Grappig hoe een proces wat 100 jaar duurde in de VS in Nederland binnen 20 jaar moet rond komen, wij moeten toch wel ontzettend goed zijn in Nederland.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:30 schreef Mutant01 het volgende:
Daarom hebben ze ook compleet eigen wijken. Zeer geassimileerd zijn ze. Maar ze hebben wel westerse voornamen hoor.
We hebben als soeverein land bepaald (via onze grondwet) dat bepaalde verdragen directe werking hebben binnen ons stelsel.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:41 schreef Refragmental het volgende:
Oh ja, we zijn overigens een soeverein land en mogen onze eigen wetten bepalen.
We?quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We hebben als soeverein land bepaald (via onze grondwet) dat bepaalde verdragen directe werking hebben binnen ons stelsel.
Ik vind dit aardig ziek. Wat is anders in jouw ogen? Ik vrees dat ik namelijk in geen enkel opzicht op jou lijk. Onze enige overeenkomst is de blanke huidskleur. Dat maakt een van ons anders. En nu? Moet een van ons zich maar conformeren aan het geldende ideaalbeeld?quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:25 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Uiteraard. Natuurlijk onzin om vele generaties nog steeds 'anders' te willen zijn. Dan ga je maar 'anders' zijn in het gebied waar men net zo 'anders' is als jij.
Natuurlijk, maar dan ook wel de gevolgen en consequenties accepteren, he?quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:41 schreef Refragmental het volgende:
Oh ja, we zijn overigens een soeverein land en mogen onze eigen wetten bepalen.
Nou zeg want internationale verdragen negeren doet niemand en de strafmaatregelen die erop volgen zijn keihard.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:18 schreef Tijger_m het volgende:
Als jij denkt straffeloos links en rechts internationale verdragen te kunnen negeren dan staat je nog een koude douche te wachten.
De uiterste maatregel zou kunnen zijn dat Nederland de EU moet verlaten dan wel dat Nederland geen gebruik meer mag maken van bepaalde EU verdragen zoals open grenzen, in eerste instantie zullen het boetes betreffen vermoedelijk.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:48 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Nou, even for the sake of the argument: stel NL zegt: onder de 24 kom je er als huwelijksmigrant niet in.
Dat zou dan tegen Europese regels moeten zijn, dus iemand gaat procederen en uiteindelijk zegt de EU: NL, dat mag niet.
Wat gebeurt er dan concreet als NL zegt: jammer, we doen het toch.
Wat voor maatregelen komen er dan? En wie gaat die opleggen en afdwingen?
Zijn er ooit boetes voor zo iets opgelegd dan? En wie gaat die boete opleggen en wie gaat hem innen?quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De uiterste maatregel zou kunnen zijn dat Nederland de EU moet verlaten dan wel dat Nederland geen gebruik meer mag maken van bepaalde EU verdragen zoals open grenzen, in eerste instantie zullen het boetes betreffen vermoedelijk.
LOLquote:Op maandag 23 augustus 2010 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De uiterste maatregel zou kunnen zijn dat Nederland de EU moet verlaten dan wel dat Nederland geen gebruik meer mag maken van bepaalde EU verdragen zoals open grenzen, in eerste instantie zullen het boetes betreffen vermoedelijk.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:34 schreef Refragmental het volgende:
[..]
LOL
Nederland uit de EU?
Nederland is een land binnen de EU die netto bijdraagt.
Zo'n land zullen ze er van z'n leven nooit uit knikkeren.
Niet met de huidige toestroom van landen binnen de EU die netto enkel geld kosten.
Overigens, Frankrijk, Duitsland, Italië etc lappen ontzettend veel regels aan hun laarzen, vaak zonder enige gevolgen.
Nederland hoeft echt niet het braafste jongetje van de klas te zijn, we mogen ook wel eens aan het welzijn van ons eigen land denken. Al helemaal omdat wij naar verhouding ontzettend veel geld in de EU pompen.
Ja, droom anders effe lekker verder. Onze netto bijdrage is relatief hoog. De bijdragen van landen als Duitsland en Frankrijk zijn vele malen hoger. Ik denk dat niemand het prettig vindt als Nederland uit de EU wordt geknikkerd, maar het zou niet het einde betekenen van Europese samenwerking. Als wij bepaalde verdragen echt flink aan onze laars lappen, dan volgens er in eerste instantie sancties waarna de EU uiteindelijk over zal gaan tot verbanning (wist effe geen beter woord)quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:34 schreef Refragmental het volgende:
[..]
LOL
Nederland uit de EU?
Nederland is een land binnen de EU die netto bijdraagt.
Zo'n land zullen ze er van z'n leven nooit uit knikkeren.
Niet met de huidige toestroom van landen binnen de EU die netto enkel geld kosten.
Overigens, Frankrijk, Duitsland, Italië etc lappen ontzettend veel regels aan hun laarzen, vaak zonder enige gevolgen.
Nederland hoeft echt niet het braafste jongetje van de klas te zijn, we mogen ook wel eens aan het welzijn van ons eigen land denken. Al helemaal omdat wij naar verhouding ontzettend veel geld in de EU pompen.
Ik quote mezelf maar evenquote:Op maandag 23 augustus 2010 17:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, droom anders effe lekker verder. Onze netto bijdrage is relatief hoog. De bijdragen van landen als Duitsland en Frankrijk zijn vele malen hoger. Ik denk dat niemand het prettig vindt als Nederland uit de EU wordt geknikkerd, maar het zou niet het einde betekenen van Europese samenwerking. Als wij bepaalde verdragen echt flink aan onze laars lappen, dan volgens er in eerste instantie sancties waarna de EU uiteindelijk over zal gaan tot verbanning (wist effe geen beter woord)
Ik durf niet te zeggen wat de precieze gevolgen zijn, maar ik neem aan dat Nederland bepaalde sancties voor de kiezen krijgt. Wat is anders het nut van verdragen? Als de Nederlandse contributie wegvalt dan zal de EU moeten bezuinigen, heel simpel.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:38 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik quote mezelf maar even
"Al helemaal omdat wij naar verhouding ontzettend veel geld in de EU pompen"
De EU gaat niet haar eigen ramen ingooien door een land dat betaalt eruit te gooien/verbannen.
Wie gaat onze contributie opvangen? Duitsland? Frankrijk?
Deze landen zijn ook al flink aan het bezuinigen, een paar miljard euro extra kwijt aan de EU, terwijl er al bezuinigd moet worden, zal niet goed bevallen bij de burgers daar.
Waar komt toch die drang vandaan om altijd maar het braafste jongetje te zijn? Ten koste van je eigen land nota bene
Ik zou zeggen volg wat er met Slowakije gaat volgen wat weigert om mee te betalen aan Griekenland....vroeg of laat krijg je dat terug en uiteindelijk zijn het altijd de burgers die de dupe zijn....dat er iemand een leuke hoge post mist in het EU-circuit zal me verder ook worst zijn, hoewel er ongetwijfeld beargumenteerd kan worden dat dat ook slecht is voor de internationale positie van NL.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:48 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Nou, even for the sake of the argument: stel NL zegt: onder de 24 kom je er als huwelijksmigrant niet in.
Dat zou dan tegen Europese regels moeten zijn, dus iemand gaat procederen en uiteindelijk zegt de EU: NL, dat mag niet.
Wat gebeurt er dan concreet als NL zegt: jammer, we doen het toch.
Wat voor maatregelen komen er dan? En wie gaat die opleggen en afdwingen?
En dat bezuinigen dat kan en wil men nu niet er nog bovenop krijgen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik durf niet te zeggen wat de precieze gevolgen zijn, maar ik neem aan dat Nederland bepaalde sancties voor de kiezen krijgt. Wat is anders het nut van verdragen? Als de Nederlandse contributie wegvalt dan zal de EU moeten bezuinigen, heel simpel.
Ons knap waardeloos immigratiebeleid kost ons klauwen vol geld. Daar hadden we zoveel andere dingen voor kunnen doen waar we nu op moeten bezuinigen.quote:Het braafste jongetje ten koste van je eigen land? Ik weet niet in welk Nederland jij woont, maar voorlopig is het buitengewoon goed toeven hier. Misschien heb jij andere ervaringen, maar ik ervaar wonen in Nederland toch echt als een zegen. Enige dat steekt is het geschreeuw van dom PVV-volk, maar dat waait ook wel weer over.
Exactquote:Op maandag 23 augustus 2010 17:54 schreef sunny16947 het volgende:
Had toch echt begrepen dat je als EUlid er niet uitgeknikkerd kan worden, maar alleen er zelf uit kan stappen. Sancties? Boetes? prima. Die betalen we dan van het geld dat we uitsparen.
Denk overigens dat Sunny gelijk heeft; een land kan niet uit de EU worden geflikkerd. Die vraag is namelijk ook meerdere malen gesteld toen het gezeik rond Griekenland begon. Toen is ook gebleken dat we de Grieken niet uit de EU kunnen zetten. Maar moet bekennen dat ik niet bekend ben met alle facetten van de EU, dus voor hetzelfde geld kan een land wel worden verbannen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:59 schreef Refragmental het volgende:
[..]
En dat bezuinigen dat kan en wil men nu niet er nog bovenop krijgen.
Klopt, maar of dat nou enkel en alleen de schuld is van ons immigratiebeleid. Dat denk ik eerlijk gezegd niet. Vergeet niet dat we middenin een crisis zitten en dat er nou eenmaal moet worden bezuinigd. Wat betreft de HRA ben ik het dan ook helemaal met je eens. Het zou flink wat geld opleveren als we daar een streep doorzetten. Onderwijs en zorg zijn zaken waar naar mijn mening niet op moet worden bezuinigd. Eigenlijk kan ik mij dus prima vinden in hetgeen jij hierboven schetst.quote:Ons knap waardeloos immigratiebeleid kost ons klauwen vol geld. Daar hadden we zoveel andere dingen voor kunnen doen waar we nu op moeten bezuinigen.
Nederland is wat betreft economische stabiliteit keihard achteruit aan het gaan.
Ik durf bijvoorbeeld geen huis te kopen, sterker nog, ik weiger een huis te kopen zolang de HRA bestaat.
Ons zorgstelsel is ziekelijk aan het verslechteren. Ons onderwijs is ook niet meer je van het, het onderwijs nota bene die de basis moet vormen voor onze toekomstige economie... dat zijn punten waar we nu op bezuinigen.
Het immigratiebeleid moet onder de loep worden genomen, dat zeker. Maar je moet natuurlijk wel kijken naar de mogelijkheden. Bovendien is niet alles plots helemaal goed als we geen mensen meer ons land binnenlaten. Daarvoor heeft de crisis de economie teveel beschadigd. Overigens vind ik immigratiebeperking een veel te oppervlakkige maatregel. Deze crisis is niet veroorzaakt door immigratie, maar door de graaicultuur en de vreemde wisselwerking tussen overheden en banken. Daar moet naar worden gekeken.quote:Ik geef je gelijk dat Nederland een fijn land is om in te vertoeven, maar het is evident dat dat niet lang zo zal zijn als we zo door blijven gaan met afbreken van goede dingen en het geld verspillen aan zaken die totaal overbodig zijn, zoals ons immigratiebeleid.
En dat geschreeuw van dom PVV volk, dat waait nooit over. Er zal altijd een andere partij zijn. Net zoals het geschreeuw van PvdA, CDA en VVD volk nooit zal overwaaien. Dom volk blijf je altijd hebben.
Ik durf er een aardige weddenschap op te doen dat er met Slowakije niets, maar dan ook niets gebeurt als ze niet meebetalen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:51 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik zou zeggen volg wat er met Slowakije gaat volgen wat weigert om mee te betalen aan Griekenland....vroeg of laat krijg je dat terug en uiteindelijk zijn het altijd de burgers die de dupe zijn....dat er iemand een leuke hoge post mist in het EU-circuit zal me verder ook worst zijn, hoewel er ongetwijfeld beargumenteerd kan worden dat dat ook slecht is voor de internationale positie van NL.
Durf er niets van te zeggen, maar het is wel een aardige testcase voor jouw vraag....mocht er tzt iets gebeuren met Slowakije, dan kunnen we altijd dit topic weer uppen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:50 schreef Ron_Jeremy het volgende:
[..]
Ik durf er een aardige weddenschap op te doen dat er met Slowakije niets, maar dan ook niets gebeurt als ze niet meebetalen.
2e en 3e generatie allochtonen zijn GEEN immigranten, maar in Nederland geboren. Het grafiekje wat je daar post geeft de totaal-aantallen aan, en de groei van die landen komt voornamelijk van nieuw-geborenen, niet van immigratie.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:22 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Hier de CBS-cijfers.
Derde-generatie-allochtonen worden niet meegerekend, anders stond de teller nog 500.000 hoger.
En daar kun je ook duidelijk zien dat er uit de "gewraakte" landen, Turkije en Marokko, hooguit een paar duizend per jaar binnenkomen. Niet afgebeeld daar zijn hen die weer vertrekken. Een migratie-saldo overzicht:quote:En via allerlei omwegen (gezinshereniging, generaal pardon, België-route, pseudo-kenniswerkers) komen er nog volop immigranten binnen. Hier kun je zien hoe het nu is.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)a/mappingworld-1.htm
Nou, hoe weet je dat? Als ze immers in Belgie genaturaliseerd worden en dan naar NL gaan zullen ze mi wel als Belg aangemerkt worden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:19 schreef maartena het volgende:
En Nee, mensen die uit Marokko komen en de "Belgie-route" gebruiken worden niet geteld als "Belg".
Eh, 48 uur? Da's zo ongeveer hoe lang de retour vlucht duurt, dacht ik?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:18 schreef fs180 het volgende:
Zandvolk gewoon naar australie sturen, kijken hoe lang ze weg blijven..
Als ze genaturaliseerd worden tot Belg, dan zijn ze inderdaad gewoon Belg. Maar daarvoor moet je 5 jaar in België wonen, en je had in die 5 jaar dus ook al lang naar Nederland kunnen gaan.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:19 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Nou, hoe weet je dat? Als ze immers in Belgie genaturaliseerd worden en dan naar NL gaan zullen ze mi wel als Belg aangemerkt worden.
Het incident met Griekenland heeft ons geleerd dat de EU geen mogelijkheden kent om een lidstaat te verwijderen uit de Unie, dus dat dwingen wordt wat lastig. Je zou inderdaad hooguit sancties kunnen opleggen, maar daar maak je het desbetreffende land ook niet beter van, en dat wil je echt niet voor een land wat jouw zelfde munteenheid deelt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
Precies ja!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, 48 uur? Da's zo ongeveer hoe lang de retour vlucht duurt, dacht ik?
Uit verschillende landenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:23 schreef Smart_ass het volgende:
Die asielzoekers maken zovaak misbruik van de situatie, waar je dan vervolgens niets aan kunt doen. Beetje jammer. Die Somaliërs nemen vaak hun halve dorp mee en pretenderen dat het hun kinderen zijn (wat datumtechnisch gezien vaak niet eens klopt). Vervolgens dna-testen op kosten van de staat waaruit blijkt dat het hun kinderen niet zijn. Maar terugsturen mag niet, want ze zijn minderjarig.
Of mensen die in tig Europese landen asiel aanvragen, en vervolgens meerdere uitkeringen opstrijken. Want uitkeringen geven doet Nederland wel ja.
Ik snap dat je jaloers bent op asielzoekers?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:23 schreef Smart_ass het volgende:
Die asielzoekers maken zovaak misbruik van de situatie, waar je dan vervolgens niets aan kunt doen. Beetje jammer. Die Somaliërs nemen vaak hun halve dorp mee en pretenderen dat het hun kinderen zijn (wat datumtechnisch gezien vaak niet eens klopt). Vervolgens dna-testen op kosten van de staat waaruit blijkt dat het hun kinderen niet zijn. Maar terugsturen mag niet, want ze zijn minderjarig.
Of mensen die in tig Europese landen asiel aanvragen, en vervolgens meerdere uitkeringen opstrijken. Want uitkeringen geven doet Nederland wel ja.
Nederland is vaak niet het enige land waar ze asiel aanvragen of aangevraagd hebben hoor. En dus uitkeringen opstrijken.quote:
Met de VS als lichtend voorbeeld van een rechts, westers land zonder een verzorgingsstaat..... en een latino-bevolking die precies doet wat jij hierboven schetst?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:55 schreef Zienswijze het volgende:
Wanneer je de verzoringsstaat beperkt, zullen immigranten:
- Automatisch de taal leren als ze geen baan hebben. Want bij geen baan hebben ze geen inkomen. De taal leren vergroot de kans op een baan namelijk enorm.
- Niet 10 kinderen per gezin nemen. Want 10 kinderen in Nederland opvoeden is zeer moeilijk. Het blijft dus beperkt tot 2 of 3 kinderen. .
- Een laagopgeleide immigrant zal niet zo snel een analfabete importbruid halen. Want bij verlies van baan moet hij voor zichzelf én ook nog eens voor de analfabete importbruid zorgen = moeilijk.
- Zullen immigranten veel sneller een baan zoeken. Werk is HET middel tot integratie. Want dmv werk kom je in contact met autochtonen, de manier van leven in Nederland, de normen en waarden in Nederland etc. etc.
- Zullen immigranten hun kinderen meer stimuleren om hun best te doen op school. Want bij een minimale verzoringsstaat is de enige manier om (royaal) te leven een hoge opleiding/studie te behalen.
- Gelukszoekers zullen niet meer naar Europa komen. Alleen mensen die bereid zijn om hard te werken en een bijdrage aan de maatschappij te leveren.
Dus inkrimpen van de verzorgingsstaat. AOW, uitkering bij handicap of arbeidsongeschikt buiten de eigen schuld, blijft natuurlijk behouden. Maar derest van de uitkeringen zijn overbodig. Let wel: het inkrimpen van de verzorgingsstaat geldt voor zowel autochtoon als allochtoon/immigrant. Hiermee creeer je tevens een enorme bezuinigingspost voor de overheid.
Ik heb in de hele post niet 1x het woord VS genoemdquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Met de VS als lichtend voorbeeld van een rechts, westers land zonder een verzorgingsstaat..... en een latino-bevolking die precies doet wat jij hierboven schetst?
Ik heb nog met nadruk gezegd dat in mijn model de AOW WEL blijft bestaan.quote:Ook zonder de verzorgingsstaat.... hebben we hier Latino's die geen Engels spreken of willen spreken, zich als rasechte Katholieken voortplanten met 10+ kinderen (Immers: AOW bestaat niet en SS is geen vetpot, DUS veel kinderen die later op oude leeftijd voor je kunnen zorgen).
Veel kinderen nemen heeft te maken met welvaart. In een rijk landen zijn mensen geneigd minder kinderen te nemen, simpelweg omdat de kosten van 1 kind behoorlijk oplopen.quote:Het bestaan van de verzorgingsstaat zal juist het aantal kinderen beperken, want dan heb je er niet zoveel meer nodig die later voor je kunnen zorgen zoals in vrijwel alle landen ZONDER zo'n stelsel vrij gebruikelijk is, van India tot Zuid-Amerika.
En daarvoor heb je grenscontrole...quote:En zelfs het ontbreken van uitkeringen..... weerhoudt het 3000 illegale migranten PER DAG het er niet van om de grens over te steken.... want de meesten komen helemaal niet voor een uitkering, ze komen voor werk, en een beter leven.
Mensen zullen altijd willen bewegen naar waar de lonen hoger zijn. Immers, hoogopgeleide werkende Aziaten immigreren naar de VS simpelweg omdat de lonen daar hoger liggen.quote:Er is maar 1 manier om immigranten buiten de deur te houden: Er voor zorgen dat ze niet weg WILLEN uit hun geboorte land, omdat het daar net zo goed is als hier.....
Ze proppen zich niet voor niets met 2000 man op een boot tegen betaling van 6000 Euro per persoon om Europa binnen te komen.... en dat komt echt niet omdat ze een uitkering willen hebben, maar omdat ALLES hier beter is, inclusief het prospect op het hebben van een degelijke carrière, en salarissen waar je een gezin van kunt onderhouden.
Wat dramatischquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:57 schreef maartena het volgende:
Ze proppen zich niet voor niets met 2000 man op een boot tegen betaling van 6000 Euro per persoon om Europa binnen te komen.... en dat komt echt niet omdat ze een uitkering willen hebben, maar omdat ALLES hier beter is, inclusief het prospect op het hebben van een degelijke carrière, en salarissen waar je een gezin van kunt onderhouden.
Nee, dat is een voorbeeld wat ik er even bij haal. Een voorbeeld van een westers land ZONDER verzorgingsstaat, maar wel MET een immigrantenprobleem dat nog veel groter is dan in Europa....quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:07 schreef Zienswijze het volgende:
Ik heb in de hele post niet 1x het woord VS genoemd![]()
Het was in Nederland zo'n 50 jaar geleden ook nog heel gewoon om veel kinderen te nemen. Zowel mijn vader als moeder komen uit een gezin met 7 kinderen. Pas zo rond de jaren 70 werd het minder.quote:Veel kinderen nemen heeft te maken met welvaart. In een rijk landen zijn mensen geneigd minder kinderen te nemen, simpelweg omdat de kosten van 1 kind behoorlijk oplopen. Als jij in een land met een minieme verzorgingsstaat veel kinderen wilt nemen, ZONDER dat je een riant imkomen hebt, wens ik je veel succes. Dat gaat je dus niet lukken.
Zelfs het IJzeren Gordijn zat niet potdicht. En op de grens van Noord en Zuid-Korea na.... is de grens tussen Mexico en de VS momenteel de zwaarst bewaakte ter wereld, en nog weten er 3000 per dag de grens over te steken. En de grenzen van Oost-Europa gecombineerd met de Middellandse zee zijn een Zwitserse gatenkaas momenteel.... er wordt gecontroleerd, maar niets hield de ruim 700.000 illegalen in Spanje tegen die vorig jaar een pardon kregen van de Spaanse overheid. (En daarmee zich over heel Europa konden vestigen).quote:En daarvoor heb je grenscontrole...
Uiteraard is dat praktisch onmogelijk. Je kunt niet hele continenten even naar dezelfde westerse standaarden verheven die we in Europa en Noord-Amerika gewend zijn.quote:Mensen zullen altijd willen bewegen naar waar de lonen hoger zijn. Immers, hoogopgeleide werkende Aziaten immigreren naar de VS simpelweg omdat de lonen daar hoger liggen.
Jouw manier van veronderstellen werkt dus pas als alle lonen en leefomstandigheden in de wereld gelijk zijn, wat praktisch onmogelijk is.
Nee inderdaad.... je ontkomt er gewoon nauwelijks aan, en dat is ook de insteek van dit topic. Zolang je een vrije democratie bent met mogelijkheden op banen en een toekomst..... ontkom je er niet aan. Het weerhield wanhopige oost-Duitsers er niet van om onder bedreiging van kogelvuur en mijnenvelden naar het westen te vluchten, en het weerhoud mensen uit Afrika er niet van om naar Europa te komen, of er nu een verzorgingsstaat is of niet.quote:Wat je wel kunt doen is de ontwikkeling van derdewereldlanden stimuleren, maar ook met dat ontkom je niet aan immigratie en emigratie.
Je maakt 2 grote fouten....ik heb nergens gezegd dat de verzorgingsstaat weggenomen moet worden. Ik heb het over het inkrimpen van de verzorzingsstaat.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:12 schreef maartena het volgende:
[...]
Immigratie stop je echt niet door het wegnemen van de verzorgingsstaat. Ik ben het trouwens best met je eens dat het wel wat minder kan met de uitkeringen, maar ik denk dat het beter is als reden op te voeren dat het allemaal te duur is..... dan als reden aan te geven dat de immigratie daardoor zal afnemen.
Niet als het om wetten gaat waar we alsnog via een 'hoger' rechtssysteem als de EU bindend aan gebonden zijn.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 04:28 schreef Boldface het volgende:
Maar daar valt dan wel weer tegenin te brengen dat andere EU-landen zich ook niet altijd aan alle EU-regels en -verdragen houden. Als een bepaalde wet wordt gewijzigd, hebben rechters trouwens te maken met de gewijzigde wet, op basis waarvan ze uitspraken doen in rechtszaken.
Toch hebben genoeg landen daar volledig schijt aan en krijgen ze als sanctie opgelegd: 0.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Niet als het om wetten gaat waar we alsnog via een 'hoger' rechtssysteem als de EU bindend aan gebonden zijn.
Die hebben blijkbaar een ander rechtssysteem dan wij dan. Of niemand die in dat land zelf bereid is de boel uit te vechten.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:45 schreef Ron_Jeremy het volgende:
[..]
Toch hebben genoeg landen daar volledig schijt aan en krijgen ze als sanctie opgelegd: 0.
Ja ja het kan overal behalve bij NL.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Die hebben blijkbaar een ander rechtssysteem dan wij dan. Of niemand die in dat land zelf bereid is de boel uit te vechten.
Bel een goede jurist en vraag het voor de zekerheid even na danquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:54 schreef Ron_Jeremy het volgende:
[..]
Ja ja het kan overal behalve bij NL.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |