Succes!quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:05 schreef NickB het volgende:
Dan trek ik hem door tot over de 200+ kijken of ze me nog bij kunnen houden.
Sja. Wat is je alternatief - zelf ook vol gaan gassen? Meestal rijdt dat soort idioten alleen maar harder op dezelfde afstand van je bumper, dus dat wordt alleen maar riskanter.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:07 schreef TeleluvR het volgende:
Negeren vind ik belachelijk, zij creëren mogelijk een gevaarlijke situatie vanwege mijn verminderde zicht + malloot op de bumper.
Tot heden is gas los mijn oplossing geweest. Andere oplossing ben ik wel benieuwd naar.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:10 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Sja. Wat is je alternatief - zelf ook vol gaan gassen? Meestal rijdt dat soort idioten alleen maar harder op dezelfde afstand van je bumper, dus dat wordt alleen maar riskanter.
Zeker op provinciale wegen stikt het van de camera's - ik ga geen hoge boete op me nemen omdat een of ander omgekeerd petje in een Golf niet weet wat die cijfertjes op z'n dashboard betekenen.
Tis de bedoeling dat je ruimte maakt als de politie er voorbij wilquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:02 schreef TeleluvR het volgende:
Even een situatieschets, het gaat hier dus niet om mensen die op de linkerbaan blijven hangen onder de maximumsnelheid:
Provinciale weg, dus 80, gescheiden rijbanen. Ik rijd op de teller 90, dus waarschijnlijk 80+. Dan nog krijgen sommige mensen het voor elkaar om vlak achter je te gaan rijden, liefst met hun knappe blauwe lampjes vol in je spiegel.
Wat doe jij eraan?
Scherp! Verklaart wel een hoop!quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:12 schreef ursel het volgende:
[..]
Tis de bedoeling dat je ruimte maakt als de politie er voorbij wil
Het is voor zo'n Golfpetje ook lastig natuurlijk, al die moeilijke verschillende cijfertjes als je een IQ hebt dat zo ongeveer je schoenmaat benadert. :-)quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:11 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Tot heden is gas los mijn oplossing geweest. Andere oplossing ben ik wel benieuwd naar.
Laatste keer heb ik een petje tot 30 km/u gekregen en nog begreep ie de hint niet
Ik wil mijn auto graag heel houdenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:18 schreef OEM het volgende:
- rem aantikken en kort daarop vol in de ankers
- optrekken naar 100, vol in de ankers terug naar 60.
als je zelf onvoorspelbaar cq als een idoot gaat rijden dan houdt het meestal wel op.
alles met beleid natuurlijk hequote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:20 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik wil mijn auto graag heel houden
Ja, dat is niet gevaarlijkquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:18 schreef OEM het volgende:
- rem aantikken en kort daarop vol in de ankers
- optrekken naar 100, vol in de ankers terug naar 60.
als je zelf onvoorspelbaar cq als een idoot gaat rijden dan houdt het meestal wel op.
Dean, wat doe je!quote:
Ja, doei, mijn reisschema omgooien voor een idioot?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:25 schreef OEM het volgende:
Het verstandige antwoord is natuurlijk hem er voorbij laten waar het kan. Bij gescheiden rijbanen even een vluchthaventje opzoeken oid, of even een afslag nemen.
Nooit gezegd dat het niet gevaarlijk isquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:24 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, dat is niet gevaarlijk
Laatst zat ik ook achter zo'n mongool, tot bijna drie keer toe vol achterin geklapt omdat meneer op de rem ging staan. Jammere voor hem is dat als ik hem geraakt had het zijn schuld was, omdat je niet zonder oorzaak op een auto/snelweg mag remmen.
Ik zat er vast iets te dicht op, maar dat soort acties zijn veel gevaarlijker dan een beetje dichter op iemand rijden met dezelfde snelheid.
Ja ik weet het, ik zit er regelmatig wat dichter op. Heb daardoor ook wel eens een 5 serie achterbumper verpletterd. Die mongool deed net als hierboven, op een lege weg vol in de ankers.quote:
Nou nee. Na zijn eerste keer remmen zit ik er inderdaad dichter op, als ik dan na het remmen even gas los laat omdat ik het punt wel snap, maar hij niet weer optrekt, ja, dan zit ik er nog dicht op. Als hij daarop nóg eens hard gaat remmen kan ik er vrij weinig aan doen... wat moet ik dan, achteruit rijden of stil blijven staan tot hij 100 meter verder is?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:28 schreef OEM het volgende:
[..]
Nooit gezegd dat het niet gevaarlijk is
Maar als je tot 3x toe er bijna inklapt dan ben je ook wel een beetje hardleers lijkt me.
Ja, want er stak een haas over, ik schrok en remde, en dan heb jij nog steeds niet genoeg afstand gehad om een onverwachte situatie baas te kunnen, je klapt nog steeds achterop en je kunt nog steeds gewoon betalenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:31 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja ik weet het, ik zit er regelmatig wat dichter op. Heb daardoor ook wel eens een 5 serie achterbumper verpletterd. Die mongool deed net als hierboven, op een lege weg vol in de ankers.
Twee keer de verzekering verteld dat het toch echt zijn eigen schuld was en ik niet van plan was te betalen en het hele verhaal uitgelegd. Daarna niks meer van gehoord.
Niet om stoer te doen ofzo hoor, maar ik vind een beetje kleven helemaal niet erg. Misschien is kleven niet eens het goede woord voor mij... ik zit er iets dichter op, ik plak niet aan mijn voorgangers bumper.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |