abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86044557
Ik voel me ook vaak moe na het reiki geven, maar ik ben ook pas een half jaar dr mee bezig
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:04:58 #152
8372 Bastard
Persona non grata
pi_86044724
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:00 schreef Laysa het volgende:
Ik voel me ook vaak moe na het reiki geven, maar ik ben ook pas een half jaar dr mee bezig
Als je het super doet, dan ben je een open kanaal, dan stroomt het door je heen, je krijgt zelf reiki en verder geef je door. Alles stroomt door je heen, terwijl je lekker 'vast' staat zeg maar.
Maar soms ben je zelf al wat vermoeid, of let je er niet goed op, dan kost je jezelf ook energie ja.. ik zie er soms ook nog wel eens uit als een halve zombie na een behandeling voor een ander :D
The truth was in here.
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:06:52 #153
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_86044787
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:59 schreef Bastard het volgende:

[..]

Opa en oma konden het ook vast wel goed gebruiken :+
Ja die jatten het ook altijd van mijn tante die ook mijn master is, stiekemerd haha
吴 曼 迪
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:10:52 #154
8372 Bastard
Persona non grata
pi_86044928
Vlgs mij zou de lijst in de OP eens geupdate kunnen worden, meer nieuwe namen die Reiki beoefenen!
The truth was in here.
pi_86044929
Mijn vermoeden is dat Reiki helemaal niet zo'n zuivere energie is als wordt gedacht, gevoelige mensen kunnen er behoorlijk last van krijgen nml.
Heb al veel verhalen gehoord van mensen die er niet zo blij mee waren na een inwijding.
Men neemt in feite gewoon klakkeloos aan wat er verteld wordt?
Heb ooit eens gelezen dat het een oude energie is uit Afrika, gebruikt bij voodoo rituelen.
Ware woorden zijn niet mooi; mooie woorden zijn niet waar
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:13:13 #156
8372 Bastard
Persona non grata
pi_86045021
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:10 schreef BoDee het volgende:
Mijn vermoeden is dat Reiki helemaal niet zo'n zuivere energie is als wordt gedacht, gevoelige mensen kunnen er behoorlijk last van krijgen nml.
Heb al veel verhalen gehoord van mensen die er niet zo blij mee waren na een inwijding.
Heb ooit eens gelezen dat het een oude energie is uit Afrika, gebruikt bij voodoo rituelen.
Weet je waar het mis kan gaan.. bij klakkeloos de initiaties aan te nemen. En dat bedoel ik niet verkeerd, maar het is niet niks waar je aan begint. Het is iets goeds, maar tegelijkertijd word je zelf ook eerst even opgeschoond, dat hoeft niet altijd prettig te zijn. Denk eerst eens na en benader het respectvol.
The truth was in here.
  zaterdag 4 september 2010 @ 00:01:51 #157
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_86047017
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:10 schreef BoDee het volgende:
Vlak na de inwijding of ook echt nog na een langere tijd zoals een jaar ofzo?
吴 曼 迪
pi_86627796
Ben er weer ;)
pi_86629928
Hee welkom terug Tera! ;)

@ moe worden na een behandeling: bijna nog nooit gehad. Wel heb ik dat ik soms een beetje in een roes raak, maar wat vaker gebeurt is dat ik na een behandeling zit te stuiteren van de energie! :P
De enige keren dat ik moe uit een behandeling kwam, was de keren dat ik met tegenzin Reiki gaf aan iemand die ik eigenlijk helemaal niet wilde behandelen, maar die ik op die momenten eigenlijk ook niet kon weigeren! :') (Nee, ik ga er verder niet op in! _O- )

@ last krijgen van een inwijding: je hebt uiteraard eerst de opschoningsperiode, maar ikzelf heb ook zeer zware problemen gehad toen een master die zowel Usui Reiki als Tera Mai Reiki & Seichem gaf, me voor TM-1 ingewijd had. De energie raakte bij mij helemaal corrupt, volgens diverse masters.
De verschillende Reikistromingen kun je zien als verschillende muziekstukken en je lichaam en geest zijn samen de viool waarop het gespeeld wordt. Voor het ene muziekstuk moet de viool zó gestemd worden, voor het andere stuk weer op een andere manier.
Wil je 2 muziekstukken op 1 viool spelen waarbij je de viool voor beide verschillende stukken tegelijk wil afstemmen, gaat het mis.

Daarbij zijn er ook Reiki-varianten die van zichzelf wat minder zuiver zouden zijn (volgens sommigen), maar daar zijn de meningen over verdeeld.

Of een inwijding op zich nooit kwaad kan zijn de meningen ook over verdeeld; het overgrote deel van de mensen zegt dat het nooit kwaad kan omdat je nooit meer krijgt dan wat je aankunt en dat Reiki altijd goed is, maar sommigen geloven ook dat bij erg labiele personen het misschien toch even niet zo handig is om ze in te wijden (of erdoor ingewijd te worden als zij de master zijn.)
pi_86630114
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 00:01 schreef megamandy het volgende:

[..]

Vlak na de inwijding of ook echt nog na een langere tijd zoals een jaar ofzo?
Opschoonactie's na een inwijding kunnen nog lang doorgaan, traditioneel wordt een maanmaand aangehouden(die maanmaand komt zovaak terug in verschillende zaken, grappig!), maar dat gaat alleen over een inwijding met de juiste begeleiding erbij, niet te vlot achter elkaar door en dat soort onzin.
Dan duurt het erg merkbare deel om en nabij een maanmaand, maar daarmee is het vaak nog niet klaar, vandaar dat het sterk wordt afgeraden om binnen het jaar na de ene inwijding een andere eroverheen te gooien.

Ik heb best wel wat last gezien na inwijdingen, heb het zelf ook ervaren, maar in alle eerlijkheid dien ik daarbij te vertellen dat dat allemaal over voor zoete koek aannemen zonder kritisch te kijken ging en meerdere inwijdingen achter elkaar.

Dat klopt gewoon niet met hoe het bedoeld was, we zijn hier veelste geil op graden, we willen allemaal 'master" halen, want dat is het hoogste denken we dan, dat is de westerse prestatiedrang.
Origineel kwamen de meeste mensen niet voorbij wat we nu de eerste graag noemen, mensen die serieus anderen wilden behandelen en hun levenswerk er van wilde maken gingen na ettele jaren over op wat wij hier de 2de graad noemen.
En alleen degene die echt hun levenswerk ervan gemaakt hadden al, die jaren en jaren ervaring hadden, die klaar waren om een leraar te zijn en die verantwoordelijkheid te dragen werden wat wij hier master noemen.
Dat ging om enkele personen, niet om zowat iedereen die aan reiki begint.

Reiki is een serieus middel, voor jezelf in de eerste plaats en als je er klaar voor bent evt voor anderen.
Genezing is een serieuse zaak die niet altijd zacht is, soms knettert genezing, soms doet het pijn, soms zet het je wereld op z'n kop.
Daarom is die juiste begeleiding zo belangerijk en de rust erin, niet teveel te snel willen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_86633096
Helemaal mee eens! :)
pi_86650587
quote:
Op maandag 20 september 2010 11:20 schreef ToT het volgende:
De energie raakte bij mij helemaal corrupt, volgens diverse masters.
Had je teveel betaald? :{
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:27:49 #163
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108596661
Ik doe er eigenlijk heel weinig mee.. alleen af en toe bij mijzelf, wat heerlijk is en ontspannend maar geen echte sessies meer.
Jullie?
The truth was in here.
pi_108597429
Ik ben er niet zo mee op de hoogte. Maar als ik het zou kunnen, zou ik er zeker wat mee doen. :)

Ik heb weleens les gehad in traditionele Chinese healing.. Dat was zeer bijzonder, moet ik zeggen.
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:02:25 #165
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_108598359
Reiki, ik heb er ooit 'wonderen' mee verricht, maar al jaren doe ik er niets meer mee.
Niet alleen om al dat 'gedoe' er omheen (je moet zus en zo want..), maar ook om het commerciële in die tijd.
Ik heb inmiddels 'meer verzameld', zoals Munay Ki en The Reconnection, en het is gewoon 1 pot nat, voor mij althans :)

Wanneer ik nu energie geef, geef ik vanuit mezelf, gewoon de liefde die ik op dat moment voel, en ik denk dat het daar om gaat.
Niets meer en niets minder.

Oh, ben wel goed in mezelf vergeten trouwens, wellicht is dat het 'probleem' :P
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:48:46 #166
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108600750
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:02 schreef Blaadje11 het volgende:

Wanneer ik nu energie geef, geef ik vanuit mezelf, gewoon de liefde die ik op dat moment voel, en ik denk dat het daar om gaat.

Dat denk ik ook wel.
The truth was in here.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 20:49:55 #167
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_108640054
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik ben er niet zo mee op de hoogte. Maar als ik het zou kunnen, zou ik er zeker wat mee doen. :)

Ik heb weleens les gehad in traditionele Chinese healing.. Dat was zeer bijzonder, moet ik zeggen.
Uitleg? Hoe gaat dat in zijn werk?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 20:51:26 #168
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_108640143
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:02 schreef Blaadje11 het volgende:

Je geeft geen energie van jezelf, maar alleen vanuit een liefdevolle intentie bedoel je? :)

quote:
Oh, ben wel goed in mezelf vergeten trouwens, wellicht is dat het 'probleem' :P
Dat hebben de meeste mensen die voor anderen klaar staan :')
  vrijdag 2 maart 2012 @ 21:21:34 #169
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_108641720
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 20:51 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Je geeft geen energie van jezelf, maar alleen vanuit een liefdevolle intentie bedoel je? :)

Dat zei ik, vanuit mezelf, niet van mezelf :)

quote:
Dat hebben de meeste mensen die voor anderen klaar staan :')
Het is een dunne lijn, soms kan jezelf geven/vergeten energie geven, soms weer niet.
Koorddansen vind ik.
Al moet ik zeggen dat de laatste tijd de balans er wel aardig is.
Samenwerking, geven-nemen, weten waarvoor en waarom.

Ut gaat vooruit, bewustwording :)
pi_108642107
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 20:49 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Uitleg? Hoe gaat dat in zijn werk?
Bu qi, een tak van qi qong, wat weer een onderdeel is van tai qi, houdt zich bezig met het overbrengen van energie en het manipuleren van andermans energie.
Ik geloofde er nooit zo in, maar ik ging op een gegeven moment mee naar de leraar van mijn leraar. Noem het suggestie als je wilt, of ideomotoriek, maar hij kon je het laten voelen en mensen - zelfs als je hun ogen dicht hadden - op afstand laten bewegen.
Dat heeft me wel aan het denken gezet. Vooral omdat het concept van qi en het het hele stelsel van meridianen al zolang in gebruik is in China en het feit dat het ook bij de krijgskunst wordt gebruikt.
Verder in een notedop: volgens die leer heben alle ziekten 3 oorzaken: verkeerde lichaamshouding, een probleem met de spijsvertering en invloeden van buiten (koude en tocht, vocht en dat soort dingen zouden erg bedreigend zijn voor de gezondheid.)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 21:41:17 #171
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_108642714
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Bu qi, een tak van qi qong, wat weer een onderdeel is van tai qi, houdt zich bezig met het overbrengen van energie en het manipuleren van andermans energie.
Ik geloofde er nooit zo in, maar ik ging op een gegeven moment mee naar de leraar van mijn leraar. Noem het suggestie als je wilt, of ideomotoriek, maar hij kon je het laten voelen en mensen - zelfs als je hun ogen dicht hadden - op afstand laten bewegen.
Dat heeft me wel aan het denken gezet. Vooral omdat het concept van qi en het het hele stelsel van meridianen al zolang in gebruik is in China en het feit dat het ook bij de krijgskunst wordt gebruikt.
Verder in een notedop: volgens die leer heben alle ziekten 3 oorzaken: verkeerde lichaamshouding, een probleem met de spijsvertering en invloeden van buiten (koude en tocht, vocht en dat soort dingen zouden erg bedreigend zijn voor de gezondheid.)
Ik geloof daar dus niet in, dat manipuleren.
Ja, mensen zijn te manipuleren maar alleen als ze ervoor open staan.
Staan ze in hun eigen kracht dat zal het je niet lukken.
Mijn idee he.

Verder wel interessant moet ik zeggen. Sowieso vind ik al het Oosterse interessant.
pi_108642767
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:41 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Ik geloof daar dus niet in, dat manipuleren.
Ja, mensen zijn te manipuleren maar alleen als ze ervoor open staan.
Staan ze in hun eigen kracht dat zal het je niet lukken.
Mijn idee he.

Verder wel interessant moet ik zeggen. Sowieso vind ik al het Oosterse interessant.
'manipuleren' bedoelde ik niet negatief in dit verband..:P
  vrijdag 2 maart 2012 @ 21:47:00 #173
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_108642983
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

'manipuleren' bedoelde ik niet negatief in dit verband..:P
Ah, je bedoelde meer samenwerken?
Dan ben ik het eens :)
pi_108643116
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:47 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Ah, je bedoelde meer samenwerken?
Dan ben ik het eens :)
Manipuleren als in beïnvloeden. Niet als in ongemerkt kunstgrepen toepassen om iets van een ander gedaan te krijgen. :P
En samenwerken.. Ja, ik denk wel dat je iig. moet meewerken. Anders werkt een behandeling niet.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 22:00:36 #175
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_108643734
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Manipuleren als in beïnvloeden. Niet als in ongemerkt kunstgrepen toepassen om iets van een ander gedaan te krijgen. :P
En samenwerken.. Ja, ik denk wel dat je iig. moet meewerken. Anders werkt een behandeling niet.
Ik gebruik liever het woord samenwerken tegenwoordig. Meewerken klinkt in mijn oren als een sooort van dwang, en als ik iets haat :P

En het blijft idd zo, iemand moet willen 'genezen', zo niet dan houdt alles op.
pi_108643861
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 22:00 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Ik gebruik liever het woord samenwerken tegenwoordig. Meewerken klinkt in mijn oren als een sooort van dwang, en als ik iets haat :P

En het blijft idd zo, iemand moet willen 'genezen', zo niet dan houdt alles op.
Hmm... Je moet het zo zien: een fysiotherapeut manipuleert je enkel om deze te mobiliseren.. Bijvoorbeeld.
Natuurlijk moet je niet tegenwerken, anders gebeurt er niet veel. Je mag het van mij ook rustig samenwerken noemen.
Ach, het zijn slechts woorden. :P
  vrijdag 2 maart 2012 @ 22:05:31 #177
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_108643999
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 22:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hmm... Je moet het zo zien: een fysiotherapeut manipuleert je enkel om deze te mobiliseren.. Bijvoorbeeld.
Natuurlijk moet je niet tegenwerken, anders gebeurt er niet veel. Je mag het van mij ook rustig samenwerken noemen.
Ach, het zijn slechts woorden. :P
Telepathie is makkelijker ja :P

Maar ik snap je, morgen kijk ik nog eens naar je post hiervoor, nu ff te lui voor (om te denken nog).
pi_108644122
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 22:05 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Telepathie is makkelijker ja :P

Maar ik snap je, morgen kijk ik nog eens naar je post hiervoor, nu ff te lui voor (om te denken nog).
hou op, ik ben moe en beneveld :P
Dus als je het morgen nog niet snapt, ligt het het niet aan jou :D
Het is overigens niet per sé een onaangename toestand.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 22:58:33 #179
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108646390
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:21 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Dat zei ik, vanuit mezelf, niet van mezelf :)

[..]

Het is een dunne lijn, soms kan jezelf geven/vergeten energie geven, soms weer niet.
Koorddansen vind ik.
Al moet ik zeggen dat de laatste tijd de balans er wel aardig is.
Samenwerking, geven-nemen, weten waarvoor en waarom.

Ut gaat vooruit, bewustwording :)
Soms zuigen de mensen de energie van je.. heb je dat ook wel eens?
Kom daar altijd te laat achter :')
The truth was in here.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:34:41 #180
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_108667767
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 22:58 schreef Bastard het volgende:

[..]

Soms zuigen de mensen de energie van je.. heb je dat ook wel eens?
Kom daar altijd te laat achter :')
Oh ja, of teveel geven, ook zoiets.
Maar toen het me begon op te vallen dat het eigenlijk alleen gebeurde als ik niet in mn eigen kracht stond, werd het al snel minder.
Dat ik niet meer in verzorgingstehuizen en ziekenhuizen werk heeft er ook een boel mee te maken denk ik ;)
  Moderator zaterdag 3 maart 2012 @ 17:42:12 #181
249559 crew  Lavenderr
pi_108670041
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:34 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Oh ja, of teveel geven, ook zoiets.
Maar toen het me begon op te vallen dat het eigenlijk alleen gebeurde als ik niet in mn eigen kracht stond, werd het al snel minder.
Dat ik niet meer in verzorgingstehuizen en ziekenhuizen werk heeft er ook een boel mee te maken denk ik ;)
Wat betekent dat eigenlijk: niet in je eigen kracht staan. Ik lees dat wel vaker .
En mensen die je energie wegzuigen, ja, die zijn er zeker.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:09:08 #182
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_108670931
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 17:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat betekent dat eigenlijk: niet in je eigen kracht staan. Ik lees dat wel vaker .
In mijn eigen kracht staan betekent voor mij bij mezelf blijven, mijn energie bij me houden. Wel andere dingen of anderen energie kunnen geven, maar dan zo dat het mij geen energie kost.
Lastig uitleggen vind ik.

Neem het voorbeeld van verliefd zijn, voorheen richtte ik me dan zo totaal op de ander dat ik mezelf en mijn eigen leven vergat. En dat voelt niet fijn.
Zodra ik dat besef, en mijn energie terug haal (oa door te visualiseren maar ook weer mijn eigen dingen te gaan doen), dan voel ik me weer sterk, in mijn eigen kracht.

Of mezelf zorgen maken om iets wat kan gebeuren in de toekomst.
Laatst nog, mijn geliefde autootje van 19 jaar was niet meer te redden. Daar ging mn spaargeld voor een andere auto.
Ik maakte me meteen zorgen want stel dat mn dak nu instort (koophuis), dan heb ik daar geen geld voor en zie ik mezelf al wonen in een huis zonder dak (ik heb een hoop fantasie :P).
Maar op het moment dat ik besefte dat dat eigenlijk nergens op sloeg want waarom zou mn dak zomaar instorten, zag ik dat ik mn energie in een toekomst leg die er nog niet eens is, en wellicht nooit zal komen.
Op dat moment haal ik mn energie weer terug door te kijken naar nu, naar hoe het nu is.
En er bestaat niet eens gevaar voor een ingestort dak.
En verdraaid, dan zie ik ineens dat ik verdorie wel mooi in staat was zomaar even een andere auto te kopen, wat ik nooit had verwacht te zullen kunnen.

Zo zijn er, bij mij, veel momenten dat ik mn kracht weggeef. Aan het verleden, aan iets waarvan ik denk dat het waar is en dat niet eens waar hoeft te zijn, aan de mening van anderen.
En dat werkt, bij mij, door in bv het wegzuigen van mijn energie door anderen.
Want als ik niet in mn eigen kracht sta, niet sterk in mn schoenen sta, dan is het makkelijker energie te pikken van mij dan wanneer ik wel sterk ben.

En, als ik in mn eigen kracht sta en vanuit dat punt geef, geeft het alleen maar energie.
Omdat ik mezelf op dat moment waardevol genoeg vind energie voor mezelf te houden/bewaren.
Dan krijgen anderen maar zonder dat ik er onder lijdt.

Hopelijk is het een beetje snapbaar :P
  Moderator zaterdag 3 maart 2012 @ 19:27:25 #183
249559 crew  Lavenderr
pi_108673224
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:09 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

In mijn eigen kracht staan betekent voor mij bij mezelf blijven, mijn energie bij me houden. Wel andere dingen of anderen energie kunnen geven, maar dan zo dat het mij geen energie kost.
Lastig uitleggen vind ik.

Neem het voorbeeld van verliefd zijn, voorheen richtte ik me dan zo totaal op de ander dat ik mezelf en mijn eigen leven vergat. En dat voelt niet fijn.
Zodra ik dat besef, en mijn energie terug haal (oa door te visualiseren maar ook weer mijn eigen dingen te gaan doen), dan voel ik me weer sterk, in mijn eigen kracht.

Of mezelf zorgen maken om iets wat kan gebeuren in de toekomst.
Laatst nog, mijn geliefde autootje van 19 jaar was niet meer te redden. Daar ging mn spaargeld voor een andere auto.
Ik maakte me meteen zorgen want stel dat mn dak nu instort (koophuis), dan heb ik daar geen geld voor en zie ik mezelf al wonen in een huis zonder dak (ik heb een hoop fantasie :P).
Maar op het moment dat ik besefte dat dat eigenlijk nergens op sloeg want waarom zou mn dak zomaar instorten, zag ik dat ik mn energie in een toekomst leg die er nog niet eens is, en wellicht nooit zal komen.
Op dat moment haal ik mn energie weer terug door te kijken naar nu, naar hoe het nu is.
En er bestaat niet eens gevaar voor een ingestort dak.
En verdraaid, dan zie ik ineens dat ik verdorie wel mooi in staat was zomaar even een andere auto te kopen, wat ik nooit had verwacht te zullen kunnen.

Zo zijn er, bij mij, veel momenten dat ik mn kracht weggeef. Aan het verleden, aan iets waarvan ik denk dat het waar is en dat niet eens waar hoeft te zijn, aan de mening van anderen.
En dat werkt, bij mij, door in bv het wegzuigen van mijn energie door anderen.
Want als ik niet in mn eigen kracht sta, niet sterk in mn schoenen sta, dan is het makkelijker energie te pikken van mij dan wanneer ik wel sterk ben.

En, als ik in mn eigen kracht sta en vanuit dat punt geef, geeft het alleen maar energie.
Omdat ik mezelf op dat moment waardevol genoeg vind energie voor mezelf te houden/bewaren.
Dan krijgen anderen maar zonder dat ik er onder lijdt.

Hopelijk is het een beetje snapbaar :P
Ja, het is zeker snapbaar. Je hebt het heel duidelijk uitgelegd, dankjewel :)
Ik vroeg me dat iedere keer als ik het zag staan af.
Het is idd goed om je sterk te voelen, weerbaar, maar soms heb je van die dagen dat dat niet gaat en dat alles somber lijkt en dan sta je dus meer open voor 'energieslurpers'.

(en je dak stort niet in hoor, no worries, geniet maar lekker van je nieuwe auto ;) )
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:33:09 #184
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108673412
Energie naar het verleden sturen, ook zo'n mooie inderdaad!
Dat je de hele tijd bezig bent met iets wat gebeurt is, zorgen maakt, boos om bent, of wat dan ook en dat je daar zoveel energie in steekt.. dat je gewoon NU vergeet te leven en te genieten. Einde van de dag ben je bekaf van al die geestelijke inspanningen, en je bent er niks mee opgeschoten.
Anders zou het wezen om dan de energie te richten op de toekomst, mooie plaatjes maken, en zo daar naar toe proberen te werken.
Mooi gezegd, energie in het verleden stoppen.
The truth was in here.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:47:04 #185
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_108673803
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, het is zeker snapbaar. Je hebt het heel duidelijk uitgelegd, dankjewel :)
Ik vroeg me dat iedere keer als ik het zag staan af.
Het is idd goed om je sterk te voelen, weerbaar, maar soms heb je van die dagen dat dat niet gaat en dat alles somber lijkt en dan sta je dus meer open voor 'energieslurpers'.

(en je dak stort niet in hoor, no worries, geniet maar lekker van je nieuwe auto ;) )
Blij dat ik het duidelijk heb uitgelegd! :)

En ja, de ene dag gaat het beter dan de andere dag, maar dat is het proces.
Moeilijk om dat voor ogen te houden en er niet weer in te zakken, maar vragen zoals die van jou helpen mee, thx!

En joh, met mn dak is niet eens wat aan de hand, haha.
Dat mn vloer inzakt (100 jaar oud huisje, heerlijk maar wel met dr gebreken) en mn kozijnen gedaan moeten worden, dat is zelfs al ingecalculeerd.

Genieten van mn nieuwe auto nou nee, tis mn Bolleke niet, maar oke, wel weer 1 die ik zo even kon betalen.

Ik ben een rijk mensch :D
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:55:16 #186
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_108674036
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:33 schreef Bastard het volgende:
Energie naar het verleden sturen, ook zo'n mooie inderdaad!
Dat je de hele tijd bezig bent met iets wat gebeurt is, zorgen maakt, boos om bent, of wat dan ook en dat je daar zoveel energie in steekt.. dat je gewoon NU vergeet te leven en te genieten. Einde van de dag ben je bekaf van al die geestelijke inspanningen, en je bent er niks mee opgeschoten.
Anders zou het wezen om dan de energie te richten op de toekomst, mooie plaatjes maken, en zo daar naar toe proberen te werken.
Mooi gezegd, energie in het verleden stoppen.
Mooie post gemaakt, verkeerde knopje! Zucht..

Wat ik wilde zeggen, energie aan de toekomst geven oke, maar niet aan blijven hangen.
Zoiets. Ik blijf teveel hangen aan plaatjes, vandaar :P

Het leven: plannen maken terwijl het leven andere plannen heeft.
Zoiets.

Niet altijd even leuk :P
pi_108675926
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 17:42 schreef Lavenderr het volgende:
Ik stel het mezelf voor als dat je hersencellen hebt die 'de ander' en het beeld dat die ander van jou heeft representeren en hersencellen die 'jou' representeren. Die laatste bevatten het beeld van jezelf en die eerste het beeld van de ander.

Als het beeld wat de ander van je heeft (of wat je hersenen ervan maken door subtielere nonverbale communicatie) het beeld wat je hebt van jezelf overheerst dan verlies je aan kracht. Alsof je iemands waarheid waarneemt (door subtielere nonverbale communicatie) en dat belangrijker (of meer waar) vind dan je eigen waarheid of waar je in wil geloven.

Ik geloof zelf dat als je mensen werkelijk wilt lezen (en dan niet eens perse op een 'mystieke' manier) dan moet je jezelf openstellen of je gedachten leeg maken en deze niet zelf inkleuren maar het laten inkleuren (door 'iets' anders, of een ander deel van jezelf). Wat soms lastig kan zijn om los te laten, dan verlies ik aan kracht (of overtuiging) en zonder dat is het moeilijk het weer te herwinnen.
  Moderator zaterdag 3 maart 2012 @ 20:58:17 #188
249559 crew  Lavenderr
pi_108676247
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:50 schreef loop het volgende:

[..]

Ik stel het mezelf voor als dat je hersencellen hebt die 'de ander' en het beeld dat die ander van jou heeft representeren en hersencellen die 'jou' representeren. Die laatste bevatten het beeld van jezelf en die eerste het beeld van de ander.

Als het beeld wat de ander van je heeft (of wat je hersenen ervan maken door subtielere nonverbale communicatie) het beeld wat je hebt van jezelf overheerst dan verlies je aan kracht. Alsof je iemands waarheid waarneemt (door subtielere nonverbale communicatie) en dat belangrijker (of meer waar) vind dan je eigen waarheid of waar je in wil geloven.

Ik geloof zelf dat als je mensen werkelijk wilt lezen (en dan niet eens perse op een 'mystieke' manier) dan moet je jezelf openstellen of je gedachten leeg maken en deze niet zelf inkleuren maar het laten inkleuren (door 'iets' anders, of een ander deel van jezelf). Wat soms lastig kan zijn om los te laten, dan verlies ik aan kracht (of overtuiging) en zonder dat is het moeilijk het weer te herwinnen.
Dit vind ik een goeie tip. Dus blanco zijn en openstaan.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:36:45 #189
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_108677708
Aan het begin van mn psychose ervoer ik duidelijk deze energie, het stroomde naar de plaats waar ik mn aandacht op richtte. Ben ook tot de conclusie gekomen dat het demonisch van aard is, oa doordat het gepaard ging met de psychose
  Moderator zaterdag 3 maart 2012 @ 21:51:12 #190
249559 crew  Lavenderr
pi_108678249
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:36 schreef Manke het volgende:
Aan het begin van mn psychose ervoer ik duidelijk deze energie, het stroomde naar de plaats waar ik mn aandacht op richtte. Ben ook tot de conclusie gekomen dat het demonisch van aard is, oa doordat het gepaard ging met de psychose
Stond jij er open voor Manke?
pi_108678403
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit vind ik een goeie tip. Dus blanco zijn en openstaan.
Haalde je er dat uit? Want zo bedoelde ik het niet. Ik geloof vooral in het maken van keuzes na lang wikken en wegen, dat die keuzes je waarheid maken en dat het zelf beeld zich vormt vanuit die waarheid.

Alleen af en toe tijdens meditaties/trances/seances/'sessies' stel ik me open en laat mijn eigen waarheid los en daarmee mijn zelfbeeld. Dan ben ik even 'meer blanco' dan in het dagelijks leven, ik ben er nog wel maar laat een groot deel van mijn controle over mezelf los, het is dan als in een droom.

Wat het dagelijks functioneren niet ten goede zal komen, als je continu in zo'n droomtoestand bent. Dan kun je beter niet zo openstaan voor anderen maar voornamelijk voor jezelf, tenzij je steeds weer in de sfeer van de ander wilt verkeren (of wat je brein ervan voor je maakt) maar dan zul je geleefd worden.

Ik geloof best dat het blanco zijn en openstaan zou kunnen werken als er veel positief gestemde mensen om je heen zijn maar die positiviteit kan dan toch beter uit jezelf komen, zodat je jezelf eraan kunt herinneren ipv dat je mensen nodig hebt die je eraan herinneren. Dus liever niet blanco in het dagelijks leven maar gevuld met een positief toekomstbeeld (over jezelf) en jezelf niet uit het veld slaan door diegenen die je negatief (negatiever) zien.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:56:16 #192
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_108678452
Nee, ik kon het ineens.
Zo kon ik energie laten stromen naar voorwerpen zoals een appel, waarna deze ijskoud aanvoelde.
  Moderator zaterdag 3 maart 2012 @ 21:58:19 #193
249559 crew  Lavenderr
pi_108678530
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:55 schreef loop het volgende:

[..]

Haalde je er dat uit? Want zo bedoelde ik het niet. Ik geloof vooral in het maken van keuzes na lang wikken en wegen, dat die keuzes je waarheid maken en dat het zelf beeld zich vormt vanuit die waarheid.

Alleen af en toe tijdens meditaties/trances/seances/'sessies' stel ik me open en laat mijn eigen waarheid los en daarmee mijn zelfbeeld. Dan ben ik even 'meer blanco' dan in het dagelijks leven, ik ben er nog wel maar laat een groot deel van mijn controle over mezelf los, het is dan als in een droom.

Wat het dagelijks functioneren niet ten goede zal komen, als je continu in zo'n droomtoestand bent. Dan kun je beter niet zo openstaan voor anderen maar voornamelijk voor jezelf, tenzij je steeds weer in de sfeer van de ander wilt verkeren (of wat je brein ervan voor je maakt) maar dan zul je geleefd worden.

Ik geloof best dat het blanco zijn en openstaan zou kunnen werken als er veel positief gestemde mensen om je heen zijn maar die positiviteit kan dan toch beter uit jezelf komen, zodat je jezelf eraan kunt herinneren ipv dat je mensen nodig hebt die je eraan herinneren. Dus liever niet blanco in het dagelijks leven maar gevuld met een positief toekomstbeeld (over jezelf) en jezelf niet uit het veld slaan door diegenen die je negatief (negatiever) zien.
Duidelijk! Thanks :)
pi_108767176
Waaruit bestaat zo'n reiki behandeling eigenlijk?
Beetje handenschudden en klaar of hoe moet ik me dat voorstellen?

(Bij handoplegging denk ik eerder aan handenschudden oid :? )
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')