abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85092647
Waar het om gaat:
Twee huizenblokken verwijderd van waar ooit de Twin Towers stonden, mag een islamitisch centrum van 13 verdiepingen met daarin onder andere een moskee gebouwd gaan worden. Volgens voorstanders is het een uiting van de vrijheid van religie en toont het het onderscheid tussen de radicale en de gematigde/'normale' islam; volgens de tegenstanders is het een schandalige provocatie.

Onder de tegenstanders is Geert Wilders, die op 11 september 2010 een protest tegen de bouw van de moskee zal bijwonen en er ook zal spreken. Eerder was er nog wat rumoer over een mogelijke Nederlandse bijdrage aan de bouw, maar dat gerucht werd snel weer ontkracht.

Achtergronden
Het nieuws:
quote:
Wilders bij moskeeprotest Ground Zero
(Novum) - PVV-leider Geert Wilders is op 11 september in NewYork, waar hij zal spreken tijdens een demonstratie tegen de bouw van een moskee nabij Ground Zero. Dat laat zijn woordvoerder vrijdag weten.

De demonstratie is georganiseerd door Stop Islamization Of America en vindt plaats vlakbij de plek waar op 11 september 2001 de aanslag werd gepleegd op de WTC-torens. Andere sprekers zijn de Republikeinse politicus Newt Gingrich en nabestaanden.

Wilders strijdt al langer tegen de bouw van het moskeecomplex, waarvoor het stadsbestuur van New York toestemming heeft gegeven. Hij vindt het 'absurd' dat bij Ground Zero een moskee wordt gebouwd, vlakbij de plaats 'waar de islam de ergste misdaad van de afgelopen jaren pleegde'. Dat is een belediging voor de duizenden slachtoffers en hun nabestaanden, aldus de PVV-leider.

Eerder stelde hij vragen over de Nederlandse vermeende betrokkenheid bij het project. Nederland zou een miljoen euro subsidie hebben gegeven aan de Amerikaanse moslimorganisatie Asma. Volgens de PVV is deze organisatie betrokken bij de bouw van de moskee, maar het kabinet ontkent dat.
Bron: MSN Nieuws / Novum

Locatie van de moskee ten opzichte van Ground Zero (in de cirkel de locatie van de moskee, de 'krater' daaronder is Ground Zero):

Bron: Wikipedia / National Oceanic and Atmospheric Administration

Nuttige links:
Cordobainitiative.org - website van de organisatie die de moskee wil bouwen over het project
Wiki: Cordoba House - artikel in de Engelstalige Wikipedia over het project

Vorig topic
Wilders bij moskeeprotest Ground Zero

Laatste post:
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 10:37 schreef VancouverFan het volgende:
In de Volkskrant van vandaag een artikel hierover. Daarin ook een onderzoek uit Amerika waaruit blijkt dat moskeeën daar juist veel doen om extremisme tegen te gaan.

Lekker handig om zulke projecten dan tegen te werken en juist meer bodem geven voor extremisme.
Hier verder...
Wie dit leest is alfabeet.
  † In Memoriam † dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:58:52 #2
137949 Disana
pi_85092895
Bedankt voor de neutrale en informatieve OP.
pi_85093145
Ik snap het sowieso niet... wanneer zoiets bedacht word weet je dat je een confrontatie aangaat. Waarom zou je die confrontatie niet gewoon voorkomen door die moskee een km of twee verderop te plaatsen. Dan had niemand gezeurd.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:05:39 #4
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_85093216
Ik heb het vorige topic nog niet gelezen. Maar Wilders is volgens mij tegen elke bouw van een nieuwe moskee.

Ik vraag me ook af in een straal van hoeveel meter het niet mag volgens de gemiddelde tegenstander. Op 500 m afstand mag dat centrum er wel komen?
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:12:13 #5
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_85093526
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:04 schreef Fes1-2 het volgende:
Ik snap het sowieso niet... wanneer zoiets bedacht word weet je dat je een confrontatie aangaat. Waarom zou je die confrontatie niet gewoon voorkomen door die moskee een km of twee verderop te plaatsen. Dan had niemand gezeurd.
Achthonderd meter verderop is niet ver genoeg? Bovendien: De islam is niet in de Twin Towers gevlogen, dat hebben individuele moslims gedaan. Waar doet iedereen zo moeilijk over.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_85093653
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:04 schreef Fes1-2 het volgende:
Twee huizenblokken verder is toch ook een eindje ervandaan? Het is niet, zoals het soms in de media gebracht wordt, óp Ground Zero. In die twee huizenblokken staat van alles, New York is een drukke en volle stad. Waarom is dit dan wel een probleem, en twee kilometer (of hoever je de grens ook wil gaan leggen) niet?

Overigens denk ik dat er sowieso geklaag was gekomen, alleen is er nu nog de factor 9/11 bijgekomen. Ik vind het triest hoe veel Amerikanen 9/11, dat door henzelf ook behoorlijk is uitgebuit, hier misbruiken voor goedkoop anti-islam-sentiment.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_85094064
Wordt een aanslag van de IRA ook verbonden met alle katholieken?
Zo van: hier is een aanslag geweest van de katholieke IRA. Nu mag hier geen katholieke kerk komen. Vroeger hebben de (Deense) Vikingen Dorestad (bij Wijk bij Duurstede) geterroriseerd en geplunderd. Mag daar nu geen Deense Dog-hok meer staan?
Trouwens: Geert Wilders hoort niet tot de direct gedupeerden. Hoe denken de direct gedupeerden erover? Voorstanders van de moskee kunnen net zo goed getraumatiseerd worden als de moskee verplaatst wordt vanwege de link aanslag - islam.
Hoe liggen de emoties / meningen van de direct gedupeerden. En wie zijn de direct gedupeerden?

Bovendien is dit dé mogelijkheid om de morele verhevenheid boven Al Qaeda en Bin Laden te bewijzen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_85094179
Leeft de komst van Wilders in de VS ook nog een beetje?

Kan via Google niet echt iets vinden op sites van Amerikaanse kranten.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:34:22 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_85094467
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:26 schreef DroogDok het volgende:

Welnee, de komst van Wilders wordt niet eens genoemd op de frontpage van de website van de organisatie die hem uitnodigt: www.sioaonline.com
pi_85095096
quote:

Het nieuws van de gewone pers omtrent Wilders betreft de algemene NL politiek.

http://www.nytimes.com/2010/08/06/world/europe/06dutch.html

Er wordt alleen wat gemeld in..

Een amerikaanse anti-moskee site:

http://atlasshrugs2000.ty(...)ero-mega-mosque.html

Een (zo te zien NieuwZeelandse) anti islam site.
http://newstime.co.nz/gee(...)und-zero-mosque.html

Maar de hele happening van "Mr Wilders goes to New York" is voornamelijk een issue binnen de anti-islam-scene, de persoonlijke internationale fan-club van Geert.

De CDA-nestors kunnen gerust zijn:
Ik denk dat de wereld de Hollandse kaas nog wel lust na 11 september.
;)
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:55:52 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_85095456
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De CDA-nestors kunnen gerust zijn:
Ik denk dat de wereld de Hollandse kaas nog wel lust na 11 september.
;)
Dat hangt af van wat ie gaat zeggen he? ;)
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:03:15 #12
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_85095845
In Amerika heeft men Wilders juist hoog in het vaandel, niet voor niets wordt hij gesponsord door die lui. En ware het niet dat WIlders samen met andere prominenten mensen zoals Palin etc gaat speechen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:04:38 #13
104871 remlof
Europees federalist
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:12:25 #14
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_85096291
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:04 schreef remlof het volgende:
Palin _O-
Lach maar, het zou zo maar kunnen dat zij met haar ''tea party'' president wordt. Wat ga je doen? Je lul opvreten dan, tenminste als je Wilders al soooo errrug vindt..
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:12:47 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_85096311
Zeker de helft van de mensen die blindelings tegen zijn (niet perse hier op fok!, maar in het algemeen) stelt zich een traditionele moskee voor met minaretten OP ground zero. Als je over 10 jaar diezelfde mensen laat rondlopen daar (en groundzero is zelf ook weer volledig opgebouwd) en je vraagt of ze er zo'n last van hebben dan zeggen ze: "welke moskee?", dan wijs je naar een groot glazen gebouw en dan zeggen ze 'oh...' en men loopt verder.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:14:20 #16
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_85096372
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Lach maar, het zou zo maar kunnen dat zij met haar ''tea party'' president wordt. Wat ga je doen? Je lul opvreten dan, tenminste als je Wilders al soooo errrug vindt..
Lul niet, Palin is een lachertje net zoals die hele teaparty. _O- Toen ik in Amerika woonde was mijn gastgezin daar fokking Republikeins en zelfs zij hadden de pest aan Palin. _O-
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:16:36 #17
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_85096469
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:14 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Lul niet, Palin is een lachertje net zoals die hele teaparty. _O- Toen ik in Amerika woonde was mijn gastgezin daar fokking Republikeins en zelfs zij hadden de pest aan Palin. _O-
Men sluit het ab-so-luut niet uit dat zij mogelijk president wordt, al zou Mc cain meer kans hebben mits hij zich opnieuw kandidaat stelt.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:20:19 #18
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_85096623
quote:

Enorm!

Wie?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:24:38 #19
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_85096777
kan iemand me uitleggen wat nou precies het probleem is?
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:47:25 #20
104871 remlof
Europees federalist
pi_85097590
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

MenFOXnews sluit het ab-so-luut niet uit dat zij mogelijk president wordt, al zou Mc cain meer kans hebben mits hij zich opnieuw kandidaat stelt.
:')
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:50:51 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_85097759
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wordt een aanslag van de IRA ook verbonden met alle katholieken?
Ja, wel in Noord-Ierland.

ik bedoel, deze mensen doen toch ook niets verkeerd?

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:52:57 #22
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_85097858
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:47 schreef remlof het volgende:

[..]

:')
huh?
  † In Memoriam † dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:10:46 #23
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_85098740
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 10:25 schreef Mutant01 het volgende:

[Cordoba Initiative (CI) aims to achieve a tipping point in Muslim-West relations within the next decade, steering the world back to the course of mutual recognition and respect and away from heightened tensions.]

O MIJN GOD!!!!!!!!!
Duidelijk. Dit vredelievende initiatief van moslims moet door de hardliners met alle moeite de grond in gestampt worden, als deze moslims slagen in hun doelstellingen verliezen deze haviken steeds meer gehoor en worden ze ontmaskerd als de oorlogshitsers die ze zijn.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  † In Memoriam † dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:12:00 #24
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_85098799
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

menFOXnews sluit het ab-so-luut niet uit dat zij mogelijk president wordt, al zou Mc cain meer kans hebben mits hij zich opnieuw kandidaat stelt hij dan nog niet té dement is.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_85100107
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:24 schreef inZanity het volgende:
kan iemand me uitleggen wat nou precies het probleem is?
In welke zin bedoel je?
Ingekorte beschrijving:
Bij de plek van 9/11, waar de Twin Towers verwoest zijn, wat wordt beschouwd als de grootste misdaad van de islam wordt een moskee gebouwd. Alle Islamhaters (waaronder Wildersstemmers) vinden dat niet kunnen en gaan protesteren.

Als ze er nou last van hadden (geluidsoverlast of dat t een heel lelijk gebouw was en uitzicht bedierf) kon ik me nog wel voorstellen dat er geprotesteerd wordt. Dit is gewoon een actie Islamhaten. Wat boeit het jou nou als er een paar moslims naar de moskee gaan? Iedereen maakt zich er druk over, je leven gaat toch niet kapot als daar een moskee wordt gebouwd?

''Kijk, dit stuk is gebombadeerd door de Duitse Nazi's, nu mag er geen Duits bier verkocht worden!!'' :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')