Inderdaad. Ik zie in sommige filmpjes ook gewoon totale verbijstering op hun gezichten. Dit hadden ze totaal niet verwacht en ze weten precies ook niet echt wat ze eraan kunnen doen. Imo of er geen rampscenario bestond, geen bestaand crisisplan... Dat maak ik er dan van hé...quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:35 schreef Dubby het volgende:
[..]
Op de diverse filmpjes maken de meeste agenten idd een hulpeloze indruk en zijn ze met vrij onbelangrijke zaken bezig. Lijkt weinig sprake te zijn van onderlinge communicatie.
Nee precies, maar daarom is het ook van belang dat ze aangestuurd worden en communiceren. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat ze een half uur met de meest onbenullige zaken bezig zijn, terwijl er 10 meter verderop mensen in levensgevaar dreigen te raken.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ergens nog te begrijpen. Iederéén die uit die massa komt gaat aandacht vragen bij de uniformen. Die gasten hebben hun handen vol.
Ik vind dat de individuele agenten niet veel te verwijten valt.
Dat inderdaad... dat laatste filmpje wat ik zag liet goed zien dat de paniek plaatselijk was en dat er echt geen hol aan gedaan werd.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:42 schreef Dubby het volgende:
[..]
Nee precies, maar daarom is het ook van belang dat ze aangestuurd worden en communiceren. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat ze een half uur met de meest onbenullige zaken bezig zijn, terwijl er 10 meter verderop serieuze problemen zijn.
Dat zei je gisteren ook idd..quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:43 schreef kikoooooo het volgende:
@Isabeau: ik heb over de gehele dag echt honderden ehbo'ers gezien. Ook voordat het fout ging.
Leek me ook niet meer dan logischquote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:43 schreef kikoooooo het volgende:
@Isabeau: ik heb over de gehele dag echt honderden ehbo'ers gezien. Ook voordat het fout ging.
Ik denk dat er wel een rampscenario bestond maar even niet op deze situatie hadden gerekend, bij andere kan je ook wat doen , maar hier kan je ook moeilijk bij de andere komen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:41 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik zie in sommige filmpjes ook gewoon totale verbijstering op hun gezichten. Dit hadden ze totaal niet verwacht en ze weten precies ook niet echt wat ze eraan kunnen doen. Imo of er geen rampscenario bestond, geen bestaand crisisplan... Dat maak ik er dan van hé...
Toch is het wel de taak van de (lokale) overheid, wanneer je zo overmoedig bent om het grootste danceevenement van Europa te organiseren.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:46 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel een rampscenario bestond maar even niet op deze situatie hadden gerekend, bij andere kan je ook wat doen , maar hier kan je ook moeilijk bij de andere komen.
Dit scenario hadden ze niet op gerekend.
Politie Duisburg kon de toeloop niet aan. Als al 300 man (zie post oompaloompa in vorig topic) op het station nodig waren om de orde te bewaren...quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Leek me ook niet meer dan logisch
En wat de politie die geen rampscenario leek te hebben betreft: ik denk dat hun rampscenario's heel andere rampen omvatten(aanslag, vechtpartijen) Alhoewel, menigte + plat drukken er ook bij hoort natuurlijk (zie bijv Roskilde)
Bij zulke evenementen werken toch meerdere politiekorpsen samen? (agenten uit naburige gemeenten en steden komen helpen...) Of is dat in Duitsland niet zo?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Politie Duisburg kon de toeloop niet aan. Als al 300 man (zie post oompaloompa in vorig topic) op het station nodig waren om de orde te bewaren...
20 doden en volgens nieuwe cijfers zouden er meer dan 500 gewonden zijn ipv de meer dan 300 gewonden welke eerder werd gesteld...quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:50 schreef Stali het volgende:
Die TT, zijn het nu twintig slachtoffers of twintig doden en nog veel meer slachtoffers?
Heb het allemaal niet zo erg gevolgd zoals users hier maar rot dat het zo misgegaan is.
In NL zijn die feesten niet zo groot. Rotterdam regelt volgens mij zo'n beetje alles zelf...maar pin me er niet op vast.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:49 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Bij zulke evenementen werken toch meerdere politiekorpsen samen? (agenten uit naburige gemeenten en steden komen helpen...) Of is dat in Duitsland niet zo?
Dat moet haast wel. Duisburg is een stad met nog geen 500.000 inwoners, dus het lijkt me sterk dat ze zoiets extreem massaals allemaal zelf regelen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:49 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Bij zulke evenementen werken toch meerdere politiekorpsen samen? (agenten uit naburige gemeenten en steden komen helpen...) Of is dat in Duitsland niet zo?
In België bij bijvoorbeeld het festival Rock Werchter, gaan er zelfs agenten uit mijn stad meehelpen, welke ca 80 km uit de richting is. Ook bij grote optochten zoals het nationale defile in Brussel of de City Parade gebeurt dit...quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
In NL zijn die feesten niet zo groot. Rotterdam regelt volgens mij zo'n beetje alles zelf...maar pin me er niet op vast.
Op dit moment zou ik me nergens meer over verbazen...............quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:53 schreef Dubby het volgende:
[..]
Dat moet haast wel. Duisburg is een stad met nog geen 500.000 inwoners, dus het lijkt me sterk dat ze zoiets massaals allemaal zelf regelen.
Ik weet niet precies hoe het bij ons zit. ME is volgens mij wel een landelijk/regionaal georganiseerd gebeuren, maar ik weet niet of b.v. Haaglanden Rijnmond bijstaat bij grote evenementen. Ik vermoed alleen bij (ernstige) incidenten.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:53 schreef Marie30 het volgende:
[..]
In België bij bijvoorbeeld het festival Rock Werchter, gaan er zelfs agenten uit mijn stad meehelpen, welke ca 80 km uit de richting is. Ook bij grote optochten zoals het nationale defile in Brussel of de City Parade gebeurt dit...
Hoeveel agenten waren er in en rond Duisburg op de been eigenlijk?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:54 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Op dit moment zou ik me nergens meer over verbazen...............
Ja er stonden ook agenten van bovenaf te kijken dat lijkt toch een goede plek om de hulp vanuit de coördineren en naar de urgentste plekken te leiden. Je ziet bijv. ook dat net voorbij de trap enkele agenten een lijn vormen zodat niet meer mensen naar de trap gaan maar daar is op dat moment juist de hulp nodig. De mensen zijn ook enorm gefocused op de trap, sommige hebben geeneens door dat ze alleen maar om te hoeven draaien om de ruimte op te zoeken. Dat geeft wel aan wat voor een chaos en paniek er was.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:35 schreef Dubby het volgende:
[..]
Op de diverse filmpjes maken de meeste agenten idd een hulpeloze indruk en zijn ze met vrij onbelangrijke zaken bezig. Lijkt weinig sprake te zijn van onderlinge communicatie.
Of het leger of de civiele bescherming ofzo... Nu ja, ik ben er zelf ook niet zo van op de hoogte.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het bij ons zit. ME is volgens mij wel een landelijk/regionaal georganiseerd gebeuren, maar ik weet niet of b.v. Haaglanden Rijnmond bijstaat bij grote evenementen. Ik vermoed alleen bij (ernstige) incidenten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |