als je me nou even pmt over wie je hebt, kan ik je vast helpen met het maken van het swap-cadeautje...quote:Op maandag 26 juli 2010 19:56 schreef -sabine- het volgende:
Helup die swap................ik moet nog zoveeeeeeel. En moet zes dagen p/w werken.
Komt goed, adem in, adem uit.
in de hoekjes ga je met de stokjes van de buitenste toer over de stokjes heen van de toer ervoor... hoeveel lossen heb je gemaakt iedere keer dat je een hoekje omgaat?quote:Op maandag 26 juli 2010 18:31 schreef Nietjuuh het volgende:
Inu, oké dan ga ik jouw patroon eens proberen...maar hoe komt het dan dat mijn eerste hoekje niet zo goed worden?
Lijnloos, het was idd mijn eerste keer de granny square. Hij moet dus minder strak..maar wat bedoel je precies met stokjes over de stokjes van de vorige toer? Sorry hier spreekt een leek! Oeh dat is wel een hele mooie grote beer zeg!! Daar zit heel wat uren in denk ik!!
Wauwwwwquote:Op maandag 26 juli 2010 20:33 schreef Lyssa het volgende:
Auto is klaar!! Ik merk toch wel dat ik geen ster ben in naaien en afwerken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha, hij is 'helaas' al voor iemand anders.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:31 schreef YPPY het volgende:
Mijn dochter wil de deken zo hebben TwistedDarling, dus als je hem kwijt moet.
quote:Op maandag 26 juli 2010 20:33 schreef Lyssa het volgende:
Auto is klaar!! Ik merk toch wel dat ik geen ster ben in naaien en afwerken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TD, mooi dekentje al hoor! Ben benieuwd hoe ie is met randje er om heen.... weet je al wat voor soort randje, of gewoon van vasten of stokjes?
Nietjuh, ik bedoelde iinderdaad wat Mijsje ook al heeft uitgelegd. Kom je daar uit denk je?
quote:Op maandag 26 juli 2010 22:47 schreef Lijnloos het volgende:
Lyssa, super mooi geworden! (Ik ken een klein jongetje wat gek is van Cars en die dit denk ik wel geweldig zou vinden denk ik... Misschien moet ik toch maar eens naar dat patroon gaan kijken)
Yppy, ik heb hier ook nog wel wat catania... maar denk niet heel veel andere kleurtjes dan jij. Maar als je wilt kan ik je best het een en ander opsturen hoorIk zat te denken aan halve stokjes om het toch een beetje 'strak' te houden, maar wel een iets bredere rand dan met vasten? Diegene voor wie de deken is kennende is dat het meest gewenst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TD, mooi dekentje al hoor! Ben benieuwd hoe ie is met randje er om heen.... weet je al wat voor soort randje, of gewoon van vasten of stokjes?
Nietjuh, ik bedoelde iinderdaad wat Mijsje ook al heeft uitgelegd. Kom je daar uit denk je?
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
waarom doe je niet in de kleuren van je dekentje om en om een granny-rand eromheen? dan is het nog helemaal in de sfeer van het dekentje zelf ook, en je hebt een mooie stevige rand die het weer 1 geheel maakt... net zoals ik hier van blokjes een kussen"frontje" maakte, en daaromheen ook nog een randje deed voor ik het aan een kussentje ging naaien zoals bij deze:quote:Op maandag 26 juli 2010 22:54 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Ik zat te denken aan halve stokjes om het toch een beetje 'strak' te houden, maar wel een iets bredere rand dan met vasten? Diegene voor wie de deken is kennende is dat het meest gewenst.
Ik snap het ja. Dat is ook leukquote:Op maandag 26 juli 2010 23:09 schreef mijsje het volgende:
[..]
waarom doe je niet in de kleuren van je dekentje om en om een granny-rand eromheen? dan is het nog helemaal in de sfeer van het dekentje zelf ook, en je hebt een mooie stevige rand die het weer 1 geheel maakt... net zoals ik hier van blokjes een kussen"frontje" maakte, en daaromheen ook nog een randje deed voor ik het aan een kussentje ging naaien zoals bij deze:
[ afbeelding ]
of bij deze: (daar moet nog een kussentje achter...)
[ afbeelding ]
(zijn al wat oudere plaatjes, maar puur voor het idee dat ik probeer uit te leggen... snap je wat ik bedoel?)
Yps, welke kleurtjes mis je nogquote:Op maandag 26 juli 2010 20:45 schreef YPPY het volgende:
Wat schattig!
Even iets heeeeel anders. Ik heb mijn kleurtjes gesorteerd, maar nu vind ik het stom dat ik niet alle kleuren heb. Dat maakt het overzicht zo onaf. Heeft er hier dus toevallig iemand kleurtjes catania liggen om mijn overzicht completer te maken?
[ afbeelding ]
Nu niet zeggen dat ik een muts ben he? Dat doet mijn man vast al als hij thuis komt.
quote:Op maandag 26 juli 2010 23:13 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Ik snap het ja. Dat is ook leuk. Maar ik zal eerst nog maar even navragen hoe breed ze rand wil hebben voordat ik eraan begin.
Leuk! Hoe gaat het trouwens nu met je visjesdeken? ik was er wel benieuwd naarquote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:05 schreef Inu het volgende:
Gisteren twee kussentjes gekocht bij de Leenbakker om nog meer grannysquare kussens te maken
RLS UserIcon Service 1.5 Ian_Nick maakt zequote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:53 schreef kwakz0r het volgende:
hoe maken jullie die avatars? vast iets gemist met bijlezen...
Welkomquote:
Bij de grotere Wibra's hebben ze nog wel eens aardig wat. Ik weet niet of je meerdere Wibra's in de buurt hebt? Maar hier ligt het iig aan hoe groot de winkel is.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:11 schreef EsseEi het volgende:
Goed om te weten van die wolwel jammer dat ze niet zo'n groot aanbod hebben bij Zeeman en Wibra.
Pinguin is van dezelde site als Lavender Bunny ^^
Oh nee, die ligt in zn bak half af te zijnquote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:42 schreef mijsje het volgende:
[..]dat is wel handig inderdaad
[..]
Leuk! Hoe gaat het trouwens nu met je visjesdeken? ik was er wel benieuwd naar(misschien heb ik het gemist hoor, maar ik heb het eindresultaat eigenlijk nooit gezien...)
Ja! Grootste gedeelte royaal en klein beetje supersoft van de Zeeman. En haaknaald 3 mm volgens mij.quote:Op woensdag 28 juli 2010 08:30 schreef kruimel_20 het volgende:
Wat een geweldig autootje Lyssa! is dat ook wibra/zeeman "wol"?
Volgens mij heb je aan 1 bol wel genoeg? Naald is wat je zelf prettig vindt. Wil je het erg strak hebben dan is een kleinere naald mooi, mag het wat groter en losser kan je grotere naald gebruiken. Ik gebruik als vulling kussens van de IKEA van 1,95quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:11 schreef kruimel_20 het volgende:
vraagje, De lavender bunny , hoeveel wol heb je daarvoor nodig als ik de saskia van de wibra wil gebruiken (of iets soortgelijks), en heb ik dan ook een andere grootte haaknaald nodig?
En wat kan ik als vulling gebruiken zonder gelijk veel geld uit te geven?
quote:Op woensdag 28 juli 2010 09:01 schreef Inu het volgende:
[..]
Oh nee, die ligt in zn bak half af te zijnHet gaat in vlagen, maar ik hoop hem in de winter in gebruik te hebben
aan 1 bol saskia of royaal (zeeman) heb je zeker genoeg, hou je nog van over... wat ik vervelend vond bij die twee "wol"soorten, is dat het vrij dikke draad is, en dat het konijntje er zo ontzettend groot van werd. beetje lomp vergeleken met de konijntjes die ik had gemaakt met iets dunnere acryl"wol"...quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:11 schreef kruimel_20 het volgende:
vraagje, De lavender bunny , hoeveel wol heb je daarvoor nodig als ik de saskia van de wibra wil gebruiken (of iets soortgelijks), en heb ik dan ook een andere grootte haaknaald nodig?
ik neem genoeg mee op vakantie, maar dat is ook voor de deken. Als ik de deken even zat ben wil ik wel een konijntje maken.
Ik heb een zak opvulspul op de markt gekocht, en dat was niet duurder dan 10 euro (weet de precieze prijs niet), en daar doe je echt HEEL lang mee (had wel een grote zak, maar niet duur dus). Hebben ze bij een kraam met opvulspullen, ook van dat schuim voor zitkussens enzo.quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:11 schreef kruimel_20 het volgende:
quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:04 schreef EsseEi het volgende:
@Mijsje: nee is fiberfill, kon niet op de naam komen (blond)
Ben benieuwd naar de slofjes met knoopjes!!
wat een schatje!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:42 schreef StefanieV het volgende:
Even tussen door mijn olifantje tonen! (het andere is het swap-project en toon ik hier niet :-p )
[ afbeelding ]
er is een kleurenoverzicht... ik ga ff voor je zoeken!!quote:Op maandag 26 juli 2010 20:45 schreef YPPY het volgende:
Wat schattig!
Even iets heeeeel anders. Ik heb mijn kleurtjes gesorteerd, maar nu vind ik het stom dat ik niet alle kleuren heb. Dat maakt het overzicht zo onaf. Heeft er hier dus toevallig iemand kleurtjes catania liggen om mijn overzicht completer te maken?
[ afbeelding ]
Nu niet zeggen dat ik een muts ben he? Dat doet mijn man vast al als hij thuis komt.
het tijdschrift Flow heeft een 'vakantieboek'-editie, waar o.a. een handleiding voor 't maken van Granny Squares in staat, à la Sarah London, die 't item dan ook geblogd heeft. ik vond 't erg grappig om in een Autralische blog ineens een nederlands tijdschrift tegen te komen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:14 schreef Niara het volgende:
wat een schatje!
ik was vanmorgen bezig met een granny square maar het lukte niet helemaal. In ieder geval wel een haakbooek in de boekenkast gevonden
Ik vind de jouwe mooierquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:20 schreef trui het volgende:
ik heb 't gekocht via etsy.
de mond is alleen iets minder subtiel gelukt. en die oogleden moet ik dus nog, maar ik wacht even op antwoord van missdolphin of ze die oogleden wel wil.
Ja, weet ikquote:Op woensdag 28 juli 2010 22:35 schreef trui het volgende:
double crochet is dan inderdaad hetzelfde als wat in US termen 'single crochet' is, yachiru. maar wel gek datze die beginring zo groot maakt!
UK treble = US double crochet (stokjes)
oh, sorry! dat had ik niet begrepen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:38 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Ja, weet ikMaar omdat er staat, 'work in dc' terwijl mijn vorige toer uit enkel stokjes (de trebles dus) bestaat snap ik niet wat ze nou bedoeld
![]()
Want ik eindig round 3 met 38 trebles. En dan staat er ineens dat ik in dc's moet werken..![]()
En die beginring.. ja echt, pfft.. in haar schildpadje op de foto kan ze nooit die ring gebruikt hebben
Valt best mee eigenlijk, de tekentjes voor iedere steek zijn universeel.quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:40 schreef EsseEi het volgende:
@Yachiru: :$:$(over de bunny) En bedankt voor het filmpje! Gaaf ook die vis!
Lijkt met lastig met Japans patroon
En @ iedereen: jeeej weer wat geleerd! Is echt VEEL mooier, ziet echt goed het verschil bij de mutsen![]()
Het verklaart echt waarom al m'n haaksels altijd een uitgerekte versie van het patroon zijn
Goed, misschien dat konijn nog maar eens maken danAls ik zin heb...
haha ben nu echt heel blij
Geeft niet, bedankt voor het meedenken!quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:44 schreef trui het volgende:
[..]
oh, sorry! dat had ik niet begrepen.misschien moet je echt in de eer-vorige stokjes haken? of ze heeft zich vergist, dat kan ook, gezien dat niet kloppende aantal steken voor de ring?? wel vervelend, lijkt me, zulke slordige foutjes. in een boek nog wel!
dat is inderdaad heel vaag, lijkt erop dat ze engels en amerikaans door elkaar haalt... heel vreemd... en inderdaad, 12 lossen voor maar 12 stokjes... ik zou dat ook gedaan hebben met een magic ring denk ik...quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:38 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Ja, weet ikMaar omdat er staat, 'work in dc' terwijl mijn vorige toer uit enkel stokjes (de trebles dus) bestaat snap ik niet wat ze nou bedoeld
![]()
Want ik eindig round 3 met 38 trebles. En dan staat er ineens dat ik in dc's moet werken..![]()
En die beginring.. ja echt, pfft.. in haar schildpadje op de foto kan ze nooit die ring gebruikt hebben
Bekend mutsje trouwensquote:Op woensdag 28 juli 2010 22:08 schreef trui het volgende:
ik begon ooit (vorig jaar oktober) met babymutsjes, en haakte eerst ook alleen door 't achterste lusje. ik was blij dat iemand (spuuglokje) me er toen op wees dat 't steviger wordt als je door 2 lusjes haakt. hier een fotootje van muts 1 en 2, rechts muts 1, links muts 2. die 2e was wel ook met een grotere naald gehaakt, waardoor hij wat breder werd. en bij die eerste had ik ook wel wat zitten prutsen bij 't begin waardoor 't zo'n gek puntje werd. maar als je goed kijkt zie je dat de steken er ook anders uitzien als je door beide lusjes haakt. bovendien zijn binnen- en buitenkant dan wat minder verschillend van elkaar.
[ afbeelding ]
Is het misschien de bedoeling dat je in toer 4/5 verdergaat met vasten zonder te meerderen? En in toer 6/7 vasten in het buitenste lusje?quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:29 schreef Yachiru het volgende:
Oja! Ik heb net trouwens al een patroontje uit het nieuwe boekje geprobeerd, en ik snap er bar weinig van.
Herinnerde me net ook ineens weer dat ik het roodborstje waar zij een patroon van op ravelry heeft staan wilde haken, maar ook niet uit het patroon kwam.
Probeerde een schildpadje te haken, patroon begint met een ketting van 12 lossen, dan aan elkaar maken met een hv en vervolgens 12 stokjes daarin. Op zich niet heel vreemd, maar jullie snappen denk ik zo wel hoe groot het cirkeltje is met een ketting van 12 lossen..![]()
En op het plaatje zat er geen groot gat in zijn schild..![]()
Heb zelf maar een beetje geïmproviseerd met een 'magic circle' en de 12 stokjes daarin = toer 1.
Toer 2 en 3 beide flink wat stokjes; uiteindelijk 38 steken.
Vervolgens staat er:
Rounds 4-5 Work in dc without inc.
Rounds 6-7 Ch1, work in dc througout.
Met dc bedoeld zij een vaste, termen zijn Brits, ze heeft het ook over treble enzo.
Ik snap het nietHeb het weer uitgehaald, had er geen zin meer in
Oeps, al weer zo'n lange post![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |