abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84525005
Het lijkt wel besmettelijk, een paar weken geleden hadden we Yvonnre op hondenjacht: Verwelkom hier Banja, Yvonne's nieuwe stuiterbal

Van de week liet mijn lief terloops vallen dat een hondje misschien wel leuk zou zijn voor de kids (4 eigen en 3 pleegkinderen). Nou hoef je dat tegen mij maar een keer te zeggen, en google doet de rest. We waren het het er over eens dat in de geest van ons gezin het een volwassen hond moest zijn die duidelijk een tweede kans verdient. We hadden drie eisen: Lief voor kinderen, Moet met katten om kunnen gaan, en het moet een teefje zijn (ik wil geen reu die overal tegenaan piest).

Na zo'n beetje 500 honden te hebben bekeken bij verschillende asiels kwamen we op een interessante site. Een vereniging van mensen die verwaarloosde en alleen gelaten honden uit Poolse asiels haalt en in Nederland laat adopteren. Ze gaan maandelijks naar Polen om honden op te halen en het is allemaal vrijwilligerswerk.

En in de geest van ons gezin leek dit dus de ultieme tweede kans voor en hond die dat verdient. Er staan iets van 200 honden op, maar we bleven allebei bij 1 hond steken. Een teefje van 5 jaar, die al 3 jaar in het asiel zit. Ontzettend op mensen gericht en een echte knuffelkont.
Ik heb vandaag contact opgenomen met de stichting, en die kennen de hond. Het is inderdaad een schat van een beest. Na een leuk gesprek van bijna 3 kwartier hebben we de knoop doorgehakt. Ze heet nu Lala (maar ik ga dat echt niet op straat roepen, en mijn lief ook niet) maar we dopen haar om naar Lana.

In het weekend van 14/;15 augustus gaat er weer een groepje vrijwilligers die kant op. Heen met een bus vol spullen voor het asiel, en terug met de geadopteerde honden, en honden die voorlopig plaats krijgen in een gastgezin.

En dan begint een periode van geduld waarin Lana weer kan wennen aan het leven in een gezin. Maar naar wat ik gehoord heb heb ik daar alle vertrouwen in. En aangezien mijn Pools niet zo heel vloeiend is ga ik met haar een puppycursus doen om haar de basis dingen te leren.

Meet Lana (Lala)

EN omdat ik vind dat die mensen heel goed werk doen wil ik de site toch noemen waar ze vandaan komt: http://www.dutchyadoptions.com

Het is nog even 3 weken wachten op ons nieuwe gezinslid, en als ze er is zal ik zeker meer foto's plaatsen :)
Juin uit Eigen Tuin!
pi_84525125
Godver, die eerste foto!!!
Nieuw is niet altijd beter.
pi_84525173
Lievvvvv
  maandag 26 juli 2010 @ 22:28:11 #4
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_84525191
aw O+
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_84525229
*; met een stompstaart :{ of zie ik dat verkeerd? :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_84525256
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:29 schreef trovey het volgende:
*; met een stompstaart :{ of zie ik dat verkeerd? :P
klopt :Y en dat vinden de glazen op tafel helemaal niet erg ;)
Juin uit Eigen Tuin!
pi_84525326
Ik zie nu dat er een klein hondje bij haar in de mand ligt O+
Juin uit Eigen Tuin!
pi_84525512
Leuke hond O+
  maandag 26 juli 2010 @ 22:35:04 #9
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_84525516
OMG hoe lief Symph O+ O+ O+
You can't deny laughter; when it comes, it plops down in your favorite chair and stays as long as it wants.
pi_84525525
wat een schattie O+
  maandag 26 juli 2010 @ 22:37:48 #11
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_84525659
Wow, wat een schatje! Ik kan het me helemaal voorstellen.
Tof ook dat jullie een asielhond adopteren, in plaats van "zo'n-lief-klein-pluizebolletje-uit-een-nestje".
Zodra het weer kan, loopt er bij ons ook weer een hond door huis.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  maandag 26 juli 2010 @ 22:42:33 #12
249756 Symphonic
Look o Look
pi_84525877
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:37 schreef error_404 het volgende:
Wow, wat een schatje! Ik kan het me helemaal voorstellen.
Tof ook dat jullie een asielhond adopteren, in plaats van "zo'n-lief-klein-pluizebolletje-uit-een-nestje".
Zodra het weer kan, loopt er bij ons ook weer een hond door huis.
die schattige pluisjes wil iedereen, en juist dit soort honden zitten te smachten naar een baasje. En je betaalt wel iets meer als voor een asielhond, maar als je ziet wat die mensen er allemaal voor moeten doen, en er ook voor doen, en bovendien krijg je de hond volledig ingeent, gechipt, ontwormd en gesteriliseerd.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_84526014
Wat ontzettend goed van jullie en wat een leukerd is ze. :)
Veel geluk en succes met het wennen!
  maandag 26 juli 2010 @ 22:49:49 #14
249756 Symphonic
Look o Look
pi_84526238
De jongste van mijn lief (12) is vandaag met haar eigen vader op vakantie gegaan. Ik had haar een mailtje gestuurd dat we een nieuw pleegkind krijgen, en ver onderaan dat mailtje de foto van Lana geplakt.

Dit was haar reaktie:

quote:
hi iedereen
O MY GOD WE KRIJGEN EEN HONDJEEEEEEE! ze ziet er schattig uit en ik zal er veel knuffelen en uitlaten wat eeen poepieeeeeeee,schattig,leuke naam,liefff,kwij kwijl wat voor ras is het?( sinds waneeer had je het idee om een hond te nemen!) echt zooo cool was net een fimlpie aan het kijken ik dacht dat een echt kind was maarnee het is een hond ;-) (kan ze trouwens wel met de katten omgaan denk t wel!) en wat een vet leuke naam!
Juin uit Eigen Tuin!
pi_84526657
Gelukkig is ze enthousiast :P
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 26 juli 2010 @ 23:01:55 #16
163650 Greys
pi_84526748
Wat een zalig smoeltje Symph!
Het wachten zal nu wel heel lang duren, die paar weken :D

Hartverscheurend hoor, van de vijf jaar dat ze leeft al drie jaar in het asiel.
En daar gaat nu een einde aan komen *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 26 juli 2010 @ 23:25:41 #17
249756 Symphonic
Look o Look
pi_84527959
Dat smoeltje stond als derde foto op de site.
Als ze die als eerste hadden geplaatst waren er al veel eerder mensen voor haar gesmolten O+
Wat een lief koppie, en wat ziet ze er goed uit O+
Juin uit Eigen Tuin!
pi_84539530
Wat een liefie Symphonic O+ En wat leuk, een nieuw gezinslid *O*
En na al die jaren een (t)huis ;( O+ Geweldig O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 14:11:18 #19
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_84548572
Wat een lief koppie O+ Dit moet ik volgen :Y
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 27 juli 2010 @ 19:01:46 #20
249756 Symphonic
Look o Look
pi_84560401
Als het goed is krijg ik morgen de adoptiepapieren in huis :)
Juin uit Eigen Tuin!
  dinsdag 27 juli 2010 @ 19:49:18 #21
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_84562252
Ah niks geen pleegkind, adoptie dan is het echt gewoon eigen he O+
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopen, ze ziet dr uit als een scheet ieg!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_84594840
We kregen gisteren telefoon dat Lala was gebeten door een andere hond en doordoor waarschijnlijk blijvend mank zal blijven aan een poot. We konden nog afzien van adoptie.
Ik heb haar heel duidelijk gemaakt dat daar geen sprake van is. We zijn voor haar gevallen en ze zit al in ons hart, dus ze gaat gewoon komen :Y

We hebben al een manke kat (limpy) dus een manke hond past daar prima bij :)
Juin uit Eigen Tuin!
  Admin woensdag 28 juli 2010 @ 17:08:08 #23
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84594924
Jaaa, die had ik gezien op het net.
Te gek dat jullie die nemen.
Zal ook best veel werk aan zijn?
Komt vast goed, en het houd ons van de straat ;)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:11:25 #24
176471 oh-oh
pi_84595048
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:06 schreef Symphonic het volgende:
We kregen gisteren telefoon dat Lala was gebeten door een andere hond en doordoor waarschijnlijk blijvend mank zal blijven aan een poot. We konden nog afzien van adoptie.
Ik heb haar heel duidelijk gemaakt dat daar geen sprake van is. We zijn voor haar gevallen en ze zit al in ons hart, dus ze gaat gewoon komen :Y

Och wat sneu zo vlak voor ze eindelijk weg mag -O-
Tof dat jullie gewoon voor haar blijven gaan, dat zou ik ook doen hoor O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_84595093
Het zal de nodige tijd kosten om haar weer te laten wennen aan het leven in huis, maar we hebben alle geduld van de wereld, dus dat gaat wel goed komen :Y

Via de tussenpersoon hoorde ik dat het echt een heel lief beest is, en we vielen allebei tegelijk voor dat koppie O+
Juin uit Eigen Tuin!
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:42:55 #26
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_84596029
Wat een schattig hondje: nu even het topic doorlezen :@
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:55:18 #27
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_84617561
Wat een goed idee, zo'n hondje adopteren!
Ik ben eens gaan kijken en werd verleifd op Gabi, maar mijn lief vertelt me wat anders denk ik, we zitten vol met 2 honden en 7 katten.

Alhoewel we nog wel heel veel ruimte in onze harten hebben!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 juli 2010 @ 10:01:48 #28
163650 Greys
pi_84617711
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:06 schreef Symphonic het volgende:

Ah gut, is dat dus net nog gebeurd? Of al eerder en hadden ze dat nog niet gemeld?
En weten ze dat nu al dan, dat ze er waarschijnlijk mank van blijft? Wat is er precies kapot gegaan dan?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_84618319
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Ah gut, is dat dus net nog gebeurd? Of al eerder en hadden ze dat nog niet gemeld?
En weten ze dat nu al dan, dat ze er waarschijnlijk mank van blijft? Wat is er precies kapot gegaan dan?
het is vorige week gebeurd. Er is een pees of zenuw beschadigd waardoor ze nu plat op haar voetje loopt.
Juin uit Eigen Tuin!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 juli 2010 @ 10:33:12 #30
163650 Greys
pi_84618549
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:24 schreef Symphonic het volgende:

[..]

het is vorige week gebeurd. Er is een pees of zenuw beschadigd waardoor ze nu plat op haar voetje loopt.
En ze hebben daar natuurlijk ook lang niet de middelen die ze hier zouden hebben om dat eventueel te repareren. Ging het wel goed met haar verder? Veel pijn of valt het mee? Zeiden ze daar nog iets over?

Lief dat jullie niet afzien van adoptie :*
(Ik zou dat ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen hoor).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_84618719
ik begreep dat het ene beetje lastig communiceren is zonder tolk, maar het gaat geloof ik wel redelijk met haar. En we waren al helemaal voor haar gevallen, en dan komen we er ook niet meer op terug.
Juin uit Eigen Tuin!
  Moderator zondag 8 augustus 2010 @ 11:12:13 #32
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85001313
Wat gaaf Symph :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_85003599
We hebben er ook ontzettend veel zin in.
Volgende week komt ze :Y

mandke staat klaar, speeltjes liggen klaar, de riem hangt klaar en we hebben voor 3 maanden voer in huis :D
Juin uit Eigen Tuin!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 8 augustus 2010 @ 12:38:59 #34
163650 Greys
pi_85003737
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 12:34 schreef Symphonic het volgende:
We hebben er ook ontzettend veel zin in.
Volgende week komt ze :Y

mandke staat klaar, speeltjes liggen klaar, de riem hangt klaar en we hebben voor 3 maanden voer in huis :D
Spannend! :o
Op welke dag komt ze? En hoe werkt dat, halen jullie haar ergens op, wordt ze gebracht?
En gaat het een beetje met haar na die beet, nog iets over gehoord tussendoor?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_85003761
Erg leuk! Ben benieuwd hoe ze het vind allemaal. :)
Hopelijk voelt ze zich ook snel beter en top dat jullie haar alsnog willen! Laat maar weer zien dat er echt nog wel dierenliefhebbers zijn. ;)
pi_85004824
Wat enorm goed!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_85011534
Vergeet vooral geen foto's te posten wanneer ze thuis komt O+
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  Admin zondag 8 augustus 2010 @ 18:12:13 #38
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_85015438
Spannend Symph!
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_85017839
Awh, wat een schatje! :D
Alvast gefeliciteerd met Lana. O+
It's up to me now, turn on the bright lights..
pi_85020050
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:12 schreef yvonne het volgende:
Spannend Symph!
heel spannend :Y

Ze wordt naar Zaandam gebracht en daar moeten we haar halen.
Als het goed is komt ze zondagmiddag :)

En die foto's komt wel goed ;)
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85049047
Ohhh, wat spannend zeg!
En wát een koppie O+
  maandag 9 augustus 2010 @ 14:40:48 #42
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_85049247
Wat een feel good topic dit O+
Super dat jullie haar een nieuwe kans gunnen ^O^
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_85168979
Super Sym O+ Echt mooi dat je dit doet. Wat voor ras is het eigenlijk?
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_85169053
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 01:29 schreef Bellatrix het volgende:
Super Sym O+ Echt mooi dat je dit doet. Wat voor ras is het eigenlijk?
het is een rasassemér (dat is rijswijks voor een vuilnisbakkie)
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85169335
Zou er trouwens nog wat te repareren zijn aan dat pootje? Kan me voorstellen dat ze daar er niet aan beginnen maar hier is het wellicht een uitvoerbare operatie (ook al zal die niet goedkoop zijn ;( ).
Optimist tot in de kist
pi_85169439
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 01:38 schreef trovey het volgende:
Zou er trouwens nog wat te repareren zijn aan dat pootje? Kan me voorstellen dat ze daar er niet aan beginnen maar hier is het wellicht een uitvoerbare operatie (ook al zal die niet goedkoop zijn ;( ).
waarschijnlijk niet, maar ze schijnt er geen pijn meer aan te hebben, en als dat zo is, dan laat ik het liever zo.
Ze heeft al genoeg voor haar kiezen gehad de afgelopen jaren...
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85169480
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 01:41 schreef Symphonic het volgende:

[..]

waarschijnlijk niet, maar ze schijnt er geen pijn meer aan te hebben, en als dat zo is, dan laat ik het liever zo.
Ze heeft al genoeg voor haar kiezen gehad de afgelopen jaren...
Als ze er inderdaad geen last van heeft en ze kan er gewoon alles mee lekker zo laten. :Y
Optimist tot in de kist
pi_85169741
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 01:42 schreef trovey het volgende:

[..]

Als ze er inderdaad geen last van heeft en ze kan er gewoon alles mee lekker zo laten. :Y
honden kunnen heel goed op 3 poten lopen, dus als er eentje iets minder meedoet is dat geen ramp.
Zolang ze er maar geen pijn aan hebben. ik laat sowieso onze iegen dierenarts er nog wel naar kijken :Y
Juin uit Eigen Tuin!
  donderdag 12 augustus 2010 @ 01:53:32 #49
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85169898
Wat gaaf! En ook wat goed dat het via zo'n project loopt! ^O^

En inderdaad, die eerste foto. O+
pi_85170010
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 01:53 schreef JJH het volgende:
Wat gaaf! En ook wat goed dat het via zo'n project loopt! ^O^

En inderdaad, die eerste foto. O+
tnx :)

En hoe dichterbij het komt, hoe meer ik er ook emotioneel bij betrokken raak.
Het wordt een meeting tussen twee completely strangers, en iedereen hier thuis is er klaar voor O+
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85170210
Zal wel goed komen. Een kennis van mij heeft 4 weken geleden een hondje van 11 uit het asiel gehaald wat daar al 1,5 jaar zat....is een terrier met echt terrier-gedrag en zou wat moeilijk zijn. Ik heb de dame samen met hem opgehaald en ze is zo lief O+ . Nu ze gewend is en weet wat wel en niet mag is ze zo blij eindelijk weer een eigen mandje en huis te hebben. Vanmiddag heeft ze weer de hele tijd bij mij op schoot gelegen, ze zat zo te genieten van alle aandacht. Ook zijn andere hondje van 8 is zo blij dat ze weer een hondenkameraadje in huis heeft want na het overlijden van de oudste hond (14,5 jaar geworden) miste ze dat wel.
Optimist tot in de kist
  donderdag 12 augustus 2010 @ 02:03:46 #52
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85170264
Moment, er zit een nachtvlinder aan de andere kant van het raam, ik ga even wat aardewerk van de vensterbank afpakken
pi_85170307
Interessante topicwending. :P
Optimist tot in de kist
pi_85170354
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:02 schreef trovey het volgende:
Zal wel goed komen. Een kennis van mij heeft 4 weken geleden een hondje van 11 uit het asiel gehaald wat daar al 1,5 jaar zat....is een terrier met echt terrier-gedrag en zou wat moeilijk zijn. Ik heb de dame samen met hem opgehaald en ze is zo lief O+ . Nu ze gewend is en weet wat wel en niet mag is ze zo blij eindelijk weer een eigen mandje en huis te hebben. Vanmiddag heeft ze weer de hele tijd bij mij op schoot gelegen, ze zat zo te genieten van alle aandacht. Ook zijn andere hondje van 8 is zo blij dat ze weer een hondenkameraadje in huis heeft want na het overlijden van de oudste hond (14,5 jaar geworden) miste ze dat wel.
als ik die foto;s zie, dan snap ik echt niet dat dat beestje daar al 3 jaar zit. En als ik dan ook nog de verhalen hoor van Nederlandse mensen die die hond kennen, dan snap ik het echt helemaal niet. Bij het asiel balen ze wel, ze was daar een beetje de "huishond" (zonder huis)
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85170383
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:03 schreef JJH het volgende:
Moment, er zit een nachtvlinder aan de andere kant van het raam, ik ga even wat aardewerk van de vensterbank afpakken
als ze binnen zitten vang ik ze en zet ik ze weer buiten...
Juin uit Eigen Tuin!
  donderdag 12 augustus 2010 @ 02:06:50 #56
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85170384
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:05 schreef trovey het volgende:
Interessante topicwending. :P
Drie topic met dezelfde mensen werkt slecht. Was voor een van de SC's bedoeld. Sorry. :@
  donderdag 12 augustus 2010 @ 02:07:19 #57
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85170397
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:06 schreef Symphonic het volgende:

[..]

als ze binnen zitten vang ik ze en zet ik ze weer buiten...
Aan de buitenkant dus. En dat vinden de katten heel leuk. :Y
pi_85170438
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:06 schreef JJH het volgende:

[..]

Drie topic met dezelfde mensen werkt slecht. Was voor een van de SC's bedoeld. Sorry. :@
_O- ...maakt niet uit joh, zo ben ik in de SC van V & A gekomen vandaag. :')
Optimist tot in de kist
  donderdag 12 augustus 2010 @ 02:10:12 #59
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85170504
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:08 schreef trovey het volgende:

[..]

_O- ...maakt niet uit joh, zo ben ik in de SC van V & A gekomen vandaag. :')
Oké nog een update dan: De vlinder is weg, en Geer probeert hem terug te telepateren ofzo.

En nu weer terug naar Lana. :Y
pi_85170558
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:06 schreef Symphonic het volgende:

[..]

als ik die foto;s zie, dan snap ik echt niet dat dat beestje daar al 3 jaar zit. En als ik dan ook nog de verhalen hoor van Nederlandse mensen die die hond kennen, dan snap ik het echt helemaal niet. Bij het asiel balen ze wel, ze was daar een beetje de "huishond" (zonder huis)
Soms is het niet te begrijpen waarom een dier blijft zitten alhoewel er bij dat hondje van mijn kennis een zeer negatief rapport zat ;( ...we zitten nog steeds te wachten tot ze dat gedrag gaat vertonen :') maar nu is mijn kennis ook terriers gewend dus blijkbaar precies de baas die ze nodig had met haar eigenaardigheden. Ze heeft het gewoon niet eens geprobeerd om het roer over te nemen omdat ze meteen wel doorhad dat dat er niet in zat. Gelukkig reageert ze op mij ook goed want mocht er wat gebeuren met mijn kennis dan ben ik haar (tijdelijke) nieuwe baasje. :P
Optimist tot in de kist
pi_85170606
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:10 schreef JJH het volgende:

[..]

Oké nog een update dan: De vlinder is weg, en Geer probeert hem terug te telepateren ofzo.

En nu weer terug naar Lana. :Y
ach ik zit hier met drie pisnijdige katten die naar buiten willen. We hebben ze net 2 weken geleden verhuisd naar mijn huis, maar ze voelen zich al aardig thuis. Vrijdag mogen ze naar buiten, voor lana komt. Dan hebben ze zondag in ieder geval een keuze. Lana is katten gewend, maar andersom niet...
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85170679
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:11 schreef trovey het volgende:

[..]

Soms is het niet te begrijpen waarom een dier blijft zitten alhoewel er bij dat hondje van mijn kennis een zeer negatief rapport zat ;( ...we zitten nog steeds te wachten tot ze dat gedrag gaat vertonen :') maar nu is mijn kennis ook terriers gewend dus blijkbaar precies de baas die ze nodig had met haar eigenaardigheden. Ze heeft het gewoon niet eens geprobeerd om het roer over te nemen omdat ze meteen wel doorhad dat dat er niet in zat. Gelukkig reageert ze op mij ook goed want mocht er wat gebeuren met mijn kennis dan ben ik haar (tijdelijke) nieuwe baasje. :P
ik snap dat honden met bepaald gedrag moeilijker te plaatsen zijn, maar als hondeliefhebber moet dat geen probleem zijn. Dominantie is makkelijk te overwinnen, maar dat is het rare van lana, ze is een allemans vriend, wauws van mensen, kinderen en katten...
Juin uit Eigen Tuin!
  donderdag 12 augustus 2010 @ 02:22:47 #63
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85170862
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:13 schreef Symphonic het volgende:

[..]

ach ik zit hier met drie pisnijdige katten die naar buiten willen. We hebben ze net 2 weken geleden verhuisd naar mijn huis, maar ze voelen zich al aardig thuis. Vrijdag mogen ze naar buiten, voor lana komt. Dan hebben ze zondag in ieder geval een keuze. Lana is katten gewend, maar andersom niet...
Dat is ook nog zowat, je hebt helemaal geen idee hoe de katten op honden reageren? Nooit visite met honden gehad?
pi_85170892
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:16 schreef Symphonic het volgende:

[..]

ik snap dat honden met bepaald gedrag moeilijker te plaatsen zijn, maar als hondeliefhebber moet dat geen probleem zijn. Dominantie is makkelijk te overwinnen, maar dat is het rare van lana, ze is een allemans vriend, wauws van mensen, kinderen en katten...
En toch blijven ook dat soort honden wel regelmatig zitten...want het is is soms niet te verklaren. ;( Gelukkig dat jullie als een blok voor haar zijn gevallen. *O*
Optimist tot in de kist
pi_85170944
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:22 schreef JJH het volgende:

[..]

Dat is ook nog zowat, je hebt helemaal geen idee hoe de katten op honden reageren? Nooit visite met honden gehad?
:N

Maar ik denk dat ik al weet hoe het gaat.
Moederpoes (18 Jaar gaat de confrontatie aan), Limpy (onze manke poes) blijft de rest van haar leven uit de buurt, en dochterpoes (een jaar of 12) slaapt bij Lana in de mand :Y
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85170967
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:23 schreef trovey het volgende:

[..]

En toch blijven ook dat soort honden wel regelmatig zitten...want het is is soms niet te verklaren. ;( Gelukkig dat jullie als een blok voor haar zijn gevallen. *O*
Ja, echt allebei tegelijk O+
Juin uit Eigen Tuin!
  Moderator donderdag 12 augustus 2010 @ 10:33:43 #67
155227 crew  Guppy
dus
pi_85176999
Congrats!

Wat betreft de reactie van de katten, is het niet verstandiger om ze binnen te houden wanneer Lana komt? Dan kunnen ze niet onverwacht op de vlucht slaan door een vreemde indringer. Uiteraard wel een kamer geven waar ze zich terug kunnen trekken. Maar buiten is misschien niet zo'n goed idee?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_85208862
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 10:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Congrats!

Wat betreft de reactie van de katten, is het niet verstandiger om ze binnen te houden wanneer Lana komt? Dan kunnen ze niet onverwacht op de vlucht slaan door een vreemde indringer. Uiteraard wel een kamer geven waar ze zich terug kunnen trekken. Maar buiten is misschien niet zo'n goed idee?
goede opmerking, bedankt ^O^
Juin uit Eigen Tuin!
  Moderator vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:53:31 #69
155227 crew  Guppy
dus
pi_85220149
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:49 schreef Symphonic het volgende:

[..]

goede opmerking, bedankt ^O^
Graag gedaan, ik hoop dat je er wat aan hebt. Het zou zonde zijn als ze op de vlucht slaan, terwijl 'buiten' ook nog heel nieuw is voor ze.

Je kunt het natuurlijk nu al wel even proberen :) Maar ik zou de buitendeuren even dichthouden als Lana aankomt
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_85325729
Nou, poepiehoofd is gearriveerd O+
Wat een lief hondje is het :Y
Ze gebruikt haar achterpoot af en toe, maar meeste tijd niet.
Het schijnt wel te verbeteren...

Het is echt zoooooo'n poepiehoofd O+
Ze is wel behoorlijk verwend zo te zien, dus dat moeten we er weer af trimmen :D
Juin uit Eigen Tuin!
  zondag 15 augustus 2010 @ 21:59:17 #71
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_85325784
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:58 schreef Symphonic het volgende:
Nou, poepiehoofd is gearriveerd O+
Wat een lief hondje is het :Y
Ze gebruikt haar achterpoot af en toe, maar meeste tijd niet.
Het schijnt wel te verbeteren...

Het is echt zoooooo'n poepiehoofd O+
Ze is wel behoorlijk verwend zo te zien, dus dat moeten we er weer af trimmen :D
Ben zo blij voor je. O+ O+
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  zondag 15 augustus 2010 @ 21:59:56 #72
176471 oh-oh
pi_85325816
Ooooooh ze is er al, wat fijn, gefeliciteerd O+
En wat een heerlijk koosnaampje heeft ze al :D
FOTOOOOOOOOOOOOOOOS *O*
( Groucho Marx )
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 15 augustus 2010 @ 22:00:05 #73
163650 Greys
pi_85325824
Oh wat spannend *O*
Is ze heel angstig zo in die totaal andere omgeving of valt het mee?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_85326094
*O* foto's!
pi_85326314
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:00 schreef Greys het volgende:
Oh wat spannend *O*
Is ze heel angstig zo in die totaal andere omgeving of valt het mee?
in tegendeel, ik ging o de grond zitten daar en ze kwam gelijk tussen mijn benen tegen me aan zitten.
Haar staartje gaat continu heen en weer. Ze vindt het heerlijk al die aandacht :Y

Foto's doe ik morgen. Ze zit al vanaf vanochtend 6 uur in de auto, dus ze is best total loss. Wel even genoeg indrukken voor een dag.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85326371
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:07 schreef Symphonic het volgende:

[..]

in tegendeel, ik ging o de grond zitten daar en ze kwam gelijk tussen mijn benen tegen me aan zitten.
Haar staartje gaat continu heen en weer. Ze vindt het heerlijk al die aandacht :Y

Foto's doe ik morgen. Ze zit al vanaf vanochtend 6 uur in de auto, dus ze is best total loss. Wel even genoeg indrukken voor een dag.
:) wat fijn!
pi_85326651
Even tussendoor hoor, maar 4 kinderen en dan ook nog 3 pleeg...allemachtig! Wat goed dat jullie dat (kunnen) doen :o
pi_85326709
Whehehe, een van de katten kwam even kijken, en Lana, (wat Lara gaat worden omdat onze gehandicapte dochter Lana niet goed uit kan spreken) kroop gelijk helemaal in mijn oudste dochter
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85326946
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85327006
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85327059
Morgen beter foto's :)
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85327081
Daar is ze O+ *O* En wat een lieverd O+
pi_85327106
Ze kijkt nu al happy O+
pi_85327113
Kijk 'm genieten op die tweede foto :').
pi_85327125
De laatste dan, die camera werkt niet echt lekker in het donker.

Juin uit Eigen Tuin!
pi_85327188
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:21 schreef Ml-etje het volgende:
Ze kijkt nu al happy O+
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Kijk 'm genieten op die tweede foto :').
je merkt aan alles dat ze het helemaal geweldig vindt :Y
Alleen dat uitlaten gaat nog wat worden, ze is niet gewend om aan een riem te lopen :D
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85327315
Jeetje wat een hoop kindertjes ;)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 15 augustus 2010 @ 22:26:00 #88
163650 Greys
pi_85327333
Oh gewéldig, ze is helemaal niet verlegen ofzo he? :D
Wat een gelukzalig hoofd!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_85327336
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:22 schreef Symphonic het volgende:
De laatste dan, die camera werkt niet echt lekker in het donker.

[ afbeelding ]
Ah wat vreselijk lief zo saampies allemaal O+
pi_85327535
geweldig!!
pi_85327538
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:26 schreef Greys het volgende:
Oh gewéldig, ze is helemaal niet verlegen ofzo he? :D
Wat een gelukzalig hoofd!
not at all :D
Ze is echt alles aan het ontdekken en ze vind iedereen lief.
Ze heeft haar mandje ook gevonden O+
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85327568
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:25 schreef Ml-etje het volgende:
Jeetje wat een hoop kindertjes ;)
ik ben zwaaaaaar in de minderheid :D
Juin uit Eigen Tuin!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 15 augustus 2010 @ 22:35:12 #93
163650 Greys
pi_85327803
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:30 schreef Symphonic het volgende:

[..]

not at all :D
Ze is echt alles aan het ontdekken en ze vind iedereen lief.
Ze heeft haar mandje ook gevonden O+
Je zou zeggen dat zo'n hond dan toch een beetje timide is van alle nieuwe indrukken.
En van zoveel aaiende handjes!
Maar ze ligt er op de foto bij alsof ze altijd al bij jullie heeft gewoond :)
Eten en drinken ook al gevonden?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_85327841
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:30 schreef Symphonic het volgende:

[..]

ik ben zwaaaaaar in de minderheid :D
:D vandaar deze omkooptaktiek O+

Hoop dat ze haar 1e nachtje goed doorkomt :)
pi_85327891
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Je zou zeggen dat zo'n hond dan toch een beetje timide is van alle nieuwe indrukken.
En van zoveel aaiende handjes!
Maar ze ligt er op de foto bij alsof ze altijd al bij jullie heeft gewoond :)
Eten en drinken ook al gevonden?
Ja hoor, en ze was sneller als ik. Er stond nog een vuilniszak in de keuken met karbonaadjes erin. Daar kwam ze heel tromfantelijk mee aanlopen :D

Ze is nu uit zichzelf in haar mandje gaan liggen (nou zeg maar mand, we hebben eigenlijk een maatje te groot gekocht) en ze gaat ze zeilen strijken.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85327979
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:36 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:D vandaar deze omkooptaktiek O+

Hoop dat ze haar 1e nachtje goed doorkomt :)
ik ben er eigenlijk niet zo bang voor...
Ze kan natuurlijk niet praten maar ze straalt echt zoiets uit van: Yes, ik ben thuis O+
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85328146
Wat leuk die foto's!! Fijn dat ze ook goed aangekomen is. :D Lieve uitstraling heeft ze en ze lijkt idd op haar gemak.
Top!
pi_85328222

Juin uit Eigen Tuin!
pi_85328422
Die nacht gaat dus wel goed zo te zien ja :D
Ook een teken van vertrouwen dat slapen.. lekker joh :)
pi_85328755
Wat super!
Wat een ontzettend mooie hond en zo te zien ook heel erg lief. Dat beestje gaat een goed leven tegemoet met zoveel kinderen :D
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_85328756
Overigens zijn het wel kanjers die mensen van Dutchy adoptions.
Iedere maand belangeloos naar Polen rijden, 56 uur per week met de hobby bezig zijn en daarnaast ook nog werken.

We werden zeer hartelijk ontvangen, en ze namen ook echt alle tijd. En dat terwijl hij er toch een pittige reis op had zitten. Je ziet gewoon dat ze het met hart en ziel doen. En de omschrijvingen op hun site kloppen ook precies. Ik heb een paar hondjes ontmoet daar en het klopt gewoon precies met wat er op de site staat.

Als er weer een asielactie komt wil ik toch wel graag een lans breken voor deze mensen ook :Y
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85328851
Ooooh, die kindertjes zijn helemaal verliefd... én terecht O+
  Admin maandag 16 augustus 2010 @ 00:29:34 #103
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_85332387
Ach, ze is er, wat een lieverd!! En wat is ze blij met een huis!

pi_85337914
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:37 schreef Symphonic het volgende:

Ze is nu uit zichzelf in haar mandje gaan liggen (nou zeg maar mand, we hebben eigenlijk een maatje te groot gekocht)
Nou het maatje ziet er heerlijk uit voor haar O+ Jee, van dit soort dingen kan ik echt helemaal blij worden, ging gister met een glimlach slapen na het zien van de foto met alle kindjes om haar heen :)
pi_85337920
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:44 schreef Symphonic het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een droppie O+
  maandag 16 augustus 2010 @ 08:46:53 #106
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_85338006
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:56 schreef Symphonic het volgende:
Overigens zijn het wel kanjers die mensen van Dutchy adoptions.
Iedere maand belangeloos naar Polen rijden, 56 uur per week met de hobby bezig zijn en daarnaast ook nog werken.

We werden zeer hartelijk ontvangen, en ze namen ook echt alle tijd. En dat terwijl hij er toch een pittige reis op had zitten. Je ziet gewoon dat ze het met hart en ziel doen. En de omschrijvingen op hun site kloppen ook precies. Ik heb een paar hondjes ontmoet daar en het klopt gewoon precies met wat er op de site staat.

Als er weer een asielactie komt wil ik toch wel graag een lans breken voor deze mensen ook :Y
^O^ ^O^
Wat een heerlijk hondje! Ze lijkt op Pukkie O+ ,mijn eerste hondje.
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
  maandag 16 augustus 2010 @ 09:04:18 #107
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_85338204
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:19 schreef Symphonic het volgende:
[ afbeelding ]
Op die eerste foto ziet het eruit alsof ze echt breeduit lacht O+ :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 16 augustus 2010 @ 09:28:54 #108
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85338636
Je zult maar als buitenlandse hond in zo'n Nederlands gezin terechtkomen en dan gelijk zoveel aandacht krijgen. Geen wonder dat die Polen niet terug willen. O+
  maandag 16 augustus 2010 @ 09:40:31 #109
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_85338863
Wat een lieverd, en ze kijkt inderdaad alsof ze zoiets heeft van; ik ben nu thuis!
Veel plezier met haar.
pi_85339081
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:44 schreef Symphonic het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:D ze kan lekker languit liggen, is het goed gegaan?
pi_85339556
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:52 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:D ze kan lekker languit liggen, is het goed gegaan?
Het was net een nacht met een pasgeboren kind.
Uitlaten snapt ze gewoon helemaal niet, dus ik heb haar van narigheid om 5 uur in de achtertuin gezet. Ze moest toch plassen :D

En zijn de kids een broodje aan het eten en daar heeft ze het echt extreem druk mee :D
Vannacht om 3 uur sprong ze nog in mijn armen omdat een van onze goddeloze poezen het lef had om aan haar te snuffelen _O-
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85339615
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:18 schreef Symphonic het volgende:

[..]

Uitlaten snapt ze gewoon helemaal niet, dus ik heb haar van narigheid om 5 uur in de achtertuin gezet. Ze moest toch plassen :D

En zijn de kids een broodje aan het eten en daar heeft ze het echt extreem druk mee :D
Vannacht om 3 uur sprong ze nog in mijn armen omdat een van onze goddeloze poezen het lef had om aan haar te snuffelen _O-
Hihihihi das weer eens wat anders een hond die het baasje opzoekt vanwege de poezen.
Dat uitlaten moet dus nog geoefend, maar doet ze niets binnen?
pi_85339828
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:21 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hihihihi das weer eens wat anders een hond die het baasje opzoekt vanwege de poezen.
Dat uitlaten moet dus nog geoefend, maar doet ze niets binnen?
ze ging om 5 uur voor de serredeur staan piepen, dus heb ik haar in de achtertuin gelaten.
Ze geeft het prima aan :Y
Juin uit Eigen Tuin!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 augustus 2010 @ 11:09:51 #114
163650 Greys
pi_85340893
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:30 schreef Symphonic het volgende:

[..]

ze ging om 5 uur voor de serredeur staan piepen, dus heb ik haar in de achtertuin gelaten.
Ze geeft het prima aan :Y
Oh daar komt vanzelf meer regelmaat in :Y
Ze had gister natuurlijk een enorm drukke dag en een nieuwe omgeving.
Straks als ze helemaal gewend is (zélfs aan de brutale poezen _O- ) dan laat je haar nog een keer uit voordat jullie gaan slapen en dan tukt ze vast gewoon door tot de volgende ochtend!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_85341651
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:18 schreef Symphonic het volgende:

[..]

:D O+ O+ O+ germ....och wat lief....en wat ziet ze dr blij uit op die foto's O+
pi_85345677
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh daar komt vanzelf meer regelmaat in :Y
Ze had gister natuurlijk een enorm drukke dag en een nieuwe omgeving.
Straks als ze helemaal gewend is (zélfs aan de brutale poezen _O- ) dan laat je haar nog een keer uit voordat jullie gaan slapen en dan tukt ze vast gewoon door tot de volgende ochtend!
je merkt dat ze gewend is om in een tuinachtige omgeving haar behoefte te doen. We gaan gewoon een paar keer per dag met haar lopen en kijken of we iedere keer een stukje verder kunnen komen. Naar haar bak brokjes keek ze niet om, maar het hapje vlees ging erin als ketelapper :D

Ze houdt erg van bietsen, en zo te zien heeft ze ons al geadopteerd als baasje:D

De kids zijn nu even weg allemaal en ze ligt heerlijk te ronken O+
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85350562
Morgen of overmorgen gaat ze even naar de trimster, dan wordt ze even lekker gewassen (ze riekt nu wel een beetje, maar dás niet zo vreemd en kan haar hele dikke vacht een beetje uitgedund worden.
Haar vacht is zo dik dat ze amper droogt..

Ze ligt prinsheerlijk in haar mand bij te komen van de enorme reis, en af en toe komt ze even kijken of ik er nog wel ben.
Juin uit Eigen Tuin!
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:17:43 #118
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_85350748
Wat een scheetje O+
En wat fijn dat ze zich al zo thuis voelt!
Die foto temidden van al die kinderhandjes...geweldig toch O+
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_85414370
Nou we zijn definitief haar baasje hoor:Y
Als er iemand even weg is geweest en die komt weer binnen wordt diegene begroet alsof je uuuuuren weg bent geweest. Helemaal enthousiast. Springen doet ze gelukkig niet, maar haar staartje maakt zware overuren.

Het bietsen hebben we haar al afgeleerd door haar te negeren. Als we nu gaan eten gaat ze in haar mandje liggen uit zichzelf.

Negeren is in het Pools blijkbaar hetzelfde :D

Zitten doet ze al op commando, poot geven ook.

Ik denk dat ik er wieltjes onder ga monteren. Buiten aan de riem verzet ze geen stap, het is echt geeen gezicht :D Morgen wordt ze lekker onder handen genomen door de trimster, dan hebben we weer een heerlijk fris hondje met korte vacht, korte nagels en schone oortjes.

Haar brokjes eet ze niet uit haar bak, wel uit mijn hand. Spoiled Brad :D
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85414515
:D oh is dat spoiled :@
RUikt ze zo door de regen of?
Snelle leerling en dat niet wandelen wil ik zien :P
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:38:20 #121
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85414745
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 22:30 schreef Symphonic het volgende:
Nou we zijn definitief haar baasje hoor:Y
Als er iemand even weg is geweest en die komt weer binnen wordt diegene begroet alsof je uuuuuren weg bent geweest. Helemaal enthousiast. Springen doet ze gelukkig niet, maar haar staartje maakt zware overuren.

Het bietsen hebben we haar al afgeleerd door haar te negeren. Als we nu gaan eten gaat ze in haar mandje liggen uit zichzelf.

Negeren is in het Pools blijkbaar hetzelfde :D

Zitten doet ze al op commando, poot geven ook.

Ik denk dat ik er wieltjes onder ga monteren. Buiten aan de riem verzet ze geen stap, het is echt geeen gezicht :D Morgen wordt ze lekker onder handen genomen door de trimster, dan hebben we weer een heerlijk fris hondje met korte vacht, korte nagels en schone oortjes.

Haar brokjes eet ze niet uit haar bak, wel uit mijn hand. Spoiled Brad :D
:D
pi_85414907
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 22:33 schreef Ml-etje het volgende:
:D oh is dat spoiled :@
RUikt ze zo door de regen of?
Snelle leerling en dat niet wandelen wil ik zien :P
Het is echt een asielluchtje wat ze heeft. Maar dara zijn we morgen van verlost. Ik wilde haar niet gelijk onder de douche zetten, ze heeft de afgelopen dagen al genoeg voor haar kiezen gehad.

Spoiled Brad = Verwend nest.

Ze wilde haar voer niet eten, dus hadden we er een paar stukjes worst doorheen gedaan. Die werden er feilloos tussenuit gevist, zonder een korreltje ander voer mee te nemen :D
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85415219
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 22:42 schreef Symphonic het volgende:

[..]

Het is echt een asielluchtje wat ze heeft. Maar dara zijn we morgen van verlost. Ik wilde haar niet gelijk onder de douche zetten, ze heeft de afgelopen dagen al genoeg voor haar kiezen gehad.

Spoiled Brad = Verwend nest.

Ze wilde haar voer niet eten, dus hadden we er een paar stukjes worst doorheen gedaan. Die werden er feilloos tussenuit gevist, zonder een korreltje ander voer mee te nemen :D
Hihi nou ik zal het doorgeven aan de dame hier ;)

Oh lekker wassen dan :) vind ze vast fijn!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:50:56 #124
163650 Greys
pi_85415318
Zou dat aan de riem niet willen lopen misschien niet komen doordat haar ene pootje nog pijn doet? Of heeft ze er met in huis lopen geen last van?

En wat geweldig dat het zo goed gaat en ze er al helemaal bij hoort :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_85415531
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 22:50 schreef Greys het volgende:
Zou dat aan de riem niet willen lopen misschien niet komen doordat haar ene pootje nog pijn doet? Of heeft ze er met in huis lopen geen last van?

En wat geweldig dat het zo goed gaat en ze er al helemaal bij hoort :D
als er in de keuken wat te halen valt loopt ze hard genoeg :D
Juin uit Eigen Tuin!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:56:42 #126
163650 Greys
pi_85415599
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 22:55 schreef Symphonic het volgende:

[..]

als er in de keuken wat te halen valt loopt ze hard genoeg :D
Whehehe, smart doggie :+

Kwam ze echt die eerste avond met de vuilniszak met karbonaadjes aanlopen? _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_85418255
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 22:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Whehehe, smart doggie :+

Kwam ze echt die eerste avond met de vuilniszak met karbonaadjes aanlopen? _O-
Dat was toen ze al zeker 3 hele seconden in huis was :D
En zooooo triomfantelijk :D
Juin uit Eigen Tuin!
  Admin woensdag 18 augustus 2010 @ 00:06:11 #128
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_85418866
Heerlijke verhalen dit :)
Asielhondjes zijn echt erg apart :)

pi_85419410
Ze ziet mij duidelijk als roedelleider.
Ze is erg op mij gericht en ze snapt behoorlijk goed wat ik tegen haar zeg.
Ze gaat nu op commando zitten, ze geeft al een poot, en ze snapt het commando kijken.
De hondencursussen die ik met mijn vorige hond heb doorlopen zijn toch nog ergens goed voor :)

Ze heeft de kat die haar continu zit uit te dagen eindelijk op haar flikker gegeven.
De kat is niet onder de indruk, maar ze doet het tenminste wel. De andere twee katten laten haar met rust, en andersom ook.

Asielhondjes zijn zeker apart :Y
Maar wel prettig als ze morgen weer lentefris ruikt O+
Juin uit Eigen Tuin!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 08:39:58 #130
176471 oh-oh
pi_85424890
Oh ze gaat echt als een speer he!
( behalve aan de riem dan :P )
Ik laat al mijn nieuwe honden altijd minstens een week of 2 los mee lopen buiten, ook omdat ze dan nog goed bij je blijven lopen en zo, maar als je geen andere honden hebt dan is dat wat lastiger en zal ze sneller afdwalen denk ik.
Denk dat ze het zo kan, met wat oefening ^O^
Een van mijn honden kreeg ik nadat hij 4 jaar in een bench in een schuur gezeten had, onvoorstelbaar hoe snel die alles oppikte, terwijl hij nog nooit in een huis geleefd had!
( Groucho Marx )
pi_85424904
wow O+ wat een mooierd! O+
Ja doei.
pi_85520717
Geweldig hoe selectief ze is wat haar voeding betreft :o . Dus ze eet hele dagen worst, gezien ze geen korrels lust? Haar koosnaampje poepiehoofd vind ik meer dan gepast. Het is een scheetje! O+

Heb je het niet te hard te verduren met al die vrouwen in huis nu? })
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 23 augustus 2010 @ 13:27:31 #133
163650 Greys
pi_85604599
Je hebt het heel erg druk met andere dingen momenteel weet ik ( :+ ) maar als je van de week even vijf minuutjes hebt, mogen we dan weer een update? *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_85621434
Update! Update! Update!

:@
pi_85623680
Ja leuk om te lezen zo!
Ik wil ook wel een update :+
pi_85712593
Nou komt ie dan:

Lara is echt al helemaal onderdeel van het gezin.
De eerste week was ze echt alleen op mij gericht, en me and my shadow.
Als ik naar mijn werk ging bleef ze heel lang voor de deur zitten wachten tot ik weer thuis kwam.
Inmiddels heeft ze vrouwtje ook ontdekt, en heeft ze echt helemaal de rust gevonden.

Wat haar poot betreft minder goed nieuws. Haar achillespees is compleet afgescheurd en dat gaat dus niet goedkomen. Dat betekent dat ze eerdaags haar achterpoot zal moeten missen. Het is operabel, maar de kans dat het goed komt is zeer klein, vooral omdat het al een paar weken geleden is.

Ze is met geen 10 paarden naar buiten te krijgen, dus dat is nog even lastig. In de achtertuin heeft ze inmiddels wel haar weg gevonden :Y Om haar wel naar buiten te krijgen hebben we het volgende bedacht:

O+

exact dezelfde kop, en exact dezelfde tekening, alleen mist deze een voorpoot in plaats van een achterpoot. En ik denk dat ze gezelschap van een andere hond ook wel kan waarderen, dat is ze immers ook al jaren gewend.

Ik ga morgen bellen en hopen dat ze bij dutchy adoptions accoord gaan.
Juin uit Eigen Tuin!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 26 augustus 2010 @ 00:01:22 #137
163650 Greys
pi_85712713
:o :o en vooral ook O+

Wat een update!
Geweldig dat ze zich al zo goed thuis voelt. En triest nieuws over haar pootje. Maar ook met drie poten zal ze zich goed weten te redden.

En dan heb je straks misschien twee honden met samen zes poten O+
En die mand die je al had, daar passen ze ook wel samen in :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 26 augustus 2010 @ 00:02:10 #138
163650 Greys
pi_85712745
Op de foto's lijkt het trouwens net of ze een voor- én een achterpoot mist!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_85712797
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 00:02 schreef Greys het volgende:
Op de foto's lijkt het trouwens net of ze een voor- én een achterpoot mist!
het zijn er echt 3 :D
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85712863
En ze zijn makkelijk uit elkaar te houden :Y

voorpoot/achterpoot en staart/geen staart :D

Zou zo'n reu nou op zijn bek vallen als hij moet plassen?
Juin uit Eigen Tuin!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 26 augustus 2010 @ 00:07:25 #141
163650 Greys
pi_85712944
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 00:05 schreef Symphonic het volgende:

Ik moest het ff visualiseren :') _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Designer donderdag 26 augustus 2010 @ 00:11:07 #142
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_85713095
dat wordt een leuk stel samen, hop, hop, hop, hop O+
🐙
pi_85713112
quote:

_O-

Soms sta je versteld wat dieren al niet kunnen

Wat sneu dat ze haar poot moet missen, maar het zijn doorzetters dus dat komt vast goed. :)
Een maatje erbij is alleen maar leuk denk ik, vooral als ze dat ook zo gewend is.
En super fijn dat deze honden ook een mooie kans krijgen bij een gezin. Genoeg mensen die ze dan niet de moeite waard vinden.

Leuke update ondanks de poot!
pi_85713254
en zooo lief is hij, dit is op dit moment zijn speelkameraadje:
Juin uit Eigen Tuin!
  Moderator donderdag 26 augustus 2010 @ 00:17:44 #145
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_85713379
O+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Designer donderdag 26 augustus 2010 @ 00:21:11 #146
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_85713536
das een rare hond
🐙
pi_85714602
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 00:21 schreef DeZwabber het volgende:
das een rare hond
dat noemen ze ook wel hertje O+
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85715322
quote:
*Pootje omhoog*. BAF
_O-
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_85715342
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 01:11 schreef Janetje het volgende:

[..]

*Pootje omhoog*. BAF
_O-
Ik zie het gewoon helemaal voor me _O-
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85715424
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 01:12 schreef Symphonic het volgende:

[..]

Ik zie het gewoon helemaal voor me _O-
Als je nu twee honden hebt met ieder 3 pootjes, kunnen ze wel tegen elkaar aanleunen als ze moeten plassen. "Hou jij mij nu even tegen, ik moet nog uitschudden".
pi_85715604
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 01:15 schreef Janetje het volgende:

[..]

Als je nu twee honden hebt met ieder 3 pootjes, kunnen ze wel tegen elkaar aanleunen als ze moeten plassen. "Hou jij mij nu even tegen, ik moet nog uitschudden".
Mijn bier, wat doe je _O-
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85715735
Ik lees dit nu pas, wat enorm lief! :o O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_85715755
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 01:23 schreef Symphonic het volgende:

[..]

Mijn bier, wat doe je _O-
Dubbeldrank kwam net met de optie dat je ze ook aan elkaar kan tapen bij het uitlaten (aww, sielug _O-). Maar je kan natuurlijk ook zo'n jasje maken waar ze allebei inkunnen.
pi_85715793
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 01:29 schreef Janetje het volgende:

[..]

Dubbeldrank kwam net met de optie dat je ze ook aan elkaar kan tapen bij het uitlaten (aww, sielug _O-). Maar je kan natuurlijk ook zo'n jasje maken waar ze allebei inkunnen.
OMFG :D

nu verslik ik me ook nog _O-
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85715848
Een tandemhond! :7

Leuk beest trouwens! ^O^