mee eensquote:Op zondag 1 augustus 2010 21:06 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zo deed hij dat bij zijn broer ook altijd bij de starts![]()
een waarschuwing net als bij Hamilton in Sepang was wat mij betreft beter op zijn plaatst geweest.
Ik ben geen Schumacher-fan, maar vind achteraf gezien dat hij wel gelijk heeft dat RB de verkeerde kant koos. Op het filmpje is duidelijk te zien dat Schumacher de schuine lijn naar rechts al lang in zette toen RB nog achter hem zat.quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:16 schreef Wombcat het volgende:
Video in slomo. Commentaar in het filmpje is niet echt objectief.
Je kunt wel zien dat Schumacher naar links blijft gaan als Barrichello er al naast is en pas ruimte geeft als Barrichello er voorbij is.
Op het einde van de muur lijkt Schumi wat naar het midden te gaan, maar blijft gewoon rechtdoor rijden, aan de belijning te zien.
In die zin dat het de actie van Barrichello rechtsom meteen al gevaarlijk maakt. Voor dat gevaar maakt niet uit dat Schumacher te laat de deur dichtgooide. Dat gevaar kwam met dat Barrichello er rechts langs wilde terwijl Schumacher al uiterst rechts van de normale baan zat.quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:36 schreef Tarabass het volgende:
Oké, duidelijk. Dat maakt de actie nog gevaarlijker dus.
En dan hebben we nog het hierboven genoemde geval van Webber en Massa (ik kan zelf het filmpje niet zien). Al met al is het bijzonder selectieve verontwaardiging van figuren die "hun" verlies van jaren geleden nog niet verwerkt hebben. En de stewards reageren zoals gewoonlijk op degenen die het hardste schreeuwen.quote:Verder Weltschmerz, ben ik ik het met je eens dat je deze actie vergelijkt met die van Webber versus Vettel. In beide gevallen een beetje hetzelfde verhaal..
Touché.quote:"Michael didn't comment on that. I know Rubens has commented on the history between them, but Michael hasn't at all. It is obviously something that is paramount in Rubens' mind."
Barri wil gewoon via het gras, dat is de lijn die hij kiest. Eigenlijk had Schumacher gewoon niet naar links moeten gaan.quote:Op maandag 2 augustus 2010 09:39 schreef Googolplexian het volgende:
Kan niet editten maar kleine toevoeging:
Als Schumi niet had gewild dat Rubens binnendoor ging had Schumi ervoor moeten zorgen dat er geen ruimte was voor Rubens om z'n auto ernaast te zetten. Dus had het merendeel van de Mercedes rechts van de Williams moeten zitten. Niet wachten tot Rubens ernaast zit (en daar zat 'ie op te wachten want hij lette alleen op z'n spiegels).
bron: http://michaelschumacher.de/?page=news&story_id=104664&lang=dequote:Schumacher heeft zich zojuist alsnog verontschuldigd voor zijn rijgedrag in de Grote Prijs. ''Ik heb nogmaals naar het incident met Rubens gekeken en ik moet toegeven dat mijn manoeuvre verkeerd was'', verklaarde Schumacher op zijn website. Hij wilde Barrichello naar eigen zeggen niet opzettelijk in gevaar brengen. ''Als hij wel dat gevoel heeft, dan zeg ik: sorry, dat was niet mijn bedoeling.''
Nah, ook weer opgelostquote:Op maandag 2 augustus 2010 16:05 schreef Stiggie het volgende:
[..]
bron: http://michaelschumacher.de/?page=news&story_id=104664&lang=de
Duidelijkquote:Op maandag 2 augustus 2010 16:05 schreef Stiggie het volgende:
[..]
bron: http://michaelschumacher.de/?page=news&story_id=104664&lang=de
Hij maakt het al gevaarlijk door buiten de baan te willen inhalen. Hier is duidelijk te zien dat de deur al lang en breed dicht zit. Er zit geen wagenbreedte rechts op de baan die Schumacher laat. Alleen omdat Barri buiten de baan gaat is er ruimte.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:08 schreef Moonlighter het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat barri nu net doet of schumi hem wou vermoorden terwijl hij toch ook zelf in de remmen kon knijpen als hij het zo gevaarlijk vond?
[ afbeelding ]
Barri maakt het zelf gevaarlijk door zijn inhaal actie door te zetten
hier had hij gewoon moeten remmen
Het plaatje in die quote is al ruim nadat Barrichello zijn inhaalactie heeft ingezet. In het filmpje wat ik hierboven postte (maar wat nu al van Youtube is gehaald door de FIAquote:Op maandag 2 augustus 2010 17:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij maakt het al gevaarlijk door buiten de baan te willen inhalen. Hier is duidelijk te zien dat de deur al lang en breed dicht zit. Er zit geen wagenbreedte rechts op de baan die Schumacher laat. Alleen omdat Barri buiten de baan gaat is er ruimte.
Schumacher had gewoon niet naar hem toe moeten bewegen om de dichte deur nog een zet na te geven. Hij had rechtdoor moeten rijden, dan had Barri ook rechtdoor gemoeten en was hij vanzelf het gras tegengekomen en had hij moeten remmen.
Dat lijkt me sterk, het was immers geen wilde stuurbeweging die Schumacher maakte, dan zou het betekenen dat Schumacher meer dan een halve wagenbreedte naar binnen gaat in de tijd dat Barri net voorbij zijn achterwiel komt. Eigenlijk was er gewoon geen gaatje, de enige reden dat er een gat was om in te duiken was dat je daar buiten de baan kunt zonder op het gras te komen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het plaatje in die quote is al ruim nadat Barrichello zijn inhaalactie heeft ingezet. In het filmpje wat ik hierboven postte (maar wat nu al van Youtube is gehaald door de FIA) was duidelijk te zien dat op het moment dat Barrichello zijn inhaalactie inzet er nog ruim een wagenbreedte is tussen Schumacher en de witte streep. Schumacher zet zijn actie gewoon te laat in. Hij had al eerder aan de rechterkant moeten zitten.
Omdat de FIA zo snel filmpjes weg laat halen, kom je op dit soort 'grappige' filmpjes uit.quote:Op maandag 2 augustus 2010 18:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, het was immers geen wilde stuurbeweging die Schumacher maakte, dan zou het betekenen dat Schumacher meer dan een halve wagenbreedte naar binnen gaat in de tijd dat Barri net voorbij zijn achterwiel komt. Eigenlijk was er gewoon geen gaatje, de enige reden dat er een gat was om in te duiken was dat je daar buiten de baan kunt zonder op het gras te komen.
Daar mag je van profiteren, en Schumacher had gewoon rechtuit moeten blijven gaan, en dan wachten tot Barrichello het einde van de vluchtstrook tegenkomt. Maar het gevaar onstond doordat Barrichello een te klein gat in dook. Schumacher ging bij het einde van de vluchtstrook veel verder naar links dan hij ooit naar rechts was gegaan. Ik geloof ook niet dat Barri genoeg snelheid had om er voor die tijd helemaal voorbij te zijn.
Wat je ook duidelijk kan zien is dat schumacher al naar de rechter kant van de baan rijdt voordat barrichelo zijn inhaalactie inzet en vervolgens die lijn blijft volgenquote:Op maandag 2 augustus 2010 20:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Omdat de FIA zo snel filmpjes weg laat halen, kom je op dit soort 'grappige' filmpjes uit.
Van 5 tot 8 seconden kun je duidelijk zien dat op het moment dat Barrichello zijn inhaalbeweging inzet, er nog meer dan voldoende ruimte is voor een wagen. Op 8 seconden zitten de voorwielen van Barri naast de achterwielen van Schumacher en daarna drukt Schumacher hem verder richting pitmuur.
Jammer dat het tussenliggende deel door die kat vervangen is.
quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:27 schreef bloodymary het volgende:
Ja maar toch is dat niet! Wat denk jij, dat die verrekte Schumacher daar meer verstand van heeft dan de mensen hier?
Is gewoon door een persvoorlichter op de officiele site getikt.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:27 schreef bloodymary het volgende:
Ja maar toch is dat niet! Wat denk jij, dat die verrekte Schumacher daar meer verstand van heeft dan de mensen hier?
We moeten niet vergeten te blijven genieten van elke race die Schumacher niet wint. Mijn favoriete comebackquote:Op zondag 1 augustus 2010 17:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daar was toch al niet zoveel kans op.
Tja daar verschillen we van mening, ik vind dat jammer, hoe meer competitie hoe meer vreugd, van mij hoeft hij niet alles te winnen maar ik had het leuk gevonden als Mercedes GP ook om het kampioenschap mee had kunnen doen, gelukkig is RBR goed bezig om het de "traditionele" 2 uiterst moeilijk te maken.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 00:55 schreef eentwee het volgende:
[..]
We moeten niet vergeten te blijven genieten van elke race die Schumacher niet wint. Mijn favoriete comeback
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |