abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:08:22 #176
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84606125
ik begon ooit (vorig jaar oktober) met babymutsjes, en haakte eerst ook alleen door 't achterste lusje. ik was blij dat iemand (spuuglokje) me er toen op wees dat 't steviger wordt als je door 2 lusjes haakt. hier een fotootje van muts 1 en 2, rechts muts 1, links muts 2. die 2e was wel ook met een grotere naald gehaakt, waardoor hij wat breder werd. en bij die eerste had ik ook wel wat zitten prutsen bij 't begin waardoor 't zo'n gek puntje werd. maar als je goed kijkt zie je dat de steken er ook anders uitzien als je door beide lusjes haakt. bovendien zijn binnen- en buitenkant dan wat minder verschillend van elkaar.

in de haak.
pi_84606708
Ik zag een hele schattige roze-met-paarse bunny maar nu issie weg! O+
En je dolfijn is echt super Trui!

Mijn fish tawashi is een beetje af, moet alleen nog oogjes en een mondje en vinnetjes maar daar heb ik nu even geen zin meer in :P
De staart was een beetje raar geworden. Ik moest namelijk euhm.. even denken hoe ik dat uitleg..
Op het eind heb je een rondje van 6 steken, en dan moest ik er in 3 vasten haken, en dan in de 'clusters' van de vorige toeren en dan weer terug naar de andere 3 steken van het rondje. Beetje vaag, maar zo komt de staart dus vast te zitten aan z'n rug :P
Alleen haakte ik denk ik aan het verkeerde stukje van de clusters vast want er kwam ineens een soort van lus uit, waar mijn nieuwe steekje dan in vast zat, en de staart zat dus vrij ver van het lijfje af.. :?
Die heb ik dus maar soort van vastgenaaid! Jullie snappen vast niks van mijn wazige uitleg, lol :P
Maarja, hier issie dan:

Beetje slechte foto, ben er niet zo goed in.
Ik vind vooral die 'schubjes' zo leuk, ga ik onthouden!
Oja, ik ga me er niet mee wassen! Daar heb ik washandjes voor :P
Maar in Japan gebruiken ze het daar volgens mij inderdaad voor, en in de keuken enzo.
Ik heb een Japans boek met allemaal kleine tawashi's, maar die zijn ook superleuk als sleutelhanger! :D
pi_84606788
Als je in 1 lusje haakt krijg je ribbels. Dit is weer erg leuk als je iets van 1 kleur maakt of met schubben.

Trui je dolfijn vind ik super! O+

Yachiru ziet er leuk uit!
pi_84606815
Kwam pas een filmpje tegen op de blog van nerdigurumi waarin ze haken in één en twee lusjes vergelijkt (en ook 'goede' en 'slechte' kant). Daar zie je echt duidelijk verschil.
pi_84607228
Oja! Ik heb net trouwens al een patroontje uit het nieuwe boekje geprobeerd, en ik snap er bar weinig van.
Herinnerde me net ook ineens weer dat ik het roodborstje waar zij een patroon van op ravelry heeft staan wilde haken, maar ook niet uit het patroon kwam.
Probeerde een schildpadje te haken, patroon begint met een ketting van 12 lossen, dan aan elkaar maken met een hv en vervolgens 12 stokjes daarin. Op zich niet heel vreemd, maar jullie snappen denk ik zo wel hoe groot het cirkeltje is met een ketting van 12 lossen.. :P
En op het plaatje zat er geen groot gat in zijn schild.. :?
Heb zelf maar een beetje geïmproviseerd met een 'magic circle' en de 12 stokjes daarin = toer 1.
Toer 2 en 3 beide flink wat stokjes; uiteindelijk 38 steken.
Vervolgens staat er:
Rounds 4-5 Work in dc without inc.
Rounds 6-7 Ch1, work in dc througout.
Met dc bedoeld zij een vaste, termen zijn Brits, ze heeft het ook over treble enzo.
Ik snap het niet -O- Heb het weer uitgehaald, had er geen zin meer in :P

Oeps, al weer zo'n lange post :@
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:35:46 #181
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84607509
double crochet is dan inderdaad hetzelfde als wat in US termen 'single crochet' is, yachiru. maar wel gek datze die beginring zo groot maakt!
UK treble = US double crochet (stokjes)
in de haak.
pi_84607636
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:35 schreef trui het volgende:
double crochet is dan inderdaad hetzelfde als wat in US termen 'single crochet' is, yachiru. maar wel gek datze die beginring zo groot maakt!
UK treble = US double crochet (stokjes)
Ja, weet ik :) Maar omdat er staat, 'work in dc' terwijl mijn vorige toer uit enkel stokjes (de trebles dus) bestaat snap ik niet wat ze nou bedoeld :?
Want ik eindig round 3 met 38 trebles. En dan staat er ineens dat ik in dc's moet werken.. :?
En die beginring.. ja echt, pfft.. in haar schildpadje op de foto kan ze nooit die ring gebruikt hebben :P
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:40:48 #183
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_84607762
@Yachiru: :@ :D (over de bunny) En bedankt voor het filmpje! Gaaf ook die vis! :D Lijkt met lastig met Japans patroon :P

En @ iedereen: jeeej weer wat geleerd! Is echt VEEL mooier, ziet echt goed het verschil bij de mutsen :D
Het verklaart echt waarom al m'n haaksels altijd een uitgerekte versie van het patroon zijn :)
Goed, misschien dat konijn nog maar eens maken dan ;) Als ik zin heb...
haha ben nu echt heel blij :D
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:44:10 #184
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84607973
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:38 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Ja, weet ik :) Maar omdat er staat, 'work in dc' terwijl mijn vorige toer uit enkel stokjes (de trebles dus) bestaat snap ik niet wat ze nou bedoeld :?
Want ik eindig round 3 met 38 trebles. En dan staat er ineens dat ik in dc's moet werken.. :?
En die beginring.. ja echt, pfft.. in haar schildpadje op de foto kan ze nooit die ring gebruikt hebben :P
oh, sorry! dat had ik niet begrepen. :o misschien moet je echt in de eer-vorige stokjes haken? of ze heeft zich vergist, dat kan ook, gezien dat niet kloppende aantal steken voor de ring?? wel vervelend, lijkt me, zulke slordige foutjes. in een boek nog wel!
in de haak.
pi_84608079
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:40 schreef EsseEi het volgende:
@Yachiru: :$:$ :D (over de bunny) En bedankt voor het filmpje! Gaaf ook die vis! :D Lijkt met lastig met Japans patroon :P

En @ iedereen: jeeej weer wat geleerd! Is echt VEEL mooier, ziet echt goed het verschil bij de mutsen :D
Het verklaart echt waarom al m'n haaksels altijd een uitgerekte versie van het patroon zijn :)
Goed, misschien dat konijn nog maar eens maken dan ;) Als ik zin heb...
haha ben nu echt heel blij :D
Valt best mee eigenlijk, de tekentjes voor iedere steek zijn universeel.
En als ik de uitleg niet snap (zoals bij die clusters), dan zoek ik gewoon het tekentje op in een Nederlands of Engels haakboek.
Mocht het nodig zijn, dan heb ik hier wat Japanse leerboeken en woordenboeken, dus ik zou het kunnen vertalen (ik wil eigenlijk Japans leren, maar kom er helemaal niet aan toe helaas).
pi_84608212
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:44 schreef trui het volgende:

[..]

oh, sorry! dat had ik niet begrepen. :o misschien moet je echt in de eer-vorige stokjes haken? of ze heeft zich vergist, dat kan ook, gezien dat niet kloppende aantal steken voor de ring?? wel vervelend, lijkt me, zulke slordige foutjes. in een boek nog wel!
Geeft niet, bedankt voor het meedenken!
Ik hoop niet dat ze zich vergist heeft :{ En als het zo is, dan hoop ik dat dit het enige patroon is :X
Ik ga denk ik gewoon proberen om de steken op de foto's te ontcijferen en dan een beetje improviseren.
Dan krijg ik meteen een beetje een basis voor ontwerp skills :D Ik wil graag zelf een Perry (het Vogelbekdier) ontwerpen en haken O+

Edit: als ik zo naar de foto kijk, lijkt het alsof ze wel door gaat met stokjes, maar alleen in het achterste lusje haakt, want er komt een soort randje tussen. Dat is dan dus round 4 en 5. En 6 en 7 zouden 2 rondes van vasten kunnen zijn, volgens de foto..
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:16:21 #187
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_84609591
Trui wat is je dolfijn mooi gelukt! Zo vind ik hem super lief, alleen een iets subtieler mondje (dunnere draad?) zou denk ik mooier zijn. Ik ben benieuwd wat misdolphin ervan vind.

Gisteren heb ik lekker door kunnen haken, vandaag moeten overwerken dus geen puf meer gehad om te haken. Ik wil weer met een delicious crochet-patroon beginnen maar kan niet goed kiezen, wat vinden jullie?

vleermuis

draak

pony

egel met roos

lama

Ik laat het helemaal aan jullie over (hoef ik niet te kiezen, haha), de meeste stemmen gelden!
klerkje
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:20:19 #188
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_84609775
Oeh, ik kan niet kiezen tussen de vleermuis, de draak en de lama. Sorry :')
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:23:28 #189
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84609920
Ze zijn alle schattig maar ik stem op de draak

( Hoera! ik heb weer een beslissing genomen ;) )
pi_84610199
perry O+ maar dan wel met hoedje he? :D
ik vind je vis geweldig Yachiru! ik zocht op ravelry al naar het patroon, maar merkte pas later dat je het boek gewoon hebt... :D

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:38 schreef Yachiru het volgende:

[..]

dat is inderdaad heel vaag, lijkt erop dat ze engels en amerikaans door elkaar haalt... heel vreemd... en inderdaad, 12 lossen voor maar 12 stokjes... ik zou dat ook gedaan hebben met een magic ring denk ik...

EsseEi, jammer... ik kan je foto's niet zien... :( ik weet niet waar het aan ligt, maar ik krijg ze niet tevoorschijn...

wow Trui, weer een superproject van jou... O+ en die oogleden, is dat niet gewoon een rondje haken, daar door het midden het veiligheidsoogje heen prikken en dat in de stof vastzetten aan de binnenkant?
een beetje zoals ik bij mijn visje gedaan had, maar dan minder groot? (ik had een rondje van stokjes, maar volgens mij is op die foto van etsy het rondje van vasten?) maar het kan ook dat ik dat verkeerd heb gezien hoor... :)
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:30:59 #191
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84610212
spiegelei, ik ben doorgaans niet zo'n fan van delicious crochet (eigenlijk staan vooral die uitpuilende ogen me tegen), maar ik vind de lama wel erg lief en bij de draak vind ik de ogen ook niet al te storend. dus ik zou een van die twee kiezen.
in de haak.
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:32:07 #192
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84610256
mijsje, de oogleden van de dolfijn zijn een ringetje van lossen, die je om de oogjes heen vast zet. dus dat kan achteraf. maar ik twijfel zelf een beetje of ik ze er nou bij zou doen. dus ik wacht even missdolphins antwoord af. :)
het kan inderdaad ook met zo'n rondje, maar in het patroon wordt het bij gebruik van veiligheidsoogjes als zo'n ketting van lossen beschreven. misschien heeft zij in 't voorbeeld wel zo'n plat rondje gebruikt hoor. ze gebruikt ook geen veiligheidsoogjes omdat ze de oogjes er 't liefst pas op het laatst op naait, om de juiste plaats te bepalen.
in de haak.
pi_84610349
Vleermuis!

Ik voel me een beetje dom, ik kan kan geen slofjes haken. Ze worden steeds te groot, te klein, te scheef of ik snap de beschrijving niet eens. Heeft iemand een simpel patroon dat geschikt is voor een baby tot 3 maanden? En met welke maat naald haken jullie slofjes?
pi_84610379
ik zou ook voor de draak gaan spiegelei :)

Yachiru, op ravelry zijn wel een paar vogelbekdieren te vinden, maar 1 lijkt er een beetje op Perry... (maar ik vind die niet eens zo heel mooi...)
pi_84615743
EsseEi ik kan je Lavender Bunny niet zien ;( Waar zijn de foto's gebleven?

Spiegelei, ik zou voor de vleermuis gaan :D Ik moet zelf ook nog even kijken welke ik als eerste ga maken. Zoveel keuzes!

Trui, ik vind die dolfijn echt gaaf! Ik ken ook nog wel een dolfijnenliefhebber, das misschien nog wel een goede om te onthouden :D

Ik kwam erachter dat ik alleen in 1 lusje haakte ipv 2 toen ik in een patroon specifiek in alleen het voorste (of achterste) lusje moest haken en ik zoiets had, jamaarjamaar dat doe ik altijd al! :o En toen heb ik het hier gevraagd volgens mij :')
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:12:46 #196
35189 Troel
scherp en bot
pi_84616638
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:08 schreef trui het volgende:
ik begon ooit (vorig jaar oktober) met babymutsjes, en haakte eerst ook alleen door 't achterste lusje. ik was blij dat iemand (spuuglokje) me er toen op wees dat 't steviger wordt als je door 2 lusjes haakt. hier een fotootje van muts 1 en 2, rechts muts 1, links muts 2. die 2e was wel ook met een grotere naald gehaakt, waardoor hij wat breder werd. en bij die eerste had ik ook wel wat zitten prutsen bij 't begin waardoor 't zo'n gek puntje werd. maar als je goed kijkt zie je dat de steken er ook anders uitzien als je door beide lusjes haakt. bovendien zijn binnen- en buitenkant dan wat minder verschillend van elkaar.

[ afbeelding ]
Bekend mutsje trouwens :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:20:44 #197
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_84616791
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:29 schreef Yachiru het volgende:
Oja! Ik heb net trouwens al een patroontje uit het nieuwe boekje geprobeerd, en ik snap er bar weinig van.
Herinnerde me net ook ineens weer dat ik het roodborstje waar zij een patroon van op ravelry heeft staan wilde haken, maar ook niet uit het patroon kwam.
Probeerde een schildpadje te haken, patroon begint met een ketting van 12 lossen, dan aan elkaar maken met een hv en vervolgens 12 stokjes daarin. Op zich niet heel vreemd, maar jullie snappen denk ik zo wel hoe groot het cirkeltje is met een ketting van 12 lossen.. :P
En op het plaatje zat er geen groot gat in zijn schild.. :?
Heb zelf maar een beetje geïmproviseerd met een 'magic circle' en de 12 stokjes daarin = toer 1.
Toer 2 en 3 beide flink wat stokjes; uiteindelijk 38 steken.
Vervolgens staat er:
Rounds 4-5 Work in dc without inc.
Rounds 6-7 Ch1, work in dc througout.
Met dc bedoeld zij een vaste, termen zijn Brits, ze heeft het ook over treble enzo.
Ik snap het niet -O- Heb het weer uitgehaald, had er geen zin meer in :P

Oeps, al weer zo'n lange post :@
Is het misschien de bedoeling dat je in toer 4/5 verdergaat met vasten zonder te meerderen? En in toer 6/7 vasten in het buitenste lusje?

Ik stem voor de pony!(Maar dan misschien zonder die enge ogen)Of de egel O+
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:33:40 #198
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84617072
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:12 schreef Troel het volgende:

[..]

Bekend mutsje trouwens :)
:) ja he! :D
hoe is 't met jou dan? :*
in de haak.
pi_84617609
Die draak en vleermuis had ik ook al op mijn ooit-verlanglijstje staan. Ik stem voor de draak!
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:59:09 #200
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_84617654
Huh waar zijn m'n foto's heen inderdaad :S zie ze zelf ook niet meer. Zal het zo eens even gaan uitvogelen.

Kan niet kiezen welke je moet haken Spiegelei, Ze zijn allemaal heel leuk!!! :D Misschien...allemaal? ;)
Ik vind de lama erg schattig :) En de egel ook....pony het minste door de enge ogen.

En Wyccie, ik kan me herinneren dat m'n moeder ook babysokjes 3 keer opnieuw heeft moeten maken, dus het ligt niet aan jou :) Luistert erg nauw volgens mij...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')