abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117962248
Zoals de titel al doet vermoeden: een forum voor de vaderlandse jeugdtrainers! Een oud forum (met vele vervolgen) een nieuw leven ingeblazen. Introduceer jezelf, laat weten welke club/team je traint, hoelang je al bezig bent, hoe het bevalt en geef en vraag om tips!

zondag 14 oktober 2012 @ 19:30:13 #2
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_117967730
Trainer/coach Haarlem-Kennemerland E1 (2e-jaars selectie, 2e klasse niveau) meldt zich :)

Voorgaande twee jaren trainer/coach van de D2, dat was geen selectie. Nu dus wel. Bevalt prima tot zover :P
pi_117972180
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 19:30 schreef JochemP het volgende:
Trainer/coach Haarlem-Kennemerland E1 (2e-jaars selectie, 2e klasse niveau) meldt zich :)

Voorgaande twee jaren trainer/coach van de D2, dat was geen selectie. Nu dus wel. Bevalt prima tot zover :P
Hoe staat het ermee dan? Doen jullie het goed in de competitie, en vooral: hoe gaan de trainingen? Momenteel ben ik me meer aan het oriënteren op Coerver-gebied, dus meer richting het techniek kader. De trainingen gaan tot nu toe redelijk tot goed; ik probeer file trainingen te vermijden en krijg veel positieve reacties van de ouders!

We hebben best een leuk teampje, 1 november gaan we naar de bekerwedstrijd FC Twente - FC Den Bosch, gezellig! :)
  maandag 15 oktober 2012 @ 00:13:17 #4
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_117983059
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 20:31 schreef tdruppers het volgende:

[..]

Hoe staat het ermee dan? Doen jullie het goed in de competitie, en vooral: hoe gaan de trainingen? Momenteel ben ik me meer aan het oriënteren op Coerver-gebied, dus meer richting het techniek kader. De trainingen gaan tot nu toe redelijk tot goed; ik probeer file trainingen te vermijden en krijg veel positieve reacties van de ouders!

We hebben best een leuk teampje, 1 november gaan we naar de bekerwedstrijd FC Twente - FC Den Bosch, gezellig! :)
Competitie gaat redelijk. 1 gewonnen, 2 gelijk en 2 verloren. De twee verloren wedstrijden waren redelijk nipt/gelijkwaardig en tegen de beste twee tegenstanders. Waarschijnlijke eindigen we ergens in de middenmoot. Vind uitslagen en standen ook niet zo relevant. Winnen is leuk natuurlijk, maar niet het belangrijkst. Voorbeeld: twee weken terug wonnen we 1-2 van de zwakste tegenstander uit de poule maar speelden we een dramapot. Een week later verloren we 1-3 tegen een sterke tegenstander, maar was ik veel tevredener en trotser dan de week ervoor. Omdat er goed gevoetbald werd en er duidelijk beter werd gespeeld dan de week ervoor. Gister hetzelfde verhaal, tegen de koploper. We speelden de beste helft van het seizoen. Iedereen speelde vanuit zijn eigen positie, er werd opgebouwd, strak ingepassd en twee hele mooie doelpunten gemaakt waardoor we met 2-1 voorstonden in de rust.

Tweede helft werden we op fysieke kracht verslagen, tegenstander had ook 1 a 2 spelers uit de E-top erbij zitten. Ruimtes werden groot, mannetjes niet gedekt, te veel op de aanval en 4-2 verlies het gevolg.

Morgen (of vandaag...) oefenpotje tegen een tegenstander uit een andere 2e klasse. As zaterdag toernooitje spelen. Hopelijk weer wat progressie te zien :)

Trainingen gaan soms wat stroef. De jongens barsten van de energie en ze stuiteren alle kanten op. Ze bedoelen het niet vervelend oid maar is best lastig af en toe, om ze met de concentratie bij het ballen te houden, ondanks dat het een selectie is en ze allemaal voetbalgek zijn :P

Goed dat je filevorming vermijdt. Van 10 minuten in de rij staan en dan een bal op doel rammen leer je niets. Desnoods in kleine groepjes splitsen. Ik doe ook veel partijspellen: 1v1, 2v2, pionnen, lijnvoetbal of doeltjes. En ook techniekvormpjes inderdaad. Al ben ik zelf niet zo motorisch aangelegd dat ik een Zidane of een dubbele schaar even voordoe, dus ik hou het redelijk basic :')
pi_117987336
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 00:13 schreef JochemP het volgende:

[..]

Competitie gaat redelijk. 1 gewonnen, 2 gelijk en 2 verloren. De twee verloren wedstrijden waren redelijk nipt/gelijkwaardig en tegen de beste twee tegenstanders. Waarschijnlijke eindigen we ergens in de middenmoot. Vind uitslagen en standen ook niet zo relevant. Winnen is leuk natuurlijk, maar niet het belangrijkst. Voorbeeld: twee weken terug wonnen we 1-2 van de zwakste tegenstander uit de poule maar speelden we een dramapot. Een week later verloren we 1-3 tegen een sterke tegenstander, maar was ik veel tevredener en trotser dan de week ervoor. Omdat er goed gevoetbald werd en er duidelijk beter werd gespeeld dan de week ervoor. Gister hetzelfde verhaal, tegen de koploper. We speelden de beste helft van het seizoen. Iedereen speelde vanuit zijn eigen positie, er werd opgebouwd, strak ingepassd en twee hele mooie doelpunten gemaakt waardoor we met 2-1 voorstonden in de rust.

Tweede helft werden we op fysieke kracht verslagen, tegenstander had ook 1 a 2 spelers uit de E-top erbij zitten. Ruimtes werden groot, mannetjes niet gedekt, te veel op de aanval en 4-2 verlies het gevolg.

Morgen (of vandaag...) oefenpotje tegen een tegenstander uit een andere 2e klasse. As zaterdag toernooitje spelen. Hopelijk weer wat progressie te zien :)

Trainingen gaan soms wat stroef. De jongens barsten van de energie en ze stuiteren alle kanten op. Ze bedoelen het niet vervelend oid maar is best lastig af en toe, om ze met de concentratie bij het ballen te houden, ondanks dat het een selectie is en ze allemaal voetbalgek zijn :P

Goed dat je filevorming vermijdt. Van 10 minuten in de rij staan en dan een bal op doel rammen leer je niets. Desnoods in kleine groepjes splitsen. Ik doe ook veel partijspellen: 1v1, 2v2, pionnen, lijnvoetbal of doeltjes. En ook techniekvormpjes inderdaad. Al ben ik zelf niet zo motorisch aangelegd dat ik een Zidane of een dubbele schaar even voordoe, dus ik hou het redelijk basic :')
Wat vind je van het gebruik van speedladder (coördinatie) bij de E-pupillen? Sinds een aantal trainingen gebruik ik dit nu. En je hebt gelijk over het resultaat, maar wij oefenden laatst tegen E1 en de 1e helft speelden we ze compleet weg maar verloren we uiteindelijk wel met 1-4. Toen kwamen die apen naar mij toe dat ze vonden dat het slecht ging en dat ze slecht speelden et cetera.

Hoe fel ben jij langs de lijn? Coach jij veel, of kijk je het vooral een beetje aan? Ik probeer gewoon wat tactische tips te geven (lees: jij links, ga jij eens bij die nummer 10 staan, dylan iets meer deze kant op enz). Ik probeer die typische krachttermen als 'kom op!' en 'gaat achter die bal aan' te vermijden.

Wij trainen 2x per week. Maandags train ik meestal wat meer op verdedigende (2 vs 2, 1 tweetal verdedigend een doeltje bijv) aspecten. Hier weet ik echter nog niet zoveel oefeningen voor. Iedere training oefenen we standaard 10-15 minuten aan de techniek. Donderdag meer passen, afwerken, langere partij. Ik ben sinds kort lid van www.trainerssite.nl en heb hier al een aantal handige dingen van afgehaald. Aan het begin van het seizoen heb ik gewoon wat onderdelen onder elkaar gezet (dribbelen, passen, afwerken, techniek, verdedigen, positiespel, partijvormen) en voeg hier nog steeds iedere keer dingen aan toe.

Beschik je over 1e/2e jaars, of gemengd?

[ Bericht 0% gewijzigd door tdruppers op 15-10-2012 09:24:35 (iets vragen wat al stond genoemd) ]
pi_118078267
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')