalplaatje wat niet helemaal klopte, ik denk dat het wat rommelig oogde. En ook de weersomstandigheden in dit mooie kustgebied maakten me wat nerveus. Nou ja, iets om aan te werken...quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:28 schreef ufopiloot het volgende:
Balen! Waar ben je precies voor gezakt? Of was dat 'vooruit kijken' het enige wat ze te zeggen hadden?
Stepje aan de grond tijdens de uitwijkoefening kunnen ze heel erg waarderen.quote:
dan gaat ie maximaal plat, en dat is baasquote:Op maandag 23 augustus 2010 23:08 schreef Hoogheid het volgende:
Hoezo kunnen ze dat waarderen? Ik heb dat eens gehad maar ik voelde mijzelf daarna in ieder geval niet zo prettig meer, ik ging gelijk veel voorzichtiger rijden en veel minder plat om uit te wijken.
Tijdens de examen zelf was het de eerste keer voor mij, zowel de bocht naar links als naar rechts.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:08 schreef Hoogheid het volgende:
Hoezo kunnen ze dat waarderen? Ik heb dat eens gehad maar ik voelde mijzelf daarna in ieder geval niet zo prettig meer, ik ging gelijk veel voorzichtiger rijden en veel minder plat om uit te wijken.
Of je wijkt héél erg uit, óf je rijdt gewoon veels te snel dan....quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:51 schreef tralalala het volgende:
[..]
Stepje aan de grond tijdens de uitwijkoefening kunnen ze heel erg waarderen.
Dat zullen nog steeds wel die 2 oude examinatoren zijn, relaxte gasten.
Wat? Tijdens het examen de eerste keer dat je de uitwijkoefening moest doen? En naar rechts? Like wtf, ik heb hem alleen maar aan de linkerkant geoefend?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 00:02 schreef tralalala het volgende:
[..]
Tijdens de examen zelf was het de eerste keer voor mij, zowel de bocht naar links als naar rechts.
En die twee gasten moesten keihard lachen en gaven nog een compliment ook.
Goed bezigquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:33 schreef Maharbal het volgende:
Vandaag theorie gehaald en morgen gaan we voor AVB. Moet goedkomen.
Je gaat toch van links naar rechts.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 00:31 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Of je wijkt héél erg uit, óf je rijdt gewoon veels te snel dan....
[..]
Wat? Tijdens het examen de eerste keer dat je de uitwijkoefening moest doen? En naar rechts? Like wtf, ik heb hem alleen maar aan de linkerkant geoefend?
Ah, evenveel als ik dus eigenlijkquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:55 schreef Maharbal het volgende:
Euh, volgens mij 12 ingekocht maar ik heb er maar 11 gehad. We hebben gister even besloten dat ik een uurtje meeneem naar het AVD gedeelte (relaxed van die instructeur ).
Vandaag nog één uurtje gehad 3 uur voor het examen, maar dat was eigenlijk helemaal niet meer nodig. Maar better safe than sorry!
Als ik over een jaar onbegrensd mag rijden ga ik met mijn pa naar amerika en daar motorrijden, maar dan blijven we waarschijnlijk in het westen. Iig wel route 66 dus.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:23 schreef ufopiloot het volgende:
Dit is trouwens zó vet:
http://www.dumpert.nl/med(...)nsamerica_trail.html
Echt, dit wil ik 100% zeker gaan doen, binnen nu en.. 10 jaar Van oost naar west in Amerika, je komt langs alle soorten natuur die je maar kan bedenken, de vrijheid, de onverharde wegen, de uitzichten. En dan van motel naar motel heel Amerika door.. Geweldig
Bij welke rijschool zit je ? Tilstra?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:55 schreef Maharbal het volgende:
Euh, volgens mij 12 ingekocht maar ik heb er maar 11 gehad. We hebben gister even besloten dat ik een uurtje meeneem naar het AVD gedeelte (relaxed van die instructeur ).
Vandaag nog één uurtje gehad 3 uur voor het examen, maar dat was eigenlijk helemaal niet meer nodig. Maar better safe than sorry!
Ze schatten iedereen in op 40 uur, er wordt namelijk helemaal niet geschat, dat zeggen ze alleen maar Dat pakket heb ik ook niet genomen. Qua losse lessen waren ze idd niet de goedkoopste, maar ook niet schrikbarend duur naar mijn mening. En ik had een prima instructeur waar ik goed mee overweg kon Dat was ook wel belangrijk op dat moment omdat ik toen ernstig onzeker was. Heb uiteindelijk 30+ uur gemaakt voordat ik geslaagd was 3,5 jaar terug.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:28 schreef Hoogheid het volgende:
Martien Don, de grootste afzetter van het Westland Dat is pas een afrader! Heb daar eens een paar proeflessen en een intest gedaan met een bepaalde actie voor mijn autorijbewijs. Toen schatten ze mij na die lessen in op 40 uur, en boden ze mij een pakket aan van 2500 euro. Dat terwijl ik direct vanaf de eerste minuut zelf schakelde etc. Dat aanbod heb ik natuurlijk geweigerd, en vervolgens heb ik bij een andere rijschool voor 900 euro en meer dan twee zo weinig lessen mijn rijbewijs gehaald
Grofweg kan je er wel 1000 euro ervoor uittrekken, een beetje hetzelfde als een autorijbewijs, aangenomen dat je je autorijbewijs al hebt en dus waarschijnlijk het kan halen met wat minder lessen dan gemiddeld. De tijdsperiode ligt helemaal aan jezelf en de tijd die jij er voor over hebt. Als je zorgt dat de examens gewoon gepland staan zodat je daar niet op hoeft te wachten, heb je alles zelf in de hand.
Zo bekend Ik ben een enorme "ooghoekenkijker", dat moest ik echt afleren tijdens mijn autolessen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:47 schreef Hoogheid het volgende:
Ik heb er nu 14 uur opzitten, heb er 12 gehad voor voertuigbeheersing (waarvan 4 uur puur herhaling en achteraf overbodig, het examen stelt niks voor), en 2 tot nu toe voor verkeersdeelname. Ik denk dat ik er nog 4 of 6 uur aanplak voor verkeersdeelname (3 lessen van 2 uur) waarna ik mijn examen heb. Maar dat is nog even kijken, moet nog een examen plannen en ik heb volgende week pas mijn theorie-examen.
Kost mij alles bij elkaar 1135 euro als ik mijn examen haal. Niet de goedkoopste denk ik, maar een hele leuke en gezellige rijschool.
Maar de verkeersdeelname hoeft geen probleem te zijn als je zoveel op de weg zit. Alhoewel er voor de motor weer wat andere dingen zijn om op te letten. Niet over witte strepen rijden, positie op de weg, positie ten opzichte van de belijning, niet over putdeksels rijden, nooit achter een bestelbus of ander hoog voertuig gaan rijden (ook als hij 3-4 wagens voor je rijdt), veel spiegelen bij het wegrijden/afremmen etc. Dat soort motor-specifieke dingen. Voor de rest eigenlijk hetzelfde als bij je autorijbewijs, veel met je hoofd in de rondte draaien om ze de indruk te geven dat je kijkt
ANWB.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:32 schreef justmattie het volgende:
[..]
Bij welke rijschool zit je ? Tilstra?
Hangt van je beschikbare tijd af. Ik ben begonnen met lessen op maandag de 16e aug, en dinsdag de 24e aug had ik m'n AVB.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:19 schreef Thrackan het volgende:
Ik speel al een tijdje met het idee om motor te gaan leren rijden, maar het is nooit echt op de voorgrond geraakt. Nu gaat het de laatste weken wel erg kriebelen, dus ik wilde eens even wat informatie verzamelen. Paar vraagjes:
- Wat ben je (heel grofweg) kwijt voor je lessen en examens?
- Ik zie dat de mensen in de OP grofweg 3 maandjes bezig zijn geweest. Als ik 4 maanden schat, noem ik dan een beetje een realistische termijn om te lessen en examen te doen? Ik heb gewoon een fulltime baan, dus ik zal er apart tijd voor uit moeten trekken.
- Zijn er rijscholen in de regio Rotterdam / Den Haag die af te raden zijn? Ik heb mijn autorijbewijs bij Martien Don gehaald in Wateringen, daar was ik toen wel tevreden mee.
Ik dus ook (nog 2 weken, en dan verhuis ik richting Groningen). Heb je me nooit zien/horen rijden (uitlaat is lek )?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:02 schreef justmattie het volgende:
Ik woon op 5 minuten fietsen van station Camminghaburen, welke practisch naast dat terrein van de ANWB ligt. Dom dat ik daar eigenlijk niet naar heb gezien
Ik zie je en hoor je regelmatig bij de Centralequote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik dus ook (nog 2 weken, en dan verhuis ik richting Groningen). Heb je me nooit zien/horen rijden (uitlaat is lek )?
Maar hoezo, heb je je nu al ergens anders voor aangemeld dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |