abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85065036

Volgens mij was er nog steeds geen nieuw topic aangemaakt. Met het nieuwe voetbalseizoen weer voor de deur leek het mij weer eens tijd om een nieuw topic aan te maken. Dus hierbij het 7e deel van deze reeks!

Intro uit het vorige deel:
quote:
Dit is het topic waar amateurvoetbaltrainers met elkaar kunnen praten en discussieren over alles wat het trainersvak zo mooi/verschrikkelijk maakt. Blessures, lastige kinderen, spelvreugde, dilemma\'s, opstellingen, tactieken....werkelijk álles kan hier besproken worden!
Links naar voorgaande delen:

Het Grote amateur-jeugd voetbaltrainers Topic!
Het Grote amateur-jeugd voetbaltrainers Topic Deel II
Het Grote Amateur-jeugd Voetbaltrainers Topic Deel III
Het Grote Amateur-jeugd Voetbaltrainers Topic Deel IV
Het Grote Amateur-jeugd Voetbaltrainers Topic Deel V
Het Grote Amateur-jeugd Voetbaltrainers Topic Deel VI
Hattrick: Atletico Mineiro S.C. (816058)
pi_85065092
Zijn er hier nog mensen die dit seizoen een team gaan trainen?

Zelf ga ik de C1 doen hier.

Kan iemand tt even aanpassen van VI --> VII?

[ Bericht 22% gewijzigd door Swennus op 09-08-2010 21:12:01 ]
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:54:22 #3
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_85114256
Haha dit is echt heel toevallig, ik zat gisteravond de eerdere topics door te lezen en ik verbaasde me erover dat er geen vervolg meer was. Precies toen ik er zelf maar een wou gaan maken zag ik opeens deze ^O^

Ik ben dit seizoen trainer/coach van FC Haarlem-Kennemerland D2, de fusieclub tussen mijn cluppie HFC Kennemerland en het failliete HFC Haarlem. Wel gaaf, want we gaan spelen op het sportpark van HFC Haarlem, hopelijk mogen we een keer in het stadion spelen!

2,5 jaar geleden begonnen met het trainen van de mini's, was erg leuk maar wou graag een leeftijd hoger. Dus vorig seizoen trainde ik elke maandag alle F en E-pupillen die op kwamen dagen. Was opzich wel grappig maar het was ontzettend moeilijk, want wat de F-jes doen op de training vinden de E-tjes saai, en wat de E-tjes doen snappen de F-jes weer niet. Omdat ik dit jaar stop met zelf voetballen heb ik nu tijd om 2x per week training te geven en hopelijk zaterdag mee te gaan met de wedstrijden.

Daarnaast ben ik ook nog scheidsrechter, het plan is om zaterdagmiddag jeugd te gaan fluiten voor de KNVB :)
pi_85136927
Probleem is dat de f'jes vaak geen enkel benul ervan hebben wat ze te wachten staat.
--
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:58:18 #5
246109 JochemP
pi_85187759
Schopje

Waar zijn alle jeugdtrainers uit de eerdere topics gebleven :o
pi_85216771
Hier :)
Trainer van Rigtersbleek D1 komend seizoen. Leuke enthousiaste groep, die nog wel een hoop moet leren. We beginnen komende week, na de KNVB voetbaldagen waaraan veel jongens uit het team meedoen. We gaan 1e klasse spelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door PAA-053 op 13-08-2010 13:42:00 ]
pi_85216775
Nelson, melden! ;)
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:43:49 #8
246109 JochemP
pi_85221417
Ik begin woensdag de 25e met trainen :) Hopelijk krijgen we nog 2 oefenwedstrijdjes, in ieder geval ééntje tegen de D3 :P
pi_85224173
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 02:38 schreef PAA-053 het volgende:
Hier :)
Trainer van Rigtersbleek D1 komend seizoen. Leuke enthousiaste groep, die nog een hoop moeten leren. We beginnen komende week, na de KNVB voetbaldagen waaraan veel jongens uit het team meedoen. We gaan 1e klasse spelen.
Groot feest deze week bij Rigtersbleek ofniet?

Ben zelf deze week begonnen met de C1 hier, veel jongens nog op vakantie, maar alles komt zo langzaam aan weer thuis. Hoop ook nog 1 of 2 oefenwedstrijden te regelen.
pi_85237731
Ja klopt, ivm het 100-jarig bestaan. Waar geef jij ook alweer training? :)
pi_85243050
Geef training bij KVV Losser, zitten dit jaar ingedeeld bij jullie C1 geloof ik!
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:03:06 #12
246109 JochemP
pi_85252466
Ik ga overigens 4e klasse spelen met mijn team :') :9
pi_85310814
Zou wel kunnen Swennus, onze C1 speelt dit jaar 1e klasse. Welk elftal doe jij?

Vanaf morgen 3 dagen training geven op de KNVB Nike voetbaldagen. Ben benieuwd.
pi_85329407
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:39 schreef PAA-053 het volgende:
Zou wel kunnen Swennus, onze C1 speelt dit jaar 1e klasse. Welk elftal doe jij?

Vanaf morgen 3 dagen training geven op de KNVB Nike voetbaldagen. Ben benieuwd.
Oh, wij spelen 2e klasse.

Zijn die voetbaldagen bij jullie?
pi_85364429
Jep, gewoon 'thuis'. Geluk met het weer vandaag, dus dat was mooi. Best een hoog niveau ook, wat wel eens leuk is voor dit soort kampen! :D

Vanochtend getraind in allerlei vormen van 4v4. Na de lunch 7v7 gespeeld en vervolgens de Champions League-wedstrijden die de jongens natuurlijk het belangrijkst vinden! :)
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:57:31 #16
246109 JochemP
pi_85364992
Eerste oefenwedstrijdje inmiddels gepland, tegen onze eigen D3 (spelen ook 4e klasse :P), op 28 augustus/

Ben benieuwd hoe ze het er vanaf zullen brengen, aangezien de 25e pas de trainingen beginnen...
pi_85366358
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:47 schreef PAA-053 het volgende:
Jep, gewoon 'thuis'. Geluk met het weer vandaag, dus dat was mooi. Best een hoog niveau ook, wat wel eens leuk is voor dit soort kampen! :D

Vanochtend getraind in allerlei vormen van 4v4. Na de lunch 7v7 gespeeld en vervolgens de Champions League-wedstrijden die de jongens natuurlijk het belangrijkst vinden! :)
We zitten trouwens bij jullie C2 ingedeeld in plaats van C1
pi_85366473
Ah, dat kan kloppen. Volgens mij wel een leuk elftal dit jaar, C2. Ze hadden in ieder geval een gigantische voorselectie voor C1 en er zijn voor zover ik weet wel wat goede spelers 'afgevallen'.
pi_85367745
Ik ben hier nog volop bezig met de selectie.
Heb nu nog 18 spelers, waarvan 1 keeper, en hier zullen nog 4 spelers af gaan vallen.

Heb jij de selectie al helemaal "rond" voor het aankomende seizoen?
pi_85372102
Jep, al sinds begin juni. Toen nog 2 weken getraind met het nieuwe team. Ik vind het voor D-tjes belangrijk dat ze voor de vakantie weten waar ze aan toe zijn. Ze maken zich op die leeftijd nog enorm druk over dit soort dingen. Gecombineerd met evt. de overgang naar de brugklas is het allemaal al spannend genoeg.
Daarbij is het prettiger, vind ik, ook naar de club toe. De D2 kan zich bijv. beter voor gaan bereiden, maar je hebt ook de hele vakantie om de trainingen te plannen en te bedenken waar je aan gaat werken want je hebt je team al even kunnen bekijken en analyseren, etc.

We beginnen donderdag met een bijeenkomst met de spelers en begeleiding. Gewoon even voorstellen, wat regels en afspraken maken, even praten over de speelwijze, etc. Ook laat ik alle spelers een papier invullen met wat info over henzelf erop: welke school, welk been voetballen ze mee, welke clubs en teams eerder gespeeld, etc.
Vrijdag is dan onze 1e training (gericht op techniek en dode spelmomenten) en zaterdag direct een pittige bekerwedstrijd tegen FC Trias D1, een hoofdklasser. Gelukkig thuis dus we hoeven niet naar Winterswijk toe ;)
De weken daarna trainen we dan 3x per week (ma-wo-vrij), ook omdat we de overige 2 bekerwedstrijden beiden op een woensdag spelen. Na een aantal weken schakelen we dan richting het vaste ritme van 2x trainen per week, op maandag en woensdag.

Hoe beginnen jullie het seizoen? Waar trainen jullie op? En hoe pakken jullie de eerste trainingsweken aan? Heel strak of juist losjes? Welke afspraken maak je?
pi_85372978
Weejoo, voor een C1 1e klasser een hele bijeenkomst regelen en direct 3 keer per week trainen? Heb ik vroeg nooit zo meegemaakt..

Afijn, ik ben na twee jaar coachen gestopt, ivm studie. Afgelopen twee jaar de F1 van m'n club gecoached (niet getraind), wat helaas geen scuces was. Net verkeerde lichting en te hoog ingedeeld, wat resulteerde in degradatie..
pi_85373896
D1 :)

Degraderen met F-jes zegt natuurlijk heel weinig. Misschien konden ze wel nauwelijks voetballen en kennen ze nu alle spelregels en kunnen ze daarnaast aardig een bal trappen, aannemen en dribbelen. Dan heb je het als trainer wel heel goed gedaan.
pi_85400922
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:10 schreef PAA-053 het volgende:
Jep, al sinds begin juni. Toen nog 2 weken getraind met het nieuwe team. Ik vind het voor D-tjes belangrijk dat ze voor de vakantie weten waar ze aan toe zijn. Ze maken zich op die leeftijd nog enorm druk over dit soort dingen. Gecombineerd met evt. de overgang naar de brugklas is het allemaal al spannend genoeg.
Daarbij is het prettiger, vind ik, ook naar de club toe. De D2 kan zich bijv. beter voor gaan bereiden, maar je hebt ook de hele vakantie om de trainingen te plannen en te bedenken waar je aan gaat werken want je hebt je team al even kunnen bekijken en analyseren, etc.

We beginnen donderdag met een bijeenkomst met de spelers en begeleiding. Gewoon even voorstellen, wat regels en afspraken maken, even praten over de speelwijze, etc. Ook laat ik alle spelers een papier invullen met wat info over henzelf erop: welke school, welk been voetballen ze mee, welke clubs en teams eerder gespeeld, etc.
Vrijdag is dan onze 1e training (gericht op techniek en dode spelmomenten) en zaterdag direct een pittige bekerwedstrijd tegen FC Trias D1, een hoofdklasser. Gelukkig thuis dus we hoeven niet naar Winterswijk toe ;)
De weken daarna trainen we dan 3x per week (ma-wo-vrij), ook omdat we de overige 2 bekerwedstrijden beiden op een woensdag spelen. Na een aantal weken schakelen we dan richting het vaste ritme van 2x trainen per week, op maandag en woensdag.

Hoe beginnen jullie het seizoen? Waar trainen jullie op? En hoe pakken jullie de eerste trainingsweken aan? Heel strak of juist losjes? Welke afspraken maak je?
Kon bij ons pas laat beginnen met de training ivm met het nieuwe kunstgrasveld. Ben zelf afgelopen dinsdag begonnen met de trainingen. Train 2x in de week plus zaterdag een wedstrijd, verder zal ik na mijn eerste bekerwedstrijd een definitieve indeling bekend maken.

In deze groep zitten slechts 3 2e jaars, en de meeste 1e jaars moesten technisch nog wel iets beter worden naar mijn inzien dus daar zal ik de 1e weken vooral op trainen. Verder heb ik nog neit echt afspraken gemaakt, alleen dat ze een kwartier voor de training op het veld moeten staan zodat er ook echt op tijd kan worden begonnen met trainen
pi_85573279
Gisteren de 1e bekerwedstrijd gehad. FC Trias D1 uit Winterswijk was de tegenstander, zij spelen hoofdklasse, dus een niveau hoger dan wij. 2-2 gespeeld en het was een prima wedstrijd. We hadden pas 1x getraind en toen hebben we het over de opbouw en corners gehad. Dit deden de jongens, zeker na wat aanwijzingen in de rust, prima. Ik vind dat altijd belangrijk, dat de spelers proberen iets te doen met de aanwijzingen die ze krijgen.

Vrijdag dus de 1e training gehad, ging lekker. Het is een leuke groep dus ik vertrouw erop dat het een mooi jaar gaat worden :) Hoe ging het bij jullie?
pi_85866395
Hier zou afgelopen zaterdag de 1e wedstrijd plaats vinden, maar onderweg kwamen we erachter dat de wedstrijd afgelast was. Toen zijn we maar gaan trainen op ons nieuwe kunstgrasveldje waarna de definitieve selectie bekend gemaakt werd.

De afgevallen jongens waren teleurgesteld maar hadden het wel verwacht.

Vanaf morgen kan ik aan de bak met de selectie waar ik het dit jaar mee ga doen, as woensdag alsnog de 1e wedstrijd:)
pi_85982004
1e wedstrijd gehad;

Tegenstander uit de hoofdklasse, waar wij 2e klasse spelen, niveau verschil was zeer groot. Tegenstander had al 5 wedstrijden gespeeld waar het onze 1e wedstrijd was. Een wedstrijd om snel te vergeten dus :{

as zaterdag spelen we tegen de dames van FCTwente (zitten overigens ook bij ons in de competitie) die kunnen we waarschijnlijk meer tegenstand bieden :*
  donderdag 2 september 2010 @ 15:48:40 #27
246109 JochemP
pi_85987902
Ik ook eerste oefenwedstrijd achter de rug: 1-5 verloren van de D3 (mijn team is de D2). Vooraf had ik het aan zien komen want de D3 heeft op papier sterkere spelers, maar was ook wat pech aan onze kant want bij een 1-0 achterstand kregen we gigantische kansen op de 1-1.

Ondertussen gaat het al beter want op de training tijdens oefenpotjes gaan de teams gelijk op. Opstelling vind ik heel erg lastig om te maken, er zijn te veel middenvelders en te weinig verdedigers. De verdedigers die ik heb zijn 1e jaars en zijn niet snel/sterk genoeg en moet ik constant naar voren sturen omdat ze niet aansluiten en achterin blijven hangen.
pi_86122425
Ik doe de C2 bij onze club, maar beide teams zijn gelijkwaardig ingedeeld qua spelers, alleen C1 speelt een klasse hoger.

Afgelopen zaterdag met C1 meegeweest, omdat onze tegenstander GVAV te weinig spelers had helaas...

Knap 1-1 gelijk gespeeld tegen Oosterparkers C1
pi_86156797
Mooi, Groningen. Heb zelf 2 jaar training gegeven bij Be Quick 1887. Bij welke club train jij?
pi_86162405
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 10:25 schreef PAA-053 het volgende:
Mooi, Groningen. Heb zelf 2 jaar training gegeven bij Be Quick 1887. Bij welke club train jij?
VV Corenos
  zondag 12 september 2010 @ 21:00:36 #31
246109 JochemP
pi_86357248
Schopje!

Eerste competitiewedstrijd met 3-6 gewonnen van Waterloo D1 *O*
pi_86374368
Bij ons had de tegenstander zich teruggetrokken uit de competitie, dus we hadden meteen een weekend vrij.

As woensdag nog voor de beker spelen en dan kan het zaterdag dan toch echt beginnen!
  zaterdag 18 september 2010 @ 21:02:34 #33
246109 JochemP
pi_86581678
Wat ik een vader/coach hoorde zeggen tegen een E-pupil in de 7e klasse oid vandaag toen hij liep te slalommen: "Nu stoppen met pingelen of ik haal je eruit!" :( :r

Overigens vandaag 3-5 verloren van Bloemendaal. Helaas, had meer ingezeten :'(
pi_86918955
Hier is het seizoen inmiddels begonnen.

1e wedstrijd goed gevoetbald, waarbij opviel dat de verdediging erg goed stond.
2e wedstrijd totaal ander beeld (tegen een voetballend beter team). In deze wedstrijd ging veel fout met oa balaanname, positie kiezen etc.

Hoe gaat het bij jullie?
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:10:13 #35
246109 JochemP
pi_86947263
Win je je derde wedstrijd met 0-15, wordt de tegenstander de volgende dag uit de competitie gehaald zodat ie niet meetelt :( Voorin gaat het wel goed, in drie wedstrijden 24x gescoord. Achterin kraakt het en piept het en lopen ze er zo doorheen, met name omdat er 3 eerstejaars staan die heel veel moeite hebben met posities en aansluiten...
pi_87489971
Wij hebben afgelopen zaterdag onze eerste competitiewedstrijd gewonnen. Helaas was ik er zelf een keer niet bij en dan krijg je direct grappen natuurlijk :')

Ik merk dat de aanvankelijke scherpte en concentratie van het begin van het seizoen bij de jongens wat af begint te nemen. Het 'nieuwe' is eraf en er wordt steeds minder goed getraind. Vanavond maar eens even goed strak trainen! Zaterdag weer een pittige pot namelijk.
pi_87648597
Afgelopen week lekker getraind, belangrijk! Gisteren wel weer verloren, van een laaggeplaatst team. De groei verloopt langzaam, maar is er wel. Ik hoop dat we de tijd krijgen van alle mensen langs de lijn, incl. clubfossielen en coordinatoren e.d. Sommige ouders lopen al te morren. Gelukkig is de sfeer goed, en daar gaat het om.

Verder: http://www.trainerssite.n(...)e=showtopic&tid=5192
Bekende site? Wat vinden jullie van onderstaand onderwerp?

Een lekker concreet vraagstuk dit keer: hoe pakken jullie het opruimen na de training aan?

Ik ben van mening dat we de spullen samen moeten opruimen, we hebben ze immers ook samen gebruikt. Dus ik geef de jongens altijd concrete taken: haal jij even de rode pionnetjes op, jij de gele pionnetjes, Pietje Jantje Klaasje doen even de doeltjes, de rest verzamelt de ballen, etc.

Toch duurt het dan lang voordat alles bij elkaar is, en moet ik dat enorm strak begeleiden. De ballen worden weer gebruikt om op de goal te knallen, er gaat eens een schot over, een aantal begint te stoeien, etc. Natuurlijk logisch allemaal, en ook helemaal niet zo erg, maar ik vroeg me af hoe andere trainers dit aanpakken.

Gebruik je een trucje, zoals aftellen bijv., om het allemaal een beetje snel te laten verlopen? Of doe je het gewoon zelf (zie ik ook vaak!)? Duurt het opruimen bij jullie ook lang? Zijn er tips of trucs?
pi_87734497
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 21:39 schreef PAA-053 het volgende:

......

Gebruik je een trucje, zoals aftellen bijv., om het allemaal een beetje snel te laten verlopen? Of doe je het gewoon zelf (zie ik ook vaak!)? Duurt het opruimen bij jullie ook lang? Zijn er tips of trucs?
Zelf zit ik hier nu ook wel eens over na te denken. Vaak begin ik zelf al wat op te ruimen wanneer de jongens bezig zijn met de eindpartij.

Het materiaal wat voor de oefeningen wordt gebruikt laat ik meestal door de jongens zelf opruimen.

Hoe staat het ervoor in de competitie?

Hier nu 5 gespeeld 6 punten. Op training wordt er goed gevoetbald maar wanneer er een tegenstander op het veld staat die fysiek een stuk sterker zijn wordt het gewoon heel lastig voor die jongens.
pi_93211013
Laten we in deze dan maar verder gaan.

Train zelf de C1 van Losser. Zitten bij Rigtersbleek C2 in de competitie, 1e wedstrijd 2-0 gewonnen. Maar het is wel een leuk voetballend team :)
pi_93874390
ik wordt halverwege het seizoen opeens gevraagd als trainer van het voetbal team van mijn zoontje?

F, nog nooit gedaan, maar de bestaande trainer is erg ziek en geen andere vrijwilligers.
Hoe begin je?

ik ben me al aan het verdiepen op diverse sites

wat is het beste begin?

bijv:
http://voetbal.trainenkunjeleren.nl/
http://www.trainerssite.nl/

andere suggesties?
pi_93959417
Ik heb zelf nog geen ervaring met het trainen van een F-team,

Maar volgens mij is het gewoon de bedoeling dat je die jongens gewoon lekker met de bal bezig houdt, en lekker veel te laten pingelen :)
  maandag 14 maart 2011 @ 13:46:47 #42
331928 3M1N3M
Jouw moeder
pi_94091574
Is trainen moeilijk,en vanaf hoe oud mag het eigenlijk?
Soms is het beter niet te weten wat je toch niet wist .
pi_94091876
Nee, is geen leeftijd aan verbonden(maar enig leeftijdsverschil is wel aan te raden tussen trainer en spelers.
pi_95663447
Mensen hier nog actief als voetbaltrainer?
  maandag 18 april 2011 @ 17:00:00 #45
302138 HuffTheTalbot
Checking the Basement for Bugs
pi_95673524
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:53 schreef Swennus het volgende:
Nee, is geen leeftijd aan verbonden(maar enig leeftijdsverschil is wel aan te raden tussen trainer en spelers.
En een verklaring van goed gedrag. ^O^
Look behind you! It's your ass!
pi_95673972
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 17:00 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

En een verklaring van goed gedrag. ^O^
Die heb ik hier nog nooit nodig gehad, alhoewel dat bij sommige personen niet eens verkeerd zou zijn
pi_95687931
ik ben trainer van de C2 van de DEHMusschen, uit Rotterdam. geheel allochtoon team, wat voornamelijk een probleem is bij de ouders. daar zie je de meeste dus nooit van.

iemand nog interesse in een oefenwedstrijd?
pi_96084442
Zijn er alweer mensen bezig voor het volgende seizoen? Ben nu zelf bezig met een globale planning te maken.

Het is de bedoeling dat ik de "selectie" voor de zomervakantie rond heb zodat ik na de zomervakantie direct kan beginnen met de voorbereiding op de competitie.
pi_99614907
Volgend jaar train en coach ik wederom Rigtersbleek D1 uit Enschede. We gaan weer 1e klasse spelen. Competitie enzo zijn al bekend, altijd leuk om te weten! Ik heb de globale planning al rond, dus wat we als eerste gaan trainen, etc. Interessante vraag altijd: begin je met het aanvallende of met het verdedigende aspect? Volgend jaar ga ik voor het eerst starten met verdedigen (op eigen helft) omdat ik denk dat we het best lastig zullen krijgen in onze competitie. Hoe doen jullie dit?
  maandag 18 juli 2011 @ 19:59:32 #50
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_99632718
Vorig seizoen had ik eerst de E4 van ASV DWV ( Amsterdam ). Rond medio september ging ik daarvan af en op de E6, omdat hun trainer er spontaan mee ophield en het makkelijker was de E3 en E4 te combineren.
E6 was in den beginne een rampenteam ! Kwamen enigszins mee in de competitie en eindigden in de middenmoot. Vaak stonden we met 4-5 man in een wedstrijd, en dat was ook de gemiddelde opkomst op de training. Kinderen die niet luisterden, liever lui dan moe waren etc. een verschrikking dus ! Ik was toen nog 15, ben nu 16, en het was m'n eerste team.
Nou ja, heb die gasten niet over me heen laten lopen en ze vrij strak aan de lijn gehouden, wat resulteerde in jongens die keurig op tijd op de training kwamen, zich vrij stil hielden, en goed voetbalden. Natuurlijk nog een enkel incidentje hier en daar, maar dat heeft ieder team.
Met spanning begonnen we aan de tweede seizoenshelft, in een voorjaarscompetitie.
10 wedstrijden moesten er gespeeld worden, dus zo'n 22 weken voluit trainen !
Na 10 wedstrijden stonden we bovenaan met een puntenaantal van 25. 5 puntjes laten liggen dus !
Doelsaldo van 31. Het tweede hoogste doelsaldo was 11, hehe.
Heb onlangs in een persoonljik gesprek grote complimenten gekregen van hoofd Jeugdzaken, met de vraag of ik voor 250 EU p/ seizoen weer een team wil trainen, met JvT opleiding erbij.

Ik weet het echter nog allemaal niet zeker ;o.

@ PAA-053 : Op eigen helft verdedigen.. Je komt bij D-tjes al aardig ver met puur kantelen en actief drukken. Individueel trainen op rollen in de verdedigin. Kan makkelijk. Mijn E6 ( 7e klasse ), pikte het ook vrij snel op. Bepaalde sleutelwoorden tijdens het coachen, en ze gingen aan het werk zoals ze gelerd hadden ! D-tjes worden toch wel vaak geïntimideerd als er opeens 2-3 man voor hun neus staan, en ze hebben nog niet de kracht die bal ver breed te spelen. Op zo'n manier houd je het speelveld dus effectief klein, lijkt mij. Daarop trainen in aanval vs. verdediging partijtjes, is ook nog eens handig voor je aanval, gezien het ze dwingt driehoekjes te vormen en te tikken. ( Na uitleg, natuurlijk. )

[ Bericht 20% gewijzigd door OudeBok op 18-07-2011 20:06:45 ]
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:15:30 #51
246109 JochemP
pi_100428984
Ik heb net als vorig jaar de D2, alleen wel een ander en ik denk veel leuker team. We gaan weer 4e klasse spelen. Ik heb alleen even jullie hulp nodig.

De bekerindeling is namelijk nogal apart, we zitten ingedeeld met een 3e klasser en twee 2e klassers. Ik kan dus nu al zeggen dat dit dubbele cijfers worden, want het is gewoon een groot verschil. Zelfs onze D1 (wel selectie, onze D2 niet) zou van deze teams verliezen. Hoe kan je een team zo goed mogelijk voorbereiden op zo'n wedstrijd? En dan niet zozeer de uitslag beperkt houden, maar om het zelfvertrouwen van die joches niet meteen een gigantische deuk te laten oplopen. Je eerste wedstrijd met 15-0 verliezen is niet leuk, maar als je vooraf zegt dat het 15-0 wordt geef je ze ook geen vertrouwen :P

Overigens heb ik twee trainingen voor de eerste bekerwedstrijd.
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:59:17 #52
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_100465049
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:15 schreef JochemP het volgende:
Ik heb net als vorig jaar de D2, alleen wel een ander en ik denk veel leuker team. We gaan weer 4e klasse spelen. Ik heb alleen even jullie hulp nodig.

De bekerindeling is namelijk nogal apart, we zitten ingedeeld met een 3e klasser en twee 2e klassers. Ik kan dus nu al zeggen dat dit dubbele cijfers worden, want het is gewoon een groot verschil. Zelfs onze D1 (wel selectie, onze D2 niet) zou van deze teams verliezen. Hoe kan je een team zo goed mogelijk voorbereiden op zo'n wedstrijd? En dan niet zozeer de uitslag beperkt houden, maar om het zelfvertrouwen van die joches niet meteen een gigantische deuk te laten oplopen. Je eerste wedstrijd met 15-0 verliezen is niet leuk, maar als je vooraf zegt dat het 15-0 wordt geef je ze ook geen vertrouwen :P

Overigens heb ik twee trainingen voor de eerste bekerwedstrijd.
Ouch. Als wij wisten dat we hárd gingen verliezen, gingen we op buitenspel spelen. En toen viel het aantal doelpunten dat de tegenpartij maakte in elkaar.
Ja dit deden we in de D-tjes.
Wat een eitjes trouwens ;o. In ons D6 en D4 elftal verloren we letterlijk elke wedstrijd. Deed ons totaal niks :'). Zou toch eigenlijk wel moeten op die leeftijd xD.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  maandag 8 augustus 2011 @ 16:16:46 #53
246109 JochemP
pi_100465767
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:59 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Ouch. Als wij wisten dat we hárd gingen verliezen, gingen we op buitenspel spelen. En toen viel het aantal doelpunten dat de tegenpartij maakte in elkaar.
Ja dit deden we in de D-tjes.
Wat een eitjes trouwens ;o. In ons D6 en D4 elftal verloren we letterlijk elke wedstrijd. Deed ons totaal niks :'). Zou toch eigenlijk wel moeten op die leeftijd xD.
Het grootste deel bestaat uit eerstejaars die nog niet eens weten wat buitenspel is :') Maar goed, wie weet kunnen ze het wel hebben en doet het ze niks hoor :P
pi_101165797
Waar halen jullie alle info vandaan voor de trainingen?

Ik ben dol op de Coerver Methode, en zoek dus vooral daar op. (heb veel video materiaal van hem).
Ook op Youtube is er verschrikkelijk veel te vinden.

Jullie nog meer tips?
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:07:54 #55
246109 JochemP
pi_101343159
Iemand bij ons op de club heeft een account op trainerssite.nl waar we met zijn allen meedoen :P Daar staat heel erg veel oefenstof op. Ook een heleboel rotzooi, maar als je het kaf van het koren kan scheiden heel erg handig!
  maandag 21 mei 2012 @ 20:34:08 #56
246109 JochemP
pi_111847360
Nog trainerts hier? Ik ga volgend jaar de E1-selectie (2e klasse) doen, na vorige maand mijn diploma Pupillentrainer gehaald te hebben :)

Wie weet over een aantal jaar TC3 :P
pi_116310828
Nou, zijn er nog mensen aanwezig op dit topic? Sinds dit seizoen train en coach ik BSC Unisson E2, dat vorig jaar de F1 was en kampioen geworden in de 3e klasse. Een redelijk niveau en er zitten zeker 3 goede voetballers bij.

Aanstaande zaterdag spelen we onze eerste competitiewedstrijd tegen Sparta Enschede E4. Hebben tot nu toe een toernooi gehad en gisteren geoefend tegen de E1. Helaas met 4-1 verloren, na een 0-1 voorsprong bij rust. In de eerste helft tikten we ze weg en kwamen ze er niet aan te pas. Tweede helft waren de jongens opgebrand en vergaten ze hun taken en veranwoordelijkheden.

Grootste probleem is eigenlijk de omschakeling. Ik speel 2-3-1 en de middenvelders blijven bij omschakeling vaak met 2 of 3 man voorin hangen. Daardoor ontstaat er meestal een groot gat. Conditie + omschakeling is eigenlijk dus het grootste probleem. Voor de rest heb ik veel positieve dingen gezien en we hadden ook de pech dat onze spits (die ze er op training van alle hoeken inschiet) een paar kansjes miste.
  zondag 2 september 2012 @ 20:49:32 #58
246109 JochemP
pi_116321231
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:13 schreef tdruppers het volgende:
Nou, zijn er nog mensen aanwezig op dit topic? Sinds dit seizoen train en coach ik BSC Unisson E2, dat vorig jaar de F1 was en kampioen geworden in de 3e klasse. Een redelijk niveau en er zitten zeker 3 goede voetballers bij.

Aanstaande zaterdag spelen we onze eerste competitiewedstrijd tegen Sparta Enschede E4. Hebben tot nu toe een toernooi gehad en gisteren geoefend tegen de E1. Helaas met 4-1 verloren, na een 0-1 voorsprong bij rust. In de eerste helft tikten we ze weg en kwamen ze er niet aan te pas. Tweede helft waren de jongens opgebrand en vergaten ze hun taken en veranwoordelijkheden.

Grootste probleem is eigenlijk de omschakeling. Ik speel 2-3-1 en de middenvelders blijven bij omschakeling vaak met 2 of 3 man voorin hangen. Daardoor ontstaat er meestal een groot gat. Conditie + omschakeling is eigenlijk dus het grootste probleem. Voor de rest heb ik veel positieve dingen gezien en we hadden ook de pech dat onze spits (die ze er op training van alle hoeken inschiet) een paar kansjes miste.
Ik train dit jaar de E1-selectie waar we 2e klasse mee gaan spelen. Denk dat we een leuk team hebben met paar talentjes. Helaas pas 1 echte training achter de rug.

Waarom speel je niet gewoon 1-3-3 met die gastjes. Met een driemans-middenveld maak je het zowel je aanval als je verdediging onnodig moeilijk. Twee linies van 3 bereidt beter voor op 11v11 omdat je met vleugelaanvallers leert spelen. Ook creeer je zo driehoekjes. In balbezit moet je centrale verdediger dan mee inschuiven naar mid-mid en bij balbezit tegenstander moet je spits dan terugzakken naar de mid-mid positie.

Mijn voorkeur bij wat oudere E-pupillen die wat beter kunnen voetballen ligt bij 8v8. Dan kun je in een 1-3-1-3 opstelling spelen, wat dezelfde voordelen heeft die ik eerder heb genoemd, maar dan met een middenvelder erbij die de centrale verdediger en de spits kan ontlasten. Ook denk ik dat ze dan klaar zijn om met een middenvelder te spelen. Mocht de tegenstander 7v7 willen spelen dan ga ik ook 1-3-3 spelen.

Oh, en ga niet op conditie trainen, helemaal niet zonder bal. Pas vanaf de C-junioren ga je hormonen aanmaken waardoor conditietraining nut heeft. Alles met bal doen :)
pi_116339863
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:49 schreef JochemP het volgende:

[..]

Ik train dit jaar de E1-selectie waar we 2e klasse mee gaan spelen. Denk dat we een leuk team hebben met paar talentjes. Helaas pas 1 echte training achter de rug.

Waarom speel je niet gewoon 1-3-3 met die gastjes. Met een driemans-middenveld maak je het zowel je aanval als je verdediging onnodig moeilijk. Twee linies van 3 bereidt beter voor op 11v11 omdat je met vleugelaanvallers leert spelen. Ook creeer je zo driehoekjes. In balbezit moet je centrale verdediger dan mee inschuiven naar mid-mid en bij balbezit tegenstander moet je spits dan terugzakken naar de mid-mid positie.

Mijn voorkeur bij wat oudere E-pupillen die wat beter kunnen voetballen ligt bij 8v8. Dan kun je in een 1-3-1-3 opstelling spelen, wat dezelfde voordelen heeft die ik eerder heb genoemd, maar dan met een middenvelder erbij die de centrale verdediger en de spits kan ontlasten. Ook denk ik dat ze dan klaar zijn om met een middenvelder te spelen. Mocht de tegenstander 7v7 willen spelen dan ga ik ook 1-3-3 spelen.

Oh, en ga niet op conditie trainen, helemaal niet zonder bal. Pas vanaf de C-junioren ga je hormonen aanmaken waardoor conditietraining nut heeft. Alles met bal doen :)
Oh, ben ik niet helemaal met je eens Jochem :P. Als je met een driemans middenveld speelt bereid je ze toch ook beter voor op de D-tjes, in het geval van omschakelen. Maar ik zal het systeem eens proberen! Lijkt me ook een goede formatie. Heb je misschien nog tips voor het trainen van wedstrijdsituaties in oefensessies?
  maandag 3 september 2012 @ 11:54:01 #60
246109 JochemP
pi_116340512
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:31 schreef tdruppers het volgende:

[..]

Oh, ben ik niet helemaal met je eens Jochem :P. Als je met een driemans middenveld speelt bereid je ze toch ook beter voor op de D-tjes, in het geval van omschakelen. Maar ik zal het systeem eens proberen! Lijkt me ook een goede formatie. Heb je misschien nog tips voor het trainen van wedstrijdsituaties in oefensessies?
Met twee verdedigers spelen is erg lastig bij E/F-pupillen. Hoe ze ook staan, er is altijd een groot gat en je kunt geen rugdekking geven. Daarom vind ik 3 verdedigers een must. Ook 3 aanvallers vind ik een must omdat we toch een beetje de 'Hollandse school' mee willen geven :P Twee vleugelspitsen en een centrumspits. Die extra man kan dan bij 8v8 op het middenveld terecht. Dat je middenveld niet mee omschakelt is voor mij het perfecte voorbeeld dat 2-3-1 te ingewikkeld is voor je eerstejaars E-tjes :)

Van alle linies is het middenveld het meest complexe omdat je eigenlijk alles moet doen. Wie zorgt er in jouw formatie voor de voorzetten vanaf de flanken? In een 4-3-3 opstelling op groot veld spelen vaak alle 3 de middenvelders naar binnen en niet breed omdat je anders je backs in de weg loopt bij het opkomen. Als je ze dus goed wil voorbereiden moet je met je 3 mansmiddenveld compact gaan spelen en dan heb je ineens geen breedte meer omdat je geen vleugelspelers meer hebt voorin en achterin.

Tijdens trainingen kun je alles in kleine partijspelletjes oefenen. Die pas je dan op zo'n manier aan dat je oefent waar je op wil oefenen. Wil je bijvoorbeeld het afronden oefenen, dan speel je 2v1 met grote goals. Wil je de 1 op 1 actie oefenen, dan speel je korte potjes 1 tegen 1 (lijnvoetbal of doeltjes, ook weer maar net waar je op wil trainen). De KNVB heeft op YouTube heel veel voorbeelden van dit soort partijspelletjes: http://www.youtube.com/pl(...)3682D5A&feature=plcp

Hoelang ben je al trainer? Heb je al een cursus gedaan?
  zaterdag 15 september 2012 @ 18:40:46 #61
246109 JochemP
pi_116821620
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:13 schreef tdruppers het volgende:

Seizoen al begonnen? Hoe gaat het bij jullie? Wij vorige week heel simpel de eerste (beker)wedstrijd met 1-10 gewonnen. Waren maatje te groot. Vandaag eerste serieuze test tegen Koninklijke HFC E5 (dat is nog selectie, ze hebben meer dan 20 E-teams geloof ik...). 3-0 voorsprong weggegeven en uiteindelijk 3-3 geworden. Maar de spelertjes hebben echt keihard geknokt en gewerkt en goed gevoetbald. 3-3 was ook terecht. :)
pi_116847007
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 18:40 schreef JochemP het volgende:

[..]

Seizoen al begonnen? Hoe gaat het bij jullie? Wij vorige week heel simpel de eerste (beker)wedstrijd met 1-10 gewonnen. Waren maatje te groot. Vandaag eerste serieuze test tegen Koninklijke HFC E5 (dat is nog selectie, ze hebben meer dan 20 E-teams geloof ik...). 3-0 voorsprong weggegeven en uiteindelijk 3-3 geworden. Maar de spelertjes hebben echt keihard geknokt en gewerkt en goed gevoetbald. 3-3 was ook terecht. :)
Hey Jochem. Competitie is vorige week bij ons begonnen, helaas die wedstrijd met 10-4 verloren. Ik begon in mijn 'oude vertrouwde' formatie (2-3-1). Na 5 minuten lagen er echter al 3 tegentreffers in en het besef groeide dat het anders moest. Bij rust was het geloof ik 6-1 en in de rust heb ik de tactiek en formatie omgegooid naar een simpele 3-3 opstelling. We speelden een stuk beter en we wisten nog 3x te scoren en kregen 'slechts' 4 tegentreffers en het spelbeeld was in ons voordeel. Uiteindelijk een valse competitiestart.

Gisteren revanche genomen door met 9-3 in eigen huis te winnen (3 hattricks van 3 verschillende spelers haha!). Ik heb naar je geluisterd en ben begonnen in de 3-3 opstelling. We startten erg goed en we liepen na rust pas echt uit. Wat een verschil met vorige week! Ik mik op een plaats in de top 5, maar ontwikkeling staat natuurlijk voorop. Ik speel met alleen maar 1e jaars E-tjes want de E2 is de voltallige F1 van vorig jaar, met een enkele aanvulling.

Bij welke club (en team) train jij? Heb je trouwens ook nog leuke oefenstof digitaal die je me kan toesturen?
  zondag 16 september 2012 @ 17:17:45 #63
246109 JochemP
pi_116854383
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 14:15 schreef tdruppers het volgende:

[..]

Hey Jochem. Competitie is vorige week bij ons begonnen, helaas die wedstrijd met 10-4 verloren. Ik begon in mijn 'oude vertrouwde' formatie (2-3-1). Na 5 minuten lagen er echter al 3 tegentreffers in en het besef groeide dat het anders moest. Bij rust was het geloof ik 6-1 en in de rust heb ik de tactiek en formatie omgegooid naar een simpele 3-3 opstelling. We speelden een stuk beter en we wisten nog 3x te scoren en kregen 'slechts' 4 tegentreffers en het spelbeeld was in ons voordeel. Uiteindelijk een valse competitiestart.

Gisteren revanche genomen door met 9-3 in eigen huis te winnen (3 hattricks van 3 verschillende spelers haha!). Ik heb naar je geluisterd en ben begonnen in de 3-3 opstelling. We startten erg goed en we liepen na rust pas echt uit. Wat een verschil met vorige week! Ik mik op een plaats in de top 5, maar ontwikkeling staat natuurlijk voorop. Ik speel met alleen maar 1e jaars E-tjes want de E2 is de voltallige F1 van vorig jaar, met een enkele aanvulling.

Bij welke club (en team) train jij? Heb je trouwens ook nog leuke oefenstof digitaal die je me kan toesturen?
Haha, grappig, lijkt toch te werken dan, de 3-3 opstelling. Tot nu toe wilden onze tegenstanders gelukkig net als ik 8v8 spelen. Dan kunnen we 3-1-3 spelen. Is voor 2e-jaars E-pupillen beter denk ik. Ik train Haarlem-Kennemerland E1, leuk team met veel talent. Vier jongens komen uit de E1, vier uit de E3 en eentje uit de E4 en één uit de E5 van vorig jaar. De E1 van vorig jaar heeft leuk bovenin meegedraaid in de tweede klasse, hopelijk lukt ons dit ook.

Als je je emailadres pm't wil ik je wel alle oefenstof van de KNVB-dvd uit de pupillentrainerscursus toesturen. Dit bestaat uit een heel boekwerk aan allerlei verschillende partijvormen, incl organisatie, accenten en coachopmerkingen en is speciaal voor E-pupillen :)
pi_116873209
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 17:17 schreef JochemP het volgende:

[..]

Haha, grappig, lijkt toch te werken dan, de 3-3 opstelling. Tot nu toe wilden onze tegenstanders gelukkig net als ik 8v8 spelen. Dan kunnen we 3-1-3 spelen. Is voor 2e-jaars E-pupillen beter denk ik. Ik train Haarlem-Kennemerland E1, leuk team met veel talent. Vier jongens komen uit de E1, vier uit de E3 en eentje uit de E4 en één uit de E5 van vorig jaar. De E1 van vorig jaar heeft leuk bovenin meegedraaid in de tweede klasse, hopelijk lukt ons dit ook.

Als je je emailadres pm't wil ik je wel alle oefenstof van de KNVB-dvd uit de pupillentrainerscursus toesturen. Dit bestaat uit een heel boekwerk aan allerlei verschillende partijvormen, incl organisatie, accenten en coachopmerkingen en is speciaal voor E-pupillen :)
We hebben meestal wel de optie om 8v8 te spelen? Raad je dit aan? Hebben jullie nog geen competitie gespeeld trouwens? We hebben imo één echte topper in ons team die het met de juiste training/begeleiding wel ver(der dan onze amateurclub) kan brengen. Voor de rest hebben een redelijke keeper, een goede verdedigster, een snelle buitenspeler en potentieel goede midvoor. Laatstgenoemde doet het op de trainingen trouwens aanzienlijk beter dan in de wedstrijden! Het is voor mij echt een raadsel hoe dat kan. Op trainingen lijkt hij vaak meer te durven dan in de wedstrijd. Het komt er nog niet echt uit, terwijl ik qua voetballend vermogen wel een zwak voor hem heb. Bij twee spelers uit mijn team weet ik eigenlijk al dat ze het niet gaan halen, een slappe, langzame verdediger en een dromerige aanvaller die het allebei net niet zijn. Hoe sta jij er voor qua spelers?

tom_druppers@hotmail.com, voor de oefenstof!
  maandag 17 september 2012 @ 21:17:18 #65
246109 JochemP
pi_116909165
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:50 schreef tdruppers het volgende:

[..]

We hebben meestal wel de optie om 8v8 te spelen? Raad je dit aan? Hebben jullie nog geen competitie gespeeld trouwens? We hebben imo één echte topper in ons team die het met de juiste training/begeleiding wel ver(der dan onze amateurclub) kan brengen. Voor de rest hebben een redelijke keeper, een goede verdedigster, een snelle buitenspeler en potentieel goede midvoor. Laatstgenoemde doet het op de trainingen trouwens aanzienlijk beter dan in de wedstrijden! Het is voor mij echt een raadsel hoe dat kan. Op trainingen lijkt hij vaak meer te durven dan in de wedstrijd. Het komt er nog niet echt uit, terwijl ik qua voetballend vermogen wel een zwak voor hem heb. Bij twee spelers uit mijn team weet ik eigenlijk al dat ze het niet gaan halen, een slappe, langzame verdediger en een dromerige aanvaller die het allebei net niet zijn. Hoe sta jij er voor qua spelers?

tom_druppers@hotmail.com, voor de oefenstof!
Als het goed is heb je een Dropbox-uitnodiging voor de oefenstof :)

Onze competitie is afgelopen zaterdag begonnen. Daarvoor één bekerwedstrijd gehad. Ik heb de mazzel dat de E1 een selectie is en dus allemaal jongens die vorig jaar ons zijn opgevallen als bovengemiddeld. Daarom heb ik een goede groep met veel goede voetballers. Er werd echt heel erg leuk overgetikt en gevoetbald laatste twee wedstrijden. Er vallen er één of twee net buiten, qua techniek, instelling en inzicht. Dat is jammer maar is niet anders. Hopelijk kunnen ze het niveau een beetje bijbenen dit seizoen. Ik heb alleen geen keeper. Die lopen er niet rond in de E werd mij verteld. Ik heb nu een groepje van 4 a 5 jongens die dan steeds een helftje willen keepen :P
pi_117960947
Jochem, ik ga een nieuw topic aanmaken om het een nieuw leven in te blazen... Ga de trainers die eerder nog weleens reageerden ook een uitnodiging sturen, stuur je de link.
pi_118079702
(...) We gaan gewoon verder op deze! Een of andere moderator achtte het nodig om de nieuwe te sluiten. Zie mijn reactie op het andere topic...
  donderdag 25 oktober 2012 @ 19:44:11 #68
246109 JochemP
pi_118429900
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 09:12 schreef tdruppers het volgende:

[..]

Wat vind je van het gebruik van speedladder (coördinatie) bij de E-pupillen? Sinds een aantal trainingen gebruik ik dit nu. En je hebt gelijk over het resultaat, maar wij oefenden laatst tegen E1 en de 1e helft speelden we ze compleet weg maar verloren we uiteindelijk wel met 1-4. Toen kwamen die apen naar mij toe dat ze vonden dat het slecht ging en dat ze slecht speelden et cetera.

Hoe fel ben jij langs de lijn? Coach jij veel, of kijk je het vooral een beetje aan? Ik probeer gewoon wat tactische tips te geven (lees: jij links, ga jij eens bij die nummer 10 staan, dylan iets meer deze kant op enz). Ik probeer die typische krachttermen als 'kom op!' en 'gaat achter die bal aan' te vermijden.

Wij trainen 2x per week. Maandags train ik meestal wat meer op verdedigende (2 vs 2, 1 tweetal verdedigend een doeltje bijv) aspecten. Hier weet ik echter nog niet zoveel oefeningen voor. Iedere training oefenen we standaard 10-15 minuten aan de techniek. Donderdag meer passen, afwerken, langere partij. Ik ben sinds kort lid van www.trainerssite.nl en heb hier al een aantal handige dingen van afgehaald. Aan het begin van het seizoen heb ik gewoon wat onderdelen onder elkaar gezet (dribbelen, passen, afwerken, techniek, verdedigen, positiespel, partijvormen) en voeg hier nog steeds iedere keer dingen aan toe.

Beschik je over 1e/2e jaars, of gemengd?
Speedladder weet ik niet zoveel van. Weet niet of het zin heeft bij E-pupillen. We hebben er wel één liggen op de club maar nog nooit gebruikt.

Mijn team is volledig 2e-jaars. Afgelopen zaterdagmiddag een toernooitje gespeeld, na eerst lekker gelunchd te hebben in de kantine met zijn allen, ipv een bekerwedstrijd. Drie potjes van 25 minuten. Eerste pot al snel 3-0 achter, maar dat werd heel knap hersteld tot een 4-3 overwinning. Tweede tegenstander was de enige uit de 3e klasse ipv de 2e klasse, die werd eenvoudig gewonnen met 6-0. Laatste pot was tegen de tegenstander die ook de eerste twee wedstrijden had gewonnen. Met iets minder doelsaldo, dus gelijkspel was genoeg. Toevallig hadden we afgelopen maandag al geoefend tegen deze zelfde tegenstander en toen wonnen we 6-4, dus we wisten dat het kon. Uiteindelijk na een 1-0 voorsprong heel lang de 1-1 vastgehouden. Vlak voor tijd maakten we zelfs nog de 2-1, met wat geluk, dus alles gewonnen, en dus een mooie 1e plek :) De jongens vonden het helemaal geweldig natuurlijk, medailles gekregen, helaas geen beker. Maar de pret was er niet minder om :P. Ik was en ben natuurlijk trots op het team. Dat te bedenken dat we onze twee beste verdedigers misten door blessure en herfstvakantie, en ik een jongen uit de E3 moest lenen.

Hoe gaat het bij jullie? Draaien jullie beetje leuk mee in de 2e klasse?
pi_120029735
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:44 schreef JochemP het volgende:

[..]

Speedladder weet ik niet zoveel van. Weet niet of het zin heeft bij E-pupillen. We hebben er wel één liggen op de club maar nog nooit gebruikt.

Mijn team is volledig 2e-jaars. Afgelopen zaterdagmiddag een toernooitje gespeeld, na eerst lekker gelunchd te hebben in de kantine met zijn allen, ipv een bekerwedstrijd. Drie potjes van 25 minuten. Eerste pot al snel 3-0 achter, maar dat werd heel knap hersteld tot een 4-3 overwinning. Tweede tegenstander was de enige uit de 3e klasse ipv de 2e klasse, die werd eenvoudig gewonnen met 6-0. Laatste pot was tegen de tegenstander die ook de eerste twee wedstrijden had gewonnen. Met iets minder doelsaldo, dus gelijkspel was genoeg. Toevallig hadden we afgelopen maandag al geoefend tegen deze zelfde tegenstander en toen wonnen we 6-4, dus we wisten dat het kon. Uiteindelijk na een 1-0 voorsprong heel lang de 1-1 vastgehouden. Vlak voor tijd maakten we zelfs nog de 2-1, met wat geluk, dus alles gewonnen, en dus een mooie 1e plek :) De jongens vonden het helemaal geweldig natuurlijk, medailles gekregen, helaas geen beker. Maar de pret was er niet minder om :P. Ik was en ben natuurlijk trots op het team. Dat te bedenken dat we onze twee beste verdedigers misten door blessure en herfstvakantie, en ik een jongen uit de E3 moest lenen.

Hoe gaat het bij jullie? Draaien jullie beetje leuk mee in de 2e klasse?
Ha Jochem,

Ik kon de hele tijd niet op dit account... Zullen we het wat actiever maken? Wij spelen met onze 1e jaars E-tjes in de 3e klasse. Uiteindelijk zijn we, met 7 overwinningen en 4 nederlagen, 5e geworden. De laatste wedstrijd speelden we met onze directe concurrent om de 3e plaats; helaas legden we het fysiek zwaar af, wat zonde was. Voetbaltechnisch waren we beter!

In de Kerstvakantie hebben we twee toernooien, waarvan een in Duitsland. Inmiddels ben ik me druk aan het oriënteren voor volgend jaar: ik hoop dat ik de E1 mag doen, dan kan ik met een deel van dit team mee en krijg ik naar alle waarschijnlijkheid een aanvulling uit de E1 en nog 1 of 2 spelers uit de huidige F1.

Ik speel met het idee om volgend seizoen dan op woensdag een derde keer te gaan trainen. Ik heb namelijk specifiek de goede en slechte punten van de spelers uit de hoogstwaarschijnlijke E1 opgeschreven. Mijn idee is dan om 4 groepen van 2 spelers te maken die ik eens in de maand per groepje die woensdag laat komen. Dan ga ik met hen aan de slag om hun goede en slechte punten te verbeteren. Hoe sta jij hier tegenover?

We trainen trouwens tot 19 december door. Diezelfde week heb ik 2 keer de zaal gehuurd om ons zo goed mogelijk voor te bereiden op het eerste zaalvoetbaltoernooi. Ik kijk uit naar jouw verhaal!

PS: als er nog andere trainers zijn die dit topic lezen: reageren!
  zaterdag 15 december 2012 @ 18:15:57 #70
246109 JochemP
pi_120345921
Zo, kickje :P

Wij staan nu 7e in de 2e klasse (12 teams) en moeten nog 2 wedstrijden spelen. Die worden ingehaald na de winterstop. Als we die winnen eindigen we waarschijnlijk keurig 6e of 5e :)

Vandaag trouwens een oefenwedstrijd gehad tegen een topper uit de 3e klasse. Was niet best. Het enige leuke was de uitslag: 9-8 verlies :P

Toernooi in het buitenland lijkt me geweldig, dat vergeten die kinderen nooit meer ^O^
pi_120446149
Ook ik heb het topic gelezen. Jammer dat er zo weinig mensen actief zijn maar het is natuurlijk ook niet voor niks winterstop!
pi_120452915
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 00:26 schreef Someguyfaraway het volgende:
Ook ik heb het topic gelezen. Jammer dat er zo weinig mensen actief zijn maar het is natuurlijk ook niet voor niks winterstop!
Wat voor een team train jij? Het topic is de laatste tijd niet erg actief inderdaad, ook voor de winterstop was dit al het geval jammer genoeg. Wij hebben gisteren in de zaal getraind, dit gaan we woensdag ook doen. Zaterdag hebben we dan als afsluiting van 2012 een zaalvoetbaltoernooi. Hierna twee weken winterstop. 7 januari hervatten we de trainingen weer. Vervolgens 13 januari een zaalvoetbaltoernooi in Duitsland. We gaan de komende (halve) competitie voor de titel in de 3e klasse, we zijn in ieder geval een stuk verder individueel en als team dan aan het begin van het seizoen.
pi_120466702
Ik ben trainer van de D1 selectie elfal en wij komen uit in de 2de klasse Oost. Wij hebben vanaf de 16de winterstop tot de 6de van januari. Wij gaan voor de 2de plek in de 2de klasse aangezien de 1ste plaats nu in het midden van het seizoen al niet meer in te halen valt.
pi_120497229
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:28 schreef Someguyfaraway het volgende:
Ik ben trainer van de D1 selectie elfal en wij komen uit in de 2de klasse Oost. Wij hebben vanaf de 16de winterstop tot de 6de van januari. Wij gaan voor de 2de plek in de 2de klasse aangezien de 1ste plaats nu in het midden van het seizoen al niet meer in te halen valt.
Mooi streven. Goed team? Ik heb de hele zooi voor januari al gemaakt (trainingen). We gaan voor de titel komende competitie. Het is leuk om te zien dat twee wat mindere spelers steeds beter gaan ontwikkelen _O_, een verdediger en een aanvaller. We hebben 1 ongemotiveerd ventje er tussen lopen die een verveelde indruk maakt, ik weet niet waar het aan ligt. Het punt is dat hij kwalitatief ook een van de minsten is en dus het niveau soms omlaag haalt door zijn geouwehoer. Voor de rest vind ik mezelf soms ietwat te streng voor de leeftijd van deze ventjes |:(, maar wanneer ik dat niet doe beginnen ze soms veel te ouwehoeren. Af en toe is het wel nodig dus O-).
pi_120500544
Ja dat is sowieso wel nodig want net als een leerkracht op de basisschool moet je ze wat bijbrengen dus ook regelmatig boven de groep staan. (anders nemen ze je niet serieus en lopen ze over je heen).

Ik ben pas een vrij jonge trainer (19) en om die reden zal ik vaker bewust boven de groep moeten staan anders zien ze me meer als 'grote vriend'. Het voordeel is dat ik zelf in het 1ste elftal voetbal en ze hier wel een beetje tegenop kijken.

Wij zijn als team meer een eenheid geworden en word redelijk goed positiespel gespeelt, dit vind ik al heel wat in de D. We hebben een team uit allemaal 2de jaars en 2 1ste jaars. Hier is ook bewust op geselecteerd door de club. Het probleem bij ons is dat we het 1ste halfjaar iets te wisselvallig zijn geweest. Zo wonnen wij van onze directe concurrenten maar hebben wij punten laten liggen bij de onderste teams..

Echter mogen wij niet klagen met een 2de plek dacht ik zo, aangezien de nummer 1 ongetwijfeld kampioen word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')