quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:04 schreef EsseEi het volgende:
@Mijsje: nee is fiberfill, kon niet op de naam komen (blond)
Ben benieuwd naar de slofjes met knoopjes!!
wat een schatje!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:42 schreef StefanieV het volgende:
Even tussen door mijn olifantje tonen! (het andere is het swap-project en toon ik hier niet :-p )
[ afbeelding ]
er is een kleurenoverzicht... ik ga ff voor je zoeken!!quote:Op maandag 26 juli 2010 20:45 schreef YPPY het volgende:
Wat schattig!
Even iets heeeeel anders. Ik heb mijn kleurtjes gesorteerd, maar nu vind ik het stom dat ik niet alle kleuren heb. Dat maakt het overzicht zo onaf. Heeft er hier dus toevallig iemand kleurtjes catania liggen om mijn overzicht completer te maken?
[ afbeelding ]
Nu niet zeggen dat ik een muts ben he? Dat doet mijn man vast al als hij thuis komt.
het tijdschrift Flow heeft een 'vakantieboek'-editie, waar o.a. een handleiding voor 't maken van Granny Squares in staat, à la Sarah London, die 't item dan ook geblogd heeft. ik vond 't erg grappig om in een Autralische blog ineens een nederlands tijdschrift tegen te komen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:14 schreef Niara het volgende:
wat een schatje!
ik was vanmorgen bezig met een granny square maar het lukte niet helemaal. In ieder geval wel een haakbooek in de boekenkast gevonden
Ik vind de jouwe mooierquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:20 schreef trui het volgende:
ik heb 't gekocht via etsy.
de mond is alleen iets minder subtiel gelukt. en die oogleden moet ik dus nog, maar ik wacht even op antwoord van missdolphin of ze die oogleden wel wil.
Ja, weet ikquote:Op woensdag 28 juli 2010 22:35 schreef trui het volgende:
double crochet is dan inderdaad hetzelfde als wat in US termen 'single crochet' is, yachiru. maar wel gek datze die beginring zo groot maakt!
UK treble = US double crochet (stokjes)
oh, sorry! dat had ik niet begrepen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:38 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Ja, weet ikMaar omdat er staat, 'work in dc' terwijl mijn vorige toer uit enkel stokjes (de trebles dus) bestaat snap ik niet wat ze nou bedoeld
![]()
Want ik eindig round 3 met 38 trebles. En dan staat er ineens dat ik in dc's moet werken..![]()
En die beginring.. ja echt, pfft.. in haar schildpadje op de foto kan ze nooit die ring gebruikt hebben
Valt best mee eigenlijk, de tekentjes voor iedere steek zijn universeel.quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:40 schreef EsseEi het volgende:
@Yachiru: :$:$(over de bunny) En bedankt voor het filmpje! Gaaf ook die vis!
Lijkt met lastig met Japans patroon
En @ iedereen: jeeej weer wat geleerd! Is echt VEEL mooier, ziet echt goed het verschil bij de mutsen![]()
Het verklaart echt waarom al m'n haaksels altijd een uitgerekte versie van het patroon zijn
Goed, misschien dat konijn nog maar eens maken danAls ik zin heb...
haha ben nu echt heel blij
Geeft niet, bedankt voor het meedenken!quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:44 schreef trui het volgende:
[..]
oh, sorry! dat had ik niet begrepen.misschien moet je echt in de eer-vorige stokjes haken? of ze heeft zich vergist, dat kan ook, gezien dat niet kloppende aantal steken voor de ring?? wel vervelend, lijkt me, zulke slordige foutjes. in een boek nog wel!
dat is inderdaad heel vaag, lijkt erop dat ze engels en amerikaans door elkaar haalt... heel vreemd... en inderdaad, 12 lossen voor maar 12 stokjes... ik zou dat ook gedaan hebben met een magic ring denk ik...quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:38 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Ja, weet ikMaar omdat er staat, 'work in dc' terwijl mijn vorige toer uit enkel stokjes (de trebles dus) bestaat snap ik niet wat ze nou bedoeld
![]()
Want ik eindig round 3 met 38 trebles. En dan staat er ineens dat ik in dc's moet werken..![]()
En die beginring.. ja echt, pfft.. in haar schildpadje op de foto kan ze nooit die ring gebruikt hebben
Bekend mutsje trouwensquote:Op woensdag 28 juli 2010 22:08 schreef trui het volgende:
ik begon ooit (vorig jaar oktober) met babymutsjes, en haakte eerst ook alleen door 't achterste lusje. ik was blij dat iemand (spuuglokje) me er toen op wees dat 't steviger wordt als je door 2 lusjes haakt. hier een fotootje van muts 1 en 2, rechts muts 1, links muts 2. die 2e was wel ook met een grotere naald gehaakt, waardoor hij wat breder werd. en bij die eerste had ik ook wel wat zitten prutsen bij 't begin waardoor 't zo'n gek puntje werd. maar als je goed kijkt zie je dat de steken er ook anders uitzien als je door beide lusjes haakt. bovendien zijn binnen- en buitenkant dan wat minder verschillend van elkaar.
[ afbeelding ]
Is het misschien de bedoeling dat je in toer 4/5 verdergaat met vasten zonder te meerderen? En in toer 6/7 vasten in het buitenste lusje?quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:29 schreef Yachiru het volgende:
Oja! Ik heb net trouwens al een patroontje uit het nieuwe boekje geprobeerd, en ik snap er bar weinig van.
Herinnerde me net ook ineens weer dat ik het roodborstje waar zij een patroon van op ravelry heeft staan wilde haken, maar ook niet uit het patroon kwam.
Probeerde een schildpadje te haken, patroon begint met een ketting van 12 lossen, dan aan elkaar maken met een hv en vervolgens 12 stokjes daarin. Op zich niet heel vreemd, maar jullie snappen denk ik zo wel hoe groot het cirkeltje is met een ketting van 12 lossen..![]()
En op het plaatje zat er geen groot gat in zijn schild..![]()
Heb zelf maar een beetje geïmproviseerd met een 'magic circle' en de 12 stokjes daarin = toer 1.
Toer 2 en 3 beide flink wat stokjes; uiteindelijk 38 steken.
Vervolgens staat er:
Rounds 4-5 Work in dc without inc.
Rounds 6-7 Ch1, work in dc througout.
Met dc bedoeld zij een vaste, termen zijn Brits, ze heeft het ook over treble enzo.
Ik snap het nietHeb het weer uitgehaald, had er geen zin meer in
Oeps, al weer zo'n lange post![]()
idd een kwestie van t haakwerk kerenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:32 schreef EsseEi het volgende:
Hm vraagje: in dat filmpje van Yachiru hadden ze het over Wrong Side en Right Side, en volgens mij haak ik wrong side ofzo....is het gewoon een kwestie van binnenstebuiten draaien? of doe ik gewoon iets heel erg fout?;)
Leuke dingetjes heb je gehaakt!quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:14 schreef NijntjesUk het volgende:
Wat een mooie dolfijn! Die gaat ook op de wishlist..![]()
Ik heb ook weer wat dingetjes af (en/of er eindelijk foto's van gemaakt). Cadeautje voor een zwangere vriendin:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Deurstopper voor mn oma (ik hou er persoonlijk niet van, maar ze is dol op die poppen, vandaar.) En ze vindt m geweldig![]()
[ link | afbeelding ]
Details:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En ik heb eindelijk mn iPod classic in gebruik genomen. Echt schandalig, dat ding heeft een hele poos (lees 2 jaar) in de kast gelegen Maar had er geen hoesje voor en kon er zo snel in de winkels geen goede voor vinden. Daarom zelf deze als (tijdelijke) oplossing gehaakt:
[ link | afbeelding ]
Hmm nee, volgens mij niet. Ik heb de foto eens goed bestudeerdquote:Op donderdag 29 juli 2010 09:20 schreef mmascha het volgende:
[..]
Is het misschien de bedoeling dat je in toer 4/5 verdergaat met vasten zonder te meerderen? En in toer 6/7 vasten in het buitenste lusje?
Ik stem voor de pony!(Maar dan misschien zonder die enge ogen)Of de egel
Ik keer dus blijkbaar ook nietquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:32 schreef EsseEi het volgende:
Hm vraagje: in dat filmpje van Yachiru hadden ze het over Wrong Side en Right Side, en volgens mij haak ik wrong side ofzo....is het gewoon een kwestie van binnenstebuiten draaien? of doe ik gewoon iets heel erg fout?;)
ik vind júist die ogen erg leuk. wat grappig!quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:30 schreef trui het volgende:
spiegelei, ik ben doorgaans niet zo'n fan van delicious crochet (eigenlijk staan vooral die uitpuilende ogen me tegen), maar ik vind de lama wel erg lief en bij de draak vind ik de ogen ook niet al te storend. dus ik zou een van die twee kiezen.
ben net begonnen aan een lucy bagquote:Op donderdag 29 juli 2010 14:27 schreef caroline88 het volgende:
kwakz0r, die vriend is niet goed voor je prioriteiten, gelukkig dat je nu weer een beetje bij zinnen komt!
(Geintje. Ik wens je natuurlijk alleen
maar hoop dat je ook nog geregeld hier langskomt )
quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:32 schreef trui het volgende:
mijsje, de oogleden van de dolfijn zijn een ringetje van lossen, die je om de oogjes heen vast zet. dus dat kan achteraf. maar ik twijfel zelf een beetje of ik ze er nou bij zou doen. dus ik wacht even missdolphins antwoord af.
het kan inderdaad ook met zo'n rondje, maar in het patroon wordt het bij gebruik van veiligheidsoogjes als zo'n ketting van lossen beschreven. misschien heeft zij in 't voorbeeld wel zo'n plat rondje gebruikt hoor. ze gebruikt ook geen veiligheidsoogjes omdat ze de oogjes er 't liefst pas op het laatst op naait, om de juiste plaats te bepalen.
Ik hem hem vorige week in de doos niet weg te gooien kleertjes gestopt toen ik alle te kleine kleertjes wegdeed (nouja, weggooien, ze gaan naar een goed doelquote:
En anders gebruik je voor jezelf het excuus wat meerdere dames hier gebruiken. "als ik toch stop dan zijn er genoeg dames op fok die wel m'n restjes willen hebben"quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:47 schreef TwistedDarling het volgende:
(en ja ondertussen ben ik er wel over uit dat het een blijvende hobby is)
Whehehe, ik zal het onthouden voor als ik weer wat geld heb om uit te geven aan de hobby.quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:56 schreef Lyssa het volgende:
[..]
En anders gebruik je voor jezelf het excuus wat meerdere dames hier gebruiken. "als ik toch stop dan zijn er genoeg dames op fok die wel m'n restjes willen hebben"gewoon aanschaffen al dat moois
t zijn de "wol"restjes van mn grote deken... dus ja, dat wil wel blij zijnquote:
Erg leuk.quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
t zijn de "wol"restjes van mn grote deken... dus ja, dat wil wel blij zijnik ga m gebruiken voor mn "lopende projecten", als haaktas dus, en eventueel als strandtas.
Ja, om de rand toch een beetje stevig te krijgen. De vriendin in kwestie wilde ook graag een strakke rand dus zo kwam het er het beste uit.quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:44 schreef mijsje het volgende:
EssieEi, ik heb voor m'n bunnies vilten ogen gemaakt, en dat ging primaen voor andere knuffeltjes heb ik veiligheidsoogjes gebruikt... als die door kleine kinderen losgehaald worden, zou ik dat heel knap vinden... mij lukte het al niet...
(ik dacht, wel even proberen voor ik dat voor een kindje ga maken...
)
Ik denk niet dat ik nog van een andere kleur de oren en de staart ga maken... ik vind het wel goed geworden zo...en een alien, hahaha, dat zei ik ook toen hij af was...
TD wat een lief dekentje is het geworden!mooi randje is het ook geworden
is het van vasten gemaakt?
mooie start van je Lucybag Kwakz!
ik volg juist niet de regenboog, want al vind ik die in de natuur heel mooi, ik vind de regenboogvolgorde in haakwerkjes (of in stofjes e.d.) al gauw wat afgezaagd, niet echt mijn ding. ik kijk wel wat ik leuk vind samen, en bepaal dat gewoon per project. soms zelfs al doende, per deel van 't project in wording. ik heb nogal een aardige voorraad garen (zojuist een expedit kastje aangeschaft met 4 grote bakken erin en die zitten allemaal vol nuquote:Op donderdag 29 juli 2010 17:46 schreef SP22 het volgende:
Hoe combineren jullie de kleuren bij de grote dekens/tassen etc? Nemen jullie een vast patroon en volg je de regenboog of doe je maar wat?
Je zet m achter een deur om te voorkomen dat ie te ver opengaat (of juist ervoor zodat ie niet dichtwaait). Ik heb een rondje uit een anti-slip matje geknipt en eronder geplakt, anders werkt het niet echt met acrylquote:Op donderdag 29 juli 2010 19:03 schreef trui het volgende:
NijntjesUK, ook erg mooie haaksels weer zeg. goed gelukt dat schaap! en hoe gebruik je een doorstopper eigenlijk? komt ie aan de deur te hangen? ik vind 'm er erg leuk uitzien!
euhm, de banen van boven naar beneden zijn wel regenboog, maar met de kleruen daarbinnen min of meer random gemixt jaquote:Op donderdag 29 juli 2010 19:41 schreef trui het volgende:
maar jij hebt toch niet de kleuren van de regenboog helemaal gevolgd, kwakz? ik bedoel de volgorde. je hebt toch zelf gemixt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kleurtjes die ik heb zijn (voor het geval iemand anders ook zo'n maf doel bedenkt)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijnloos, ik heb dus wel interesse in nr. 179 (zandbruin), 189 (warm oranje) 209 (roest oranje). Wil je die naar me opsturen?"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:55 schreef Yachiru het volgende:
Ooeh, dat dekentje van TwistedDarling!Echt heel erg mooi geworden, met die rand zo!
Mooi begin van de tas van Kwakz0r ook, die felle kleuren vind ik zo mooi!
En EsseEi, lief olifantje! En mooi regelmatig en strak ook, ziet er goed uit![]()
@Mijsje: haha, dat is niet erg hoorIk kijk het supervaak, en ook andere series op DisneyXD/Channel
Phineas & Ferb is favoriet, juist door Perry. Ook al ben ik al groot!
Edit: nouw zeg, foto plaatsen lukt nietWilde mijn 2 Perry's laten zien
Hahah! I'm in!quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:08 schreef mijsje het volgende:ga je er eentje voor mij maken? wat lief van je!!!
![]()
Ik ben 3 keer in Disney Parijs geweest, en ik zou best nog een keer willen...![]()
is er niet iets te regelen als een FOK!-Disney Parijs-haak-meet?(zouden we daar subsidie voor kunnen krijgen?
)
Ik ben voor!quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:08 schreef mijsje het volgende:ga je er eentje voor mij maken? wat lief van je!!!
![]()
Ik ben 3 keer in Disney Parijs geweest, en ik zou best nog een keer willen...![]()
is er niet iets te regelen als een FOK!-Disney Parijs-haak-meet?(zouden we daar subsidie voor kunnen krijgen?
)
Hahaha, nou eigenlijk bedoelde ik dat ik het patroon uit ga proberen te schrijven zodat je er zelf een kunt haken!quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:08 schreef mijsje het volgende:ga je er eentje voor mij maken? wat lief van je!!!
![]()
)
Dat is je geraden ja!quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:37 schreef Spiegelei het volgende:
Leuk verpleegstertje Lyssa ben benieuwd naar jou creatie!
Het is een mooie deken geworden TD! Ik heb me wel eens aan wat GS'je gewaagd om te proberen maar nog niet echt zo'n groot project als van jou (en anderen hier). Ik heb er nog niet echt een bestemming voor en dan vind ik het niet zo leuk om te doen.
Trui: ik vind juist die bolle ogen geweldig van delicious crochet, smaken verschillen!
Nou de meeste stemmen voor de draak dus daar ga ik dan ook mee beginnenen die anderen maak ik ook nog wel een keer hoor!
Nou ik heb nog 1,8 bollen rood van Saskia - Wibra dus daar ga ik maar eens mee beginnen. Jammer dat de Wibra en Zeeman zo weinig keuze hebben qua kleuren. Op de een of ander manier heb ik nooit geel! En omdat het best grote knuffels worden wil ik het niet zo duur maken qua garen. Dus de basis wordt rood en de rest zie ik wel ha haquote:Op donderdag 29 juli 2010 21:39 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Dat is je geraden ja!![]()
Ga je de draak ook in diezelfde kleurtjes als de ontwerpster maken? Of andere kleurtjes?
Sinterklaas- of kerst-meet! Met secret-swap cadeautjes!quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:39 schreef Lyssa het volgende:
Ik ben ook up for een meet! Als ik verhuisd ben zou het best bij mij kunnen, maar dat kan nog wel wat maanden durenGeen idee wanneer we over kunnen. Uiterlijk december 2010
Hij is wel gaaf! Maar 25 dollar issie niet waard. Het is inderdaad aan de prijs, maar ze verkoopt geen patronen lijkt, alleen maar resultaten. (Dit is op zich best na te maken, als je goed bent met vilt en naaien)quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:43 schreef Yachiru het volgende:
OMG kijk nou dan wat ik tegenkwam op Facebook!
[ afbeelding ]
(van: www.kawaiicrochet.com)
Die is echt leuk!
Oja, trouwens! Mocht er iemand op de link klikken: moet je eens naar de prijzen kijken!
Beetje duur of ligt dat aan mij?
Ja inderdaad. Je moet maar eens naar de rest kijken, het kan nog duurder!quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:46 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Hij is wel gaaf! Maar 25 dollar issie niet waard. Het is inderdaad aan de prijs, maar ze verkoopt geen patronen lijkt, alleen maar resultaten. (Dit is op zich best na te maken, als je goed bent met vilt en naaien)
JAAAA ik wil ook een meet. Vorige keer kon ik niet en sowieso kon ik het afgelopen jaar eigenlijk nooit in het weekend. Maar nu kan dat in principe wel dus, ik ben voor!! En sinterklaas of kerst met secret-swap cadeautjes ik ook leukquote:Op donderdag 29 juli 2010 21:46 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Sinterklaas- of kerst-meet! Met secret-swap cadeautjes!
Mijn dekentje/sprei heeft ook een doel, idd goede motivatie om ermee door te gaan. Ik wil voor mezelf ook nog wel iets moois maken voor over m'n bed. Zal nog wel even duren voordat ik daarmee begin.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:37 schreef Spiegelei het volgende:
Leuk verpleegstertje Lyssa ben benieuwd naar jou creatie!
Het is een mooie deken geworden TD! Ik heb me wel eens aan wat GS'je gewaagd om te proberen maar nog niet echt zo'n groot project als van jou (en anderen hier). Ik heb er nog niet echt een bestemming voor en dan vind ik het niet zo leuk om te doen.
Trui: ik vind juist die bolle ogen geweldig van delicious crochet, smaken verschillen!
Nou de meeste stemmen voor de draak dus daar ga ik dan ook mee beginnenen die anderen maak ik ook nog wel een keer hoor!
heel duur... en ik vind lang niet alles leuk, zeker niet voor die prijs...quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:43 schreef Yachiru het volgende:
OMG kijk nou dan wat ik tegenkwam op Facebook!
[ afbeelding ]
(van: www.kawaiicrochet.com)
Die is echt leuk!
Oja, trouwens! Mocht er iemand op de link klikken: moet je eens naar de prijzen kijken!
Beetje duur of ligt dat aan mij?
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:45 schreef Yachiru het volgende:
Ik sluit me bij Trui Inu aan, liefst in het weekend i.v.m. werk doordeweeks.
ik zing in allerlei koorprojecten en er start in september weer vanallesquote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:50 schreef TwistedDarling het volgende:
Ik sluit me wel aan bij kwakz0r anders. Ivm de gezondheidstoestanden kan ik sowieso nooit vantevoren met zekerheid zeggen of ik wel of niet kan.
Waar heb je eigenlijk repetities van kwakz0r, als ik vragen mag?
* TwistedDarling is nieuwsgierig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |