Nee, hij doet het slim. Als dit kabinet valt kan hij zijn handen er vanaf trekken. "Het was de schuld van de regering, de PVV regeerde immers niet".quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:04 schreef ferdie131295 het volgende:
Als het kabinet er komt, blijft Wilders gewoon in de kamer. Dus in wezen regeert hij niet.
Als de VVD en het CDA een kabinet gaan vormen zal er ook nieuw beleid worden ontwikkeld, waar thans de PVV betrokken is bij het uitstippelen daarvan.quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:50 schreef maartena het volgende:
Dus in essentie is de "belofte" van de TS ook loos: Met een gedoogakkoord heeft Wilders geen beslissingsrecht. Althans, niet meer of minder dan een ander lid van de Tweede Kamer.
De echte beslissingen worden genomen door de ministeries natuurlijk, die een beleidsplan opstellen onder de huidige wetgeving.
Er zal een regeerakkoord komen. Maar uiteindelijk blijft de eindverantwoordelijkheid voor het uitvoeren van dat beleid, en het succes/falen ervan bij de ministers.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:23 schreef damian5700 het volgende:
Als de VVD en het CDA een kabinet gaan vormen zal er ook nieuw beleid worden ontwikkeld, waar thans de PVV betrokken is bij het uitstippelen daarvan.
Exact. Genoeg reden om een (tijdelijk) verblijf in het buitenland te overwegen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als de VVD en het CDA een kabinet gaan vormen zal er ook nieuw beleid worden ontwikkeld, waar thans de PVV betrokken is bij het uitstippelen daarvan.
Ministers zijn uitvoerders van beleid dat de coalitiepartners samen met de gedoogpartner aan het uitstippelen zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:26 schreef maartena het volgende:
[..]
Er zal een regeerakkoord komen. Maar uiteindelijk blijft de eindverantwoordelijkheid voor het uitvoeren van dat beleid, en het succes/falen ervan bij de ministers.
Dan versimpel je de taak van een minister toch wel.... buiten het regeerakkoord zijn er genoeg zaken die "actueel" moeten worden geregeld, en helemaal niet onder het regeer akkoord vallen. Een voorbeeld is bijvoorbeeld de bevoegdheid die een minister van justitie heeft om op kosten van de staat extra politie eenheden te sturen naar een wijk waar ernstige rellen zijn. Zoiets zal nooit in een regeerakkoord worden opgenomen, dat zijn beslissingen die het ministerie van justitie buiten het beleid om maakt, en kan maken.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:39 schreef damian5700 het volgende:
Ministers zijn uitvoerders van beleid dat de coalitiepartners samen met de gedoogpartner aan het uitstippelen zijn.
Ik deel je minachting voor het kortzichtige klootjesvolk dat de moslim haar zondebok heeft gemaakt. Maar evenveel minachting heb ik voor ander kortzichtig klootjesvolk dat zich puur op de rijken richt of compleet toegewijd is aan het milieu of dierenwelzijn.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Exact. Genoeg reden om een (tijdelijk) verblijf in het buitenland te overwegen.
Dit is echt een interpretatie die voor eigen rekening moet nemen, want ik herken me daarin volstrekt niet.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Dan versimpel je de taak van een minister toch wel
Oké, doei.quote:
quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, net zoals die "laffe" Joden die na de overwinning van Hitler "tijdelijk" buiten Duitsland gingen wonen zekerquote:
OMFGOD!!!!!! GODWIN!!!11111quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ah, net zoals die "laffe" Joden die na de overwinning van Hitler "tijdelijk" buiten Duitsland gingen wonen zeker
Echt, als ik jou was zou ik onmiddellijk vertrekken uit NL want het gevaar van genocide door Wilders is levensgroot.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ah, net zoals die "laffe" Joden die na de overwinning van Hitler "tijdelijk" buiten Duitsland gingen wonen zeker
Een soortgelijke reactie kregen mensen die in 1933 waarschuwden voor Hitler. Zelfs onze regering weigerde Joden uit Duitsland omdat ze zich maar aanstelden. Oh, hadden mensen toen maar beter geluisterd...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Echt, als ik jou was zou ik onmiddellijk vertrekken uit NL want het gevaar van genocide door Wilders is levensgroot.
Wel een voordeel, de gasvelden van Slochteren leveren wat meer omzet en de Betuwelijn wordt rendabel.
Als je hierom al een verblijf in het buitenland gaat overwegen ben je wel heel makkelijk weg te krijgen. Waar je gaat wonen kom je ongetwijfeld iets anders tegen wat je niet bevalt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dan roept men dat PVV aanhangers dom zijn.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Een soortgelijke reactie kregen mensen die in 1933 waarschuwden voor Hitler. Zelfs onze regering weigerde Joden uit Duitsland omdat ze zich maar aanstelden. Oh, hadden mensen toen maar beter geluisterd...
Jeetje, zit je nou nog steeds in de ontkenningsfase?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:12 schreef pisnicht het volgende:
[..]
En dan roept men dat PVV aanhangers dom zijn.En die "grapjes" over je eigen domme godwins maken het alleen maar triester. Lachwekkend gewoon.
En jij nog in de huilie fase. Wat is je punt?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jeetje, zit je nou nog steeds in de ontkenningsfase?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |