Als je het super doet, dan ben je een open kanaal, dan stroomt het door je heen, je krijgt zelf reiki en verder geef je door. Alles stroomt door je heen, terwijl je lekker 'vast' staat zeg maar.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:00 schreef Laysa het volgende:
Ik voel me ook vaak moe na het reiki geven, maar ik ben ook pas een half jaar dr mee bezig
Ja die jatten het ook altijd van mijn tante die ook mijn master is, stiekemerd hahaquote:Op vrijdag 3 september 2010 22:59 schreef Bastard het volgende:
[..]
Opa en oma konden het ook vast wel goed gebruiken
Weet je waar het mis kan gaan.. bij klakkeloos de initiaties aan te nemen. En dat bedoel ik niet verkeerd, maar het is niet niks waar je aan begint. Het is iets goeds, maar tegelijkertijd word je zelf ook eerst even opgeschoond, dat hoeft niet altijd prettig te zijn. Denk eerst eens na en benader het respectvol.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:10 schreef BoDee het volgende:
Mijn vermoeden is dat Reiki helemaal niet zo'n zuivere energie is als wordt gedacht, gevoelige mensen kunnen er behoorlijk last van krijgen nml.
Heb al veel verhalen gehoord van mensen die er niet zo blij mee waren na een inwijding.
Men neemt in feite gewoon klakkeloos aan wat er verteld wordt?
Heb ooit eens gelezen dat het een oude energie is uit Afrika, gebruikt bij voodoo rituelen.
Vlak na de inwijding of ook echt nog na een langere tijd zoals een jaar ofzo?quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:10 schreef BoDee het volgende:
Mijn vermoeden is dat Reiki helemaal niet zo'n zuivere energie is als wordt gedacht, gevoelige mensen kunnen er behoorlijk last van krijgen nml.
Heb al veel verhalen gehoord van mensen die er niet zo blij mee waren na een inwijding.
Men neemt in feite gewoon klakkeloos aan wat er verteld wordt?
Heb ooit eens gelezen dat het een oude energie is uit Afrika, gebruikt bij voodoo rituelen.
Opschoonactie's na een inwijding kunnen nog lang doorgaan, traditioneel wordt een maanmaand aangehouden(die maanmaand komt zovaak terug in verschillende zaken, grappig!), maar dat gaat alleen over een inwijding met de juiste begeleiding erbij, niet te vlot achter elkaar door en dat soort onzin.quote:Op zaterdag 4 september 2010 00:01 schreef megamandy het volgende:
[..]
Vlak na de inwijding of ook echt nog na een langere tijd zoals een jaar ofzo?
Had je teveel betaald?quote:Op maandag 20 september 2010 11:20 schreef ToT het volgende:
De energie raakte bij mij helemaal corrupt, volgens diverse masters.
Dat denk ik ook wel.quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:02 schreef Blaadje11 het volgende:
Wanneer ik nu energie geef, geef ik vanuit mezelf, gewoon de liefde die ik op dat moment voel, en ik denk dat het daar om gaat.
Niets meer en niets minder.
Uitleg? Hoe gaat dat in zijn werk?quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik ben er niet zo mee op de hoogte. Maar als ik het zou kunnen, zou ik er zeker wat mee doen.
Ik heb weleens les gehad in traditionele Chinese healing.. Dat was zeer bijzonder, moet ik zeggen.
Je geeft geen energie van jezelf, maar alleen vanuit een liefdevolle intentie bedoel je?quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:02 schreef Blaadje11 het volgende:
Wanneer ik nu energie geef, geef ik vanuit mezelf, gewoon de liefde die ik op dat moment voel, en ik denk dat het daar om gaat.
Niets meer en niets minder.
Dat hebben de meeste mensen die voor anderen klaar staanquote:Oh, ben wel goed in mezelf vergeten trouwens, wellicht is dat het 'probleem'
Dat zei ik, vanuit mezelf, niet van mezelfquote:Op vrijdag 2 maart 2012 20:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je geeft geen energie van jezelf, maar alleen vanuit een liefdevolle intentie bedoel je?
Het is een dunne lijn, soms kan jezelf geven/vergeten energie geven, soms weer niet.quote:Dat hebben de meeste mensen die voor anderen klaar staan
Bu qi, een tak van qi qong, wat weer een onderdeel is van tai qi, houdt zich bezig met het overbrengen van energie en het manipuleren van andermans energie.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 20:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Uitleg? Hoe gaat dat in zijn werk?
Ik geloof daar dus niet in, dat manipuleren.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Bu qi, een tak van qi qong, wat weer een onderdeel is van tai qi, houdt zich bezig met het overbrengen van energie en het manipuleren van andermans energie.
Ik geloofde er nooit zo in, maar ik ging op een gegeven moment mee naar de leraar van mijn leraar. Noem het suggestie als je wilt, of ideomotoriek, maar hij kon je het laten voelen en mensen - zelfs als je hun ogen dicht hadden - op afstand laten bewegen.
Dat heeft me wel aan het denken gezet. Vooral omdat het concept van qi en het het hele stelsel van meridianen al zolang in gebruik is in China en het feit dat het ook bij de krijgskunst wordt gebruikt.
Verder in een notedop: volgens die leer heben alle ziekten 3 oorzaken: verkeerde lichaamshouding, een probleem met de spijsvertering en invloeden van buiten (koude en tocht, vocht en dat soort dingen zouden erg bedreigend zijn voor de gezondheid.)
'manipuleren' bedoelde ik niet negatief in dit verband..:Pquote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:41 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Ik geloof daar dus niet in, dat manipuleren.
Ja, mensen zijn te manipuleren maar alleen als ze ervoor open staan.
Staan ze in hun eigen kracht dat zal het je niet lukken.
Mijn idee he.
Verder wel interessant moet ik zeggen. Sowieso vind ik al het Oosterse interessant.
Ah, je bedoelde meer samenwerken?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
'manipuleren' bedoelde ik niet negatief in dit verband..:P
Manipuleren als in beïnvloeden. Niet als in ongemerkt kunstgrepen toepassen om iets van een ander gedaan te krijgen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:47 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Ah, je bedoelde meer samenwerken?
Dan ben ik het eens
Ik gebruik liever het woord samenwerken tegenwoordig. Meewerken klinkt in mijn oren als een sooort van dwang, en als ik iets haatquote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Manipuleren als in beïnvloeden. Niet als in ongemerkt kunstgrepen toepassen om iets van een ander gedaan te krijgen.
En samenwerken.. Ja, ik denk wel dat je iig. moet meewerken. Anders werkt een behandeling niet.
Hmm... Je moet het zo zien: een fysiotherapeut manipuleert je enkel om deze te mobiliseren.. Bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:00 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Ik gebruik liever het woord samenwerken tegenwoordig. Meewerken klinkt in mijn oren als een sooort van dwang, en als ik iets haat
En het blijft idd zo, iemand moet willen 'genezen', zo niet dan houdt alles op.
Telepathie is makkelijker jaquote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hmm... Je moet het zo zien: een fysiotherapeut manipuleert je enkel om deze te mobiliseren.. Bijvoorbeeld.
Natuurlijk moet je niet tegenwerken, anders gebeurt er niet veel. Je mag het van mij ook rustig samenwerken noemen.
Ach, het zijn slechts woorden.
hou op, ik ben moe en beneveldquote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:05 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Telepathie is makkelijker ja
Maar ik snap je, morgen kijk ik nog eens naar je post hiervoor, nu ff te lui voor (om te denken nog).
Soms zuigen de mensen de energie van je.. heb je dat ook wel eens?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:21 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Dat zei ik, vanuit mezelf, niet van mezelf
[..]
Het is een dunne lijn, soms kan jezelf geven/vergeten energie geven, soms weer niet.
Koorddansen vind ik.
Al moet ik zeggen dat de laatste tijd de balans er wel aardig is.
Samenwerking, geven-nemen, weten waarvoor en waarom.
Ut gaat vooruit, bewustwording
Oh ja, of teveel geven, ook zoiets.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Soms zuigen de mensen de energie van je.. heb je dat ook wel eens?
Kom daar altijd te laat achter
Wat betekent dat eigenlijk: niet in je eigen kracht staan. Ik lees dat wel vaker .quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:34 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Oh ja, of teveel geven, ook zoiets.
Maar toen het me begon op te vallen dat het eigenlijk alleen gebeurde als ik niet in mn eigen kracht stond, werd het al snel minder.
Dat ik niet meer in verzorgingstehuizen en ziekenhuizen werk heeft er ook een boel mee te maken denk ik
In mijn eigen kracht staan betekent voor mij bij mezelf blijven, mijn energie bij me houden. Wel andere dingen of anderen energie kunnen geven, maar dan zo dat het mij geen energie kost.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 17:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat betekent dat eigenlijk: niet in je eigen kracht staan. Ik lees dat wel vaker .
En mensen die je energie wegzuigen, ja, die zijn er zeker.
Ja, het is zeker snapbaar. Je hebt het heel duidelijk uitgelegd, dankjewelquote:Op zaterdag 3 maart 2012 18:09 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
In mijn eigen kracht staan betekent voor mij bij mezelf blijven, mijn energie bij me houden. Wel andere dingen of anderen energie kunnen geven, maar dan zo dat het mij geen energie kost.
Lastig uitleggen vind ik.
Neem het voorbeeld van verliefd zijn, voorheen richtte ik me dan zo totaal op de ander dat ik mezelf en mijn eigen leven vergat. En dat voelt niet fijn.
Zodra ik dat besef, en mijn energie terug haal (oa door te visualiseren maar ook weer mijn eigen dingen te gaan doen), dan voel ik me weer sterk, in mijn eigen kracht.
Of mezelf zorgen maken om iets wat kan gebeuren in de toekomst.
Laatst nog, mijn geliefde autootje van 19 jaar was niet meer te redden. Daar ging mn spaargeld voor een andere auto.
Ik maakte me meteen zorgen want stel dat mn dak nu instort (koophuis), dan heb ik daar geen geld voor en zie ik mezelf al wonen in een huis zonder dak (ik heb een hoop fantasie).
Maar op het moment dat ik besefte dat dat eigenlijk nergens op sloeg want waarom zou mn dak zomaar instorten, zag ik dat ik mn energie in een toekomst leg die er nog niet eens is, en wellicht nooit zal komen.
Op dat moment haal ik mn energie weer terug door te kijken naar nu, naar hoe het nu is.
En er bestaat niet eens gevaar voor een ingestort dak.
En verdraaid, dan zie ik ineens dat ik verdorie wel mooi in staat was zomaar even een andere auto te kopen, wat ik nooit had verwacht te zullen kunnen.
Zo zijn er, bij mij, veel momenten dat ik mn kracht weggeef. Aan het verleden, aan iets waarvan ik denk dat het waar is en dat niet eens waar hoeft te zijn, aan de mening van anderen.
En dat werkt, bij mij, door in bv het wegzuigen van mijn energie door anderen.
Want als ik niet in mn eigen kracht sta, niet sterk in mn schoenen sta, dan is het makkelijker energie te pikken van mij dan wanneer ik wel sterk ben.
En, als ik in mn eigen kracht sta en vanuit dat punt geef, geeft het alleen maar energie.
Omdat ik mezelf op dat moment waardevol genoeg vind energie voor mezelf te houden/bewaren.
Dan krijgen anderen maar zonder dat ik er onder lijdt.
Hopelijk is het een beetje snapbaar
Blij dat ik het duidelijk heb uitgelegd!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 19:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, het is zeker snapbaar. Je hebt het heel duidelijk uitgelegd, dankjewel![]()
Ik vroeg me dat iedere keer als ik het zag staan af.
Het is idd goed om je sterk te voelen, weerbaar, maar soms heb je van die dagen dat dat niet gaat en dat alles somber lijkt en dan sta je dus meer open voor 'energieslurpers'.
(en je dak stort niet in hoor, no worries, geniet maar lekker van je nieuwe auto)
Mooie post gemaakt, verkeerde knopje! Zucht..quote:Op zaterdag 3 maart 2012 19:33 schreef Bastard het volgende:
Energie naar het verleden sturen, ook zo'n mooie inderdaad!
Dat je de hele tijd bezig bent met iets wat gebeurt is, zorgen maakt, boos om bent, of wat dan ook en dat je daar zoveel energie in steekt.. dat je gewoon NU vergeet te leven en te genieten. Einde van de dag ben je bekaf van al die geestelijke inspanningen, en je bent er niks mee opgeschoten.
Anders zou het wezen om dan de energie te richten op de toekomst, mooie plaatjes maken, en zo daar naar toe proberen te werken.
Mooi gezegd, energie in het verleden stoppen.
Ik stel het mezelf voor als dat je hersencellen hebt die 'de ander' en het beeld dat die ander van jou heeft representeren en hersencellen die 'jou' representeren. Die laatste bevatten het beeld van jezelf en die eerste het beeld van de ander.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 17:42 schreef Lavenderr het volgende:
Wat betekent dat eigenlijk: niet in je eigen kracht staan. Ik lees dat wel vaker .
En mensen die je energie wegzuigen, ja, die zijn er zeker.
Dit vind ik een goeie tip. Dus blanco zijn en openstaan.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:50 schreef loop het volgende:
[..]
Ik stel het mezelf voor als dat je hersencellen hebt die 'de ander' en het beeld dat die ander van jou heeft representeren en hersencellen die 'jou' representeren. Die laatste bevatten het beeld van jezelf en die eerste het beeld van de ander.
Als het beeld wat de ander van je heeft (of wat je hersenen ervan maken door subtielere nonverbale communicatie) het beeld wat je hebt van jezelf overheerst dan verlies je aan kracht. Alsof je iemands waarheid waarneemt (door subtielere nonverbale communicatie) en dat belangrijker (of meer waar) vind dan je eigen waarheid of waar je in wil geloven.
Ik geloof zelf dat als je mensen werkelijk wilt lezen (en dan niet eens perse op een 'mystieke' manier) dan moet je jezelf openstellen of je gedachten leeg maken en deze niet zelf inkleuren maar het laten inkleuren (door 'iets' anders, of een ander deel van jezelf). Wat soms lastig kan zijn om los te laten, dan verlies ik aan kracht (of overtuiging) en zonder dat is het moeilijk het weer te herwinnen.
Stond jij er open voor Manke?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:36 schreef Manke het volgende:
Aan het begin van mn psychose ervoer ik duidelijk deze energie, het stroomde naar de plaats waar ik mn aandacht op richtte. Ben ook tot de conclusie gekomen dat het demonisch van aard is, oa doordat het gepaard ging met de psychose
Haalde je er dat uit? Want zo bedoelde ik het niet. Ik geloof vooral in het maken van keuzes na lang wikken en wegen, dat die keuzes je waarheid maken en dat het zelf beeld zich vormt vanuit die waarheid.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit vind ik een goeie tip. Dus blanco zijn en openstaan.
Duidelijk! Thanksquote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:55 schreef loop het volgende:
[..]
Haalde je er dat uit? Want zo bedoelde ik het niet. Ik geloof vooral in het maken van keuzes na lang wikken en wegen, dat die keuzes je waarheid maken en dat het zelf beeld zich vormt vanuit die waarheid.
Alleen af en toe tijdens meditaties/trances/seances/'sessies' stel ik me open en laat mijn eigen waarheid los en daarmee mijn zelfbeeld. Dan ben ik even 'meer blanco' dan in het dagelijks leven, ik ben er nog wel maar laat een groot deel van mijn controle over mezelf los, het is dan als in een droom.
Wat het dagelijks functioneren niet ten goede zal komen, als je continu in zo'n droomtoestand bent. Dan kun je beter niet zo openstaan voor anderen maar voornamelijk voor jezelf, tenzij je steeds weer in de sfeer van de ander wilt verkeren (of wat je brein ervan voor je maakt) maar dan zul je geleefd worden.
Ik geloof best dat het blanco zijn en openstaan zou kunnen werken als er veel positief gestemde mensen om je heen zijn maar die positiviteit kan dan toch beter uit jezelf komen, zodat je jezelf eraan kunt herinneren ipv dat je mensen nodig hebt die je eraan herinneren. Dus liever niet blanco in het dagelijks leven maar gevuld met een positief toekomstbeeld (over jezelf) en jezelf niet uit het veld slaan door diegenen die je negatief (negatiever) zien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |