Mijn abonnement kost normaliteit ¤29,50 p/m. Maar nu betaal ik door een actie maar ¤22,50 p/m. Mocht ik onder de nieuwe voorwaarden vallen, dan kan ik toch wel verwachten dat ik een 1GB limiet heb? Ik vind 250MB voor een abbonement van ¤26,50 p/m trouwens al belachelijk laagquote:Klanten die een 'Bel+SMS+Web'-abonnement voor 26,50 euro per maand afsluiten, krijgen een datalimiet van 250MB. Bij alle duurdere abonnementen geldt een datalimiet van 1GB.
als ik hun was zou ik dat zo houden. Internet wordt steeds populairder en men wil toch besparen op kosten denk ik.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 01:18 schreef dutch-mamma het volgende:
Tmobile doet nog steeds onbeperkt internet, maar hoe lang nog?
Tegenwoordig wel, maar vroeger betaalde je voor 'gewoon' internet ook eerst telefoontikken, en later als je over je limiet heen zat een prijs per mb. De fair use policies kwamen later pas. Apart dat mobiel internet nu precies andersom evolueert.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:40 schreef Apotheose het volgende:
[..]
als ik hun was zou ik dat zo houden. Internet wordt steeds populairder en men wil toch besparen op kosten denk ik.Voor gewoon internet bepaal je toch ook een vast bedrag? Ga je toch ook niet voor 250mb betalen ofzo. Of zit ik nu verkeerd? Ik heb altijd een rekening van vast bedrag en zit 24/7 (bij wijze van) op internet....
De spijker op z'n kop...!quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:52 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Tegenwoordig wel, maar vroeger betaalde je voor 'gewoon' internet ook eerst telefoontikken, en later als je over je limiet heen zat een prijs per mb. De fair use policies kwamen later pas. Apart dat mobiel internet nu precies andersom evolueert.
beetje youtube, full screen internetten (geen gare mobile sites)quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:37 schreef Re het volgende:
Wat moet je trouwens allemaal binnenhalen dat je 1 gig per maand verbruikt, buiten al je wifi momenten dan he
in nl hebben alleen pauper providers datalimieten gehanteerd...quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:52 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Tegenwoordig wel, maar vroeger betaalde je voor 'gewoon' internet ook eerst telefoontikken, en later als je over je limiet heen zat een prijs per mb. De fair use policies kwamen later pas. Apart dat mobiel internet nu precies andersom evolueert.
Wat de neuk... Gebruik je je telefoon dan om aan je laptop te hangen? Daar is het beperken van die limieten ook voor bedoeld. Ik heb net even gekeken en op mijn telefoon waar ik alleen mail op binnen krijg (privé en zakelijk) en gewoon wat surf heb ik in anderhalf jaar nog geen GB gehaald...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:34 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Vodafone heeft bekend gemaakt dat ze het onbeperkte internet voor een vast bedrag opheffen. Ik zit momenteel bij T-mobile dus ik heb er nog geen last van maar stel dat zij hier ook in meegaan. Dan zou ik er de komende twee jaar nog geen last van hebben want het geld dan voor nieuwe abonnees of verlengers
Wat ik me nu dus afvraag is als je abo aloopt en je mag weer verlengen, zou het dan niet beter zijn om gewoon je abo door te laten lopen en een toestel los te kopen? Aangezien de datalimiet nu bij Vodafone op 250 mb per maand staat en voor elke gig 10 euro betaald moet worden.
Even een eigen berekening:
Ik keek net even op de datateller op mijn telefoon en ik zat binnen twee dagen al over die limiet heen. Als je dat dan maal 15 zou doen krijg je gemiddeld op 5 gig zitten. Dit houdt in dat je 50 euro per maand bij zou moeten betalen wat op jaarbasis 600 euro is. Daar kan je toch een aardig telefoontje voor kopen.
Wat maakt het uit waar je je telefoon voor gebruikt? Al zet je er een bittorrent op en shared de laatste ubuntucd's. Who cares? Onbeperkt is onbeperkt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:50 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Wat de neuk... Gebruik je je telefoon dan om aan je laptop te hangen? Daar is het beperken van die limieten ook voor bedoeld. Ik heb net even gekeken en op mijn telefoon waar ik alleen mail op binnen krijg (privé en zakelijk) en gewoon wat surf heb ik in anderhalf jaar nog geen GB gehaald...
Lees dan maar even de voorwaarden door die je tekent bij je contract. Je mag je toestel niet gebruiken voor thetering.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:56 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Wat maakt het uit waar je je telefoon voor gebruikt? Al zet je er een bittorrent op en shared de laatste ubuntucd's. Who cares? Onbeperkt is onbeperkt.
Dat is ook precies de reden dat ik geen mobiel internet abbo neem. Omdat die afzetters gaan bepalen wat je wel en niet mag doen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:58 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Lees dan maar even de voorwaarden door die je tekent bij je contract. Je mag je toestel niet gebruiken voor thetering.
Daar zijn andere abo's voor, zoals laptop zakelijk etc.
Er zijn nog genoeg mensen die geen internet gebruiken op hun telefoon en als je die mensen meeneemt in je berekening...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:43 schreef Skv het volgende:
Die datalimiet van 250 MB
En dan ook nog volhouden dat bijna niemand dat haalt.De prutsers.
Link is alleen verduidelijking van theteringquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:02 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Dat is ook precies de reden dat ik geen mobiel internet abbo neem. Omdat die afzetters gaan bepalen wat je wel en niet mag doen.
Ik ga die link niet eens lezen (ik denk aan mijn hart) maar wat als ik een torrent client op mijn smartphone zet? Is dat wel toegestaan? En VoIP, mag dat wel? En/of msn met webcam?
Ah ja, ik zie het. Het valt meequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:17 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Link is alleen verduidelijking van theteringniet de algemene voorwaarden
Juist, onbeperkt is onbeperkt en ik hoef dat ding niet aan mijn laptop te hangen om die 250 mb plus te halen. Voor tetering heb ik hem nog nooit gebruikt anders zou het verbruik nog velen malen hoger zijn. Gelukkig geeft T-mobile aan dat ze geen plannen hebben om aan het onbeperkt datalimiet te zitten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:56 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Wat maakt het uit waar je je telefoon voor gebruikt? Al zet je er een bittorrent op en shared de laatste ubuntucd's. Who cares? Onbeperkt is onbeperkt.
Sterker nog, er hoeft maar een verkeerde app op je telefoon te staan die continu dingen overtrekt of Vodafone een rekenfoutje te maken en je krijgt een prachtige rekening aan het eind van de maand. En je hebt het met een telefoon toch echt lastiger om aannemelijk te maken dat jij daar geen gebruik van hebt gemaakt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:01 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Juist, onbeperkt is onbeperkt en ik hoef dat ding niet aan mijn laptop te hangen om die 250 mb plus te halen.
ja en hoorde nogal vaak om me heen 'ik haal wel aan het eind van het jaar een iPhone bij Vodafone'. Als er 1 telefoon is die veel datagebruik heeft is het de iPhone wel. Dan zit je zonder datalimiet toch echt wel met een probleem.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
Sterker nog, er hoeft maar een verkeerde app op je telefoon te staan die continu dingen overtrekt of Vodafone een rekenfoutje te maken en je krijgt een prachtige rekening aan het eind van de maand. En je hebt het met een telefoon toch echt lastiger om aannemelijk te maken dat jij daar geen gebruik van hebt gemaakt.
Die hoeven weinig te doen, 90% kan nog geen eens het internet opquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:59 schreef IkWilbert het volgende:
T-Mobile gaat in ieder geval niet mee met deze achteruitgang
http://www.spitsnieuws.nl(...)ernet_blijft_on.html
ik ook. Ben toch wel redelijke verbruiker denk ik met streaming apps zoals Grooveshark, Spotify, wekkerradio (Sonio) en andere radio stream apps en soms YouTube. En daarnaast veel nieuws apps.quote:
met FUP kan ik tenminste normaal internetten (MB of 300-400 gemiddeld per maand, incl YT video's)quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:52 schreef bularax het volgende:
Dit is toch alleen maar om je limiet duidelijker te maken. Dan weet je in ieder geval waarom je rekening zo hoog is, nu geld de Fair use Policy daarvoor. Maar je weet niet echt hoe hoog je limiet daarbij is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |