abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85038547
Voeden op verzoek met fles was hier al heel snel voeden op ritme. Maar dat deed hij helemaal zelf :)
De oudste had met borstvoeding na 3 maanden ook een ritme waar hij max een uurtje vanaf week door de hele dag :) Ook zelf gedaan :P
Dus dat is wel makkelijk :)

Maar zolang je ze niet laat huilen met honger en ze tussendoor gewoon tevreden zijn, kan je best een beetje manipuleren met de tijden :Y
pi_85038632
wat free zegt :)

bij ons werd voeden op verzoek ook eigenlijk vlot voeden op tijd, bij allebei. je moet het wel ff een weekje geven per fles-schema (zoveel flessen met zoveel erin per dag). wat ik deed bij bv van 7 naar 6 flessen gaan: de grotere hoeveelheid (dus die van 6 flessen) in het 'oude' ritme (7 flessen) aanbieden en dan maar afwachten wat ze er van maken. mijn ervaring is dan dat ze dan vanzelf wel naar een nieuw schema werken.

welkom nieuwe kindjes, alla papa's en mama's gefeliciteerd en jeej voor zittende kindjes *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_85038654
oh en in het begin die om de 3 uur voeden: sangdrax en ik wisselden elkaar af. dus de een deed de voeding zo rond 2 uur en de ander die rond 5 uur. dan kan je iig allebei zo'n 6 uur achter elkaar slapen.
pi_85038698
Mart ligt op bed, te slapen ;)
Maar ja, dat deed ie gister ochtend ook. Maar 's middags niet meer.
  maandag 9 augustus 2010 @ 09:36:36 #185
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85038927
Willem! Wat een vent zeg!
Fluugs, welkom in dit topic!!! *O*

Freecell-baby zit! Gefeliciteerd!

Mijn baby ligt in de box is klaarwakker. Heeft dan wel geslapen van 9 tot 8 met maar 2 voedingen tussendoor :o . Ik voel me uitgeslapen.

Vanmiddag gaan we hem wegen!
pi_85039359
@ Tazz, daar was ik ook al over aan het nadenken, is de een net klaar, wordt de ander wakker.
Ik wilde denk ik ook wel gaa nvoor een soort van ritme met wel speling uiteraard maar niet volledig op verzoek.
Maar das ook het mooie bij fv dat je juist een soort van ritme aan kunt houden (vlgs ons cb)

@ Y"mme, tsja dat zijn kinderen.
Die kun je niet altijd vlgs een vast patroon laten slapen.
Soms hebben ze een periode dat het niet wil, heeft tijn ook gehad, ik hou mezelf voor dat het fase's zijn en zo ineens gaat het beter.
Succes ermee.
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:06:03 #187
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_85039386
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 09:15 schreef simmu het volgende:
oh en in het begin die om de 3 uur voeden: sangdrax en ik wisselden elkaar af. dus de een deed de voeding zo rond 2 uur en de ander die rond 5 uur. dan kan je iig allebei zo'n 6 uur achter elkaar slapen.
Dat doen wij ook. Erg handig. :)

quote:
Op maandag 9 augustus 2010 09:36 schreef pessie het volgende:

Mijn baby ligt in de box is klaarwakker. Heeft dan wel geslapen van 9 tot 8 met maar 2 voedingen tussendoor

Vanmiddag gaan we hem wegen!
Die van mij ligt ook in de box. Hij is 2 maanden oud en behoorlijk geobsedeerd door het licht. Maar langer dan zo'n 20 minuten houdt hij het niet vol. Dan is meneer al verveeld.... 8)7
Woensdag krijgt hij zijn eerste prikjes en ze gaan 'm ook wegen.

Ik ben nieuw op dit ouders-forum, en kersverse pappa. Dit ouders-forum volgde ik al wat langer, maar ik zal nu ook wat gaan posten!
kloep kloep
pi_85039480
Willem, daar issie eindelijk! Wat een grote vent is het al! Prachtig! O+

En Nint wat 'n schatje! O+

Florian die ZIT! *O* *O*

Fotomodelletje Lars, wat een schatje op de foto. Ik ben met 12 weken ook bij die fotograaf geweest, maar vond het resultaat niet verbluffend helaas. :{

Pessie, vanmiddag Nathan wegen. Tijdens die eerste periode is dat toch altijd spannend! Veel plezier vanmiddag!

Welkom Borizzz!

Lisa is alweer 4 maanden dus was het tijd voor het eerste fruithapje gisteren. Eten van het lepeltje ging verrassend goed! Hier een kleine sfeerimpressie:

Opperste concentratie:

Vreemd spul:

Toch wel lekker!
pi_85039602
gezellig borizzz en nog gefeliciteerd met je zoon

smeltmoment vanochtend hier. floris lag naast me in bed, kreeg ik zonder wat te hoeven doeeen hele grote lach O+ hij gaat steeds meer lachen, echt zo schattig. nu nog proberen te fotograferen ;)
ik ben zo verliefd op m O+

en van flesvoedingen heb k geen verstand. hier gaat de bv wel in een soort van ritme. hij drinkt toch vaak op dezelfde tijden.
pi_85039776
Sorry free :@ :D
Hij zit op z'n poep *O*

Welkom flugel, Tazz en Borizzz :*

NIKKI's blije ei O+ :D
Wat moet dat raar zijn voor een kind om voor het eerst wat anders dan moedermelk via een tepel/speen te proeven :D
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:37:08 #191
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_85040010
Nikki ze ziet er wel erg happy uit met het eerste fruithapje. ZIjn er geen krampjes geweest omdat je wat veranderd hebt m.b.t. voedsel?

Mijn zoontje is nu 2 maanden en hij krijgt nu alleen nog zn fles. ZIjn schema:
23.00 - 4:00 - 9:00 - 12:00 -15:00 - 19:00 ongeveer. In de nacht kan hij al 2x 5 uur achter elkaar slapen, in de ochtend wil hij dan wat sneller zijn fles weer. Het dag/nacht ritme zit er al aardig in. Niet slecht voor zo'n ukkepuk.
Wel zal het fijn zijn dat het nachtflesje eruit gaat, maar ja we zullen even geduld moeten hebben.
kloep kloep
pi_85042946
quote:
Die van mij ligt ook in de box. Hij is 2 maanden oud en behoorlijk geobsedeerd door het licht. Maar langer dan zo'n 20 minuten houdt hij het niet vol. Dan is meneer al verveeld.... 8)7

Welkom hier.

Maar 20 minuten is echt héél lang voor een baby van 2 maanden hoor! :D

Nikki, die laatste foto is briljant :D

Borizzz: wij hebben de nachtvoeding op een gegeven moment langzaam afgebouwd. Gewoon steeds een beetje minder in de fles :+ Dat gaan we straks ook doen met de avondvoeding.

[ Bericht 2% gewijzigd door freecell op 09-08-2010 12:29:06 ]
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:18:26 #193
259886 pessie
pi_85043084
Borizz welkom!

Nikki, geweldige foto's ^O^

En mijn kind slaapt :? . Nadat ik gepost had nog weer ruim een half uur gevoed (was net klaar maar goed) en nu slaapt ie opeens. Hij moest ook nog ergens in bad vandaag. Ik heb de lactatiekundige gebeld of ik ook overdag maximaal 4 uur tussen voedingen mag laten of totdat hij zelf komt. Ik kreeg de assistente, de lactatiekundige belt nog terug. Ik heb het idee dat als ik hem voor de ochtend voeding na 3 uur weer wakker maak dat hij gewoon niet goed wakker is. Hij eet dan gedurende een uur af en toe wat en valt de helft van de tijd in slaap. Na een uur laat hij eindelijk los dan begint hij wakkerder te worden en binnen een half uur smakt hij en hapt hij en begint ie te huilen als ik niet snel genoeg aanleg :? .

En ik heb stuwing.
pi_85043426
Stuwing, dat zal wel na dat geregel van de afgelopen dagen :) 't blijft afstemmen, die voeding :D
Wel pijnlijk trouwens, succes!

Van die vier uur: als ik het zo hoor lijkt me dat wel handig, maar als de lactatiekundige er nog over gaat bellen houd ik mn mond :+
pi_85043794
oooooohhh....

we hebben gekwijl en 1 (een!) hele rode wang. ben benieuwd hoelang dat aanhoudt zo af en aan. bij selene duurde die fase toen zo'n 3 maanden ( ;( )
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:41:25 #196
259886 pessie
pi_85043932
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:37 schreef simmu het volgende:
oooooohhh....

we hebben gekwijl en 1 (een!) hele rode wang. ben benieuwd hoelang dat aanhoudt zo af en aan. bij selene duurde die fase toen zo'n 3 maanden ( ;( )
tandjes!!! Maar als het nog 3 maanden duurt: Succes!
pi_85044559
Tandjes *O* (nou ja, het feit op zich dan he, niet de erbij horende frustraties -O-)

Ik ben alleen. Mijn man en MP zijn voor het eerst een paar uur op stap zonder de melkkoe ):O . Heb gisteravond een enorme berg melk ontdooid en hoop nu echt maar dat het genoeg is. Ik heb namelijk geen idee hoeveel ze normaal gesproken drinkt :o
Ik vind het niet erg dat ze weg zijn, maar ben wel erg benieuwd hoe het met de voeding gaat :)
pi_85044622
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:18 schreef pessie het volgende:
Borizz welkom!

Nikki, geweldige foto's ^O^

En mijn kind slaapt :? . Nadat ik gepost had nog weer ruim een half uur gevoed (was net klaar maar goed) en nu slaapt ie opeens. Hij moest ook nog ergens in bad vandaag. Ik heb de lactatiekundige gebeld of ik ook overdag maximaal 4 uur tussen voedingen mag laten of totdat hij zelf komt. Ik kreeg de assistente, de lactatiekundige belt nog terug. Ik heb het idee dat als ik hem voor de ochtend voeding na 3 uur weer wakker maak dat hij gewoon niet goed wakker is. Hij eet dan gedurende een uur af en toe wat en valt de helft van de tijd in slaap. Na een uur laat hij eindelijk los dan begint hij wakkerder te worden en binnen een half uur smakt hij en hapt hij en begint ie te huilen als ik niet snel genoeg aanleg :? .

En ik heb stuwing.
dat heeft floris ook idd :Y
heeft hier geen zin om m wakker te makenvoor een voeding.
maar goed is in jouw geval ook weer iets anders natuurlijk

nikki leuk die eetfoto's
en florian zit! wat goed zeg!

floris ligt nu in zijn kamer te slapen in zijn ledikant. mini-mannetje dan in t grote bed.
ik had bedacht maar te gaan wennen aan t bed voor als ie niet meer in zn wieg past. nou is dat voorlopig nog wel, maar dan vind k t een fijn idee dat ie aan zn bed gewend is.
oh en binnenkort ook maar s gaan kolven en oefenen.met flesjes. hij wordt groot :(
maar goed nog eerst maar even uitzoeken hoe en wat met kolven :)
pi_85044680
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:55 schreef CrazyPrincess het volgende:
Tandjes *O* (nou ja, het feit op zich dan he, niet de erbij horende frustraties -O-)

Ik ben alleen. Mijn man en MP zijn voor het eerst een paar uur op stap zonder de melkkoe ):O . Heb gisteravond een enorme berg melk ontdooid en hoop nu echt maar dat het genoeg is. Ik heb namelijk geen idee hoeveel ze normaal gesproken drinkt :o
Ik vind het niet erg dat ze weg zijn, maar ben wel erg benieuwd hoe het met de voeding gaat :)
Oeh, spannend :D
pi_85044696
spannend cp :Y
lijkt me gek, opeens zonder kind.

oh en ik ga vandaag naar de kapper *O*
EINDELIJK in maart voor t laatst geweest..
pi_85044767
Borizzz, Lisa heeft gisteren nergens last van gehad. Geen krampjes, niets. Ze vond het ook echt lekker, zat helemaal te smikkelen. ...trots is...

Simmu en pessie heeft dat met tanden te maken? Lisa heeft dat 2 dagen terug ook voor 2 dagen gehad. Ik dacht: :? vaag, ze heeft echt niet in de zon gezeten ofzo. Maar ik zocht er eigenlijk niets achter...nu ik jouw verhaal zo lees denk ik huh, heeft het een reden dan?

Pessie goed dat je de lactatiekundige hebt ingeschakeld. Ik hoop dat ze je goed advies kan geven, want van een mannetje dat niet helemaal gelukkig is wordt jij ook niet gelukkig. :*

CP, wat leuk dat je man met MP op stap is! Ik ben benieuwd! Is ze wel gewend aan uit een flesje drinken?
pi_85044884
Hier nog een die niet drinkt als je d'r probeert wakker te maken. Daar begin ik dus niet meer aan en nu voed ik alleen nog op verzoek. Maar ze komt overdag vrij vaak, dus ik ben juist aan het proberen de tijd ertussen wat op te rekken :D

NIKKI, ze heeft de eerste dagen uit de fles gedronken, daarna is ze aan de borst gegaan en tussendoor krijgt ze af en toe wat uit een flesje. Gewoon om d'r gewend te houden. Dus ik denk dat dat geen problemen gaat geven vandaag :)
Lekker dat ze geen krampjes had. Ga je haar nu dagelijks hapjes geven? :)

-edit-
Zo, lunch op, haartjes in model, make-upje op. Ik ga lekker even niet-mama dingen doen buiten de deur *O*

[ Bericht 22% gewijzigd door CrazyPrincess op 09-08-2010 13:14:53 ]
pi_85045446
Ja ze heeft vandaag de andere helft van het potje van gisteren op. Ik vind het zo leuk om haar te zien smikkelen. :D

Goed dat MP ook uit de fles drinkt. Knap van jullie dat jullie het erin proberen te houden. Is wel zo handig voor als ze eens uit logeren of naar de oppas etc. gaat. ^O^ Geniet van je vrije middag!
  maandag 9 augustus 2010 @ 13:39:04 #204
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_85046267
Florian zit! *O* Wat een mooi mannetje is het toch Freecell!
(Ik schreef eerst: Leander zit! *O*. Omdat ik ook fan ben van Leander krijgt 'ie gewoon nog een *O* van me!)
En dat papiertjes verhaal: sneu maar toch komisch. Ik zie 't al staan in z'n baby-boek: 'Eerste hapje: Boodschappenbonnetje'. :D
Maak je wel foto's van z'n 1e echte wortelhapje straks?

Willem welkom in dit topic, samen met je mama en papa!
Ben benieuwd naar je bevallingsverhaal Flugel. Hoop dat 't snel een plekje krijgt bij je!)
Enne, dat 't nog niet helemaal doorgedrongen is dat Willem JULLIE kind is en dat niemand 'm op komt halen, ga je daar alsjeblieft niet ongemakkelijk over voelen! De ene persoon heeft het vanaf de 1e seconde, de ander wat later. Dat maakt je liefde voor Willem echt niet minder he!
Ow, en z'n haar! Wow! Daar zal menig volwassen Willem jaloers op zijn. :D

Harry eet banaan & papier! *O*

Leuk om Lars eens te zien Shandaly! Wat kijkt 'ie cool op de foto!

Tazz & Lenaatje welkom met jullie prachtige dochter!
Wij voeden Emma ook op verzoek (flesvoeding) we sturen haar verzoekjes wel een beetje waardoor we inmiddels weer een fatsoenlijke nachtrust hebben tussen 00.00 en 06.00 (vaak zelfs nog later! Gisteren was het ineens half 9!)

Succes met wegen vandaag Pessie! Ben erg benieuwd hoeveel hij gegroeid is!
Misschien kun je eens voorzichtig proberen om de hoeveel tijd Nathan zelf komt als je hem niet wakker maakt overdag?
Emma is ook absoluut niet wakker te krijgen voor eten als ze daar nog geen zin in heeft. Dan is het, bij ons, alleen maar verspilde energie voor beide partijen.

Welkom Borizzz & Zoon! (Hoe heet 'ie en wat zijn z'n specs? :) ) Met z'n moeder ook alles ok?

Lisa heeft volgens mij genoten van haar fruithapje Nikki! Ze heeft er hopelijk geen last van gehad? Gaat ze deze week wennen op het KDV of was dat vorige week al?

Floris aan het lachen! Zo cute is dat het Son! Echt, voor zo'n lach doe je het gewoon allemaal. Spannend zo voor het eerst in z'n bedje! Wat zijn ze dan ineens klein he. Succes met kolven alvast. Ik was geen natuurtalent, maar als je vragen hebt kun je ze altijd stellen, hier of in het bv topic. Er is zelfs een kolftopic als ik het goed heb!
Veel plezier bij de kapper! :D

CP helemaal alleen! Apart is dat he! Heb je het idee dat het niet goed zal gaan met de voeding of is het gewoon gezonde spanning? :)
Have fun buiten de deur!

Ravi, jochie! Nu al aan de tandjes! Das lekker vlot! :o
Hopelijk heb jij (en de rest van het gezin ;) ) er niet te veel last van! :*

Ymme, slaapt Mart vandaag weer wat beter?

Leonieke, hoe is het met Thomas? Was hij nou ook bezig met tandjes krijgen?

Mijn kind is raar. 't is nu officieel.
Ze heeft een obsessie voor ellebogen. :') Elke elleboog voldoet maar die van mij is wel 't hipst. Ze heeft het nu al een week. D'r blik erbij is ook echt priceless. (Superfanatiek i.c.m. exorcist-achtige blikken)
Ben ik d'r aan het verschonen, grijpt ze m'n arm met twee handjes en dan stopt ze m'n elleboog echt in d'r mond. :+ (En nee, dat is niet van de honger, dat heb ik al getest. :D )
Emma overstuur: Hou je elleboog voor d'r gezicht en een grote grijns verschijnt! *O*
Opa & oma hebben het dit weekend ook getest: Ook die van hun doen hun werk!
Wel makkelijk hoor. Maf kind. _O-
A grand adventure has begun.
pi_85047940
Emma en ellebogen :D
pi_85048579
Thomas en tandjes? Volgens de arts van kind&gezin zitten er bovenaan 4 vrij goed klaar om uit te komen (met haar woorden: het zou wel eens groot feest kunnen zijn als ze alle vier samen uitkomen) maar vanmiddag zagen we door het tandvlees een witte schijn... onderaan :') (terwijl de dokter dus vorige week nog zei dat de tanden bovenaan al verder ontwikkeld zijn). We zullen dus wel zien ;)

Voor de rest zit Thomas al vrij stevig alleen op zijn poep. Vorige week donderdag voor de eerste keer 15seconden (bij de dokter nota bene :') ). Vandaag lukte het hem al meer dan een halve minuut.

Het ellebogenverhaal is wel :D _O- Schitterende meid toch O+
pi_85049555
Ellebogen :D
_O-

En Thomas ook lekker zitten al *O* Wel érg tof dat hij het bij de arts voor het eerst deed! Succes met de tandjes! En Ravi ook succes met de tanden! Eén rode wang is inderdaad bijna altijd een klierend tandje :)

Wortel is 'binnen' hilarisch. Hij gromde nog net niet toen hij hem aanviel :D Beelden volgen...
pi_85049744
Hij zat al een paar dagen 5 seconden alleen dus ik zat zo echt de hele tijd met mijn armen rond hem met in mijn gedachten: "nu...NU.. nee echt NU gaat hij vallen" en het was dus niet nu ;)
Het was vooral grappig om de open mond van de dokter te zien :D En dat was nog voor ze zijn hoofdje ging opmeten. Haar reactie: "misschien is zijn hoofdje wel klein, maar wat er in zit, werkt alleszins wel goed :) "

Fijn dat de wortel zo goed is bevallen :)
pi_85050741
Ymme wacht met smart op de wortel beelden van Florian :)
pi_85050789
:D

meer in fototopic :P
pi_85053895
Hij lijkt veel ouder dan hij is zo :o

@ Keshet: Eigenlijk niet eens spanning, maar meer nieuwsgierigheid :D
Kreeg net een mailtje van m'n man dat ze 1 flesje (+/- 180cc denk ik) op heeft en sindsdien ligt te slapen. Ik heb veel te veel meegegeven, maar nu weet ik het voor de volgende keer :)

Wat heerlijk om er even uit te zijn zonder kind. Heb voor het eerst in maanden weer eens gefietst (auw knietjes ;( ). Hoop dat ik dat vaker kan gaan doen. Zo lekker *O*
pi_85054151
Geniet er van CP! En nog een paar maanden, dan kan je samen op de fiets O+
pi_85054195
CP wat fijn dat het zo goed gaat met MP en man en dat je zelf lekker aan het genieten bent!
pi_85054664
Eerst een andere fiets kopen. Deze oude rammelbak is echt niet veilig :P

En ik had dit echt even nodig. Op de dagen dat m'n man werkt wil ik soms na een dag babyen maar al te graag haar even bij papa dumpen en liever aan het koken gaan _O-
pi_85054887
CP wat klinkt het als een leuke namiddag, zo even weer iets anders dan alleen maar mama-zijn :Y Hier ben ik vanaf volgende week weer een pak meer uren per dag minder alleen-maar-mama (en ik heb er afgelopen nacht al slecht door geslapen :o ). Dus heb ik vandaag al maar in mijn agenda gekeken wanneer ik verlof zou nemen :') Het is nu wel de eerste vakantie dat ik eigenlijk nog geen zin heb in het einde ervan. Vroeger had ik er na 4 weken echt al genoeg van, nu is mijn vijfde week begonnen en weet ik niet hoe ik de tijd moet stilzetten }:| :D
En ook de eerste vakantie waarbij ik mijn mails niet beantwoord heb. Ook niet de mails die van mijn baas kwamen. Hij zal aanstaande maandag wel een antwoord krijgen, of dinsdag, als ik aan zijn mails gekomen ben 8-)
Thomas haalt dus ook het slechtste in mij boven :D

En CP, dat gevoel van "willen kolen" ken ik ook wel hoor na een Thomas-dagje ;) Anders geen zin om nu even hier te komen koken O-)
pi_85054997
Wanneer is je volgende verlof leonieke? :D _O-

Na een middagje babyloos heb ik dus geen zin om te koken he :P
pi_85055165
Ik gok op 25 augustus :D :')

En verdorie ;)
pi_85055188
En binnenkort moet mijn kleine vriend naar de onthaalmoeder :o :X Hij is helemaal nog bijna geen zes maanden :{w :X
pi_85055224
Hier morgen een babyloos dagje.
Hoef niet te werken en oma baalde daar enorm van :D Dus hij gaat toch gewoon naar oma toe morgen.
En ik moet echt eventjes niets gaan doen. Heb steeds vaker en meer last mijn onderbuik (lees bij litteken keizersnede). En na een goed gesprek met manlief er achter gekomen ook eventjes aan mezelf te denken. Al 5 maanden niet meer gedaan.(heb zelfs het huishouden ná de keizersnede zelf gedaan) En mart is bij opa en oma of oma in goede handen!
pi_85055250
CP, lekker wat eten gaan halen ;)
pi_85056670
hmz, hier ook nog geregeld last van rechtsonder bij het litteken (en soms het idee dat er iets in mijn buik schopt). dacht dat het kwam omdat ik gewoon veel te snel veel te veel gedaan had.

grmbl. hier heeft kind 1 bedacht dat het gaaf is om op de box van kind 2 te klimmen (halverwege is een richeltje) en dan terug te springen, waardoor de mobile ook leuk beweegt. reuzeleuk voor zowel kind 1 als kind 2, maar het maakt best herrie zo op die houten vloer (met vloerbedekking erover, maar toch)
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:29:02 #222
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_85056889
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:23 schreef simmu het volgende:
hmz, hier ook nog geregeld last van rechtsonder bij het litteken (en soms het idee dat er iets in mijn buik schopt). dacht dat het kwam omdat ik gewoon veel te snel veel te veel gedaan had.
Nou, dat dus! :o
Ik heb echt exact hetzelde! Heb zelfs al 2 keer een soort van abces gehad op het litteken, er zit blijkbaar ergens iets niet helemaal lekker.

Dat lawaaimaken lijkt me ook niet erg fijn trouwens.

Ymme, jij bent toch naar de dokter gegaan ervoor? Wat zei die ervan?
A grand adventure has begun.
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:52:47 #223
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85060433
Gaat het altijd zo snel hier? :o Sorry, maar dat lukt me echt niet om nu al goed bij te houden.. :@

Het is best wel druk hier, Willem heeft veel eten nodig en bij mij komt de borstvoeding niet zo goed op gang, zit daar dus best mee te 'klooien' momenteel. Vandaag begonnen met bijvoeden en daarnaast kolven om de voeding bij mij op gang te krijgen. Om de 2 uur aan de slag, eerst aanleggen, vervolgens kolven, drupjes die eruit komen aan Willem geven en daarna de bijvoeding erin. Gelukkig gaat dat laatste heel erg goed. Doemscenario is een opname in het ziekenhuis omdat hij ook wat geel ziet, gisteren in het ziekenhuis hebben ze daarvoor al bloed afgenomen en toen mocht hij gelukkig toch mee naar huis. Vandaag was hij er echter ook nog heel apathisch bij, we maakten ons dus allemaal een beetje zorgen.

Hij moet het bilirubine zien af te voeren en daarvoor moet hij veel eten en drinken, ik kan 'm dat momenteel nog niet bieden, dus daarom de bijvoeding. Gelukkig merken we al dat hij iets alerter wordt sinds de voedingen, al valt hij nog wel steeds in slaap bij alle handelingen. Ik hoop echt zo hard dat we de borstvoeding bij mij op gang gaan krijgen, niet dat ik dat als 'heilig' zie, maar ik had het erg graag voor hem gedaan en kon wel uitkijken naar de intieme momenten.

Mijn herstel gaat eigenlijk wel goed, heb niet zo gek veel last van de hechtingen. Wel veel spierpijn, maar dat zal voor niemand hier nieuw zijn :P En de vermoeidheid valt toch stiekem ook best wel zwaar, die zorgt toch ook wel voor de traantjes hoor als je mannetje zo slapjes in je armen hangt en niet eens meer energie heeft om aan te happen ;( En dat terwijl hij het aanhappen enzo dus wel heel goed doet. M'n lichaam werkt alleen niet zo mee...

En dan nu positief, want het is niet alleen kommer en kwel uiteraard :P

Ik vind het heerlijk om m'n mannetje naast me in bed te leggen en naar 'm te kijken als hij slaapt O+ Hij kan van die heerlijke pruttelgeluidjes maken en vind mij ook zo overduidelijk lief. Zo'n mannetje dat zichzelf helemaal aan je overgeeft.. Genoeg vertrouwen om even van vol te schieten. Hij bestaat overigens sinds vanmiddag ook officieel, Martijn is z'n zoon op het gemeentehuis gaan aangeven, toch ook wel heel bijzonder. Dit is ons mannetje en niemand gaat hem ooit iets aandoen zonder eerst door mij heen te moeten. Ondanks rotbevalling en de strubbelingen nu tijdens de kraamtijd voel ik diep van binnen dat hij het allemaal waard is....

En terwijl ik dit schrijf opent de kleine grote man naast me voor het eerst vandaag z'n ogen en kijkt me enigzins helder aan... Kan iemand me even een tissue komen brengen? O+ :'( O+

/egopost
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_85060858
Fluug & Willem O+
#geen
pi_85060944
Fluugs O+
En kan me goed voorstellen dat je af en toe zit te builen hoor! Het is ook niet niks, zo'n kwetsbaar klein ventje waar het net niet helemaal mee gaat zoals je graag zou zien.
pi_85065910
Hahaha flugel. Ik ben ook pas sinds een weekje ofzo wat meer gewend hier. Komt vanzelf goed :*
Wat vervelend, zo'n onzekere start van je ventje. Hopelijk is alles snel goed als hij maar flink drinkt :*
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:58:33 #227
259886 pessie
pi_85066162
Fluugs een hele dikke :* . Ik weet hoe het voelt, elke 2 uur voeden, kolven, bijvoeden. Het is erg heftig en zwaar maar het is het waard! Als je over een week Willem aan de borst legt en hij drinkt dan is het echt genieten (meestal dan...)! Heb je een goede kolf? Tip voor Martijn: Als de kraamverzorgster binnen komt een uurtje slapen op de logeerkamer, dat heeft mijn manlief de kraamweek doorgesleept. Ik ben een week lang op adrenaline doorgekomen.

En mijn mannetje is 2950 gram en 50.5 cm O+ *O* !!!
En hij mag overdag maximaal 4 uur tussen zn voedingen en 's nachts volledig op verzoek *O* *O* *O*
En hij is uit zn maat 44 gegroeid wat tegelijkertijd *O* en -O- is...

Keshet ellebogen ^O^

Free: Florian met wortel :Y)

Leo die meer vakantie wil :D Heerlijk he, zo'n ventje.
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:59:00 #228
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85066189
Lars O+
En Florian :Y)

flugel, bijlezen komt vanzelf wel hoor :Y Ik had er de eerste weken ook geen tijd voor. Ik geloof dat de meeste mama's in het begin vooral ego-postjes gedaan hebben ;)

CP, klinkt als een heerlijk dagje :Y

Oja, en de ellebogenobsessie van Emma :D

Leonie, ik ben geschokt! :o Je mail niet beantwoorden in je vakantie! Hoe durf je! ;)

pessie, fijn dat het zo goed gaat met je ventje O+
pi_85066332
je mag het hier allemaal kwijt hoor flugel :*

gewoon lekker flieft zijn op je knul en verder niet teveel nadenken *knufs*
pi_85066563
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:29 schreef Keshet het volgende:

[..]

Nou, dat dus! :o
Ik heb echt exact hetzelde! Heb zelfs al 2 keer een soort van abces gehad op het litteken, er zit blijkbaar ergens iets niet helemaal lekker.

Dat lawaaimaken lijkt me ook niet erg fijn trouwens.

Ymme, jij bent toch naar de dokter gegaan ervoor? Wat zei die ervan?
had ik al verteld dat ravi al zeker een keer of 4 die hele mobile op zijn koppie heeft gehad omdat dat ding naar beneden keilde wegens juffie drukdrukdruk? hij's echt al heerlijk communicatief aan het worden. dan gaattie echt even woedend mopperen. vanmiddag lag hij in de box en ik hoor hem opeens huilerig doen, ga ik kijken, ligtie met een brede lach een beetje te nep-huilen :+

en idd, ymme, wat zei de dokter ervan? wij willen het ook weten, scheelt weer een bezoekje eventueel ;)
pi_85067326
en nu is sangdrax tot op het bot beledigd door ons gebroed. *ik* ben daarstrakkies ff een uurtje hier over de braderie gelopen (leuk spul hier maar takkeduur allemaal), jeej, ff geen mama :)

en toen kwam ik thuis: 2 jammerende katten, 2 dreinende kinders boven en een strontsjaggerijnige man die zei dat ze zo waren allemaal vanaf dat ik de deur achter mijn kont dichtdeed. dus ik sjouw maar vlot naar boven na manlief terugbekat te hebben (miauw! man ging snel in de tuin zitten). enfin; "petpet" en toestop kind 1, "petpet" en toestop kind 2, ff wat nasputteren beneden ff een strenge "is het nou afgelopen" richting jut & jul en sindsdien is het heerlijk stil overal.

nu is sangdrax beledigd. en jaloers. het arm ding. stuk begripvoller naar mij toe ook, dat wel :+
pi_85067826
Is it a bird?
Is it a plane?
No, it's Supermom *O*
pi_85067996
MP was zo moe dat ze al snel na wat laatste avondvoeding in slaap is gevallen O+
En nu heb ik wel een alcoholische versnapering in mijn cola verdiend om een heerlijke middag me af te sluiten *O* :P
  maandag 9 augustus 2010 @ 21:28:50 #234
259886 pessie
pi_85068002
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 21:25 schreef CrazyPrincess het volgende:
Is it a bird?
Is it a plane?
No, it's Supermom *O*
*O* *O* *O*
  maandag 9 augustus 2010 @ 21:32:57 #235
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85068255
simmu, heel herkenbaar :D
pi_85068262
ik kan het niet laten om even een foto van mezelf te plaatsen dan :+

nja, het heeft wellicht iets te maken gehad met manlief zn briljante idee om de minuut dat de kinderen op bed lagen aan de slag te gaan in de achtertuin met zijn nieuwe (nja, hele oude hoor) electrische grasmaaimachine. pal onder hun beider ramen en net nadat jut & jul allebei teleurgesteld thuiskwamen na even hier op de hoek te hebben staan jammeren dat ik zomaar wegliep
pi_85068495
:9~

Mannen he simmu... :+
Mijn man was dus vandaag op stap met wat vrouwelijke kennissen die ook net bevallen zijn en die waren allemaal erg onder de indruk van zijn vaderskills. Zoals niet bellen naar mij om elk wissewasje en keurig het flesje en de luier regelen. Ik ben trots op Superdad *; :D
pi_85069780
jullie geloven me zeker niet als ik zeg dat ik zo'n shirtje echt heb he ;)
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:05:06 #239
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85070235
Ik geloof je meteen simmu....

o trouwens, in de categorie: 'Dingen die je niet moet doen als je doos gehecht is na een bevalling'

Jezelf verslikken :X

Mijn mannetje is nu na een paar bijvoedingen al een stuk alerter gelukkig. Geeft de burger moeder ook weer wat moed... We hoorden trouwens van de kraamzorg dat we van het ziekenhuis (of de VK bij thuisbevalling) eigenlijk een flesje met suikerwater mee hadden moeten krijgen omdat het heel normaal is dat de borstvoeding niet meteen op gang komt en dan is het suikerwater perfect om de bloedsuikers aan te vullen... Hebben de borstvoeders onder jullie dat ook meegekregen?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_85072510
Flugel, das achterhaald hoor. Die bijvoeding is goed! Hij moet die eerste ontlasting kwijt, dus moet hij melk binnenkrijgen. Zeker bij geelzien en apatisch... Maakt het echt geen reet uit wat erin gaat ( bv of kv) als er maar wat ingaat.

Als je borstvoeding niet lekker gaat kun je ook nog overwegen om een laktatiekundige in te schakelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')