Levensgevaarlijk die baan.quote:
Buiten de baan?quote:
Waarom is dat gewenst? Schumacher had de deur een fractie van een seconde eerder dicht moeten gooien, dat is waar, maar Barichello ging ook een gaatje in dat er eigenlijk niet was. Hij kan ook aan de andere kant er voorbij.quote:En het is toch gewenst dat daar enige ruimte voor wordt gegeven, wat Schumacher duidelijk nalaat.
Ja, sick, zag ik net langskomenquote:Op zondag 1 augustus 2010 16:21 schreef SoldMayor het volgende:
Dit gebeurde in de SL
Hij zou behoorlijk gewond zijn...
BTW PSV won![]()
Uhh... RIP las ik net? ..quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:21 schreef SoldMayor het volgende:
Dit gebeurde in de SL
Hij zou behoorlijk gewond zijn...
BTW PSV won![]()
Toen 'ie ernaast ging was er nog voldoende ruimte, alleen kneep Schumacher de boel toen verder af.quote:
Toen Barrichello ging inhalen was die ruimte er nog. Da's ook vrij duidelijk te zien, want op het moment dat de pitwall ophoudt is er nog nét voldoende ruimte voor Barrichello, maar daarna moet 'ie verder naar rechts uitwijken, omdat Schumacher dat ook doet.quote:Waarom is dat gewenst? Schumacher had de deur een fractie van een seconde eerder dicht moeten gooien, dat is waar, maar Barichello ging ook een gaatje in dat er eigenlijk niet was. Hij kan ook aan de andere kant er voorbij.
Bij bewustzijn, met gebroken knie en been.quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:27 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Uhh... RIP las ik net? ..![]()
Weet er iemand meer over zijn toestand?
Er was toch duidelijk een gat, Schumacher gooit de deur pas echt dicht als Barrichello er al naast zit. Hoe moet je anders iemand inhalen?? Het enige wat Schumacher had kunnen doen is de gehele rechterkant afdekken, maar dan was Barrichello naar links gegaan. Nu was er echter ruimte en Barrichello duikt daar logischerwijs in.quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Buiten de baan?
[..]
Waarom is dat gewenst? Schumacher had de deur een fractie van een seconde eerder dicht moeten gooien, dat is waar, maar Barichello ging ook een gaatje in dat er eigenlijk niet was. Hij kan ook aan de andere kant er voorbij.
Als die voor het geld had gekozen was die niet 1 jaar voor het verlopen van zijn contract vertrokken, dan had ie nog wel ff gewacht en een paar $$ met zo'n 6 nullen op de bankrekening kunnen bijschrijven.quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Buiten de baan?
[..]
*knip*
wat voor schijnvertoning heb je dan al die jaren opgevoerd voor het geld van Ferrari?
Toen hij hem er naast zette en als hij dan rechtdoor was blijven gaan tot aan de bocht, was hij volgens mij met een halve auto buiten de baan gegaan. Schumacher had dan naar links gemoeten en had zijn lijn niet aan kunnen houden. Ik pleit Schumacher niet vrij hoor, hij gooit de deur te laat dicht, alleen je moet niet overdrijven. Dat soort dingen gebeuren. Hij gaf Barrichello bijvoorbeeld meer ruimte dan Webber Vettel gaf bij hun aanrijding, en liet hem wel meteen maximaal ruimte om naar binnen te sturen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Toen 'ie ernaast ging was er nog voldoende ruimte, alleen kneep Schumacher de boel toen verder af.
Daar ben ik niet zo van onder de indruk. De idiote beslissingen van Monaco en Silverstone geven dat orgaan niet echt veel autoriteit.quote:Toen Barrichello ging inhalen was die ruimte er nog. Da's ook vrij duidelijk te zien, want op het moment dat de pitwall ophoudt is er nog nét voldoende ruimte voor Barrichello, maar daarna moet 'ie verder naar rechts uitwijken, omdat Schumacher dat ook doet.
We zullen zien wat de stewards er van zeggen.
Omdat Schumacher de deur een fractie van een seconde te laat dichtgooit. Maar uiteindelijk geeft hij hem voldoende ruimte. Dat soort dingen gebeuren aldoor. Je kunt er alle kanten mee op, maar omdat het Schumacher is moet er ineens gedaan worden alsof het een moordaanslag is. Bijna in de pitmuur....oh.. alsof dat gevaarlijker is dan met die snelheid iemand bijna op het gras dwingen. Ik vond het Hamiltonnetje, niks meer, niks minder.quote:Edit: je kunt het goed zien in het filmpje wat ouderjongere al postte:
Op het moment dat Barri naar rechts gaat is er nog ruim voldoende ruimte voor een wagen. Als hij er naast zit opeens niet meer. Hoe zou dat komen?
Had ik in eerste instantie ook, maar na de persconferentie begrijp ik het wel beter. Als het namelijk zo was dat Vettel enkel een gat wilde slaan had hij niet zo bezig geweest met zijn banden warm te houden. Je ziet aan Vettel dat hij op dat moment denkt dat hij nog een rondje achter de sc zit en warmt zijn banden nog even lekker op op het rechte stuk..quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:37 schreef M.Melandri het volgende:
Ik heb overigens mijn twijfels bij het verhaal van Vettel. Ik denk dat het team hem gevraagd heeft om webber een gat te laten slaan om zo alsnog een 1-2 binnen te slepen.
het is inderdaad zeker niet de fout van Barrichello, Schumacher gaat nadat Barichello er naast zit toch nog iets naar rechts en wijkt dus van zijn lijn afquote:Op zondag 1 augustus 2010 16:35 schreef kepler het volgende:
[..]
Er was toch duidelijk een gat, Schumacher gooit de deur pas echt dicht als Barrichello er al naast zit. Hoe moet je anders iemand inhalen?? Het enige wat Schumacher had kunnen doen is de gehele rechterkant afdekken, maar dan was Barrichello naar links gegaan. Nu was er echter ruimte en Barrichello duikt daar logischerwijs in.
Dat je vind dat Schumacher niet veel fout deed kan ik nog begrijpen, maar dat je Barrichello nu hiervan de schuld wil geven is wel een beetje belachelijk
Het is niet alsof je kaarsrecht een recht stuk af moet.. Je kiest meestal voor de binnenkant of buitenkant. Schumacher was bezig met naar binnen gaan, alleen hij doet het zo pijnlijk traag dat je niet weet welke kant je moet kiezen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is inderdaad zeker niet de fout van Braichello, Schumacher gaat nadat Barichello er naast zit toch nog iets naar rechts en wijkt dus van zijn lijn af
Nee maar het is wel zo dat je je lijn houdt als er iemand naast je zit en niet nog dat extra rukje naar rechts geeftquote:Op zondag 1 augustus 2010 17:06 schreef rycemasta het volgende:
[..]
Het is niet alsof je kaarsrecht een recht stuk af moet.. Je kiest meestal voor de binnenkant of buitenkant. Schumacher was bezig met naar binnen gaan, alleen hij doet het zo pijnlijk traag dat je niet weet welke kant je moet kiezen.
Beetje vreemd om 'm dubbel te straffen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 17:12 schreef Tarado het volgende:
FIA statement just in: Renault are fined $50,000 for the unsafe release of Kubica in their pitstop
Ben ik met je eens maar die stop & go vonden ze blijkbaar niet genoegquote:Op zondag 1 augustus 2010 17:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Beetje vreemd om 'm dubbel te straffen.
Haha ja, die is wel terecht.quote:Op zondag 1 augustus 2010 17:18 schreef Tarado het volgende:
Another FIA statement just in: Mercedes fined $50,000 for the unsafe release of Nico Rosberg
Het schijnt dat Kubica die stop & go niet gedaan heeft maar gestopt is vandaar alsnog de boetequote:Op zondag 1 augustus 2010 17:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Beetje vreemd om 'm dubbel te straffen.
Die stop & go was onbegrijpelijk. Het team maakt een fout en de coureur krijgt een stop & goquote:Op zondag 1 augustus 2010 17:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ben ik met je eens maar die stop & go vonden ze blijkbaar niet genoeg
Zijn tweede stop was de stop en go, was ook uitgebreid in beeld. De monteurs hebben daar alleen naar zijn wagen zitten kijken en er niets aan gedaan.quote:Op zondag 1 augustus 2010 17:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het schijnt dat Kubica die stop & go niet gedaan heeft maar gestopt is vandaar alsnog de boete
Dat dacht ik ookquote:Op zondag 1 augustus 2010 17:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zijn tweede stop was de stop en go, was ook uitgebreid in beeld. De monteurs hebben daar alleen naar zijn wagen zitten kijken en er niets aan gedaan.
De coureur maakt deel uit van het team dus vind ik logisch dat ze die straffenquote:Op zondag 1 augustus 2010 17:27 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Die stop & go was onbegrijpelijk. Het team maakt een fout en de coureur krijgt een stop & go
Ja je hebt gelijk, dus die reden voor alsnog die boete klopt nietquote:Op zondag 1 augustus 2010 17:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zijn tweede stop was de stop en go, was ook uitgebreid in beeld. De monteurs hebben daar alleen naar zijn wagen zitten kijken en er niets aan gedaan.
Vandaar al die verontwaardigde reacties over hoe weinig ruimte Webber Vettel liet bij hun aanrijding?quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:55 schreef kepler het volgende:
Als je wordt ingehaald dan mag je wel verdedigen, maar je moet ook wel genoeg ruimte geven (en niet 1 cm).
Misschien willen ze op deze manier ook het team zelf straffen?quote:Op zondag 1 augustus 2010 17:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk, dus die reden voor alsnog die boete klopt niet
Webber reed iig wel gewoon rechtdoor itt Schumacher.quote:Op zondag 1 augustus 2010 17:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vandaar al die verontwaardigde reacties over hoe weinig ruimte Webber Vettel liet bij hun aanrijding?
Het team wordt toch ook gestraft door die stop and go. Die krijgen immers minder punten.quote:Op zondag 1 augustus 2010 17:34 schreef kepler het volgende:
[..]
Misschien willen ze op deze manier ook het team zelf straffen?
Het gaat niet zozeer om de ruimte maar wel om de lijn die ingezet wordt voor het moment van inhalen, op het moment dat de andere auto ernaast zit kan daar niet meer van afgeweken worden, Webber deed dat met Vettel niet, Schumacher met Barrichello welquote:Op zondag 1 augustus 2010 17:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vandaar al die verontwaardigde reacties over hoe weinig ruimte Webber Vettel liet bij hun aanrijding?
Daar is nog genoeg ruimte, Vettel hoeft niet met twee wielen over het gras. Verder reden ze daar al naast elkaar en ze raken elkaar omdat Vettel opeens naar rechts gaat, niet omdat Webber hem afknijpt.quote:Op zondag 1 augustus 2010 17:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vandaar al die verontwaardigde reacties over hoe weinig ruimte Webber Vettel liet bij hun aanrijding?
ja das waar, beetje vreemd. Ze hadden of alleen die Stop&Go moeten geven, of alleen de geldboetequote:Op zondag 1 augustus 2010 17:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het team wordt toch ook gestraft door die stop and go. Die krijgen immers minder punten.
Dat was dan een heel mooie crash geweestquote:Op zondag 1 augustus 2010 17:43 schreef kepler het volgende:
Ik ben allang blij dat er toen niemand uit de pits kwam
dan komt ie in de min te staanquote:Op zondag 1 augustus 2010 17:40 schreef Wombcat het volgende:
Schumacher verliest 10 plaatsen in Spa bij de kwalificatie.
Het laatste wat ik kon gebruiken was een overwinning van Schumacher op Spa. Ik heb 'm daar al 3 keer zien winnen, en dat was geen pretje.quote:Op zondag 1 augustus 2010 17:41 schreef Tarado het volgende:
10 place grid penalty for Schumacher at Spa... 19 years after his debut!
Daar was toch al niet zoveel kans op.quote:Op zondag 1 augustus 2010 17:48 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Het laatste wat ik kon gebruiken was een overwinning van Schumacher op Spa. Ik heb 'm daar al 3 keer zien winnen, en dat was geen pretje.
dat is ook het vervelende aan F1, je weet nooit of iets bestraft wordt en zo ja hoe zwaar, waarom krijgt Kubica dubbel straf en Rosberg een enkele straf?quote:Op zondag 1 augustus 2010 17:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Beetje onzinnige straf. Zoals gezegd deed Webber ooit hetzelfde bij Massa in Japan en ook Alonso ragde Hamilton in Spa 2007 zowat de muur in. Straffeloos.
En zo kun je in elk seizoen wel zulke acties vinden.
Ja, en? Gaat het nou om hoeveel ruimte of niet? Schumacher liet Barrichello wel genoeg ruimte, ze raakten elkaar helemaal niet, en ging ook nog opzij. Ik zie het verschil wel, alleen wat is nou het criterium dan? Als jij zegt dat hij hem te weinig ruimte liet omdat een paar centimeter te weinig is, dan weet ik nog wel een aantal situaties. Waarom geldt het dan wel voor deze en niet voor die andere?quote:Op zondag 1 augustus 2010 17:40 schreef kepler het volgende:
[..]
Daar is nog genoeg ruimte, Vettel hoeft niet met twee wielen over het gras. Verder reden ze daar al naast elkaar en ze raken elkaar omdat Vettel opeens naar rechts gaat, niet omdat Webber hem afknijpt.
Ik vind dit op het randje en dan net de verkeerde kant op. Schumacher mag verdedigen, maar zo erg hoefde het nou ook weer niet. Wat als iemand net uit de pits komt, of Barrichello klomt komt te zitten? Gaan ze allebei eraf.quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, en? Gaat het nou om hoeveel ruimte of niet? Schumacher liet Barrichello wel genoeg ruimte, ze raakten elkaar helemaal niet, en ging ook nog opzij. Ik zie het verschil wel, alleen wat is nou het criterium dan? Als jij zegt dat hij hem te weinig ruimte liet omdat een paar centimeter te weinig is, dan weet ik nog wel een aantal situaties. Waarom geldt het dan wel voor deze en niet voor die andere?
Ja, ik ook, maar dat is dus geen reden om zo dramatisch te doen. Ik vind het ook net niet kunnen, maar dat soort dingen gebeuren. Er is elke race wel zoiets. Geen reden voor Barri om de dramaqueen uit te gaan hangen en geen reden voor DC om zijn frustraties van al zijn nederlagen de vrije loop te laten.quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:21 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Ik vind dit op het randje en dan net de verkeerde kant op.
Dat is het probleem wat sowieso ontstaat wanneer hij er rechts langs gaat. Dat is echt zijn keuze. En dan heeft hij ook nog het probleem dat als Schumacher gewoon rechtuit blijft gaan dat hij na de uitgang van de pitstraat een wegversmalling tegenkomt, en hij dan Schumacher naar links moet dwingen.quote:Schumacher mag verdedigen, maar zo erg hoefde het nou ook weer niet. Wat als iemand net uit de pits komt, of Barrichello klomt komt te zitten? Gaan ze allebei eraf.
Als je uit de pits komt mag je die lijn niet over. Op de baan mag je die lijn wel over.quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:Of is er die lijn waar die niet overheen mag, maar de coureurs op de baan ook niet als er iemand uit de pits komt?
Maar niet als er een auto aankomt die die lijn niet over mag neem ik aan?quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je uit de pits komt mag je die lijn niet over. Op de baan mag je die lijn wel over.
Weet ik niet.quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar niet als er een auto aankomt die die lijn niet over mag neem ik aan?
Staat het licht bij uitkomen pitstraat dan niet op rood?quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar niet als er een auto aankomt die die lijn niet over mag neem ik aan?
Alleen als Barrichello over de pitsstrook probeert in te halen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:57 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Staat het licht bij uitkomen pitstraat dan niet op rood?
Waarom staat dat stoplicht anders weleens op rood?quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Alleen als Barrichello over de pitsstrook probeert in te halen.
Nee, volgens mij is het idee dat je gewoon kunt invoegen vanuit de pits. En daarom wordt er op het rechte stuk doorgaans ook niet zover naar rechts gereden.
Volgens mij is dat als de baan niet vrij is gegeven in de een of andere bijzondere situatie. Waarom heb je anders die lijn waar de pitter niet overheen mag? Hoe ga je anders dat stoplicht bedienen, zonder dat je coureurs benadeelt en er gedoe over is?quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:24 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Waarom staat dat stoplicht anders weleens op rood?
quote:Brawn: Schumacher not dangerous
By Jonathan Noble and Matt Beer Sunday, August 1st 2010, 17:41 GMT
Mercedes GP team boss Ross Brawn has insisted that Michael Schumacher did not make any deliberately dangerous movements when trying to block Rubens Barrichello in the Hungarian Grand Prix.
Schumacher will have to take a 10-place grid penalty at Spa as a punishment for impeding the Williams driver, who squeezed through a narrowing gap between the Mercedes and the pit wall to take 10th place.
Brawn was adamant that Schumacher's driving was within acceptable limits.
"Pretty tough - a tough move by Michael and a tough decision by the stewards," said the team chief.
"I don't think for a moment that Michael was trying to put Rubens in the wall - but he was trying to discourage him from coming down the inside because he thought that was where he would be vulnerable.
"But at the end of the day he gave him enough space. You can argue that it was marginal but – tough racing."
Brawn believes Schumacher was caught out by Barrichello getting alongside him so soon after the exit of the final corner and had not been trying to deny him space.
"Later in the manoeuvre you can see he moved away from Rubens, I don't think he expected Rubens to be exactly where he was at that time because it is a sort of manoeuvre that happens when you enter a corner not that far up a straight," said Brawn.
"Rubens got a very good run out of the last corner with his new tyres so I think there is lots of way arguing it – but these things happen in a fraction of a second."
He added that he was certain there was no dangerous intent in the move.
"It may have ended up in a dangerous way but that wasn't the intent I am sure by Michael," Brawn said.
"Michael was defending his position, trying to encourage Rubens to go around the outside. I don't think for a moment that he saw Rubens there and thought 'I will squeeze him'.
"But it is a pretty tough business F1 and if you open up every time someone tries to attack you then you know the drivers in F1 who don't defend and those that do."
He also denied any suggestion that Schumacher's driving had been particularly brutal because Barrichello was an ex-team-mate.
"Certainly not from Michael's perspective!" Brawn replied when asked if the 'history' between the two drivers had been a factor.
"Michael didn't comment on that. I know Rubens has commented on the history between them, but Michael hasn't at all. It is obviously something that is paramount in Rubens' mind."
Zo deed hij dat bij zijn broer ook altijd bij de startsquote:
Maar hij geeft Barri wel voldoende ruimte om aan de binnenkant te blijven rijden, bij de pit exit gaat Schumi ook weer wat meer naar het midden van de baan zodat Barri voldoende ruimte heeft. Ik vind acties zoals van Webber in australie veel erger toen hij gewoon vol in de achterkant van Hamilton reed.quote:Op zondag 1 augustus 2010 20:55 schreef Googolplexian het volgende:
Slap verhaal ... Rubens ZAT al aan de binnenkant.
Die is echt geen 9 tienden waard.quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:10 schreef roelofjan het volgende:
Vettel 9 tiende per ronde sneller...
Wanneer wordt die voorvleugel verboden?
quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:32 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Webber neemt helemaal geen gok, ze heb ben het gewoon verkloot bij Red Bull.
quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:41 schreef roelofjan het volgende:
Vettel was overduidelijk het veld aan het ophouden, nou maar hopen dat het een stop and go wordt.
quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:44 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Trappuh!!
[..]
Duidelijk ophouden van het veld idd
quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:47 schreef roelofjan het volgende:
Erg dom van Vettel/Red Bull.... wat dachtenn ze nou dan?
quote:
quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:52 schreef Sinister-D- het volgende:
Iedereen zegt wat over Alonso en z'n huillie doen, maar Vettel een een waardige 2de daarin dan.
Begint zo langzamer hand een geniepig mannetje te worden
quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:08 schreef roelofjan het volgende:
Webber wint hier omdat Vettel Alonso opgehouden heeft.
quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:17 schreef Googolplexian het volgende:
Waarschijnlijk is het zo gegaan:
"K, mate ... Webber is in front but he hasn't pitted yet. What we'll do : You hold up the rest a bit so Mark can make a clean start. We know you are at least as fast as Webber so when he pits we'll have an easy one-two"
Vettel zal de logica er wel van ingezien hebben maar met tegenzin gehoorzamen.
De woede is dan ook wel voor te stellen dat het team zo'n belangrijk detail vergeet door te geven.
quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:20 schreef Googolplexian het volgende:
Vettel heeft teveel lopen stampen en z'n banden zijn er volgens mij bijna aan. Hij trekt het rijden in Alonso's slipstream i.i.g. niet lang meer.
Precies. Daarbij, misschien maakt dit juist wel het onderscheid tussen een van de besten ooit en een voetnoot in de historie, ook al rijdt hij nu een flutjaar.quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Prima verhaal. Racen is racen. Senna deed dit 's bij Prost, Mansell ragde Senna er wel 's af, Hill ragde in Canada 98 Schumacher ook richting de muur. En Webber en Alonso heb ik al genoemd. Dit soort dingen zullen in de toekomst ook voorkomen.
Mensen moeten blijkbaar altijd wat te zeiken hebben als Schumacher bij een incident betrokken is.
mee eensquote:Op zondag 1 augustus 2010 21:06 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zo deed hij dat bij zijn broer ook altijd bij de starts![]()
een waarschuwing net als bij Hamilton in Sepang was wat mij betreft beter op zijn plaatst geweest.
Ik ben geen Schumacher-fan, maar vind achteraf gezien dat hij wel gelijk heeft dat RB de verkeerde kant koos. Op het filmpje is duidelijk te zien dat Schumacher de schuine lijn naar rechts al lang in zette toen RB nog achter hem zat.quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:16 schreef Wombcat het volgende:
Video in slomo. Commentaar in het filmpje is niet echt objectief.
Je kunt wel zien dat Schumacher naar links blijft gaan als Barrichello er al naast is en pas ruimte geeft als Barrichello er voorbij is.
Op het einde van de muur lijkt Schumi wat naar het midden te gaan, maar blijft gewoon rechtdoor rijden, aan de belijning te zien.
In die zin dat het de actie van Barrichello rechtsom meteen al gevaarlijk maakt. Voor dat gevaar maakt niet uit dat Schumacher te laat de deur dichtgooide. Dat gevaar kwam met dat Barrichello er rechts langs wilde terwijl Schumacher al uiterst rechts van de normale baan zat.quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:36 schreef Tarabass het volgende:
Oké, duidelijk. Dat maakt de actie nog gevaarlijker dus.
En dan hebben we nog het hierboven genoemde geval van Webber en Massa (ik kan zelf het filmpje niet zien). Al met al is het bijzonder selectieve verontwaardiging van figuren die "hun" verlies van jaren geleden nog niet verwerkt hebben. En de stewards reageren zoals gewoonlijk op degenen die het hardste schreeuwen.quote:Verder Weltschmerz, ben ik ik het met je eens dat je deze actie vergelijkt met die van Webber versus Vettel. In beide gevallen een beetje hetzelfde verhaal..
Touché.quote:"Michael didn't comment on that. I know Rubens has commented on the history between them, but Michael hasn't at all. It is obviously something that is paramount in Rubens' mind."
Barri wil gewoon via het gras, dat is de lijn die hij kiest. Eigenlijk had Schumacher gewoon niet naar links moeten gaan.quote:Op maandag 2 augustus 2010 09:39 schreef Googolplexian het volgende:
Kan niet editten maar kleine toevoeging:
Als Schumi niet had gewild dat Rubens binnendoor ging had Schumi ervoor moeten zorgen dat er geen ruimte was voor Rubens om z'n auto ernaast te zetten. Dus had het merendeel van de Mercedes rechts van de Williams moeten zitten. Niet wachten tot Rubens ernaast zit (en daar zat 'ie op te wachten want hij lette alleen op z'n spiegels).
bron: http://michaelschumacher.de/?page=news&story_id=104664&lang=dequote:Schumacher heeft zich zojuist alsnog verontschuldigd voor zijn rijgedrag in de Grote Prijs. ''Ik heb nogmaals naar het incident met Rubens gekeken en ik moet toegeven dat mijn manoeuvre verkeerd was'', verklaarde Schumacher op zijn website. Hij wilde Barrichello naar eigen zeggen niet opzettelijk in gevaar brengen. ''Als hij wel dat gevoel heeft, dan zeg ik: sorry, dat was niet mijn bedoeling.''
Nah, ook weer opgelostquote:Op maandag 2 augustus 2010 16:05 schreef Stiggie het volgende:
[..]
bron: http://michaelschumacher.de/?page=news&story_id=104664&lang=de
Duidelijkquote:Op maandag 2 augustus 2010 16:05 schreef Stiggie het volgende:
[..]
bron: http://michaelschumacher.de/?page=news&story_id=104664&lang=de
Hij maakt het al gevaarlijk door buiten de baan te willen inhalen. Hier is duidelijk te zien dat de deur al lang en breed dicht zit. Er zit geen wagenbreedte rechts op de baan die Schumacher laat. Alleen omdat Barri buiten de baan gaat is er ruimte.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:08 schreef Moonlighter het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat barri nu net doet of schumi hem wou vermoorden terwijl hij toch ook zelf in de remmen kon knijpen als hij het zo gevaarlijk vond?
[ afbeelding ]
Barri maakt het zelf gevaarlijk door zijn inhaal actie door te zetten
hier had hij gewoon moeten remmen
Het plaatje in die quote is al ruim nadat Barrichello zijn inhaalactie heeft ingezet. In het filmpje wat ik hierboven postte (maar wat nu al van Youtube is gehaald door de FIAquote:Op maandag 2 augustus 2010 17:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij maakt het al gevaarlijk door buiten de baan te willen inhalen. Hier is duidelijk te zien dat de deur al lang en breed dicht zit. Er zit geen wagenbreedte rechts op de baan die Schumacher laat. Alleen omdat Barri buiten de baan gaat is er ruimte.
Schumacher had gewoon niet naar hem toe moeten bewegen om de dichte deur nog een zet na te geven. Hij had rechtdoor moeten rijden, dan had Barri ook rechtdoor gemoeten en was hij vanzelf het gras tegengekomen en had hij moeten remmen.
Dat lijkt me sterk, het was immers geen wilde stuurbeweging die Schumacher maakte, dan zou het betekenen dat Schumacher meer dan een halve wagenbreedte naar binnen gaat in de tijd dat Barri net voorbij zijn achterwiel komt. Eigenlijk was er gewoon geen gaatje, de enige reden dat er een gat was om in te duiken was dat je daar buiten de baan kunt zonder op het gras te komen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het plaatje in die quote is al ruim nadat Barrichello zijn inhaalactie heeft ingezet. In het filmpje wat ik hierboven postte (maar wat nu al van Youtube is gehaald door de FIA) was duidelijk te zien dat op het moment dat Barrichello zijn inhaalactie inzet er nog ruim een wagenbreedte is tussen Schumacher en de witte streep. Schumacher zet zijn actie gewoon te laat in. Hij had al eerder aan de rechterkant moeten zitten.
Omdat de FIA zo snel filmpjes weg laat halen, kom je op dit soort 'grappige' filmpjes uit.quote:Op maandag 2 augustus 2010 18:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, het was immers geen wilde stuurbeweging die Schumacher maakte, dan zou het betekenen dat Schumacher meer dan een halve wagenbreedte naar binnen gaat in de tijd dat Barri net voorbij zijn achterwiel komt. Eigenlijk was er gewoon geen gaatje, de enige reden dat er een gat was om in te duiken was dat je daar buiten de baan kunt zonder op het gras te komen.
Daar mag je van profiteren, en Schumacher had gewoon rechtuit moeten blijven gaan, en dan wachten tot Barrichello het einde van de vluchtstrook tegenkomt. Maar het gevaar onstond doordat Barrichello een te klein gat in dook. Schumacher ging bij het einde van de vluchtstrook veel verder naar links dan hij ooit naar rechts was gegaan. Ik geloof ook niet dat Barri genoeg snelheid had om er voor die tijd helemaal voorbij te zijn.
Wat je ook duidelijk kan zien is dat schumacher al naar de rechter kant van de baan rijdt voordat barrichelo zijn inhaalactie inzet en vervolgens die lijn blijft volgenquote:Op maandag 2 augustus 2010 20:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Omdat de FIA zo snel filmpjes weg laat halen, kom je op dit soort 'grappige' filmpjes uit.
Van 5 tot 8 seconden kun je duidelijk zien dat op het moment dat Barrichello zijn inhaalbeweging inzet, er nog meer dan voldoende ruimte is voor een wagen. Op 8 seconden zitten de voorwielen van Barri naast de achterwielen van Schumacher en daarna drukt Schumacher hem verder richting pitmuur.
Jammer dat het tussenliggende deel door die kat vervangen is.
quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:27 schreef bloodymary het volgende:
Ja maar toch is dat niet! Wat denk jij, dat die verrekte Schumacher daar meer verstand van heeft dan de mensen hier?
Is gewoon door een persvoorlichter op de officiele site getikt.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:27 schreef bloodymary het volgende:
Ja maar toch is dat niet! Wat denk jij, dat die verrekte Schumacher daar meer verstand van heeft dan de mensen hier?
We moeten niet vergeten te blijven genieten van elke race die Schumacher niet wint. Mijn favoriete comebackquote:Op zondag 1 augustus 2010 17:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daar was toch al niet zoveel kans op.
Tja daar verschillen we van mening, ik vind dat jammer, hoe meer competitie hoe meer vreugd, van mij hoeft hij niet alles te winnen maar ik had het leuk gevonden als Mercedes GP ook om het kampioenschap mee had kunnen doen, gelukkig is RBR goed bezig om het de "traditionele" 2 uiterst moeilijk te maken.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 00:55 schreef eentwee het volgende:
[..]
We moeten niet vergeten te blijven genieten van elke race die Schumacher niet wint. Mijn favoriete comeback
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |