Ja. Maar het mag wel, mits je ze niet publiceertquote:Op zondag 25 juli 2010 13:32 schreef Dven het volgende:
Ik vind je maar een naar persoon als je ongewenst foto's van iemand maakt!
Hier sluit ik me volledig bij aan.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:34 schreef Mirjam het volgende:
even afgezien van of het mag of niet, vind je het xzelf nou niet rete-onbeschoft om zomaar iemand op de foto te zetten, terwijl die persoon dat niet wil..?
En weer een waar pareltje van FusionFreak!quote:Op zondag 25 juli 2010 13:26 schreef Fusionfreak het volgende:
Afgelopen dagen heb ik tijdens een wandeltocht een paar foto's gemaakt van een vrouw die kleurrijke kleding aanhad (nodig om inspiratie op te doen) maar zij wilde niet hebben dat ik haar fotografeerde, waarop ik zei dat ik op de openbare weg mag fotograferen. Heeft zij gelijk, of mag je inderdaad op openbaar terrein of openbare weg foto's van mensen maken?
Hoe zit dat juridisch?
Waar examen zonder opnieuw VEEL rijlessen??quote:Op woensdag 21 november 2007 20:44 schreef Fusionfreak het volgende:
Ben al jaren bezig om mijn rijbewijs te halen, heb pas gelden een eigen verklaring ingestuurd waarin ik aangaf ADHD en autisme klachten te hebben, onlangs kreeg ik een brief van het CBR dat ik mij moet melden bij een psychiatter. Wat kan ik verwachten en hoe verloopt zo'n gesprek?
Kan de psychiater mijn al bij voorbaat rijonggeschikt verklaren?
Voor alle duidelijkheid ik sta niet onder behandeling en gebruik ook geen medicatie, mijn huisarts heeft dit in een schriftelijke verklaring opgesteld. Er is ook geen sprake van een drugs of alcohol probleem.
Heb je helemaal gelijk in, is ook niet iets wat ik ontken. Punt blijft wel dat je op sociaal vlak op z'n minst toch een lichte handicap moet hebben om wanneer een persoon er expliciet om vraagt niet te fotograferen toch door te gaan en een bijdehante opmerking als 'ik sta op de openbare weg dus ik mag alles' te geven.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:38 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja. Maar het mag wel, mits je ze niet publiceert
Hehe.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in, is ook niet iets wat ik ontken. Punt blijft wel dat je op sociaal vlak op z'n minst toch een lichte handicap moet hebben om wanneer een persoon er expliciet om vraagt niet te fotograferen toch door te gaan en een bijdehante opmerking als 'ik sta op de openbare weg dus ik mag alles' te geven.
quote:Op zondag 25 juli 2010 13:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in, is ook niet iets wat ik ontken. Punt blijft wel dat je op sociaal vlak op z'n minst toch een lichte handicap moet hebben om wanneer een persoon er expliciet om vraagt niet te fotograferen toch door te gaan en een bijdehante opmerking als 'ik sta op de openbare weg dus ik mag alles' te geven.
Damn je hebt gelijk, helemaal gemistquote:
Na dit gelezen te hebben snap ik heel goed dat ze niet wil dat je (nog) foto's van haar maakt. Komt bijna obsessief tot stalkerig over wat je doet.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:53 schreef Fusionfreak het volgende:
Bedankt voor de reacties en uitleg. Die vrouw had ik al eens vaker ontmoet en ook zij heeft foto's van mij (die had ik op een CDrom gezet) Zij zegtt die CDroms inmiddels te hebben weggegooid (wat ik niet kan controlleren) we kwamen met elkaar in gesprek omdat ik ook kleurige kleding droeg, maar zij wilde niet hebben dat ik de zelfde kleuren (geel, rood en blauw) ging dragen omdat dit ''haar kleuren'' zijn. Zij wilt niet gecopyeerd worden, maar ik heb toch het recht om ook deze kleuren te dragen (zij is geen ontwerpster en heeft geen commercieel belang erbij)
Maargoed terugkomend op de vraag of het mag, het is niet verboden, maar ik heb nergens foto's van haar op een website geplaats of aan anderen laten zijn (wel op een CD gebrand als backup bestand) ik gebruik haar foto's puur voor eigen gebruik.
Eerst liet ze het oogluikend toe dat ik haar fotografeerde en heeft zij mij zelfs uitgenodigd om bij haar thuis foto's te mogen maken (zij hielp mij nog met extra licht) twee dagen later had ze er spijt van dat zij mij foto's heeft laten maken bij haar thuis omdat ik een gele sweater met ''haar logo'' had nagemaakt. Het logo ziet eruit als en cirkel met een driehoek. (is heel eenvoudig) op het naaitopic (subforum lifestyle) staat een foto van mij waar ik dat gele shirt aanheb.
De reden van haar plotselinge terughoudendheid is dat ik enkele kledingstukken van haar heb nagemakt, meer niet.
inderdaad, dat had TS er even meteen bij moeten zeggenquote:Op zondag 25 juli 2010 15:29 schreef E.T. het volgende:
De foto's zijn dus niet ter inspiratie maar puur om haar creaties te kopieren?
Daar zou ik ook lichtelijk pissig om zijn en niet meer willen dat er foto's gemaakt worden..
Heb ik ook lange tijd gedaan, maar op en gegeven ogenblik zat ik op door spoor en wilde ik weer nieuwe ideeen opdoen, toen ik haar zag was dat precies wat ik zocht, zeg maar de eenvoud in geel, rood en blauw.quote:Op zondag 25 juli 2010 14:54 schreef Biancavia het volgende:
Kun je niet beter voortaan je eigen kleurige patronen en vormen ontwerpen?
Is toch veel origineler!![]()
jij kent TS blijkbaar niet, die mist er een paar in zijn bovenkamer en gaat denk ik erg lastig worden om hem dat duidelijk te makenquote:Op zondag 25 juli 2010 18:42 schreef ZangerPetroFan het volgende:
Het maakt toch niet uit of het mag of niet? Als een persoon niet wil dat je foto's van hem/haar neemt, dan doe je dat niet, zoiets heet fatsoen.
in combinatie met je stalkerig gedrag (het kopieren van haar kleren) en het gegeven dat je haar wel vaker fotografeert, ook al heeft zij aangegeven dat ze dat niet (meer) wil? Jazeker.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:12 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Heb ik ook lange tijd gedaan, maar op en gegeven ogenblik zat ik op door spoor en wilde ik weer nieuwe ideeen opdoen, toen ik haar zag was dat precies wat ik zocht, zeg maar de eenvoud in geel, rood en blauw.
Ik geef toe, ben niet zo creatief, wel technisch. Moet altijd een voorbeeld hebben (foto of patroon) aan de hand hiervan maak ik dan het kledingstuk dat ik dan aanpas aan mijn lengte en maten.
Het is niet zo dat ik haar voor 100 procent copyeer, maar gebruik alleen de kleurcombinatie geel, rood en blauw, met dat ontwerp met cirkel en driehoek. Niet alles wat ze draagd spreekt mij aan, wel sommige kleding.
Maargoed zou zij (juridisch) een punt kunnen maken (bv aangifte doen oid) omdat ik foto's gemaakt heb?
Ja, ik heb de rijles-reeks destijds ook gevolgd, maar ik probeer het toch maar.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:53 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
jij kent TS blijkbaar niet, die mist er een paar in zijn bovenkamer en gaat denk ik erg lastig worden om hem dat duidelijk te maken
Dat zie ik met vertrouwen tegenmoet, heb al eens eerder van haar vernomen dat ze al eens eerder bij de politie melding heeft gemaakt van lastigvallen (door buurt jongeren die eireren tegen haar ramen gooiden) en volgens haar zei de politie dat onze prioriteiten bij dit soort meldingen ergens anders liggen. Zolang er geen strafbare feiten worden gepleegd of lichamelijk geweld zal de politie niks doen, het namaken van kleding en het schieten van wat pics op straat zal voor de politie geen P1 prioriteit gaan krijgen.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:56 schreef BrandX het volgende:
[..]
in combinatie met je stalkerig gedrag (het kopieren van haar kleren) en het gegeven dat je haar wel vaker fotografeert, ook al heeft zij aangegeven dat ze dat niet (meer) wil? Jazeker.
Het dragen van die kleding lijkt me al genoeg reden om aangifte te doenquote:
vervelende voor je alleen is wel dat de politie wel aan dossiervorming doet. You do the math. ergens ooit wordt het een keer een druppel te veel en grijpt de politie wel in.quote:Op zondag 25 juli 2010 20:03 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Dat zie ik met vertrouwen tegenmoet, heb al eens eerder van haar vernomen dat ze al eens eerder bij de politie melding heeft gemaakt van lastigvallen (door buurt jongeren die eireren tegen haar ramen gooiden) en volgens haar zei de politie dat onze prioriteiten bij dit soort meldingen ergens anders liggen. Zolang er geen strafbare feiten worden gepleegd of lichamelijk geweld zal de politie niks doen, het namaken van kleding en het schieten van wat pics op straat zal voor de politie geen P1 prioriteit gaan krijgen.
Dit ontwerp mag ik niet gebruiken van haar, maar heb begrepen dat zij in het begin toen ik haar voor het eerst ontmoette erover zei dat ze dat ook ergens vandaan had gehaald, maar dat was 3 jaar gelleden.quote:Op zondag 25 juli 2010 20:11 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het dragen van die kleding lijkt me al genoeg reden om aangifte te doen
Het is ook wel een ontwerp dat iedereen wil namaken.quote:Op zondag 25 juli 2010 20:17 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Dit ontwerp mag ik niet gebruiken van haar, maar heb begrepen dat zij in het begin toen ik haar voor het eerst ontmoette erover zei dat ze dat ook ergens vandaan had gehaald, maar dat was 3 jaar gelleden.
Ik zit niet op mijn werk, iedereen mag mijn zelfmaak kleding zien (op internet met foto's) , of het nou uit een patroonboek komt ofnagemaakt mbv een foto.
Hoop ik ook, dan doe ik een tegenbaangifte wegens laster. En bovendien kan ik ook inzage krijgen over wat ij over mij verklaard heeft, maar ik zie dat allemaal niet zou zwart in, laat staan dat het zover gaat komen.quote:
quote:Op zondag 25 juli 2010 20:53 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Hoop ik ook, dan doe ik een tegenbaangifte wegens laster. En bovendien kan ik ook inzage krijgen over wat ij over mij verklaard heeft, maar ik zie dat allemaal niet zou zwart in, laat staan dat het zover gaat komen.
Alsjeblieft doe het. Ik zou er voor betalen om dat te kunnen zien.quote:Op zondag 25 juli 2010 20:53 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Hoop ik ook, dan doe ik een tegenbaangifte wegens laster. En bovendien kan ik ook inzage krijgen over wat ij over mij verklaard heeft, maar ik zie dat allemaal niet zou zwart in, laat staan dat het zover gaat komen.
Bij haar ook, zij zei eens dat als ze haar zin niet krijgt of kwaad wordt dat ze de neiging heeft iemand wat aan te doen, ik moest dan ook bang zijn als ik haar tegen zou komen. Nou laat ik haar afgelopen week in het bos zijn tegengekomen en zie tegen haar dat ze mij maaar eens bang moest maken, zij trok het niet meer en wist zich geen raad. Uiteraard heb ik wel twee foto's geaakt van haar en mijn wandeltoch verder vervolgd waarbij ik haar weer terug zag lopen waar ze vandaan kwam. Zij loop altijd alleen in de avonduren in de plaatselijke bossen rond.quote:Op zondag 25 juli 2010 20:54 schreef BrandX het volgende:
[..]
er zijn heeeeel wat schroefjes bij jou los.
Ho ff..quote:Op zondag 25 juli 2010 21:00 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Bij haar ook, zij zei eens dat als ze haar zin niet krijgt of kwaad wordt dat ze de neiging heeft iemand wat aan te doen, ik moest dan ook bang zijn als ik haar tegen zou komen. Nou laat ik haar afgelopen week in het bos zijn tegengekomen en zie tegen haar dat ze mij maaar eens bang moest maken, zij trok het niet meer en wist zich geen raad. Uiteraard heb ik wel twee foto's geaakt van haar en mijn wandeltoch verder vervolgd waarbij ik haar weer terug zag lopen waar ze vandaan kwam. Zij loop altijd alleen in de avonduren in de plaatselijke bossen rond.
Soort zoekt soort...quote:Op zondag 25 juli 2010 21:00 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Bij haar ook, zij zei eens dat als ze haar zin niet krijgt of kwaad wordt dat ze de neiging heeft iemand wat aan te doen, ik moest dan ook bang zijn als ik haar tegen zou komen. Nou laat ik haar afgelopen week in het bos zijn tegengekomen en zie tegen haar dat ze mij maaar eens bang moest maken, zij trok het niet meer en wist zich geen raad. Uiteraard heb ik wel twee foto's geaakt van haar en mijn wandeltoch verder vervolgd waarbij ik haar weer terug zag lopen waar ze vandaan kwam. Zij loop altijd alleen in de avonduren in de plaatselijke bossen rond.
Exact deze combinatie draagt zij namelijk ook, dit heb ik precies van haar gecopyeerd. De kleuren rood, geel en blauw. Ik ben net als haar gek op wijde en lange gele T shirts en draag het net als haar op dezelfde manier.quote:
welke medicijnen/drugs slik jij?quote:Op zondag 25 juli 2010 21:35 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Exact deze combinatie draagt zij namelijk ook, dit heb ik precies van haar gecopyeerd. De kleuren rood, geel en blauw. Ik ben net als haar gek op wijde en lange gele T shirts en draag het net als haar op dezelfde manier.
Hier wordt ik nou blij en vrolijk van van deze kleuren. Ja toch!
Geen enkel.quote:Op zondag 25 juli 2010 21:40 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
welke medicijnen/drugs slik jij?
Ze woont dan ook slechts 3 km van mij vandaan, ze fietst zels regelmatig door mijn straat (gezien door de buurvrouw) en ze doet vaak boodschappen bij het winkelcentrum bij mij in de buurt, terwijl bij haar nog geen 300 meter ver 2 supers liggen (AH en Aldi)quote:Op zondag 25 juli 2010 21:50 schreef heiden6 het volgende:
Wat toevallig dat je haar zo vaak tegenkomt.
Je weet waar ze woont, nog nooit uit eigen beweging opgezocht maar wel dat er op 300 meter afstanmd buurtsupers liggenquote:Op zondag 25 juli 2010 23:01 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ze woont dan ook slechts 3 km van mij vandaan, ze fietst zels regelmatig door mijn straat (gezien door de buurvrouw) en ze doet vaak boodschappen bij het winkelcentrum bij mij in de buurt, terwijl bij haar nog geen 300 meter ver 2 supers liggen (AH en Aldi)
Ze weet waar ik woon, ik ook van haar. Maar ik heb haar nog nooit uit eigen beweging opgezocht, zij heeft mij zelf ooit eens savonds laat bij haar thuis uitgenodigd om zowel foto's van kledinstukken, borduurwerkjes alsook prive foto's te maken waar ze een beetje ''uitdagend'' met los haar opstaat en op haar bed lag.
TS, ze wil je gewoon. Dat zeggen van "geen foto's maken" is gewoon hard to get spelen van haar. Stiekem verlangt ze naar je.quote:Op zondag 25 juli 2010 23:01 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ze woont dan ook slechts 3 km van mij vandaan, ze fietst zels regelmatig door mijn straat (gezien door de buurvrouw) en ze doet vaak boodschappen bij het winkelcentrum bij mij in de buurt, terwijl bij haar nog geen 300 meter ver 2 supers liggen (AH en Aldi)
Ze weet waar ik woon, ik ook van haar. Maar ik heb haar nog nooit uit eigen beweging opgezocht, zij heeft mij zelf ooit eens savonds laat bij haar thuis uitgenodigd om zowel foto's van kledinstukken, borduurwerkjes alsook prive foto's te maken waar ze een beetje ''uitdagend'' met los haar opstaat en op haar bed lag.
Wat een autistische kijk, amorele op het leven.quote:Op maandag 26 juli 2010 00:00 schreef Argento het volgende:
Als TS in het openbaar foto's mag maken, waar maakt iedereen dan een probleem van? Hij doet toch niks strafbaars of onrechtmatigs?
Dr klopt iets niet aan je woordvolgorde.quote:Op maandag 26 juli 2010 00:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat een autistische kijk, amorele op het leven.
Je hebt geen enkel benul van beschaving en moraal als je er niets op tegen ziet om iemand op beeld vast te leggen die daar expliciet bezwaar tegen maakt, alleen omdat het wettelijk toegestaan is.quote:Op maandag 26 juli 2010 00:40 schreef Argento het volgende:
[..]
Dr klopt iets niet aan je woordvolgorde.
Maar goed, het is toch fantastisch dat je met je telefoon foto's kunt maken van meisjes op het treinperron die zeker in deze tijd van het jaar kortgerokt en laaggedecolleteerd zijn. En niemand die er wat van kan zeggen, zolang de foto's uitsluitend tot het harde schijfje in mijn telefoon beperkt blijven.
Euh ...vormen de foto's geen essentieel onderdeel van dit topic?quote:
neequote:Op maandag 26 juli 2010 13:50 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Euh ...vormen de foto's geen essentieel onderdeel van dit topic?
Een goede beeldvorming kan het alleen maar duidelijker maken.
Ik zou beter moeten weten blijkbaar......quote:Op maandag 26 juli 2010 13:50 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Euh ...vormen de foto's geen essentieel onderdeel van dit topic?
Een goede beeldvorming kan het alleen maar duidelijker maken.
Celebs mag je wel ongevraagd fotograferen (nieuwswaarde) maar onbekende mensen niet idd.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:28 schreef oinkoink12 het volgende:
Je mag ze wel maken, maar je mag niet publiceren zonder toestemming.
'Nieuwswaarde' is nogal een rekbaar begrip. Dat honderdduizenden mensen het spannend vinden om foto's van een of ander shoppend soapsterretje te zien, betekent voor mij nog niet dat het nieuwswaarde heeft. Maar ja, wie ben ik dan, als zo veel mensen vinden van wel?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 04:04 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Celebs mag je wel ongevraagd fotograferen (nieuwswaarde) maar onbekende mensen niet idd.
Ik vind het ook schandalig dat het mag en zou het liefst zien dat het vandaag nog wordt verboden. Als je ziet hoe beroemdheden als Spears, Lohan en Hilton moeten leven... dat is diep tragisch. Gewoon verbieden al die idiote paparazzi's.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 04:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
'Nieuwswaarde' is nogal een rekbaar begrip. Dat honderdduizenden mensen het spannend vinden om foto's van een of ander shoppend soapsterretje te zien, betekent voor mij nog niet dat het nieuwswaarde heeft. Maar ja, wie ben ik dan, als zo veel mensen vinden van wel?
het is maar een foto. Als je daarom al gaat huilenquote:Op zondag 25 juli 2010 13:34 schreef Mirjam het volgende:
even afgezien van of het mag of niet, vind je het xzelf nou niet rete-onbeschoft om zomaar iemand op de foto te zetten, terwijl die persoon dat niet wil..?
Je snapt niet dat er, omdat het mag, celebs 24 uur per dag worden achtervolgd om een leuk plaatje te krijgen voor in een roddelblad? Want je moet dus eventjes iets verder denken dan je neus lang is.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 04:23 schreef Drinky het volgende:
[..]
het is maar een foto. Als je daarom al gaat huilen
ja dus? Het mag niet gepubliceerd wordenalshet je belangen schaadt. Dat ze het maken maakt me geen drol uit. Als je je in het openbaar bevindt weet je dat alles wat men ziet dat je doet ook op foto/film kan komen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 04:27 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Je snapt niet dat er, omdat het mag, celebs 24 uur per dag worden achtervolgd om een leuk plaatje te krijgen voor in een roddelblad? Want je moet dus eventjes iets verder denken dan je neus lang is.
Ben ik een celeb dan?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 04:31 schreef Drinky het volgende:
[..]
ja dus? Het mag niet gepubliceerd wordenalshet je belangen schaadt. Dat ze het maken maakt me geen drol uit. Als je je in het openbaar bevindt weet je dat alles wat men ziet dat je doet ook op foto/film kan komen.
Jij bent zeker een van die lui die opeens boos wordt of de camera gelijk weg drukt als die op hem gericht wordt
Hinderlijk volgen en/of belagen. "Stalking" dus. Althans, als de dame in kwestie TS overduidelijk (liefst per brief) heeft laten weten dat het ongewenst is (maar goed, dat heeft TS zelf bij deze al zwart op wit verklaard), en TS haar maar genoeg "toevallig" tegenkomt (en dat ook gedocumenteerd wordt. Normaal zou het 'slachtoffer' dat moeten doen, maar nu is TS zo vriendelijk dat zelf te doen voor haar!quote:Op maandag 26 juli 2010 00:00 schreef Argento het volgende:
Als TS in het openbaar foto's mag maken, waar maakt iedereen dan een probleem van? Hij doet toch niks strafbaars of onrechtmatigs?
TS had die foto's zelf elders op Fok! gezetquote:
Het indrukken van een knopje heeft natuurlijk niks met stalking te maken.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hinderlijk volgen en/of belagen. "Stalking" dus.
Ik wil effe reageren op de opmerking dat je schijft dat ik haar belaag, ik belaag (= bedreigingen ed) niemand en al helemaal niet haar. Ik kwam haar tegen en zei dat ik gewoon meeloop en als het de dame niet bevalt dat ze dan maar een ander bos uitzoekt en dat ze maar een valse aanklacht gaat indienen dat er een kerel i in ''haar bos'' rondloopt die haar kleren draagt en die foto's wilt maken.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hinderlijk volgen en/of belagen. "Stalking" dus. Althans, als de dame in kwestie TS overduidelijk (liefst per brief) heeft laten weten dat het ongewenst is (maar goed, dat heeft TS zelf bij deze al zwart op wit verklaard), en TS haar maar genoeg "toevallig" tegenkomt (en dat ook gedocumenteerd wordt. Normaal zou het 'slachtoffer' dat moeten doen, maar nu is TS zo vriendelijk dat zelf te doen voor haar!) .
Met het
Wat zij zegt!quote:Op zondag 25 juli 2010 13:34 schreef Mirjam het volgende:
Wat moet het leven voor jou zwaar zijn.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:51 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik wil effe reageren op de opmerking dat je schijft dat ik haar belaag, ik belaag (= bedreigingen ed) niemand en al helemaal niet haar. Ik kwam haar tegen en zei dat ik gewoon meeloop en als het de dame niet bevalt dat ze dan maar een ander bos uitzoekt en dat ze maar een valse aanklacht gaat indienen dat er een kerel i in ''haar bos'' rondloopt die haar kleren draagt en die foto's wilt maken.
Ben de afgelopen dagen weer in dat bos geweest , maar heb haar (niet) meer gezien. Mischien vermijd zij het bos verlopig omdat ik haar duidelijk heb gemaakt dat ik hier gewoon kom en dat ze toch van goede huize moet komen om mij uit dat bos te weren.
Een ding is zeker ik zal nooit geweldadig of aggessief worden tegen haar, maar ze deed hatelijke opmerkingen over mijn gehandicapte moeder, en dat heb iki mij gezworen als ze over mijn moeder nog een keer zit te belasteren dan ben ik niet meer zo vriendelijk bij een nieuwe ontmoeting, nu wil ik alleen wat foto's maken en met haar een stukje meelopen (wat we voorheen lange tijd gedaan hadden)
Zij heeft net als mnij niks op papier gezet (zij heft geen computer en geen internet,) wel heeft ze twee DVD's in bezit die ze via een DVD speler op haar TV kan bekijken waar ik foto's van mij heb opgezet, zij zegt dat ze die DVD's heeft weggegooid, kan ik niet controlleren, maar zij mag mijn foto's gerust gebruiken en aan iedereen laten zien.
LAat ik je het voordeel van de twijfel geven en er vanuit gaan dat je geen troll bent maar serieus. Dan ben je dus zeer obsessief bezig. Je loopt in het bos met het idee, de gedachten haar tegen te komen. Vanuit de OP gezien heb je volledig gelijk, de rest meegenomen ben je obsessief en neig je behoorlijk naar een stalker. Waarom foto's maken als ze dat niet wil? Ga naar www.fantasti.cc - kan je fappen wat je wilt, daar hoef je echt niet iemand voor lastig te vallen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:51 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik wil effe reageren op de opmerking dat je schijft dat ik haar belaag, ik belaag (= bedreigingen ed) niemand en al helemaal niet haar. Ik kwam haar tegen en zei dat ik gewoon meeloop en als het de dame niet bevalt dat ze dan maar een ander bos uitzoekt en dat ze maar een valse aanklacht gaat indienen dat er een kerel i in ''haar bos'' rondloopt die haar kleren draagt en die foto's wilt maken.
Ben de afgelopen dagen weer in dat bos geweest , maar heb haar (niet) meer gezien. Mischien vermijd zij het bos verlopig omdat ik haar duidelijk heb gemaakt dat ik hier gewoon kom en dat ze toch van goede huize moet komen om mij uit dat bos te weren.
Een ding is zeker ik zal nooit geweldadig of aggessief worden tegen haar, maar ze deed hatelijke opmerkingen over mijn gehandicapte moeder, en dat heb iki mij gezworen als ze over mijn moeder nog een keer zit te belasteren dan ben ik niet meer zo vriendelijk bij een nieuwe ontmoeting, nu wil ik alleen wat foto's maken en met haar een stukje meelopen (wat we voorheen lange tijd gedaan hadden)
Zij heeft net als mnij niks op papier gezet (zij heft geen computer en geen internet,) wel heeft ze twee DVD's in bezit die ze via een DVD speler op haar TV kan bekijken waar ik foto's van mij heb opgezet, zij zegt dat ze die DVD's heeft weggegooid, kan ik niet controlleren, maar zij mag mijn foto's gerust gebruiken en aan iedereen laten zien.
dit is hinderlijk volgen cq stalken. Zij wil niet dat je met haar meeloopt, respecteer dat dan ook.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:51 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
en deze is net zo dieptriest als de vorige.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:42 schreef NotYou het volgende:
[..]
En weer een waar pareltje van FusionFreak!![]()
apathie? voor iemand?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:07 schreef phpmystyle het volgende:
TS, je bent obsessief bezig en je apathie voor die vrouw is ronduit ''angstig'' te noemen. Als die vrouw geen contact met je wil dan heb je je daar bij neer te leggen, gewoon ermee stoppen.
zoek de definitie van apathie nog even opquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, zijn starheid, rigide, wat grenst aan stalking.
Misschien ligt het aan zijn artificiele itelligentie. Dan betekent alles weer iets anders.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:56 schreef Mirjam het volgende:
[..]
zoek de definitie van apathie nog even op
Maar goed dat je achternaam freak is.......quote:Op zondag 25 juli 2010 13:53 schreef Fusionfreak het volgende:
Bedankt voor de reacties en uitleg. Die vrouw had ik al eens vaker ontmoet en ook zij heeft foto's van mij (die had ik op een CDrom gezet) Zij zegtt die CDroms inmiddels te hebben weggegooid (wat ik niet kan controlleren) we kwamen met elkaar in gesprek omdat ik ook kleurige kleding droeg, maar zij wilde niet hebben dat ik de zelfde kleuren (geel, rood en blauw) ging dragen omdat dit ''haar kleuren'' zijn. Zij wilt niet gecopyeerd worden, maar ik heb toch het recht om ook deze kleuren te dragen (zij is geen ontwerpster en heeft geen commercieel belang erbij)
Maargoed terugkomend op de vraag of het mag, het is niet verboden, maar ik heb nergens foto's van haar op een website geplaats of aan anderen laten zijn (wel op een CD gebrand als backup bestand) ik gebruik haar foto's puur voor eigen gebruik.
Eerst liet ze het oogluikend toe dat ik haar fotografeerde en heeft zij mij zelfs uitgenodigd om bij haar thuis foto's te mogen maken (zij hielp mij nog met extra licht) twee dagen later had ze er spijt van dat zij mij foto's heeft laten maken bij haar thuis omdat ik een gele sweater met ''haar logo'' had nagemaakt. Het logo ziet eruit als en cirkel met een driehoek. (is heel eenvoudig) op het naaitopic (subforum lifestyle) staat een foto van mij waar ik dat gele shirt aanheb.
De reden van haar plotselinge terughoudendheid is dat ik enkele kledingstukken van haar heb nagemakt, meer niet.
Oh man, ik voorzie een Nederlandse real life remake van Silence of the Lambs!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:28 schreef klipper het volgende:
[..]
Maar goed dat je achternaam freak is.......![]()
Maar goed, weten we dat ook weer TS loopt graag in vrouwenkleren rond.![]()
Kan me dus ook best voorstellen dat zij daar niet echt blij mee is, koopt ze leuke kleding en ziet ze vervolgens een vent in vrijwel dezelfde kleren rondlopen, geen wonder dat zij boos is, want of zij loopt in mannen kleren rond of TS is echt een freak, en gezien je foto in het naaitopic 12 blijkt dus dat freak wel klopt.
Godver je was me voor, ik zat ook aan Silence of the Lambs te denken.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:47 schreef NotYou het volgende:
[..]
Oh man, ik voorzie een Nederlandse real life remake van Silence of the Lambs!Priceless, die foto's. Overigens vind ik dat ze ter illustratie goed in dit topic zouden passen; slechts op basis van het stuk van de TS zou een argeloze lezer best eens kunnen denken dat de TS een weinig bijzonder uniseks shirtje met een dertien in een dozijn 'opdruk' nagemaakt heeft. Dit is echter totaal niet het geval.. Ook werpt het een heel nieuw licht op de cd-rom met foto's van hemzelf, die de TS aan de vrouw in kwestie gegeven heeft.
Apathisch bedoelde ik, of had je dat niet door?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:56 schreef Mirjam het volgende:
[..]
zoek de definitie van apathie nog even op
da's idd iets heel anders jaquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Apathisch bedoelde ik, of had je dat niet door?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |