Succes!quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:05 schreef NickB het volgende:
Dan trek ik hem door tot over de 200+ kijken of ze me nog bij kunnen houden.
Sja. Wat is je alternatief - zelf ook vol gaan gassen? Meestal rijdt dat soort idioten alleen maar harder op dezelfde afstand van je bumper, dus dat wordt alleen maar riskanter.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:07 schreef TeleluvR het volgende:
Negeren vind ik belachelijk, zij creëren mogelijk een gevaarlijke situatie vanwege mijn verminderde zicht + malloot op de bumper.
Tot heden is gas los mijn oplossing geweest. Andere oplossing ben ik wel benieuwd naar.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:10 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Sja. Wat is je alternatief - zelf ook vol gaan gassen? Meestal rijdt dat soort idioten alleen maar harder op dezelfde afstand van je bumper, dus dat wordt alleen maar riskanter.
Zeker op provinciale wegen stikt het van de camera's - ik ga geen hoge boete op me nemen omdat een of ander omgekeerd petje in een Golf niet weet wat die cijfertjes op z'n dashboard betekenen.
Tis de bedoeling dat je ruimte maakt als de politie er voorbij wilquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:02 schreef TeleluvR het volgende:
Even een situatieschets, het gaat hier dus niet om mensen die op de linkerbaan blijven hangen onder de maximumsnelheid:
Provinciale weg, dus 80, gescheiden rijbanen. Ik rijd op de teller 90, dus waarschijnlijk 80+. Dan nog krijgen sommige mensen het voor elkaar om vlak achter je te gaan rijden, liefst met hun knappe blauwe lampjes vol in je spiegel.
Wat doe jij eraan?
Scherp! Verklaart wel een hoop!quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:12 schreef ursel het volgende:
[..]
Tis de bedoeling dat je ruimte maakt als de politie er voorbij wil
Het is voor zo'n Golfpetje ook lastig natuurlijk, al die moeilijke verschillende cijfertjes als je een IQ hebt dat zo ongeveer je schoenmaat benadert. :-)quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:11 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Tot heden is gas los mijn oplossing geweest. Andere oplossing ben ik wel benieuwd naar.
Laatste keer heb ik een petje tot 30 km/u gekregen en nog begreep ie de hint niet
Ik wil mijn auto graag heel houdenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:18 schreef OEM het volgende:
- rem aantikken en kort daarop vol in de ankers
- optrekken naar 100, vol in de ankers terug naar 60.
als je zelf onvoorspelbaar cq als een idoot gaat rijden dan houdt het meestal wel op.
alles met beleid natuurlijk hequote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:20 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik wil mijn auto graag heel houden
Ja, dat is niet gevaarlijkquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:18 schreef OEM het volgende:
- rem aantikken en kort daarop vol in de ankers
- optrekken naar 100, vol in de ankers terug naar 60.
als je zelf onvoorspelbaar cq als een idoot gaat rijden dan houdt het meestal wel op.
Dean, wat doe je!quote:
Ja, doei, mijn reisschema omgooien voor een idioot?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:25 schreef OEM het volgende:
Het verstandige antwoord is natuurlijk hem er voorbij laten waar het kan. Bij gescheiden rijbanen even een vluchthaventje opzoeken oid, of even een afslag nemen.
Nooit gezegd dat het niet gevaarlijk isquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:24 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, dat is niet gevaarlijk
Laatst zat ik ook achter zo'n mongool, tot bijna drie keer toe vol achterin geklapt omdat meneer op de rem ging staan. Jammere voor hem is dat als ik hem geraakt had het zijn schuld was, omdat je niet zonder oorzaak op een auto/snelweg mag remmen.
Ik zat er vast iets te dicht op, maar dat soort acties zijn veel gevaarlijker dan een beetje dichter op iemand rijden met dezelfde snelheid.
Ja ik weet het, ik zit er regelmatig wat dichter op. Heb daardoor ook wel eens een 5 serie achterbumper verpletterd. Die mongool deed net als hierboven, op een lege weg vol in de ankers.quote:
Nou nee. Na zijn eerste keer remmen zit ik er inderdaad dichter op, als ik dan na het remmen even gas los laat omdat ik het punt wel snap, maar hij niet weer optrekt, ja, dan zit ik er nog dicht op. Als hij daarop nóg eens hard gaat remmen kan ik er vrij weinig aan doen... wat moet ik dan, achteruit rijden of stil blijven staan tot hij 100 meter verder is?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:28 schreef OEM het volgende:
[..]
Nooit gezegd dat het niet gevaarlijk is
Maar als je tot 3x toe er bijna inklapt dan ben je ook wel een beetje hardleers lijkt me.
Ja, want er stak een haas over, ik schrok en remde, en dan heb jij nog steeds niet genoeg afstand gehad om een onverwachte situatie baas te kunnen, je klapt nog steeds achterop en je kunt nog steeds gewoon betalenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:31 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja ik weet het, ik zit er regelmatig wat dichter op. Heb daardoor ook wel eens een 5 serie achterbumper verpletterd. Die mongool deed net als hierboven, op een lege weg vol in de ankers.
Twee keer de verzekering verteld dat het toch echt zijn eigen schuld was en ik niet van plan was te betalen en het hele verhaal uitgelegd. Daarna niks meer van gehoord.
Niet om stoer te doen ofzo hoor, maar ik vind een beetje kleven helemaal niet erg. Misschien is kleven niet eens het goede woord voor mij... ik zit er iets dichter op, ik plak niet aan mijn voorgangers bumper.
Het hele idee van zo'n remactie is te laten zien dat jezelf een nog gevaarlijkere gek bent dan de bumperklever, zodat de bumperklever afhaakt. Dus idd flink afstand houden. Doe je dat niet, dan weet je bijna zeker dat je weer een remtest krijgt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:34 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nou nee. Na zijn eerste keer remmen zit ik er inderdaad dichter op, als ik dan na het remmen even gas los laat omdat ik het punt wel snap, maar hij niet weer optrekt, ja, dan zit ik er nog dicht op. Als hij daarop nóg eens hard gaat remmen kan ik er vrij weinig aan doen... wat moet ik dan, achteruit rijden of stil blijven staan tot hij 100 meter verder is?
Nee, dat was zonder waarschuwing. En hij zij letterlijk dat hij remde om klevers als mij een lesje te leren. Ik reed toevallig een Golf en had een pet op. Had het kunnen weten, je zit meteen met een vooroordeelquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, want er stak een haas over, ik schrok en remde, en dan heb jij nog steeds niet genoeg afstand gehad om een onverwachte situatie baas te kunnen, je klapt nog steeds achterop en je kunt nog steeds gewoon betalen![]()
Als men je waarschuwt en je neemt niet meer afstand omdat je blijkbaar te dicht op je voorganger zit, vráág je er gewoon om
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Het hele idee van zo'n remactie is te laten zien dat jezelf een nog gevaarlijkere gek bent dan de bumperklever, zodat de bumperklever afhaakt. Dus idd flink afstand houden. Doe je dat niet, dan weet je bijna zeker dat je weer een remtest krijgt.
Nee, dat bewijst dat je een complete randdebiel bent.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Het hele idee van zo'n remactie is te laten zien dat jezelf een nog gevaarlijkere gek bent dan de bumperklever, zodat de bumperklever afhaakt. Dus idd flink afstand houden. Doe je dat niet, dan weet je bijna zeker dat je weer een remtest krijgt.
Het hele idee van zo'n remactie is te laten zien dat jezelf een complete randdebiel bent, zodat de bumperklever afhaakt. Dus idd flink afstand houden. Doe je dat niet, dan weet je bijna zeker dat je weer een remtest krijgt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:44 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee, dat bewijst dat je een complete randdebiel bent.
Wat ik dan weer onbegrijpelijk vind; wáárom ga je in eerste instantie wél op iemand zijn reet hangen, en pas als iemand aangeeft dat hij dat niet tof vindt pas afstand nemen ?? Je kunt toch ook meteen al die (1 à ) 2 seconden tussenruimte pakken ?? Da's net zo ongelofelijk irritant als losers die voor JL links blijven hangen en pas naar rechts gaan als je erachter zit en al hebt moeten remmenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:40 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee, dat was zonder waarschuwing. En hij zij letterlijk dat hij remde om klevers als mij een lesje te leren. Ik reed toevallig een Golf en had een pet op. Had het kunnen weten, je zit meteen met een vooroordeel
Als iemand even een seintje geeft, dan neem ik heus wel afstand.
Gezien je posts in dit topic is dat vooroordeel geheel terecht.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:40 schreef The_Dean het volgende:
Nee, dat was zonder waarschuwing. En hij zij letterlijk dat hij remde om klevers als mij een lesje te leren. Ik reed toevallig een Golf en had een pet op. Had het kunnen weten, je zit meteen met een vooroordeel
Zoek maar eens naar het eendjes arrest. A remt voor overstekende eendjes, B klapt er bij A acherin. Schuldige: A. Dus zo makkelijk ligt het allemaal niet.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, want er stak een haas over, ik schrok en remde, en dan heb jij nog steeds niet genoeg afstand gehad om een onverwachte situatie baas te kunnen, je klapt nog steeds achterop en je kunt nog steeds gewoon betalen![]()
Als men je waarschuwt en je neemt niet meer afstand omdat je blijkbaar te dicht op je voorganger zit, vráág je er gewoon om
Hopen op een rood verkeerslicht. Het wordt dan nl. tijd om uit te stappenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:04 schreef Funksoldier het volgende:
Ik deed ook altijd even de rem aantikken, tot ik een mongool tegenkwam in een Ford F150 die echt alles geprobeerd heeft om ons (vrouwtje was 8 mnd. zwanger) van van de snelweg af te duwen/berm in te duwen/vangrail in te krijgen....
Daarna nog wel paar keer gedaan, maar uiteindelijk schiet het toch niet op, ik blijf gewoon lekker mijn eigen snelheid rijden, en ze zien maar hoe ze er voorbij komen. Mocht er dan wat gebeuren ben jij in ieder geval niet de schuldige.
Nou nee. Die F150 heeft al bewezen de grootste idioot te zijn, dus die kun je beter laten gaan.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:07 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Hopen op een rood verkeerslicht. Het wordt dan nl. tijd om uit te stappen
hmm, ja, wel even door het raampje kijken of je hem kunt hebbenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:09 schreef OEM het volgende:
[..]
Nou nee. Die F150 heeft al bewezen de grootste idioot te zijn, dus die kun je beter laten gaan.
Ligt er toch helemaal aan of het te bewijzen is, stel je voor dat er mensen oversteken of een hond dan is het volgens mij alweer een heel ander verhaal.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:07 schreef OEM het volgende:
[..]
Zoek maar eens naar het eendjes arrest. A remt voor overstekende eendjes, B klapt er bij A acherin. Schuldige: A. Dus zo makkelijk ligt het allemaal niet.
Mijn geschetste situatie is natuurlijk ook wel erg zwart/wit; ik zal er nooit op aansturen om die mafkees achterin mijn toffe klassieke Yank te laten klappen, maar hartkloppingen krijgt 'ie zéker, en mocht ie wél raak zijn, zien we dan wel weer waar het schip strandt, maar dan gaat het op zéker pleisters kostenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:07 schreef OEM het volgende:
[..]
Zoek maar eens naar het eendjes arrest. A remt voor overstekende eendjes, B klapt er bij A acherin. Schuldige: A. Dus zo makkelijk ligt het allemaal niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
De grote vraag is, wat is volgens jou dat seintje? Hoe geef je netjes aan dat je niet gedient bent van gekleef?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:40 schreef The_Dean het volgende:
Als iemand even een seintje geeft, dan neem ik heus wel afstand.
Slechte gewoontes, sommige mensen rijden gewoon altijd kort op de voorganger. 2 seconden is toch echt wel het minimum vind ik, liever nog 3 seconden.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat ik dan weer onbegrijpelijk vind; wáárom ga je in eerste instantie wél op iemand zijn reet hangen, en pas als iemand aangeeft dat hij dat niet tof vindt pas afstand nemen ?? Je kunt toch ook meteen al die (1 à ) 2 seconden tussenruimte pakken ?? Da's net zo ongelofelijk irritant als losers die voor JL links blijven hangen en pas naar rechts gaan als je erachter zit en al hebt moeten remmen![]()
Meestal vindt men 10 meter tussenruimte (= 0.3 sec.) op 100 km/u wel 'genoeg', en ik zie met héél ernstige regelmaat ook wel tussenruimtes van 5 meter, en dat 5 (of meer) auto's op rij ofzo.. da's gewoon bloedlink
Alstu.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:41 schreef Anne het volgende:
Er is wel een zaak, waar de meneer voorop de schuld kreeg, maar dat kwam geloof ik omdat hij aan zijn vriendin vroeg om haar gordel even om te doen. En die bekende dat ook bij de rechtbank.
Misschien dat iemand die zaak kan opzoeken?
Xtreemquote:
Even hand opsteken, heel even je alarmlichten aan, knipperen met mistlicht, heel kort rempedaal even aantikken [knipperen met remlicht dus].quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:20 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
De grote vraag is, wat is volgens jou dat seintje? Hoe geef je netjes aan dat je niet gedient bent van gekleef?
Dat het al-tijd dus ook zonder waarschuwing gevaarlijk is, komt niet in je op? Het moet bij jou eerst een keer goed fout gaan ofzo?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:27 schreef The_Dean het volgende:
Even hand opsteken, heel even je alarmlichten aan, knipperen met mistlicht, heel kort rempedaal even aantikken [knipperen met remlicht dus].
Wat ik net ook vertelde is dat ik nooit op een paar cm van de auto zit. Als ik op 1 seconde achter je rijd, doe ik dat omdat jij niet op de snelheid rijd, of omdat ik haast heb en er zo voorbij ga. Mensen die gaan remmen mogen ze van mij ophangen. Eerst maar zorgen dat je op snelheid rijd [en dan bedoel ik de geldende snelheid, niet te hard] en ik ga je voorbij wanneer ik kan.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:30 schreef Modus het volgende:
[..]
Dat het al-tijd dus ook zonder waarschuwing gevaarlijk is, komt niet in je op? Het moet bij jou eerst een keer goed fout gaan ofzo?
Als je voorligger nergens heen kan, dan heeft kleven toch ook helemaal geen zin?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:33 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wat ik net ook vertelde is dat ik nooit op een paar cm van de auto zit. Als ik op 1 seconde achter je rijd, doe ik dat omdat jij niet op de snelheid rijd, of omdat ik haast heb en er zo voorbij ga. Mensen die gaan remmen mogen ze van mij ophangen. Eerst maar zorgen dat je op snelheid rijd [en dan bedoel ik de geldende snelheid, niet te hard] en ik ga je voorbij wanneer ik kan.
Vooral op dat punt heb ik nooit iets van kleven gesnapt. Zijn dat dan de mensen die overtuigd zijn dat je voorin de achtbaan harder gaat dan achterin? Of dat die 5 meter verschil tot het volgende stoplicht een wereld van verschil maakt?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:34 schreef OEM het volgende:
[..]
Als je voorligger nergens heen kan, dan heeft kleven toch ook helemaal geen zin?
Wélke geldende snelheid ??? voor zover ik weet hebben we in NL alleen een MAXIMUM snelheid aangegeven, en als iemand minder hard wil rijden als de aangegeven max. heb je daar maar mee te dealen als je er niet langs kuntquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:33 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wat ik net ook vertelde is dat ik nooit op een paar cm van de auto zit. Als ik op 1 seconde achter je rijd, doe ik dat omdat jij niet op de snelheid rijd, of omdat ik haast heb en er zo voorbij ga. Mensen die gaan remmen mogen ze van mij ophangen. Eerst maar zorgen dat je op snelheid rijd [en dan bedoel ik de geldende snelheid, niet te hard] en ik ga je voorbij wanneer ik kan.
Kleven is m.i. alleen "zinvol" op meerstrookswegen om mensen van de linkerbaan af te jagen. Op provinciale wegen heeft het m.i. weinig nut.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:36 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Vooral op dat punt heb ik nooit iets van kleven gesnapt. Zijn dat dan de mensen die overtuigd zijn dat je voorin de achtbaan harder gaat dan achterin? Of dat die 5 meter verschil tot het volgende stoplicht een wereld van verschil maakt?
Als de voorligger netjes de aangegeven snelheid rijdt is er niks aan de hand, dan zit ik je heus niet op de bumper. Misschien even omdat ik bezig ben met inhalen ofzo. Niet op laten naaien, niet remmen, gewoon doorrijden dan is je angst zo voorbij.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:34 schreef OEM het volgende:
[..]
Als je voorligger nergens heen kan, dan heeft kleven toch ook helemaal geen zin?
Als je dat vind heb je niks in het verkeer te zoeken. Die snelheid is inderdaad maximaal, maar als je op een 80 weg rijd en 60 wel genoeg vind omdat je niet harder durft, dan ga je maar fietsen, pak je de bus of blijf je thuis.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wélke geldende snelheid ??? voor zover ik weet hebben we in NL alleen een MAXIMUM snelheid aangegeven, en als iemand minder hard wil rijden als de aangegeven max. heb je daar maar mee te dealen als je er niet langs kunt
Dus als opa en oma 60 rijden waar 80 max, dan rij je het hele stuk (waar inhalen niet kan) al klevend achter ze totdat ze een seintje geven?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:38 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Als de voorligger netjes de aangegeven snelheid rijdt is er niks aan de hand, dan zit ik je heus niet op de bumper. Misschien even omdat ik bezig ben met inhalen ofzo. Niet op laten naaien, niet remmen, gewoon doorrijden dan is je angst zo voorbij.
Nouja, wel dichter erop ja. En even seinen dat ze naar de 80 moeten gaan. En als het kan haal ik uiteraard gewoon in.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:40 schreef OEM het volgende:
[..]
Dus als opa en oma 60 rijden waar 80 max, dan rij je het hele stuk (waar inhalen niet kan) al klevend achter ze totdat ze een seintje geven?
Of domweg niet, wil, of niet kan, of niet hoeft .. dat bepaal JIJ toch nietquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:40 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Als je dat vind heb je niks in het verkeer te zoeken. Die snelheid is inderdaad maximaal, maar als je op een 80 weg rijd en 60 wel genoeg vind omdat je niet harder durft, dan ga je maar fietsen, pak je de bus of blijf je thuis.
Dus als ik gewoon de max snelheid rij heb ik haast? Dus 99% van Nederland heeft haast, en jij niet, want jij rijd lekker 60?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Of domweg niet, wil, of niet kan, of niet hoeft .. dat bepaal JIJ toch nietJIJ hebt blijkbaar haast, en JIJ eist dus van andere weggebruikers dat ze maar op de max snelheid moeten gaan rijden, ik weet niet wie er dan niet in het verkeer thuishoort, maar volgens mij ben jij degene die de kronkel in zijn hoofd heeft, en niet degene voor je
En als ze een seintje geven dat ze er niet van gediend zijn (hand opsteken, mistlamp, etc) dan houd je weer wel afstand?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:48 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nouja, wel dichter erop ja. En even seinen dat ze naar de 80 moeten gaan. En als het kan haal ik uiteraard gewoon in.
En je dan beklagen over vooroordelen jegens petjes in golfjes....quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:48 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nouja, wel dichter erop ja. En even seinen dat ze naar de 80 moeten gaan.
Totdat ik er omheen kan. Maar ik geef alsnog een seintje terug dat ze toch echt even iets gas bij moeten geven.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:56 schreef OEM het volgende:
[..]
En als ze een seintje geven dat ze er niet van gediend zijn (hand opsteken, mistlamp, etc) dan houd je weer wel afstand?
Je spreekt jezelf best tegen , in een andere post gaf je namelijk aan dat je vaak er gewoon wat dichter op zit.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:56 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dus als ik gewoon de max snelheid rij heb ik haast? Dus 99% van Nederland heeft haast, en jij niet, want jij rijd lekker 60?
Als jij zo nodig de max móet en zal rijden dat je gaat zitten etteren achter iemand, heb je blijkbaar haastquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:56 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dus als ik gewoon de max snelheid rij heb ik haast? Dus 99% van Nederland heeft haast, en jij niet, want jij rijd lekker 60?
Hoe sein je trouwens dat ze harder moeten gaan rijden? Heb je een bord met 80 erop ofzo in je auto liggen die je uit het raam steekt?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:58 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Totdat ik er omheen kan. Maar ik geef alsnog een seintje terug dat ze toch echt even iets gas bij moeten geven.
Ja, ik weet dat dat vooroordeel er vast niet voor niet is, maar andersom heeft 90% van dit topic ook een plaat voor zijn kop door niet de andere kant in te kunnen/willen zien en meteen allemaal slachtoffertje spelen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:57 schreef k_man het volgende:
[..]
En je dan beklagen over vooroordelen jegens petjes in golfjes....
Hoezo een plaat voor je kop?
Van wie ??quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:58 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Totdat ik er omheen kan. Maar ik geef alsnog een seintje terug dat ze toch echt even iets gas bij moeten geven.
Gewoon even knipperen met de lichten of even het 'rij ff iets door' seintje met de hand.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:01 schreef OEM het volgende:
[..]
Hoe sein je trouwens dat ze harder moeten gaan rijden? Heb je een bord met 80 erop ofzo in je auto liggen die je uit het raam steekt?
Deze discussie kunnen we tot in der eeuwigheid doorzetten omdat jij toch de andere kant niet in wil zienquote:
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:03 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat dat vooroordeel er vast niet voor niet is, maar andersom heeft 90% van dit topic ook een plaat voor zijn kop door niet de andere kant in te kunnen/willen zien en meteen allemaal slachtoffertje spelen.
Net als in alle situaties zijn er een paar die het bederven voor de rest, om het zo even te noemen, en wat echt complete mongolen zijn. Maar als ik 'kleef' dan is dat met een reden, en niet omdat ik een snelheidsduivel ben of zogenaamd haast zou hebben.
Ik krijg het gevoel dat dit topic vol zit met van die gefrustreerde Autoweek lezende moraalridders die denken dat hun wil wet is en de rest van de weggebruikers daar wel even moet attenderen. Als iedereen gewoon met het verkeer meegaat en een beetje fatsoenlijk durft te rijden is er niks aan de hand.
Er zitten alleen zo weinig stoplichten op de snelweg, en ik had een zwangere vrouw bij me, dan ga je geen risico's nemen, wie weet hoe verblind hij op dat moment is...quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:07 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Hopen op een rood verkeerslicht. Het wordt dan nl. tijd om uit te stappen
Nee, die intentie heb ik uiteraard niet. En als er dan geremd word is het inderdaad mijn fout, en zal ook de eerste zijn die dat toe zal geven. En waarom zou mij dat een blijer mens maken? Rare vraag eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:00 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf best tegen , in een andere post gaf je namelijk aan dat je vaak er gewoon wat dichter op zit.
Je hoeft de intentie niet te hebben om gevaarlijke situaties te creeëren (ik neem aan van niet), maar wat als er zich een situatie voor doet dat er geremd moet worden en jij zit er te dicht op? Maakt dat je een blijer mens?
Tenzij je in gaat halen begrijp ik een korte afstand tussen twee auto's maar gewoon zomaar kort erop zitten omdat diegeen niet snel genoeg voor je rijdt of omdat jij dat leuk vind, vind ik zelf maar zielig.
Echt, dat heeft geen zin. Dat is een seintje van "ik wil er voorbij". Helaas, je kan er niet voorbij. Je voorligger denkt: ja, ik kan wel harder gaan rijden, maar dat verandert niks aan de situatie, want je kan nog steeds niet inhalen. Dus heeft het geen zin om harder te gaan rijden en blijven we allemaal fijn 60 rijden.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:04 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Gewoon even knipperen met de lichten of even het 'rij ff iets door' seintje met de hand.
Wat vind je gevaarlijker, dat ik je sein met mijn lichten zodat je begrijpt dat je even naar de snelheid moet, of dat jij vol in de ankers gaat omdat je vind dat ik te dicht op je zit.quote:
En dan de klevers aso's noemenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:08 schreef WalkingDisaster het volgende:
Ik negeer ze meestel, worden ze echt irritant dan trek ik ff door tot 220/230 om te kijken of ze nog mee komen![]()
Anders eens met de handrem iets bij remmen ( zien ze je remlichten niet branden ) schrikken ze zich ook dood van
Ik vind gevaarlijker dat jij dan al zo dicht op mijn reet zit te douwen. Omdat ik dan 1) me hele tijd bezig moet houden met een idiote bumperklever die denk dat zijn seinen ook maar iets veranderen 2) ik dus ook al weet dat als er iets onverwachts voor mij gebeurt jij bij mij naar binnen komt en ik dus mijzelf moet redden van het onverwachtse voor mij en het onvermijdelijke achter mij.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:10 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wat vind je gevaarlijker, dat ik je sein met mijn lichten zodat je begrijpt dat je even naar de snelheid moet, of dat jij vol in de ankers gaat omdat je vind dat ik te dicht op je zit.
Jullie denken nu net alsof ik achter elke auto ga kleven om ze op te duwen... begrijpend lezen is hier erg lastig merk ik.
Dus als jij denkt dat jij [en iedereen achter je] maar 60 moet rijden heb ik het bord voor mijn kop?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:09 schreef OEM het volgende:
[..]
Echt, dat heeft geen zin. Dat is een seintje van "ik wil er voorbij". Helaas, je kan er niet voorbij. Je voorligger denkt: ja, ik kan wel harder gaan rijden, maar dat verandert niks aan de situatie, want je kan nog steeds niet inhalen. Dus heeft het geen zin om harder te gaan rijden en blijven we allemaal fijn 60 rijden.
Je hoeft je niet bezig te houden met die klever [als je gewoon de snelheid rijd], geloof me maar dat die zich ook al genoeg bezig houden met alles voor zich en om zich heen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:14 schreef RPG het volgende:
[..]
Ik vind gevaarlijker dat jij dan al zo dicht op mijn reet zit te douwen. Omdat ik dan 1) me hele tijd bezig moet houden met een idiote bumperklever die denk dat zijn seinen ook maar iets veranderen 2) ik dus ook al weet dat als er iets onverwachts voor mij gebeurt jij bij mij naar binnen komt en ik dus mijzelf moet redden van het onverwachtse voor mij en het onvermijdelijke achter mij.
Bumperklevend achter je aan neem ik aan?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:14 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Oh, het is hier 80! en komen dan fatsoenlijk achter me aan rijden
Oh, van mij mogen ze hoor, ik heb er geen last van. Ik rij gewoon de aangegeven snelheid, dus als ze dan willen kleven doen ze maar, daar laat ik me niet door opnaaien.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:17 schreef OEM het volgende:
[..]
Bumperklevend achter je aan neem ik aan?
Zo is dat. Want jij bent de koning op de weg.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:18 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Oh, van mij mogen ze hoor, ik heb er geen last van. Ik rij gewoon de aangegeven snelheid, dus als ze dan willen kleven doen ze maar, daar laat ik me niet door opnaaien.
Erkenning, Dean!quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:19 schreef OEM het volgende:
[..]
Zo is dat. Want jij bent de koning op de weg.
Zolang de persoon voor mij op de aangegeven snelheid zit [en mocht ik er toch de dicht op zitten volgens die persoon] dan vind ik dat een acceptabel seintjequote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:18 schreef DS4 het volgende:
Niet dat ik er vaak last van heb, aangezien ik redelijk door rijdt, maar als iemand bij mij gaat kleven, dan laat ik de snelheid even rustig zakken, om vervolgens even het gat te trekken wat ik wenselijk vind. Sommigen begrijpen dat meteen, een domoor moet dat twee tot drie keer zien voordat hij het begrijpt en dan heb je nog de echt hersenlozen die het maar niet willen begrijpen, maar die zijn toch echt zeldzaam.
Het is een niet agressieve methode, dus brengt het verkeer niet in gevaar en lokt ook geen agressie uit. Vandaar dat ik het wel een aanrader vind, itt het remtestje, want dat kan heel fout aflopen... en juridisch gezien kan het poging tot doodslag zijn en dat wil je niet op je JD hebben staan.
Doen ze dus niet. Als ze zich goed bezig hielden met alles in plaats van mensen op te jagen die al de normale snelheid rijden (Want ja genoeg bumperklevers kleven op mijn bumper als ik 10+ de toegestane snelheid rijd) En ook al houden ze alles zo goed in de gaten als ze 1 seconden achter mij rijden kunnen ze nooit op tijd remmen om mij niet te raken als er iets onverwachts gebeurd. Zoals jij zelf ook al meegemaakt hebt. Want ook al deed je voorligger het express was het voor jouw onverwachts en omdat jij je niet aan de regels houd maakte jij brokken. Want die persoon had ook kunnen remmen op dat moment omdat er iets voor hem gebeurde en was jij er ook in geknald.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:16 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Je hoeft je niet bezig te houden met die klever [als je gewoon de snelheid rijd], geloof me maar dat die zich ook al genoeg bezig houden met alles voor zich en om zich heen.
Maar wie ben jij om te zeggen dat ik sneller moet?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:10 schreef The_Dean het volgende:
dat ik je sein met mijn lichten zodat je begrijpt dat je even naar de snelheid moet,
Eindelijkquote:
Je begrijpt mijn punt echt niet hé. Ik zei toch dat als iemand netjes de snelheid rijd, dat ik dan niet kleef.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:19 schreef OEM het volgende:
[..]
Zo is dat. Want jij bent de koning op de weg.
Maximumsnelheid is geen minimumsnelheid. Waar haal je de arrogantie vandaan dat iedereen de maximumsnelheid moet rijden?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:25 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Eindelijk
[..]
Je begrijpt mijn punt echt niet hé. Ik zei toch dat als iemand netjes de snelheid rijd, dat ik dan niet kleef.
En als ze bij mij kleven stoort me dat echt niet, want ik weet dat ik gewoon de max snelheid rij en het verkeer niet ophoud. In veel gevallen ga ik ook nog wel gerust iets harder meerijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |