abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85477877
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:57 schreef Hassish het volgende:

[..]

Ik heb het over de fokkers, niet over een facebook groep. En als het zo is kan ik ook Stormfront naar voren brengen. Dat zijn gegarandeerd PVV stemmers. Alhoewel de anti-semieten weer tegen hem zijn.
Wilders is echt niet extreem genoeg om dat handjevol anti-semitische stormfronters te werven. Maar daar gaat het niet om. De essentie van mijn betoog is de morele arrogantie van anti-PVV-ers die dezelfde toon aanslaan als de toon van Wilders waar ze juist tegen ageren. PVV-stemmers worden ontzettend vaak gestigmatiseerd valt mij op en dit stimuleert een open debat uiteraard niet.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 16:20:31 #102
312734 Hassish
Puur uit interesse
pi_85478185
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 16:12 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Wilders is echt niet extreem genoeg om dat handjevol anti-semitische stormfronters te werven. Maar daar gaat het niet om. De essentie van mijn betoog is de morele arrogantie van anti-PVV-ers die dezelfde toon aanslaan als de toon van Wilders waar ze juist tegen ageren. PVV-stemmers worden ontzettend vaak gestigmatiseerd valt mij op en dit stimuleert een open debat uiteraard niet.
Ik vind de toon van de tegenstanders van de PVV, uitgaand van de zelfde sociale klasse, een stuk gematigder dan die van zijn PVV tegenstrever. Overal heb je schreeuwers, dat ontken ik nergens. Alleen de hoeveelheid inhoudsloos geblaat vinden je eerder bij de PVV stemmers dan bij het tegen kamp.
Een dogma is al stil staan in stromend water, wat over blijft is slechts een onherkenbaar gezicht
pi_85480470
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 16:20 schreef Hassish het volgende:

[..]

Ik vind de toon van de tegenstanders van de PVV, uitgaand van de zelfde sociale klasse, een stuk gematigder dan die van zijn PVV tegenstrever. Overal heb je schreeuwers, dat ontken ik nergens. Alleen de hoeveelheid inhoudsloos geblaat vinden je eerder bij de PVV stemmers dan bij het tegen kamp.
Ik ben het ermee eens dat PVV-aanhangers geen modelvoorbeeld zijn van een deliberatieve houding in een strategieloze publieke sfeer (Habermas, hoera). Toch zie ik zeer weinig simpele, krachtige argumenten dat integratie wél goed is bijvoorbeeld. Keer op keer zie ik wel dezelfde argumenten voorbij komen:

'Integratie is geen probleem, dat maak je er zelf van' (Dit ontkent mogelijke werkelijke problemen)
'PVV-stemmers zijn racisten, Wilders is net Hitler' (Stigmatisering van de Ander)
'Wilders stemmers komen uit dorpen waar geen problemen zijn' (Wederom ontkenning van eventuele werkelijke problemen)

Daarnaast redeneren mensen ten onrechte dat PVV-stemmers zichzelf identificeren met élke uitspraak van Wilders. Terwijl uiteindelijk bijna niemand het altijd eens is met een bepaalde partij. Dit soort zaken storen mij, vooral van mensen die pretenderen moreel superieure standpunten te hebben. Als dit zo is, leg mij dan alsjeblieft uit wáárom deze zogenaamd superieur zijn. Doe je dit niet en val je het andere kamp (bijna) net zo hard aan, dan zie ik de scheidslijn in de Nederlandse samenleving alleen maar groter worden.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_85482859
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Het wordt wel een politiestaat. Daar heeft iedereen last van, ook als gewone blanke gozer. :{ :@
Dat wordt het zonder PVV ook wel, hoor. Hirsch Ballin, Piet Hein Donner en Fred Teeven hebben voorzover ik weet niets te maken met de PVV.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 19 augustus 2010 @ 18:25:26 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85482942
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:22 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dat wordt het zonder PVV ook wel, hoor. Hirsch Ballin, Piet Hein Donner en Fred Teeven hebben voorzover ik weet niets te maken met de PVV.
Teeven is me duidelijk, kun je Donner en Hirsch Ballin ff nader toelichten?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_85483049
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:09 schreef WeirdMicky het volgende:

Daarnaast redeneren mensen ten onrechte dat PVV-stemmers zichzelf identificeren met élke uitspraak van Wilders. Terwijl uiteindelijk bijna niemand het altijd eens is met een bepaalde partij. Dit soort zaken storen mij, vooral van mensen die pretenderen moreel superieure standpunten te hebben. Als dit zo is, leg mij dan alsjeblieft uit wáárom deze zogenaamd superieur zijn. Doe je dit niet en val je het andere kamp (bijna) net zo hard aan, dan zie ik de scheidslijn in de Nederlandse samenleving alleen maar groter worden.
Ze zijn het uiteraard niet met alle standpunten eens, maar vinden die standpunten ook blijkbaar niet erg genoeg om niet op de PVV te stemmen. Dan neem je het risico dat die standpunten waar je het eventueel mee oneens bent, toch tot uitvoer worden gebracht. En dat is kwalijk aangezien het racistische standpunten zijn. Daar gaat het ook om, dat ze het blijkbaar niet erg genoeg vinden.
pi_85483086
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dan wordt het in elk geval niet zo erg. PvdA en GroenLinks zijn best wel goede partijen. Nu krijgen we een keiharde rechtse winter, beetje gelijkend op de Junta's uit de jaren '80 in Latijns-Amerika. :{
Is Latijns-Amerika eindelijk democratisch, schaft Europa de democratie af. }:|
mwhahaaahha je bent echt gek.... mensen uit vliegtuigen gooien en ratten in de kutjes stoppen zie ik hier nog niet gebeuren huh
pi_85483281
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Teeven is me duidelijk, kun je Donner en Hirsch Ballin ff nader toelichten?
Hirsch Ballin, twee woorden: Gregorius Nekschot. Okee, nog iets meer dan: IRT.

Donner, twee woorden: Schiedammer Parkmoord. Ja, waarbij Justitie het onder Donners supervisie voor elkaar kreeg een onschuldige op te zadelen met 18 jaar cel en tbs.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 19 augustus 2010 @ 18:44:08 #109
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85483480
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:37 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Donner, twee woorden: Schiedammer Parkmoord. Ja, waarbij Justitie het onder Donners supervisie voor elkaar kreeg een onschuldige op te zadelen met 18 jaar cel en tbs.
Hirsch Ballin: Gregorius Nekschot 'ben ik niet van onder de indruk. IRT: ik denk niet dat hij daar zelf opdracht voor gegeven had..
Donner: Tunnelvisie van zowel de politie als rechters is de minister in mijn ogen niet aan te rekenen. Wat had hij moeten doen dan?

Ergo: Ik zie het gevaar van die 2 als MvJ niet zo in jouw voorbeelden.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 19:43:49 #110
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_85485692
Hirsch Ballin is ook een eng mannetje.
Typische huichelgristen.
Teeven is ook een nare man met z'n KGB-hoofd. :r

Dus met PVV-CDA-VVD krijg je de ultieme mix voor een Staatssicherheitsdienst-scenario. ;(

Iedere burger is verdacht, totdat het tegendeel bewezen is. ;(

Een kabinet van huichelgristenen die dol zijn op censuur (censuur = c_/ voor een gristen), de partij van de directeuren en de adel die neerkijkt op het gewone volk, de VVD met een Teeven die het liefst iedereen preventief opsluit totdat onschuld is bewezen en een partij die gewoon te walgelijk voor woorden is en komt met ideeën als stadscommando's. Stadscommando's vertaal dat eens naar het Duits. Het zijn zijn eigen woorden, dit wilde de PVV invoeren in Almere. }:|

Een kabinet van huichelende farizeeërs, adel en stormfront-light is niet echt mijn Nederland. :@

[ Bericht 6% gewijzigd door Linkse_Boomknuffelaar op 19-08-2010 22:52:35 ]
  donderdag 19 augustus 2010 @ 19:58:56 #111
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85486219
En nu?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 19:59:45 #112
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85486253
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:37 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ik vind dat gedoe met Demmink veel bedenkelijker.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 20:00:55 #113
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_85486296
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:58 schreef eriksd het volgende:
En nu?
gaan we een hapje eten.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  donderdag 19 augustus 2010 @ 21:12:15 #114
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_85488851
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:43 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Hirsch Ballin is ook een eng mannetje. Zo'n Gristen die zelf met zijn kinderen seks heeft en fapt op kiddypron op internet* en vervolgens allerlei wetgeving in het leven roept die datzelfde internet aan banden legt met als argument 'kiddypron'. :{
Typische huichelgristen.
ja man en Beatrix is eigenlijk helemaal niet onze koningin ^O^
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 21:16:25 #115
pi_85488997
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:12 schreef opastokvis het volgende:

[..]

ja man en Beatrix is eigenlijk helemaal niet onze koningin ^O^
Niet? :@
pi_85491581
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:43 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
* Bij wijze van spreken, ik heb geen bewijzen voor deze aantijgingen.
Roep het dan ook niet.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:30:31 #117
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85497025
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:01 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik lees veel op internet dat mensen zeggen te gaan emigreren als het Orakel uit Limburg gaat regeren. Gedoogsteun geven is eigenlijk ook regeren.

Ik ga echt emigreren. Het is moeilijk, mijn familie en vrienden wonen hier, maar ik wil niet wonen in een xenofobisch in zichzelf gekeerde politiestaat.

Ik wacht tot alle besprekingen rond zijn, het is niet zeker dat het Orakel uit Limburg gaat regeren, maar als dit zeker is (alsjeblieft Lieve Here Jezus laat Nederland niet ten onder gaan en redt ons, zondige :@ Nederlanders, van het kwaad dat PVV heet :'( ;( ) koop ik een retourkaartje naar Rio.

Retourkaartje, omdat je met een enkele reis het land niet inkomt, de retourvlucht gebruik ik gewoon niet. :7

Ik ken daar niemand, maar ik zie wel waar het schip strandt. Hopelijk verhonger ik niet. ;( Maar Nederland is gewoon een naar land geworden met 1.5 miljoen fascisten. :r

Iemand nog tips? Op basis van een retourvlucht, een paspoort dat nog 6 maanden geldig is en 2 debitkaarten met een saldo van 1500 euro kom ik toch Brazilië wel in? :D
Wat doen ze daar eigenlijk met illegalen, want na 3 maanden moet ik officieel het land uit. Kan ik politiek asiel aanvragen daar? :o :{

Gaan er nog meer FOK!kers emigreren? Gaan we gezellig samen honger lijden in Rio! *O*
Ruggegraat-check en bookmark.

Mijn voorspelling:

CDA/VVD met PPV gedoogsteun gaat falen na 1 jaar.
PVV houdt haar handen schoon omdat het niet regeerde.
PVV krijgt meer stemmen dan ooit en wordt de grootste.
PVV levert Geert Wilders als premier, en we krijgen een rechts kabinet PVV/VVD.
TS Emigreert.
PVV kabinet valt. PvdA wordt vervolgens de grootste, en mag samen met CDA en D'66 gaan regeren.

Mijn andere voorspelling:

TS heeft geen ruggegraat, en roept maar wat..... en emigreert helemaal niet. :')
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_85498152
STEL dat wilders gaat regeren..
dan ga ik turkse thee drinke en naar turkse niews kijken.
en uit de raam de burger oorlogen kijken.
en de schaamte uit zijn varkengezicht uitlachen.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 01:04:19 #119
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85498219
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 01:01 schreef TurkishBaklava het volgende:
Niks nieuws dus? _O- _O- _O-
Sorry, kom het zo op de late avond FF ECHT niet laten... ;)
pi_85500702
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 00:30 schreef maartena het volgende:

[..]

Ruggegraat-check en bookmark.

Mijn voorspelling:

CDA/VVD met PPV gedoogsteun gaat falen na 1 jaar.
PVV houdt haar handen schoon omdat het niet regeerde.
PVV krijgt meer stemmen dan ooit en wordt de grootste.
PVV levert Geert Wilders als premier, en we krijgen een rechts kabinet PVV/VVD.
TS Emigreert.
PVV kabinet valt. PvdA wordt vervolgens de grootste, en mag samen met CDA en D'66 gaan regeren.

Mijn andere voorspelling:

TS heeft geen ruggegraat, en roept maar wat..... en emigreert helemaal niet. :')
Wilders zal niet nooit of te nimmer premier worden. Dat weet jij net zo goed als ik. De kans dat hij ooit zal regeren is zelfs al bijzonder klein. De PVV stemmers zullen daar toch echt mee moeten leren leven.
pi_85501153
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 01:01 schreef TurkishBaklava het volgende:
In welke taal is het bovenstaande geschreven? :{
pi_85504211
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 07:21 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

In welke taal is het bovenstaande geschreven? :{
Trollands.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:26:52 #123
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85507565
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 04:06 schreef WilburQuant het volgende:

[..]

Wilders zal niet nooit of te nimmer premier worden. Dat weet jij net zo goed als ik. De kans dat hij ooit zal regeren is zelfs al bijzonder klein. De PVV stemmers zullen daar toch echt mee moeten leren leven.
PVV kan wel de grootste worden. Dat zie ik zomaar ineens gebeuren.
Dan zullen ze moeten regeren zonder de grootste partij in het kabinet. Verwachting, om te sarren gaat de PVV massaal tegen elk plan stemmen en gebeurd er nog niets.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_85508594
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 12:26 schreef Komakie het volgende:

[..]

PVV kan wel de grootste worden. Dat zie ik zomaar ineens gebeuren.
Dan zullen ze moeten regeren zonder de grootste partij in het kabinet. Verwachting, om te sarren gaat de PVV massaal tegen elk plan stemmen en gebeurd er nog niets.
De grootste kunnen ze worden, maar ze zullen nooit regeren. Dat zei ik. En dat de grootste partij niet in de regering komt is niet uniek hoor. Als je geen coalitie kunt vormen, kom je niet in de regering. Zo simpel is het. En zolang de PVV met standpunten blijft komen die tegen de grondwet in gaan, zal niemand met ze willen regeren.

En wat dat stemmen betreft: Er komt dan een ander méérderheidskabinet, dus PVV mag dan tegenstemmen zoveel ze willen. Het gaan om de meerderheid.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:18:18 #125
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85509483
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 12:57 schreef WilburQuant het volgende:

[..]

De grootste kunnen ze worden, maar ze zullen nooit regeren. Dat zei ik. En dat de grootste partij niet in de regering komt is niet uniek hoor. Als je geen coalitie kunt vormen, kom je niet in de regering. Zo simpel is het. En zolang de PVV met standpunten blijft komen die tegen de grondwet in gaan, zal niemand met ze willen regeren.

En wat dat stemmen betreft: Er komt dan een ander méérderheidskabinet, dus PVV mag dan tegenstemmen zoveel ze willen. Het gaan om de meerderheid.
Dat weet ik ook allemaal wel.
Even wat het stemmen betreft. Als er een meerderheidskabinet komt zonder PVV (en ik neem aan dat het er wel komt) en de PVV is de grootste heb je al wel gelijk een vrij groot gedeelte van de kamer tegen je. De kans dat dan iets niet aangenomen wordt is natuurlijk wel groter.
Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de hoeveelheid zetels van de PVV.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_85547957
Als het kabinet er komt, blijft Wilders gewoon in de kamer. Dus in wezen regeert hij niet.
pi_85616783
Ik blijf, vluchten voor neo-nazi's als Gekke Geert is voor de zwakkeren in deze samenleving...
PWBF
  maandag 23 augustus 2010 @ 18:50:06 #128
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85617890
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 18:04 schreef ferdie131295 het volgende:
Als het kabinet er komt, blijft Wilders gewoon in de kamer. Dus in wezen regeert hij niet.
Nee, hij doet het slim. Als dit kabinet valt kan hij zijn handen er vanaf trekken. "Het was de schuld van de regering, de PVV regeerde immers niet".

Dus in essentie is de "belofte" van de TS ook loos: Met een gedoogakkoord heeft Wilders geen beslissingsrecht. Althans, niet meer of minder dan een ander lid van de Tweede Kamer.

De echte beslissingen worden genomen door de ministeries natuurlijk, die een beleidsplan opstellen onder de huidige wetgeving.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_85619285
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 18:50 schreef maartena het volgende:

Dus in essentie is de "belofte" van de TS ook loos: Met een gedoogakkoord heeft Wilders geen beslissingsrecht. Althans, niet meer of minder dan een ander lid van de Tweede Kamer.

De echte beslissingen worden genomen door de ministeries natuurlijk, die een beleidsplan opstellen onder de huidige wetgeving.
Als de VVD en het CDA een kabinet gaan vormen zal er ook nieuw beleid worden ontwikkeld, waar thans de PVV betrokken is bij het uitstippelen daarvan.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 23 augustus 2010 @ 19:26:11 #130
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85619419
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:23 schreef damian5700 het volgende:
Als de VVD en het CDA een kabinet gaan vormen zal er ook nieuw beleid worden ontwikkeld, waar thans de PVV betrokken is bij het uitstippelen daarvan.
Er zal een regeerakkoord komen. Maar uiteindelijk blijft de eindverantwoordelijkheid voor het uitvoeren van dat beleid, en het succes/falen ervan bij de ministers.
-
pi_85619426
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:23 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Exact. Genoeg reden om een (tijdelijk) verblijf in het buitenland te overwegen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 23 augustus 2010 @ 19:31:27 #132
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85619609
Tijd voor een poll.

Poll: Emigreer jij als er een VVD/CDA kabinet komt met PVV steun?
Ik ga ZEKER emigreren!
Ik roep van WEL maar blijf stiekem thuis.
Ik roep van NIET, maar ga stiekem toch.
Ik ga NIET emigreren!
Ik woon al in het buitenland.
Emiwatte? Alle Turken terug naar Marokko!
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
-
  maandag 23 augustus 2010 @ 19:33:28 #133
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_85619699
Ik mis wat opties.
pi_85619768
Ik mis de optie: 'Ik vertrek tijdelijk naar het buitenland om vervolgens weer terug te keren als dit land zijn verstand heeft teruggevonden'.
pi_85619990
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:26 schreef maartena het volgende:

[..]

Er zal een regeerakkoord komen. Maar uiteindelijk blijft de eindverantwoordelijkheid voor het uitvoeren van dat beleid, en het succes/falen ervan bij de ministers.
Ministers zijn uitvoerders van beleid dat de coalitiepartners samen met de gedoogpartner aan het uitstippelen zijn.
  maandag 23 augustus 2010 @ 19:40:03 #136
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85619997
Tja, zo kun je ook wel een poll met 20 opties verzinnen.... zoals degene die in het buitenland woont, maar speciaal voor Wilders weer terug gaat naar Nederland, of degene die pas weggaat als Wilders minister-president wordt. ;)
-
  maandag 23 augustus 2010 @ 19:47:30 #137
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85620377
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:39 schreef damian5700 het volgende:
Ministers zijn uitvoerders van beleid dat de coalitiepartners samen met de gedoogpartner aan het uitstippelen zijn.
Dan versimpel je de taak van een minister toch wel.... buiten het regeerakkoord zijn er genoeg zaken die "actueel" moeten worden geregeld, en helemaal niet onder het regeer akkoord vallen. Een voorbeeld is bijvoorbeeld de bevoegdheid die een minister van justitie heeft om op kosten van de staat extra politie eenheden te sturen naar een wijk waar ernstige rellen zijn. Zoiets zal nooit in een regeerakkoord worden opgenomen, dat zijn beslissingen die het ministerie van justitie buiten het beleid om maakt, en kan maken.

Regeren is toch wel wat meer dan het beleid uit het regeerakkoord tot de letter opvolgen, ministers hebben een hoop meer te doen hoor. ;) En deze kunnen daar ook ernstig de fout in gaan natuurlijk. Zie de IRT affaire bijvoorbeeld. :P
-
pi_85620649
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik deel je minachting voor het kortzichtige klootjesvolk dat de moslim haar zondebok heeft gemaakt. Maar evenveel minachting heb ik voor ander kortzichtig klootjesvolk dat zich puur op de rijken richt of compleet toegewijd is aan het milieu of dierenwelzijn.

Wat ik wil zeggen, idioten heb je overal. Die kan je niet ontvluchten. Derhalve kun je beter vanuit puur eigen belang kijken waar het leven voor jou het beste is. De minder weldenkende medemens moet je dan maar proberen te negeren.

En als je dan toch denkt dat de pleuris kan uitbreken moet je zorgen dat je mobiel blijft. Als je snel kan vertrekken kun je langer blijven.

Ik blijf overigens. :7
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_85621168
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:47 schreef maartena het volgende:

[..]

Dan versimpel je de taak van een minister toch wel
Dit is echt een interpretatie die voor eigen rekening moet nemen, want ik herken me daarin volstrekt niet.
In elk geval liggen mijn bezwaren bij jouw pogingen de invloed van Wilders op het kabinetsbeleid te relativeren. Er worden namelijk tal van beslissingen genomen die mogelijk zullen leiden tot een akkoord en in dat proces heeft Wilders een voorname rol (of jij dit leuk vindt of niet).
pi_85627360
Ga dan.
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:28:58 #141
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_85627463
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:26 schreef ThaRickah het volgende:
Ga dan.
Oké, doei. :W
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_85635379
quote:

[..]

:W lafbek.
pi_85635917
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 06:53 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

:W lafbek.
Ah, net zoals die "laffe" Joden die na de overwinning van Hitler "tijdelijk" buiten Duitsland gingen wonen zeker
PWBF
pi_85635928
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 08:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ah, net zoals die "laffe" Joden die na de overwinning van Hitler "tijdelijk" buiten Duitsland gingen wonen zeker
OMFGOD!!!!!! GODWIN!!!11111 :( :( :( :( :( o|O o|O o|O -O- -O- 8)7 8)7 8)7 !!!!!!1eins
PWBF
pi_85636014
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 08:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Echt, als ik jou was zou ik onmiddellijk vertrekken uit NL want het gevaar van genocide door Wilders is levensgroot.

Wel een voordeel, de gasvelden van Slochteren leveren wat meer omzet en de Betuwelijn wordt rendabel.
pi_85636968
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 08:31 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Echt, als ik jou was zou ik onmiddellijk vertrekken uit NL want het gevaar van genocide door Wilders is levensgroot.

Wel een voordeel, de gasvelden van Slochteren leveren wat meer omzet en de Betuwelijn wordt rendabel.
Een soortgelijke reactie kregen mensen die in 1933 waarschuwden voor Hitler. Zelfs onze regering weigerde Joden uit Duitsland omdat ze zich maar aanstelden. Oh, hadden mensen toen maar beter geluisterd...
PWBF
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:38:56 #147
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85637108
quote:

[..]

Als je hierom al een verblijf in het buitenland gaat overwegen ben je wel heel makkelijk weg te krijgen. Waar je gaat wonen kom je ongetwijfeld iets anders tegen wat je niet bevalt.

Ik snap niet waarom er mensen zijn die zich er overmatig druk over maken. Tuurlijk je mag je best druk maken, maar er zijn mensen die het zo verschrikkelijk overdrijven. :')
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:12:17 #148
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_85637912
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Een soortgelijke reactie kregen mensen die in 1933 waarschuwden voor Hitler. Zelfs onze regering weigerde Joden uit Duitsland omdat ze zich maar aanstelden. Oh, hadden mensen toen maar beter geluisterd...
En dan roept men dat PVV aanhangers dom zijn. :') En die "grapjes" over je eigen domme godwins maken het alleen maar triester. Lachwekkend gewoon.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_85639465
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 10:12 schreef pisnicht het volgende:

[..]

En dan roept men dat PVV aanhangers dom zijn. :') En die "grapjes" over je eigen domme godwins maken het alleen maar triester. Lachwekkend gewoon.
Jeetje, zit je nou nog steeds in de ontkenningsfase?
PWBF
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:54:34 #150
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85640984
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jeetje, zit je nou nog steeds in de ontkenningsfase?
En jij nog in de huilie fase. Wat is je punt?
pi_85644357
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:38 schreef Komakie het volgende:

[..]

Als je hierom al een verblijf in het buitenland gaat overwegen ben je wel heel makkelijk weg te krijgen. Waar je gaat wonen kom je ongetwijfeld iets anders tegen wat je niet bevalt.

Ik snap niet waarom er mensen zijn die zich er overmatig druk over maken. Tuurlijk je mag je best druk maken, maar er zijn mensen die het zo verschrikkelijk overdrijven. :')
Ik ben niet bang voor razzia's en vernietigingskampen. De hele houding van veel Nederlanders (lees: PVV-volk) komt gewoon mn reet uit.
pi_85644470
Ach, zolang het maar jouw reet is zal het ook niemand aan zijn reet roesten wat uit jouw onbelangrijke reet komt.
pi_85644674
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ach, zolang het maar jouw reet is zal het ook niemand aan zijn reet roesten wat uit jouw onbelangrijke reet komt.
Wat een goeie grap, zeker een dijenkletser in Hongarije?
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:50:54 #154
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85645024
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben niet bang voor razzia's en vernietigingskampen. De hele houding van veel Nederlanders (lees: PVV-volk) komt gewoon mn reet uit.
Nou ja, alsof de houding van andere nederlanders (lees: bepaald linksvolk) niet om van te kotsen is.
Je signature geeft trouwens al wel aan wat voor een kijk jij op de wereld hebt.

Tegenwoordig zijn PVV'ers vervelend. (semi) communisten zijn dat al jaren.
pi_85647698
Ik ga niet emigreren, ik blijf en vertrek pas in een trein richting het Oosten naar een gaskamer.

quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:18 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Ik wel, stel even (puur hypothetisch) dat het PVV-angst-scenario uitkomt en er een 2/3e moslim-meerderheid komt in de Tweede Kamer (die dus de grondwet kan wijzigen). Is verzet dan wel geoorloofd?
Nee dan is verzet niet geoorloofd. Je moet namelijk eerst kijken wat de standpunten van de moslimpartijen zijn.

De moslimpartij die laatst meedeed met de gemeenteraadsverkiezingen had toch geen slechte standpunten?
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:47:55 #156
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85650100
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 14:52 schreef Poncke_Princen het volgende:
Ik ga niet emigreren, ik blijf en vertrek pas in een trein richting het Oosten naar een gaskamer.
[..]

Nee dan is verzet niet geoorloofd. Je moet namelijk eerst kijken wat de standpunten van de moslimpartijen zijn.

De moslimpartij die laatst meedeed met de gemeenteraadsverkiezingen had toch geen slechte standpunten?
De vraag is wat voor vorm van verzet?

De kans dat ze een meerderheid zouden krijgen is natuurlijk wel minimaal. Er zou geen nederlander op stemmen. Ook niet linkse nederlanders. Nederlanders willen dan ineens de macht van het land niet uit handen geven. Ook niet de mensen die nu om het hardst schreeuwen dat Wilders gek is.
Tenzij de nachtmerrie van Wilders uit komt en er een meerderheid aan moslims in Nederland komt te wonen natuurlijk :P
pi_85650178
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:50 schreef Komakie het volgende:

[..]

Nou ja, alsof de houding van andere nederlanders (lees: bepaald linksvolk) niet om van te kotsen is.

PVV'ers vervelend? Dat is wel het understatement van het jaar _O-
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:52:21 #158
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85650306
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:49 schreef WilburQuant het volgende:

[..]

PVV'ers vervelend? Dat is wel het understatement van het jaar _O-
Ik zou mezelf eerder fatsoenlijk en reeël noemen i.t.t. bepaalde andere mensen die gelijk lopen te schreeuwen.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:53:40 #159
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_85650662
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:50 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af waarom het geen probleem is om links communisten te noemen, maar als iemand Wilders met Hitler vergelijkt iedereen meteen Godwin loopt te roepen.
pi_85650795
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:52 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik zou mezelf eerder fatsoenlijk en reeël noemen i.t.t. bepaalde andere mensen die gelijk lopen te schreeuwen.
Reëel? _O-

Ja, de xenofobie van veel PVV stemmers is reëel. :X De Islam is het kwaad van de samenleving _O-
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:07:52 #162
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85650964
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af waarom het geen probleem om links communisten te noemen, maar als iemand Wilders met Hitler vergelijkt iedereen meteen Godwin loopt te roepen.
Ik noem niet elke linkse kiezer een communist, maar er zijn al jaren mensen die het liefste veel van dat soort gedachtegoed zouden willen doorvoeren in Nederland zonder er voor uit te willen komen dat het communistisch is.

Daarnaast vind ik mensen met een groep vergelijken die een bepaalde manier van denken hebben iets anders dan iemand met Hitler vergelijken.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:08:14 #163
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85650985
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:03 schreef WilburQuant het volgende:

[..]

Reëel? _O-

Ja, de xenofobie van veel PVV stemmers is reëel. :X De Islam is het kwaad van de samenleving _O-
Gelukkig stem ik geen PVV :W
pi_85651053
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik noem niet elke linkse kiezer een communist, maar er zijn al jaren mensen die het liefste veel van dat soort gedachtegoed zouden willen doorvoeren in Nederland zonder er voor uit te willen komen dat het communistisch is.

Daarnaast vind ik mensen met een groep vergelijken die een bepaalde manier van denken hebben iets anders dan iemand met Hitler vergelijken.
Hitler had ook een bepaalde manier van denken. ;) En bijvoorbeeld de SP communistisch noemen is redelijk vergelijkbaar met de PVV fascistisch noemen. Niet dat jij dat doet, maar het eerste lijkt niemand op fok over te vallen, het tweede wel.
pi_85652348
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wie zijn die mensen dan volgens jou?
pi_85652445
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hitler had ook een bepaalde manier van denken. ;) En bijvoorbeeld de SP communistisch noemen is redelijk vergelijkbaar met de PVV fascistisch noemen.
Niet helemaal mee eens. Het ene is namelijk behoorlijk waar en het andere niet.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:53:50 #167
258010 mtx1680
Mijn ongezouten mening en ik.
pi_85652913
TS, mijn steun heb je. Veel plezier in Rio, ik hoop dat je nooit meer terug komt.
Een apotheker is tenslotte ook niets meer dan een legale drugsdealer.
pi_85652948
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:53 schreef mtx1680 het volgende:
TS, mijn steun heb je. Veel plezier in Rio, ik hoop dat je nooit meer terug komt.
Pas maar op.. straks blijf je hier over met alleen de moslims :D
pi_85652997
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:42 schreef WilburQuant het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens. Het ene is namelijk behoorlijk waar en het andere niet.
Maar de intenties van users die dergelijke uitspraken doen zijn hetzelfde. Als iemand de SP met het communisme vergelijkt, denk je ook meteen aan een dictatuur waarin het individu ondergeschikt is aan de massa. Door de PVV met het nazi-gedachtegoed te vergelijken denken mensen ook meteen aan de vele Joden die vergast zijn. Maar dat laatste is dan een 'Godwin' en mag volgens velen niet, terwijl dat eerste wel 'mag'.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:01:14 #170
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_85653269
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar de intenties van users die dergelijke uitspraken doen zijn hetzelfde. Als iemand de SP met het communisme vergelijkt, denk je ook meteen aan een dictatuur waarin het individu ondergeschikt is aan de massa. Door de PVV met het nazi-gedachtegoed te vergelijken denken mensen ook meteen aan de vele Joden die vergast zijn. Maar dat laatste is dan een 'Godwin' en mag volgens velen niet, terwijl dat eerste wel 'mag'.
Misschien heeft het iets te maken met het feit dat de SP is opgericht als Maoistische partij terwijl Wilders het partijprogramma van de NSDAP niet als voorbeeld heeft genomen.
pi_85653280
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat een goeie grap, zeker een dijenkletser in Hongarije?
Wat Hongarije er mee te maken heeft is mij een raadsel maar het zal wel met je lage IQ te maken hebben.
pi_85653716
ik heb het al een maand niet gevolgd, kan iemand me updaten hoe het er nu voor staat?
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:06:17 #173
pi_85657424
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af waarom het geen probleem is om links communisten te noemen, maar als iemand Wilders met Hitler vergelijkt iedereen meteen Godwin loopt te roepen.
Ik zou het geen probleem vinden. Het communisme zoals beschreven door Marx en Engels is een utopische samenleving, hetgeen erg gelijkt op het Paradijs zoals beschreven door veel gelovigen, alleen zonder 72 maagden.

Dat een stel malloten met die theorie aan de haal zijn gegaan en een dictatuur hebben gevestigd en een Pol Pot een heleboel mensen heeft vermoord met deze ideologie in de hand, doet niets af aan het feit, dat het werkelijk communisme een zegen voor de mensheid is. :D

Het is fijn om communist te zijn! :D
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:11:06 #174
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_85657589
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik zou het geen probleem vinden. Het communisme zoals beschreven door Marx en Engels is een utopische samenleving, hetgeen erg gelijkt op het Paradijs zoals beschreven door veel gelovigen, alleen zonder 72 maagden.

Dat een stel malloten met die theorie aan de haal zijn gegaan en een dictatuur hebben gevestigd en een Pol Pot een heleboel mensen heeft vermoord met deze ideologie in de hand, doet niets af aan het feit, dat het werkelijk communisme een zegen voor de mensheid is. :D

Het utopische van een communistische samenleving ontgaat mij volledig, nog los van het feit dat het niet meer dan een waanbeeld is.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:13:12 #175
pi_85657681
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:12 schreef drhouse01 het volgende:
ik heb het al een maand niet gevolgd, kan iemand me updaten hoe het er nu voor staat?
Update: ik ben nog niet geëmigreerd, maar ben wel allerlei informatie aan het verzamelen, de taal een beetje aan het leren en zo.

Ik heb al een vriend van me een machtiging gegeven om bepaalde bankzaken in mijn naam te kunnen doen, diezelfde gast kan dus ook de post doen (ook al ben je geëmigreerd de Nederlandse staat blijft je altijd post sturen, zo snel kom je niet van ze af ;( ).

Misschien is er iemand die me wegwijs kan maken in Rio, mijn pa kent iemand daar via via. :7 Vaccinaties zijn niet nodig en een visum ook niet. Paspoort is nog 1 jaar geldig en daarna ben ik daar toch illeg@@l, dus boeit me dat paspoort en zijn geldigheid niet langer.

Het kabinet Bruin I zit er nog niet en ik ben ook nog niet weg, maar ik denk binnen een maand weg te kunnen zijn, zodra het kabinet er zit. :D Alleen abbo sportschool en internet wordt lastig opzeggen gezien de opzegtermijn van 1 jaar, nu resteren er 7 maanden, sportschool resteert 9 maanden. Hopelijk is emigratie een goed motief om toch te mogen annuleren. :{
pi_85657928
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:11 schreef Nobu het volgende:

[..]

Het utopische van een communistische samenleving ontgaat mij volledig, nog los van het feit dat het niet meer dan een waanbeeld is.
Geen armoede lijkt me behoorlijk utopisch. Alleen in de praktijk werkt het niet.
pi_85657973
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Nee maar goed, dat communisme niet werkt is in de praktijk gebleken. En lang niet iedereen vind het een fijn idee om evenveel te verdienen als de 'mindere' burger en nooit hogerop te komen qua inkomsten.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:21:37 #178
pi_85657977
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:11 schreef Nobu het volgende:

[..]

Iedereen min of meer hetzelfde inkomen, geen ongelijkheid en derhalve geen of nauwelijks criminaliteit. Win-win situatie dus, ook voor de rijken, want die worden niet meer beroofd.
Bestaanszekerheid, staat zorgt voor je van wieg tot graf, geeft dus gemoedsrust is ook weer goed voor gezondheid.
Ecologie: minder productie, want er wordt alleen datgene geproduceerd wat nodig is en niet allerlei prullaria en geen voedsel dat wordt weggegooid, geen consumptiemaatschappij. Goed openbaar vervoer, weinig auto's, dus meer rust, ruimte en natuur.
Een woning voor iedereen, geen daklozen.
Goed opgeleide bevolking, gratis scholing tot aan de universiteit voor iedere burger. Niet meer dat alleen de rijken naar de uni kunnen gaan. Gratis en zeer goede ziekenzorg. Dus een goed opgeleide en gezonde bevolking! :D
Burgers hebben een 'dacia' voor in de weekeinden en vakanties. Veel Russen hebben dit nog steeds, iets dat dateert uit de communistische tijd. En waarom denk je dat zoveel Russen heimwee hebben naar de communistische tijd? Het leven was toen goed. O+
Geen Hollywood-agressie en flauwekul op TV in die tijd! Geen Amerikaanse troep, geen ongezond Amerikaans voedsel waar je ziek ellendig van wordt, zoals KFC en McDonalds. :{w
pi_85658113
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:21 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Iedereen min of meer hetzelfde inkomen, geen ongelijkheid en derhalve geen of nauwelijks criminaliteit. Win-win situatie dus, ook voor de rijken, want die worden niet meer beroofd.
Dat gevoel zullen ze wel hebben, omdat ze na lang studeren nog altijd evenveel verdienen als mensen die niet hebben gestudeerd. Maar ik denk dat je met studeren later de baan kunt krijgen die je het leukst vindt om te doen, een roeping. Dat sommige mensen daar neit de hersens voor hebben en daarom ongeschoold werk doen, betekent niet dat zij minder belangrijk zijn voor de samenleving. Dus waarom zouden ze minder moeten verdienen, puur bij gebrek aan hersens? Ik heb juist veel respect voor mensen die erg zwaar werk moeten verrichten. Dat zou ik nou weer niet kunnen.

Maar alles in de handen van de staat geeft de staat wel veel macht, en het individu ondergeschikt aan de menigte (communie). Wat gevaarlijk is. En zo zijn er nog wel meer nadelen waardoor het niet werkt, vooral door de menselijke natuur die altijd beter zal willen zijn dan een ander.

Ik ken een rus die een dacha heeft. O+
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:26:11 #180
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_85658122
quote:

[..]

Bestaanszekerheid, staat zorgt voor je van wieg tot graf, geeft dus gemoedsrust is ook weer goed voor gezondheid.
Ecologie: minder productie, want er wordt alleen datgene geproduceerd wat nodig is en niet allerlei prullaria en geen voedsel dat wordt weggegooid, geen consumptiemaatschappij. Goed openbaar vervoer, weinig auto's, dus meer rust, ruimte en natuur.
Goed opgeleide bevolking, gratis scholing tot aan de universiteit voor iedere burger. Niet meer dat alleen de rijken naar de uni kunnen gaan. Gratis en zeer goede ziekenzorg. Dus een goed opgeleide en gezonde bevolking! :D
Burgers hebben een 'dacia' voor in de weekeinden en vakanties. Veel Russen hebben dit nog steeds, iets dat dateert uit de communistische tijd. En waarom denk je dat zoveel Russen heimwee hebben naar de communistische tijd? Het leven was toen goed. O+
Geen Hollywood-agressie en flauwekul op TV in die tijd! Geen Amerikaanse troep, geen ongezond Amerikaans voedsel waar je ziek ellendig van wordt, zoals KFC en McDonalds. :{w
Klinkt als Nederland, maar dan zonder vrijheden, kansen en mogelijkheden tot vertier.
pi_85658152
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:26 schreef Nobu het volgende:

[..]

Klinkt als Nederland, maar dan zonder vrijheden, kansen en mogelijkheden tot vertier.
Huh? Heb je de post überhaupt gelezen dan? :') Klinkt totaal niet als Nederland, enkele dingen slechts.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:27:38 #182
pi_85658170
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Geen armoede lijkt me behoorlijk utopisch. Alleen in de praktijk werkt het niet.
Heeft anders behoorlijk goed gewerkt in de sovjet-unie. Alleen die kl**tz** van een Reagan heeft de sovjet-unie kapot gemaakt samen met die misselijkmakende C1A. :r

Op Cuba werkt het wel, nog altijd heeft er niemand honger, is er voor iedereen gezondheidszorg en deze gezondheidszorg is vele malen beter dan onze gezondheidszorg en is niemand dakloos. :D
pi_85658216
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Heeft anders behoorlijk goed gewerkt in de sovjet-unie. Alleen die kl**tz** van een Reagan heeft de sovjet-unie kapot gemaakt samen met die misselijkmakende C1A. :r
Onder Stalin was het inderdaad een paradijs. O+
pi_85658219
quote:

[..]

Op Cuba werkt het wel, nog altijd heeft er niemand honger, is er voor iedereen gezondheidszorg en deze gezondheidszorg is vele malen beter dan onze gezondheidszorg en is niemand dakloos. :D
Zo ver reikt mijn kennis niet, maar voor zover ik weet was het in Cuba en ook Rusland een dictatuur. :P En dat kan nooit positief zijn. En wat denk je van die kampen in Siberië en het feit dat je geen geloofsvrijheid had, want dat zou het communisme maar in de weg staan. En dat zijn slechts een paar dingen...

Ik ben het met je eens dat ik het communisme geen verkeerd idee vind, maar de USSR was zeker geen utopie. Onder Lenin misschien eerder, maar ten tijde van Stalin zeker niet.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:31:13 #185
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_85658293
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Huh? Heb je de post überhaupt gelezen dan? :') Klinkt totaal niet als Nederland, enkele dingen slechts.
Verzorging van wieg tot graf, OV tot in de belachelijkste uithoeken etc.? Dit is gewoon Nederland wat hij beschrijft, alleen mag ik wel een film van Stallone kijken.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:31:40 #186
pi_85658307
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:26 schreef Nobu het volgende:

[..]

Nederland in de jaren '70 en '80 dan. :)

Klopt, toen was ons land redelijk socialistisch en hadden we socialisme in combinatie met vrijheid voor iedereen. Helaas hebben de neo-cons dit paradijselijk systeem de das om gedaan en leven we nu zonder adequate gezondheidszorg en inferieur onderwijs met grote inkomensverschillen en grote delen van de staat die geprivatiseerd zijn waardoor vele zaken niet meer goed functioneren en heeft de burger ook nauwelijks meer vrijheid. :'(
pi_85658425
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:31 schreef Nobu het volgende:

[..]

Verzorging van wieg tot graf, OV tot in de belachelijkste uithoeken etc.? Dit is gewoon Nederland wat hij beschrijft, alleen mag ik wel een film van Stallone kijken.
Alles in bold is nu niet in Nederland....
quote:

[..]

Goed opgeleide bevolking, gratis scholing tot aan de universiteit voor iedere burger. Niet meer dat alleen de rijken naar de uni kunnen gaan. Gratis ziekenzorg en zeer goede ziekenzorg. Dus een goed opgeleide en gezonde bevolking! :D
Dus uhm....tja...
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:36:50 #188
pi_85658484
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:29 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zo ver reikt mijn kennis niet, maar voor zover ik weet was het in Cuba en ook Rusland een dictatuur. :P En dat kan nooit positief zijn. En wat denk je van die kampen in Siberië en het feit dat je geen geloofsvrijheid had, want dat zou het communisme maar in de weg staan. En dat zijn slechts een paar dingen...

Ik ben het met je eens dat ik het communisme geen verkeerd idee vind, maar de USSR was zeker geen utopie. Onder Lenin misschien eerder, maar ten tijde van Stalin zeker niet.
Je hebt altijd geloofsvrijheid gehad, alleen mocht je niet prediken op straat of allerlei kerken gaan bouwen. En terecht.
Die kerken worden toch alleen maar geleid door corrupte kleptocraten en op zondagochtend wakker worden gebeld door een stel Jehovah's is ook niet echt tof. Religie is er om het volk te onderdrukken en het volk geld uit de zakken te kloppen en dit geldt voor alle religies.
Als je wilt geloven of bidden kan je dat in de huiskamer, misschien met wat vrienden. Maar daar heb je geen miljoenen euro's of roebels voor nodig en grote luxe kerkgebouwen. Jezus zit in je hart, niet in een kerkgebouw of in dollarbiljet. De huidige religies hebben niets van doen met Wie God werkelijk is. Ik geloof, maar heb een afkeer van de moderne farizeeërs, oftewel de georganiseerde religie.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:38:31 #189
pi_85658532
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:35 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

[..]

Dus uhm....tja...
Amen, broeder! :P
pi_85658586
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Nederland in de jaren '70 en '80 dan. :)

Klopt, toen was ons land redelijk socialistisch en hadden we socialisme in combinatie met vrijheid voor iedereen.
Kennelijk zag toch niet iedereen dat zo, want
quote:
Helaas hebben de neo-cons dit paradijselijk systeem de das om gedaan en leven we nu zonder adequate gezondheidszorg en inferieur onderwijs met grote inkomensverschillen en grote delen van de staat die geprivatiseerd zijn waardoor vele zaken niet meer goed functioneren en heeft de burger ook nauwelijks meer vrijheid. :'(
En die neo-cons kwamen dan ook aan de macht door een staatsgreep, want verder wilde niemand natuurlijk van dat socialistische paradijsje af. Het idéé!

Of was het toch de bevolking zelf die met behulp van de instrumenten die een democratie biedt liet blijken dat dat socialistische paradijsje toch ook wat minpuntjes kende?
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:44:10 #191
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_85658729
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:35 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

[..]

Dus uhm....tja...
- Er is nauwelijks ongelijkheid. De een heeft een groter huis dan de ander, maar relevante verschillen zijn er niet.
-Hoezo geen bestaanszekerheid? Als je niet in staat bent om voor jezelf te zorgen doet de staat dat voor je.
-Minder productie inderdaad, maar dat komt doordat ik niets meer heb. Als ik in dezelfde welvaart door wil leven kun je dat wel vergeten.
-Hoe communistisch ook, als je met z'n allen op elkaars lip gaat wonen is er geen rust, ruimte of natuur. De fixatie op de auto is lachwekkend. En ja, in NL zijn er weinig auto's voor een ontwikkeld land.
-Er is scholing en ziekenzorg voor iedere burger, en of je die nou direct betaald of dat dat via de staat moet is niet relevant.
-Dat zeg ik, vrijheid.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:51:53 #192
pi_85659034
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:39 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Kennelijk zag toch niet iedereen dat zo, want
[..]

En die neo-cons kwamen dan ook aan de macht door een staatsgreep, want verder wilde niemand natuurlijk van dat socialistische paradijsje af. Het idéé!

Of was het toch de bevolking zelf die met behulp van de instrumenten die een democratie biedt liet blijken dat dat socialistische paradijsje toch ook wat minpuntjes kende?
Het komt door de commerciële media die in dienst staan van de neo-cons. Toen in 1990 de commerciële media in Nederland werd geïntroduceerd verslechterde het politiek klimaat ook. Mensen werden harder en gehersenspoeld, waardoor men dacht dat het kapitalisme een zegen is, terwijl het een vloek is. Door dit dag in dag uit in de media te horen te krijgen, veranderde Nederland van politieke kleur.

Verder heeft de Evangelische Kerk ook nog een duit in het zakje gedaan. In tegenstelling tot Jehovah's die zich niet met politiek bemoeien (dat mag niet van hun geloof), gingen de Evangelisten zich juist intensief met politiek bemoeien. Het is groep die groeit, dit in tegenstelling tot gangbare religies als protestantisme en katholicisme. Deze door de VS gefinancierde beweging is zeer conservatief. ;(

Tel hier nog bij op dat het Oostblok met succes vernietigd was door de neo-cons in de VS, waardoor de kapitalisten echt dachten zich alles te kunnen permitteren (immers het rode 'gevaar' was niet langer) en het plaatje is compleet.

Maar nogmaals die grootste boosdoener is de media. Daarom willen de neo-cons ook internet aanpakken, omdat hier af en toe nog een links geluid te horen is. Overigens is nu ook de publieke omroep besmet geraakt door het rechtse virus van de commerciëlen, want ook de publieke omroep, die inderdaad ooit relatief links was, is nu behoorlijk rechts geworden. Beschaafd rechts dan.

In Venezuela is bijvoorbeeld ook te zien hoe groot de rol van de commerciële media (geheel gefinancierd vanuit de VS) is in de couppoging dit plaatshad in 2002 gericht tegen de wettige president Hugo Rafaël Chavez Frías.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:55:04 #193
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85659159
quote:
_O- :') :D :') :D _O-

Okay, als je dit echt meent..... is je intelligentie niet veel bijster meer dan een ezel. :D Dit MOET een troll zijn!

Natuurlijk..... de CIA is in staat om een kernmacht als de Soviet Unie kapot te maken met een paar spionnetjes en agentjes. :')

De realiteit is dat de Sovjet Unie al sinds de jaren 70 technologisch begon achter te lopen op de VS, en de industriële macht van de VS gewoon niet meer kon bijhouden.... en uiteindelijk onder zijn eigen gewicht in elkaar zakte. Steeds meer moest naar defensie en prestige projecten om de VS te kunnen bijhouden, wat vervolgens ten koste ging van de sociale dienstverlening. In de jaren 80 was de Sovjet burger armer dan in de 30 jaar daarvoor, en ze begonnen het gewoon zat te worden dat de Staat zich overal in oost-Europa zat te bemoeien, en het eigen land niet op peil kon houden.

1 Amerikaanse president en de CIA hebben daar echt niet voor gezorgd hoor. :') China heeft juist van het falen van de Sovjets geleerd, en begon na de demonstratie op het Hemelse Plein van de Vrede met het moderniseren van de staat. Mao was destijds ook een gekke despoot, die op een gegeven moment opdracht gaf dat elke Chinees een kilo oud ijzer moest inleveren..... alleen maar om de staal productie (die enorm hoog was destijds in de VS) hoger te drijven dan de VS. En dat lukte, een jaar of 2 had China meer staal productie dan de VS.... en toen was al het oude ijzer op. :P Nu is China meer een kapitalistisch land met een communistische regering, waar de staat nog steeds zijn handen op alles houdt, maar waar de individuele burger wel is toegestaan luxe items - zoals een auto - te bemachtigen.

quote:
En als je je eigen vrije mening wil verkondigen, of een mening anders dan die van de staat, dan wordt je opgepakt. Reizen buiten Cuba is niet toegestaan, en ze zijn als de dood dat mensen massaal naar de VS vluchten. Mensen worden op de stranden neergeschoten als ze proberen te vluchten naar de VS in het holst van de nacht.

Internet toegang voor het volk bestaat niet, alleen overheidsinstanties, universiteiten en hoge partijbonzen krijgen toegang, en enkele op westerse toeristen gerichte hotels. Alleen de westerse hotels hebben volledige toegang, alle andere aansluitingen hebben nauwelijks toegang buiten Cuba, en alleen websites die van te voren zijn goedgekeurd door de overheid.

Nee, je socialistische paradijsje is geweldig. :')

En zo geweldig is het ook weer niet gesteld met de voedselvoorziening: http://www.wfp.org/countries/cuba
-
pi_85659162
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:44 schreef Nobu het volgende:

[..]

- Er is nauwelijks ongelijkheid. De een heeft een groter huis dan de ander, maar relevante verschillen zijn er niet.
Daar stopte ik met lezen. Sorry, maar als je dat al in twijfel trekt....
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:56:17 #195
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85659215
quote:

[..]

Je vergeet N-K, en in de SU was wel armoede.
pi_85659445
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:56 schreef Holograph het volgende:

[..]

Je vergeet N-K, en in de SU was wel armoede.
En laten we het maar niet hebben over de Grote Sprong Voorwaarts van vriend Mao. Strak plan! Je industrie uitbouwen door het personeel aan de voedselvoorziening te onttrekken met miljoenen hongerdoden als resultaat.

Nee, die socialistische heilstaten waren toppie!
pi_85659448
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:56 schreef Holograph het volgende:

[..]

En je vergeet nu N-K, en in de SU was wel armoede.
NK is natuurlijk niet slechts communistisch, maar ook een dictatuur met machtsmisbruikers. Of elk communistisch land uiteindelijk uitgroeit tot dictatuur valt te bediscussiëren, maar een land waarin sprake is van machtsmisbruik (en dus juist geen gelijkheid in dat opzicht), is niet hoe het communisme oorspronkelijk behoort te zijn. De mensen lijken mij daar ook alles behalve gelukkig...
pi_85659631
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:01 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En laten we het maar niet hebben over de Grote Sprong Voorwaarts van vriend Mao. Strak plan! Je industrie uitbouwen door het personeel aan de voedselvoorziening te onttrekken met miljoenen hongerdoden als resultaat.

Nee, die socialistische heilstaten waren toppie!
Als land is China wel machtig op het moment, wat dat betreft is het niet slecht geweest.

Maar of een groot deel van de Chinezen daar zelf profijt van hebben gehad....nee, niet echt.
Alle communistische landen zijn uitgegroeid tot dictaturen.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:07:22 #199
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_85659674
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:01 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

NK is natuurlijk niet slechts communistisch, maar ook een dictatuur met machtsmisbruikers. Of elk communistisch land uiteindelijk uitgroeit tot dictatuur valt te bediscussiëren, maar een land waarin sprake is van machtsmisbruik (en dus juist geen gelijkheid in dat opzicht), is niet hoe het communisme oorspronkelijk behoort te zijn. De mensen lijken mij daar ook alles behalve gelukkig...
Het is toch wel opvallend dat elk land dat communisme ten uitvoer bracht, uiteindelijk eindigde met een dictator aan de macht.

edit: nvm, je gaf het zelf al aan in de post hiervoor

[ Bericht 3% gewijzigd door Lekiamh op 24-08-2010 20:08:27 (zie edit) ]
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:08:28 #200
314039 058-AntiFries
Ken dat skele juh...
pi_85659720
Berichtje voor de TS:
De mazzel.
Best wel laf eigenlijks dat je wilt vertrekken.
Het bevalt meneertje niet, dus vertrekt meneertje met z´n staart tussen de benen.
U zult niet gemist worden.
Bye bye en vergeet niet even een kaartje te sturen.
SCC-LWD
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')