Doie wat je gevoel je zegt. Werk er een tijdje mee en zie dan wat je wilt. Je krijgt behalve het afstandsymbool ook het symbool voor mentale genezing en het krachtsymbool bij. En de kraacht van reiki gaat dan een stuk beter door je stromenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:38 schreef Laysa het volgende:
Daarnet een vriendin gesproken waarbij ik gisteravond zou proberen reiki op afstand naar te sturen, alleen zou ik geen tijd zeggen....En weer is het aangekomen![]()
En nu begin ik me dus echt af te vragen of het voor mij nodig is om reiki 2 ooit te halen?
ja...ik wil denk ik dit toch zo voor een hele poos zo doen....tis ook niet echt heel goedkoop allemaalquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Doie wat je gevoel je zegt. Werk er een tijdje mee en zie dan wat je wilt. Je krijgt behalve het afstandsymbool ook het symbool voor mentale genezing en het krachtsymbool bij. En de kraacht van reiki gaat dan een stuk beter door je stromen
Top joh! Ja dat soort experimentjes doe ik ook wel eens.Regelmatig met echt bijzondere resultaten, met name 1 bepaald experiment!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:38 schreef Laysa het volgende:
Daarnet een vriendin gesproken waarbij ik gisteravond zou proberen reiki op afstand naar te sturen, alleen zou ik geen tijd zeggen....En weer is het aangekomen![]()
En nu begin ik me dus echt af te vragen of het voor mij nodig is om reiki 2 ooit te halen?
Klopt, dat had ik ook.. meteen bij het natekenen. Ook het krachtsymbool CKR heel sterk! En niet om er meer waarde aan te plakken dan dat zou moeten, je voelt dat dit krachtig is.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:38 schreef ToT het volgende:
@ die Japanse karakters: om eerlijk te zijn had ik bij HSZSN al meteen een vreemd gevoel bij: ook ik zag het puur als Japanse tekst.
De andere symbolen zijn sowieso wel oeroud en zien er ook heel anders uit.
Verrek, je hebt gelijk!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:41 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee dat betekent zoiets als " ik buig voor jou "
Nee ook een uitleg van het zelfde symbool, mij is de boedha bijgebleven omdat ik het mooi verwoord vindquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Verrek, je hebt gelijk!
Ik had geleerd dat het betekende: "Het goddelijke in mij erkent het goddelijke in jou, en als we samen zijn, zijn wij één."
Of is dat WEER een ander symbool?
Nee ik had het over Namasté!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:45 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee ook een uitleg van het zelfde symbool, mij is de boedha bijgebleven omdat ik het mooi verwoord vind
Nee het was geen Tera Mai symbool, het was wat algemeners.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:46 schreef Bastard het volgende:
[..]
Usui kent er gelukkig niet zo gek veel
Namaste is in het sanskriet 'ik buig voor jou' en tevens een gebaar. De namasté mudra (mudra=gebaar) daarmee begroet je (een God).quote:
Ik zeg niet 'gevaarlijk' (JP let je op?) het is een respect wat je hebt voor die symbolen, de kracht die er van uit gaat als je er mee werkt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Het is wel een mengelmoes aan talen en begrippen zeg! Hoezo zou het kunnen plaatsen van die symbolen of karakters gevaarlijk zijn?
Sommige symbolen hebben een heel specifieke werking. Met Tera Mai heb je bijvoorbeeld een symbool waarmee je entiteiten bij iemand kunt verdrijven. Mocht zo'n entiteit erg krachtig zijn, dan kan hij misschien vet pissig worden!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Namaste is in het sanskriet 'ik buig voor jou' en tevens een gebaar. De namasté mudra (mudra=gebaar) daarmee begroet je (een God).
Het is wel een mengelmoes aan talen en begrippen zeg! Hoezo zou het kunnen plaatsen van die symbolen of karakters gevaarlijk zijn?
Tja ik heb ook een keer meegemaakt dat iemand die Reiki 2 had maar er tijdenlang niet meer mee gewerkt had, aan mij vroeg hoe de symbolen er ook al weer uit zagen. Ze wilde dat we in een aparte kamer gingen zitten, weg van het andere bezoek, omdat zij nog van de oude stempel is en geleerd heeft dat de symbolen absoluut geheim moeten blijven.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:49 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik zeg niet 'gevaarlijk' (JP let je op?) het is een respect wat je hebt voor die symbolen, de kracht die er van uit gaat als je er mee werkt.
zo heb ik het ook meegekregen van mijn master....maar zo geheim is het dus niet ?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja ik heb ook een keer meegemaakt dat iemand die Reiki 2 had maar er tijdenlang niet meer mee gewerkt had, aan mij vroeg hoe de symbolen er ook al weer uit zagen. Ze wilde dat we in een aparte kamer gingen zitten, weg van het andere bezoek, omdat zij nog van de oude stempel is en geleerd heeft dat de symbolen absoluut geheim moeten blijven.
Ik vond dat niet nodig en ben gewoon met haar even apart in een hoekje gaan zitten.
Achteraf hoorde ik dat ze WOEST op me was, omdat ik zo achteloos met de symbolen omging door er in een hoekje met haar over te hebben.
Focus inderdaad, en om het loslaten van het proberen te sturen van de energie. Hoe minder je in de weg gaat staan hoe beter het stroomt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:44 schreef Loppe het volgende:
Het gaat toch allemaal om focus en concentratie, niet?
Tijden veranderen, en zoals je ziet staat het ook gewoon op het internet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:57 schreef Laysa het volgende:
[..]
zo heb ik het ook meegekregen van mijn master....maar zo geheim is het dus niet ?
In het christendom vormen de Griekse letters Alfa en Omega het teken voor God.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:49 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik zeg niet 'gevaarlijk' (JP let je op?) het is een respect wat je hebt voor die symbolen, de kracht die er van uit gaat als je er mee werkt.
Zie internet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:57 schreef Laysa het volgende:
[..]
zo heb ik het ook meegekregen van mijn master....maar zo geheim is het dus niet ?
Da's al 2x uitgelegd: het wordt gezien als een soort teken naar Het Hogere met een soort uitleg van wat je graag wil wat er gebeurt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
In het christendom vormen de Griekse letters Alfa en Omega het teken voor God.
[ http://i31.photobucket.com/albums/c354/peoplekityo/AlphaOmega.gif&t=1]afbeelding ]
De griekse letters Chi en Rho vormen weer het teken voor Christus.
[ afbeelding ]
Bij het Christendom ligt de kracht of de betekenis dus niet in het symbool zelf, maar in de betekenis ervan. Het is ook het geloof dat het pas kracht geeft. Een houten kruis is in de hand van een leek gewoon een houten kruis, maar voor een priester is het een hulpmiddel waarmee men geesten kan uitdrijven.
In het Hindoeïsme is het met name de klank die de kracht geeft. Het gaat dan niet om de betekenis van de karakters uit het schrift, noch om de boodschap, maar is het juist de klank die weergegeven staat kracht bij het uitspreken ervan.
Hoe zit dat dan bij Reiki?
http://www.chikara-reiki-do.com/master-aff.phpquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Zie internet.
Ik bedoel daarmee dat alle symbolen daar helaas te vinden zijn![]()
Een soort van teken? Wat voor soort teken dan t.o.v. een ander? Met een soort van uitleg? Wat legt het teken dan uit en hoe kan hier dan eventuele kracht van uitgaan?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:23 schreef ToT het volgende:
[..]
Da's al 2x uitgelegd: het wordt gezien als een soort teken naar Het Hogere met een soort uitleg van wat je graag wil wat er gebeurt.
Ja dat mag. Ieder zijn eigen ding enzo.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:27 schreef JaniesBrownie het volgende:
Mag ik zeggen dat ik niets geloof van het hele reiki-gebeuren?
Misschien was die angst een teken dat die losgelaten wilde worden? Kan je je makkelijk overgeven aan de situatie?quote:En dat ik er toch echt wel veel mee te maken heb gehad, het enige wat ik voelde was op een bepaald moment angst toen ik op die tafel lag en me helemaal niet op mijn gemak voelde.
Dat mensen niets voelen, gebeurt wel vaker. Dat wil niet zeggen dat het niet werkt.quote:Verder nog veel vaker reiki gehad en er nooit iets van gemerkt...
De reden dat ik t wel wilde proberen is dat mn ex reiki-meester was. Ik heb er nooit iets van gemerkt dus.
Tja, die mensen heb je ookquote:Hij was ook niet iemand die alleen het beste met anderen voor zou hebben btw
Waarom zou het eigenlijk zo geheim moeten zijn?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja ik heb ook een keer meegemaakt dat iemand die Reiki 2 had maar er tijdenlang niet meer mee gewerkt had, aan mij vroeg hoe de symbolen er ook al weer uit zagen. Ze wilde dat we in een aparte kamer gingen zitten, weg van het andere bezoek, omdat zij nog van de oude stempel is en geleerd heeft dat de symbolen absoluut geheim moeten blijven.
Ik vond dat niet nodig en ben gewoon met haar even apart in een hoekje gaan zitten.
Achteraf hoorde ik dat ze WOEST op me was, omdat ik zo achteloos met de symbolen omging door er in een hoekje met haar over te hebben.
Alleen al uit respect voor de kracht van de symbolen vind ik een goeiequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:31 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Waarom zou het eigenlijk zo geheim moeten zijn?
(Ik vond dat nl altijd onzin )
DAT is dus een prutser.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:27 schreef Bastard het volgende:
[..]
http://www.chikara-reiki-do.com/master-aff.php
Omdat er een uitwisseling van energie plaatsvindt. Geld is ook een vorm van energie, omdat je daar ook voor gewerkt hebt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:33 schreef Bastard het volgende:
[..]
Alleen al uit respect voor de kracht van de symbolen vind ik een goeie
Waarom is een reiki cursus niet gratis?
Zo kun je toch alles wegredeneren? Nee, dat kan ik niet, niet altijd, in deze situatie waren er meer mensen, waarvan ik er bij een altijd de kriebels krijg, niet ideaal.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja dat mag. Ieder zijn eigen ding enzo.
[..]
Misschien was die angst een teken dat die losgelaten wilde worden? Kan je je makkelijk overgeven aan de situatie?
Ik had heel erge hoofdpijn, het had moeten helpen tegen de hoofdpijn, als het dan iets doet, is het natuurlijk wel de bedoeling dat ik iets voelquote:[..]
Dat mensen niets voelen, gebeurt wel vaker. Dat wil niet zeggen dat het niet werkt.
[..]
Dat was meer omdat er vaak vanuit gegaan wordt dat mensen die reiki beoefenen zachtaardige mensen zijn die geen vlieg kwaad (zouden mogen) doen. Als ik vertel dat hij reiki-meester was, vinden mensen dat vaak maar raar, omdat ie niet rustig en relaxed overkomtquote:Tja, die mensen heb je ook
In den beginne werden de symbolen mondeling overgedragen. Tekeningen daarvan werden weggegooid en vernietigd. Om ervoor te zorgen dat de symbolen in hun essentie behouden bleven en dat niet iedereen die er toch geen verstand van had mee kon gaan klooien.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:31 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Waarom zou het eigenlijk zo geheim moeten zijn?
(Ik vond dat nl altijd onzin )
Hoezo zou dat niet kunnen dan?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:32 schreef Bastard het volgende:
Hoe kan iemand reiki master worden die niet het beste voor andere zou willen?
/dat laatste kun je nog beredeneren met de tijd die erin gaat zitten (het excuus dat alleen mensen die het echt willen het dan doen, vind ik kul, mensen met veel geld kunnen wel, mensen met weinig geld niet, zo wil je niet filteren lijkt me)quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:33 schreef Bastard het volgende:
[..]
Alleen al uit respect voor de kracht van de symbolen vind ik een goeie
Waarom is een reiki cursus niet gratis?
Daar kan ik me iig íets bij voorstellen (al is het niet helemaal logisch in de ogen van iemand die niet erg gelooft in reiki )quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
In den beginne werden de symbolen mondeling overgedragen. Tekeningen daarvan werden weggegooid en vernietigd. Om ervoor te zorgen dat de symbolen in hun essentie behouden bleven en dat niet iedereen die er toch geen verstand van had mee kon gaan klooien.
Ligt dat ook niet aan hoe je er tegenover staat?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
Zo kun je toch alles wegredeneren? Nee, dat kan ik niet, niet altijd, in deze situatie waren er meer mensen, waarvan ik er bij een altijd de kriebels krijg, niet ideaal.
Echter als ik alleen was met iemand, kon ik me nog niet ontspannen. Bij massages bv, lukt me dat wel.
Als we alles konden sturen naar wat we wilden en alles konden oplossen, waren er geen problemen meer op deze wereld. Het werkt altijd, maar niet altijd zoals we graag willen. Misschien is er wel reiki gegaan naar de onderliggende oorzaak van je hoofdpijn. Daar hebben reiki beoefenaars geen invloed op. We kunnen die intentie meesturen, maar als dat niet zo werkt betekent dat dat reiki een beter doel heeft gevonden.quote:Ik had heel erge hoofdpijn, het had moeten helpen tegen de hoofdpijn, als het dan iets doet, is het natuurlijk wel de bedoeling dat ik iets voelOf ja, minder hoofdpijn voel dan
(Ik heb vaak hoofdpijn, het is niet één keer waar ik het nu over heb)
Bohquote:Dat was meer omdat er vaak vanuit gegaan wordt dat mensen die reiki beoefenen zachtaardige mensen zijn die geen vlieg kwaad (zouden mogen) doen. Als ik vertel dat hij reiki-meester was, vinden mensen dat vaak maar raar, omdat ie niet rustig en relaxed overkomt
Ik stond er wel voor open hoor.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ligt dat ook niet aan hoe je er tegenover staat?
[..]
Ja, en dat kan ik dus maar moeilijk geloven... Het werkt altijd, maar het kan best zijn dat niemand er iets van merkt? Ik weet niet, dat vind ik erg vreemd en gemakkelijk klinken. Dan kun je dat overal wel over zeggen..quote:Als we alles konden sturen naar wat we wilden en alles konden oplossen, waren er geen problemen meer op deze wereld. Het werkt altijd, maar niet altijd zoals we graag willen. Misschien is er wel reiki gegaan naar de onderliggende oorzaak van je hoofdpijn. Daar hebben reiki beoefenaars geen invloed op. We kunnen die intentie meesturen, maar als dat niet zo werkt betekent dat dat reiki een beter doel heeft gevonden.
[..]
Dit was meer het type: agressief en fysiek.quote:BohIk ken ook zat "ruwe types" die wel aan reiki doen hoor. Het spirituele publiek varieert heel erg, van bouwvakker tot arts.
Ik ben wel voor een aanpassing van cursusgeld naar wat de andere zou kunnen missen. Maar het zou niet gratis worden gegeven, immers waar je geld voor betaald hecht je meer waarde aan dat je iets gratis krijgt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Hoezo zou dat niet kunnen dan?
[..]
/dat laatste kun je nog beredeneren met de tijd die erin gaat zitten (het excuus dat alleen mensen die het echt willen het dan doen, vind ik kul, mensen met veel geld kunnen wel, mensen met weinig geld niet, zo wil je niet filteren lijkt me)
En ik weet niet, die symbolen moeten helpen, waarom niet iedereen dan?
Er dient een uitwisseling van energie plaats te vinden. Geld is ook een vorm van energie.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
/dat laatste kun je nog beredeneren met de tijd die erin gaat zitten (het excuus dat alleen mensen die het echt willen het dan doen, vind ik kul, mensen met veel geld kunnen wel, mensen met weinig geld niet, zo wil je niet filteren lijkt me)
Hoe bedoel je?quote:En ik weet niet, die symbolen moeten helpen, waarom niet iedereen dan?
Huh? Voor ingewijden? Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:58 schreef Loppe het volgende:
Het is niet gratis omdat het voor ingewijden is.
Ik vind dit goede marketing.
Enkel ingewijden mogen het toch toepassen en kennen de kracht van de symbolen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Huh? Voor ingewijden? Hoe bedoel je?
Met reiki 1 krijg je nog geen symbolen. Dus dan ben je wel ingewijd in reiki 1, maar de symbolen krijg je pas als je reiki 2 doet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:25 schreef Loppe het volgende:
[..]
Enkel ingewijden mogen het toch toepassen en kennen de kracht van de symbolen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |