abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84739628
Hier verder :P
Calm down, please!
pi_84739640
Schumi liet gewoon genoeg ruimte hoor, niks aan de hand.
pi_84739646
Dit gebeurde in de SL :o

Hij zou behoorlijk gewond zijn...
BTW PSV won *O*
pi_84739686
quote:
Levensgevaarlijk die baan.

Dit soort dingen gebeuren daar echt veel te vaak.
pi_84739705
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:09 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Inhalen?
Buiten de baan?

quote:
En het is toch gewenst dat daar enige ruimte voor wordt gegeven, wat Schumacher duidelijk nalaat.
Waarom is dat gewenst? Schumacher had de deur een fractie van een seconde eerder dicht moeten gooien, dat is waar, maar Barichello ging ook een gaatje in dat er eigenlijk niet was. Hij kan ook aan de andere kant er voorbij.

En dan legt Jordan hem nog wat woorden in de mond en durft hij ineens meer en gaat hij een beetje inspelen op de publieke opinie. Het komt mij allemaal een beetje laf over. Hij heeft 5 jaar bij hem in het team gezeten en geen kick gegeven terwijl hij om de oren gereden werd, en dan gaat hij nu een beetje meehuilen met de wolven over de grote boze Schumacher, wat voor schijnvertoning heb je dan al die jaren opgevoerd voor het geld van Ferrari?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_84739742
Zo dan ... Welt : oogkleppen af, man. :D
Calm down, please!
pi_84739749
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:21 schreef SoldMayor het volgende:
Dit gebeurde in de SL :o

Hij zou behoorlijk gewond zijn...
BTW PSV won *O*
Ja, sick, zag ik net langskomen :o

Maar er scheen ook nog ergens een andere grote klapper te zijn geweest volgens Olav Mol, iets met 4 auto's en over de baan stuiteren, weet alleen niet meer waar :P

En ow ja, *O* *O* *O* Voor de DT van Vettel, dat ie maar mooi geen WK wordt :D *O* *O* *O*
pi_84739817
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:21 schreef SoldMayor het volgende:
Dit gebeurde in de SL :o

Hij zou behoorlijk gewond zijn...
BTW PSV won *O*
Uhh... RIP las ik net? .. :{

Weet er iemand meer over zijn toestand? :N
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_84739821
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Buiten de baan?
Toen 'ie ernaast ging was er nog voldoende ruimte, alleen kneep Schumacher de boel toen verder af.
quote:
Waarom is dat gewenst? Schumacher had de deur een fractie van een seconde eerder dicht moeten gooien, dat is waar, maar Barichello ging ook een gaatje in dat er eigenlijk niet was. Hij kan ook aan de andere kant er voorbij.
Toen Barrichello ging inhalen was die ruimte er nog. Da's ook vrij duidelijk te zien, want op het moment dat de pitwall ophoudt is er nog nét voldoende ruimte voor Barrichello, maar daarna moet 'ie verder naar rechts uitwijken, omdat Schumacher dat ook doet.
We zullen zien wat de stewards er van zeggen.


Edit: je kunt het goed zien in het filmpje wat ouderjongere al postte:
Op het moment dat Barri naar rechts gaat is er nog ruim voldoende ruimte voor een wagen. Als hij er naast zit opeens niet meer. Hoe zou dat komen?

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2010 16:29:40 ]
pi_84739921
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:27 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

Uhh... RIP las ik net? .. :{

Weet er iemand meer over zijn toestand? :N
Bij bewustzijn, met gebroken knie en been.
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:35:41 #11
34586 kepler
No bounce, no play
pi_84740059
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Buiten de baan?
[..]

Waarom is dat gewenst? Schumacher had de deur een fractie van een seconde eerder dicht moeten gooien, dat is waar, maar Barichello ging ook een gaatje in dat er eigenlijk niet was. Hij kan ook aan de andere kant er voorbij.


Er was toch duidelijk een gat, Schumacher gooit de deur pas echt dicht als Barrichello er al naast zit. Hoe moet je anders iemand inhalen?? Het enige wat Schumacher had kunnen doen is de gehele rechterkant afdekken, maar dan was Barrichello naar links gegaan. Nu was er echter ruimte en Barrichello duikt daar logischerwijs in.

Dat je vind dat Schumacher niet veel fout deed kan ik nog begrijpen, maar dat je Barrichello nu hiervan de schuld wil geven is wel een beetje belachelijk :D
The line is a dot to you!
pi_84740102
Ik heb overigens mijn twijfels bij het verhaal van Vettel. Ik denk dat het team hem gevraagd heeft om webber een gat te laten slaan om zo alsnog een 1-2 binnen te slepen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:39:00 #13
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_84740167
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Buiten de baan?
[..]

*knip*
wat voor schijnvertoning heb je dan al die jaren opgevoerd voor het geld van Ferrari?
Als die voor het geld had gekozen was die niet 1 jaar voor het verlopen van zijn contract vertrokken, dan had ie nog wel ff gewacht en een paar $$ met zo'n 6 nullen op de bankrekening kunnen bijschrijven.

Rubens hangt niet graag de vuile was buiten dat merk je aan zijn manier van spreken, altijd spreken over hen en hem/hij en niemand bij naam noemen. Maar als ie MSch een steek kan geven op tv dan doet ie dat wel. En terecht, dan hebben wij ook nog wat te lachen (aangezien ik het wel vermakelijk vind :P ) en te discussiëren :)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_84740455
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:27 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Toen 'ie ernaast ging was er nog voldoende ruimte, alleen kneep Schumacher de boel toen verder af.
Toen hij hem er naast zette en als hij dan rechtdoor was blijven gaan tot aan de bocht, was hij volgens mij met een halve auto buiten de baan gegaan. Schumacher had dan naar links gemoeten en had zijn lijn niet aan kunnen houden. Ik pleit Schumacher niet vrij hoor, hij gooit de deur te laat dicht, alleen je moet niet overdrijven. Dat soort dingen gebeuren. Hij gaf Barrichello bijvoorbeeld meer ruimte dan Webber Vettel gaf bij hun aanrijding, en liet hem wel meteen maximaal ruimte om naar binnen te sturen.

quote:
Toen Barrichello ging inhalen was die ruimte er nog. Da's ook vrij duidelijk te zien, want op het moment dat de pitwall ophoudt is er nog nét voldoende ruimte voor Barrichello, maar daarna moet 'ie verder naar rechts uitwijken, omdat Schumacher dat ook doet.
We zullen zien wat de stewards er van zeggen.
Daar ben ik niet zo van onder de indruk. De idiote beslissingen van Monaco en Silverstone geven dat orgaan niet echt veel autoriteit.

quote:
Edit: je kunt het goed zien in het filmpje wat ouderjongere al postte:
Op het moment dat Barri naar rechts gaat is er nog ruim voldoende ruimte voor een wagen. Als hij er naast zit opeens niet meer. Hoe zou dat komen?
Omdat Schumacher de deur een fractie van een seconde te laat dichtgooit. Maar uiteindelijk geeft hij hem voldoende ruimte. Dat soort dingen gebeuren aldoor. Je kunt er alle kanten mee op, maar omdat het Schumacher is moet er ineens gedaan worden alsof het een moordaanslag is. Bijna in de pitmuur....oh.. alsof dat gevaarlijker is dan met die snelheid iemand bijna op het gras dwingen. Ik vond het Hamiltonnetje, niks meer, niks minder.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_84740612
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:37 schreef M.Melandri het volgende:
Ik heb overigens mijn twijfels bij het verhaal van Vettel. Ik denk dat het team hem gevraagd heeft om webber een gat te laten slaan om zo alsnog een 1-2 binnen te slepen.
Had ik in eerste instantie ook, maar na de persconferentie begrijp ik het wel beter. Als het namelijk zo was dat Vettel enkel een gat wilde slaan had hij niet zo bezig geweest met zijn banden warm te houden. Je ziet aan Vettel dat hij op dat moment denkt dat hij nog een rondje achter de sc zit en warmt zijn banden nog even lekker op op het rechte stuk..
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:55:22 #16
34586 kepler
No bounce, no play
pi_84740653
Het is dus alleen niet de eerste keer dit jaar dat het gebeurt, die actie met Kubica was een zelfde soort actie. En hij duwt Barrichello ook nog eens op het gras en geeft pas ruimte als Barrichello bijna Schumacher raakt omdat hij weer terug de baan op komt. Ja het gaat net goed, maar is gewoon een gevaarlijke actie. Als je wordt ingehaald dan mag je wel verdedigen, maar je moet ook wel genoeg ruimte geven (en niet 1 cm).
The line is a dot to you!
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:55:46 #17
131800 Tarado
capô de fusca
pi_84740663
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:35 schreef kepler het volgende:

[..]

Er was toch duidelijk een gat, Schumacher gooit de deur pas echt dicht als Barrichello er al naast zit. Hoe moet je anders iemand inhalen?? Het enige wat Schumacher had kunnen doen is de gehele rechterkant afdekken, maar dan was Barrichello naar links gegaan. Nu was er echter ruimte en Barrichello duikt daar logischerwijs in.

Dat je vind dat Schumacher niet veel fout deed kan ik nog begrijpen, maar dat je Barrichello nu hiervan de schuld wil geven is wel een beetje belachelijk :D
het is inderdaad zeker niet de fout van Barrichello, Schumacher gaat nadat Barichello er naast zit toch nog iets naar rechts en wijkt dus van zijn lijn af

[ Bericht 0% gewijzigd door Tarado op 01-08-2010 17:02:12 ]
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:06:40 #18
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_84741049
Schumacher kiest voor de binnenkant, maar gooit het gat gewoon te langzaam dicht. Barrichello ziet Schumacher naar binnen gaan en besluit het zelf ook te doen, want Schumacher doet het langzaam. Binnendoor is makkelijker dan buitenom..

quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is inderdaad zeker niet de fout van Braichello, Schumacher gaat nadat Barichello er naast zit toch nog iets naar rechts en wijkt dus van zijn lijn af
Het is niet alsof je kaarsrecht een recht stuk af moet.. Je kiest meestal voor de binnenkant of buitenkant. Schumacher was bezig met naar binnen gaan, alleen hij doet het zo pijnlijk traag dat je niet weet welke kant je moet kiezen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:08:19 #19
131800 Tarado
capô de fusca
pi_84741101
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:06 schreef rycemasta het volgende:

[..]

Het is niet alsof je kaarsrecht een recht stuk af moet.. Je kiest meestal voor de binnenkant of buitenkant. Schumacher was bezig met naar binnen gaan, alleen hij doet het zo pijnlijk traag dat je niet weet welke kant je moet kiezen.
Nee maar het is wel zo dat je je lijn houdt als er iemand naast je zit en niet nog dat extra rukje naar rechts geeft
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:12:52 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_84741242
FIA statement just in: Renault are fined $50,000 for the unsafe release of Kubica in their pitstop
pi_84741284
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:12 schreef Tarado het volgende:
FIA statement just in: Renault are fined $50,000 for the unsafe release of Kubica in their pitstop
Beetje vreemd om 'm dubbel te straffen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:17:28 #22
131800 Tarado
capô de fusca
pi_84741391
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Beetje vreemd om 'm dubbel te straffen.
Ben ik met je eens maar die stop & go vonden ze blijkbaar niet genoeg
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:18:18 #23
131800 Tarado
capô de fusca
pi_84741422
Another FIA statement just in: Mercedes fined $50,000 for the unsafe release of Nico Rosberg
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:20:31 #24
34586 kepler
No bounce, no play
pi_84741493
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:18 schreef Tarado het volgende:
Another FIA statement just in: Mercedes fined $50,000 for the unsafe release of Nico Rosberg
Haha ja, die is wel terecht.

Nu wachten op de uitspraak van Schumacher
The line is a dot to you!
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:27:06 #25
131800 Tarado
capô de fusca
pi_84741706
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Beetje vreemd om 'm dubbel te straffen.
Het schijnt dat Kubica die stop & go niet gedaan heeft maar gestopt is vandaar alsnog de boete
pi_84741727
Schumacher deed niets fout
Al die zeikerds :')
Laten we anders gewoon "inhaal acties/racen" verbieden!
if you ain't cheating you ain't trying
pi_84741735
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:17 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ben ik met je eens maar die stop & go vonden ze blijkbaar niet genoeg
Die stop & go was onbegrijpelijk. Het team maakt een fout en de coureur krijgt een stop & go 8)7
pi_84741775
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het schijnt dat Kubica die stop & go niet gedaan heeft maar gestopt is vandaar alsnog de boete
Zijn tweede stop was de stop en go, was ook uitgebreid in beeld. De monteurs hebben daar alleen naar zijn wagen zitten kijken en er niets aan gedaan.
pi_84741789
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zijn tweede stop was de stop en go, was ook uitgebreid in beeld. De monteurs hebben daar alleen naar zijn wagen zitten kijken en er niets aan gedaan.
Dat dacht ik ook :)
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:29:39 #30
131800 Tarado
capô de fusca
pi_84741802
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:27 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Die stop & go was onbegrijpelijk. Het team maakt een fout en de coureur krijgt een stop & go 8)7
De coureur maakt deel uit van het team dus vind ik logisch dat ze die straffen
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:32:09 #31
131800 Tarado
capô de fusca
pi_84741882
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zijn tweede stop was de stop en go, was ook uitgebreid in beeld. De monteurs hebben daar alleen naar zijn wagen zitten kijken en er niets aan gedaan.
Ja je hebt gelijk, dus die reden voor alsnog die boete klopt niet
pi_84741930
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:55 schreef kepler het volgende:
Als je wordt ingehaald dan mag je wel verdedigen, maar je moet ook wel genoeg ruimte geven (en niet 1 cm).
Vandaar al die verontwaardigde reacties over hoe weinig ruimte Webber Vettel liet bij hun aanrijding?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:34:40 #33
34586 kepler
No bounce, no play
pi_84741970
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk, dus die reden voor alsnog die boete klopt niet
Misschien willen ze op deze manier ook het team zelf straffen?
The line is a dot to you!
pi_84742003
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vandaar al die verontwaardigde reacties over hoe weinig ruimte Webber Vettel liet bij hun aanrijding?
Webber reed iig wel gewoon rechtdoor itt Schumacher.
pi_84742022
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:34 schreef kepler het volgende:

[..]

Misschien willen ze op deze manier ook het team zelf straffen?
Het team wordt toch ook gestraft door die stop and go. Die krijgen immers minder punten.
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:36:36 #36
131800 Tarado
capô de fusca
pi_84742024
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vandaar al die verontwaardigde reacties over hoe weinig ruimte Webber Vettel liet bij hun aanrijding?
Het gaat niet zozeer om de ruimte maar wel om de lijn die ingezet wordt voor het moment van inhalen, op het moment dat de andere auto ernaast zit kan daar niet meer van afgeweken worden, Webber deed dat met Vettel niet, Schumacher met Barrichello wel
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:40:14 #37
34586 kepler
No bounce, no play
pi_84742124
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vandaar al die verontwaardigde reacties over hoe weinig ruimte Webber Vettel liet bij hun aanrijding?
Daar is nog genoeg ruimte, Vettel hoeft niet met twee wielen over het gras. Verder reden ze daar al naast elkaar en ze raken elkaar omdat Vettel opeens naar rechts gaat, niet omdat Webber hem afknijpt.
The line is a dot to you!
pi_84742142
Schumacher verliest 10 plaatsen in Spa bij de kwalificatie.
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:41:24 #39
34586 kepler
No bounce, no play
pi_84742165
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het team wordt toch ook gestraft door die stop and go. Die krijgen immers minder punten.
ja das waar, beetje vreemd. Ze hadden of alleen die Stop&Go moeten geven, of alleen de geldboete
The line is a dot to you!
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:41:49 #40
131800 Tarado
capô de fusca
pi_84742181
10 place grid penalty for Schumacher at Spa... 19 years after his debut!
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:43:41 #41
34586 kepler
No bounce, no play
pi_84742236
Ik ben allang blij dat er toen niemand uit de pits kwam :D
The line is a dot to you!
pi_84742329
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:43 schreef kepler het volgende:
Ik ben allang blij dat er toen niemand uit de pits kwam :D
Dat was dan een heel mooie crash geweest :')
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:47:42 #43
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_84742338
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:40 schreef Wombcat het volgende:
Schumacher verliest 10 plaatsen in Spa bij de kwalificatie.
dan komt ie in de min te staan :')
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:48:40 #44
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_84742372
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:41 schreef Tarado het volgende:
10 place grid penalty for Schumacher at Spa... 19 years after his debut!
Het laatste wat ik kon gebruiken was een overwinning van Schumacher op Spa. Ik heb 'm daar al 3 keer zien winnen, en dat was geen pretje.

Niet dat dat er in zou zitten zonder penalty, maar alle beetjes helpen.
pi_84742377
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:47 schreef Klonk het volgende:

[..]



dan komt ie in de min te staan :')
Gaan die extra plaatsen dan door naar de volgende race? :P
pi_84742387
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:48 schreef CloseToTheEdge het volgende:

[..]

Het laatste wat ik kon gebruiken was een overwinning van Schumacher op Spa. Ik heb 'm daar al 3 keer zien winnen, en dat was geen pretje.
Daar was toch al niet zoveel kans op.
pi_84742413
Beetje onzinnige straf. Zoals gezegd deed Webber ooit hetzelfde bij Massa in Japan en ook Alonso ragde Hamilton in Spa 2007 zowat de muur in. Straffeloos.

En zo kun je in elk seizoen wel zulke acties vinden.
Calmer than you are
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:53:05 #48
131800 Tarado
capô de fusca
pi_84742514
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Beetje onzinnige straf. Zoals gezegd deed Webber ooit hetzelfde bij Massa in Japan en ook Alonso ragde Hamilton in Spa 2007 zowat de muur in. Straffeloos.

En zo kun je in elk seizoen wel zulke acties vinden.
dat is ook het vervelende aan F1, je weet nooit of iets bestraft wordt en zo ja hoe zwaar, waarom krijgt Kubica dubbel straf en Rosberg een enkele straf?
pi_84742852
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:40 schreef kepler het volgende:

[..]

Daar is nog genoeg ruimte, Vettel hoeft niet met twee wielen over het gras. Verder reden ze daar al naast elkaar en ze raken elkaar omdat Vettel opeens naar rechts gaat, niet omdat Webber hem afknijpt.
Ja, en? Gaat het nou om hoeveel ruimte of niet? Schumacher liet Barrichello wel genoeg ruimte, ze raakten elkaar helemaal niet, en ging ook nog opzij. Ik zie het verschil wel, alleen wat is nou het criterium dan? Als jij zegt dat hij hem te weinig ruimte liet omdat een paar centimeter te weinig is, dan weet ik nog wel een aantal situaties. Waarom geldt het dan wel voor deze en niet voor die andere?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_84743446
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 18:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, en? Gaat het nou om hoeveel ruimte of niet? Schumacher liet Barrichello wel genoeg ruimte, ze raakten elkaar helemaal niet, en ging ook nog opzij. Ik zie het verschil wel, alleen wat is nou het criterium dan? Als jij zegt dat hij hem te weinig ruimte liet omdat een paar centimeter te weinig is, dan weet ik nog wel een aantal situaties. Waarom geldt het dan wel voor deze en niet voor die andere?
Ik vind dit op het randje en dan net de verkeerde kant op. Schumacher mag verdedigen, maar zo erg hoefde het nou ook weer niet. Wat als iemand net uit de pits komt, of Barrichello klomt komt te zitten? Gaan ze allebei eraf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')