Ja, weet ikquote:Op woensdag 28 juli 2010 22:35 schreef trui het volgende:
double crochet is dan inderdaad hetzelfde als wat in US termen 'single crochet' is, yachiru. maar wel gek datze die beginring zo groot maakt!
UK treble = US double crochet (stokjes)
oh, sorry! dat had ik niet begrepen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:38 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Ja, weet ikMaar omdat er staat, 'work in dc' terwijl mijn vorige toer uit enkel stokjes (de trebles dus) bestaat snap ik niet wat ze nou bedoeld
![]()
Want ik eindig round 3 met 38 trebles. En dan staat er ineens dat ik in dc's moet werken..![]()
En die beginring.. ja echt, pfft.. in haar schildpadje op de foto kan ze nooit die ring gebruikt hebben
Valt best mee eigenlijk, de tekentjes voor iedere steek zijn universeel.quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:40 schreef EsseEi het volgende:
@Yachiru: :$:$(over de bunny) En bedankt voor het filmpje! Gaaf ook die vis!
Lijkt met lastig met Japans patroon
En @ iedereen: jeeej weer wat geleerd! Is echt VEEL mooier, ziet echt goed het verschil bij de mutsen![]()
Het verklaart echt waarom al m'n haaksels altijd een uitgerekte versie van het patroon zijn
Goed, misschien dat konijn nog maar eens maken danAls ik zin heb...
haha ben nu echt heel blij
Geeft niet, bedankt voor het meedenken!quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:44 schreef trui het volgende:
[..]
oh, sorry! dat had ik niet begrepen.misschien moet je echt in de eer-vorige stokjes haken? of ze heeft zich vergist, dat kan ook, gezien dat niet kloppende aantal steken voor de ring?? wel vervelend, lijkt me, zulke slordige foutjes. in een boek nog wel!
dat is inderdaad heel vaag, lijkt erop dat ze engels en amerikaans door elkaar haalt... heel vreemd... en inderdaad, 12 lossen voor maar 12 stokjes... ik zou dat ook gedaan hebben met een magic ring denk ik...quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:38 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Ja, weet ikMaar omdat er staat, 'work in dc' terwijl mijn vorige toer uit enkel stokjes (de trebles dus) bestaat snap ik niet wat ze nou bedoeld
![]()
Want ik eindig round 3 met 38 trebles. En dan staat er ineens dat ik in dc's moet werken..![]()
En die beginring.. ja echt, pfft.. in haar schildpadje op de foto kan ze nooit die ring gebruikt hebben
Bekend mutsje trouwensquote:Op woensdag 28 juli 2010 22:08 schreef trui het volgende:
ik begon ooit (vorig jaar oktober) met babymutsjes, en haakte eerst ook alleen door 't achterste lusje. ik was blij dat iemand (spuuglokje) me er toen op wees dat 't steviger wordt als je door 2 lusjes haakt. hier een fotootje van muts 1 en 2, rechts muts 1, links muts 2. die 2e was wel ook met een grotere naald gehaakt, waardoor hij wat breder werd. en bij die eerste had ik ook wel wat zitten prutsen bij 't begin waardoor 't zo'n gek puntje werd. maar als je goed kijkt zie je dat de steken er ook anders uitzien als je door beide lusjes haakt. bovendien zijn binnen- en buitenkant dan wat minder verschillend van elkaar.
[ afbeelding ]
Is het misschien de bedoeling dat je in toer 4/5 verdergaat met vasten zonder te meerderen? En in toer 6/7 vasten in het buitenste lusje?quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:29 schreef Yachiru het volgende:
Oja! Ik heb net trouwens al een patroontje uit het nieuwe boekje geprobeerd, en ik snap er bar weinig van.
Herinnerde me net ook ineens weer dat ik het roodborstje waar zij een patroon van op ravelry heeft staan wilde haken, maar ook niet uit het patroon kwam.
Probeerde een schildpadje te haken, patroon begint met een ketting van 12 lossen, dan aan elkaar maken met een hv en vervolgens 12 stokjes daarin. Op zich niet heel vreemd, maar jullie snappen denk ik zo wel hoe groot het cirkeltje is met een ketting van 12 lossen..![]()
En op het plaatje zat er geen groot gat in zijn schild..![]()
Heb zelf maar een beetje geïmproviseerd met een 'magic circle' en de 12 stokjes daarin = toer 1.
Toer 2 en 3 beide flink wat stokjes; uiteindelijk 38 steken.
Vervolgens staat er:
Rounds 4-5 Work in dc without inc.
Rounds 6-7 Ch1, work in dc througout.
Met dc bedoeld zij een vaste, termen zijn Brits, ze heeft het ook over treble enzo.
Ik snap het nietHeb het weer uitgehaald, had er geen zin meer in
Oeps, al weer zo'n lange post![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |