abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:08:32 #201
312734 Hassish
Puur uit interesse
pi_84771401
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:01 schreef nikk het volgende:

[..]

Zoals al gezegd, voor de onderhandelingen over Paars plus heeft hij dat geweigerd = deur dicht gooien. Dat hij daarop terugkomt verandert dat niet. Daarna is Cohen nog steeds onwillig geweest, in vele verschillende bewoordingen, om te onderhandelen over een middenkabinet.

En Verhagen heeft nooit een samenwerking met de PVV geweigerd. Sterker nog, het begon allemaal met de eis dat de VVD er eerst met de PVV moest uitkomen. Dat het een absurde eis is weer wat anders.
Ik zie nog nergens een linkje staan naar een bron. Simpel gezegd hebt je die dus niet. Onwillig betekend niet dat de deur gesloten is. Ik ben blij dat je in ieder geval heb afgezwakt. Maar zijn onwelwillendheid heeft wel een goede basis. Waarom zou de PvdA er wel uitkomen als CDA aanschuift (die verder naar rechtsstaat) dan wanneer GL + D66 zijn aangeschoven.

Verder heeft Cohen wel aangegeven te willen praten met de VVD en CDA als GL en/of D66 ook mogen aanschuiven.
Een dogma is al stil staan in stromend water, wat over blijft is slechts een onherkenbaar gezicht
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:09:08 #202
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_84771426
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:04 schreef Sachertorte het volgende:
Het komt er dus kort gezegd op neer dat Cohen een eersteklas kneus is waar het aankomt op onderhandelen. Wat een misser toch van de PvdA om Bos te lozen, en deze heikneuter naar boven te parachuteren.
Dat dus. Job Cohen is gewoon Ad Melkert 2.0

Bos had, los van zijn standpunten, nog wel een goede premier kunnen zijn.
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:10:13 #203
312734 Hassish
Puur uit interesse
pi_84771472
quote:
Het komt er dus kort gezegd op neer dat Cohen een eersteklas kneus is waar het aankomt op onderhandelen. Wat een misser toch van de PvdA om Bos te lozen, en deze heikneuter naar boven te parachuteren.
Wie beweert dat de onderhandeling zijn afgelopen? Volgens mij is de enige persoon die dat toe nu toe heeft geroepen Rutte. De CDA achterban roert zich op dit moment. Dus ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen.
Een dogma is al stil staan in stromend water, wat over blijft is slechts een onherkenbaar gezicht
pi_84771524
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar Mo en Fatima lijden mee!!
ik snap het niet meer...
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_84771556
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:09 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dat dus. Job Cohen is gewoon Ad Melkert 2.0

Eens.
pi_84771648
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:08 schreef Hassish het volgende:

[..]

Ik zie nog nergens een linkje staan naar een bron. Simpel gezegd hebt je die dus niet. Onwillig betekend niet dat de deur gesloten is.
http://nos.nl/video/16553(...)-centrumkabinet.html

De deur was gesloten. Daarna was deze weliswaar niet volledig gesloten, maar er was geen enkel perspectief. Sowieso krijgt deze discussie een vreemde wending. Je doet alsof Cohen voor een centrumkabinet ging en Rutte en Verhagen dit niet wilde. Terwijl het juist Rutte was die vanaf het begin hiervoor pleitte en Cohen op vele momenten en in verschillende bewoordingen of de deur dicht gooide of domweg niet wilde meewerken.
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:16:08 #207
104871 remlof
Europees federalist
pi_84771737
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:09 schreef Holograph het volgende:
Cohen zou een prima premier zijn. En dat wordt ie ook nog wel :P
pi_84771794
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:16 schreef remlof het volgende:

[..]

Klopt, we krijgen gewoon een kabinet zonder de VVD. Eigen schuld van Rutte met zn geouwehoer over dat er geen alternatieven meer zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_84771852
quote:
Dit. Hij had zich vanaf het begin in een moeilijke positie gemanoeuvreerd m.b.t. een centrumkabinet. Daarop terugkomen zou wellicht de "draai" zijn die de emmer deed overlopen.
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:21:14 #210
312734 Hassish
Puur uit interesse
pi_84771971
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:14 schreef nikk het volgende:

[..]

http://nos.nl/video/16553(...)-centrumkabinet.html

De deur was gesloten. Daarna was deze weliswaar niet volledig gesloten, maar er was geen enkel perspectief. Sowieso krijgt deze discussie een vreemde wending. Je doet alsof Cohen voor een centrumkabinet ging en Rutte en Verhagen dit niet wilde. Terwijl het juist Rutte was die vanaf het begin hiervoor pleitte en Cohen op vele momenten en in verschillende bewoordingen of de deur dicht gooide of domweg niet wilde meewerken.
Volgens mij pleite Rutte vanaf het begin voor een rechts kabinet. Dat is feit 1. Daarbij geef ik nergens aan dat Cohen voor een midden kabinet ging. Ik geef alleen aan dat hij nooit de deur gesloten heeft. Zoals jij meerdere posts wel hebt beweerd. Willen mee werken doet niemand niet als hij andere mogelijkheden ziet.

Als of jij gewoon zo maar akkoord gaat met een lage basis salaris en een hoge bonus. Als jij denkt dat een hoog basis salaris met een nog hogere bonus tot de mogelijkheden behoord. Dat heet onderhandelen. En als je dat spelletje niet kent, dan zou ik uit de buurt van markten blijven in het buitenland.
pi_84772048
Cohen heeft het helemaal niet zo slecht gespeeld. Wat deze situatie bijzonder maakt is dat VVD en CDA nu al voor een minderheidskabinet gaan. Dat is nog nooit voorgekomen, het is een enorme gok van hun kant, en het is goed mogelijk dat het ook goed verkeerd uit gaat pakken voor hen. Vanuit de kant van de PvdA bekeken is dit waarschijnlijk een betere uitkomst dan een middenkabinet. Paars+ zou nog veel beter zijn geweest, maar dat zit er blijkbaar niet in.
pi_84772051
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:41 schreef farscapevr8 het volgende:
mocht t allemaal niet lukken wat is dan de volgende stap?, nieuwe verkiezingen?
Als alles niet lukt, dan vraagt Beatrix aan een wijze man/vrouw om samen met andere wijze mannen/vrouwen een kabinet te vormen die voorstellen doen waar de kamer voor of tegen kan stemmen -> een zakenkabinet.
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:23:08 #213
3542 Gia
User under construction
pi_84772053
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:11 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

ik snap het niet meer...
Wat niet?

Iedereen lijdt even hard onder de bezuinigingsmaatregelen, dus zowel Henk en Ingrid, als Mo en Fatima, maar ook Diederik en Mathilda.
pi_84772058
Wacht even hoor, onderhandelt Cohen over zijn standpunten? Wat een draaikont :r
pi_84772139
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat niet?

Iedereen lijdt even hard onder de bezuinigingsmaatregelen, dus zowel Henk en Ingrid, als Mo en Fatima, maar ook Diederik en Mathilda.
Jan-Joost Karel van Kleppersteijnn heeft toch een stukje minder te lijden dan Henk of Fatima, zo gok ik.
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:26:08 #216
312734 Hassish
Puur uit interesse
pi_84772194
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:23 schreef Scorpie het volgende:
En het CDA is dat natuurlijk niet aan het doen. Draaien O-)
pi_84772249
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:26 schreef Hassish het volgende:

[..]

En het CDA is dat natuurlijk niet aan het doen. Draaien O-)
Wilders doet het ook, de vuile hypocriet!!!
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:27:57 #218
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_84772272
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:23 schreef Scorpie het volgende:
En hij hakkelt, dat moet je niet vergeten!
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:28:26 #219
312734 Hassish
Puur uit interesse
pi_84772292
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je zou bijna zweren dat het politici zijn. En jaren ervaring hebben in vak K. Zou zo een uitspraak te ver gaan?
pi_84772329
quote:

[..]

Wat niet?

ik dacht eerst dat je een serieuze pvv-stemmer was, maar kan me niet voorstellen dat iemand serieus stelt dat het niet uit maakt als Henk en Ingrid in moeten leveren zolang Mohammed en Fatima dat ook maar moeten doen en dat een normaal standpunt vindt :S
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:29:35 #221
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_84772336
quote:

[..]

Wat niet?

Het is toch de bedoeling dat we met zijn alleen van die maatregelen gaan profiteren op de lange termijn. Ik ben bang dat op korte termijn Henk en Ingrid (&Mo en Fathima) het meer zullen voelen dat Diederik en Mathilda.

Even aangenomen dat 'Henk en Ingrid' en 'Mo en Fathima' een laag inkomen hebben en Diederik en Mathilda een hoog inkomen.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_84772346
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Godsamme, ik begin een patroon te zien.
pi_84772370
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:21 schreef Hassish het volgende:

[..]

Volgens mij pleite Rutte vanaf het begin voor een rechts kabinet. Dat is feit 1.
http://www.novatv.nl/page/detail/nieuws/17604/Cohen+wil+Paars-plus,+Rutte+wil+middenkabinet

quote:
Daarbij geef ik nergens aan dat Cohen voor een midden kabinet ging. Ik geef alleen aan dat hij nooit de deur gesloten heeft. Zoals jij meerdere posts wel hebt beweerd. Willen mee werken doet niemand niet als hij andere mogelijkheden ziet.

Als of jij gewoon zo maar akkoord gaat met een lage basis salaris en een hoge bonus. Als jij denkt dat een hoog basis salaris met een nog hogere bonus tot de mogelijkheden behoord. Dat heet onderhandelen. En als je dat spelletje niet kent, dan zou ik uit de buurt van markten blijven in het buitenland.
Dan is het een staaltje dom onderhandelen geweest.
pi_84772438
quote:

[..]

gesubsidieerde drugs genomen?
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:32:21 #225
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_84772457
quote:

[..]

Hij zal tijdens de algemene beschouwingen als premier toch wel met iets beters moeten aankomen dan: "Eh... hjbghdsgjj.. dat cijfers weet ik even niet", en ook met iets meer emotie en passie praten, want hij praat nu als Ad Melkert.
pi_84772509
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:29 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Het is toch de bedoeling dat we met zijn alleen van die maatregelen gaan profiteren op de lange termijn. Ik ben bang dat op korte termijn Henk en Ingrid (&Mo en Fathima) het meer zullen voelen dat Diederik en Mathilda.

Even aangenomen dat 'Henk en Ingrid' en 'Mo en Fathima' een laag inkomen hebben en Diederik en Mathilda een hoog inkomen.
Maar het maakt niet uit dat Henk en Ingrid keihard in hun poepertje worden genomen door het kabinet, zolang die vieze buitenlanders dat ook maar worden! *O* *O* *O*
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:39:46 #227
312734 Hassish
Puur uit interesse
pi_84772754
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:30 schreef nikk het volgende:

[..]

http://www.novatv.nl/page/detail/nieuws/17604/Cohen+wil+Paars-plus,+Rutte+wil+middenkabinet
[..]

Dan is het een staaltje dom onderhandelen geweest.
Lang leven nu.nl met hun chronologie: http://www.nu.nl/politiek/2294302/kabinetsformatie-2010.html

Een paar leuke quotjes:

quote:
15 juni 2010: Rutte en Wilders hebben een ‘goed gesprek’ met de informateur. Wilders dringt er bij Verhagen op aan ook mee te praten. Die kampt echter met forse weerstand vanuit de achterban om met de PVV om tafel te gaan praten.
quote:
18 juni 2010: De vijf fractievoorzitters komen om beurt weer langs bij Rosenthal. Cohen, Pechtold en Halsema dringen aan op paars-plus. Rutte vindt een middenkabinet van VVD, CDA en PvdA nu de beste optie. Verhagen spreekt geen voorkeur uit. ’s Avonds maakt Rosenthal bekend paars-plus te gaan onderzoeken.
pi_84773354
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:33 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Maar het maakt niet uit dat Henk en Ingrid keihard in hun poepertje worden genomen door het kabinet, zolang die vieze buitenlanders dat ook maar worden! *O* *O* *O*
Precies, ... .ik val onder geen van beiden dus ik vind het best *O*
pi_84773359
quote:

[..]

Laat rechts het maar proberen, ik vrees echter dat door zeer impopulaire maatregelen en een tegenvallende economie de volgende (vervroegde) verkiezingen links gigantisch gaat winnen. Het zou me dan ook niet verbazen dat Cohen over 2 jaar gewoon premier is :').
pi_84773394
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Precies, ... .ik val onder geen van beiden dus ik vind het best *O*
Ik heet ook geen Henk of Mohammed. Dat komt inderdaad goed uit :')
pi_84773412
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:39 schreef Hassish het volgende:

[..]

Lang leven nu.nl met hun chronologie: http://www.nu.nl/politiek/2294302/kabinetsformatie-2010.html

Een paar leuke quotjes:
[..]

[..]

En? Het staat zelfs in je tweede quote.
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:01:40 #232
312734 Hassish
Puur uit interesse
pi_84773687
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:55 schreef nikk het volgende:

[..]

En? Het staat zelfs in je tweede quote.
Goh na dat de PVV niet in het rijtje partijen staat die de informateur heeft mee gekregen. Goh zelf de rest van de link lezen is een beetje te veel moeite? (al had ik dat wel al kunnen weten).
pi_84773734
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 15:01 schreef Hassish het volgende:

[..]

Goh na dat de PVV niet in het rijtje partijen staat die de informateur heeft mee gekregen. Goh zelf de rest van de link lezen is een beetje te veel moeite? (al had ik dat wel al kunnen weten).
Wat is je punt? Dat Rutte al bij de eerste informateur dus pleitte voor een middenkabinet? Bedankt voor de validatie.

Misschien praten we langs elkaar heen. Het begon hiermee:

"Sowieso krijgt deze discussie een vreemde wending. Je doet alsof Cohen voor een centrumkabinet ging en Rutte en Verhagen dit niet wilde. Terwijl het juist Rutte was die vanaf het begin hiervoor pleitte en Cohen op vele momenten en in verschillende bewoordingen of de deur dicht gooide of domweg niet wilde meewerken."
pi_84774147
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 15:02 schreef nikk het volgende:

[..]

Wat is je punt? Dat Rutte al bij de eerste informateur dus pleitte voor een middenkabinet?

Dat is onjuist.

In het eerste verslag van informateur Rosenthal staat:

quote:
De fractievoorzitters hebben zich elk uitgesproken over de vraag of zij al dan niet bereid zijn
deel te nemen aan een meerderheidscoalitie die mede bestaat uit de VVD als grootste fractie
in de Tweede Kamer en de PVV-fractie in de Tweede Kamer als grootste winnaar. De
fractievoorzitters van VVD en PVV noemden een coalitie VVD-PVV-CDA als hun eerste
respectievelijk enige voorkeur bij de vorming van meerderheidscoalities.
De voorzitters van
de overige fracties verklaarden dat zij deelname aan een coalitie VVD-PVV uitsloten of
uiterst onwaarschijnlijk achten, met uitzondering van de voorzitter van de CDA-fractie. Hij
verklaarde geen standpunt te kunnen innemen over deelname aan een coalitie VVD-PVV
zolang tussen VVD en PVV geen overeenstemming was bereikt over de inhoud van hun
samenwerking.
http://www.kabinetsformat(...)=obj&objectid=126960
pi_84774231
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 15:13 schreef Toad het volgende:

[..]

Dat is onjuist.

In het eerste verslag van informateur Rosenthal staat:
[..]

http://www.kabinetsformat(...)=obj&objectid=126960
Ik ontken ook niet dat de voorkeur lag bij een rechts kabinet. Deze was echter niet mogelijk waardoor de weg open lag voor een centrumkabinet. Het punt dat ik wilde maken is dat Rutte vanaf het begin pleitte voor een middenkabinet. Het is raar dat nu er onderhandeld zal worden over een rechts kabinet het verwijt komt dat er niet gekeken is naar een middenkabinet...
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:21:42 #236
3542 Gia
User under construction
pi_84774422
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jan-Joost Karel van Kleppersteijnn heeft toch een stukje minder te lijden dan Henk of Fatima, zo gok ik.
Nee hoor, allemaal evenveel. Alleen kan Jan-Joost het makkelijker missen.

Maar ja, er is nu eenmaal verschil in rijkdom en laten we dat vooral zo houden.
pi_84774462
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 15:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik ontken ook niet dat de voorkeur lag bij een rechts kabinet. Deze was echter niet mogelijk waardoor de weg open lag voor een centrumkabinet. Het punt dat ik wilde maken is dat Rutte vanaf het begin al een middenkabinet wilde. Het is raar dat nu er onderhandeld zal worden over een rechts kabinet het verwijt komt dat er niet gekeken is naar een middenkabinet...
Ik vind het prima dat er is gekeken naar een meerderheidskabinet van VVD/PVV/CDA. Maar kennelijk zit dat er niet in. Gezien de huidige situatie - economische crisis, verpulvering van het politieke landschap etc. - vind ik het opmerkelijk dat er dan - buitenom de formateur - een coalitie wordt gesmeed op basis van gedoogsteun. Dat vind ik niet echt een juiste, transparante procedure.

Er kleven nogal wat nadelen aan een minderheidskabinet t.o.v. een meerderheidskabinet. En daar wordt wel erg snel overheen gewalst.
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:26:02 #238
3542 Gia
User under construction
pi_84774565
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:29 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Die lange termijn is belangrijk.

Als je nu de rijken, lees fabriekseigenaren, keihard meer belasting gaat laten betalen, plus de HRA aanpakken, plus allerlei inkomensafhankelijke extraatjes (kinderbijslag enz....), plus een hoger eigen risico, dan verhuizen die hun bedrijf naar China, wat hier direct leidt tot grotere werkloosheid. En dat willen we toch ook niet, wel?

Effe allemaal wat inleveren en dan komt het op den duur wel goed.
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:28:24 #239
312734 Hassish
Puur uit interesse
pi_84774650
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 15:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik ontken ook niet dat de voorkeur lag bij een rechts kabinet. Deze was echter niet mogelijk waardoor de weg open lag voor een centrumkabinet. Het punt dat ik wilde maken is dat Rutte vanaf het begin pleitte voor een middenkabinet. Het is raar dat nu er onderhandeld zal worden over een rechts kabinet het verwijt komt dat er niet gekeken is naar een middenkabinet...
Vanaf het begin klopt niet, pas na dat het niet haalbaar leek (CDA haakte af) begon Rutte over een midden kabinet. Dus niets van af het begin. Verder beklaagt Cohen zich er over dat er niet eerst is gekeken naar een meerderheids kabinet.
pi_84774717
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 15:22 schreef Toad het volgende:

[..]

Ik vind het prima dat er is gekeken naar een meerderheidskabinet van VVD/PVV/CDA. Maar kennelijk zit dat er niet in. Gezien de huidige situatie - economische crisis, verpulvering van het politieke landschap etc. - vind ik het opmerkelijk dat er dan - buitenom de formateur - een coalitie wordt gesmeed op basis van gedoogsteun. Dat vind ik niet echt een juiste, transparante procedure.

Er kleven nogal wat nadelen aan een minderheidskabinet t.o.v. een meerderheidskabinet. En daar wordt wel erg snel overheen gewalst.
Het is inderdaad zeer opmerkelijk. Maar de nadelen hef je grotendeels op door je te verzekeren van gedoogsteun. In die zin kan je ook niet spreken van een echte minderheidskabinet. Je hebt immers een vaste meerderheid in de TK.
pi_84774740
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 15:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Die lange termijn is belangrijk.

Als je nu de rijken, lees fabriekseigenaren, keihard meer belasting gaat laten betalen, plus de HRA aanpakken, plus allerlei inkomensafhankelijke extraatjes (kinderbijslag enz....), plus een hoger eigen risico, dan verhuizen die hun bedrijf naar China, wat hier direct leidt tot grotere werkloosheid. En dat willen we toch ook niet, wel?

Effe allemaal wat inleveren en dan komt het op den duur wel goed.
Omdat de HRA wordt afgeschaft verhuizen multinationals hun bedrijven naar China? :?
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:31:28 #242
3542 Gia
User under construction
pi_84774752
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:33 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik zei. Iedereen krijgt met dezelfde bezuinigingsmaatregelen te maken. Niet alleen de PVV-stemmers, maar ook de PvdA en SP stemmers.
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:32:42 #243
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_84774795
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 15:31 schreef Toad het volgende:

[..]

Omdat de HRA wordt afgeschaft verhuizen multinationals hun bedrijven naar China? :?
Lastig he, hele teksten lezen?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_84774840
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 15:32 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Lastig he, hele teksten lezen?
Leg het me eens uit. Ik snap er niks van en er worden wel erg rare verbanden gelegd.
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:36:10 #245
3542 Gia
User under construction
pi_84774912
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 15:31 schreef Toad het volgende:

[..]

Lees es effe, ik heb het over alle maatregelen waarmee links de rijken wil treffen. En dat zijn er nogal wat.
Want links kan niet uitstaan dat er mensen zijn die in villa's wonen, terwijl anderen het met een tweekamerappartementje moeten doen.

Feit is dat de meeste rijken in Nederland ook de werkgevers zijn van miljoenen mensen. Ga je die fors meer belasting laten betalen, plus nog alle andere maatregelen, waaronder de HRA afschaffen voor huizen boven de 350 000 euro, dan vrees ik dat zij zullen gaan onderzoeken of het niet goedkoper is om zaken te doen vanuit een ander land. En dat kan China zijn, maar ook elk ander lagelonenland.
pi_84774913
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 15:30 schreef nikk het volgende:

[..]

Het is inderdaad zeer opmerkelijk. Maar de nadelen hef je grotendeels op door je te verzekeren van gedoogsteun. In die zin kan je ook niet spreken van een echte minderheidskabinet. Je hebt immers een vaste meerderheid in de TK.
Zoals ik al zei: zo'n optie lijkt me pas aan de orde wanneer alle meerderheidskabinetten zijn onderzocht. Dit is echt een achterkamertjesconstructie. Ik vind het daarom echt raar dat ook de VVD en PVV stemmers zich niet meer laten horen.
pi_84775003
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 15:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Lees es effe, ik heb het over alle maatregelen waarmee links de rijken wil treffen. En dat zijn er nogal wat.
Want links kan niet uitstaan dat er mensen zijn die in villa's wonen, terwijl anderen het met een tweekamerappartementje moeten doen.

Feit is dat de meeste rijken in Nederland ook de werkgevers zijn van miljoenen mensen. Ga je die fors meer belasting laten betalen, plus nog alle andere maatregelen, waaronder de HRA afschaffen voor huizen boven de 350 000 euro, dan vrees ik dat zij zullen gaan onderzoeken of het niet goedkoper is om zaken te doen vanuit een ander land. En dat kan China zijn, maar ook elk ander lagelonenland.
Het is sowieso goedkoper om in het buitenland te produceren. Maar Nederland heeft ook weer wat voordelen qua infrastructuur en ligging. Maar dit gaat over vestigingsklimaat; en niet over maatregelen voor individuele personen (waar jij het over hebt).

Ook die maatregelen moet je eerlijk verdelen. Je moet niet alleen de rijken belasten etc.

Maar ik vind het allemaal genuanceerder en ingewikkelder liggen dan je zo stelt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Toad op 02-08-2010 15:43:44 ]
pi_84775070
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 15:28 schreef Hassish het volgende:

[..]

Vanaf het begin klopt niet, pas na dat het niet haalbaar leek (CDA haakte af) begon Rutte over een midden kabinet. Dus niets van af het begin. Verder beklaagt Cohen zich er over dat er niet eerst is gekeken naar een meerderheids kabinet.
Je hebt een punt. De rechtse variant was echter zeer snel buiten beeld geraakt. Het begin zie ik als iets breder dan enkel het startpunt. Maar dat is dan weer een andere discussie. Waar we het wel eens over kunnen worden is dat Rutte al heel lang pleit voor een middenkabinet. En dat het Cohen is geweest die dat niet wilde. Maar Cohen heeft wel een goed punt in deze. Het is vreemd dat er niet eerst verder wordt gekeken naar andere meerderheidskabinetten.
pi_84775344
nikk, we zijn het eens!
pi_84775482
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 15:47 schreef Toad het volgende:
nikk, we zijn het eens!
*O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')