True.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:36 schreef Ringo het volgende:
Zinloze poging tot een zinvolle discussie. Zet Bram Bakker met andere experts, van alle kanten, aan één tafel en laat ze een uur lang over de kwestie praten – zonder directe, mediagenieke conclusies.
Dit ging nergens over..
Jawel, daarom verwijt ik dat het parlement ook. Vrijheid blijheid vanaf je 21e. Op je 16e moet je Fristi drinken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:36 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nogmaals, die initiatieven zijn er bestwel geweest (vooral vanuit het CDA). Een aparte kassa voor drank, drank helemaal uit de supermarkt en alleen beschikbaar bij de slijter, leeftijd verhogen naar 18 etc. etc. Het krijgt echter nooit een meerderheid.
Vanaf 18 jaar is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:35 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met het eerste ben ik eens...met het tweede niet. iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag.
Mensen die zich door overmatig alcoholgebruik op hun 65e dood gaan, zijn zeer lucratief voor de samenlevingquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:38 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Vanaf 18 jaar is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag.
Maar hoe meer zieken er zijn (door alcoholmisbruik bijvoorbeeld), hoe hoger mijn ziektekostenpremie wordt. Dus ze mogen zelf hun ziektekosten betalen als er iets mis gaat. Zelfde geldt voor rokers. Dan mag het wat mij betreft allemaal legaal na 18 jaar.
We kunnen het idd niet altijd met elkaar eens zijnquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:37 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten tegen zichzelf beschermd worden...Maar dat is idd een wat linkse opvatting van mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:46 schreef Wopper1 het volgende:
Die gaat morgen dus heel de dagOnline pokeren volgens mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...
Haha nope. Ik vind wel dat als strengere regels inneffectief blijken te zijn, dat je ze dan ook niet moet invoeren. Maar de minimumleeftijd met in ieder geval 2 jaar verhogen kan wel zeer effectief zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
We kunnen het idd niet altijd met elkaar eens zijn
Ik geloof eerlijk gezegd niet zo veel in verbieden. Zie bijvoorbeeld naar het Franse drugsbeleid...daar is het nog een veel grotere troep dan hier.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:47 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
Haha nope. Ik vind wel dat als strengere regels inneffectief blijken te zijn, dat je ze dan ook niet moet invoeren. Maar de minimumleeftijd met in ieder geval 2 jaar verhogen kan wel zeer effectief zijn.
Als verbieden geen effect heeft, moet je harder gaan handhaven.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:53 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik geloof eerlijk gezegd niet zo veel in verbieden. Zie bijvoorbeeld naar het Franse drugsbeleid...daar is het nog een veel grotere troep dan hier.
Hoe ver ga je dat doortrekken dan? Mensen die zich roekeloos gedragen in het verkeer ook? Mensen die aanleg voor een flink aantal ziektes hebben misschien ook wel? Mensen die aan sporten doen die meer blessures opleveren? Mensen die in drukke steden gaan wonen waar veel meer verkeer is en dus meer ongelukken gebeuren?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:38 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Vanaf 18 jaar is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag.
Maar hoe meer zieken er zijn (door alcoholmisbruik bijvoorbeeld), hoe hoger mijn ziektekostenpremie wordt. Dus ze mogen zelf hun ziektekosten betalen als er iets mis gaat. Zelfde geldt voor rokers. Dan mag het wat mij betreft allemaal legaal na 18 jaar.
Nee natuurlijk niet. Aan de meeste dingen die jij opnoemt kun je niks doen, dus dat moet gewoon vergoed worden (en wat mij betreft mag het gratis zijn).quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:55 schreef Falconetti het volgende:
[..]
Hoe ver ga je dat doortrekken dan? Mensen die zich roekeloos gedragen in het verkeer ook? Mensen die aanleg voor een flink aantal ziektes hebben misschien ook wel? Mensen die aan sporten doen die meer blessures opleveren? Mensen die in drukke steden gaan wonen waar veel meer verkeer is en dus meer ongelukken gebeuren?
En wie gaat dat bepalen? Ik bedoel, wanneer gedraagt iemand zich roekeloos en wanneer nog net niet. Moeten kosten vergoed worden als iemand door rood is gereden en een ongluk heeft gekregen? En als die persoon dat dan absoluut niet expres heeft gedaan? En als iemand een verkeersbord negeert en dan een ongeluk krijgt? Moeten die ziekenkosten vergoed worden? En iemand die 5 kilometer te hard reed dan? Wel vergoed? En als het 10 kilometer te hard is dan? Wel vergoed? En als het 15 kilometer te hard is dan?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 01:50 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Aan de meeste dingen die jij opnoemt kun je niks doen, dus dat moet gewoon vergoed worden (en wat mij betreft mag het gratis zijn).
Mensen die zich roekeloos gedragen in het verkeer ook?
Die wel, want dat is gewoon ontzettend gevaarlijk en daar kies je zelf voor met je volle verstand.
Wat een smerig wijf inderdaad zeg, ze loopt gewoon keihard te cashen aan het "verhaal" van haar dochterquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:18 schreef Omnifacer het volgende:
"Maria was naief, mbuuu". Misschien kan ze dan ook haar royalty's afstaan van al die boekverkopen en media-optredens
Met der ontplofte pruik.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:23 schreef Wopper1 het volgende:
Als die moeder haar haar een beetje normaal had, zou ik haar doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |