abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85357112
saffier, man en tobias gefeliciteerd met jullie dochter en zusje! wat een mooi meisje!
en ik dacht ook dat jullie een meisje zouden krijgen :D
van cantare denk ik dat ook trouwens
pi_85357410
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:48 schreef Sonnetje85 het volgende:
van cantare denk ik dat ook trouwens
Dan ben je een van de weinigen, vrijwel iedereen in mijn omgeving rekent op een jongen :D maar we zullen het zien.

Ik ben trouwens benieuwd hoe het met MaffeMuts gaat!
pi_85357540
ik zie ook wel een meidje bij jou Cantare..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85357641
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:55 schreef Cantare het volgende:

[..]

Dan ben je een van de weinigen, vrijwel iedereen in mijn omgeving rekent op een jongen :D maar we zullen het zien.

Ik ben trouwens benieuwd hoe het met MaffeMuts gaat!
ach mijn gevoel is over het algemeen niet echt betrouwbaar natuurlijk ;)
hoewel bij anderen meer dan bij mezelf :P
ach nog even en we zullen het weten
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:15:51 #105
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_85358068
Saffier van harte met je dochter; leuke namen!!!!
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_85358094
Saffier en familie van Saffier; proficiat met de geboorte van jullie dochter en zusje!
pi_85358520
*O* Saffier, Lautie en Tobias, gefeliciteerd met Ylana! Wat is ze mooi! O+ *O*
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_85358808
Ohhhh Saffier!! Daar is ze dan, jullie meisje..jullie DOCHTER O+ Zo klein, zó groots!!
Ontzettend gefeliciteerd met deze prachtige aanvulling op jullie gezin! Heel veel geluk, liefde en plezier samen!!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:44:35 #109
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_85358912
Saffier, Lautie en Tobias.. jullie hebben gewoon een dochter, een zusje :)
En wat een onwijs mooie naam heeft ze O+

Heel veel liefde en geluk met elkaar.. Ik weet zeker dat dat echt wel gaat lukken!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_85359641
NAAM!!!!

En nu als de sodemieter de kaartjes bestellen en een gedichtje..
pi_85359821
Jaaaaa fijn Tico!! Nu nóet je gewoon wel gaan bevallen vannacht!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:10:22 #112
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_85359907
Lautie, Saffier en Tobias van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje Ylana *O* O+ *O*
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_85360287
Saffier, gefeliciteerd!! Wat een cutie!
pi_85360434
Ik had vandaag een andere verloskundige, die werd toch wel een beetje zenuwachtig dat mn bed nog niet op klossen staat.. :D
pi_85360858
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:08 schreef Poppedein het volgende:
Jaaaaa fijn Tico!! Nu nóet je gewoon wel gaan bevallen vannacht!
psies :D

voordat je je weer bedenkt :P

Nee serieus, heel fijn Tico! Echt. Dat zal vast een last van je schouders zijn.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85360930
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:31 schreef huuphuup het volgende:

[..]

psies :D

voordat je je weer bedenkt :P

Nee serieus, heel fijn Tico! Echt. Dat zal vast een last van je schouders zijn.
Anders had ik gewoon stiekem bevallen zonder M., zodat ik de naam kon zeggen :D
pi_85360961
gefeliciteerd saffier.
geniet maar lekker van je kleine meid!
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_85361897
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:22 schreef Ticootje het volgende:
Ik had vandaag een andere verloskundige, die werd toch wel een beetje zenuwachtig dat mn bed nog niet op klossen staat.. :D
wie?

en *O* *O* voor de naam!! *O* *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85362025
Oh, Saffier is gewoon bevallen! Gefeliciteerd met jullie dochter Ylana! *O* Geweldig om zo snel al foto's te mogen zien. Ze is prachtig!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:04:29 #120
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_85365325
Saffier + fam gefeliciteerd met die mooie meid!
Ticootje yeay de naam!!!!!
She-wolf, gefeliciteerd!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_85365379
Saffier gefeliciteerd met Ylana!!!!!

Wat fijn dat jullie uit de naam zijn Tico!
pi_85365800
Saffier gefeliciteerd met je mooie meisje!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:15:30 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_85365872
Saffierke! Hier ook nog even een dikke gefeliciteerd! O+ :*
pi_85367355
Saffier en Lautie, gefeliciteerd!!! O+
*poef* nu is het weg
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:22:06 #125
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_85372788
Saffier, jullie dochter is prachtig O+
Gefeliciteerd *O*

En She-Wolf ontkloond, gefeliciteerd *O*
.... met gevoel voor drama....
pi_85373103
Gefeliciteerd saffier!!! En Tico met de naam!!

Ik mag niet thuis bevallen zei de verloskundige vandaag, omdat de straat en de halve buurt hier opengebroken ligt.
Beetje een domper...
Hield ze meteen een of ander verkooppraatje over de geboortekliniek waar ze bij zijn aangesloten, vond het een beetje raar gaan allemaal.
pi_85373465
Jammer Troeta.
Wel begrijpelijk, als er iets gebeurt kan de ambulance niet bij je komen en dat wil je niet riskeren op zo'n moment natuurlijk.

T zal wel loslopen met t verkooppraatje, bij mijn weten krijgt een vk net zo veel geld voor een thuisbevalling of ziekenhuis- of kraamhotelbevalling. Gewoon een standaardbedrag van de verzekering.
Wel begrijpelijk dat het stom klinkt als ze er zo mee komt hoor. Slechte timing
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85374655
Saffier! Wow, dat is snel gegaan! Gefeliciteerd met jullie pracht van een meid! O+
Tico, fijn dat jullie eindelijk een naam hebben :)
Back in business.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 06:27:33 #129
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_85380677
Ik vind dat altijd zo suf. Niet thuis moen bevallen omdat je te hoog woont, te zwaar bent, je straat opengebroken is. Je mag dan ook geen hartaanval krijgen, die ambulance kan er dan nog steeds niet door. Volgens mij is het vaak ook gewoon gemakszucht.

Kijk dat je niet thuis mag bevallen wegens medische risico's is wat anders natuurlijk.

Hoef nog maar 5 weken te werken, gaat echt super snel. O.o Volgende week alweer 30 weken. Deze of volgende week gaan we de babykamer afmaken, en dan nog nieuwe flessen en nieuwe luiers etc kopen. Dan zijn we er klaar voor. :+ Maar de baby ,mag nog wel even wachten.
pi_85380764
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 06:27 schreef Silmarwen het volgende:
Ik vind dat altijd zo suf. Niet thuis moen bevallen omdat je te hoog woont, te zwaar bent, je straat opengebroken is. Je mag dan ook geen hartaanval krijgen, die ambulance kan er dan nog steeds niet door. Volgens mij is het vaak ook gewoon gemakszucht.
Ik zou juist dolblij zijn dat ze op voorhand zoveel mogelijk risico's uit proberen te sluiten. Thuis een hartaanval krijgen valt net iets lastiger te voorkomen.
pi_85380769
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:28 schreef Troeta het volgende:

Hield ze meteen een of ander verkooppraatje over de geboortekliniek waar ze bij zijn aangesloten, vond het een beetje raar gaan allemaal.
Vervelend dat je niet de bevalling kunt krijgen die je graag had gewild. Maar kan het niet zo zijn dat ze je bij wijze van troost een alternatief wilde bieden voor in het ziekenhuis bevallen? Zoals je het opschrijft klinkt het mij redelijk en juist goedbedoeld in de oren.
pi_85381097
Meld... Niets...
pi_85381687
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 06:27 schreef Silmarwen het volgende:

Kijk dat je niet thuis mag bevallen wegens medische risico's is wat anders natuurlijk.

Hoef nog maar 5 weken te werken, gaat echt super snel. O.o Volgende week alweer 30 weken. Deze of volgende week gaan we de babykamer afmaken, en dan nog nieuwe flessen en nieuwe luiers etc kopen. Dan zijn we er klaar voor. :+ Maar de baby ,mag nog wel even wachten.
Gemakszucht :?
ik denk juist dat de vk op voorhand een zo veilig mogelijke situatie wil creëren voor haar zwangeren dat heeft niet zoveel met gemakszucht te maken lijkt me. Als je te hoog woont of te zwaar bent heb je te maken met de arbowetgeving van de brandweer en het ambulancepersoneel.
Een hartaanval voorkom je een stuk minder makkelijk maar van een bevalling weet je dat er risico's zijn. Lijkt me logisch dat je daarop anticipeert.

In grote delen van Zeeland mogen vrouwen niet thuisbevallen omdat het ziekenhuis te ver weg is. Een rit met de ambulance zou te lang duren in geval van nood en dus kiest men er daar voor om iedereen poliklinisch te laten bevallen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85382187
Saffier en familie gefeliciteerd *O*
Wat een prachtig meisje met een prachtige naam O+
pi_85382458
*O* Saffier en Lautie en Tobias, gefeliciteerd met jullie prachtige dochter O+ *O*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:37:22 #136
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85382499
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 06:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vervelend dat je niet de bevalling kunt krijgen die je graag had gewild. Maar kan het niet zo zijn dat ze je bij wijze van troost een alternatief wilde bieden voor in het ziekenhuis bevallen? Zoals je het opschrijft klinkt het mij redelijk en juist goedbedoeld in de oren.
zo las ik het ook. en silmarwen, ik denk ook echt niet dat gemakzucht de reden is voor deze regels.
in de haak.
pi_85383377
Saffier & family hartelijk gefeliciteerd met Ylana. Wat is ze mooi! O+
#geen
pi_85383573
Sorry, niet goed verteld in mijn laatste berichtje, maar de straat ligt nog niet open, maar ik denk dat ze er binnenkort aan gaan beginnen, ze zijn nu om de hoek bezig.
Als mijn straat open ligt wil ik zelf ook niet thuis hoor, maar op een andere afspraak zaten ze die kliniek ook al zo te promoten en nu is er dus helemaal geen gesprek geweest over thuis bevallen, want ze ratelen maar door op een of andere manier.
Als ik niet thuis kan vind ik elk ander ziekenhuis wel best en het Rode Kruis is het dichtste bij, maar ze vond toch die kliniek beter en huiselijker.
Ik kwam er gewoon niet tussen, denk dat dat me meer dwars zit eigenlijk.

De verdere afspraak ging over roken, kreeg mijn vriend best wel op zijn kop omdat hij nog rookte, was ook al niet echt leuk en daarbij, ben nu 34 weken, hadden ze misschien wat eerder moeten doen dan zo'n praatje.
Het was ook een verloskundige die ik nog niet eerder gehad heb en ze staat ook niet op de site en de folders en er was ook iemand voor ons gedrongen, de receptioniste gaf aan iedereen verkeerde belangrijke papieren mee,echt zo'n situatie dat je je onwijs kan ergeren als zwangere ;)

Maar goed, ik zie het wel als het zover is, ga nu uitzoeken wanneer ze precies aan mijn straat gaan beginnen en hoe het dan zit met de verzekering als ik in het ziekenhuis moet.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:03:56 #139
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85384911
Saffier Gefeliciteerd met je mooie meisje O+
pi_85385185
Ik vind dat ze een punt hebben!! Veel vrouwen ervaren een fijne kliniek beter dan een ziekenhuis!
Het is er ook huiselijker en je kan er langer blijven.
Wat mij eigenlijk ook een plus lijkt met een opengebroken straat.. Zeker als ik kijk naar mijn eigen vorige bevalling..
pi_85385186
Oeh ik heb ineens zo de zenuwen gekregen! 11 September komt nu wel erg dichtbij, ben ik en zijn wij er wel aan toe? Een kind! Oef.
pi_85385564
Zo'n geboortekliniek is een prima alternatief voor als je om een niet-medische reden niet kunt thuisbevallen. Het is balen dat het "nodig" is, maar ik vind het volkomen logisch dat je vk dat aanraadt, Troeta. :)

Ik ga ook naar zo'n geboortecentrum (in hetzelfde gebouw als het ziekenhuis). Mijn bevalling is, als alles goed gaat, niet medisch, maar de baby moet na de geboorte 48 uur geobserveerd worden. Daarom moeten we samen naar de kraamafdeling. Als de baby in het geboortecentrum wordt geboren, hoef ik na de bevalling niet meer in de auto, maar kan ik toch in een niet-medische setting bevallen. Wel prettig, denk ik. :)
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:11 schreef Noa24 het volgende:
Oeh ik heb ineens zo de zenuwen gekregen! 11 September komt nu wel erg dichtbij, ben ik en zijn wij er wel aan toe? Een kind! Oef.
Spannend he? Ik vind het ook hoor... :*

Hier wederom niets te melden. O ja, wel dat ik best goed heb geslapen met relatief weinig maagzuur! *O* En zo naar de vk.

[ Bericht 12% gewijzigd door Cantare op 17-08-2010 11:28:38 ]
pi_85385863
Net terug uit het ZH en bloeddruk is nu weer veel te hoog (150/102) én ze hebben eiwit in mijn urine gevonden. Dus uitgebreid bloedonderzoek gehad en vanmiddag word ik gebeld over de uitslag, ze zijn een beetje bang voor zwangerschapsvergiftiging of zelfs HELLP, zeker omdat ik nu ook wat andere symptomen heb (sterretjes zien, vocht vasthouden).

Blegh, dit was nou niet echt het nieuws waar ik op zat te wachten... -O-
pi_85386308
Bah fannetje! Wat als het HELLP is? Opname? Inleiden?
pi_85386378
Als het HELLP is wordt het in ieder geval opname ja. Wat ze dan verder gaan doen bekijken ze dan weer.

Gelukkig ben ik al 35 weken, maar ik had toch liever gehad dat uk nog een week of 2-3 bleef zitten...
  † In Memoriam † dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:45:58 #146
43556 miss_dynastie
pi_85386393
Ah nee, fannetje, wat rot -O-
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:01:54 #147
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85386959
Fannetje, sterkte. Wat een domper. :*
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:16:19 #148
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_85387541
Sterkte Fannetje! Hoop dat ze vanmiddag goed nieuws voor je hebben.
pi_85387700
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:45 schreef Fannetje het volgende:
Als het HELLP is wordt het in ieder geval opname ja. Wat ze dan verder gaan doen bekijken ze dan weer.

Gelukkig ben ik al 35 weken, maar ik had toch liever gehad dat uk nog een week of 2-3 bleef zitten...
Nou sterkte ermee dan maar... Lijkt me ook niets als je nog 3 weken in het ziekenhuis zou moeten blijven.
pi_85387710
Ai Fannetje, wat een vervelend nieuws! Sterkte met het wachten op de uitslag van je bloedonderzoek, hopelijk valt het mee. Maar laat ze je maar goed in de gaten houden, hoor!

Hier gelukkig beter nieuws van de vk: alles weer goed, geen bijzonderheden. Ze dacht alleen eerst dat de baby met het ruggetje links lag, maar toen kon ze het hartje niet vinden. :{ Men, dan schrik je wel. Gelukkig lag de baby gewoon andersom en was het hartje daar goed te horen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')