abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 augustus 2010 @ 23:46:28 #76
131800 Tarado
capô de fusca
pi_84756367
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:06 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Zo deed hij dat bij zijn broer ook altijd bij de starts :D

een waarschuwing net als bij Hamilton in Sepang was wat mij betreft beter op zijn plaatst geweest.
mee eens
  maandag 2 augustus 2010 @ 07:43:50 #77
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_84762078
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:16 schreef Wombcat het volgende:
Video in slomo. Commentaar in het filmpje is niet echt objectief.
Je kunt wel zien dat Schumacher naar links blijft gaan als Barrichello er al naast is en pas ruimte geeft als Barrichello er voorbij is.
Op het einde van de muur lijkt Schumi wat naar het midden te gaan, maar blijft gewoon rechtdoor rijden, aan de belijning te zien.
Ik ben geen Schumacher-fan, maar vind achteraf gezien dat hij wel gelijk heeft dat RB de verkeerde kant koos. Op het filmpje is duidelijk te zien dat Schumacher de schuine lijn naar rechts al lang in zette toen RB nog achter hem zat.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_84763315
Wat een onzin zeg ... Rubens had gewoon de snelheid om er langs te kunnen en hij wordt van de baan gedrukt.

Als de voorste voortaan mag aangeven welke kant hij niet ingehaald wil worden door een kant op te neigen wordt er NOOIT meer ingehaald. Als je blockt moet je het één keer goed doen ... niet half. Ook al heet je Schumacher.
Calm down, please!
pi_84763362
Kan niet editten maar kleine toevoeging:

Als Schumi niet had gewild dat Rubens binnendoor ging had Schumi ervoor moeten zorgen dat er geen ruimte was voor Rubens om z'n auto ernaast te zetten. Dus had het merendeel van de Mercedes rechts van de Williams moeten zitten. Niet wachten tot Rubens ernaast zit (en daar zat 'ie op te wachten want hij lette alleen op z'n spiegels).
Calm down, please!
pi_84765723
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:36 schreef Tarabass het volgende:
Oké, duidelijk. Dat maakt de actie nog gevaarlijker dus.
In die zin dat het de actie van Barrichello rechtsom meteen al gevaarlijk maakt. Voor dat gevaar maakt niet uit dat Schumacher te laat de deur dichtgooide. Dat gevaar kwam met dat Barrichello er rechts langs wilde terwijl Schumacher al uiterst rechts van de normale baan zat.

Kijk maar naar deze foto alleen:
Schumacher ging niet meer dan een halve wagenbreedte naar rechts. Hij liet dus helemaal geen ruimte op de baan om er rechts langs te gaan, de deur was al dicht. Alleen ging Barri over de vluchtstrook, buiten de baan.

Het is maar een lijn, maar op dit plaatje, je hoeft het filmpje er niet voor aan te zetten, zie je dus dat hij niet eens rechtdoor had gekund, want dan komt hij op het gras:
Dus wat Schumacher eigenlijk had moeten doen is hem een paar centimeter meer ruimte geven en dan er naast blijven rijden tot de vluchtstrook ophoudt. En dan moet Barri Schumacher snijden om weer in de baan te komen. De vluchtstrook waar Barri op wilde rijden loopt gewoon door in het gras. Maar Schumacher ging naar links om hem ruimte te geven.

Los van de vraag of dat nog bij de baan hoort en of je daarover mag inhalen. Het gevaar wordt echt helemaal veroorzaakt door Barrichello zelf. In het bijzonder het gevaar met betrekking tot uit de pits komende auto's. Schumacher zal ook gedacht hebben dat hij de rechterkant dichthield, die kijkt immers naar de bocht en er was gewoon geen ruimte op de baan om aan de rechterkant de bocht in te gaan.

quote:
Verder Weltschmerz, ben ik ik het met je eens dat je deze actie vergelijkt met die van Webber versus Vettel. In beide gevallen een beetje hetzelfde verhaal..
En dan hebben we nog het hierboven genoemde geval van Webber en Massa (ik kan zelf het filmpje niet zien). Al met al is het bijzonder selectieve verontwaardiging van figuren die "hun" verlies van jaren geleden nog niet verwerkt hebben. En de stewards reageren zoals gewoonlijk op degenen die het hardste schreeuwen.

quote:
"Michael didn't comment on that. I know Rubens has commented on the history between them, but Michael hasn't at all. It is obviously something that is paramount in Rubens' mind."
Touché.

quote:
Op maandag 2 augustus 2010 09:39 schreef Googolplexian het volgende:
Kan niet editten maar kleine toevoeging:

Als Schumi niet had gewild dat Rubens binnendoor ging had Schumi ervoor moeten zorgen dat er geen ruimte was voor Rubens om z'n auto ernaast te zetten. Dus had het merendeel van de Mercedes rechts van de Williams moeten zitten. Niet wachten tot Rubens ernaast zit (en daar zat 'ie op te wachten want hij lette alleen op z'n spiegels).
Barri wil gewoon via het gras, dat is de lijn die hij kiest. Eigenlijk had Schumacher gewoon niet naar links moeten gaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_84766554
Ach, Schumi wou Barri gewoon in de muur hebben omdat Barri sneller was met TG :P
(Schumi was de "Stig" namelijk, en heeft verloren :D)
pi_84769109
Joh ach hij had een paar cm extra moeten geven. Verder vind ik het nou ook weer niet zo'n big deal. Er is geen crash geweest dus het was letterlijk op de mm racen en daar draait f1 ook om. Ze hebben beide bij die manoeuvre aangetoond dat perfect op het scherpst van de snede te kunnen aangezien er geen botsing was.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:07:59 #83
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_84769228
Damn toch wel wat gemist gister dus... Gelukkig ragde ik tegen die tijd over de ring :-)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_84776046
quote:
Schumacher heeft zich zojuist alsnog verontschuldigd voor zijn rijgedrag in de Grote Prijs. ''Ik heb nogmaals naar het incident met Rubens gekeken en ik moet toegeven dat mijn manoeuvre verkeerd was'', verklaarde Schumacher op zijn website. Hij wilde Barrichello naar eigen zeggen niet opzettelijk in gevaar brengen. ''Als hij wel dat gevoel heeft, dan zeg ik: sorry, dat was niet mijn bedoeling.''
bron: http://michaelschumacher.de/?page=news&story_id=104664&lang=de
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_84776800
quote:
Nah, ook weer opgelost :) Hij ziet het ook in, klaar :D
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:59:32 #86
34586 kepler
No bounce, no play
pi_84778165
quote:
Duidelijk :D Als zelfs Schumi het een gevaarlijke actie vond zijn we natuurlijk klaar met discussieren :D
The line is a dot to you!
pi_84778511
Wat ik niet begrijp is dat barri nu net doet of schumi hem wou vermoorden terwijl hij toch ook zelf in de remmen kon knijpen als hij het zo gevaarlijk vond?



Barri maakt het zelf gevaarlijk door zijn inhaal actie door te zetten
hier had hij gewoon moeten remmen
if you ain't cheating you ain't trying
pi_84778632
Ik vind dat eigenlijk wel meevallen. Bij de BBC was Barri er heel laconiek over. Hij liet wel duidelijk merken dat Schumacher fout zat, maar volgens mij wordt het allemaal weer een beetje opgeblazen.
pi_84779369
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:08 schreef Moonlighter het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat barri nu net doet of schumi hem wou vermoorden terwijl hij toch ook zelf in de remmen kon knijpen als hij het zo gevaarlijk vond?

[ afbeelding ]

Barri maakt het zelf gevaarlijk door zijn inhaal actie door te zetten
hier had hij gewoon moeten remmen
Hij maakt het al gevaarlijk door buiten de baan te willen inhalen. Hier is duidelijk te zien dat de deur al lang en breed dicht zit. Er zit geen wagenbreedte rechts op de baan die Schumacher laat. Alleen omdat Barri buiten de baan gaat is er ruimte.

Schumacher had gewoon niet naar hem toe moeten bewegen om de dichte deur nog een zet na te geven. Hij had rechtdoor moeten rijden, dan had Barri ook rechtdoor gemoeten en was hij vanzelf het gras tegengekomen en had hij moeten remmen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_84779940
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij maakt het al gevaarlijk door buiten de baan te willen inhalen. Hier is duidelijk te zien dat de deur al lang en breed dicht zit. Er zit geen wagenbreedte rechts op de baan die Schumacher laat. Alleen omdat Barri buiten de baan gaat is er ruimte.

Schumacher had gewoon niet naar hem toe moeten bewegen om de dichte deur nog een zet na te geven. Hij had rechtdoor moeten rijden, dan had Barri ook rechtdoor gemoeten en was hij vanzelf het gras tegengekomen en had hij moeten remmen.
Het plaatje in die quote is al ruim nadat Barrichello zijn inhaalactie heeft ingezet. In het filmpje wat ik hierboven postte (maar wat nu al van Youtube is gehaald door de FIA :( ) was duidelijk te zien dat op het moment dat Barrichello zijn inhaalactie inzet er nog ruim een wagenbreedte is tussen Schumacher en de witte streep. Schumacher zet zijn actie gewoon te laat in. Hij had al eerder aan de rechterkant moeten zitten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2010 17:50:48 ]
pi_84780648
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het plaatje in die quote is al ruim nadat Barrichello zijn inhaalactie heeft ingezet. In het filmpje wat ik hierboven postte (maar wat nu al van Youtube is gehaald door de FIA :( ) was duidelijk te zien dat op het moment dat Barrichello zijn inhaalactie inzet er nog ruim een wagenbreedte is tussen Schumacher en de witte streep. Schumacher zet zijn actie gewoon te laat in. Hij had al eerder aan de rechterkant moeten zitten.
Dat lijkt me sterk, het was immers geen wilde stuurbeweging die Schumacher maakte, dan zou het betekenen dat Schumacher meer dan een halve wagenbreedte naar binnen gaat in de tijd dat Barri net voorbij zijn achterwiel komt. Eigenlijk was er gewoon geen gaatje, de enige reden dat er een gat was om in te duiken was dat je daar buiten de baan kunt zonder op het gras te komen.

Daar mag je van profiteren, en Schumacher had gewoon rechtuit moeten blijven gaan, en dan wachten tot Barrichello het einde van de vluchtstrook tegenkomt. Maar het gevaar onstond doordat Barrichello een te klein gat in dook. Schumacher ging bij het einde van de vluchtstrook veel verder naar links dan hij ooit naar rechts was gegaan. Ik geloof ook niet dat Barri genoeg snelheid had om er voor die tijd helemaal voorbij te zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_84787058
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 18:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk, het was immers geen wilde stuurbeweging die Schumacher maakte, dan zou het betekenen dat Schumacher meer dan een halve wagenbreedte naar binnen gaat in de tijd dat Barri net voorbij zijn achterwiel komt. Eigenlijk was er gewoon geen gaatje, de enige reden dat er een gat was om in te duiken was dat je daar buiten de baan kunt zonder op het gras te komen.

Daar mag je van profiteren, en Schumacher had gewoon rechtuit moeten blijven gaan, en dan wachten tot Barrichello het einde van de vluchtstrook tegenkomt. Maar het gevaar onstond doordat Barrichello een te klein gat in dook. Schumacher ging bij het einde van de vluchtstrook veel verder naar links dan hij ooit naar rechts was gegaan. Ik geloof ook niet dat Barri genoeg snelheid had om er voor die tijd helemaal voorbij te zijn.
Omdat de FIA zo snel filmpjes weg laat halen, kom je op dit soort 'grappige' filmpjes uit.
Van 5 tot 8 seconden kun je duidelijk zien dat op het moment dat Barrichello zijn inhaalbeweging inzet, er nog meer dan voldoende ruimte is voor een wagen. Op 8 seconden zitten de voorwielen van Barri naast de achterwielen van Schumacher en daarna drukt Schumacher hem verder richting pitmuur.

Jammer dat het tussenliggende deel door die kat vervangen is.
pi_84790688
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Omdat de FIA zo snel filmpjes weg laat halen, kom je op dit soort 'grappige' filmpjes uit.
Van 5 tot 8 seconden kun je duidelijk zien dat op het moment dat Barrichello zijn inhaalbeweging inzet, er nog meer dan voldoende ruimte is voor een wagen. Op 8 seconden zitten de voorwielen van Barri naast de achterwielen van Schumacher en daarna drukt Schumacher hem verder richting pitmuur.

Jammer dat het tussenliggende deel door die kat vervangen is.
Wat je ook duidelijk kan zien is dat schumacher al naar de rechter kant van de baan rijdt voordat barrichelo zijn inhaalactie inzet en vervolgens die lijn blijft volgen

En eigenlijk had barrichello nog een drive through moeten krijgen voor het inhalen buiten de baan :P



Op deze foto kan je zien dat wanneer barri nog achter schumi rijdt hij dus ziet en weet dat wanneer hij schumi wil inhalen hij over die witte lijn zal moeten. Terwijl hij aan de linkerkant van die lijn MOET blijven!
if you ain't cheating you ain't trying
  maandag 2 augustus 2010 @ 22:19:58 #94
34586 kepler
No bounce, no play
pi_84791583
Zijn we nu nog steeds bezig? Schumacher zelf heeft gezegd dat het toch wel een gevaarlijke move was :D
The line is a dot to you!
pi_84791973
Ja maar toch is dat niet! Wat denk jij, dat die verrekte Schumacher daar meer verstand van heeft dan de mensen hier?
  maandag 2 augustus 2010 @ 22:29:03 #96
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_84792055
Hoi, ik ben net terug uit Hongarije en het was echt super vet. Heb net 12 uur rijden erop zitten ben te moe om foto's uit te zoeken maar die komen nog. Wel filmpje geüpload vanuit het hotel toen nog.

We hadden kaarten op de grand stand van Red Bull zo'n 20m van de start, dat geluid is echt bizar hard gewoon :D
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
  maandag 2 augustus 2010 @ 22:33:26 #97
34586 kepler
No bounce, no play
pi_84792262
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:27 schreef bloodymary het volgende:
Ja maar toch is dat niet! Wat denk jij, dat die verrekte Schumacher daar meer verstand van heeft dan de mensen hier?
:D
The line is a dot to you!
pi_84795034
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:27 schreef bloodymary het volgende:
Ja maar toch is dat niet! Wat denk jij, dat die verrekte Schumacher daar meer verstand van heeft dan de mensen hier?
Is gewoon door een persvoorlichter op de officiele site getikt.
pi_84798538
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Daar was toch al niet zoveel kans op.
We moeten niet vergeten te blijven genieten van elke race die Schumacher niet wint. Mijn favoriete comeback _O_
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:39:14 #100
131800 Tarado
capô de fusca
pi_84803373
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 00:55 schreef eentwee het volgende:

[..]

We moeten niet vergeten te blijven genieten van elke race die Schumacher niet wint. Mijn favoriete comeback _O_
Tja daar verschillen we van mening, ik vind dat jammer, hoe meer competitie hoe meer vreugd, van mij hoeft hij niet alles te winnen maar ik had het leuk gevonden als Mercedes GP ook om het kampioenschap mee had kunnen doen, gelukkig is RBR goed bezig om het de "traditionele" 2 uiterst moeilijk te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')