quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:28 schreef Oidale het volgende:Wat een typisch K&vdB ergernis opwekkend kutitem wordt dit weer.
Yep...tot nu toe viel de EO-betutteling nog mee. Laten we hopen dat dit de uitzondering is.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:28 schreef Oidale het volgende:Wat een typisch K&vdB ergernis opwekkend kutitem wordt dit weer.
Het ouder-kind mechanisme houdt dat tegen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:27 schreef henkde_j het volgende:
Mwoa. Op een gegeven moment moet je je kind wel even op z'n plaats zettn lijkt mij.
Wat een onzin zeg. Daarmee suggereer je dat een moeder haar kind nooit kan corrigeren of afvallen. Dat is pertinent onwaar.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Het ouder-kind mechanisme houdt dat tegen.
Ik had het niet over corrigeren of afvallen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:30 schreef Omnifacer het volgende:
Wat een onzin zeg. Daarmee suggereer je dat een moeder haar kind nooit kan corrigeren of afvallen. Dat is pertinent onwaar.
Aandachtshoer.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:32 schreef Manono het volgende:
bram bakker
aantrekkelijk, zelden mee eens
Nou de moeders waar ik persoonlijk ervaring mee heb kunnen toch wel gepaste distantie opbrengen om dingen te evalueren. Maria senior kan dat kennelijk niet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik had het niet over corrigeren of afvallen.
Het mechanisme is dat ouders en met name moeders de 'waarheid' van hun eigen kind als waarheid aannemen. Zelfs als ze rationeel weten dat die waarheid verzonnen is of niet klopt.
Interessant fenomeen. Dat ook opging in Friesland bij de moordenares van 4 baby's.
Met het eerste ben ik eens...met het tweede niet. iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:33 schreef BradleyQ het volgende:
Het ging mij eigenlijk om de hypocrisie: De overheid stelt dat een coffeeshop minimaal zoveel meter van een school moet zijn verwijderd, terwijl ondertussen 16 jarigen zoveel bier kunnen kopen als ze willen in de supermarkt.
Er moeten op alle fronten strengere regels komen, zoals in Scandinavië en Amerika.
Nogmaals, die initiatieven zijn er bestwel geweest (vooral vanuit het CDA). Een aparte kassa voor drank, drank helemaal uit de supermarkt en alleen beschikbaar bij de slijter, leeftijd verhogen naar 18 etc. etc. Het krijgt echter nooit een meerderheid.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:33 schreef BradleyQ het volgende:
De overheid stelt dat een coffeeshop minimaal zoveel meter van een school moet zijn verwijderd, terwijl ondertussen 16 jarigen zoveel bier kunnen kopen als ze willen in de supermarkt.
Sommige mensen moeten tegen zichzelf beschermd worden...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:35 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met het eerste ben ik eens...met het tweede niet. iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |