Doie wat je gevoel je zegt. Werk er een tijdje mee en zie dan wat je wilt. Je krijgt behalve het afstandsymbool ook het symbool voor mentale genezing en het krachtsymbool bij. En de kraacht van reiki gaat dan een stuk beter door je stromenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:38 schreef Laysa het volgende:
Daarnet een vriendin gesproken waarbij ik gisteravond zou proberen reiki op afstand naar te sturen, alleen zou ik geen tijd zeggen....En weer is het aangekomen![]()
En nu begin ik me dus echt af te vragen of het voor mij nodig is om reiki 2 ooit te halen?
ja...ik wil denk ik dit toch zo voor een hele poos zo doen....tis ook niet echt heel goedkoop allemaalquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Doie wat je gevoel je zegt. Werk er een tijdje mee en zie dan wat je wilt. Je krijgt behalve het afstandsymbool ook het symbool voor mentale genezing en het krachtsymbool bij. En de kraacht van reiki gaat dan een stuk beter door je stromen
Top joh! Ja dat soort experimentjes doe ik ook wel eens.Regelmatig met echt bijzondere resultaten, met name 1 bepaald experiment!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:38 schreef Laysa het volgende:
Daarnet een vriendin gesproken waarbij ik gisteravond zou proberen reiki op afstand naar te sturen, alleen zou ik geen tijd zeggen....En weer is het aangekomen![]()
En nu begin ik me dus echt af te vragen of het voor mij nodig is om reiki 2 ooit te halen?
Klopt, dat had ik ook.. meteen bij het natekenen. Ook het krachtsymbool CKR heel sterk! En niet om er meer waarde aan te plakken dan dat zou moeten, je voelt dat dit krachtig is.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:38 schreef ToT het volgende:
@ die Japanse karakters: om eerlijk te zijn had ik bij HSZSN al meteen een vreemd gevoel bij: ook ik zag het puur als Japanse tekst.
De andere symbolen zijn sowieso wel oeroud en zien er ook heel anders uit.
Verrek, je hebt gelijk!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:41 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee dat betekent zoiets als " ik buig voor jou "
Nee ook een uitleg van het zelfde symbool, mij is de boedha bijgebleven omdat ik het mooi verwoord vindquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Verrek, je hebt gelijk!
Ik had geleerd dat het betekende: "Het goddelijke in mij erkent het goddelijke in jou, en als we samen zijn, zijn wij één."
Of is dat WEER een ander symbool?
Nee ik had het over Namasté!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:45 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee ook een uitleg van het zelfde symbool, mij is de boedha bijgebleven omdat ik het mooi verwoord vind
Nee het was geen Tera Mai symbool, het was wat algemeners.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:46 schreef Bastard het volgende:
[..]
Usui kent er gelukkig niet zo gek veel
Namaste is in het sanskriet 'ik buig voor jou' en tevens een gebaar. De namasté mudra (mudra=gebaar) daarmee begroet je (een God).quote:
Ik zeg niet 'gevaarlijk' (JP let je op?) het is een respect wat je hebt voor die symbolen, de kracht die er van uit gaat als je er mee werkt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Het is wel een mengelmoes aan talen en begrippen zeg! Hoezo zou het kunnen plaatsen van die symbolen of karakters gevaarlijk zijn?
Sommige symbolen hebben een heel specifieke werking. Met Tera Mai heb je bijvoorbeeld een symbool waarmee je entiteiten bij iemand kunt verdrijven. Mocht zo'n entiteit erg krachtig zijn, dan kan hij misschien vet pissig worden!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Namaste is in het sanskriet 'ik buig voor jou' en tevens een gebaar. De namasté mudra (mudra=gebaar) daarmee begroet je (een God).
Het is wel een mengelmoes aan talen en begrippen zeg! Hoezo zou het kunnen plaatsen van die symbolen of karakters gevaarlijk zijn?
Tja ik heb ook een keer meegemaakt dat iemand die Reiki 2 had maar er tijdenlang niet meer mee gewerkt had, aan mij vroeg hoe de symbolen er ook al weer uit zagen. Ze wilde dat we in een aparte kamer gingen zitten, weg van het andere bezoek, omdat zij nog van de oude stempel is en geleerd heeft dat de symbolen absoluut geheim moeten blijven.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:49 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik zeg niet 'gevaarlijk' (JP let je op?) het is een respect wat je hebt voor die symbolen, de kracht die er van uit gaat als je er mee werkt.
zo heb ik het ook meegekregen van mijn master....maar zo geheim is het dus niet ?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja ik heb ook een keer meegemaakt dat iemand die Reiki 2 had maar er tijdenlang niet meer mee gewerkt had, aan mij vroeg hoe de symbolen er ook al weer uit zagen. Ze wilde dat we in een aparte kamer gingen zitten, weg van het andere bezoek, omdat zij nog van de oude stempel is en geleerd heeft dat de symbolen absoluut geheim moeten blijven.
Ik vond dat niet nodig en ben gewoon met haar even apart in een hoekje gaan zitten.
Achteraf hoorde ik dat ze WOEST op me was, omdat ik zo achteloos met de symbolen omging door er in een hoekje met haar over te hebben.
Focus inderdaad, en om het loslaten van het proberen te sturen van de energie. Hoe minder je in de weg gaat staan hoe beter het stroomt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:44 schreef Loppe het volgende:
Het gaat toch allemaal om focus en concentratie, niet?
Tijden veranderen, en zoals je ziet staat het ook gewoon op het internet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:57 schreef Laysa het volgende:
[..]
zo heb ik het ook meegekregen van mijn master....maar zo geheim is het dus niet ?
In het christendom vormen de Griekse letters Alfa en Omega het teken voor God.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:49 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik zeg niet 'gevaarlijk' (JP let je op?) het is een respect wat je hebt voor die symbolen, de kracht die er van uit gaat als je er mee werkt.
Zie internet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:57 schreef Laysa het volgende:
[..]
zo heb ik het ook meegekregen van mijn master....maar zo geheim is het dus niet ?
Da's al 2x uitgelegd: het wordt gezien als een soort teken naar Het Hogere met een soort uitleg van wat je graag wil wat er gebeurt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
In het christendom vormen de Griekse letters Alfa en Omega het teken voor God.
[ http://i31.photobucket.com/albums/c354/peoplekityo/AlphaOmega.gif&t=1]afbeelding ]
De griekse letters Chi en Rho vormen weer het teken voor Christus.
[ afbeelding ]
Bij het Christendom ligt de kracht of de betekenis dus niet in het symbool zelf, maar in de betekenis ervan. Het is ook het geloof dat het pas kracht geeft. Een houten kruis is in de hand van een leek gewoon een houten kruis, maar voor een priester is het een hulpmiddel waarmee men geesten kan uitdrijven.
In het Hindoeïsme is het met name de klank die de kracht geeft. Het gaat dan niet om de betekenis van de karakters uit het schrift, noch om de boodschap, maar is het juist de klank die weergegeven staat kracht bij het uitspreken ervan.
Hoe zit dat dan bij Reiki?
http://www.chikara-reiki-do.com/master-aff.phpquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Zie internet.
Ik bedoel daarmee dat alle symbolen daar helaas te vinden zijn![]()
Een soort van teken? Wat voor soort teken dan t.o.v. een ander? Met een soort van uitleg? Wat legt het teken dan uit en hoe kan hier dan eventuele kracht van uitgaan?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:23 schreef ToT het volgende:
[..]
Da's al 2x uitgelegd: het wordt gezien als een soort teken naar Het Hogere met een soort uitleg van wat je graag wil wat er gebeurt.
Ja dat mag. Ieder zijn eigen ding enzo.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:27 schreef JaniesBrownie het volgende:
Mag ik zeggen dat ik niets geloof van het hele reiki-gebeuren?
Misschien was die angst een teken dat die losgelaten wilde worden? Kan je je makkelijk overgeven aan de situatie?quote:En dat ik er toch echt wel veel mee te maken heb gehad, het enige wat ik voelde was op een bepaald moment angst toen ik op die tafel lag en me helemaal niet op mijn gemak voelde.
Dat mensen niets voelen, gebeurt wel vaker. Dat wil niet zeggen dat het niet werkt.quote:Verder nog veel vaker reiki gehad en er nooit iets van gemerkt...
De reden dat ik t wel wilde proberen is dat mn ex reiki-meester was. Ik heb er nooit iets van gemerkt dus.
Tja, die mensen heb je ookquote:Hij was ook niet iemand die alleen het beste met anderen voor zou hebben btw
Waarom zou het eigenlijk zo geheim moeten zijn?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja ik heb ook een keer meegemaakt dat iemand die Reiki 2 had maar er tijdenlang niet meer mee gewerkt had, aan mij vroeg hoe de symbolen er ook al weer uit zagen. Ze wilde dat we in een aparte kamer gingen zitten, weg van het andere bezoek, omdat zij nog van de oude stempel is en geleerd heeft dat de symbolen absoluut geheim moeten blijven.
Ik vond dat niet nodig en ben gewoon met haar even apart in een hoekje gaan zitten.
Achteraf hoorde ik dat ze WOEST op me was, omdat ik zo achteloos met de symbolen omging door er in een hoekje met haar over te hebben.
Alleen al uit respect voor de kracht van de symbolen vind ik een goeiequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:31 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Waarom zou het eigenlijk zo geheim moeten zijn?
(Ik vond dat nl altijd onzin )
DAT is dus een prutser.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:27 schreef Bastard het volgende:
[..]
http://www.chikara-reiki-do.com/master-aff.php
Omdat er een uitwisseling van energie plaatsvindt. Geld is ook een vorm van energie, omdat je daar ook voor gewerkt hebt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:33 schreef Bastard het volgende:
[..]
Alleen al uit respect voor de kracht van de symbolen vind ik een goeie
Waarom is een reiki cursus niet gratis?
Zo kun je toch alles wegredeneren? Nee, dat kan ik niet, niet altijd, in deze situatie waren er meer mensen, waarvan ik er bij een altijd de kriebels krijg, niet ideaal.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja dat mag. Ieder zijn eigen ding enzo.
[..]
Misschien was die angst een teken dat die losgelaten wilde worden? Kan je je makkelijk overgeven aan de situatie?
Ik had heel erge hoofdpijn, het had moeten helpen tegen de hoofdpijn, als het dan iets doet, is het natuurlijk wel de bedoeling dat ik iets voelquote:[..]
Dat mensen niets voelen, gebeurt wel vaker. Dat wil niet zeggen dat het niet werkt.
[..]
Dat was meer omdat er vaak vanuit gegaan wordt dat mensen die reiki beoefenen zachtaardige mensen zijn die geen vlieg kwaad (zouden mogen) doen. Als ik vertel dat hij reiki-meester was, vinden mensen dat vaak maar raar, omdat ie niet rustig en relaxed overkomtquote:Tja, die mensen heb je ook
In den beginne werden de symbolen mondeling overgedragen. Tekeningen daarvan werden weggegooid en vernietigd. Om ervoor te zorgen dat de symbolen in hun essentie behouden bleven en dat niet iedereen die er toch geen verstand van had mee kon gaan klooien.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:31 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Waarom zou het eigenlijk zo geheim moeten zijn?
(Ik vond dat nl altijd onzin )
Hoezo zou dat niet kunnen dan?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:32 schreef Bastard het volgende:
Hoe kan iemand reiki master worden die niet het beste voor andere zou willen?
/dat laatste kun je nog beredeneren met de tijd die erin gaat zitten (het excuus dat alleen mensen die het echt willen het dan doen, vind ik kul, mensen met veel geld kunnen wel, mensen met weinig geld niet, zo wil je niet filteren lijkt me)quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:33 schreef Bastard het volgende:
[..]
Alleen al uit respect voor de kracht van de symbolen vind ik een goeie
Waarom is een reiki cursus niet gratis?
Daar kan ik me iig íets bij voorstellen (al is het niet helemaal logisch in de ogen van iemand die niet erg gelooft in reiki )quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
In den beginne werden de symbolen mondeling overgedragen. Tekeningen daarvan werden weggegooid en vernietigd. Om ervoor te zorgen dat de symbolen in hun essentie behouden bleven en dat niet iedereen die er toch geen verstand van had mee kon gaan klooien.
Ligt dat ook niet aan hoe je er tegenover staat?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
Zo kun je toch alles wegredeneren? Nee, dat kan ik niet, niet altijd, in deze situatie waren er meer mensen, waarvan ik er bij een altijd de kriebels krijg, niet ideaal.
Echter als ik alleen was met iemand, kon ik me nog niet ontspannen. Bij massages bv, lukt me dat wel.
Als we alles konden sturen naar wat we wilden en alles konden oplossen, waren er geen problemen meer op deze wereld. Het werkt altijd, maar niet altijd zoals we graag willen. Misschien is er wel reiki gegaan naar de onderliggende oorzaak van je hoofdpijn. Daar hebben reiki beoefenaars geen invloed op. We kunnen die intentie meesturen, maar als dat niet zo werkt betekent dat dat reiki een beter doel heeft gevonden.quote:Ik had heel erge hoofdpijn, het had moeten helpen tegen de hoofdpijn, als het dan iets doet, is het natuurlijk wel de bedoeling dat ik iets voelOf ja, minder hoofdpijn voel dan
(Ik heb vaak hoofdpijn, het is niet één keer waar ik het nu over heb)
Bohquote:Dat was meer omdat er vaak vanuit gegaan wordt dat mensen die reiki beoefenen zachtaardige mensen zijn die geen vlieg kwaad (zouden mogen) doen. Als ik vertel dat hij reiki-meester was, vinden mensen dat vaak maar raar, omdat ie niet rustig en relaxed overkomt
Ik stond er wel voor open hoor.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ligt dat ook niet aan hoe je er tegenover staat?
[..]
Ja, en dat kan ik dus maar moeilijk geloven... Het werkt altijd, maar het kan best zijn dat niemand er iets van merkt? Ik weet niet, dat vind ik erg vreemd en gemakkelijk klinken. Dan kun je dat overal wel over zeggen..quote:Als we alles konden sturen naar wat we wilden en alles konden oplossen, waren er geen problemen meer op deze wereld. Het werkt altijd, maar niet altijd zoals we graag willen. Misschien is er wel reiki gegaan naar de onderliggende oorzaak van je hoofdpijn. Daar hebben reiki beoefenaars geen invloed op. We kunnen die intentie meesturen, maar als dat niet zo werkt betekent dat dat reiki een beter doel heeft gevonden.
[..]
Dit was meer het type: agressief en fysiek.quote:BohIk ken ook zat "ruwe types" die wel aan reiki doen hoor. Het spirituele publiek varieert heel erg, van bouwvakker tot arts.
Ik ben wel voor een aanpassing van cursusgeld naar wat de andere zou kunnen missen. Maar het zou niet gratis worden gegeven, immers waar je geld voor betaald hecht je meer waarde aan dat je iets gratis krijgt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Hoezo zou dat niet kunnen dan?
[..]
/dat laatste kun je nog beredeneren met de tijd die erin gaat zitten (het excuus dat alleen mensen die het echt willen het dan doen, vind ik kul, mensen met veel geld kunnen wel, mensen met weinig geld niet, zo wil je niet filteren lijkt me)
En ik weet niet, die symbolen moeten helpen, waarom niet iedereen dan?
Er dient een uitwisseling van energie plaats te vinden. Geld is ook een vorm van energie.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
/dat laatste kun je nog beredeneren met de tijd die erin gaat zitten (het excuus dat alleen mensen die het echt willen het dan doen, vind ik kul, mensen met veel geld kunnen wel, mensen met weinig geld niet, zo wil je niet filteren lijkt me)
Hoe bedoel je?quote:En ik weet niet, die symbolen moeten helpen, waarom niet iedereen dan?
Huh? Voor ingewijden? Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:58 schreef Loppe het volgende:
Het is niet gratis omdat het voor ingewijden is.
Ik vind dit goede marketing.
Enkel ingewijden mogen het toch toepassen en kennen de kracht van de symbolen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Huh? Voor ingewijden? Hoe bedoel je?
Met reiki 1 krijg je nog geen symbolen. Dus dan ben je wel ingewijd in reiki 1, maar de symbolen krijg je pas als je reiki 2 doet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:25 schreef Loppe het volgende:
[..]
Enkel ingewijden mogen het toch toepassen en kennen de kracht van de symbolen?
Ik heb de reiki-1 cursus van mijn tante als cadeau gekregen, dus dat zou volgens jou niet mogen? Of compenseer ik dat in jou ogen dan weer met andere dingen die ik voor haar terug doe.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Er dient een uitwisseling van energie plaats te vinden. Geld is ook een vorm van energie.
dan ben je ondertussen nog meer geld kwijtquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Met reiki 1 krijg je nog geen symbolen. Dus dan ben je wel ingewijd in reiki 1, maar de symbolen krijg je pas als je reiki 2 doet.
Waarom kreeg je het? Voor je verjaardag ofzo? Anders had je misschien een cadeau van 100,- gekregen, dus daar zit dan ook weer die energie-uitwisseling in hequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:33 schreef megamandy het volgende:
Ik heb de reiki-1 cursus van mijn tante als cadeau gekregen, dus dat zou volgens jou niet mogen? Of compenseer ik dat in jou ogen dan weer met andere dingen die ik voor haar terug doe.
Dit is niet aanvallend bedoeld, kan misschien zo overkomen als je het leest maar dat is het dus niet
Lol. De echte reden is dat je de verschillende reiki graden los van elkaar moet ervaren. Anders krijg je ook "teveel" in een keer door je strot geduwd. En wie weet wil iemand met reiki 1 wel helemaal niet met de symbolen werken?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:33 schreef Loppe het volgende:
[..]
dan ben je ondertussen nog meer geld kwijt
daarom->goeie marketing
Dat mag je vinden, maar het is wel een basisprincipe van reiki. Geven en ontvangen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:51 schreef JaniesBrownie het volgende:
Het Energie-overdracht argument vind ik dan weer net zo goed nergens op slaan. Anders kun je nooit meer iets doen zonder dat daar wat tegenover staat. En het is juist erg menslievend en zachtaardig om niets terug te verwachten...
Niet erg onbaatzuchtig dus, die reikiquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, maar het is wel een basisprincipe van reiki. Geven en ontvangen.
Ik had het duidelijker moeten zeggen, ik weet hetquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Niet erg onbaatzuchtig dus, die reiki
Ja voor mijn verjaardag, ze was zelf ook de master waar ik het van geleerd heb.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waarom kreeg je het? Voor je verjaardag ofzo? Anders had je misschien een cadeau van 100,- gekregen, dus daar zit dan ook weer die energie-uitwisseling in he
Het aannemen van geld als middel staat haaks op de opvatting bij vele levensbeschouwingen dat ascetisme een van de wegen is tot een spiritueel leven. Voorbeelden hiervan te over, van christelijke bedelorden tot hindoeïsten die sannyasin zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik had het duidelijker moeten zeggen, ik weet het
Energie moet je doorgeven. Ontvangen en doorgeven. Middels dat principe kan je transformerenOp het moment dat er geld wordt betaald voor een inwijding vindt er dus een uitwisseling plaats van energie (want voor dat geld heb je immers ook moeten werken).
Nope, dan moet je eerst weer Tera Mai 1 gaan doen. Geldt ook voor Usui masters die met Tera Mai willen beginnen. Ander soort energie!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:13 schreef Laysa het volgende:
@ ToT kan je ook bv reiki 1e graad Usui methode leren en dan reiki 2e graad Tera mai?
Zie mijn post boven de jouwe!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik had nog wat vragen hier:
[Reiki] De universele levensenergie #4
[..]
Het aannemen van geld als middel staat haaks op de opvatting bij vele levensbeschouwingen dat ascetisme een van de wegen is tot een spiritueel leven. Voorbeelden hiervan te over, van christelijke bedelorden tot hindoeïsten die sannyasin zijn.
Welke meester of systeem dan ook dat strikt een bepaald bedrag of eis verlangt van een leerling kan mijns ziens nooit een geschikt zijn. Het is gebruikelijk dat de meester een eis stelt die rechtvaardig t.o.v. de positie van de leerling. Vergoeding naar vermogen.
Ah, ke...Thanxquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Nope, dan moet je eerst weer Tera Mai 1 gaan doen. Geldt ook voor Usui masters die met Tera Mai willen beginnen. Ander soort energie!
Ik weet het, energie is gratis enz. De tijd die ik erin investeer echter niet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik had nog wat vragen hier:
[Reiki] De universele levensenergie #4
[..]
Het aannemen van geld als middel staat haaks op de opvatting bij vele levensbeschouwingen dat ascetisme een van de wegen is tot een spiritueel leven. Voorbeelden hiervan te over, van christelijke bedelorden tot hindoeïsten die sannyasin zijn.
Welke meester of systeem dan ook dat strikt een bepaald bedrag of eis verlangt van een leerling kan mijns ziens nooit een geschikt zijn. Het is gebruikelijk dat de meester een eis stelt die rechtvaardig t.o.v. de positie van de leerling. Vergoeding naar vermogen.
Precies.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik weet het, energie is gratis enz. De tijd die ik erin investeer echter niet.
Eigenlijk iedereen kan gewoon zo aan een Reiki cursus beginnen. Een inwijding kan je ook helpen om je huidige ellende beter te verwerken op den duur.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:41 schreef waffles het volgende:
Ik ben geïnteresseerd in reiki, maar ik weet niet of ik eraan kan beginnen.
Is het nl. zo dat je al geaard moet zijn voordat je aan een Reiki-cursus begint? Ik ben momenteel bezig dingen te verwerken en ben al gevoelig voor energieën bij mensen en omgevingen. Ik kan me vaak moeilijk afsluiten voor die energieën en het slokt me soms helemaal op. Ik ben dan vermoeid, wat chagrijnig en heb soms hoofdpijn. Lukt het me d.m.v. Reiki me meer af te sluiten of moet ik dit al kunnen?
Oke, bedankt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Eigenlijk iedereen kan gewoon zo aan een Reiki cursus beginnen. Een inwijding kan je ook helpen om je huidige ellende beter te verwerken op den duur.
Afhankelijk van je situatie zou het natuurlijk ook weer beter kunnen zijn om ff te wachten. Het is zo gewoon moeilijk in te schatten. Je moet zelf aanvoelen of de tijd er nu rijp voor is of niet.
Edit: Stom, je laatste vraag over het hoofd gezien. Ja, Reiki kan je zeer zeker helpen om je beter af te sluiten voor energieën e.d. van anderen.
Probeer anders eerst een paar behandelingen voor je besluit een inwijding te gaan doen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:41 schreef waffles het volgende:
Is het nl. zo dat je al geaard moet zijn voordat je aan een Reiki-cursus begint? Ik ben momenteel bezig dingen te verwerken en ben al gevoelig voor energieën bij mensen en omgevingen. Ik kan me vaak moeilijk afsluiten voor die energieën en het slokt me soms helemaal op. Ik ben dan vermoeid, wat chagrijnig en heb soms hoofdpijn. Lukt het me d.m.v. Reiki me meer af te sluiten of moet ik dit al kunnen?
LOL Dat dus ja!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Probeer anders eerst een paar behandelingen voor je besluit een inwijding te gaan doen?
Heb ik al een keer gehad, maar dat is lang geleden. Denk dat dit wel een goed idee is.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Probeer anders eerst een paar behandelingen voor je besluit een inwijding te gaan doen?
Van verschillende stromingen!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:08 schreef waffles het volgende:
[..]
Heb ik al een keer gehad, maar dat is lang geleden. Denk dat dit wel een goed idee is.
Belangrijke dingen om mee rekening te houden dus. Ik ga er ook wat boeken over lezen voordat ik eraan begin.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:01 schreef ToT het volgende:
Maar als je aan een cursus gaat beginnen, moet je eigenlijk 2 dingen sterk in acht nemen:
1) Welke stroming ga je doen? Welke spreekt je aan en waarom? Zo heb je Usui Reiki (waarbij je ook nog verschillen hebt in masters van The Alliance en vrijgevestigde masters en masters die het volgens de Diane Stein methode doen), Tera Mai, Karuna, Karuna Ki, Tibetaanse Usui Reiki, Magnified healing, Shamballa, Keltic Reiki, Dolfijnenreiki, Drakenreiki en zo nog wel 150 andere soorten.
2) Welke master spreekt mij aan?
Ik moet zeggen dat ik mijn eerste master werkelijk vreselijk vond en heb de cursussen en de ondersteuning verder ook echt alles behalve prettig gevonden. Mijn 2e master is gewoon echt geweldig, en ik ken genoeg masters die ik echt top vind!
Kijk welke manier van aanpak je prettig vind. Moet de master lekker nuchter in het leven staan, of wil je het juist heel spiritueel hebben? Wil je strikte lijnen hebben waar je je aan moet houden, of wil je gewoon de Reiki-inwijding als tools ontvangen waarmee je gewoon zelf aan de slag kunt?
Top!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:32 schreef waffles het volgende:
[..]
Belangrijke dingen om mee rekening te houden dus. Ik ga er ook wat boeken over lezen voordat ik eraan begin.
Wat voor negatief effect kan Reiki dan hebben op botbreuken? Zelf heb ik wel eens gelezen dat Reiki ook beter niet gebruikt kan worden in de buurt van ontstekingen, klopt dit?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:13 schreef ToT het volgende:Helemaal top!
Ja ik leg mijn cursisten ook gewoon geen verplichtingen over verboden op, maar waarschuw ze wel voor gewoon de standaard dingen (drank, drugs, botbreuken, suikerziekte en dat soort dingen) en geef hen gewoon tips mee. Wat ze er mee doen moeten ze zelf weten!
Vlgs mij bedoeld ToT reiki meteen geven bij een botbreuk, dat liever niet doen omdat het het groeiproces versnelt.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:14 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Wat voor negatief effect kan Reiki dan hebben op botbreuken? Zelf heb ik wel eens gelezen dat Reiki ook beter niet gebruikt kan worden in de buurt van ontstekingen, klopt dit?
Okay, goed om te weten, dit heeft mijn Reikimaster namelijk niet verteld. Zelf heb ik al een halfjaar Reiki eerstegraads, na mijn studie ga ik aan aan de tweedegraads beginnen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:19 schreef Bastard het volgende:
[..]
Vlgs mij bedoeld ToT reiki meteen geven bij een botbreuk, dat liever niet doen omdat het het groeiproces versnelt.
Ik heb het niet meegemaakt maar wel gelezen dat iemand zijn arm gebroken had.. meteen reiki erop gaf, later in het Ziekenhuis kwam waar ze vroegen waarom hij zoveel dagen had gewacht met langs komen.. nu moesten ze het opnieuw breken om het goed te zetten.
Als het eenmaal in gips zit kan het geen kwaad.. althans ik heb het bij mijn dochter gedaan daarna en zij kon 3 weken later weer er gewoon op lopen. (dubbele beenbreuk).
Ontstekingen idem.. een onsteking gaat harder groeien, versnellen, met gevolg meer koorts, kans op grotere abcessen.
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:25 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Okay, goed om te weten, dit heeft mijn Reikimaster namelijk niet verteld. Zelf heb ik al een halfjaar Reiki eerstegraads, na mijn studie ga ik aan aan de tweedegraads beginnen.
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:42 schreef Bastard het volgende:
Mijn master heeft dat vlgs mij ook nooit verteld aan mij!
Afsluiten en aarden zijn dingen die je bij reiki leert. Je moet namelijk afgeschermd en geaard zijn voor je iemand gaat behandelen. Dus wel zo handig als je dat kuntquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:41 schreef waffles het volgende:
Aan welke blokkades moet ik dan zoal denken?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:38 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Afsluiten en aarden zijn dingen die je bij reiki leert. Je moet namelijk afgeschermd en geaard zijn voor je iemand gaat behandelen. Dus wel zo handig als je dat kunt![]()
Als je momenteel al worstelt met bepaalde zaken moet je er wel op bedacht zijn dat er na je wijding (omdat er dan blokkades opgeheven worden) ineens veel los komt. Na reiki 2 is dat nog heftiger.
Blokkades in je energiebanen, veroorzaakt door pijn, stress, woede, verdriet en meer van dat soort fijne zaken!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:20 schreef waffles het volgende:
[..]
Aan welke blokkades moet ik dan zoal denken?
Reki, is dat een broer van Meki?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Top!
Ja en snuffel wat rond op spirituele sites en forums enzo. Ikzelf heb een aantal jaren op www.reki-centrum.nl rondgehangen.
Wat neem jij precies in acht bij een client met suikerziekte? Qua behandelwijze bedoel ik?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:13 schreef ToT het volgende:Helemaal top!
Ja ik leg mijn cursisten ook gewoon geen verplichtingen over verboden op, maar waarschuw ze wel voor gewoon de standaard dingen (drank, drugs, botbreuken, suikerziekte en dat soort dingen) en geef hen gewoon tips mee. Wat ze er mee doen moeten ze zelf weten!
Flauw!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Reki, is dat een broer van Meki?
Niets bijzonders eigenlijk. Het is alleen wel van belang dat je diegene hiervan op de hoogte stelt en dat hij/zij toch even het meetapparaatje voor de glucosegehalte in het bloed moet gebruiken voor de volgende insuline-injectie.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat neem jij precies in acht bij een client met suikerziekte? Qua behandelwijze bedoel ik?
Dat werkt meestal ook wel zonder reiki.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:59 schreef ToT het volgende:
Op dat laatste punt na heb ik al deze zakenvan mijn eerste master te horen gekregen die heer ZEER stellig in was.
Ook staan deze punten in veel boeken over Reiki.
Het boek "Reiki, heel uzelf en anderen" staat vol met dit soort voorbeelden, en met dingen die écht heel vergezocht zijn. (accu's opladen, vastzittende sleutels loskrijgen met Reiki enz.)
Ook die 'pas ops' bij ongelukken, pacemakers enz... Ik vind het vrij vergezocht, ik geloof gewoon echt niet dat reiki een wond in een half uurtje tijd zo kan verouderen dat het lijkt of ie maanden oud is. Dat is gewoon ongeloofwaardig.
Er wordt ook gezegd dat als je medicijnen met Reiki instraalt, dat het alle bijwerkingen ervan wegneemt.
Verder heb ik te horen gekregen dat als kinderen iets niet lusten, je het gerust stiekem door het eten kunt vermengen, zolang je het maar eerst met Reiki behandeld hebt; dan proeven ze er niets van.
Mja.....doe met deze voorbeelden wat je wil en trek je conclusies waar je wel en waar je niet in gelooft!
Klopt @ dat stiekem door het eten mengen!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 07:32 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat werkt meestal ook wel zonder reiki.
Iemand ooit accu's opgeladen ofzo met reiki dan?
Ik weet niet, met dit soort dingen heb ik best moeite
Ook de waarschuwingen voor mensen die iets hebben in dat lijstje.. Het klinkt erg ongeloofwaardig dat je een wond maanden zou kunnen verouderen met reiki.
'De waarheid is wat werkt' William James-filosoofquote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wie zei dat ook alweer, "dat wat werkt, is waarheid"?
Ja lol. En als je niet weet wat je overkomt? Je niet met de reiki overweg kan? Wat doe je als je vragen hebt? Stuur je een email?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:44 schreef Italo het volgende:
Link naar een gratis Reiki-inwijding dmv het luisteren naar audio: http://www.olegabrielsen.com/reiki/
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de inwijding via deze weg werkt. Ik ben benieuwd naar jullie idee/gevoel hierbij.
Ik ben ook ingewijd op een "normale" manier voor een aantal energieën en ik heb naast de Reiki via eerdergenoemde site een Tachyon-inwijding gedaan op de zelfde manier, via "audio". Het is ietwat moeilijk verschillende energie-inwijdingen met elkaar te vergelijken. Het verschil wat ik zelf heb gevoeld tussen een gewone inwijding en een "audio"-inwijding is dat de audio de menselijke warmte mist maar niet de uiteindelijke pure overdracht.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ja lol. En als je niet weet wat je overkomt? Je niet met de reiki overweg kan? Wat doe je als je vragen hebt? Stuur je een email?
Nog los daarvan geloof ik er niets van. De overdracht kan gewoon nooit zo sterk zijn als met een normale inwijding door een master, en dan kan je nooit van een inwijding spreken..
Mag ik vragen wat jouw verdere ervaringen met inwijdingen zijn? Ben je ook ingewijd op een normale manier waardoor je een vergelijk kunt trekken? Het kan best zijn dat je wat voelt, maar dat hebben vele mensen ook zonder al ingewijd te zijn.
Heb je zelf ervaring met audio-inwijdingen?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:44 schreef ToT het volgende:
In audio-inwijdingen heb ik om eerlijk te zijn net zo veel vertrouwen als in die weekendcursussen om van nieuwe beginner meteen Reiki 1 en 2 en het masterschap te krijgen.Sorry....
Ik heb een keer in het voorjaar een boom reiki gegeven en toen ik een paar weken later ging kijken stond hij als enige al in het blad, en al z'n buurbomen niet. Dat vond ik best typisch.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 07:32 schreef JaniesBrownie het volgende:
Iemand ooit accu's opgeladen ofzo met reiki dan?
Oké dát is freaky...of je had paddo's gegetenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:49 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik heb een keer in het voorjaar een boom reiki gegeven en toen ik een paar weken later ging kijken stond hij als enige al in het blad, en al z'n buurbomen niet. Dat vond ik best typisch.
Geen ervaring mee, maar als ik kijk naar hoe ik zelf de inwijdingen doe, dan snap ik niet hoe dat via een geluidsbestandje moet gebeuren.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:47 schreef Italo het volgende:
[..]
Heb je zelf ervaring met audio-inwijdingen?
Een beetje raar, aangezien de energie voor iedereen verschillend is. Dus om jouw energie nou met die van iemand anders te vergelijken...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:31 schreef Italo het volgende:
Ik heb anderen die bekend zijn met de Tachyon-energie en met Reiki-energie gevraagd mij te "toetsen", ze voelden dezelfde energie als van iemand die via "menselijke overdracht" ingewijd was...
De Reiki-energie zelf is puur, het effect wat de Reiki-energie op iemand heeft is inderdaad per moment en per persoon verschillend.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
Een beetje raar, aangezien de energie voor iedereen verschillend is. Dus om jouw energie nou met die van iemand anders te vergelijken...
Dus hoe kan je dan een vergelijk trekken?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:39 schreef Italo het volgende:
[..]
De Reiki-energie zelf is puur, het effect wat de Reiki-energie op iemand heeft is inderdaad per moment en per persoon verschillend.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 18:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
Lijkt me een beetje alsof je een universitair diploma koopt van een Nigeriaanse "universiteit".
Voorbeeld vraag van die audio cursus:quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:54 schreef ToT het volgende:
Nog losstaand van dat ik me afvraag hoe een geluidsbestandje op het Internet er voor kan zorgen dat bij iemand de Reiki-kanalen open en verzegeld raken (om te voorkomen dat ze weer dicht gaan zitten) , de nodige energiestroom door je heen komt en afhankelijk van de Reikisoort ook de symbolen op de juiste plekken in je aura gezet worden!
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:26 schreef Nightanimal het volgende:
[..]
Voorbeeld vraag van die audio cursus:
I have heard that there's 3 levels of Reiki. Also that there's specific symbols for Reiki...
Yes, both are correct. Some even have 4 levels. This course has all levels in it, so you will
also be able to pass it on to other people. There's no learning of symbols in this manual as it
is beyond the scope of this course. Symbols are not really needed to perform a great healing
session so they are not mentioned here.
Toen ik dat las, verwijderde k het pdf.
Ik sta er een beetje sceptisch tegenoverquote:Place your hands on your stomach and think the word ”Reiki”. Sit for about 3 minutes and
then mentally (or loud) say ”(name of receiver) will now receive the Reiki attunement”.
This will start the attunement procedure and you can take away your hands from your
stomach. The attunement will now automatically go to the receiver and you can just relax in
the meantime. The process will last for about 10-15 minutes where after the attunement
procedure is done. You have passed on your first attunement!
Een heel klein beetje erg veel als ik het zo lees. Nee, dit gaat me echt te ver.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:25 schreef megamandy het volgende:
Sorry maar ik denk eigenlijk niet dat je op de volgende manier iemand kan inwijden
[..]
Ik sta er een beetje sceptisch tegenover
Ja, maar hoe kan je dat vergelijken als mensen van zichzelf al met energie kunnen werken, en als het energieniveau van mensen van dag tot dag verschilt waardoor je eigenlijk geen vergelijking kunt maken?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:56 schreef Italo het volgende:
Nou, iig genoeg ideeën/feedback nav de audio-link![]()
Meest zuivere toetsing zou zijn als iemand het ook daadwerkelijk zou proberen en daarna zijn/haar bevindingen hier zou posten.
Maakt het uit als die persoon uiterst sceptisch staat tegenover Reiki, en dan met name 'op afstand' ?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:57 schreef ToT het volgende:
Edit, nvt, idd @ niveauverschillen.
Tja je zou gewoon een willekeurig iemand op het forum kunnen vragen om naar dat geluidsbestandje te luisteren en dan kijken of die idd Reiki kan geven.
Tong80 misschien?
Een persoon die het toch niet gelooft gaat toch niet proberen om reiki te geven. En zal het ook nooit erkennen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:13 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Maakt het uit als die persoon uiterst sceptisch staat tegenover Reiki, en dan met name 'op afstand' ?
Ja en ?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:26 schreef ToT het volgende:
Nou in dit experiment moet de ontvanger juist gevoelig voor Reiki zijn.
Zie boven.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
Een persoon die het toch niet gelooft gaat toch niet proberen om reiki te geven. En zal het ook nooit erkennen.
Ook niet als hij wel op een normale manier ingewijd is.
Neuh, sceptici kunnen het ook zeer zeker wel voelen, maar ik bedoel dat het beter is om iemand als ontvanger te nemen die ervaring heeft op dit gebied en verschillen kan voelen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:48 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ja en ?
Is een scepticus per definitie niet gevoelig / ontvankelijk, of zo ?
klinkt als: "you have to believe it, to see it"
Dáár word ik alleen maar nóg sceptischer van
[..]
Zie boven.
Het is meer als iemand die toch niet wil sporten een fitnessabonnement in zijn maag splitsen. Daarvan weet je ook dat die persoon dat waarschijnlijk toch niet gaat doen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:48 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ja en ?
Is een scepticus per definitie niet gevoelig / ontvankelijk, of zo ?
klinkt als: "you have to believe it, to see it"
Dáár word ik alleen maar nóg sceptischer van
Huh? Wat? Waar?quote:Zie boven.
Daar zit op zich nog wel wat in. Ik zou alleen kunnen constateren of het werkt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:12 schreef ToT het volgende:
Neuh, sceptici kunnen het ook zeer zeker wel voelen, maar ik bedoel dat het beter is om iemand als ontvanger te nemen die ervaring heeft op dit gebied en verschillen kan voelen.Da's beter dan gewoon iemand kiezen waarvan je niet weet of-ie überhaupt wel Reiki kan voelen.
Sorry vogeltjesdans, maar dat slaat weer helemaal nergens op. Als ik het niet zou willen, en/ofquote:Op zondag 22 augustus 2010 11:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het is meer als iemand die toch niet wil sporten een fitnessabonnement in zijn maag splitsen. Daarvan weet je ook dat die persoon dat waarschijnlijk toch niet gaat doen.
Hoewel er mooie gevallen bekend zijn van sceptici die na een inwijding o.i.d. helemaal om zijn gegaan, gaat dat voor het gros ervan niet op.
Daarmee bedoelde ik dat mijn reaktie op ToT ook voor jou op gaat.quote:Huh? Wat? Waar?
Ik kan je nou helemaal niet meer volgen?quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:08 schreef R0N1N het volgende:
Sorry vogeltjesdans, maar dat slaat weer helemaal nergens op. Als ik het niet zou willen, en/of
als ik 100% zeker zou zijn dat het niet werkt, en er verder 0,0 interesse voor heb, had ik het ook niet aangeboden.
[..]
Daarmee bedoelde ik dat mijn reaktie op ToT ook voor jou op gaat.
Volgens mij bedoelt-ie gewoon dat hij het zelf wil uitproberen, en dat hij sceptisch zou zijn dat het pas zou werken als je er in gelooft!quote:Op zondag 22 augustus 2010 16:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik kan je nou helemaal niet meer volgen?
O, nou, hij mag van mij.quote:Op zondag 22 augustus 2010 16:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt-ie gewoon dat hij het zelf wil uitproberen, en dat hij sceptisch zou zijn dat het pas zou werken als je er in gelooft!
Dat vind ik niet zo raar via geluid eigenlijk....quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:54 schreef ToT het volgende:
Nog losstaand van dat ik me afvraag hoe een geluidsbestandje op het Internet er voor kan zorgen dat bij iemand de Reiki-kanalen open en verzegeld raken (om te voorkomen dat ze weer dicht gaan zitten) , de nodige energiestroom door je heen komt en afhankelijk van de Reikisoort ook de symbolen op de juiste plekken in je aura gezet worden!
Klopt, maar wel een op een en niet via een dood medium.quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo raar via geluid eigenlijk....
Geluid resoneerd in ons, met onze chakra's, daarmee kan je best veel bereiken, klankheling is ook al oeroud.
Maar inwijdingen zonder begeleiding lijkt me gewoon niet echt heel goed.
Er zijn wel opnames met klanken die een reinigend effect op je energiebanen zouden hebben en ik moet zeggen dat toen er zo eentje tijdens een Reiki behandeling opgezet werd, ik krepeerde van de pijn in mijn rug. Ik bleef doodstil liggen zonder iets aan de aanwezigen te laten merken, maar mijn Reikimaster zei ineens dat hij zag dat ik daar pijn had, en hij wees bij zichzelf exact aan waar de pijn bij mij zat!quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Klopt, maar wel een op een en niet via een dood medium.
Lees eens de berichten op Stichting Scepsis over onderwerpen waarvan jij zelf hebt ervaren dat het wel werkt en wel degelijk helpt, zonder het van te voren te geloven. Sceptische berichtgeving is niet neutraal omdat er een filter aanwezig is. De insteek is al aan te willen tonen dat iets niet werkt of zo is. En men draagt alle mogelijk drogredenen aan om dat te bewijzen. Misschien voel je wat ik bedoel?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Een persoon die het toch niet gelooft gaat toch niet proberen om reiki te geven. En zal het ook nooit erkennen.
Ook niet als hij wel op een normale manier ingewijd is.
Dat inderdaad ja. Soms op de gekste momenten.quote:Op vrijdag 3 september 2010 22:18
Als je iemand Reiki geeft die dusdanig sceptisch is, kan dat behoorlijk blokkeren.
Twijfel je een beetje, voel je je onzeker, maar probeer je het wel is dat toch ook een teken
dat je er ergens voor open staat. Bij gesprekken met mensen vragen ze mij weleens stuur je energie?
Ik zeg nee niet bewust, het stroomt dan wel omdat men er zelf voor open staat.
Dat begrijp ik ook wel.. ik bedoelde het stukje energie doorgeven.quote:Op vrijdag 3 september 2010 22:27 schreef Ulla het volgende:
Oke maar wat bedoel je nu met soms op de gekste momenten? Ik vroeg ook niet of jij je onzeker voelde, bedoelde dat algmeen. Eigenlijk voelt iedereen zich al onzeker over iets waar je ook maar over twijfelt.
Dat is een normaal verschijnsel om je niet overal zeker van te kunnen voelen.
sommige huizen zijn ook heel vermoeiendquote:Op vrijdag 3 september 2010 22:40 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook wel.. ik bedoelde het stukje energie doorgeven.
Zo praat je met iemand en voel je de energie stromen, die hoeft niet aanwezig te zijn kan aan de telefoon zijn ook. Kan zelfs zo erg stromen als je er niet op bedacht bent, dat je er moe van bent... en dan heb je alleen met iemand gesproken!
Probeer te blijven aarden als je dat merkt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 22:49 schreef megamandy het volgende:
[..]
sommige huizen zijn ook heel vermoeiend
Ja valt nu ook wel mee, maar toen ik nog geen inwijding had viel ik bijvoorbeeld altijd bij mijn opa en oma in slaap. Altijd! Hoe wakker ik ook was als ik daar aankwam.quote:Op vrijdag 3 september 2010 22:50 schreef Bastard het volgende:
[..]
Probeer te blijven aarden als je dat merkt.
Opa en oma konden het ook vast wel goed gebruikenquote:Op vrijdag 3 september 2010 22:56 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ja valt nu ook wel mee, maar toen ik nog geen inwijding had viel ik bijvoorbeeld altijd bij mijn opa en oma in slaap. Altijd! Hoe wakker ik ook was als ik daar aankwam.
Als je het super doet, dan ben je een open kanaal, dan stroomt het door je heen, je krijgt zelf reiki en verder geef je door. Alles stroomt door je heen, terwijl je lekker 'vast' staat zeg maar.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:00 schreef Laysa het volgende:
Ik voel me ook vaak moe na het reiki geven, maar ik ben ook pas een half jaar dr mee bezig
Ja die jatten het ook altijd van mijn tante die ook mijn master is, stiekemerd hahaquote:Op vrijdag 3 september 2010 22:59 schreef Bastard het volgende:
[..]
Opa en oma konden het ook vast wel goed gebruiken
Weet je waar het mis kan gaan.. bij klakkeloos de initiaties aan te nemen. En dat bedoel ik niet verkeerd, maar het is niet niks waar je aan begint. Het is iets goeds, maar tegelijkertijd word je zelf ook eerst even opgeschoond, dat hoeft niet altijd prettig te zijn. Denk eerst eens na en benader het respectvol.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:10 schreef BoDee het volgende:
Mijn vermoeden is dat Reiki helemaal niet zo'n zuivere energie is als wordt gedacht, gevoelige mensen kunnen er behoorlijk last van krijgen nml.
Heb al veel verhalen gehoord van mensen die er niet zo blij mee waren na een inwijding.
Men neemt in feite gewoon klakkeloos aan wat er verteld wordt?
Heb ooit eens gelezen dat het een oude energie is uit Afrika, gebruikt bij voodoo rituelen.
Vlak na de inwijding of ook echt nog na een langere tijd zoals een jaar ofzo?quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:10 schreef BoDee het volgende:
Mijn vermoeden is dat Reiki helemaal niet zo'n zuivere energie is als wordt gedacht, gevoelige mensen kunnen er behoorlijk last van krijgen nml.
Heb al veel verhalen gehoord van mensen die er niet zo blij mee waren na een inwijding.
Men neemt in feite gewoon klakkeloos aan wat er verteld wordt?
Heb ooit eens gelezen dat het een oude energie is uit Afrika, gebruikt bij voodoo rituelen.
Opschoonactie's na een inwijding kunnen nog lang doorgaan, traditioneel wordt een maanmaand aangehouden(die maanmaand komt zovaak terug in verschillende zaken, grappig!), maar dat gaat alleen over een inwijding met de juiste begeleiding erbij, niet te vlot achter elkaar door en dat soort onzin.quote:Op zaterdag 4 september 2010 00:01 schreef megamandy het volgende:
[..]
Vlak na de inwijding of ook echt nog na een langere tijd zoals een jaar ofzo?
Had je teveel betaald?quote:Op maandag 20 september 2010 11:20 schreef ToT het volgende:
De energie raakte bij mij helemaal corrupt, volgens diverse masters.
Dat denk ik ook wel.quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:02 schreef Blaadje11 het volgende:
Wanneer ik nu energie geef, geef ik vanuit mezelf, gewoon de liefde die ik op dat moment voel, en ik denk dat het daar om gaat.
Niets meer en niets minder.
Uitleg? Hoe gaat dat in zijn werk?quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik ben er niet zo mee op de hoogte. Maar als ik het zou kunnen, zou ik er zeker wat mee doen.
Ik heb weleens les gehad in traditionele Chinese healing.. Dat was zeer bijzonder, moet ik zeggen.
Je geeft geen energie van jezelf, maar alleen vanuit een liefdevolle intentie bedoel je?quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:02 schreef Blaadje11 het volgende:
Wanneer ik nu energie geef, geef ik vanuit mezelf, gewoon de liefde die ik op dat moment voel, en ik denk dat het daar om gaat.
Niets meer en niets minder.
Dat hebben de meeste mensen die voor anderen klaar staanquote:Oh, ben wel goed in mezelf vergeten trouwens, wellicht is dat het 'probleem'
Dat zei ik, vanuit mezelf, niet van mezelfquote:Op vrijdag 2 maart 2012 20:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je geeft geen energie van jezelf, maar alleen vanuit een liefdevolle intentie bedoel je?
Het is een dunne lijn, soms kan jezelf geven/vergeten energie geven, soms weer niet.quote:Dat hebben de meeste mensen die voor anderen klaar staan
Bu qi, een tak van qi qong, wat weer een onderdeel is van tai qi, houdt zich bezig met het overbrengen van energie en het manipuleren van andermans energie.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 20:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Uitleg? Hoe gaat dat in zijn werk?
Ik geloof daar dus niet in, dat manipuleren.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Bu qi, een tak van qi qong, wat weer een onderdeel is van tai qi, houdt zich bezig met het overbrengen van energie en het manipuleren van andermans energie.
Ik geloofde er nooit zo in, maar ik ging op een gegeven moment mee naar de leraar van mijn leraar. Noem het suggestie als je wilt, of ideomotoriek, maar hij kon je het laten voelen en mensen - zelfs als je hun ogen dicht hadden - op afstand laten bewegen.
Dat heeft me wel aan het denken gezet. Vooral omdat het concept van qi en het het hele stelsel van meridianen al zolang in gebruik is in China en het feit dat het ook bij de krijgskunst wordt gebruikt.
Verder in een notedop: volgens die leer heben alle ziekten 3 oorzaken: verkeerde lichaamshouding, een probleem met de spijsvertering en invloeden van buiten (koude en tocht, vocht en dat soort dingen zouden erg bedreigend zijn voor de gezondheid.)
'manipuleren' bedoelde ik niet negatief in dit verband..:Pquote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:41 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Ik geloof daar dus niet in, dat manipuleren.
Ja, mensen zijn te manipuleren maar alleen als ze ervoor open staan.
Staan ze in hun eigen kracht dat zal het je niet lukken.
Mijn idee he.
Verder wel interessant moet ik zeggen. Sowieso vind ik al het Oosterse interessant.
Ah, je bedoelde meer samenwerken?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
'manipuleren' bedoelde ik niet negatief in dit verband..:P
Manipuleren als in beïnvloeden. Niet als in ongemerkt kunstgrepen toepassen om iets van een ander gedaan te krijgen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:47 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Ah, je bedoelde meer samenwerken?
Dan ben ik het eens
Ik gebruik liever het woord samenwerken tegenwoordig. Meewerken klinkt in mijn oren als een sooort van dwang, en als ik iets haatquote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Manipuleren als in beïnvloeden. Niet als in ongemerkt kunstgrepen toepassen om iets van een ander gedaan te krijgen.
En samenwerken.. Ja, ik denk wel dat je iig. moet meewerken. Anders werkt een behandeling niet.
Hmm... Je moet het zo zien: een fysiotherapeut manipuleert je enkel om deze te mobiliseren.. Bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:00 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Ik gebruik liever het woord samenwerken tegenwoordig. Meewerken klinkt in mijn oren als een sooort van dwang, en als ik iets haat
En het blijft idd zo, iemand moet willen 'genezen', zo niet dan houdt alles op.
Telepathie is makkelijker jaquote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hmm... Je moet het zo zien: een fysiotherapeut manipuleert je enkel om deze te mobiliseren.. Bijvoorbeeld.
Natuurlijk moet je niet tegenwerken, anders gebeurt er niet veel. Je mag het van mij ook rustig samenwerken noemen.
Ach, het zijn slechts woorden.
hou op, ik ben moe en beneveldquote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:05 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Telepathie is makkelijker ja
Maar ik snap je, morgen kijk ik nog eens naar je post hiervoor, nu ff te lui voor (om te denken nog).
Soms zuigen de mensen de energie van je.. heb je dat ook wel eens?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:21 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Dat zei ik, vanuit mezelf, niet van mezelf
[..]
Het is een dunne lijn, soms kan jezelf geven/vergeten energie geven, soms weer niet.
Koorddansen vind ik.
Al moet ik zeggen dat de laatste tijd de balans er wel aardig is.
Samenwerking, geven-nemen, weten waarvoor en waarom.
Ut gaat vooruit, bewustwording
Oh ja, of teveel geven, ook zoiets.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Soms zuigen de mensen de energie van je.. heb je dat ook wel eens?
Kom daar altijd te laat achter
Wat betekent dat eigenlijk: niet in je eigen kracht staan. Ik lees dat wel vaker .quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:34 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Oh ja, of teveel geven, ook zoiets.
Maar toen het me begon op te vallen dat het eigenlijk alleen gebeurde als ik niet in mn eigen kracht stond, werd het al snel minder.
Dat ik niet meer in verzorgingstehuizen en ziekenhuizen werk heeft er ook een boel mee te maken denk ik
In mijn eigen kracht staan betekent voor mij bij mezelf blijven, mijn energie bij me houden. Wel andere dingen of anderen energie kunnen geven, maar dan zo dat het mij geen energie kost.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 17:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat betekent dat eigenlijk: niet in je eigen kracht staan. Ik lees dat wel vaker .
En mensen die je energie wegzuigen, ja, die zijn er zeker.
Ja, het is zeker snapbaar. Je hebt het heel duidelijk uitgelegd, dankjewelquote:Op zaterdag 3 maart 2012 18:09 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
In mijn eigen kracht staan betekent voor mij bij mezelf blijven, mijn energie bij me houden. Wel andere dingen of anderen energie kunnen geven, maar dan zo dat het mij geen energie kost.
Lastig uitleggen vind ik.
Neem het voorbeeld van verliefd zijn, voorheen richtte ik me dan zo totaal op de ander dat ik mezelf en mijn eigen leven vergat. En dat voelt niet fijn.
Zodra ik dat besef, en mijn energie terug haal (oa door te visualiseren maar ook weer mijn eigen dingen te gaan doen), dan voel ik me weer sterk, in mijn eigen kracht.
Of mezelf zorgen maken om iets wat kan gebeuren in de toekomst.
Laatst nog, mijn geliefde autootje van 19 jaar was niet meer te redden. Daar ging mn spaargeld voor een andere auto.
Ik maakte me meteen zorgen want stel dat mn dak nu instort (koophuis), dan heb ik daar geen geld voor en zie ik mezelf al wonen in een huis zonder dak (ik heb een hoop fantasie).
Maar op het moment dat ik besefte dat dat eigenlijk nergens op sloeg want waarom zou mn dak zomaar instorten, zag ik dat ik mn energie in een toekomst leg die er nog niet eens is, en wellicht nooit zal komen.
Op dat moment haal ik mn energie weer terug door te kijken naar nu, naar hoe het nu is.
En er bestaat niet eens gevaar voor een ingestort dak.
En verdraaid, dan zie ik ineens dat ik verdorie wel mooi in staat was zomaar even een andere auto te kopen, wat ik nooit had verwacht te zullen kunnen.
Zo zijn er, bij mij, veel momenten dat ik mn kracht weggeef. Aan het verleden, aan iets waarvan ik denk dat het waar is en dat niet eens waar hoeft te zijn, aan de mening van anderen.
En dat werkt, bij mij, door in bv het wegzuigen van mijn energie door anderen.
Want als ik niet in mn eigen kracht sta, niet sterk in mn schoenen sta, dan is het makkelijker energie te pikken van mij dan wanneer ik wel sterk ben.
En, als ik in mn eigen kracht sta en vanuit dat punt geef, geeft het alleen maar energie.
Omdat ik mezelf op dat moment waardevol genoeg vind energie voor mezelf te houden/bewaren.
Dan krijgen anderen maar zonder dat ik er onder lijdt.
Hopelijk is het een beetje snapbaar
Blij dat ik het duidelijk heb uitgelegd!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 19:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, het is zeker snapbaar. Je hebt het heel duidelijk uitgelegd, dankjewel![]()
Ik vroeg me dat iedere keer als ik het zag staan af.
Het is idd goed om je sterk te voelen, weerbaar, maar soms heb je van die dagen dat dat niet gaat en dat alles somber lijkt en dan sta je dus meer open voor 'energieslurpers'.
(en je dak stort niet in hoor, no worries, geniet maar lekker van je nieuwe auto)
Mooie post gemaakt, verkeerde knopje! Zucht..quote:Op zaterdag 3 maart 2012 19:33 schreef Bastard het volgende:
Energie naar het verleden sturen, ook zo'n mooie inderdaad!
Dat je de hele tijd bezig bent met iets wat gebeurt is, zorgen maakt, boos om bent, of wat dan ook en dat je daar zoveel energie in steekt.. dat je gewoon NU vergeet te leven en te genieten. Einde van de dag ben je bekaf van al die geestelijke inspanningen, en je bent er niks mee opgeschoten.
Anders zou het wezen om dan de energie te richten op de toekomst, mooie plaatjes maken, en zo daar naar toe proberen te werken.
Mooi gezegd, energie in het verleden stoppen.
Ik stel het mezelf voor als dat je hersencellen hebt die 'de ander' en het beeld dat die ander van jou heeft representeren en hersencellen die 'jou' representeren. Die laatste bevatten het beeld van jezelf en die eerste het beeld van de ander.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 17:42 schreef Lavenderr het volgende:
Wat betekent dat eigenlijk: niet in je eigen kracht staan. Ik lees dat wel vaker .
En mensen die je energie wegzuigen, ja, die zijn er zeker.
Dit vind ik een goeie tip. Dus blanco zijn en openstaan.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:50 schreef loop het volgende:
[..]
Ik stel het mezelf voor als dat je hersencellen hebt die 'de ander' en het beeld dat die ander van jou heeft representeren en hersencellen die 'jou' representeren. Die laatste bevatten het beeld van jezelf en die eerste het beeld van de ander.
Als het beeld wat de ander van je heeft (of wat je hersenen ervan maken door subtielere nonverbale communicatie) het beeld wat je hebt van jezelf overheerst dan verlies je aan kracht. Alsof je iemands waarheid waarneemt (door subtielere nonverbale communicatie) en dat belangrijker (of meer waar) vind dan je eigen waarheid of waar je in wil geloven.
Ik geloof zelf dat als je mensen werkelijk wilt lezen (en dan niet eens perse op een 'mystieke' manier) dan moet je jezelf openstellen of je gedachten leeg maken en deze niet zelf inkleuren maar het laten inkleuren (door 'iets' anders, of een ander deel van jezelf). Wat soms lastig kan zijn om los te laten, dan verlies ik aan kracht (of overtuiging) en zonder dat is het moeilijk het weer te herwinnen.
Stond jij er open voor Manke?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:36 schreef Manke het volgende:
Aan het begin van mn psychose ervoer ik duidelijk deze energie, het stroomde naar de plaats waar ik mn aandacht op richtte. Ben ook tot de conclusie gekomen dat het demonisch van aard is, oa doordat het gepaard ging met de psychose
Haalde je er dat uit? Want zo bedoelde ik het niet. Ik geloof vooral in het maken van keuzes na lang wikken en wegen, dat die keuzes je waarheid maken en dat het zelf beeld zich vormt vanuit die waarheid.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit vind ik een goeie tip. Dus blanco zijn en openstaan.
Duidelijk! Thanksquote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:55 schreef loop het volgende:
[..]
Haalde je er dat uit? Want zo bedoelde ik het niet. Ik geloof vooral in het maken van keuzes na lang wikken en wegen, dat die keuzes je waarheid maken en dat het zelf beeld zich vormt vanuit die waarheid.
Alleen af en toe tijdens meditaties/trances/seances/'sessies' stel ik me open en laat mijn eigen waarheid los en daarmee mijn zelfbeeld. Dan ben ik even 'meer blanco' dan in het dagelijks leven, ik ben er nog wel maar laat een groot deel van mijn controle over mezelf los, het is dan als in een droom.
Wat het dagelijks functioneren niet ten goede zal komen, als je continu in zo'n droomtoestand bent. Dan kun je beter niet zo openstaan voor anderen maar voornamelijk voor jezelf, tenzij je steeds weer in de sfeer van de ander wilt verkeren (of wat je brein ervan voor je maakt) maar dan zul je geleefd worden.
Ik geloof best dat het blanco zijn en openstaan zou kunnen werken als er veel positief gestemde mensen om je heen zijn maar die positiviteit kan dan toch beter uit jezelf komen, zodat je jezelf eraan kunt herinneren ipv dat je mensen nodig hebt die je eraan herinneren. Dus liever niet blanco in het dagelijks leven maar gevuld met een positief toekomstbeeld (over jezelf) en jezelf niet uit het veld slaan door diegenen die je negatief (negatiever) zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |