kloptquote:Op maandag 26 juli 2010 22:29 schreef trovey het volgende:
met een stompstaart
of zie ik dat verkeerd?
die schattige pluisjes wil iedereen, en juist dit soort honden zitten te smachten naar een baasje. En je betaalt wel iets meer als voor een asielhond, maar als je ziet wat die mensen er allemaal voor moeten doen, en er ook voor doen, en bovendien krijg je de hond volledig ingeent, gechipt, ontwormd en gesteriliseerd.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:37 schreef error_404 het volgende:
Wow, wat een schatje! Ik kan het me helemaal voorstellen.
Tof ook dat jullie een asielhond adopteren, in plaats van "zo'n-lief-klein-pluizebolletje-uit-een-nestje".
Zodra het weer kan, loopt er bij ons ook weer een hond door huis.
quote:hi iedereen
O MY GOD WE KRIJGEN EEN HONDJEEEEEEE! ze ziet er schattig uit en ik zal er veel knuffelen en uitlaten wat eeen poepieeeeeeee,schattig,leuke naam,liefff,kwij kwijl wat voor ras is het?( sinds waneeer had je het idee om een hond te nemen!) echt zooo cool was net een fimlpie aan het kijken ik dacht dat een echt kind was maarnee het is een hond ;-) (kan ze trouwens wel met de katten omgaan denk t wel!) en wat een vet leuke naam!
Och wat sneu zo vlak voor ze eindelijk weg magquote:Op woensdag 28 juli 2010 17:06 schreef Symphonic het volgende:
We kregen gisteren telefoon dat Lala was gebeten door een andere hond en doordoor waarschijnlijk blijvend mank zal blijven aan een poot. We konden nog afzien van adoptie.
Ik heb haar heel duidelijk gemaakt dat daar geen sprake van is. We zijn voor haar gevallen en ze zit al in ons hart, dus ze gaat gewoon komen
We hebben al een manke kat (limpy) dus een manke hond past daar prima bij
Ah gut, is dat dus net nog gebeurd? Of al eerder en hadden ze dat nog niet gemeld?quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:06 schreef Symphonic het volgende:
We kregen gisteren telefoon dat Lala was gebeten door een andere hond en doordoor waarschijnlijk blijvend mank zal blijven aan een poot. We konden nog afzien van adoptie.
Ik heb haar heel duidelijk gemaakt dat daar geen sprake van is. We zijn voor haar gevallen en ze zit al in ons hart, dus ze gaat gewoon komen
We hebben al een manke kat (limpy) dus een manke hond past daar prima bij
het is vorige week gebeurd. Er is een pees of zenuw beschadigd waardoor ze nu plat op haar voetje loopt.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah gut, is dat dus net nog gebeurd? Of al eerder en hadden ze dat nog niet gemeld?
En weten ze dat nu al dan, dat ze er waarschijnlijk mank van blijft? Wat is er precies kapot gegaan dan?
En ze hebben daar natuurlijk ook lang niet de middelen die ze hier zouden hebben om dat eventueel te repareren. Ging het wel goed met haar verder? Veel pijn of valt het mee? Zeiden ze daar nog iets over?quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:24 schreef Symphonic het volgende:
[..]
het is vorige week gebeurd. Er is een pees of zenuw beschadigd waardoor ze nu plat op haar voetje loopt.
Spannend!quote:Op zondag 8 augustus 2010 12:34 schreef Symphonic het volgende:
We hebben er ook ontzettend veel zin in.
Volgende week komt ze
mandke staat klaar, speeltjes liggen klaar, de riem hangt klaar en we hebben voor 3 maanden voer in huis
heel spannendquote:
het is een rasassemér (dat is rijswijks voor een vuilnisbakkie)quote:Op donderdag 12 augustus 2010 01:29 schreef Bellatrix het volgende:
Super SymEcht mooi dat je dit doet. Wat voor ras is het eigenlijk?
waarschijnlijk niet, maar ze schijnt er geen pijn meer aan te hebben, en als dat zo is, dan laat ik het liever zo.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 01:38 schreef trovey het volgende:
Zou er trouwens nog wat te repareren zijn aan dat pootje? Kan me voorstellen dat ze daar er niet aan beginnen maar hier is het wellicht een uitvoerbare operatie (ook al zal die niet goedkoop zijn).
Als ze er inderdaad geen last van heeft en ze kan er gewoon alles mee lekker zo laten.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 01:41 schreef Symphonic het volgende:
[..]
waarschijnlijk niet, maar ze schijnt er geen pijn meer aan te hebben, en als dat zo is, dan laat ik het liever zo.
Ze heeft al genoeg voor haar kiezen gehad de afgelopen jaren...
honden kunnen heel goed op 3 poten lopen, dus als er eentje iets minder meedoet is dat geen ramp.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 01:42 schreef trovey het volgende:
[..]
Als ze er inderdaad geen last van heeft en ze kan er gewoon alles mee lekker zo laten.
tnxquote:Op donderdag 12 augustus 2010 01:53 schreef JJH het volgende:
Wat gaaf! En ook wat goed dat het via zo'n project loopt!
En inderdaad, die eerste foto.
als ik die foto;s zie, dan snap ik echt niet dat dat beestje daar al 3 jaar zit. En als ik dan ook nog de verhalen hoor van Nederlandse mensen die die hond kennen, dan snap ik het echt helemaal niet. Bij het asiel balen ze wel, ze was daar een beetje de "huishond" (zonder huis)quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:02 schreef trovey het volgende:
Zal wel goed komen. Een kennis van mij heeft 4 weken geleden een hondje van 11 uit het asiel gehaald wat daar al 1,5 jaar zat....is een terrier met echt terrier-gedrag en zou wat moeilijk zijn. Ik heb de dame samen met hem opgehaald en ze is zo lief. Nu ze gewend is en weet wat wel en niet mag is ze zo blij eindelijk weer een eigen mandje en huis te hebben. Vanmiddag heeft ze weer de hele tijd bij mij op schoot gelegen, ze zat zo te genieten van alle aandacht. Ook zijn andere hondje van 8 is zo blij dat ze weer een hondenkameraadje in huis heeft want na het overlijden van de oudste hond (14,5 jaar geworden) miste ze dat wel.
als ze binnen zitten vang ik ze en zet ik ze weer buiten...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:03 schreef JJH het volgende:
Moment, er zit een nachtvlinder aan de andere kant van het raam, ik ga even wat aardewerk van de vensterbank afpakken
Aan de buitenkant dus. En dat vinden de katten heel leuk.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:06 schreef Symphonic het volgende:
[..]
als ze binnen zitten vang ik ze en zet ik ze weer buiten...
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:06 schreef JJH het volgende:
[..]
Drie topic met dezelfde mensen werkt slecht. Was voor een van de SC's bedoeld. Sorry.
Oké nog een update dan: De vlinder is weg, en Geer probeert hem terug te telepateren ofzo.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:08 schreef trovey het volgende:
[..]
...maakt niet uit joh, zo ben ik in de SC van V & A gekomen vandaag.
Soms is het niet te begrijpen waarom een dier blijft zitten alhoewel er bij dat hondje van mijn kennis een zeer negatief rapport zatquote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:06 schreef Symphonic het volgende:
[..]
als ik die foto;s zie, dan snap ik echt niet dat dat beestje daar al 3 jaar zit. En als ik dan ook nog de verhalen hoor van Nederlandse mensen die die hond kennen, dan snap ik het echt helemaal niet. Bij het asiel balen ze wel, ze was daar een beetje de "huishond" (zonder huis)
ach ik zit hier met drie pisnijdige katten die naar buiten willen. We hebben ze net 2 weken geleden verhuisd naar mijn huis, maar ze voelen zich al aardig thuis. Vrijdag mogen ze naar buiten, voor lana komt. Dan hebben ze zondag in ieder geval een keuze. Lana is katten gewend, maar andersom niet...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:10 schreef JJH het volgende:
[..]
Oké nog een update dan: De vlinder is weg, en Geer probeert hem terug te telepateren ofzo.
En nu weer terug naar Lana.
ik snap dat honden met bepaald gedrag moeilijker te plaatsen zijn, maar als hondeliefhebber moet dat geen probleem zijn. Dominantie is makkelijk te overwinnen, maar dat is het rare van lana, ze is een allemans vriend, wauws van mensen, kinderen en katten...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:11 schreef trovey het volgende:
[..]
Soms is het niet te begrijpen waarom een dier blijft zitten alhoewel er bij dat hondje van mijn kennis een zeer negatief rapport zat...we zitten nog steeds te wachten tot ze dat gedrag gaat vertonen
maar nu is mijn kennis ook terriers gewend dus blijkbaar precies de baas die ze nodig had met haar eigenaardigheden. Ze heeft het gewoon niet eens geprobeerd om het roer over te nemen omdat ze meteen wel doorhad dat dat er niet in zat. Gelukkig reageert ze op mij ook goed want mocht er wat gebeuren met mijn kennis dan ben ik haar (tijdelijke) nieuwe baasje.
Dat is ook nog zowat, je hebt helemaal geen idee hoe de katten op honden reageren? Nooit visite met honden gehad?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:13 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ach ik zit hier met drie pisnijdige katten die naar buiten willen. We hebben ze net 2 weken geleden verhuisd naar mijn huis, maar ze voelen zich al aardig thuis. Vrijdag mogen ze naar buiten, voor lana komt. Dan hebben ze zondag in ieder geval een keuze. Lana is katten gewend, maar andersom niet...
En toch blijven ook dat soort honden wel regelmatig zitten...want het is is soms niet te verklaren.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:16 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ik snap dat honden met bepaald gedrag moeilijker te plaatsen zijn, maar als hondeliefhebber moet dat geen probleem zijn. Dominantie is makkelijk te overwinnen, maar dat is het rare van lana, ze is een allemans vriend, wauws van mensen, kinderen en katten...
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:22 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat is ook nog zowat, je hebt helemaal geen idee hoe de katten op honden reageren? Nooit visite met honden gehad?
Ja, echt allebei tegelijkquote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:23 schreef trovey het volgende:
[..]
En toch blijven ook dat soort honden wel regelmatig zitten...want het is is soms niet te verklaren.Gelukkig dat jullie als een blok voor haar zijn gevallen.
goede opmerking, bedanktquote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Congrats!
Wat betreft de reactie van de katten, is het niet verstandiger om ze binnen te houden wanneer Lana komt? Dan kunnen ze niet onverwacht op de vlucht slaan door een vreemde indringer. Uiteraard wel een kamer geven waar ze zich terug kunnen trekken. Maar buiten is misschien niet zo'n goed idee?
Graag gedaan, ik hoop dat je er wat aan hebt. Het zou zonde zijn als ze op de vlucht slaan, terwijl 'buiten' ook nog heel nieuw is voor ze.quote:
Ben zo blij voor je.quote:Op zondag 15 augustus 2010 21:58 schreef Symphonic het volgende:
Nou, poepiehoofd is gearriveerd
Wat een lief hondje is het
Ze gebruikt haar achterpoot af en toe, maar meeste tijd niet.
Het schijnt wel te verbeteren...
Het is echt zoooooo'n poepiehoofd
Ze is wel behoorlijk verwend zo te zien, dus dat moeten we er weer af trimmen
in tegendeel, ik ging o de grond zitten daar en ze kwam gelijk tussen mijn benen tegen me aan zitten.quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:00 schreef Greys het volgende:
Oh wat spannend
Is ze heel angstig zo in die totaal andere omgeving of valt het mee?
quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:07 schreef Symphonic het volgende:
[..]
in tegendeel, ik ging o de grond zitten daar en ze kwam gelijk tussen mijn benen tegen me aan zitten.
Haar staartje gaat continu heen en weer. Ze vindt het heerlijk al die aandacht
Foto's doe ik morgen. Ze zit al vanaf vanochtend 6 uur in de auto, dus ze is best total loss. Wel even genoeg indrukken voor een dag.
quote:
je merkt aan alles dat ze het helemaal geweldig vindtquote:Op zondag 15 augustus 2010 22:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Kijk 'm genieten op die tweede foto.
Ah wat vreselijk lief zo saampies allemaalquote:Op zondag 15 augustus 2010 22:22 schreef Symphonic het volgende:
De laatste dan, die camera werkt niet echt lekker in het donker.
[ afbeelding ]
not at allquote:Op zondag 15 augustus 2010 22:26 schreef Greys het volgende:
Oh gewéldig, ze is helemaal niet verlegen ofzo he?
Wat een gelukzalig hoofd!
Je zou zeggen dat zo'n hond dan toch een beetje timide is van alle nieuwe indrukken.quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:30 schreef Symphonic het volgende:
[..]
not at all
Ze is echt alles aan het ontdekken en ze vind iedereen lief.
Ze heeft haar mandje ook gevonden
quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:30 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ik ben zwaaaaaar in de minderheid
Ja hoor, en ze was sneller als ik. Er stond nog een vuilniszak in de keuken met karbonaadjes erin. Daar kwam ze heel tromfantelijk mee aanlopenquote:Op zondag 15 augustus 2010 22:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat zo'n hond dan toch een beetje timide is van alle nieuwe indrukken.
En van zoveel aaiende handjes!
Maar ze ligt er op de foto bij alsof ze altijd al bij jullie heeft gewoond
Eten en drinken ook al gevonden?
ik ben er eigenlijk niet zo bang voor...quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:36 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
vandaar deze omkooptaktiek
Hoop dat ze haar 1e nachtje goed doorkomt
Nou het maatje ziet er heerlijk uit voor haarquote:Op zondag 15 augustus 2010 22:37 schreef Symphonic het volgende:
Ze is nu uit zichzelf in haar mandje gaan liggen (nou zeg maar mand, we hebben eigenlijk een maatje te groot gekocht)
quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:56 schreef Symphonic het volgende:
Overigens zijn het wel kanjers die mensen van Dutchy adoptions.
Iedere maand belangeloos naar Polen rijden, 56 uur per week met de hobby bezig zijn en daarnaast ook nog werken.
We werden zeer hartelijk ontvangen, en ze namen ook echt alle tijd. En dat terwijl hij er toch een pittige reis op had zitten. Je ziet gewoon dat ze het met hart en ziel doen. En de omschrijvingen op hun site kloppen ook precies. Ik heb een paar hondjes ontmoet daar en het klopt gewoon precies met wat er op de site staat.
Als er weer een asielactie komt wil ik toch wel graag een lans breken voor deze mensen ook
Op die eerste foto ziet het eruit alsof ze echt breeduit lachtquote:
quote:
Het was net een nacht met een pasgeboren kind.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:52 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
ze kan lekker languit liggen, is het goed gegaan?
Hihihihi das weer eens wat anders een hond die het baasje opzoekt vanwege de poezen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:18 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Het was net een nacht met een pasgeboren kind.
Uitlaten snapt ze gewoon helemaal niet, dus ik heb haar van narigheid om 5 uur in de achtertuin gezet. Ze moest toch plassen
En zijn de kids een broodje aan het eten en daar heeft ze het echt extreem druk mee
Vannacht om 3 uur sprong ze nog in mijn armen omdat een van onze goddeloze poezen het lef had om aan haar te snuffelen
ze ging om 5 uur voor de serredeur staan piepen, dus heb ik haar in de achtertuin gelaten.quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:21 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hihihihi das weer eens wat anders een hond die het baasje opzoekt vanwege de poezen.
Dat uitlaten moet dus nog geoefend, maar doet ze niets binnen?
Oh daar komt vanzelf meer regelmaat inquote:Op maandag 16 augustus 2010 10:30 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ze ging om 5 uur voor de serredeur staan piepen, dus heb ik haar in de achtertuin gelaten.
Ze geeft het prima aan
quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:18 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Het was net een nacht met een pasgeboren kind.
Uitlaten snapt ze gewoon helemaal niet, dus ik heb haar van narigheid om 5 uur in de achtertuin gezet. Ze moest toch plassen
En zijn de kids een broodje aan het eten en daar heeft ze het echt extreem druk mee
Vannacht om 3 uur sprong ze nog in mijn armen omdat een van onze goddeloze poezen het lef had om aan haar te snuffelen
je merkt dat ze gewend is om in een tuinachtige omgeving haar behoefte te doen. We gaan gewoon een paar keer per dag met haar lopen en kijken of we iedere keer een stukje verder kunnen komen. Naar haar bak brokjes keek ze niet om, maar het hapje vlees ging erin als ketelapperquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh daar komt vanzelf meer regelmaat in
Ze had gister natuurlijk een enorm drukke dag en een nieuwe omgeving.
Straks als ze helemaal gewend is (zélfs aan de brutale poezen) dan laat je haar nog een keer uit voordat jullie gaan slapen en dan tukt ze vast gewoon door tot de volgende ochtend!
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:30 schreef Symphonic het volgende:
Nou we zijn definitief haar baasje hoor:Y
Als er iemand even weg is geweest en die komt weer binnen wordt diegene begroet alsof je uuuuuren weg bent geweest. Helemaal enthousiast. Springen doet ze gelukkig niet, maar haar staartje maakt zware overuren.
Het bietsen hebben we haar al afgeleerd door haar te negeren. Als we nu gaan eten gaat ze in haar mandje liggen uit zichzelf.
Negeren is in het Pools blijkbaar hetzelfde
Zitten doet ze al op commando, poot geven ook.
Ik denk dat ik er wieltjes onder ga monteren. Buiten aan de riem verzet ze geen stap, het is echt geeen gezichtMorgen wordt ze lekker onder handen genomen door de trimster, dan hebben we weer een heerlijk fris hondje met korte vacht, korte nagels en schone oortjes.
Haar brokjes eet ze niet uit haar bak, wel uit mijn hand. Spoiled Brad
Het is echt een asielluchtje wat ze heeft. Maar dara zijn we morgen van verlost. Ik wilde haar niet gelijk onder de douche zetten, ze heeft de afgelopen dagen al genoeg voor haar kiezen gehad.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:33 schreef Ml-etje het volgende:
oh is dat spoiled
RUikt ze zo door de regen of?
Snelle leerling en dat niet wandelen wil ik zien
Hihi nou ik zal het doorgeven aan de dame hierquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:42 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Het is echt een asielluchtje wat ze heeft. Maar dara zijn we morgen van verlost. Ik wilde haar niet gelijk onder de douche zetten, ze heeft de afgelopen dagen al genoeg voor haar kiezen gehad.
Spoiled Brad = Verwend nest.
Ze wilde haar voer niet eten, dus hadden we er een paar stukjes worst doorheen gedaan. Die werden er feilloos tussenuit gevist, zonder een korreltje ander voer mee te nemen
als er in de keuken wat te halen valt loopt ze hard genoegquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:50 schreef Greys het volgende:
Zou dat aan de riem niet willen lopen misschien niet komen doordat haar ene pootje nog pijn doet? Of heeft ze er met in huis lopen geen last van?
En wat geweldig dat het zo goed gaat en ze er al helemaal bij hoort
Whehehe, smart doggiequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:55 schreef Symphonic het volgende:
[..]
als er in de keuken wat te halen valt loopt ze hard genoeg
Dat was toen ze al zeker 3 hele seconden in huis wasquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Whehehe, smart doggie
Kwam ze echt die eerste avond met de vuilniszak met karbonaadjes aanlopen?
het zijn er echt 3quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:02 schreef Greys het volgende:
Op de foto's lijkt het trouwens net of ze een voor- én een achterpoot mist!
Ik moest het ff visualiserenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:05 schreef Symphonic het volgende:
En ze zijn makkelijk uit elkaar te houden
voorpoot/achterpoot en staart/geen staart
Zou zo'n reu nou op zijn bek vallen als hij moet plassen?
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:05 schreef Symphonic het volgende:
En ze zijn makkelijk uit elkaar te houden
voorpoot/achterpoot en staart/geen staart
*Pootje omhoog*. BAFquote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:05 schreef Symphonic het volgende:
Als je nu twee honden hebt met ieder 3 pootjes, kunnen ze wel tegen elkaar aanleunen als ze moeten plassen. "Hou jij mij nu even tegen, ik moet nog uitschudden".quote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:12 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ik zie het gewoon helemaal voor me
Mijn bier, wat doe jequote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:15 schreef Janetje het volgende:
[..]
Als je nu twee honden hebt met ieder 3 pootjes, kunnen ze wel tegen elkaar aanleunen als ze moeten plassen. "Hou jij mij nu even tegen, ik moet nog uitschudden".
Dubbeldrank kwam net met de optie dat je ze ook aan elkaar kan tapen bij het uitlaten (aww, sielugquote:
OMFGquote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:29 schreef Janetje het volgende:
[..]
Dubbeldrank kwam net met de optie dat je ze ook aan elkaar kan tapen bij het uitlaten (aww, sielug). Maar je kan natuurlijk ook zo'n jasje maken waar ze allebei inkunnen.
en als er dan een moet poepen lossen we het zo op:quote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:29 schreef Janetje het volgende:
[..]
Dubbeldrank kwam net met de optie dat je ze ook aan elkaar kan tapen bij het uitlaten (aww, sielug). Maar je kan natuurlijk ook zo'n jasje maken waar ze allebei inkunnen.
Samen uiltaten.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:34 schreef Symphonic het volgende:
[..]
en als er dan een moet poepen lossen we het zo op:
[ afbeelding ]
We hebben Lara net uit het asiel waar ze drie jaar heeft gezeten, dus ze is volledig gewend met andere honden. En die kosten gaat lastig worden om twee redenen: we wisten van tevoren dat er iets niet in orde was met haar poot, alleen wisten ze niet hoe ernstig het zou zijn. We mochten afzien van adoptie, maar dat hebben we niet gedaan, en ten tweede: die mensen zetten zich belangeloos in om een asiel (eigenlijk 2 of 3)in Polen te voorzien van de broodnodige spullen en ze nemen daarna de geadopteerde honden mee naar huis. Die mensen doen dit allemaal als vrijwilliger en zijn daar vele uren per week mee bezig, en iedere cent die ze ontvangen wordt aan de honden besteed. Ik voel me dus niet echt geroepen om dan over het delen van de kosten te beginnen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:41 schreef oh-oh het volgende:
OMG, wat een leuk setje gaat dat worden!
Heb je Lara wel al es met andere honden geintroduceerd?
Wanneer gaat zij geopereerd worden en helpt de stichting met de kosten daarvan?
het gaat hartstikke goed met haarquote:
Ja het lijkt me echt een superlieve hond, en het is echt twee druppels water de hond die ik vroeger als kind thuis had. Tot in detailquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:26 schreef charmed_angel het volgende:
Brutuswat tof!!!
En wat een scheetje
Ziet er uit als een mechelse herder maar gecombineerd met wat?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:28 schreef Symphonic het volgende:
Ons schattige stelletje gaat helaas niet door. Slecht nieuws voor ons, goed nieuws voor Rubik.
Hij is namelijk van de week al geadopteerd. We hadden een lijstje van honden die we nog meer leuk vonden. Na praten en wegstrepen, bleef er een over. Ik heb net gebeld met gidea en hij was nog beschikbaar. En ook weer typisch een hond die een tweede kans verdient.
Meet Brutus, een reu van 8 jaar, 55 cm hoog, kinderen, katten en honden gewend, en ook een poepiehoofd
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En hiermee is ons gezin dan compleet. Hij komt 19 of 26 september
wij hadden thuis vroeger een identieke copie van deze hond, echt twee druppels water op alle fronten, alleen is deze een stukje groter, en dat was een Mechelaar met een Fox terrierquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:11 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ziet er uit als een mechelse herder maar gecombineerd met wat?
\quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:13 schreef Symphonic het volgende:
[..]
wij hadden thuis vroeger een identieke copie van deze hond, echt twee druppels water op alle fronten, alleen is deze een stukje groter, en dat was een Mechelaar met een Fox terrier
Hond met karakter en eigen wil. Dat zijn de beste.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:18 schreef Greys het volgende:
Hij heeft zo'n lekker trotse snavel op die foto achter dat hekwerk!
Je wil niet weten hoe creatief honden daar in zijn. Maar ik denk niet dat hier een fox in zit, daar is hi te groot voorquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:18 schreef Snakey het volgende:
[..]
\
Hoe hebben die elkaar bezwangerd dan?
ja ik was gelijk verkocht. Hij stond op een gedeelde eerste plaats met 3 poot.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:18 schreef Greys het volgende:
Hij heeft zo'n lekker trotse snavel op die foto achter dat hekwerk!
quote:Karakter: Brutus is afgestaan wegens ruimtegebrek na een verhuizing naar een flat. Deze mensen hadden Brutus sinds zijn puppytijd. Brutus is gewend om met twee kinderen samen te leven. Hij is een vriendelijke, galante, gezonde en liefdevolle hond. Brutus mag graag een knuffel ontvangen en een lekkere mand. Hij is zachtaardig en sociaal in de omgang. Brutus kan goed met andere honden en katten overweg.
Spoiled brad is eigenlijk een verwend nest genaamd Bradquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:42 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Het is echt een asielluchtje wat ze heeft. Maar dara zijn we morgen van verlost. Ik wilde haar niet gelijk onder de douche zetten, ze heeft de afgelopen dagen al genoeg voor haar kiezen gehad.
Spoiled Brad = Verwend nest.
Ze wilde haar voer niet eten, dus hadden we er een paar stukjes worst doorheen gedaan. Die werden er feilloos tussenuit gevist, zonder een korreltje ander voer mee te nemen
Dat wil ik inderdaad niet weten.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:20 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoe creatief honden daar in zijn.
Dat klinkt als een match made in heaven met jouw gezin en reedsch aanwezige dieren.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:22 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ja ik was gelijk verkocht. Hij stond op een gedeelde eerste plaats met 3 poot.
Vooral omdat ze ook als twee druppels water hetzelfde zijn. Maar eigenlijk ben ik toch wel iets van opgelucht. Want zeker deze hond verdient een tweede kans.
Dit is het verhaaltje dat er bij staat:
[..]
Niet?quote:
dit schreeuwt om paintsquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Niet?
Ik ben nu eigenlijk wel nieuwsgierig
Toe Symph, vertel eens?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 01:12 schreef oh-oh het volgende:
Nou Chico had es een loopse Duitse dog die zich gewillig voor zijn poten wierp, die had ie toen met gemak kunnen dekken, en als dat kan, kan alles
Precies, dat bedoel ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Juin uit Eigen Tuin!
als ik zie hoe Lara nu reageert.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:45 schreef Franneh het volgende:
Ik denk dat ik ook wel voor die keuze had gegaan!
Anders toch veel pijn en last + een jaar revalideren.. onnodig zo lang doorkloten terwijl ze het dus prima kan met 3 pootjes.
Jammer dat die DA boos werd.. hij test het maar bij zichzelf.
Wat een verschil.. dan zie je inderdaad wel wat voor haar beter is.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:46 schreef Symphonic het volgende:
[..]
als ik zie hoe Lara nu reageert.
Ze is nu veel blijer, en ze vindt buiten opeens leuk....
Goede keus, beetje een rare reactie van de da ook.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:35 schreef Symphonic het volgende:
Wij zijn vandaag met Lara naar de DA geweest.
Haar achillepees van haar achterpoot is definitief verwoest. We konden kiezen (2 weken geleden al) voor amputatie of een operatie van 1200 euro met een slagingspercentage van 60% en een jaar revalideren.
De DA was pissig dat we voor amputatie hebben gekozen. Hij wilde het testen en heeft het slechte pootje opgebonden, om te testen of de hond aan 3 poten kan wennen.
We kregen lara met geen 10 paarden de straat op, ze ging op haar rug liggen. Nu is haar poot opgebonden, en je raadt het al: ze loopt nu heerlijk mee over straat, dus ik weet nu zeker dat we de juiste beslissing hebben genomen.
En ze was al blij en lief, maar nu lijkt ze wel opgelucht. Het pootjes zit gewoon in de weg
15 september .quote:Op woensdag 1 september 2010 23:02 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Goede keus, beetje een rare reactie van de da ook.
Ik ken een paar honden die al heel lang aanmodderen met gebroken pootjes, meerdere operaties, maanden benchrust, en dan ziet het er nog naar uit dat ze nooit meer 100 % alles zullen kunnen met die poot. Ik zou ook voor amputatie kiezen in zo een geval, met 3 poten kunnen honden eigenlijk gewoon alles.
Wanneer gaat ze onder het mes?
Mss is het handig om dat te doen voor de nieuwe hond komt?
quote:Op woensdag 1 september 2010 23:16 schreef Symphonic het volgende:
[..]
15 september .
Twee weken voor de nieuwe hond komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |