Bronquote:
T-Mobile gaf afgelopen juni al aan op korte termijn geen plannen te hebben het voorbeeld van de Britse aanbieder O2 te volgen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:09 schreef Metalfreak het volgende:
Dus alleen T-Mobile heeft vooralsnog ongelimiteerd dataverbruik?
Dat de providers dan datalimieten gaan instellen.quote:Dataverkeer in jaar tijd verdrievoudigd
Uitgegeven: 13 augustus 2010 16:49
Laatst gewijzigd: 13 augustus 2010 16:49
AMSTERDAM – Wereldwijd is het mobiele dataverkeer in een jaar tijd bijna verdrievoudigd. Het dataverkeer groeit nu tien keer zo snel als het spraakverkeer.
Dat blijkt uit cijfers van Ericsson die het bedrijf vrijdag bekendmaakte.
In december 2009 werd voor het eerst het historische punt bereikt waarbij dataverkeer het spraakverkeer overschreed. Vanaf het tweede kartaal van dit jaar bedraagt het mobiele dataverkeer bijna 225.000 terabyte per maand.
Abonnement
Opvallend is dat bij slechts tien procent van alle mobiele abonnementen ook een abonnement voor mobiel internet wordt afgesloten.
Volgens Ericsson zorgt de explosieve groei ervoor dat providers meer geld verdienen, maar ook voor klanten zit er een mogelijk positief gevolg aan de groei van het dataverkeer. “Providers kunnen nu hun kosten verlagen en de gebruikerservaring verbeteren”, aldus Hakan Eriksson, topman bij Ericsson.
Prijzenoorlog
Vandaag werd door het vakblad Telecompaper bekendgemaakt dat er een prijzenoorlog in Nederland is losgebarsten rond mobiele internetabonnementen.
Veel providers hebben met de komst van de iPad, een tabletcomputer, hun abonnementen aangepast. iPadgebruikers betalen zoals vanouds weer per Mb en krijgen dus geen onbeperkt data-abonnement voor een vaste prijs.
Op dit moment zijn er wereldwijd meer dan vijf miljard mobiele abonnementen afgesloten. Ericsson verwacht dat er in 2020 vijftig miljard mobiele apparaten zijn die verbonden zijn met het internet.
© NU.nl/Colin van Hoek
Dat doen drugsdealers toch ook? Eerst klanten verslaafd maken met gratis of goedkope waar en dan de hoofdprijs vragen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:11 schreef Dagonet het volgende:
Lijkt me heel sterk als dit bericht op nu.nl staat:
http://www.nu.nl/internet(...)-verdrievoudigd.html
[..]
Dat de providers dan datalimieten gaan instellen.
Dat is het probleem juist, ze stoppen straks allemaal met ongelimiteerd internetquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:16 schreef TC_Artemis het volgende:
Haha stel ratten, ik zoek wel een provider met onbeperkt data!
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Eigenlijk heeft Apple dit veroorzaakt dus.
Nee, want jouw voorwaarden veranderen niet.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:19 schreef APK het volgende:
Ik heb net een abonnement voor twee jaar afgesloten, mag ik dat nu opzeggen wegens wijziging van de voorwaarden?
Nee, want als je goed gelezen had, had je kunnen zien dat het alleen gaat gelden voor nieuwe klanten én mensen die gaan verlengen. Jij bent geen van beiden, dus jij hebt die twee jaar gewoon Fair Use.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:19 schreef APK het volgende:
Ik heb net een abonnement voor twee jaar afgesloten, mag ik dat nu opzeggen wegens wijziging van de voorwaarden?
Mooi zo.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:20 schreef Tijn het volgende:
Nee, want jouw voorwaarden veranderen niet.
Dat dus. En ik was nog wel een nieuwe aan het uitzoeken, nu weet ik niet of dat nog zin heeft.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:20 schreef IDisposable het volgende:
Whehehe, de enige reden om een smartphone te kopen is straks dus weg.
Zo gauw je over een jaar of twee jaar moet verlengen krijg je hier dus wel last meequote:
De hoop is dus dat ze over 2 jaar door hebben dat het compleet kansloos is om annu nog een datalimiet te hanteren.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:29 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Zo gauw je over een jaar of twee jaar moet verlengen krijg je hier dus wel last mee
Vergeet het maar.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
De hoop is dus dat ze over 2 jaar door hebben dat het compleet kansloos is om annu nog een datalimiet te hanteren.
Leg uit... passen ze de snelheid aan over drie maand? En bron?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:33 schreef Peter het volgende:
KPN: Je leven lang internet op mobiel voor 2,50/mnd
*** Wel over 3 maanden een verlaging van de snelheid naar 56kb. Wil je dan meer? Dan betaal je 25 euro/mnd.***
Boeven
Mja, ik gebruik alleen maar 3G, wifi is me teveel moeite + dat het signaal bij mij thuis niet al te best is.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:37 schreef Re het volgende:
Wat moet je trouwens allemaal binnenhalen dat je 1 gig per maand verbruikt, buiten al je wifi momenten dan he
Ik gebruik ook nooit wifi op m'n foon eigenlijk.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, ik gebruik alleen maar 3G, wifi is me teveel moeite + dat het signaal bij mij thuis niet al te best is.
Waarschijnlijk kom je ook niet aan de 1GB, maar als je erover gaat betaal je verschrikkelijk veel.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:37 schreef Re het volgende:
Wat moet je trouwens allemaal binnenhalen dat je 1 gig per maand verbruikt, buiten al je wifi momenten dan he
Dat zeiden ze een jaar of 4 geleden ook van toestelkortingen bij abonnementen, maar ja, als er nog 1 provider overblijft die dat wél blijft doen, stapt iedereen daar naartoe over. Daar is dus uiteindelijk ook niets van terecht gekomen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:17 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Dat is het probleem juist, ze stoppen straks allemaal met ongelimiteerd internet
Als iedereen overstapt naar 1 provider dan ligt volgens mij het netwerk plat.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:49 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat zeiden ze een jaar of 4 geleden ook van toestelkortingen bij abonnementen, maar ja, als er nog 1 provider overblijft die dat wél blijft doen, stapt iedereen daar naartoe over. Daar is dus uiteindelijk ook niets van terecht gekomen.
In mei zat ik net onder de 400 mb en dat zal ook wel mijn gemiddelde zijn.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:40 schreef Dagonet het volgende:
Ik zal in een verloren moment eens nagaan hoeveel ik gebruikte op m'n foon.
Hmmm en T-mobile is nu al ruk qua 3g netwerk en zij blijven het wel houden...quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:54 schreef APK het volgende:
[..]
Als iedereen overstapt naar 1 provider dan ligt volgens mij het netwerk plat.
Ik haal 150mb in 2 dagen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:57 schreef Dagonet het volgende:
[..]
In mei zat ik net onder de 400 mb en dat zal ook wel mijn gemiddelde zijn.
Indien je een HTC Desire hebt: Ga naar de Android App Market en download de 3G Watchdog app dat in real-time het data-verbruik bijhoudt. Tot op heden zit ik op 20% van mijn maandelijkse 'fair use' max. limiet.quote:
Ik moet écht zeggen dat sinds de klachten het netwerk ENORM verbeterd is. Heb nu heel vaak HSDPA verbinding en heb nog overal verbinding kunnen maken, ook op evenementen zoals Solar afgelopen weekend met toch een 20.000 bezoekers.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:02 schreef DaMayan het volgende:
[..]
Hmmm en T-mobile is nu al ruk qua 3g netwerk en zij blijven het wel houden...
Al beloven ze al 3 jaar verbetering
Waarom is dat gedoe? Ik gebruik eigenlijk juist vooral wifi.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, ik gebruik alleen maar 3G, wifi is me teveel moeite + dat het signaal bij mij thuis niet al te best is.
Ik ook, stuk sneller en geen FUP gezeur.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom is dat gedoe? Ik gebruik eigenlijk juist vooral wifi.
Precies. Sowieso is er op je vaste plekken vaak wel wifi (thuis, werk etc.) maar ook hebben veel plaatsen prima gratis hotspots. Ik sta nu op een perron van Utrecht CS en heb prima wifi op mn telefoon.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:08 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik ook, stuk sneller en geen FUP gezeur.
Inderdaad. Zelfs al blijf ik volgens mij nog wel onder de 250mb. Ik wil vaste kosten en geen gezeik. Dus ook niet de mogelijkheid dat ik even een extra rekening krijg omdat de verbruiksgegevens waar ik maar beperkt toegang toe heb even een rekenfoutje laten zien in mijn nadeel.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:08 schreef Henno het volgende:
Betalen per 'tik' of MB is niet meer van deze tijd. Ook niet bij mobiel verkeer. Mij zullen ze niet hebben als klant zolang er geen flatrate is.
Merci, die gaan we eens laten draaien!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:05 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Indien je een HTC Desire hebt: Ga naar de Android App Market en download de 3G Watchdog app dat in real-time het data-verbruik bijhoudt. Tot op heden zit ik op 20% van mijn maandelijkse 'fair use' max. limiet.
Merci, dan laat ik het maar even.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:05 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Indien je een HTC Desire hebt: Ga naar de Android App Market en download de 3G Watchdog app dat in real-time het data-verbruik bijhoudt. Tot op heden zit ik op 20% van mijn maandelijkse 'fair use' max. limiet.
Thnx, hiermee heb je meteen mijn vraag ook beantwoord ;-)quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:05 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Dan kom je in ieder geval niet voor vervelende financiële verrassingen te staan...quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:17 schreef Zwansen het volgende:
Ik heb het bij Hi ook, maar daar kost het geen geld als je erover heen gaat. Wel gaat de snelheid met 90% omlaag.
Goed punt! Thuis download ik alle zooi en buitenhuis haal ik alleen de updates binnen... ach zal wel niet zo'n vaart lopen..quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:37 schreef Re het volgende:
De nieuwe maatregelen gaan pas per 6 september in voor nieuwe klanten en verlengingen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:41 schreef iPat het volgende:
Het is pas per september, maar als ik nu binnen 3-4 dagen een abbo afsluit met Vodafone, heb ik dan nog wel onbeperkt datalimiet?
Ik stap over van T-Mobile, en ik wil nummerbehoud, en er staat dat het 3 maanden kan duren voordat het abonnement in werking is. Nu ben ik in de war of de datalimiet regel geldt voor begindatum contract of voor begindatum abonnement?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:43 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
De nieuwe maatregelen gaan pas per 6 september in voor nieuwe klanten en verlengingen.
Goed punt.. maar ik snap het niet.. aan de ene kant zeggen ze dat er een prijzen oorlog is tussen mobiel internet en aan de andere kant dit bericht..quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
http://www.fd.nl/artikel/(...)dels-mobiel-internet
Financieele dagblad anders?
handig! ach nogmaals.. .thuis download ik alles,, dan schakelt hij toch automatisch over naar WIFIquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:23 schreef Asskicker14 het volgende:
Met de huidige voorwaarden mag je 2x (ruim) over de datalimiet gaan, je krijgt een waarschuwing.
Pas vanaf de 3de keer mag je gaan dokken. Dat is mij althans verteld bij het afsluiten van mijn Vodafone abonnement
De 3G Watchdog is een essentiële app btw, hoort één van de eerste apps te zijn die je moet downloaden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
17,5 mb in 1/2 uur... Gaat lekkerquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:28 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Dan kom je in ieder geval niet voor vervelende financiële verrassingen te staan...
Ik heb de radio vaak op de stream staan, heb geen idee hoeveel zoiets gebruikt. Maar goed, met het zojuist geïnstalleerde dingetje zijn we daar snel achter ;-)
radio via de stream??? Heb je geen radio op je phone dan??quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:28 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Dan kom je in ieder geval niet voor vervelende financiële verrassingen te staan...
Ik heb de radio vaak op de stream staan, heb geen idee hoeveel zoiets gebruikt. Maar goed, met het zojuist geïnstalleerde dingetje zijn we daar snel achter ;-)
Neequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:07 schreef Apotheose het volgende:
[..]
radio via de stream??? Heb je geen radio op je phone dan??
die X10 heeft helemaal geen radio?? Darn... Zo'n mooi dingetje (lijkt me) en dan geen radio hebben... Ja als je via de stream kunt luisteren is er geen probleem natuurlijk. Wel als je dat straks klauwen vol geld gaat kosten :Squote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:11 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Nee
Ik heb de X10. Ik wilde eigenlijk de Desire toen ik mijn abo verlengde, maar die had een levertijd van 4-6 weken... En ik had geen zin om zo lang te wachten.
't Is een luxeprobleempje, no big dealMaar ik luister sowieso liever via de stream dan via de ether, die stoort vaker...
't Is absoluut een prachtding!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:16 schreef Apotheose het volgende:
[..]
die X10 heeft helemaal geen radio?? Darn... Zo'n mooi dingetje (lijkt me) en dan geen radio hebben... Ja als je via de stream kunt luisteren is er geen probleem natuurlijk. Wel als je dat straks klauwen vol geld gaat kosten :S
Dat staat nergens, maar het zal me niet verbazen als de ongelimiteerde (FUP) abonnementen waar ze nu reclame voor maken ook beperkt gaan worden.. typisch de geur van geld..quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:35 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Leg uit... passen ze de snelheid aan over drie maand? En bron?
Dat is nog beter, gast! Ik woon vlakbij de Duitse grens, zou het werken als ik zo'n pre-paid databundel koop?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:33 schreef bergdani het volgende:
Wat was Duitsland dan heerlijk. Kom net terug van vakantie: daar kreeg je tenminste 5GB per maand voor 20 euro. (was wel prepaid)
Wie weet, probeer het uit zou ik zeggen. Ik had een prepaid kaart gekocht bij Tchibo, die hebben iets van 10.000 vestigingen in Duitsland. Je kunt dus zo'n kaart kopen voor een 10tje en het testen door voor 2,95 een dag internet te nemen en kijken of het bij jou thuis wil werken en wat de snelheid dan wel niet is.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:45 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Dat is nog beter, gast! Ik woon vlakbij de Duitse grens, zou het werken als ik zo'n pre-paid databundel koop?
Moet je dan ook niet van het duitse netwerk gebruik maken?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:57 schreef bergdani het volgende:
[..]
Wie weet, probeer het uit zou ik zeggen. Ik had een prepaid kaart gekocht bij Tchibo, die hebben iets van 10.000 vestigingen in Duitsland. Je kunt dus zo'n kaart kopen voor een 10tje en het testen door voor 2,95 een dag internet te nemen en kijken of het bij jou thuis wil werken en wat de snelheid dan wel niet is.
Oh en vergeet niet een Duits adres in je hoofd te hebben. Dat moet namelijk voor de registratie, het wordt niet nagetrokken dus kan alles zijn.
2.2 heeft die hotspot (oid) functie, dan kan iedereen met z'n laptop op het vodafone netwerk met z'n laptop.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:56 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik denk dat de iPad de boosdoener is. De voor telefoons bedoelde SIM-kaarten met internetabonnement kunnen met bijknippen ook in Apple's nieuwe speeltje gebruikt worden. Op papier waren die abonnementen 'onbeperkt', maar in de praktijk rekende de provider op een bescheiden hoeveelheid verkeer per gebruiker. Internet op de telefoon gebruiken de meeste mensen alleen maar om even snel iets op te zoeken. Maar met het grote scherm nodigt de iPad veel meer dan een smartphone uit tot echt veelvuldig en lang surfen. Op dat grotere dataverkeer zijn die abonnementen niet berekend. Daarom hebben providers speciaal voor de iPad nieuwe abonnementen verzonnen. Met het beperken van dataverkeer hopen ze het trucje van een normale SIM bijknippen te sluiten.
Ik heb spotify, een programma om mp3's te streamen. In theorie geweldig, alle muziek die je kan verzinnen onder handbereik, in de praktijk zit ik na 15 nummers over mijn FUP heen en word de verbinding zo traag dat ik amper nog kan browsen. En dat is dan 'surf&mail totaal'.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:37 schreef Re het volgende:
Mijn abonnement kost normaliteit ¤29,50 p/m. Maar nu betaal ik door een actie maar ¤22,50 p/m. Mocht ik onder de nieuwe voorwaarden vallen, dan kan ik toch wel verwachten dat ik een 1GB limiet heb? Ik vind 250MB voor een abbonement van ¤26,50 p/m trouwens al belachelijk laagquote:Klanten die een 'Bel+SMS+Web'-abonnement voor 26,50 euro per maand afsluiten, krijgen een datalimiet van 250MB. Bij alle duurdere abonnementen geldt een datalimiet van 1GB.
als ik hun was zou ik dat zo houden. Internet wordt steeds populairder en men wil toch besparen op kosten denk ik.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 01:18 schreef dutch-mamma het volgende:
Tmobile doet nog steeds onbeperkt internet, maar hoe lang nog?
Tegenwoordig wel, maar vroeger betaalde je voor 'gewoon' internet ook eerst telefoontikken, en later als je over je limiet heen zat een prijs per mb. De fair use policies kwamen later pas. Apart dat mobiel internet nu precies andersom evolueert.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:40 schreef Apotheose het volgende:
[..]
als ik hun was zou ik dat zo houden. Internet wordt steeds populairder en men wil toch besparen op kosten denk ik.Voor gewoon internet bepaal je toch ook een vast bedrag? Ga je toch ook niet voor 250mb betalen ofzo. Of zit ik nu verkeerd? Ik heb altijd een rekening van vast bedrag en zit 24/7 (bij wijze van) op internet....
De spijker op z'n kop...!quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:52 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Tegenwoordig wel, maar vroeger betaalde je voor 'gewoon' internet ook eerst telefoontikken, en later als je over je limiet heen zat een prijs per mb. De fair use policies kwamen later pas. Apart dat mobiel internet nu precies andersom evolueert.
beetje youtube, full screen internetten (geen gare mobile sites)quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:37 schreef Re het volgende:
in nl hebben alleen pauper providers datalimieten gehanteerd...quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:52 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Tegenwoordig wel, maar vroeger betaalde je voor 'gewoon' internet ook eerst telefoontikken, en later als je over je limiet heen zat een prijs per mb. De fair use policies kwamen later pas. Apart dat mobiel internet nu precies andersom evolueert.
Wat de neuk... Gebruik je je telefoon dan om aan je laptop te hangen? Daar is het beperken van die limieten ook voor bedoeld. Ik heb net even gekeken en op mijn telefoon waar ik alleen mail op binnen krijg (privé en zakelijk) en gewoon wat surf heb ik in anderhalf jaar nog geen GB gehaald...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:34 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Vodafone heeft bekend gemaakt dat ze het onbeperkte internet voor een vast bedrag opheffen. Ik zit momenteel bij T-mobile dus ik heb er nog geen last van maar stel dat zij hier ook in meegaan. Dan zou ik er de komende twee jaar nog geen last van hebben want het geld dan voor nieuwe abonnees of verlengers
Wat ik me nu dus afvraag is als je abo aloopt en je mag weer verlengen, zou het dan niet beter zijn om gewoon je abo door te laten lopen en een toestel los te kopen? Aangezien de datalimiet nu bij Vodafone op 250 mb per maand staat en voor elke gig 10 euro betaald moet worden.
Even een eigen berekening:
Ik keek net even op de datateller op mijn telefoon en ik zat binnen twee dagen al over die limiet heen. Als je dat dan maal 15 zou doen krijg je gemiddeld op 5 gig zitten. Dit houdt in dat je 50 euro per maand bij zou moeten betalen wat op jaarbasis 600 euro is. Daar kan je toch een aardig telefoontje voor kopen.
Wat maakt het uit waar je je telefoon voor gebruikt? Al zet je er een bittorrent op en shared de laatste ubuntucd's. Who cares? Onbeperkt is onbeperkt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:50 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Wat de neuk... Gebruik je je telefoon dan om aan je laptop te hangen? Daar is het beperken van die limieten ook voor bedoeld. Ik heb net even gekeken en op mijn telefoon waar ik alleen mail op binnen krijg (privé en zakelijk) en gewoon wat surf heb ik in anderhalf jaar nog geen GB gehaald...
Lees dan maar even de voorwaarden door die je tekent bij je contract. Je mag je toestel niet gebruiken voor thetering.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:56 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Wat maakt het uit waar je je telefoon voor gebruikt? Al zet je er een bittorrent op en shared de laatste ubuntucd's. Who cares? Onbeperkt is onbeperkt.
Dat is ook precies de reden dat ik geen mobiel internet abbo neem. Omdat die afzetters gaan bepalen wat je wel en niet mag doen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:58 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Lees dan maar even de voorwaarden door die je tekent bij je contract. Je mag je toestel niet gebruiken voor thetering.
Daar zijn andere abo's voor, zoals laptop zakelijk etc.
Er zijn nog genoeg mensen die geen internet gebruiken op hun telefoon en als je die mensen meeneemt in je berekening...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:43 schreef Skv het volgende:
Die datalimiet van 250 MB
En dan ook nog volhouden dat bijna niemand dat haalt.De prutsers.
Link is alleen verduidelijking van theteringquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:02 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Dat is ook precies de reden dat ik geen mobiel internet abbo neem. Omdat die afzetters gaan bepalen wat je wel en niet mag doen.
Ik ga die link niet eens lezen (ik denk aan mijn hart) maar wat als ik een torrent client op mijn smartphone zet? Is dat wel toegestaan? En VoIP, mag dat wel? En/of msn met webcam?
Ah ja, ik zie het. Het valt meequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:17 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Link is alleen verduidelijking van theteringniet de algemene voorwaarden
Juist, onbeperkt is onbeperkt en ik hoef dat ding niet aan mijn laptop te hangen om die 250 mb plus te halen. Voor tetering heb ik hem nog nooit gebruikt anders zou het verbruik nog velen malen hoger zijn. Gelukkig geeft T-mobile aan dat ze geen plannen hebben om aan het onbeperkt datalimiet te zitten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:56 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Wat maakt het uit waar je je telefoon voor gebruikt? Al zet je er een bittorrent op en shared de laatste ubuntucd's. Who cares? Onbeperkt is onbeperkt.
Sterker nog, er hoeft maar een verkeerde app op je telefoon te staan die continu dingen overtrekt of Vodafone een rekenfoutje te maken en je krijgt een prachtige rekening aan het eind van de maand. En je hebt het met een telefoon toch echt lastiger om aannemelijk te maken dat jij daar geen gebruik van hebt gemaakt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:01 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Juist, onbeperkt is onbeperkt en ik hoef dat ding niet aan mijn laptop te hangen om die 250 mb plus te halen.
ja en hoorde nogal vaak om me heen 'ik haal wel aan het eind van het jaar een iPhone bij Vodafone'. Als er 1 telefoon is die veel datagebruik heeft is het de iPhone wel. Dan zit je zonder datalimiet toch echt wel met een probleem.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
Sterker nog, er hoeft maar een verkeerde app op je telefoon te staan die continu dingen overtrekt of Vodafone een rekenfoutje te maken en je krijgt een prachtige rekening aan het eind van de maand. En je hebt het met een telefoon toch echt lastiger om aannemelijk te maken dat jij daar geen gebruik van hebt gemaakt.
Die hoeven weinig te doen, 90% kan nog geen eens het internet opquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:59 schreef IkWilbert het volgende:
T-Mobile gaat in ieder geval niet mee met deze achteruitgang
http://www.spitsnieuws.nl(...)ernet_blijft_on.html
ik ook. Ben toch wel redelijke verbruiker denk ik met streaming apps zoals Grooveshark, Spotify, wekkerradio (Sonio) en andere radio stream apps en soms YouTube. En daarnaast veel nieuws apps.quote:
met FUP kan ik tenminste normaal internetten (MB of 300-400 gemiddeld per maand, incl YT video's)quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:52 schreef bularax het volgende:
Dit is toch alleen maar om je limiet duidelijker te maken. Dan weet je in ieder geval waarom je rekening zo hoog is, nu geld de Fair use Policy daarvoor. Maar je weet niet echt hoe hoog je limiet daarbij is.
Met een paar uur radio luisteren via de streamer (X10 heeft geen radio, en ontvangst via streamer is beter, vind ik) heb je je maandlimiet zó bij elkaar...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:50 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Wat de neuk... Gebruik je je telefoon dan om aan je laptop te hangen? Daar is het beperken van die limieten ook voor bedoeld. Ik heb net even gekeken en op mijn telefoon waar ik alleen mail op binnen krijg (privé en zakelijk) en gewoon wat surf heb ik in anderhalf jaar nog geen GB gehaald...
Dat is flink verbeterd. Nog niet 100% ideaal, maar zoals ik al vertelde stream ik graag radio, en tijdens mijn werk gaat dat redelijk vlekkeloos, ook als ik onderweg ben.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:09 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Die hoeven weinig te doen, 90% kan nog geen eens het internet opof is dat al weer over..
Haha normaal zou ik zeggen dat je gestoord was zoals je reageert, maar in deze situatiequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:22 schreef Athlon64x het volgende:
HAHHAHAHAHAH net op tijd 2 jaar verlengt HAHAHA ik ga nu elke dag streamen en radio gebruik zal ze leren vuile nichten 250 mb![]()
ja normaal gebruik ik ook niet superveel maar 250 mbquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:59 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Haha normaal zou ik zeggen dat je gestoord was zoals je reageert, maar in deze situatie.
inderdaad, als ik nu bij Vodafone zou zitten, zou ik serieus elke dag een sport ervan maken om data te verbruikenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:22 schreef Athlon64x het volgende:
HAHHAHAHAHAH net op tijd 2 jaar verlengt HAHAHA ik ga nu elke dag streamen en radio gebruik zal ze leren vuile nichten 250 mb![]()
Ik doe mijn bestquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:45 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
inderdaad, als ik nu bij Vodafone zou zitten, zou ik serieus elke dag een sport ervan maken om data te verbruiken
doe dat, zit je bij je volgende verlening vast aan een limiet van 200 MB, en andere telecom bedrijven die zullen volgenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:22 schreef Athlon64x het volgende:
Dan verleng je toch gewoon nooit meerquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:01 schreef mschol het volgende:
[..]
doe dat, zit je bij je volgende verlening vast aan een limiet van 200 MB, en andere telecom bedrijven die zullen volgen
dan wijzigen ze gewoon de voorwaardes..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:08 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Dan verleng je toch gewoon nooit meer
Abo gewoon lekker door laten lopen
gast je doet net alsof de providers het zo zwaar hebben, flikker toch op, heb je enig idee wat jij voor je smsjes buiten je bundel betaald? Ze naaien je al jaren hoor, is het misschien goed dat ze zichzelf nu naaien met deze actiequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:11 schreef mschol het volgende:
[..]
dan wijzigen ze gewoon de voorwaardes..
accepteer je die? mooi
nee? dan doei..
Op een verbinding met max 3,6 Mbit?quote:
ik doe helemaal niet alsof de providers het zwaar hebben, echter kan ik slecht tegen mensen die maar denken dat iets, waar nooit echt op verdiend is, altijd maar goedkoop / gratis moet blijven.. het geld moet ergens vandaan komen, en nee die paar sms'sjes naar buitenland helpen daar niet bij..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:16 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
gast je doet net alsof de providers het zo zwaar hebben, flikker toch op, heb je enig idee wat jij voor je smsjes buiten je bundel betaald? Ze naaien je al jaren hoor, is het misschien goed dat ze zichzelf nu naaien met deze actie
Ze hebben de klanten gelokt met het onbeperkte internet en verdienen ze juist op de rest, een provider is geen liefdadigheidsinstelling hoor. Dat geld komt echt wel ergens vandaan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:27 schreef mschol het volgende:
[..]
ik doe helemaal niet alsof de providers het zwaar hebben, echter kan ik slecht tegen mensen die maar denken dat iets, waar nooit echt op verdiend is, altijd maar goedkoop / gratis moet blijven.. het geld moet ergens vandaan komen, en nee die paar sms'sjes naar buitenland helpen daar niet bij..
daarbij uitgaande van misschien 200mb dataverkeer per gebruiker per maand..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:32 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Ze hebben de klanten gelokt met het onbeperkte internet en verdienen ze juist op de rest, een provider is geen liefdadigheidsinstelling hoor. Dat geld komt echt wel ergens vandaan.
Wat is de capaciteit van een UMTS zender eigenlijk?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:54 schreef mschol het volgende:
[..]
daarbij uitgaande van misschien 200mb dataverkeer per gebruiker per maand..
als dat vervolgens 1GB gemiddeld p.p. wordt, en je krijgt meer gebruikers.. ja dan moet je maatregelen treffen (bandbreedte/dataverkeer is relatief errug duur)
dunno, weet niet de ins en outs..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:59 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Wat is de capaciteit van een UMTS zender eigenlijk?
Ik woon niet in een stad met meerdere zenders en de laatste tijd gaat de snelheid en ontvangst een stuk minder.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:08 schreef mschol het volgende:
[..]
dunno, weet niet de ins en outs..
ik weet wel dat "even" bandbreedte verhogen niet zomaar kan bij umts (i.t.t. normaal internet)
moet er kennelijk een extra zender/ontvanger bij en die moet weer op het netwerk als gateway worden gehangen, kennelijk een tijdrovende en dure klus (als ik de reacties vam tweakers moest geloven tijdje terug)
Aii, dat valt zeker wel tegenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:27 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Op een verbinding met max 3,6 Mbit?
Lijkt me dat je er niet snel op komt, ff geen zin op te rekenen
1024 MB * 8 bit = 8192 Mbit limiet
3,6Mbit * 3600 sec = 12960 Mbit per uur
downloaden op volle snelheid (dat je nooit haalt)
Dus een uur downloaden kun je er al op zitten als het tegen zit
Voor alleen text zul je er niet aan komen denk ik.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:24 schreef Darkmello het volgende:
[..]
Aii, dat valt zeker wel tegen![]()
Maar, ik heb Bel+Sms+Web genomen omdat ik nooit stream of thetering gebruik, alleen gewoon msn, hyves, wat surfen e.d., zit je er dan ook zo snel op?
aantal voorbeelden van maandje (juli) internetten op mijn HD2:quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:24 schreef Darkmello het volgende:
[..]
Aii, dat valt zeker wel tegen![]()
Maar, ik heb Bel+Sms+Web genomen omdat ik nooit stream of thetering gebruik, alleen gewoon msn, hyves, wat surfen e.d., zit je er dan ook zo snel op?
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:56 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ik doe mijn best
Ik heb continu een webcam op mijn foon lopen![]()
Maar msn is wel veel dataverkeer, telt dat dan niet op?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:28 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Voor alleen text zul je er niet aan komen denk ik.
Het gaat dan echt om downloaden/streamen
Dat valt nog mee!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:35 schreef mschol het volgende:
[..]
aantal voorbeelden van maandje (juli) internetten op mijn HD2:
opera: 154MB (nagenoeg dagelijks gebruik, wel veel fullscreen(= normale webversie dus zeg maar de versie die je ook op de pc krijgt) websites
messaging: 8mb (incl attachments, wat aantal plaatjes regelmatig zijn)
google maps: 3.6mb (gebruik ik weinig)
YT: 5.3MB (gebruik ik weinig)
totaal voor de maand: 197.9mb
dit jaar zit ik op 1.18GB waarvan het leeuwendeel (930MB) naar opera gaat
So what?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:43 schreef n8n het volgende:
Heb mijn mobiel nu 9 maanden:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |