Whaaaaaaaaaaaaaa cool!!quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:47 schreef Saffier het volgende:
Hier!
Slapeloze nacht... Met een doel dit keer. Vannacht begonnen de weeen en om 1.30 waren we in het zh. Ontsluiting bleef hangen op 6 cm heb nu ruggeprik en weeenopwekkers gekregen.
Als het lukt hou ik jullie op de hoogte.
Oh Saffier, wat gaat het snel! succes!quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:47 schreef Saffier het volgende:
Hier!
Slapeloze nacht... Met een doel dit keer. Vannacht begonnen de weeen en om 1.30 waren we in het zh. Ontsluiting bleef hangen op 6 cm heb nu ruggeprik en weeenopwekkers gekregen.
Als het lukt hou ik jullie op de hoogte.
Mijn oudste dochter is pas 5 geworden en mijn jongste is nu 21 maanden.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:18 schreef Hobbesje het volgende:
She-Wolf gefeliciteerd!
Leuk een derde kindje. Hoe oud zijn de andere 2?
Leukquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Cupcakes! En de meneer krijgt een taart mee naar het werk. Allemaal mits ik het af krijg op tijd t.z.t.
Ik heb soesjes gemaakt toen Tess geboren was om te laten trakteren op school....quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ja, dat is het makkelijke er aan. Maar dat kan met de soesjes ook heb ik begrepen. Die zijn minder werk
quote:
oh, dus jullie blijven voorlopig in het ziekenhuis?quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:50 schreef Saffier het volgende:
Dank jullie wel allemaal
tico dat horen we nog, waarschijnlijk morgen.
Ze is in slaap gevallen aan de borst maar als ik die uit haar mond haal zet ze het op een brullen
yppy, voor de zekerheid is er hulp ingeschakeld
quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:50 schreef Saffier het volgende:
yppy, voor de zekerheid is er hulp ingeschakeld
De assistente van de vk vroeg of ik het zat was. Dat antwoord was heel simpel... Ja... Verder niets, ze moest wel lachen om mn korte en duidelijke antwoord.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:47 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Gewoon puffenTicootje... duurt echt niet lang meer
Ja denk het wel.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:52 schreef Vicky het volgende:
Je hebt gewoon een klein eigenwijsje Tico
ooohquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:35 schreef Vicky het volgende:[ afbeelding ]
met goedkeuring van Saffier.
Ik rammel de pan uit
Dan ben je een van de weinigen, vrijwel iedereen in mijn omgeving rekent op een jongenquote:Op maandag 16 augustus 2010 17:48 schreef Sonnetje85 het volgende:
van cantare denk ik dat ook trouwens
ach mijn gevoel is over het algemeen niet echt betrouwbaar natuurlijkquote:Op maandag 16 augustus 2010 17:55 schreef Cantare het volgende:
[..]
Dan ben je een van de weinigen, vrijwel iedereen in mijn omgeving rekent op een jongenmaar we zullen het zien.
Ik ben trouwens benieuwd hoe het met MaffeMuts gaat!
psiesquote:Op maandag 16 augustus 2010 19:08 schreef Poppedein het volgende:
Jaaaaa fijn Tico!! Nu nóet je gewoon wel gaan bevallen vannacht!
Anders had ik gewoon stiekem bevallen zonder M., zodat ik de naam kon zeggenquote:Op maandag 16 augustus 2010 19:31 schreef huuphuup het volgende:
[..]
psies![]()
voordat je je weer bedenkt![]()
Nee serieus, heel fijn Tico! Echt. Dat zal vast een last van je schouders zijn.
wie?quote:Op maandag 16 augustus 2010 19:22 schreef Ticootje het volgende:
Ik had vandaag een andere verloskundige, die werd toch wel een beetje zenuwachtig dat mn bed nog niet op klossen staat..
Ik zou juist dolblij zijn dat ze op voorhand zoveel mogelijk risico's uit proberen te sluiten. Thuis een hartaanval krijgen valt net iets lastiger te voorkomen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 06:27 schreef Silmarwen het volgende:
Ik vind dat altijd zo suf. Niet thuis moen bevallen omdat je te hoog woont, te zwaar bent, je straat opengebroken is. Je mag dan ook geen hartaanval krijgen, die ambulance kan er dan nog steeds niet door. Volgens mij is het vaak ook gewoon gemakszucht.
Vervelend dat je niet de bevalling kunt krijgen die je graag had gewild. Maar kan het niet zo zijn dat ze je bij wijze van troost een alternatief wilde bieden voor in het ziekenhuis bevallen? Zoals je het opschrijft klinkt het mij redelijk en juist goedbedoeld in de oren.quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:28 schreef Troeta het volgende:
Hield ze meteen een of ander verkooppraatje over de geboortekliniek waar ze bij zijn aangesloten, vond het een beetje raar gaan allemaal.
Gemakszuchtquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 06:27 schreef Silmarwen het volgende:
Ik vind dat altijd zo suf. Niet thuis moen bevallen omdat je te hoog woont, te zwaar bent, je straat opengebroken is. Je mag dan ook geen hartaanval krijgen, die ambulance kan er dan nog steeds niet door. Volgens mij is het vaak ook gewoon gemakszucht.
Kijk dat je niet thuis mag bevallen wegens medische risico's is wat anders natuurlijk.
Hoef nog maar 5 weken te werken, gaat echt super snel. O.o Volgende week alweer 30 weken. Deze of volgende week gaan we de babykamer afmaken, en dan nog nieuwe flessen en nieuwe luiers etc kopen. Dan zijn we er klaar voor.Maar de baby ,mag nog wel even wachten.
zo las ik het ook. en silmarwen, ik denk ook echt niet dat gemakzucht de reden is voor deze regels.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 06:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vervelend dat je niet de bevalling kunt krijgen die je graag had gewild. Maar kan het niet zo zijn dat ze je bij wijze van troost een alternatief wilde bieden voor in het ziekenhuis bevallen? Zoals je het opschrijft klinkt het mij redelijk en juist goedbedoeld in de oren.
Spannend he? Ik vind het ook hoor...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:11 schreef Noa24 het volgende:
Oeh ik heb ineens zo de zenuwen gekregen! 11 September komt nu wel erg dichtbij, ben ik en zijn wij er wel aan toe? Een kind! Oef.
Nou sterkte ermee dan maar... Lijkt me ook niets als je nog 3 weken in het ziekenhuis zou moeten blijven.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:45 schreef Fannetje het volgende:
Als het HELLP is wordt het in ieder geval opname ja. Wat ze dan verder gaan doen bekijken ze dan weer.
Gelukkig ben ik al 35 weken, maar ik had toch liever gehad dat uk nog een week of 2-3 bleef zitten...
Arch ja!!! 1x gehad dat ze echt ff moest zoeken... Lag die eigenwijs veel verder naar beneden.. Maar mn hart sloeg ff over zeg maar.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:20 schreef Cantare het volgende:
Ai Fannetje, wat een vervelend nieuws! Sterkte met het wachten op de uitslag van je bloedonderzoek, hopelijk valt het mee. Maar laat ze je maar goed in de gaten houden, hoor!
Hier gelukkig beter nieuws van de vk: alles weer goed, geen bijzonderheden. Ze dacht alleen eerst dat de baby met het ruggetje links lag, maar toen kon ze het hartje niet vinden.Men, dan schrik je wel. Gelukkig lag de baby gewoon andersom en was het hartje daar goed te horen.
Nee, dat was ook niet echt mijn droomscenarioquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:20 schreef Ticootje het volgende:
Nou sterkte ermee dan maar... Lijkt me ook niets als je nog 3 weken in het ziekenhuis zou moeten blijven.
Ik was ook erg moe, maar weet het eigenlijk aan de gebroken nachten en de griep die ik vorige week had...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:45 schreef Cantare het volgende:
Gelukkig Fannetje!![]()
Tessie, dat heb ik ook hoor, die 5 weken zijn een zee van tijd! Nu zijn het er bij mij nog maar 3, maar dat vind ik nog veel. "Morgen" of "over 3 weken" is nogal een verschil.![]()
KJ, je was ook erg moe toch? Zal wel voor een deel te wijten zijn aan dat lage HB! Goed ook dat je een groeiecho krijgt.
Hier op Wieringen (is voormalig eiland) is het ook zo dat je eigenlijk alleen maar beneden mag bevallen als je thuis bevalt, vertelde de vk toen ik een blauwe maandag zwanger was... dan moet je dus beneden een bed hebben om te bevallen. dit mede omdat de ambu-medewerkers niet met een brancard naar boven en beneden willen als dit niet nodig is. (arbotechnisch en veiligheid, niet omdat ze er geen zin in hebben)quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:55 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Gemakszucht![]()
ik denk juist dat de vk op voorhand een zo veilig mogelijke situatie wil creëren voor haar zwangeren dat heeft niet zoveel met gemakszucht te maken lijkt me. Als je te hoog woont of te zwaar bent heb je te maken met de arbowetgeving van de brandweer en het ambulancepersoneel.
Een hartaanval voorkom je een stuk minder makkelijk maar van een bevalling weet je dat er risico's zijn. Lijkt me logisch dat je daarop anticipeert.
In grote delen van Zeeland mogen vrouwen niet thuisbevallen omdat het ziekenhuis te ver weg is. Een rit met de ambulance zou te lang duren in geval van nood en dus kiest men er daar voor om iedereen poliklinisch te laten bevallen.
oeh, dat wist ik helemaal niet! (ik woon pas 5 jaar niet meer in Den Bosch...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:46 schreef BarbaBientje01 het volgende:
@Mijsje, in het carolus en willem worden geen bevallingen meer gedaan. Alleen nog maar in het Gzg.
Fannetje, fijn dat de uitslagen goed waren! Wel ff schrikken zeg!
Kaatje, balen van je hb, maar er is gelukkig iets aan te doen! Je voelt je straks vast een stuk beter!
DML en Huup, ik ben ook benieuwd wat jullie krijgen! Ik denk allebei een meisje!
Ik moet vanavond voor de eerste keer naar de zwangerschapsgym. Ik ben benieuwd..
Vond ik ook raar. Bij ons ook niet. Ik was niet eens thuis, mijn vriend heeft het gedaan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:58 schreef Hobbesje het volgende:
Die intake van de kraamzorg is idd een beetje vreemd. Bij mij kwamen ze de vorige keer toen ik nog helemaal niets had staan en toen hebben ze ook helemaal niet rondgekeken.
Fijn dat je naar huis mag!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:34 schreef Saffier het volgende:
zonder bij te lezen: we wachten nog even op bloedprikken en daarna mogen we naar huis. Cyste moet wel verwijderd worden, de rest vertel ik vanavond of morgen.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:34 schreef Saffier het volgende:
zonder bij te lezen: we wachten nog even op bloedprikken en daarna mogen we naar huis. Cyste moet wel verwijderd worden, de rest vertel ik vanavond of morgen.
zo "wil" ik al jaren een meisje, maar dat zeg je niet inderdaad... terwijl het heel normaal is om voorkeur te hebben. en als ik zwanger word en het een jongetje wordt, tja, ik denk dat ik toch net zo blij ermee zal zijnquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:02 schreef huuphuup het volgende:
Fijn dat je naar huis mag Saffier! Ben benieuwd naar de rest van je verhaal.
DMLkomt goed. En stiekem een voorkeur hebben is heel normaal. T is eigk jammer dat er een beetje zo'n raar taboesfeertje omheen hangt. Wat Tico ook zegt, je hebt ook gewoon een beeld van hoe het zal zijn als ouder enzo, en of je dan een jongetje of juist een meisje hebt.
Ik ben heel benieuwd wat je krijgt! En ik denk ook een meisje bij jou.bij Saffier zat ik ook goed
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:32 schreef Ticootje het volgende:
Ja ik denk ook dat huup een meisje krijgt.
Nee nee... Ik vond al heel vroeg dat jij een meisje zou krijgen... En B. is gewoon een echte meisjes papa!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:40 schreef huuphuup het volgende:
[..]
we gaan het zien. Ik ben benieuwd of t allemaal klopt enzo. Misschien dat ik het daarom al wel zo spannend vindt. Het maakte me deze keer echt niet uit wat ik zou krijgen maar als het nu het andere geslacht zou zijn dan moet ik wel even wennen denk ik, niet vervelend wennen maar gewoon weer even bijstellen![]()
ja ik spreek in raadseltjes![]()
we hebben hier eenzelfde vroege gok gehad als Davinia had bij Aviva.
ja das waar, jij was een van de eerste die het zei.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee nee... Ik vond al heel vroeg dat jij een meisje zou krijgen... En B. is gewoon een echte meisjes papa!
Jullie gaan toch voor het voetbalelftal... Alhoewel.. Robert ten Brink gaf ook op na 7 meiden...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:43 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja das waar, jij was een van de eerste die het zei.
B. vindt zichzelf ook een meisjespapahoewel hij wel heel graag ook een jongetje in zn gezin hoopt te krijgen uiteindelijk.
Daarom. Er zal vast ooit een jongetje tussen zittenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jullie gaan toch voor het voetbalelftal... Alhoewel.. Robert ten Brink gaf ook op na 7 meiden...
Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom waar je als moeder mee wegkomt als ze nog niet oud genoeg zijn om tegen te sputteren.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:14 schreef Vanyel het volgende:
Gelukkig zijn niet alle meisjes tutmeisjes.
haha psiesquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom waar je als moeder mee wegkomt als ze nog niet oud genoeg zijn om tegen te sputteren.
das t enige dat ik wel jammer zou vinden...k hou echt niet van voetbal. En als ie van voetbal houdt dan komt dat door zn geboortedagquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:29 schreef Ticootje het volgende:
Ik wilde heeeel graag een jongen toen ik zwanger was van Jen en ik was ook echt teleurgesteld dat ze een meisje was. Ik zag mezelf als stoere jongens mama langs de zijlijn staan van het voetbalveld... Maar nu!!! Oh jee ik zou me geen raad weten met een jongen. Ik ben echt een meisjes mama. Jen is gewoon Jen en past 100% bij mij. Ik was zelfs een beetje bang dat deze een jongen zou zijn, want wat moet ik nou met een jongen??
ik riep dat altijd wel en daarbij dat ik niet zou weten wat ik met een jongen moet...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:28 schreef mijsje het volgende:
[..]fijn Saffier, dat klinkt goed.
[..]
zo "wil" ik al jaren een meisje, maar dat zeg je niet inderdaad... terwijl het heel normaal is om voorkeur te hebben. en als ik zwanger word en het een jongetje wordt, tja, ik denk dat ik toch net zo blij ermee zal zijnmijn schoonmoeder heeft ook vaak laten weten graag een meid te willen, maar daar zijn haar twee zonen echt niet slechter van geworden, gewoon jammer dat dat niet gelukt was...
BRRRRRquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:53 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kijk er ook heel erg naar uit, de jurken, de staartjes, de poppen, de meidenavonden.
I second that....quote:
Nou, ík kijk er heel erg naar uit. Laat me lekker.quote:
QFT!!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:32 schreef Basboussa het volgende:
[..]
I second that....
Ik begin al te griezelen bij het idee dat mijn 1.5 jarige dame toch echt tut-trekjes heeft, en dan het idee alleen al dat ze op haar 9de verjaardag nagellak gaat vragen aan haar vriendinnetjes... YUK!
En prinsessenfeestjes... En van die ordinaire plastic sieraden.... en van die lippenstift rondjes op de wangen... en van die knipperende oogleden...
Ik zou niet weten wat er ik mee moet...
je groeit erin. heus!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:32 schreef Basboussa het volgende:
Ik begin al te griezelen bij het idee dat mijn 1.5 jarige dame toch echt tut-trekjes heeft, en dan het idee alleen al dat ze op haar 9de verjaardag nagellak gaat vragen aan haar vriendinnetjes... YUK!
En prinsessenfeestjes... En van die ordinaire plastic sieraden.... en van die lippenstift rondjes op de wangen... en van die knipperende oogleden...
Ik zou niet weten wat er ik mee moet...
I do hope so, kind heeft nu al een trek naar het roze... En van die poezen (Hello Kitty), glitters, haren kammen, lotion smeren, luchtjes spuiten....quote:
juistem.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:54 schreef Cantare het volgende:
Mja, ik heb dan het idee van: je weet toch dat je er geen invloed op hebt, of je een jongetje of een meisje krijgt? Je kunt je wel enorm gaan verheugen op het één, maar dan maak je het jezelf toch alleen maar moeilijk als het het ander blijkt te zijn? Ik vind bijvoorbeeld niet dat een jongen maar op voetbal moet omdat ik het zo leuk vind om aan de zijlijn te staan (not) of dat een meisje geen roze kamer mag omdat ik ervan zou walgen. Verder kun je ook weinig zeggen over het karakter van je kind, daar moet je het ook maar gewoon mee doen. Misschien krijg ik wel een jongetje dat graag prinsessenjurken draagt, who knows?
ben ik het helemaal met je eens hoor!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:54 schreef Cantare het volgende:
Mja, ik heb dan het idee van: je weet toch dat je er geen invloed op hebt, of je een jongetje of een meisje krijgt? Je kunt je wel enorm gaan verheugen op het één, maar dan maak je het jezelf toch alleen maar moeilijk als het het ander blijkt te zijn? Het is gewoon je kind, een eigen persoontje, en daar pas je je op aan. Ik vind bijvoorbeeld niet dat een jongen maar op voetbal moet omdat ik het zo leuk vind om aan de zijlijn te staan (not) of dat een meisje geen roze kamer mag omdat ik ervan zou walgen. En... misschien krijg ik wel een jongetje dat graag prinsessenjurken draagt, who knows? Ik ben benieuwd naar dat wezentje in mijn buik!
mee eens!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:54 schreef Cantare het volgende:
Mja, ik heb dan het idee van: je weet toch dat je er geen invloed op hebt, of je een jongetje of een meisje krijgt? Je kunt je wel enorm gaan verheugen op het één, maar dan maak je het jezelf toch alleen maar moeilijk als het het ander blijkt te zijn? Het is gewoon je kind, een eigen persoontje, en daar pas je je op aan. Ik vind bijvoorbeeld niet dat een jongen maar op voetbal moet omdat ik het zo leuk vind om aan de zijlijn te staan (not) of dat een meisje geen roze kamer mag omdat ik ervan zou walgen. En... misschien krijg ik wel een jongetje dat graag prinsessenjurken draagt, who knows? Ik ben benieuwd naar dat wezentje in mijn buik!
ja he, vond ik ookquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:12 schreef Sonnetje85 het volgende:
ja toch
vind ik ook wel
Floris stond ook heel goed bij je!
tuurlijk, de (onzichtbare) navelstreng zit er nog hequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:13 schreef Vicky het volgende:
[..]
ja he, vond ik ook
komt ie morgen mee??
Leuk!!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:14 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
tuurlijk, de (onzichtbare) navelstreng zit er nog he
(en vind t veel te leuk om m te showen natuurlijken heb geen zin om te kolven)
hier ben ik het ook helemaal mee eens! je kan van te voren je ideeen/voorkeuren hebben, maar je past je aan op wat je krijgt... (ik ga er in ieder geval gewoon van uit dat ik het net zo leuk vind om te horen dat het een meisje wordt als dat het een jongetje wordtquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:54 schreef Cantare het volgende:
Dan hoop ik voor je dat je ook zo'n meisje krijgt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, ík kijk er heel erg naar uit. Laat me lekker.
De kans dat ik een meisje krijg dat uitsluitend van jongensdingen houdt lijkt me aanzienlijk kleiner dan de kans dat ik een meisje krijg dat (in min of meerdere mate) van meisjesdingen houdt. En laten we wel wezen: die verschillen zijn er in essentie tussen jongens en meisjes. Er zal ongetwijfeld een flinke dosis nurture en cultuur bij komen kijken, maarja, niemand leeft in een vacuum.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 04:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dan hoop ik voor je dat je ook zo'n meisje krijgt.
Haha, wat schattig, zo'n stuiterende zus. Mooie foto in ieder geval! En veel succes met de boel in goede banen leiden. Geniet ervan!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:14 schreef maffemuts het volgende:
Lief rustig mannetje, met een hyperdepiep zus die zich geen houding weet te geven... zal wel bijdraaien hoop ik, maar voor nu is het doodvermoeiend
nee hoor.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:02 schreef Vicky het volgende:
Hee Tico is nie aan het nachtbraken geweest... Ze zal toch niet (aan het) bevallen zijn??
oeh spannend! Ik zet in op over 4 dagen dan, 39 + 6 !quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:21 schreef Ticootje het volgende:
40 en 3 dagen. Dus ik vind het niet raar dat ze er nog niet is. Misschien dat ze net iets voor de datum komt, maar niet veel. Misschien dit weekend ofzo. Of vrijdag, dat zou lekker zijn voor m.
Maar gaat zo'n ontsteking dan gewoon niet over?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:14 schreef huuphuup het volgende:
Nee nog van de ontsteking, nog steeds![]()
Had over moeten gaan maar dat kan lang duren en je hebt ook chronische variantenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar gaat zo'n ontsteking dan gewoon niet over?
Haha, nee hoor. Ik verbaas me denk ik een beetje over het speculeren rondom de bevalling omdat ik zelf er nooit op enige manier rekening mee heb gehouden dat een kind van mij voor de uitgerekende datum zou kunnen komen. Hoewel dat statistisch een veilige aanname is, is het ook een suffe veronderstelling. Er zijn zoveel vrouwen die eerder bevallen en er bestaat niet voor niets vanaf 37 weken meldplicht.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:30 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het zo gewoon wel genoeg geweest. Ik heb niet echt ongemakken hoor. Pijn in m'n bekken dat wel, maar valt goed mee te leven. Nee ik ben het gewoon zat.
Maar zoveel klaag ik er toch niet over?
Heeft een second opinion nut? Het lijkt me juist vanwege je jonge leeftijd belachelijk om te accepteren dat je hier maar mee rond moet lopen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:33 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Had over moeten gaan maar dat kan lang duren en je hebt ook chronische varianten![]()
De huisarts wil er verder niets aan doen, hij vindt me te jong om er spuiten in te gaan jassen (en dus moet k maar zo rondlopen whut? ), en volgens hem is de fysio onzin en heeft het weinig nut.
Als ik niet zwanger was dan had ik me er niet mee af laten schepen dat hij geen spuit wil zetten vanwege mijn leeftijd. Maar ik weet ook niet wat die spuit voor invloed heeft of kan hebben op de baby dus eigenlijk ben ik er zelf ook voorzichtig mee. Als het na de zw.schap nog niet weg is ga ik wel zeurenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heeft een second opinion nut? Het lijkt me juist vanwege je jonge leeftijd belachelijk om te accepteren dat je hier maar mee rond moet lopen.
Disclaimer: ik heb geen flauw benul waar ik het over heb en laat medische conclusies met liefde over aan de vaklui.![]()
nou die dag heb ik al een hele tijd geleden gereserveerd voor ticoquote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:24 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oeh spannend! Ik zet in op over 4 dagen dan, 39 + 6 !
Hoewel dat wel weer een beetje jammer voor M. zou zijnmaar wel een zondagskindje dan!
Jawel hoor dat is best nuttig maar ik heb me her en der al best wel laten adviseren. Heb ook overleg gehad met mn eigen verloskundige, die was bekend met het fenomeen + zwangerschap en het was echt een jammer maar helaas verhaal en ja rustig aandoen enzo. Waarop zij gelijk haar ogen rolde en zei tsja en dat laatste is vaak makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:54 schreef Claudia_x het volgende:
Maar het kan toch geen kwaad om informatie in te winnen, Huup? Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent en wat je opties na de bevalling zijn. De klachten die je hebt lijken me sowieso al knap beroerd, laat staan met een dreumesje en baby-in-de-buik erbij.
Mochten er nou medicijnen zijn die in principe niet schadelijk voor de baby zijn maar waar ze geen garanties bij kunnen geven, dan kun je alsnog beslissen dat je die liever niet neemt. Dat doe ik nu ook met de bloedverdunners in tabletvorm. Ik mag ze van de verloskundige in het 2e trimester, maar ik ben er zelf niet helemaal gerust op. Omdat het zo ook wel te doen is maak ik dus liever geen gebruik van die optie. Maar het is wel fijn om te weten dat er altijd nog een optie ligt als ik het spuiten écht niet meer trek!
K heb net al gebeldquote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:49 schreef mefke79 het volgende:
huup, probeer dan of je meteen naar een bekkenfysio kan. Dat is misschien wel handig in dit geval. En ik kan me ook niet voorstellen dat er niks aan gedaan kan worden. Vraag anders die fysio eens om advies, wie weet kan hij/zij je op een goed spoor zetten. Want nu al lopen als aan het einde is echt niet goed voor je bekken...
Jawel maar ze slaapt niet dan. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar ze valt dan alleen in slaap als ze echt bijna instort en dan slaapt ze maar een kwartier ofzo. Ze is echt haar bedje gewend om te slapen denk ik.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:18 schreef Claudia_x het volgende:
De afspraak voor de pretecho?
Is het een optie om Amélie tijdelijk ergens beneden te laten slapen? Of heb je daar geen ruimte voor?
Jup, is vorige keer prima geweest en ze zijn redelijk goedkoop. (relatief dan hèquote:
I knowquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:31 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Jup, is vorige keer prima geweest en ze zijn redelijk goedkoop. (relatief dan hèt blijft een dure grap.)
ik vind het alleen stom dat je op zaterdag 5 euro meer moet betalenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:31 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Jup, is vorige keer prima geweest en ze zijn redelijk goedkoop. (relatief dan hèt blijft een dure grap.)
Jeetje wat snel al zeg! ben je alweer 20 weken dan?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:28 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, wat leuk, Huup! Dinsdag al! En DML is toch aanstaande zaterdag aan de beurt?
Wij hebben volgende week maandag de 20-weken-echo.
oh hm.. ik heb geen idee waar mijn voedingskussen van is. (TF?? ) ik gok ook op van Hema.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Trouwens, mama's met al ervaring met een voedingskussen. Ik las op het viva forum dat mensen niet tevreden waren over die van de hema en aanraden om een duurdere te kopen vanwege de vulling geloof ik.
Wat is jullie mening?
Ik heb hem ook van de HEMA en die vulling heeft als voordeel dat het kussen heel ' kneedbaa' r is doordat het allemaal kleine bolletjes ofzo zijn. Maar dat is ook het nadeel: tijdens het voeden loopt de vulling langzaam weg onder je arm/kind.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Trouwens, mama's met al ervaring met een voedingskussen. Ik las op het viva forum dat mensen niet tevreden waren over die van de hema en aanraden om een duurdere te kopen vanwege de vulling geloof ik.
Wat is jullie mening?
Ik denk dat je vantevoren lastig in kunt schatten of en hoe een voedingskussen je bevalt. Het is inderdaad zo dat de vulling niet zo stevig is als bij veel duurdere voedingskussens. Zelf had ik geen zin om een groot bedrag uit te geven aan iets waarvan ik niet wist of ik er wel blij mee zou zijn. Het werd dus het Hema-voedingskussen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat is jullie mening?
Sowieso moet je gedeeltelijk ziek gemeld worden bij het UWV omdat je werkgever dat 100% vergoedt krijgt en dat is fijn voor hemquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:47 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben gedeeltelijk ziekgemeld omdat ik teveel hoofdpijn heb om een hele werkdag te draaien.
Nu zegt de bedrijfsarts dat ik daarvoor bij uwv aangemeld zou moeten worden ivm meetellen voor of ingangsdatum van zwangerschapsverlof. Ik dacht dat dat pas aan het eind van de zwangerschap ging gelden, ben nog geen 17 weken.
Nou werkt Google niet zo goed op mijn telefoon. Is hier iemand die toevallig de regels kent?
http://www.uwv.nl/werkgev(...)bevalling/index.aspxquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:47 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben gedeeltelijk ziekgemeld omdat ik teveel hoofdpijn heb om een hele werkdag te draaien.
Nu zegt de bedrijfsarts dat ik daarvoor bij uwv aangemeld zou moeten worden ivm meetellen voor of ingangsdatum van zwangerschapsverlof. Ik dacht dat dat pas aan het eind van de zwangerschap ging gelden, ben nog geen 17 weken.
Nou werkt Google niet zo goed op mijn telefoon. Is hier iemand die toevallig de regels kent?
Als je al (deels) ziekgemeld bent voor je verlof ingaat, heb je volgens mij niet meer de keuze om je verlof pas 4 weken voor de uitgerekende datum te laten beginnen, maar begint het automatisch 6 weken voor de uitgerekende datum.quote:Is uw werknemer ziek in de periode van 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum tot de gekozen verlofdatum? Dan krijgt zij een Ziektewet-uitkering, ongeacht de oorzaak van haar ziekte. Deze ziektedagen worden dan wél afgetrokken van de 16 weken verlof. Het verlof van de werknemer is in dat geval dus waarschijnlijk eerder afgelopen.
Wat fijn dat je wat verlichting hebt!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
@het-is-mij, de andere zetpillen helpen! Ik hang niet meer 24/7 boven de pot gelukkig. Kom net bij de arbo arts vandaan en i.v.m. de prenatale depressie hoef ik een maand even helemaal niks en dat brengt even een stukje rust. Niet meer de strijd met mijn werkgever. Nu nog wat energie terug vinden om daadwerkelijk iets te doen op een dag.
Ik zou het wel even aankijken dat het geen bevlieging van twee weken is en vervolgens met makkelijk aan te passen accessoires het sfeertje creëren zodat je niet jaren met roze muren e.d. zit.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:38 schreef Leandra het volgende:
Maar waar is de grens van het "toelaatbare" als een jongentje graag een prinsessenkamer wil?
combinatietest is een vastgesteld bedrag, als het goed is is dat overal 147,20 (kan een euro schelen). Maar fijn dat je ook een goedkope hebt getroffenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:49 schreef Vanyel het volgende:
Oh en dat babyvision ga ik ook eens bekijken. Was voor de.combinatietest 150 euro kwijt en dat vonden we wat overdreven voor een pretecho. Moet dus goedkoper kunnen zie ik.
Hoezo zou het kloppen? Met wat je denkt?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:31 schreef huuphuup het volgende:
En over babyvision ja ik was idd ook erg tevreden vorige keer, vriendelijk en ze doen het erg leuk.
Ik ben er gewoon nu al een beetje zenuwachtig voor!zou het kloppen? of toch een verrassing?! En weer even gluren naar t kindje is sowieso spannend natuurlijk
Ja, toen had ik pijn in mijn onderrug en bleek ik al 4 cm ontsluiting te hebben met 34 weken. Ik ben wel extra voorzichtig daaromquote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:40 schreef huuphuup het volgende:
Ik zet ook in op een groeispurtje. Maar gezien je geschiedenis zou ik het geloof ik niet onverstandig vinden om het in de gaten te houden en bij twijfel je vk te bellenals ik me de bevalling van Yade destijds goed herinner tenminste.
Ik hoop dat ik die op dezelfde plek kan stellen als bij een meisje.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:38 schreef Leandra het volgende:
Maar waar is de grens van het "toelaatbare" als een jongentje graag een prinsessenkamer wil?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |