abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85273209
Ik heb afgelopen dinsdag (10 augustus) een 2 jarig Bel+Sms+Web 150 abonnement afgesloten, onder de voorwaarden van onbeperkt internet uiteraard. Maar dit abonnement gaat pas op 17 oktober in. Ben ik dan nog binnen of val ik net buiten de boot?

edit\
Ik moet er wel even bij zetten dat dit bij pdashop.nl is gebeurd en zij dus de aanvraag voor mij doen. Maar de aanvraag tot nummerbehoud is al wel ingediend.

overigens:

quote:
Klanten die een 'Bel+SMS+Web'-abonnement voor 26,50 euro per maand afsluiten, krijgen een datalimiet van 250MB. Bij alle duurdere abonnementen geldt een datalimiet van 1GB.
Mijn abonnement kost normaliteit ¤29,50 p/m. Maar nu betaal ik door een actie maar ¤22,50 p/m. Mocht ik onder de nieuwe voorwaarden vallen, dan kan ik toch wel verwachten dat ik een 1GB limiet heb? Ik vind 250MB voor een abbonement van ¤26,50 p/m trouwens al belachelijk laag :?

[ Bericht 28% gewijzigd door Spelvout op 14-08-2010 14:37:16 ]
pi_85279129
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 01:18 schreef dutch-mamma het volgende:

Tmobile doet nog steeds onbeperkt internet, maar hoe lang nog?

als ik hun was zou ik dat zo houden. Internet wordt steeds populairder en men wil toch besparen op kosten denk ik. :P Voor gewoon internet bepaal je toch ook een vast bedrag? Ga je toch ook niet voor 250mb betalen ofzo. Of zit ik nu verkeerd? Ik heb altijd een rekening van vast bedrag en zit 24/7 (bij wijze van) op internet....
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 15 augustus 2010 @ 00:52:09 #93
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_85295217
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:40 schreef Apotheose het volgende:

[..]

als ik hun was zou ik dat zo houden. Internet wordt steeds populairder en men wil toch besparen op kosten denk ik. :P Voor gewoon internet bepaal je toch ook een vast bedrag? Ga je toch ook niet voor 250mb betalen ofzo. Of zit ik nu verkeerd? Ik heb altijd een rekening van vast bedrag en zit 24/7 (bij wijze van) op internet....
Tegenwoordig wel, maar vroeger betaalde je voor 'gewoon' internet ook eerst telefoontikken, en later als je over je limiet heen zat een prijs per mb. De fair use policies kwamen later pas. Apart dat mobiel internet nu precies andersom evolueert.
Ook geen sig dus
  zondag 15 augustus 2010 @ 01:46:36 #94
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_85296771
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 00:52 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Tegenwoordig wel, maar vroeger betaalde je voor 'gewoon' internet ook eerst telefoontikken, en later als je over je limiet heen zat een prijs per mb. De fair use policies kwamen later pas. Apart dat mobiel internet nu precies andersom evolueert.
De spijker op z'n kop...!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  zondag 15 augustus 2010 @ 02:07:33 #95
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_85297292
Eigenlijk is het niet zo vreemd dat de kosten voor mobiel internet omhoog gaan. De providers hebben in 2001 een slordige 5 miljard betaald voor de UMTS licenties. Op dit moment zijn er zo'n 16 miljoen telefoons, waarvan "slechts" 10% een internet abbo heeft (dat vaak niet meer dan 10 euro per maand kost).
Dat betekent dat 1,6 miljoen mensen 5 miljard aan inkomsten moeten generen. Dat duurt zo'n 26 jaar... En dan laat ik de kosten voor de data zelf en de aanleg voor de infrastructuur (de masten en netwerkhardware) nog buiten beschouwing.
Gezien de relatief korte levensduur van de techniek (de opvolger LTE staat al klaar) moet er nu snel geld worden verdiend aan UMTS.

En dat allemaal omdat paars een melkkoe nodig had om hun spoorprojectjes ( de HSL en de Betuwelijn) mee te financieren. Nu krijgen we de rekening gepresenteerd, terwijl er nog geen hoge snelheidstrein is afgeleverd...
So we just called him Fred
  zondag 15 augustus 2010 @ 03:21:46 #96
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_85298810
Ik ben bang dat ze straks aan mij niets meer verdienen :P
sms: zorgeloos internet uit > 4000 c_/
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
  zondag 15 augustus 2010 @ 07:38:44 #97
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_85300455
T-mobile _O_ . De verbinding is laatste tijd echt stukken beter geworden, en nog nooit gezeur gehad over datagebruik, wat ik bij vodafone wel had.
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_85300912
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 17:37 schreef Re het volgende:
Wat moet je trouwens allemaal binnenhalen dat je 1 gig per maand verbruikt, buiten al je wifi momenten dan he
beetje youtube, full screen internetten (geen gare mobile sites)
google maps..

gaat hard dan hoor :Y
pi_85300926
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 00:52 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

in nl hebben alleen pauper providers datalimieten gehanteerd...
pi_85300930
Vervelend maar kan het begrijpen.
pi_85382444
Vodafone heeft bekend gemaakt dat ze het onbeperkte internet voor een vast bedrag opheffen. Ik zit momenteel bij T-mobile dus ik heb er nog geen last van maar stel dat zij hier ook in meegaan. Dan zou ik er de komende twee jaar nog geen last van hebben want het geld dan voor nieuwe abonnees of verlengers :P

Wat ik me nu dus afvraag is als je abo aloopt en je mag weer verlengen, zou het dan niet beter zijn om gewoon je abo door te laten lopen en een toestel los te kopen? Aangezien de datalimiet nu bij Vodafone op 250 mb per maand staat en voor elke gig 10 euro betaald moet worden.

Even een eigen berekening:
Ik keek net even op de datateller op mijn telefoon en ik zat binnen twee dagen al over die limiet heen. Als je dat dan maal 15 zou doen krijg je gemiddeld op 5 gig zitten. Dit houdt in dat je 50 euro per maand bij zou moeten betalen wat op jaarbasis 600 euro is. Daar kan je toch een aardig telefoontje voor kopen.
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_85382613
Die datalimiet van 250 MB :')
En dan ook nog volhouden dat bijna niemand dat haalt. :') De prutsers.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_85382747
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:34 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Vodafone heeft bekend gemaakt dat ze het onbeperkte internet voor een vast bedrag opheffen. Ik zit momenteel bij T-mobile dus ik heb er nog geen last van maar stel dat zij hier ook in meegaan. Dan zou ik er de komende twee jaar nog geen last van hebben want het geld dan voor nieuwe abonnees of verlengers :P

Wat ik me nu dus afvraag is als je abo aloopt en je mag weer verlengen, zou het dan niet beter zijn om gewoon je abo door te laten lopen en een toestel los te kopen? Aangezien de datalimiet nu bij Vodafone op 250 mb per maand staat en voor elke gig 10 euro betaald moet worden.

Even een eigen berekening:
Ik keek net even op de datateller op mijn telefoon en ik zat binnen twee dagen al over die limiet heen. Als je dat dan maal 15 zou doen krijg je gemiddeld op 5 gig zitten. Dit houdt in dat je 50 euro per maand bij zou moeten betalen wat op jaarbasis 600 euro is. Daar kan je toch een aardig telefoontje voor kopen.
Wat de neuk... Gebruik je je telefoon dan om aan je laptop te hangen? Daar is het beperken van die limieten ook voor bedoeld. Ik heb net even gekeken en op mijn telefoon waar ik alleen mail op binnen krijg (privé en zakelijk) en gewoon wat surf heb ik in anderhalf jaar nog geen GB gehaald...
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:56:29 #104
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_85382887
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:50 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Wat de neuk... Gebruik je je telefoon dan om aan je laptop te hangen? Daar is het beperken van die limieten ook voor bedoeld. Ik heb net even gekeken en op mijn telefoon waar ik alleen mail op binnen krijg (privé en zakelijk) en gewoon wat surf heb ik in anderhalf jaar nog geen GB gehaald...
Wat maakt het uit waar je je telefoon voor gebruikt? Al zet je er een bittorrent op en shared de laatste ubuntucd's. Who cares? Onbeperkt is onbeperkt.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_85382942
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:56 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Wat maakt het uit waar je je telefoon voor gebruikt? Al zet je er een bittorrent op en shared de laatste ubuntucd's. Who cares? Onbeperkt is onbeperkt.
Lees dan maar even de voorwaarden door die je tekent bij je contract. Je mag je toestel niet gebruiken voor thetering.

Daar zijn andere abo's voor, zoals laptop zakelijk etc.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:59:12 #106
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_85382962
T-Mobile gaat in ieder geval niet mee met deze achteruitgang

http://www.spitsnieuws.nl(...)ernet_blijft_on.html
* I intend to live forever, so far so good! *
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:02:10 #107
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_85383038
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:58 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Lees dan maar even de voorwaarden door die je tekent bij je contract. Je mag je toestel niet gebruiken voor thetering.

Daar zijn andere abo's voor, zoals laptop zakelijk etc.
Dat is ook precies de reden dat ik geen mobiel internet abbo neem. Omdat die afzetters gaan bepalen wat je wel en niet mag doen.

Ik ga die link niet eens lezen (ik denk aan mijn hart) maar wat als ik een torrent client op mijn smartphone zet? Is dat wel toegestaan? En VoIP, mag dat wel? En/of msn met webcam?
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:05:08 #108
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_85383114
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:43 schreef Skv het volgende:
Die datalimiet van 250 MB :')
En dan ook nog volhouden dat bijna niemand dat haalt. :') De prutsers.
Er zijn nog genoeg mensen die geen internet gebruiken op hun telefoon en als je die mensen meeneemt in je berekening...
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:05:36 #109
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_85383130
Dan is het heel vervelend voor vodafone maar ik stap volgend jaar over.

Vuile kapitalisten!!
pi_85383417
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:02 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Dat is ook precies de reden dat ik geen mobiel internet abbo neem. Omdat die afzetters gaan bepalen wat je wel en niet mag doen.

Ik ga die link niet eens lezen (ik denk aan mijn hart) maar wat als ik een torrent client op mijn smartphone zet? Is dat wel toegestaan? En VoIP, mag dat wel? En/of msn met webcam?
Link is alleen verduidelijking van thetering :) niet de algemene voorwaarden ;)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:19:26 #111
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_85383488
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:17 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Link is alleen verduidelijking van thetering :) niet de algemene voorwaarden ;)
Ah ja, ik zie het. Het valt mee :P.
pi_85386923
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:56 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Juist, onbeperkt is onbeperkt en ik hoef dat ding niet aan mijn laptop te hangen om die 250 mb plus te halen. Voor tetering heb ik hem nog nooit gebruikt anders zou het verbruik nog velen malen hoger zijn. Gelukkig geeft T-mobile aan dat ze geen plannen hebben om aan het onbeperkt datalimiet te zitten. *O*

Ik denk serieus dat veel mensen hiervoor Vodafone en KPN gaan laten liggen.
pi_85387373
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:01 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

Juist, onbeperkt is onbeperkt en ik hoef dat ding niet aan mijn laptop te hangen om die 250 mb plus te halen.
Sterker nog, er hoeft maar een verkeerde app op je telefoon te staan die continu dingen overtrekt of Vodafone een rekenfoutje te maken en je krijgt een prachtige rekening aan het eind van de maand. En je hebt het met een telefoon toch echt lastiger om aannemelijk te maken dat jij daar geen gebruik van hebt gemaakt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_85387839
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:12 schreef Litpho het volgende:

[..]

Sterker nog, er hoeft maar een verkeerde app op je telefoon te staan die continu dingen overtrekt of Vodafone een rekenfoutje te maken en je krijgt een prachtige rekening aan het eind van de maand. En je hebt het met een telefoon toch echt lastiger om aannemelijk te maken dat jij daar geen gebruik van hebt gemaakt.
ja en hoorde nogal vaak om me heen 'ik haal wel aan het eind van het jaar een iPhone bij Vodafone'. Als er 1 telefoon is die veel datagebruik heeft is het de iPhone wel. Dan zit je zonder datalimiet toch echt wel met een probleem.
pi_85389675
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:59 schreef IkWilbert het volgende:
T-Mobile gaat in ieder geval niet mee met deze achteruitgang

http://www.spitsnieuws.nl(...)ernet_blijft_on.html
Die hoeven weinig te doen, 90% kan nog geen eens het internet op :') of is dat al weer over..
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
pi_85391408
tmobile gaat vooralsnog geen datalimiet instellen

http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/21328
just give a second thought
what if we don't get caught...
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:46:21 #117
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85391462
Dan blijft ik lekker bij T-mobiel.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_85391755
Dit is toch alleen maar om je limiet duidelijker te maken. Dan weet je in ieder geval waarom je rekening zo hoog is, nu geld de Fair use Policy daarvoor. Maar je weet niet echt hoe hoog je limiet daarbij is.
Op zaterdag 2 april 2011 21:19 schreef Harajuku. het volgende:
faaluser die leuk denkt te zijn dus negeer dat.
pi_85392635
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:46 schreef eleusis het volgende:
Dan blijft ik lekker bij T-mobiel.
ik ook. Ben toch wel redelijke verbruiker denk ik met streaming apps zoals Grooveshark, Spotify, wekkerradio (Sonio) en andere radio stream apps en soms YouTube. En daarnaast veel nieuws apps.

Dan maar wat minder bereik op afgelegen plekken met 3G of bellen maar in randstad waar ik woon is het prima. En prijs/dataverkeer/belminuten mooi zo. Ik heb 150bel+sms abo met iPhone 3GS voor 30 europ/mnd
pi_85393370
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:52 schreef bularax het volgende:
Dit is toch alleen maar om je limiet duidelijker te maken. Dan weet je in ieder geval waarom je rekening zo hoog is, nu geld de Fair use Policy daarvoor. Maar je weet niet echt hoe hoog je limiet daarbij is.
met FUP kan ik tenminste normaal internetten (MB of 300-400 gemiddeld per maand, incl YT video's)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')