Jawel hoor dat is best nuttig maar ik heb me her en der al best wel laten adviseren. Heb ook overleg gehad met mn eigen verloskundige, die was bekend met het fenomeen + zwangerschap en het was echt een jammer maar helaas verhaal en ja rustig aandoen enzo. Waarop zij gelijk haar ogen rolde en zei tsja en dat laatste is vaak makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:54 schreef Claudia_x het volgende:
Maar het kan toch geen kwaad om informatie in te winnen, Huup? Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent en wat je opties na de bevalling zijn. De klachten die je hebt lijken me sowieso al knap beroerd, laat staan met een dreumesje en baby-in-de-buik erbij.
Mochten er nou medicijnen zijn die in principe niet schadelijk voor de baby zijn maar waar ze geen garanties bij kunnen geven, dan kun je alsnog beslissen dat je die liever niet neemt. Dat doe ik nu ook met de bloedverdunners in tabletvorm. Ik mag ze van de verloskundige in het 2e trimester, maar ik ben er zelf niet helemaal gerust op. Omdat het zo ook wel te doen is maak ik dus liever geen gebruik van die optie. Maar het is wel fijn om te weten dat er altijd nog een optie ligt als ik het spuiten écht niet meer trek!
K heb net al gebeldquote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:49 schreef mefke79 het volgende:
huup, probeer dan of je meteen naar een bekkenfysio kan. Dat is misschien wel handig in dit geval. En ik kan me ook niet voorstellen dat er niks aan gedaan kan worden. Vraag anders die fysio eens om advies, wie weet kan hij/zij je op een goed spoor zetten. Want nu al lopen als aan het einde is echt niet goed voor je bekken...
Jawel maar ze slaapt niet dan. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar ze valt dan alleen in slaap als ze echt bijna instort en dan slaapt ze maar een kwartier ofzo. Ze is echt haar bedje gewend om te slapen denk ik.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:18 schreef Claudia_x het volgende:
De afspraak voor de pretecho?
Is het een optie om Amélie tijdelijk ergens beneden te laten slapen? Of heb je daar geen ruimte voor?
Jup, is vorige keer prima geweest en ze zijn redelijk goedkoop. (relatief dan hèquote:
I knowquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:31 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Jup, is vorige keer prima geweest en ze zijn redelijk goedkoop. (relatief dan hèt blijft een dure grap.)
ik vind het alleen stom dat je op zaterdag 5 euro meer moet betalenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:31 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Jup, is vorige keer prima geweest en ze zijn redelijk goedkoop. (relatief dan hèt blijft een dure grap.)
Jeetje wat snel al zeg! ben je alweer 20 weken dan?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:28 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, wat leuk, Huup! Dinsdag al! En DML is toch aanstaande zaterdag aan de beurt?
Wij hebben volgende week maandag de 20-weken-echo.
oh hm.. ik heb geen idee waar mijn voedingskussen van is. (TF?? ) ik gok ook op van Hema.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Trouwens, mama's met al ervaring met een voedingskussen. Ik las op het viva forum dat mensen niet tevreden waren over die van de hema en aanraden om een duurdere te kopen vanwege de vulling geloof ik.
Wat is jullie mening?
Ik heb hem ook van de HEMA en die vulling heeft als voordeel dat het kussen heel ' kneedbaa' r is doordat het allemaal kleine bolletjes ofzo zijn. Maar dat is ook het nadeel: tijdens het voeden loopt de vulling langzaam weg onder je arm/kind.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Trouwens, mama's met al ervaring met een voedingskussen. Ik las op het viva forum dat mensen niet tevreden waren over die van de hema en aanraden om een duurdere te kopen vanwege de vulling geloof ik.
Wat is jullie mening?
Ik denk dat je vantevoren lastig in kunt schatten of en hoe een voedingskussen je bevalt. Het is inderdaad zo dat de vulling niet zo stevig is als bij veel duurdere voedingskussens. Zelf had ik geen zin om een groot bedrag uit te geven aan iets waarvan ik niet wist of ik er wel blij mee zou zijn. Het werd dus het Hema-voedingskussen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat is jullie mening?
Sowieso moet je gedeeltelijk ziek gemeld worden bij het UWV omdat je werkgever dat 100% vergoedt krijgt en dat is fijn voor hemquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:47 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben gedeeltelijk ziekgemeld omdat ik teveel hoofdpijn heb om een hele werkdag te draaien.
Nu zegt de bedrijfsarts dat ik daarvoor bij uwv aangemeld zou moeten worden ivm meetellen voor of ingangsdatum van zwangerschapsverlof. Ik dacht dat dat pas aan het eind van de zwangerschap ging gelden, ben nog geen 17 weken.
Nou werkt Google niet zo goed op mijn telefoon. Is hier iemand die toevallig de regels kent?
http://www.uwv.nl/werkgev(...)bevalling/index.aspxquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:47 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben gedeeltelijk ziekgemeld omdat ik teveel hoofdpijn heb om een hele werkdag te draaien.
Nu zegt de bedrijfsarts dat ik daarvoor bij uwv aangemeld zou moeten worden ivm meetellen voor of ingangsdatum van zwangerschapsverlof. Ik dacht dat dat pas aan het eind van de zwangerschap ging gelden, ben nog geen 17 weken.
Nou werkt Google niet zo goed op mijn telefoon. Is hier iemand die toevallig de regels kent?
Als je al (deels) ziekgemeld bent voor je verlof ingaat, heb je volgens mij niet meer de keuze om je verlof pas 4 weken voor de uitgerekende datum te laten beginnen, maar begint het automatisch 6 weken voor de uitgerekende datum.quote:Is uw werknemer ziek in de periode van 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum tot de gekozen verlofdatum? Dan krijgt zij een Ziektewet-uitkering, ongeacht de oorzaak van haar ziekte. Deze ziektedagen worden dan wél afgetrokken van de 16 weken verlof. Het verlof van de werknemer is in dat geval dus waarschijnlijk eerder afgelopen.
Wat fijn dat je wat verlichting hebt!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
@het-is-mij, de andere zetpillen helpen! Ik hang niet meer 24/7 boven de pot gelukkig. Kom net bij de arbo arts vandaan en i.v.m. de prenatale depressie hoef ik een maand even helemaal niks en dat brengt even een stukje rust. Niet meer de strijd met mijn werkgever. Nu nog wat energie terug vinden om daadwerkelijk iets te doen op een dag.
Ik zou het wel even aankijken dat het geen bevlieging van twee weken is en vervolgens met makkelijk aan te passen accessoires het sfeertje creëren zodat je niet jaren met roze muren e.d. zit.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:38 schreef Leandra het volgende:
Maar waar is de grens van het "toelaatbare" als een jongentje graag een prinsessenkamer wil?
combinatietest is een vastgesteld bedrag, als het goed is is dat overal 147,20 (kan een euro schelen). Maar fijn dat je ook een goedkope hebt getroffenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:49 schreef Vanyel het volgende:
Oh en dat babyvision ga ik ook eens bekijken. Was voor de.combinatietest 150 euro kwijt en dat vonden we wat overdreven voor een pretecho. Moet dus goedkoper kunnen zie ik.
Hoezo zou het kloppen? Met wat je denkt?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:31 schreef huuphuup het volgende:
En over babyvision ja ik was idd ook erg tevreden vorige keer, vriendelijk en ze doen het erg leuk.
Ik ben er gewoon nu al een beetje zenuwachtig voor!zou het kloppen? of toch een verrassing?! En weer even gluren naar t kindje is sowieso spannend natuurlijk
Ja, toen had ik pijn in mijn onderrug en bleek ik al 4 cm ontsluiting te hebben met 34 weken. Ik ben wel extra voorzichtig daaromquote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:40 schreef huuphuup het volgende:
Ik zet ook in op een groeispurtje. Maar gezien je geschiedenis zou ik het geloof ik niet onverstandig vinden om het in de gaten te houden en bij twijfel je vk te bellenals ik me de bevalling van Yade destijds goed herinner tenminste.
Ik hoop dat ik die op dezelfde plek kan stellen als bij een meisje.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:38 schreef Leandra het volgende:
Maar waar is de grens van het "toelaatbare" als een jongentje graag een prinsessenkamer wil?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |