abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85092647
Waar het om gaat:
Twee huizenblokken verwijderd van waar ooit de Twin Towers stonden, mag een islamitisch centrum van 13 verdiepingen met daarin onder andere een moskee gebouwd gaan worden. Volgens voorstanders is het een uiting van de vrijheid van religie en toont het het onderscheid tussen de radicale en de gematigde/'normale' islam; volgens de tegenstanders is het een schandalige provocatie.

Onder de tegenstanders is Geert Wilders, die op 11 september 2010 een protest tegen de bouw van de moskee zal bijwonen en er ook zal spreken. Eerder was er nog wat rumoer over een mogelijke Nederlandse bijdrage aan de bouw, maar dat gerucht werd snel weer ontkracht.

Achtergronden
Het nieuws:
quote:
Wilders bij moskeeprotest Ground Zero
(Novum) - PVV-leider Geert Wilders is op 11 september in NewYork, waar hij zal spreken tijdens een demonstratie tegen de bouw van een moskee nabij Ground Zero. Dat laat zijn woordvoerder vrijdag weten.

De demonstratie is georganiseerd door Stop Islamization Of America en vindt plaats vlakbij de plek waar op 11 september 2001 de aanslag werd gepleegd op de WTC-torens. Andere sprekers zijn de Republikeinse politicus Newt Gingrich en nabestaanden.

Wilders strijdt al langer tegen de bouw van het moskeecomplex, waarvoor het stadsbestuur van New York toestemming heeft gegeven. Hij vindt het 'absurd' dat bij Ground Zero een moskee wordt gebouwd, vlakbij de plaats 'waar de islam de ergste misdaad van de afgelopen jaren pleegde'. Dat is een belediging voor de duizenden slachtoffers en hun nabestaanden, aldus de PVV-leider.

Eerder stelde hij vragen over de Nederlandse vermeende betrokkenheid bij het project. Nederland zou een miljoen euro subsidie hebben gegeven aan de Amerikaanse moslimorganisatie Asma. Volgens de PVV is deze organisatie betrokken bij de bouw van de moskee, maar het kabinet ontkent dat.
Bron: MSN Nieuws / Novum

Locatie van de moskee ten opzichte van Ground Zero (in de cirkel de locatie van de moskee, de 'krater' daaronder is Ground Zero):

Bron: Wikipedia / National Oceanic and Atmospheric Administration

Nuttige links:
Cordobainitiative.org - website van de organisatie die de moskee wil bouwen over het project
Wiki: Cordoba House - artikel in de Engelstalige Wikipedia over het project

Vorig topic
Wilders bij moskeeprotest Ground Zero

Laatste post:
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 10:37 schreef VancouverFan het volgende:
In de Volkskrant van vandaag een artikel hierover. Daarin ook een onderzoek uit Amerika waaruit blijkt dat moskeeën daar juist veel doen om extremisme tegen te gaan.

Lekker handig om zulke projecten dan tegen te werken en juist meer bodem geven voor extremisme.
Hier verder...
Wie dit leest is alfabeet.
  † In Memoriam † dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:58:52 #2
137949 Disana
pi_85092895
Bedankt voor de neutrale en informatieve OP.
pi_85093145
Ik snap het sowieso niet... wanneer zoiets bedacht word weet je dat je een confrontatie aangaat. Waarom zou je die confrontatie niet gewoon voorkomen door die moskee een km of twee verderop te plaatsen. Dan had niemand gezeurd.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:05:39 #4
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_85093216
Ik heb het vorige topic nog niet gelezen. Maar Wilders is volgens mij tegen elke bouw van een nieuwe moskee.

Ik vraag me ook af in een straal van hoeveel meter het niet mag volgens de gemiddelde tegenstander. Op 500 m afstand mag dat centrum er wel komen?
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:12:13 #5
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_85093526
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:04 schreef Fes1-2 het volgende:
Ik snap het sowieso niet... wanneer zoiets bedacht word weet je dat je een confrontatie aangaat. Waarom zou je die confrontatie niet gewoon voorkomen door die moskee een km of twee verderop te plaatsen. Dan had niemand gezeurd.
Achthonderd meter verderop is niet ver genoeg? Bovendien: De islam is niet in de Twin Towers gevlogen, dat hebben individuele moslims gedaan. Waar doet iedereen zo moeilijk over.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_85093653
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:04 schreef Fes1-2 het volgende:
Twee huizenblokken verder is toch ook een eindje ervandaan? Het is niet, zoals het soms in de media gebracht wordt, óp Ground Zero. In die twee huizenblokken staat van alles, New York is een drukke en volle stad. Waarom is dit dan wel een probleem, en twee kilometer (of hoever je de grens ook wil gaan leggen) niet?

Overigens denk ik dat er sowieso geklaag was gekomen, alleen is er nu nog de factor 9/11 bijgekomen. Ik vind het triest hoe veel Amerikanen 9/11, dat door henzelf ook behoorlijk is uitgebuit, hier misbruiken voor goedkoop anti-islam-sentiment.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_85094064
Wordt een aanslag van de IRA ook verbonden met alle katholieken?
Zo van: hier is een aanslag geweest van de katholieke IRA. Nu mag hier geen katholieke kerk komen. Vroeger hebben de (Deense) Vikingen Dorestad (bij Wijk bij Duurstede) geterroriseerd en geplunderd. Mag daar nu geen Deense Dog-hok meer staan?
Trouwens: Geert Wilders hoort niet tot de direct gedupeerden. Hoe denken de direct gedupeerden erover? Voorstanders van de moskee kunnen net zo goed getraumatiseerd worden als de moskee verplaatst wordt vanwege de link aanslag - islam.
Hoe liggen de emoties / meningen van de direct gedupeerden. En wie zijn de direct gedupeerden?

Bovendien is dit dé mogelijkheid om de morele verhevenheid boven Al Qaeda en Bin Laden te bewijzen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_85094179
Leeft de komst van Wilders in de VS ook nog een beetje?

Kan via Google niet echt iets vinden op sites van Amerikaanse kranten.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:34:22 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_85094467
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:26 schreef DroogDok het volgende:

Welnee, de komst van Wilders wordt niet eens genoemd op de frontpage van de website van de organisatie die hem uitnodigt: www.sioaonline.com
pi_85095096
quote:

Het nieuws van de gewone pers omtrent Wilders betreft de algemene NL politiek.

http://www.nytimes.com/2010/08/06/world/europe/06dutch.html

Er wordt alleen wat gemeld in..

Een amerikaanse anti-moskee site:

http://atlasshrugs2000.ty(...)ero-mega-mosque.html

Een (zo te zien NieuwZeelandse) anti islam site.
http://newstime.co.nz/gee(...)und-zero-mosque.html

Maar de hele happening van "Mr Wilders goes to New York" is voornamelijk een issue binnen de anti-islam-scene, de persoonlijke internationale fan-club van Geert.

De CDA-nestors kunnen gerust zijn:
Ik denk dat de wereld de Hollandse kaas nog wel lust na 11 september.
;)
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:55:52 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_85095456
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De CDA-nestors kunnen gerust zijn:
Ik denk dat de wereld de Hollandse kaas nog wel lust na 11 september.
;)
Dat hangt af van wat ie gaat zeggen he? ;)
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:03:15 #12
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_85095845
In Amerika heeft men Wilders juist hoog in het vaandel, niet voor niets wordt hij gesponsord door die lui. En ware het niet dat WIlders samen met andere prominenten mensen zoals Palin etc gaat speechen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:04:38 #13
104871 remlof
Europees federalist
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:12:25 #14
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_85096291
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:04 schreef remlof het volgende:
Palin _O-
Lach maar, het zou zo maar kunnen dat zij met haar ''tea party'' president wordt. Wat ga je doen? Je lul opvreten dan, tenminste als je Wilders al soooo errrug vindt..
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:12:47 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_85096311
Zeker de helft van de mensen die blindelings tegen zijn (niet perse hier op fok!, maar in het algemeen) stelt zich een traditionele moskee voor met minaretten OP ground zero. Als je over 10 jaar diezelfde mensen laat rondlopen daar (en groundzero is zelf ook weer volledig opgebouwd) en je vraagt of ze er zo'n last van hebben dan zeggen ze: "welke moskee?", dan wijs je naar een groot glazen gebouw en dan zeggen ze 'oh...' en men loopt verder.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:14:20 #16
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_85096372
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Lach maar, het zou zo maar kunnen dat zij met haar ''tea party'' president wordt. Wat ga je doen? Je lul opvreten dan, tenminste als je Wilders al soooo errrug vindt..
Lul niet, Palin is een lachertje net zoals die hele teaparty. _O- Toen ik in Amerika woonde was mijn gastgezin daar fokking Republikeins en zelfs zij hadden de pest aan Palin. _O-
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:16:36 #17
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_85096469
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:14 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Lul niet, Palin is een lachertje net zoals die hele teaparty. _O- Toen ik in Amerika woonde was mijn gastgezin daar fokking Republikeins en zelfs zij hadden de pest aan Palin. _O-
Men sluit het ab-so-luut niet uit dat zij mogelijk president wordt, al zou Mc cain meer kans hebben mits hij zich opnieuw kandidaat stelt.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:20:19 #18
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_85096623
quote:

Enorm!

Wie?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:24:38 #19
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_85096777
kan iemand me uitleggen wat nou precies het probleem is?
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:47:25 #20
104871 remlof
Europees federalist
pi_85097590
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

MenFOXnews sluit het ab-so-luut niet uit dat zij mogelijk president wordt, al zou Mc cain meer kans hebben mits hij zich opnieuw kandidaat stelt.
:')
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:50:51 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_85097759
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wordt een aanslag van de IRA ook verbonden met alle katholieken?
Ja, wel in Noord-Ierland.

ik bedoel, deze mensen doen toch ook niets verkeerd?

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:52:57 #22
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_85097858
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:47 schreef remlof het volgende:

[..]

huh?
  † In Memoriam † dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:10:46 #23
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_85098740
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 10:25 schreef Mutant01 het volgende:

[Cordoba Initiative (CI) aims to achieve a tipping point in Muslim-West relations within the next decade, steering the world back to the course of mutual recognition and respect and away from heightened tensions.]

O MIJN GOD!!!!!!!!!
Duidelijk. Dit vredelievende initiatief van moslims moet door de hardliners met alle moeite de grond in gestampt worden, als deze moslims slagen in hun doelstellingen verliezen deze haviken steeds meer gehoor en worden ze ontmaskerd als de oorlogshitsers die ze zijn.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  † In Memoriam † dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:12:00 #24
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_85098799
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

menFOXnews sluit het ab-so-luut niet uit dat zij mogelijk president wordt, al zou Mc cain meer kans hebben mits hij zich opnieuw kandidaat stelt hij dan nog niet té dement is.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_85100107
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:24 schreef inZanity het volgende:
kan iemand me uitleggen wat nou precies het probleem is?
In welke zin bedoel je?
Ingekorte beschrijving:
Bij de plek van 9/11, waar de Twin Towers verwoest zijn, wat wordt beschouwd als de grootste misdaad van de islam wordt een moskee gebouwd. Alle Islamhaters (waaronder Wildersstemmers) vinden dat niet kunnen en gaan protesteren.

Als ze er nou last van hadden (geluidsoverlast of dat t een heel lelijk gebouw was en uitzicht bedierf) kon ik me nog wel voorstellen dat er geprotesteerd wordt. Dit is gewoon een actie Islamhaten. Wat boeit het jou nou als er een paar moslims naar de moskee gaan? Iedereen maakt zich er druk over, je leven gaat toch niet kapot als daar een moskee wordt gebouwd?

''Kijk, dit stuk is gebombadeerd door de Duitse Nazi's, nu mag er geen Duits bier verkocht worden!!'' :{
pi_85102352
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja, wel in Noord-Ierland.

ik bedoel, deze mensen doen toch ook niets verkeerd?

[ afbeelding ]
Niet direct. Alleen zorgen dit soort Ian Paisley-types er wel voor dat de polarisatie in stand wordt gehouden. De haviken blijven de dienst uitmaken. De road to peace (want 't is ook een blauwdruk voor het Midden Oosten conflict) is juist als 1 van de partijen de grootmoedigheid heeft om niet op dezelfde manier te reageren als de ander doet.
De bouw van een moskee op 2 km afstand van Ground Zero is juist zo'n gebaar.
Er zijn op dat gebied veel meer mogelijkheden: Ik zag ook dat er overstromingen waren in Pakistan. Zou 't niet een idee zijn om 10% van de kosten die de VS (en de rest vd wereld) uitgeeft aan de militaire aanwezigheid in Irak en Afghanistan, te besteden aan hulp voor de gedupeerden. Dan creeer je wellicht goodwill bij deze arme potentiële Islam-fanatici, en haal je Bin Laden de wind uit de zeilen. Je kunt met hulp heel creatief infiltreren in probleemgebieden en te weten komen hoe mensen daar denken en in een vroeg stadium terreur in de kiem smoren.
Of dwaal ik nu af richting de geitenwollensokkenla uit de 70'er jaren. Misschien:
Maar ik mis soms wel eens wat naïeve flower-power-ideëen.
;)
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:30:27 #27
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_85102568
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:03 schreef phpmystyle het volgende:
In Amerika heeft men Wilders juist hoog in het vaandel, niet voor niets wordt hij gesponsord door die lui. En ware het niet dat WIlders samen met andere prominenten mensen zoals Palin etc gaat speechen.
Die speeches zijn elke keer weer hilarisch. Of eigenlijk ook vrij pijnlijk voor de arme vrouw.

Sarah Palin 'refudiates' critics. :D !
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_85102641
Volgens Geenstijl wil iemand een gaybar naast de moskee bouwen.
pi_85102931
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:30 schreef popolon het volgende:

[..]

Die speeches zijn elke keer weer hilarisch. Of eigenlijk ook vrij pijnlijk voor de arme vrouw.

Sarah Palin 'refudiates' critics. :D !
Wat bedoelde ze precies met refudiation. Op google wordt bij dit woord uitsluitend naar Palin gelinkt.
Is dit net zo'n verspreking als er een keer was na de moord op Pim Fortuyn.
Toen zij een mevrouw (een Pim Fortuyn-fan):
De allochtonen mogen blijven als ze maar intrigeren.
Ze bedoelde waarschijnlijk integreren.

Of misschien hebben moslima's het intrigeren letterlijk genomen door mbv een burka eens voor flink wat intrige te zorgen.
Dan zijn al die burka's dus veroorzaakt door deze Rotterdamse mevrouw. Maar ja: probeer daar de gemiddelde PVV-limbo maar eens van te overtuigen.
;)
pi_85103062
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:32 schreef IHVK het volgende:
http://www.mediaite.com/t(...)-to-islamic-gay-men/

Lol. Benieuwd hoe hierop gereageerd wordt.
pi_85103192
quote:
Heb je de bron gelezen waarnaar verwezen wordt :')? Zulke dikke, domme satire lees je zelden.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_85103205
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:42 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Mooi man.. nu nog een paar kerken en synagoges in het tolerante Saudi Arabie en deze discussie kan gesloten worden.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:50:14 #33
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_85103409
quote:
En dat is natuurlijk geen provocatie. Ik lach me overigens een stuip als dat centrum vervolgens die gaybar totaal negeert en dus laat zien, volwassener te zijn dan al die poeha-roepers over een islamitisch centrum op een paar 100(!) meter afstand van Ground Zero.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_85103437
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:42 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Tsja, als de niet-moslims het moeten accepteren dat er 200 meter (!?) naast Ground Zero een moskee komt, is het natuurlijk logisch dat de moslims het moeten accepteren dat er pal naast de moskee (dus zeg maar 1 meter verder) een gay-bar komt.
Het komt er dus op neer dat de tenen van de niet-moslims 200 keer langer mogen zijn dan die van de moslims.
pi_85103476
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik lach me overigens een stuip als dat centrum vervolgens die gaybar totaal negeert en dus laat zien, volwassener te zijn dan al die poeha-roepers over een islamitisch centrum op een paar 100(!) meter afstand van Ground Zero.
Inderdaad, als. Ze doen het niet. Negeren dat is. :)
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:53:41 #36
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_85103557
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En dat is natuurlijk geen provocatie. Ik lach me overigens een stuip als dat centrum vervolgens die gaybar totaal negeert en dus laat zien, volwassener te zijn dan al die poeha-roepers over een islamitisch centrum op een paar 100(!) meter afstand van Ground Zero.
De meeste moslims staan niet bekend om hun tolerantie, dus waarschijnlijk niet. :')
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_85103568
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Tsja, als de niet-moslims het moeten accepteren dat er 200 meter (!?) naast Ground Zero een moskee komt, is het natuurlijk logisch dat de moslims het moeten accepteren dat er pal naast de moskee (dus zeg maar 1 meter verder) een gay-bar komt.
Het komt er dus op neer dat de tenen van de niet-moslims 200 keer langer mogen zijn dan die van de moslims.
Nah, de moslims waren vol van "bruggen bouwen". Dus kunnen ze die afmetingen met gemak naast zich neerleggen.
pi_85103644
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:51 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Inderdaad, als. Ze doen het niet. Negeren dat is. :)
Wie is "ze"? bron??
Of zijn er sommige moslims die hier moeite mee hebben. Net zoals je sommige islamofoben hebt die moeite met de moskee hebben.
Lekker generaliseren, en lekker jij-bakken. Nou als jij dit, dan ik dat.
Pas maar op dat kleuterleidster Palin hier van hoort.
Dan krijg je flinke pets, en dat doet best "au".
pi_85103805
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:53 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Nah, de moslims waren vol van "bruggen bouwen". Dus kunnen ze die afmetingen met gemak naast zich neerleggen.
"...de moslims..."
"Dus kunnen ze..."

Het generalisatie-onkruid schijnt onuitroeibaar te zijn...
zucht
:O
pi_85103826
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wie is "ze"? bron??
Of zijn er sommige moslims die hier moeite mee hebben. Net zoals je sommige islamofoben hebt die moeite met de moskee hebben.
Lekker generaliseren, en lekker jij-bakken. Nou als jij dit, dan ik dat.
Pas maar op dat kleuterleidster Palin hier van hoort.
Dan krijg je flinke pets, en dat doet best "au".
Verleden leert ons dat de tolerantie van moslims bij het nulpunt ligt.
Je mag het negeren, of wegwuiven, maar het is zo zinloos. Je grappige post ten spijt.
pi_85103903
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:53 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

De meeste moslims staan niet bekend om hun tolerantie, dus waarschijnlijk niet. :')
... de meeste moslims....
Over welk percentage hebben we het.
Welk onderzoek onderbouwt dit percentage?
In hoeverre verschilt dit percentage met vergelijkbare onderzoeken onder niet-moslims?

Ik wacht af.....

;)
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:01:00 #42
66444 Lord_Vetinari
pi_85103943
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:58 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Verleden leert ons dat de tolerantie van moslims bij het nulpunt ligt.
Je mag het negeren, of wegwuiven, maar het is zo zinloos. Je grappige post ten spijt.
Het verleden leert ons ook dat de overstap van demagogie naar haat een redelijk kleine is. Men begint met het generaliseren van een bevolkingsgroep en de volgende stappen zijn erg makkelijk te zetten...
pi_85103999
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het verleden leert ons ook dat de overstap van demagogie naar haat een redelijk kleine is. Men begint met het generaliseren van een bevolkingsgroep en de volgende stappen zijn erg makkelijk te zetten...
Klopt. Dat zag en zie je veel bij moslims met hun vooroordeel over het westen en de ongelovigen.
Dank voor uw steun in deze.
  Redactie Frontpage dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:03:41 #44
145738 superworm
is erbij
pi_85104069
Als er ook maar de minste of geringste twijfel is of dit een goed idee is, zouden families als de Morgans en Rockefellers, die half Manhattan in bezit hebben, daar dan geen vuist tegen maken?

Verder is dit verbieden, je verlagen tot het niveau van een Saoedi-Arabië. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, en voor daden van eenlingen kun je niet de hele groep bestraffen. Daar hebben we in het verleden al zat mot mee gehad.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:03:55 #45
66444 Lord_Vetinari
pi_85104080
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:02 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Klopt. Dat zag en zie je veel bij moslims met hun vooroordeel over het westen en de ongelovigen.
Dank voor uw steun in deze.
Het is geen monopolie van de moslims. Verre van zelfs. Als je je echt zou verdiepen in de geschiedenis in plaats van de one-liners van Wilders c.s. voor zoete koek te slikken, zou je weten, dat er meer intolerantie in het christelijke westen heerste dan in het islamitische deel van de wereld.
pi_85104102
Nounou, wat een provocatie zeg. Kan iemand me uitleggen waar de provocatielijn precies ligt? Lower Manhattan? Heel Manhattan? Heel New York?

Toespraak van Mike Bloomberg, de burgemeester van New York:
http://www.mikebloomberg.(...)CA2-FB24F2BA115AF739

Excerpt:
quote:
“This morning, the City’s Landmark Preservation Commission unanimously voted not to extend landmark status to the building on Park Place where the mosque and community center are planned. The decision was based solely on the fact that there was little architectural significance to the building. But with or without landmark designation, there is nothing in the law that would prevent the owners from opening a mosque within the existing building. The simple fact is this building is private property, and the owners have a right to use the building as a house of worship.

“The government has no right whatsoever to deny that right – and if it were tried, the courts would almost certainly strike it down as a violation of the U.S. Constitution. Whatever you may think of the proposed mosque and community center, lost in the heat of the debate has been a basic question – should government attempt to deny private citizens the right to build a house of worship on private property based on their particular religion? That may happen in other countries, but we should never allow it to happen here. This nation was founded on the principle that the government must never choose between religions, or favor one over another.

“The World Trade Center Site will forever hold a special place in our City, in our hearts. But we would be untrue to the best part of ourselves – and who we are as New Yorkers and Americans – if we said ‘no’ to a mosque in Lower Manhattan.

“Let us not forget that Muslims were among those murdered on 9/11 and that our Muslim neighbors grieved with us as New Yorkers and as Americans. We would betray our values – and play into our enemies’ hands – if we were to treat Muslims differently than anyone else. In fact, to cave to popular sentiment would be to hand a victory to the terrorists – and we should not stand for that.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  Redactie Frontpage dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:04:57 #47
145738 superworm
is erbij
pi_85104131
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

"...de moslims..."
"Dus kunnen ze..."

Het generalisatie-onkruid schijnt onuitroeibaar te zijn...
zucht
:O
Erg griezelig, zeker als je net als ik net een boek van 900 pagina's vanuit het standpunt van een SS'er hebt gelezen. Het gaat zó verdomd makkelijk van over 1 kam scheren naar uitsluiten en verder.
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:05:49 #48
145738 superworm
is erbij
pi_85104163
Bloomberg heeft 100 procent gelijk :)
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:06:09 #49
66444 Lord_Vetinari
pi_85104182
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:04 schreef superworm het volgende:

[..]

Erg griezelig, zeker als je net als ik net een boek van 900 pagina's vanuit het standpunt van een SS'er hebt gelezen. Het gaat zó verdomd makkelijk van over 1 kam scheren naar uitsluiten en verder.
My point exactly.
  Redactie Frontpage dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:06:28 #50
145738 superworm
is erbij
pi_85104196
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het is geen monopolie van de moslims. Verre van zelfs. Als je je echt zou verdiepen in de geschiedenis in plaats van de one-liners van Wilders c.s. voor zoete koek te slikken, zou je weten, dat er meer intolerantie in het christelijke westen heerste dan in het islamitische deel van de wereld.
Juist.

http://en.wikipedia.org/wiki/Roman_Ghetto
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:06:33 #51
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_85104203
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:00 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

... de meeste moslims....
Over welk percentage hebben we het.
Welk onderzoek onderbouwt dit percentage?
In hoeverre verschilt dit percentage met vergelijkbare onderzoeken onder niet-moslims?

Ik wacht af.....

;)
Cijfers heb ik niet. Maar kom nou, doe alsjeblieft niet zo naïef. Er zijn ongelofelijk veel radicale moslims, alleen in Nederland al. Haat tegen homo's, Joden, andersdenkenden. En je vindt dat soort mensen ook onder niet gelovigen, natuurlijk. Maar veel minder. Het komt allemaal door dat verdomde religie, dat vergiftigt mensen.
pi_85104241
quote:

[..]

Voor mijn hekel aan religie, islam in het bijzonder, heb ik geen Wilders nodig.
Of lukt het je gewoon niet zonder Wilders om mij aan te vallen? Heb je dat echt nodig? Best wel arm dan.
  Redactie Frontpage dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:08:11 #53
145738 superworm
is erbij
pi_85104272
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:06 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Cijfers heb ik niet. Maar kom nou, doe alsjeblieft niet zo naïef. Er zijn ongelofelijk veel radicale moslims, alleen in Nederland al. Haat tegen homo's, Joden, andersdenkenden. En je vindt dat soort mensen ook onder niet gelovigen, natuurlijk. Maar veel minder. Het komt allemaal door dat verdomde religie, dat vergiftigt mensen.
Ik heb een idee. Waarom verbannen we ze niet allemaal naar Madagaskar, daar heeft niemand er last van!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:08:43 #54
145738 superworm
is erbij
pi_85104294
quote:

[..]

Het komt allemaal door dat verdomde religie, dat vergiftigt mensen.
Oh ja joh? Sinds wanneer zijn communisme, fascisme en nationaalsocialisme religies? Mensen zijn tot alle goeds, maar ook alle slechts in staat. Het wijten aan een ideologie of religie is een zwaktebod, een plakkertje om alles goed te praten.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_85104311
quote:

[..]

Hij heeft zelf ook geen cijfers voor zijn gebulder hoor. Maar links kan niet zonder te vragen om cijfers.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:09:37 #56
66444 Lord_Vetinari
pi_85104334
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:08 schreef superworm het volgende:

[..]

Ik heb een idee. Waarom verbannen we ze niet allemaal naar Madagaskar, daar heeft niemand er last van!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet echt een origineel idee, hoor ;)
pi_85104350
quote:

[..]

Oh ja joh? Sinds wanneer zijn communisme, fascisme en nationaalsocialisme religies? Mensen zijn tot alle goeds, maar ook alle slechts in staat. Het wijten aan een ideologie of religie is een zwaktebod, een plakkertje om alles goed te praten.
De voorbeelden die je aanhaalt vertonen in ruimere zin van het woord wel degelijk religieuze trekjes.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  Redactie Frontpage dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:10:10 #58
145738 superworm
is erbij
pi_85104356
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Niet echt een origineel idee, hoor ;)
En als de Britten dwars zitten kunnen we ze altijd nog... ergens anders heen sturen... ehm... iemand een eindoplossing?
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:10:29 #59
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_85104368
quote:

[..]

SPOILER
Eh ja als jij dat wilt, moet je dat vooral doen. :')
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:11:10 #60
66444 Lord_Vetinari
pi_85104397
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:10 schreef superworm het volgende:

[..]

En als de Britten dwars zitten kunnen we ze altijd nog... ergens anders heen sturen... ehm... iemand een eindoplossing?
Verticale emigratie, wellicht?
  Redactie Frontpage dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:11:20 #61
145738 superworm
is erbij
pi_85104405
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:10 schreef cultheld het volgende:

[..]

De voorbeelden die je aanhaalt vertonen in ruimere zin van het woord wel degelijk religieuze trekjes.
In ruimere zin van het woord vertoont elke politieke stroming iets religieus, van de aluhoedjes tot de Groenlinksers en alles wat er tussenin zit.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_85104455
quote:

[..]

Heerste, dat zou best kunnen ja.
  Redactie Frontpage dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:12:26 #63
145738 superworm
is erbij
pi_85104463
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Verticale emigratie, wellicht?
Het is overigens frappant dat de Endlösung pas jaren en jaren na het Madagaskar-idee werd geopperd. Pas halverwege 1942 kwamen de kampen echt op gang.
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:13:05 #64
145738 superworm
is erbij
pi_85104498
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:12 schreef Arctic_Warrior het volgende:

[..]

Lees dit topic even door, vervang overal waar "moslims" en "islam" staat die woorden voor "joden" en "jodendom", en je ziet hoe tolerant we tegenwoordig zijn :)
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_85104537
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:11 schreef superworm het volgende:

[..]

In ruimere zin van het woord vertoont elke politieke stroming iets religieus, van de aluhoedjes tot de Groenlinksers en alles wat er tussenin zit.
Er bestaat nogal een groot verschil tussen de drijfveer van de gemiddelde GL-stemmer en die van de gemiddelde Hitler-adept tijdens de late jaren '30.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:14:15 #66
66444 Lord_Vetinari
pi_85104552
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:12 schreef superworm het volgende:

[..]

Het is overigens frappant dat de Endlösung pas jaren en jaren na het Madagaskar-idee werd geopperd. Pas halverwege 1942 kwamen de kampen echt op gang.
Nee hoor, tot niet al te lang voor de Wannsee conferentie werd serieus gedacht over Madagaskar, maar ook Zuid-Amerika (Guyana, meen ik). De tijd tussen het definitief afsluiten van de horizontale emigratie en de daadwerkelijke implementatie van de verticale variant was heus niet zo lang.
pi_85104558
quote:

[..]

Nu zijn de terroristen in meerderheid de moslims. Tijdens de kruistochten waren de Christenen de grote boosdoeners. Iedere periode kent zijn eigen schoften. Over de hele linie genomen zijn de moslims echt niet de kampioenen in de terreur. Het heeft ook niets met religie te maken. Atheistische/niet-religieuze ideologieën als communisme en nazisme hebben ook ontelbare slachtoffers gemaakt. Door alles over 1 kam te scheren voedt je de haviken in de verschillende kampen.
pi_85104598
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:13 schreef superworm het volgende:

[..]

Lees dit topic even door, vervang overal waar "moslims" en "islam" staat die woorden voor "joden" en "jodendom", en je ziet hoe tolerant we tegenwoordig zijn :)
Ja, heel erg allemaal, maar dat is natuurlijk niet vergelijkbaar met hoe Christenen, afvalligen, vrouwen, homo's enzovoorts worden 'getolereerd' in de Islamitsche wereld vandaag de dag.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:15:21 #69
66444 Lord_Vetinari
pi_85104610
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:12 schreef Arctic_Warrior het volgende:

[..]

Niet te lang geleden las ik ergens dat 10% van de mensen meent dat homo's minder rechten zouden moeten hebben dan hetero's.
  Redactie Frontpage dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:15:23 #70
145738 superworm
is erbij
pi_85104611
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee hoor, tot niet al te lang voor de Wannsee conferentie werd serieus gedacht over Madagaskar, maar ook Zuid-Amerika (Guyana, meen ik). De tijd tussen het definitief afsluiten van de horizontale emigratie en de daadwerkelijke implementatie van de verticale variant was heus niet zo lang.
Punt is dat Madagaskar al jaren geen optie meer was, maar er inderdaad pas in januari '42 tot de eindoplossing (met uitzondering van bejaarden, kinderen, arbeidsongeschikten e.d. overigens!) werd beslist. Ben daar een week geleden geweest, Villa Marlier aan de Wannsee. Erg luguber.
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:15:46 #71
145738 superworm
is erbij
pi_85104622
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:15 schreef Arctic_Warrior het volgende:

[..]

Ja, heel erg allemaal, maar dat is natuurlijk niet vergelijkbaar met hoe Christenen, afvalligen, vrouwen, homo's enzovoorts worden 'getolereerd' in de Islamitsche wereld vandaag de dag.
Als een moslim in de sloot springt doe jij het ook hoor ik?
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:16:25 #72
66444 Lord_Vetinari
pi_85104659
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:15 schreef Arctic_Warrior het volgende:

[..]

En dat verschilt met hoe homo's, afvalligen, moslims vrouwen enzovoorts worden 'getolereerd' in de diverse biblebelts overal ter wereld... hoe precies?
pi_85104673
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jezelf opblazen in een drukke trein bijvoorbeeld.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:17:32 #74
66444 Lord_Vetinari
pi_85104706
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:16 schreef Arctic_Warrior het volgende:

[..]

Jezelf opblazen in een drukke trein bijvoorbeeld.
Of pleiten voor het in de knieën schieten van mensen die je niet aanstaan. Of het leger inzetten tegen pubers.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:17:36 #75
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_85104710
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:13 schreef superworm het volgende:

[..]

Ik ben absoluut geen Wilderstemmer (dat lijk je voortaan als een disclaimer te moeten gebruiken) maar ik zie wel wat meer redenen om een afkeer te hebben van de Islam dan het Jodendom. Het is allemaal een pot nat, dat weet ik, maar ik zie eerlijk gezegd niet zoveel Joodse terroristen meer. Nooit zoveel gezien eigenlijk.
pi_85104763
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:09 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Hij heeft zelf ook geen cijfers voor zijn gebulder hoor. Maar links kan niet zonder te vragen om cijfers.
Stel iemand beweert: De meeste mensen met oneven huisnummers zijn terroristen.
Iemand anders zegt: Wat een onzin, heb je daar cijfers van.
De andere beweert: Maar heb jij cijfers dat het niet zo is?
O, nou dan mag ik dus zeggen dat de meest mensen met oneven huisnummer terroristen zijn.

.... zelfde logica....
pi_85104789
Het Jodendom heeft natuurlijk sowieso een streepje voor op het christendom en de islam omdat het Jodendom geen bekerende component heeft. Zat elke religie maar zo in elkaar.
  Redactie Frontpage dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:19:21 #78
145738 superworm
is erbij
pi_85104798
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:17 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Ik ben absoluut geen Wilderstemmer (dat lijk je voortaan als een disclaimer te moeten gebruiken) maar ik zie wel wat meer redenen om een afkeer te hebben van de Islam dan het Jodendom. Het is allemaal een pot nat, dat weet ik, maar ik zie eerlijk gezegd niet zoveel Joodse terroristen meer. Nooit zoveel gezien eigenlijk.
Wie snort dat artikeltje even op, waaruit bleek dat maar een paar procent van de aanslagen van moslimkant komt? Nationalisten zijn een stuk gevaarlijker momenteel.

Verder: Zodra je bang bent voor terroristen is hun doel bereikt. Daarom heet het terrorisme. De kans dat je door terrorisme omkomt is kleiner dan door een blikseminslag.
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:19:59 #79
145738 superworm
is erbij
pi_85104817
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Stel iemand beweert: De meeste mensen met oneven huisnummers zijn terroristen.
Woont op nummer 41 :X
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:20:49 #80
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_85104852
O
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:19 schreef superworm het volgende:

[..]

Wie snort dat artikeltje even op, waaruit bleek dat maar een paar procent van de aanslagen van moslimkant komt? Nationalisten zijn een stuk gevaarlijker momenteel.

Verder: Zodra je bang bent voor terroristen is hun doel bereikt. De kans dat je door terrorisme omkomt is kleiner dan door een blikseminslag.
O nee dat begrijp ik. Maar je snapt waarom de islam meer mensen tegen zich heeft tegenwoordig dan het Jodendom?
pi_85104853
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En dat verschilt met hoe homo's, afvalligen, moslims vrouwen enzovoorts worden 'getolereerd' in de diverse biblebelts overal ter wereld... hoe precies?
Meen je dit nou serieus? In de Amerikaanse en Nederlandse 'biblebelts' worden geen mensen ter dood gebracht of opgesloten omdat ze homoseksueel of overspelig zijn. Daar zijn Korans ook niet verboden, want ongeacht de mening van de meerderheid is ook daar vrijheid van religie een grondrecht.

Doe dus niet zo dramatisch en wees gewoon eerlijk: Tegenwoordig is het Westen, zelfs de streng-gelovige delen, vele malen toleranter dan het gros van de Islamitische wereld.
pi_85104888
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Of pleiten voor het in de knieën schieten van mensen die je niet aanstaan. Of het leger inzetten tegen pubers.
Pleiten / doen. Klein verschil.

Wat ben jij een dramaqueen zeg.
  Redactie Frontpage dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:22:58 #83
145738 superworm
is erbij
pi_85104929
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:21 schreef Arctic_Warrior het volgende:

[..]

Pleiten / doen. Klein verschil.

Pleiten voor is willen doen/gedaan krijgen. Je meent het dus eigenlijk niet. Eigenlijk wil je knuffelen in plaats van knieën schieten. Je zou nooit de trekker kunnen overhalen. Tof, slotje. :')
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:24:37 #84
145738 superworm
is erbij
pi_85104986
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:20 schreef Arctic_Warrior het volgende:

[..]

Meen je dit nou serieus? In de Amerikaanse en Nederlandse 'biblebelts' worden geen mensen ter dood gebracht of opgesloten omdat ze homoseksueel of overspelig zijn.
Moet je eens kijken wat voor een miljoenen-industrie er in het 'bekeren' van homo's naar het hetero-kamp steekt in de States. Ze maken ze wellicht niet fysiek, maar wel mentaal dood door geen enkele keuze toe te laten, met uitzondering van verbanning.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_85104995
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:22 schreef superworm het volgende:

[..]

Pleiten voor is willen doen/gedaan krijgen. Je meent het dus eigenlijk niet. Eigenlijk wil je knuffelen in plaats van knieën schieten. Je zou nooit de trekker kunnen overhalen. Tof, slotje. :')
Als mensen straat-terroristen in de knieën schieten sta ik alleen maar te lachen, maar hoe hard Wilders het ook blijft roepen, ik verwacht niet dat het snel gaat gebeuren helaas.
  Redactie Frontpage dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:25:36 #86
145738 superworm
is erbij
pi_85105021
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:24 schreef Arctic_Warrior het volgende:

[..]

Als mensen straat-terroristen in de knieën schieten sta ik alleen maar te lachen, maar hoe hard Wilders het ook blijft roepen, ik verwacht niet dat het snel gaat gebeuren helaas.
Fijn dat je het even zegt, was me ontschoten dat Wilders dat idiote idee ook nog geopperd heeft. Wanneer wordt de PVV tot Stormfront omgedoopt?
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:26:44 #87
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_85105053
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:24 schreef Arctic_Warrior het volgende:

[..]

Dat keur ik absoluut niet goed, we zijn hier niet in de middeleeuwen. Al zijn de meeste religie aanhangers dat dan wel.
pi_85105060
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:24 schreef superworm het volgende:

[..]

Moet je eens kijken wat voor een miljoenen-industrie er in het 'bekeren' van homo's naar het hetero-kamp steekt in de States. Ze maken ze wellicht niet fysiek, maar wel mentaal dood door geen enkele keuze toe te laten, met uitzondering van verbanning.
Alsof iemand verplicht kan worden naar zo'n kamp te gaan? En verbanning is echt niet de enige oplossing, gezien de levendige underground gay scene zelfs, of misschien juist, in die gebieden.
pi_85105112
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:26 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Dat keur ik absoluut niet goed, we zijn hier niet in de middeleeuwen. Al zijn de meeste religie aanhangers dat dan wel.
Ik ben niet religieus nog Middeleeuws, en toch vind ik het een aantrekkelijk idee.
  Redactie Frontpage dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:31:16 #90
145738 superworm
is erbij
pi_85105213
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:28 schreef Arctic_Warrior het volgende:

[..]

Ik ben niet religieus nog Middeleeuws, en toch vind ik het een aantrekkelijk idee.
Je lijkt je in ieder geval even weinig om je naasten te bekommeren als de edelen en leenheren van destijds.
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:32:20 #91
66444 Lord_Vetinari
pi_85105254
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:21 schreef Arctic_Warrior het volgende:

In tegenstelling tot een politicus die midden in een formatie naar een ander land vliegt om zich te bemoeien met de de besluitvorming van een lokale overheid omdat het toevallig zijn stokpaardje is, bedoel je? En nog dramaqueeniger dan al die zielepoten op dit forum die dit een goed idee vinden en het te vuur en te zwaard verdedigen? Als ik op Wilders gestemd zou hebben, zou ik het iets belangrijker vinden dat hij zijn volle aandacht aan de formatie zou geven.
pi_85105282
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:20 schreef Arctic_Warrior het volgende:

[..]

Meen je dit nou serieus? In de Amerikaanse en Nederlandse 'biblebelts' worden geen mensen ter dood gebracht of opgesloten omdat ze homoseksueel of overspelig zijn. Daar zijn Korans ook niet verboden, want ongeacht de mening van de meerderheid is ook daar vrijheid van religie een grondrecht.

Doe dus niet zo dramatisch en wees gewoon eerlijk: Tegenwoordig is het Westen, zelfs de streng-gelovige delen, vele malen toleranter dan het gros van de Islamitische wereld.
KKK, moet ik nog verder gaan of is het zo wel duidelijk?
Kan wel verder gaan, maar dan wordt het een lang verhaal en dat wil ik jullie niet altijd aandoen ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_85105293
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:31 schreef superworm het volgende:

[..]

Je lijkt je in ieder geval even weinig om je naasten te bekommeren als de edelen en leenheren van destijds.
Omdat ik niet lief ben tegen criminelen geef ik niet om mijn naasten? Beetje kort door de bocht niet? Misschien ben jij zo iemand die denkt dat mens-zijn zaligmakend is, maar wat mij betreft doen we met valse mensen hetzelfde als met valse honden.
pi_85105469
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:33 schreef erodome het volgende:

[..]

KKK, moet ik nog verder gaan of is het zo wel duidelijk?
Kan wel verder gaan, maar dan wordt het een lang verhaal en dat wil ik jullie niet altijd aandoen ;)
Ten eerste is de KKK geen onderdeel van de overheid (meer), en de voorbeelden uit de Islamitische wereld die ik noemde zijn zeker niet de daden van kleine extremistische randgroepen. Je Bijbel wordt je daar niet afgenomen door een groepje boeren, die lever je in op het vliegveld. Je wordt daar niet ter dood veroordeeld door lynchers, maar door erkende rechtbanken.

Ten tweede is het volgens mij alweer decennia geleden sinds de laatste KKK moord.

[ Bericht 0% gewijzigd door Arctic_Warrior op 10-08-2010 18:52:24 ]
  Redactie Frontpage dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:39:16 #95
145738 superworm
is erbij
pi_85105526
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:33 schreef Arctic_Warrior het volgende:

[..]

Omdat ik niet lief ben tegen criminelen geef ik niet om mijn naasten? Beetje kort door de bocht niet? Misschien ben jij zo iemand die denkt dat mens-zijn zaligmakend is, maar wat mij betreft doen we met valse mensen hetzelfde als met valse honden.
Of je bent gruwelijk aan het trollen, of je bent daadwerkelijk overtuigd van je gelijk, waarbij ik dan heel blij ben dat ik je niet onder mijn vrienden- en kennissenkring mee hoef te maken. Ik ben er zelf inderdaad stellig, héilig van overtuigd dat fysiek (en psychisch, for that matter) geweld tegen andere mensen ontolereerbaar is, al leef je in een consequentie-vrij universum waar je in een enorme lege badkamer bent opgesloten met niets anders dan een zweep en Josef Fritzl.

Van. mensen. blijf. je. af. Levenslang, celstraf, werkstraf, prima. Maar met fysiek geweld breng je je dichter tot het stuk vreten dat je aanvalt, glij je van je verlichte, weldenkende principes af tot je carnale, dierlijke verlangens en angsten. Juist die principes scheiden ons van de dieren waarvan we zeggen dat we ze geestelijk ontgroeid zijn.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_85105627
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In tegenstelling tot een politicus die midden in een formatie naar een ander land vliegt om zich te bemoeien met de de besluitvorming van een lokale overheid omdat het toevallig zijn stokpaardje is, bedoel je? En nog dramaqueeniger dan al die zielepoten op dit forum die dit een goed idee vinden en het te vuur en te zwaard verdedigen?

IMHO, ja.
quote:
Als ik op Wilders gestemd zou hebben, zou ik het iets belangrijker vinden dat hij zijn volle aandacht aan de formatie zou geven.
Ik zou er niet mee zitten. En ik dacht dat de huidige formatieonderhandelingen maar 3 weken gingen duren?
  Redactie Frontpage dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:42:46 #97
145738 superworm
is erbij
pi_85105669
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:37 schreef Arctic_Warrior het volgende:

[..]

Ten eerste is de KKK geen onderdeel van de overheid (meer), en de voorbeelden uit de Islamitische wereld die ik noemde zijn zeker niet de daden van kleine extremistische randgroepen. Je Bijbel wordt je daar niet afgenomen door een groepje boeren, die lever je in in het vliegtuig. Je wordt daar niet ter dood veroordeeld door lynchers, maar door erkende rechtbanken.

Ten tweede is het volgens mij alweer decennia geleden sinds de laatste KKK moord.
Hoe zou je reageren op de volgende stelling; dat bepaalde moslimlanden onder- of onontwikkeld zijn in hun doen en laten, wil niet zeggen dat je ze daarom onder- of onontwikkeld tegemoet moet treden.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_85105833
Los van het gekibbel.
De vraag is: Hoe lossen we het probleem van het terrorisme op.
Volgens mij is het bouwen van een moskee op een paar honderd meter afstand van Ground Zero een teken van beschaving.
Zo iets van: Wij verlagen ons niet tot jullie niveau van generalisatie en terreur.
Het is natuurlijk zo veel gemakkelijker om net zo primitief te reageren als de tegenpartij.
Maar zo schiet je niks op.
Stel dat je het "recht" wil claimen om de moskee expres verderop te plaatsen.
Zal dan Bin Laden zeggen: "Jongens, ophouden, ze worden boos op ons. Dat willen we niet hebben."
Niet dus.
Je ziet in Israel waartoe het leidt dat beide partijen telkens weer agressief reageren op de andere partij.
pi_85105846
Als ik het goed begrijp is het okay om moslims minder rechten toe te kennen omdat in door moslims gedomineerde landen christenen ook minder rechten hebben??
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_85105847
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:39 schreef superworm het volgende:

[..]

Of je bent gruwelijk aan het trollen, of je bent daadwerkelijk overtuigd van je gelijk, waarbij ik dan heel blij ben dat ik je niet onder mijn vrienden- en kennissenkring mee hoef te maken. Ik ben er zelf inderdaad stellig, héilig van overtuigd dat fysiek (en psychisch, for that matter) geweld tegen andere mensen ontolereerbaar is, al leef je in een consequentie-vrij universum waar je in een enorme lege badkamer bent opgesloten met niets anders dan een zweep en Josef Fritzl.

En dan ben ik aan het trollen? Ik denk dat jouw mening gezien het laatste voorbeeld toch uitzonderlijker is.

Ik ben sowieso niet zo dogmatisch wat betreft mijn principes. En vergelding en geweld zijn sowieso niet zaken waar ik principieel tegen ben. Dat ligt helemaal aan de situatie.
quote:
Van. mensen. blijf. je. af. Levenslang, celstraf, werkstraf, prima. Maar met fysiek geweld breng je je dichter tot het stuk vreten dat je aanvalt, glij je van je verlichte, weldenkende principes af tot je carnale, dierlijke verlangens en angsten. Juist die principes scheiden ons van de dieren waarvan we zeggen dat we ze geestelijk ontgroeid zijn.
Beetje naief en kortzichtig van je. Celstraf of werkstraf zijn onmogelijk zonder geweld. Waarom denk je dat de overheid een geweldsmonopolie heeft? Omdat geweld/dwang nodig zijn om orde te houden, zonder kunnen we nou eenmaal niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Arctic_Warrior op 10-08-2010 18:53:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')