abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85037783
Florian die zit :)
En het ventje van Asy die heerlijk een stukje banaan eet :)

Mart heeft gisteren overdag niet geslapen meer. 'Savonds was het ook een probleem. 18u45 naar bed gedaan en we zijn tot 20u30 bezig geweest om hem in slaap te krijgen. Hij heeft tot 07u00 vanochtend geslapen.

Hopelijk gaat het vandaag weer beter. Want hij heeft het wel echt nodig hoor. Rode ogen, witjes in het gezicht gisteren. Maar geen koorts ofzo. Dus wat en hoe, geen idee.
pi_85037902
Welkom Flugel!

En beterschap met Mart, Ymme. Het lijkt me heel vervelend zo eigenlijk. MIsschien zou het zelfs fijner voelen als ie wel koorts had, dat je tenminste zeker wist dat ie 'gewoon' ziek is, en dat het zo over is (evt. na een doktersbezoekje of medicijnen)

'k moet toch nog even een fotootje kwijt van ons fotomodelletje hoor:

Dit is van twee weken geleden, bij de bekende V&D fotograaf. We hadden er een bon voor, anders was ik waarschijnlijk niet eens op het idee gekomen nu al foto's te laten maken. Ik dacht dat 12 weken veel te jong was voor zulke foto's. Maar kijk eens wat een modeljongetje!
pi_85037926
Shandaly :D Toffe foto O+

Flugel, welkom met je prachtige kerel O+

Over 5 dagen is onze hummel een half jaar en gezien de ontwikkelingen van de laatste week (hij probeert eten af te pakken, wordt woest als het niet lukt, ook als je hem speelgoed geeft, hij rapleyed papier enzo :X ) ga ik hem vandaag maar eens even een wortel koken denk ik :P
pi_85038067
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 08:04 schreef Shandaly het volgende:
Welkom Flugel!

En beterschap met Mart, Ymme. Het lijkt me heel vervelend zo eigenlijk. MIsschien zou het zelfs fijner voelen als ie wel koorts had, dat je tenminste zeker wist dat ie 'gewoon' ziek is, en dat het zo over is (evt. na een doktersbezoekje of medicijnen)

'k moet toch nog even een fotootje kwijt van ons fotomodelletje hoor:
[ afbeelding ]
Dit is van twee weken geleden, bij de bekende V&D fotograaf. We hadden er een bon voor, anders was ik waarschijnlijk niet eens op het idee gekomen nu al foto's te laten maken. Ik dacht dat 12 weken veel te jong was voor zulke foto's. Maar kijk eens wat een modeljongetje!
O+
  maandag 9 augustus 2010 @ 09:01:35 #180
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_85038474
Goedemorgen allen, ik zal me ook komen melden met "Nint"....

Weer veel nieuwe babies de afgelopen weken geboren, veel ouders die ook weer in allerlei ritme's moeten komen.

Ben benieuwd hoe anderen de "regel" ervaren van voeden op verzoek. We werden er helemaal gek van. Dieptepunt was wel eergister nacht, pas rond middernacht slapen. Rond 2:00 uur en 5 uur eruit om te voeden. Oudste dochter die nog liep te spoken. Om 6:30 zat ik met de jongste beneden om de rest nog een paar uurtjes slaap te gunnen.

We hebben gisteren besloten om nu zo veel mogelijk om de 4 uur te voeden. Resultaat tot nu toe: flessen worden beter leeggedronken. Gisteravond om 21:30 een fles. Vannacht er maar 1x uit (rond 2:30)(wel wat krampjes hierna, dus Lenaatje nog lang mee bezig geweest. Vanochtend om 7:30 nog een fles en mevrouw ligt weer diep in dromenland. Dat werkt (tot nu toe) een stuk prettiger.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_85038547
Voeden op verzoek met fles was hier al heel snel voeden op ritme. Maar dat deed hij helemaal zelf :)
De oudste had met borstvoeding na 3 maanden ook een ritme waar hij max een uurtje vanaf week door de hele dag :) Ook zelf gedaan :P
Dus dat is wel makkelijk :)

Maar zolang je ze niet laat huilen met honger en ze tussendoor gewoon tevreden zijn, kan je best een beetje manipuleren met de tijden :Y
pi_85038632
wat free zegt :)

bij ons werd voeden op verzoek ook eigenlijk vlot voeden op tijd, bij allebei. je moet het wel ff een weekje geven per fles-schema (zoveel flessen met zoveel erin per dag). wat ik deed bij bv van 7 naar 6 flessen gaan: de grotere hoeveelheid (dus die van 6 flessen) in het 'oude' ritme (7 flessen) aanbieden en dan maar afwachten wat ze er van maken. mijn ervaring is dan dat ze dan vanzelf wel naar een nieuw schema werken.

welkom nieuwe kindjes, alla papa's en mama's gefeliciteerd en jeej voor zittende kindjes *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_85038654
oh en in het begin die om de 3 uur voeden: sangdrax en ik wisselden elkaar af. dus de een deed de voeding zo rond 2 uur en de ander die rond 5 uur. dan kan je iig allebei zo'n 6 uur achter elkaar slapen.
pi_85038698
Mart ligt op bed, te slapen ;)
Maar ja, dat deed ie gister ochtend ook. Maar 's middags niet meer.
  maandag 9 augustus 2010 @ 09:36:36 #185
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85038927
Willem! Wat een vent zeg!
Fluugs, welkom in dit topic!!! *O*

Freecell-baby zit! Gefeliciteerd!

Mijn baby ligt in de box is klaarwakker. Heeft dan wel geslapen van 9 tot 8 met maar 2 voedingen tussendoor :o . Ik voel me uitgeslapen.

Vanmiddag gaan we hem wegen!
pi_85039359
@ Tazz, daar was ik ook al over aan het nadenken, is de een net klaar, wordt de ander wakker.
Ik wilde denk ik ook wel gaa nvoor een soort van ritme met wel speling uiteraard maar niet volledig op verzoek.
Maar das ook het mooie bij fv dat je juist een soort van ritme aan kunt houden (vlgs ons cb)

@ Y"mme, tsja dat zijn kinderen.
Die kun je niet altijd vlgs een vast patroon laten slapen.
Soms hebben ze een periode dat het niet wil, heeft tijn ook gehad, ik hou mezelf voor dat het fase's zijn en zo ineens gaat het beter.
Succes ermee.
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:06:03 #187
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_85039386
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 09:15 schreef simmu het volgende:
oh en in het begin die om de 3 uur voeden: sangdrax en ik wisselden elkaar af. dus de een deed de voeding zo rond 2 uur en de ander die rond 5 uur. dan kan je iig allebei zo'n 6 uur achter elkaar slapen.
Dat doen wij ook. Erg handig. :)

quote:
Op maandag 9 augustus 2010 09:36 schreef pessie het volgende:

Mijn baby ligt in de box is klaarwakker. Heeft dan wel geslapen van 9 tot 8 met maar 2 voedingen tussendoor

Vanmiddag gaan we hem wegen!
Die van mij ligt ook in de box. Hij is 2 maanden oud en behoorlijk geobsedeerd door het licht. Maar langer dan zo'n 20 minuten houdt hij het niet vol. Dan is meneer al verveeld.... 8)7
Woensdag krijgt hij zijn eerste prikjes en ze gaan 'm ook wegen.

Ik ben nieuw op dit ouders-forum, en kersverse pappa. Dit ouders-forum volgde ik al wat langer, maar ik zal nu ook wat gaan posten!
kloep kloep
pi_85039480
Willem, daar issie eindelijk! Wat een grote vent is het al! Prachtig! O+

En Nint wat 'n schatje! O+

Florian die ZIT! *O* *O*

Fotomodelletje Lars, wat een schatje op de foto. Ik ben met 12 weken ook bij die fotograaf geweest, maar vond het resultaat niet verbluffend helaas. :{

Pessie, vanmiddag Nathan wegen. Tijdens die eerste periode is dat toch altijd spannend! Veel plezier vanmiddag!

Welkom Borizzz!

Lisa is alweer 4 maanden dus was het tijd voor het eerste fruithapje gisteren. Eten van het lepeltje ging verrassend goed! Hier een kleine sfeerimpressie:

Opperste concentratie:

Vreemd spul:

Toch wel lekker!
pi_85039602
gezellig borizzz en nog gefeliciteerd met je zoon

smeltmoment vanochtend hier. floris lag naast me in bed, kreeg ik zonder wat te hoeven doeeen hele grote lach O+ hij gaat steeds meer lachen, echt zo schattig. nu nog proberen te fotograferen ;)
ik ben zo verliefd op m O+

en van flesvoedingen heb k geen verstand. hier gaat de bv wel in een soort van ritme. hij drinkt toch vaak op dezelfde tijden.
pi_85039776
Sorry free :@ :D
Hij zit op z'n poep *O*

Welkom flugel, Tazz en Borizzz :*

NIKKI's blije ei O+ :D
Wat moet dat raar zijn voor een kind om voor het eerst wat anders dan moedermelk via een tepel/speen te proeven :D
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:37:08 #191
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_85040010
Nikki ze ziet er wel erg happy uit met het eerste fruithapje. ZIjn er geen krampjes geweest omdat je wat veranderd hebt m.b.t. voedsel?

Mijn zoontje is nu 2 maanden en hij krijgt nu alleen nog zn fles. ZIjn schema:
23.00 - 4:00 - 9:00 - 12:00 -15:00 - 19:00 ongeveer. In de nacht kan hij al 2x 5 uur achter elkaar slapen, in de ochtend wil hij dan wat sneller zijn fles weer. Het dag/nacht ritme zit er al aardig in. Niet slecht voor zo'n ukkepuk.
Wel zal het fijn zijn dat het nachtflesje eruit gaat, maar ja we zullen even geduld moeten hebben.
kloep kloep
pi_85042946
quote:
Die van mij ligt ook in de box. Hij is 2 maanden oud en behoorlijk geobsedeerd door het licht. Maar langer dan zo'n 20 minuten houdt hij het niet vol. Dan is meneer al verveeld.... 8)7

Welkom hier.

Maar 20 minuten is echt héél lang voor een baby van 2 maanden hoor! :D

Nikki, die laatste foto is briljant :D

Borizzz: wij hebben de nachtvoeding op een gegeven moment langzaam afgebouwd. Gewoon steeds een beetje minder in de fles :+ Dat gaan we straks ook doen met de avondvoeding.

[ Bericht 2% gewijzigd door freecell op 09-08-2010 12:29:06 ]
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:18:26 #193
259886 pessie
pi_85043084
Borizz welkom!

Nikki, geweldige foto's ^O^

En mijn kind slaapt :? . Nadat ik gepost had nog weer ruim een half uur gevoed (was net klaar maar goed) en nu slaapt ie opeens. Hij moest ook nog ergens in bad vandaag. Ik heb de lactatiekundige gebeld of ik ook overdag maximaal 4 uur tussen voedingen mag laten of totdat hij zelf komt. Ik kreeg de assistente, de lactatiekundige belt nog terug. Ik heb het idee dat als ik hem voor de ochtend voeding na 3 uur weer wakker maak dat hij gewoon niet goed wakker is. Hij eet dan gedurende een uur af en toe wat en valt de helft van de tijd in slaap. Na een uur laat hij eindelijk los dan begint hij wakkerder te worden en binnen een half uur smakt hij en hapt hij en begint ie te huilen als ik niet snel genoeg aanleg :? .

En ik heb stuwing.
pi_85043426
Stuwing, dat zal wel na dat geregel van de afgelopen dagen :) 't blijft afstemmen, die voeding :D
Wel pijnlijk trouwens, succes!

Van die vier uur: als ik het zo hoor lijkt me dat wel handig, maar als de lactatiekundige er nog over gaat bellen houd ik mn mond :+
pi_85043794
oooooohhh....

we hebben gekwijl en 1 (een!) hele rode wang. ben benieuwd hoelang dat aanhoudt zo af en aan. bij selene duurde die fase toen zo'n 3 maanden ( ;( )
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:41:25 #196
259886 pessie
pi_85043932
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:37 schreef simmu het volgende:
oooooohhh....

we hebben gekwijl en 1 (een!) hele rode wang. ben benieuwd hoelang dat aanhoudt zo af en aan. bij selene duurde die fase toen zo'n 3 maanden ( ;( )
tandjes!!! Maar als het nog 3 maanden duurt: Succes!
pi_85044559
Tandjes *O* (nou ja, het feit op zich dan he, niet de erbij horende frustraties -O-)

Ik ben alleen. Mijn man en MP zijn voor het eerst een paar uur op stap zonder de melkkoe ):O . Heb gisteravond een enorme berg melk ontdooid en hoop nu echt maar dat het genoeg is. Ik heb namelijk geen idee hoeveel ze normaal gesproken drinkt :o
Ik vind het niet erg dat ze weg zijn, maar ben wel erg benieuwd hoe het met de voeding gaat :)
pi_85044622
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:18 schreef pessie het volgende:
Borizz welkom!

Nikki, geweldige foto's ^O^

En mijn kind slaapt :? . Nadat ik gepost had nog weer ruim een half uur gevoed (was net klaar maar goed) en nu slaapt ie opeens. Hij moest ook nog ergens in bad vandaag. Ik heb de lactatiekundige gebeld of ik ook overdag maximaal 4 uur tussen voedingen mag laten of totdat hij zelf komt. Ik kreeg de assistente, de lactatiekundige belt nog terug. Ik heb het idee dat als ik hem voor de ochtend voeding na 3 uur weer wakker maak dat hij gewoon niet goed wakker is. Hij eet dan gedurende een uur af en toe wat en valt de helft van de tijd in slaap. Na een uur laat hij eindelijk los dan begint hij wakkerder te worden en binnen een half uur smakt hij en hapt hij en begint ie te huilen als ik niet snel genoeg aanleg :? .

En ik heb stuwing.
dat heeft floris ook idd :Y
heeft hier geen zin om m wakker te makenvoor een voeding.
maar goed is in jouw geval ook weer iets anders natuurlijk

nikki leuk die eetfoto's
en florian zit! wat goed zeg!

floris ligt nu in zijn kamer te slapen in zijn ledikant. mini-mannetje dan in t grote bed.
ik had bedacht maar te gaan wennen aan t bed voor als ie niet meer in zn wieg past. nou is dat voorlopig nog wel, maar dan vind k t een fijn idee dat ie aan zn bed gewend is.
oh en binnenkort ook maar s gaan kolven en oefenen.met flesjes. hij wordt groot :(
maar goed nog eerst maar even uitzoeken hoe en wat met kolven :)
pi_85044680
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:55 schreef CrazyPrincess het volgende:
Tandjes *O* (nou ja, het feit op zich dan he, niet de erbij horende frustraties -O-)

Ik ben alleen. Mijn man en MP zijn voor het eerst een paar uur op stap zonder de melkkoe ):O . Heb gisteravond een enorme berg melk ontdooid en hoop nu echt maar dat het genoeg is. Ik heb namelijk geen idee hoeveel ze normaal gesproken drinkt :o
Ik vind het niet erg dat ze weg zijn, maar ben wel erg benieuwd hoe het met de voeding gaat :)
Oeh, spannend :D
pi_85044696
spannend cp :Y
lijkt me gek, opeens zonder kind.

oh en ik ga vandaag naar de kapper *O*
EINDELIJK in maart voor t laatst geweest..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')