Succes!quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:05 schreef NickB het volgende:
Dan trek ik hem door tot over de 200+ kijken of ze me nog bij kunnen houden.
Sja. Wat is je alternatief - zelf ook vol gaan gassen? Meestal rijdt dat soort idioten alleen maar harder op dezelfde afstand van je bumper, dus dat wordt alleen maar riskanter.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:07 schreef TeleluvR het volgende:
Negeren vind ik belachelijk, zij creëren mogelijk een gevaarlijke situatie vanwege mijn verminderde zicht + malloot op de bumper.
Tot heden is gas los mijn oplossing geweest. Andere oplossing ben ik wel benieuwd naar.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:10 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Sja. Wat is je alternatief - zelf ook vol gaan gassen? Meestal rijdt dat soort idioten alleen maar harder op dezelfde afstand van je bumper, dus dat wordt alleen maar riskanter.
Zeker op provinciale wegen stikt het van de camera's - ik ga geen hoge boete op me nemen omdat een of ander omgekeerd petje in een Golf niet weet wat die cijfertjes op z'n dashboard betekenen.
Tis de bedoeling dat je ruimte maakt als de politie er voorbij wilquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:02 schreef TeleluvR het volgende:
Even een situatieschets, het gaat hier dus niet om mensen die op de linkerbaan blijven hangen onder de maximumsnelheid:
Provinciale weg, dus 80, gescheiden rijbanen. Ik rijd op de teller 90, dus waarschijnlijk 80+. Dan nog krijgen sommige mensen het voor elkaar om vlak achter je te gaan rijden, liefst met hun knappe blauwe lampjes vol in je spiegel.
Wat doe jij eraan?
Scherp! Verklaart wel een hoop!quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:12 schreef ursel het volgende:
[..]
Tis de bedoeling dat je ruimte maakt als de politie er voorbij wil
Het is voor zo'n Golfpetje ook lastig natuurlijk, al die moeilijke verschillende cijfertjes als je een IQ hebt dat zo ongeveer je schoenmaat benadert. :-)quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:11 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Tot heden is gas los mijn oplossing geweest. Andere oplossing ben ik wel benieuwd naar.
Laatste keer heb ik een petje tot 30 km/u gekregen en nog begreep ie de hint niet
Ik wil mijn auto graag heel houdenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:18 schreef OEM het volgende:
- rem aantikken en kort daarop vol in de ankers
- optrekken naar 100, vol in de ankers terug naar 60.
als je zelf onvoorspelbaar cq als een idoot gaat rijden dan houdt het meestal wel op.
alles met beleid natuurlijk hequote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:20 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik wil mijn auto graag heel houden
Ja, dat is niet gevaarlijkquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:18 schreef OEM het volgende:
- rem aantikken en kort daarop vol in de ankers
- optrekken naar 100, vol in de ankers terug naar 60.
als je zelf onvoorspelbaar cq als een idoot gaat rijden dan houdt het meestal wel op.
Dean, wat doe je!quote:
Ja, doei, mijn reisschema omgooien voor een idioot?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:25 schreef OEM het volgende:
Het verstandige antwoord is natuurlijk hem er voorbij laten waar het kan. Bij gescheiden rijbanen even een vluchthaventje opzoeken oid, of even een afslag nemen.
Nooit gezegd dat het niet gevaarlijk isquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:24 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, dat is niet gevaarlijk
Laatst zat ik ook achter zo'n mongool, tot bijna drie keer toe vol achterin geklapt omdat meneer op de rem ging staan. Jammere voor hem is dat als ik hem geraakt had het zijn schuld was, omdat je niet zonder oorzaak op een auto/snelweg mag remmen.
Ik zat er vast iets te dicht op, maar dat soort acties zijn veel gevaarlijker dan een beetje dichter op iemand rijden met dezelfde snelheid.
Ja ik weet het, ik zit er regelmatig wat dichter op. Heb daardoor ook wel eens een 5 serie achterbumper verpletterd. Die mongool deed net als hierboven, op een lege weg vol in de ankers.quote:
Nou nee. Na zijn eerste keer remmen zit ik er inderdaad dichter op, als ik dan na het remmen even gas los laat omdat ik het punt wel snap, maar hij niet weer optrekt, ja, dan zit ik er nog dicht op. Als hij daarop nóg eens hard gaat remmen kan ik er vrij weinig aan doen... wat moet ik dan, achteruit rijden of stil blijven staan tot hij 100 meter verder is?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:28 schreef OEM het volgende:
[..]
Nooit gezegd dat het niet gevaarlijk is
Maar als je tot 3x toe er bijna inklapt dan ben je ook wel een beetje hardleers lijkt me.
Ja, want er stak een haas over, ik schrok en remde, en dan heb jij nog steeds niet genoeg afstand gehad om een onverwachte situatie baas te kunnen, je klapt nog steeds achterop en je kunt nog steeds gewoon betalenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:31 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja ik weet het, ik zit er regelmatig wat dichter op. Heb daardoor ook wel eens een 5 serie achterbumper verpletterd. Die mongool deed net als hierboven, op een lege weg vol in de ankers.
Twee keer de verzekering verteld dat het toch echt zijn eigen schuld was en ik niet van plan was te betalen en het hele verhaal uitgelegd. Daarna niks meer van gehoord.
Niet om stoer te doen ofzo hoor, maar ik vind een beetje kleven helemaal niet erg. Misschien is kleven niet eens het goede woord voor mij... ik zit er iets dichter op, ik plak niet aan mijn voorgangers bumper.
Het hele idee van zo'n remactie is te laten zien dat jezelf een nog gevaarlijkere gek bent dan de bumperklever, zodat de bumperklever afhaakt. Dus idd flink afstand houden. Doe je dat niet, dan weet je bijna zeker dat je weer een remtest krijgt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:34 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nou nee. Na zijn eerste keer remmen zit ik er inderdaad dichter op, als ik dan na het remmen even gas los laat omdat ik het punt wel snap, maar hij niet weer optrekt, ja, dan zit ik er nog dicht op. Als hij daarop nóg eens hard gaat remmen kan ik er vrij weinig aan doen... wat moet ik dan, achteruit rijden of stil blijven staan tot hij 100 meter verder is?
Nee, dat was zonder waarschuwing. En hij zij letterlijk dat hij remde om klevers als mij een lesje te leren. Ik reed toevallig een Golf en had een pet op. Had het kunnen weten, je zit meteen met een vooroordeelquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, want er stak een haas over, ik schrok en remde, en dan heb jij nog steeds niet genoeg afstand gehad om een onverwachte situatie baas te kunnen, je klapt nog steeds achterop en je kunt nog steeds gewoon betalen![]()
Als men je waarschuwt en je neemt niet meer afstand omdat je blijkbaar te dicht op je voorganger zit, vráág je er gewoon om
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Het hele idee van zo'n remactie is te laten zien dat jezelf een nog gevaarlijkere gek bent dan de bumperklever, zodat de bumperklever afhaakt. Dus idd flink afstand houden. Doe je dat niet, dan weet je bijna zeker dat je weer een remtest krijgt.
Nee, dat bewijst dat je een complete randdebiel bent.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Het hele idee van zo'n remactie is te laten zien dat jezelf een nog gevaarlijkere gek bent dan de bumperklever, zodat de bumperklever afhaakt. Dus idd flink afstand houden. Doe je dat niet, dan weet je bijna zeker dat je weer een remtest krijgt.
Het hele idee van zo'n remactie is te laten zien dat jezelf een complete randdebiel bent, zodat de bumperklever afhaakt. Dus idd flink afstand houden. Doe je dat niet, dan weet je bijna zeker dat je weer een remtest krijgt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:44 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee, dat bewijst dat je een complete randdebiel bent.
Wat ik dan weer onbegrijpelijk vind; wáárom ga je in eerste instantie wél op iemand zijn reet hangen, en pas als iemand aangeeft dat hij dat niet tof vindt pas afstand nemen ?? Je kunt toch ook meteen al die (1 à ) 2 seconden tussenruimte pakken ?? Da's net zo ongelofelijk irritant als losers die voor JL links blijven hangen en pas naar rechts gaan als je erachter zit en al hebt moeten remmenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:40 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee, dat was zonder waarschuwing. En hij zij letterlijk dat hij remde om klevers als mij een lesje te leren. Ik reed toevallig een Golf en had een pet op. Had het kunnen weten, je zit meteen met een vooroordeel
Als iemand even een seintje geeft, dan neem ik heus wel afstand.
Gezien je posts in dit topic is dat vooroordeel geheel terecht.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:40 schreef The_Dean het volgende:
Nee, dat was zonder waarschuwing. En hij zij letterlijk dat hij remde om klevers als mij een lesje te leren. Ik reed toevallig een Golf en had een pet op. Had het kunnen weten, je zit meteen met een vooroordeel
Zoek maar eens naar het eendjes arrest. A remt voor overstekende eendjes, B klapt er bij A acherin. Schuldige: A. Dus zo makkelijk ligt het allemaal niet.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, want er stak een haas over, ik schrok en remde, en dan heb jij nog steeds niet genoeg afstand gehad om een onverwachte situatie baas te kunnen, je klapt nog steeds achterop en je kunt nog steeds gewoon betalen![]()
Als men je waarschuwt en je neemt niet meer afstand omdat je blijkbaar te dicht op je voorganger zit, vráág je er gewoon om
Hopen op een rood verkeerslicht. Het wordt dan nl. tijd om uit te stappenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:04 schreef Funksoldier het volgende:
Ik deed ook altijd even de rem aantikken, tot ik een mongool tegenkwam in een Ford F150 die echt alles geprobeerd heeft om ons (vrouwtje was 8 mnd. zwanger) van van de snelweg af te duwen/berm in te duwen/vangrail in te krijgen....
Daarna nog wel paar keer gedaan, maar uiteindelijk schiet het toch niet op, ik blijf gewoon lekker mijn eigen snelheid rijden, en ze zien maar hoe ze er voorbij komen. Mocht er dan wat gebeuren ben jij in ieder geval niet de schuldige.
Nou nee. Die F150 heeft al bewezen de grootste idioot te zijn, dus die kun je beter laten gaan.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:07 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Hopen op een rood verkeerslicht. Het wordt dan nl. tijd om uit te stappen
hmm, ja, wel even door het raampje kijken of je hem kunt hebbenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:09 schreef OEM het volgende:
[..]
Nou nee. Die F150 heeft al bewezen de grootste idioot te zijn, dus die kun je beter laten gaan.
Ligt er toch helemaal aan of het te bewijzen is, stel je voor dat er mensen oversteken of een hond dan is het volgens mij alweer een heel ander verhaal.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:07 schreef OEM het volgende:
[..]
Zoek maar eens naar het eendjes arrest. A remt voor overstekende eendjes, B klapt er bij A acherin. Schuldige: A. Dus zo makkelijk ligt het allemaal niet.
Mijn geschetste situatie is natuurlijk ook wel erg zwart/wit; ik zal er nooit op aansturen om die mafkees achterin mijn toffe klassieke Yank te laten klappen, maar hartkloppingen krijgt 'ie zéker, en mocht ie wél raak zijn, zien we dan wel weer waar het schip strandt, maar dan gaat het op zéker pleisters kostenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:07 schreef OEM het volgende:
[..]
Zoek maar eens naar het eendjes arrest. A remt voor overstekende eendjes, B klapt er bij A acherin. Schuldige: A. Dus zo makkelijk ligt het allemaal niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
De grote vraag is, wat is volgens jou dat seintje? Hoe geef je netjes aan dat je niet gedient bent van gekleef?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:40 schreef The_Dean het volgende:
Als iemand even een seintje geeft, dan neem ik heus wel afstand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |