abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84317307
Hogesnelheidstrein ICE (InterCity Express)

De ICE is het ´vlaggenschip´ van Deutsche Bahn. Sinds 1991 rijdt de ICE door Duitsland. Het eerste traject dat met de ICE afgelegd kon worden was Hamburg Hbf - Hannover Hbf - Göttingen - Kassel - Fulda - Frankfurt (Main) Hbf - Mannheim Hbf - Stuttgart Hbf - Ulm - Augsburg - München Hbf. Een echte noord-zuid route dus. Een jaar later werden ook Würzburg en Nürnberg toegevoegd aan het ICE-netwerk. Deutsche Bahn voert deze dienst uit met ICE 1.

Inmiddels ligt er een volwaardig ICE-netwerk in Duitsland en rijdt de ICE ook naar andere landen toe. Zo zijn vanuit Duitsland Amsterdam Centraal, Bruxelles-Midi, Paris Nord, København, Wien, Zürich en Interlaken allemaal per ICE te bereiken. Ook zijn er allerlei type ICE die er rondrijden. Naast het genoemde ICE 1, rijdt er ook ICE 2, ICE 3, ICE-T en ICE-TD rond. Per dienst is wel na te gaan welke soort ICE er ingezet wordt.

ICE 3 is de mooiste versie en rijdt ook in Nederland. Vanaf Amsterdam Centraal kan men zonder overstap via Utrecht Centraal, Arnhem, Oberhausen Hbf, Duisburg Hbf, Düsseldorf Hbf, Köln Hbf en Frankfurt (Main) Flughafen bereiken.
(In de periode van 25 juli t/m 22 augustus 2010 rijdt de ICE wegens werkzaamheden te Arnhem via Eindhoven)

Tijd voor een sfeerbeeld erbij.

ICE 3 te Duisburg Hbf

Een reis per ICE hoeft niet duur te zijn. Als men vroegtijdig de reis boekt, kan men met fikse kortingen reizen. Een treinkaartje voor 30% van de ´normale prijs´ is dan geen zeldzaamheid. Alles hangt af van het tijdstip van boeken, het tijdstip van de reis en of er via NS HiSpeed of Deutsche Bahn geboekt wordt.

De snelste ICE-trajecten bevinden zich tussen Frankfurt Flughafen en Köln Hbf, Nürnberg Hbf en Ingolstadt en tussen Paris Est en Lorraine. Hier worden snelheden gehaald van boven de 300 km/u. Op andere plaatsen varieert de snelheid tussen 160 km/u en 250 km/u. Op zogenaamde NeuBau- en AusBauStrecken ligt de snelheid (veel) hoger dan op conventionele lijnen.

Een bijzondere ICE is de ICE-Sprinter. Niet te verwarren met de Nederlandse Sprinter. De ICE-Sprinter stopt juist heel weinig. Zo is er bijvoorbeeld een verbinding met deze ICE tussen Berlin en Frankfurt (Main) Hbf zonder tussenstops. Deze ICE is zo´n driekwartier sneller dan de reguliere ICE die wel een aantal stops maakt onderweg.

Hierbij het eind van deel 1. Bij een volgend deel zal dieper op de materie ingegaan worden.
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:58:33 #2
47190 MassimO
æ³o & h³æ
pi_84318360
Das mooi spul inderdaad.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Face, please don't hate me for this palm I am about to bestow upon thee.
AFCA
  woensdag 21 juli 2010 @ 19:35:12 #3
310366 AwesomeFace
Who Was Phone?
pi_84325681
Lost my ipod :`(
  woensdag 21 juli 2010 @ 19:36:18 #4
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_84325717
Cool als hij via Ehv gaat, dan ben ik lekker snel thuis vanuit Amsterdam.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_84328879
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:30 schreef Socios het volgende:
Hogesnelheidstrein ICE (InterCity Express)

De ICE is het ´vlaggenschip´ van Deutsche Bahn. Sinds 1991 rijdt de ICE door Duitsland. Het eerste traject dat met de ICE afgelegd kon worden was Hamburg Hbf - Hannover Hbf - Göttingen - Kassel - Fulda - Frankfurt (Main) Hbf - Mannheim Hbf - Stuttgart Hbf - Ulm - Augsburg - München Hbf. Een echte noord-zuid route dus. Een jaar later werden ook Würzburg en Nürnberg toegevoegd aan het ICE-netwerk. Deutsche Bahn voert deze dienst uit met ICE 1.

Inmiddels ligt er een volwaardig ICE-netwerk in Duitsland en rijdt de ICE ook naar andere landen toe. Zo zijn vanuit Duitsland Amsterdam Centraal, Bruxelles-Midi, Paris Nord, København, Wien, Zürich en Interlaken allemaal per ICE te bereiken. Ook zijn er allerlei type ICE die er rondrijden. Naast het genoemde ICE 1, rijdt er ook ICE 2, ICE 3, ICE-T en ICE-TD rond. Per dienst is wel na te gaan welke soort ICE er ingezet wordt.

ICE 3 is de mooiste versie en rijdt ook in Nederland. Vanaf Amsterdam Centraal kan men zonder overstap via Utrecht Centraal, Arnhem, Oberhausen Hbf, Duisburg Hbf, Düsseldorf Hbf, Köln Hbf en Frankfurt (Main) Flughafen bereiken.
(In de periode van 25 juli t/m 22 augustus 2010 rijdt de ICE wegens werkzaamheden te Arnhem via Eindhoven)

Tijd voor een sfeerbeeld erbij.
[ afbeelding ]
ICE 3 te Duisburg Hbf

Een reis per ICE hoeft niet duur te zijn. Als men vroegtijdig de reis boekt, kan men met fikse kortingen reizen. Een treinkaartje voor 30% van de ´normale prijs´ is dan geen zeldzaamheid. Alles hangt af van het tijdstip van boeken, het tijdstip van de reis en of er via NS HiSpeed of Deutsche Bahn geboekt wordt.

De snelste ICE-trajecten bevinden zich tussen Frankfurt Flughafen en Köln Hbf, Nürnberg Hbf en Ingolstadt en tussen Paris Est en Lorraine. Hier worden snelheden gehaald van boven de 300 km/u. Op andere plaatsen varieert de snelheid tussen 160 km/u en 250 km/u. Op zogenaamde NeuBau- en AusBauStrecken ligt de snelheid (veel) hoger dan op conventionele lijnen.

Een bijzondere ICE is de ICE-Sprinter. Niet te verwarren met de Nederlandse Sprinter. De ICE-Sprinter stopt juist heel weinig. Zo is er bijvoorbeeld een verbinding met deze ICE tussen Berlin en Frankfurt (Main) Hbf zonder tussenstops. Deze ICE is zo´n driekwartier sneller dan de reguliere ICE die wel een aantal stops maakt onderweg.

Hierbij het eind van deel 1. Bij een volgend deel zal dieper op de materie ingegaan worden.
Top! ik zag toevallig gisteravond op WDR een documentaire erover.
75 topics = FIN
pi_84329014


Weet je al wanneer je op de merwedelingelijn gaan rijden?
Hoort het overigens dat niet alle buitenlandse bestemmingen in je lijstje staan?

[ Bericht 20% gewijzigd door Ascendancy op 21-07-2010 21:01:32 ]
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84331048
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:51 schreef FP128 het volgende:
Top! ik zag toevallig gisteravond op WDR een documentaire erover.
Ohw! Wat leuk, hoe heette dat programma? Misschien is het nog ergens terug te zien of komt er nog een herhaling van op televisie.
pi_84445738
Komt misschien een nieuwe permanente ICE verbinding tussen Eindhoven en het Rurhrgebied iing tot Basel (Zwitserland Hier) lijkt het iing.

quote:
'Eindhoven maakt kans als permanente halte ICE'
door Rieks Holtkamp. vrijdag 16 juli 2010 | 12:41 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 16 juli 2010 | 13:44

Tekstgrootte

De ICE-snelheidstrein doet in juli en augustus tijdelijk Eindhoven aan.

EINDHOVEN - Eindhoven maakt een kleine kans om ook na de zomer een halteplaats voor de hogesnelheidstrein ICE International te worden. De stad is van 25 juli tot en met 22 augustus en van 16 tot en met 24 oktober invaller voor Arnhem.


Arnhem is de huidige laatste halte in Nederland. Maar door werkzaamheden van ProRail rond het station Arnhem moet de ICE International tijdelijk uitwijken.

Reizigers vanuit Eindhoven kunnen in die periode zes keer per dag rechtstreeks met ICE International naar Mönchengladbach, Keulen, Frankfurt Flughafen en Frankfurt. Ook Mannheim, Freiburg en Basel zijn rechtstreeks met deze trein te bereiken.

Maar is er een kans dat Eindhoven een permanente halte wordt? Volgens een woordvoerster van de NS is uit bestaande prognoses gebleken dat Arnhem als halteplaats gunstiger uitvalt. "Er is geen scenario dat zowel Arnhem als Eindhoven halteplaatsen worden. Het is of of."

"Maar als er in Eindhoven gedurende deze vijf weken een massale toestroom van reizigers blijkt te zijn, dan is er in principe een kans dat Eindhoven Arnhem gaat vervangen als halteplaats."

"Maar dan moeten er echt veel reizigers instappen. Eén trein telt 500 stoelen. En er vertrekken per dag zes treinen."

Een enkele reis Eindhoven-Köln Hbf kost 19 euro.


Voor mij lijkt een verbinding met Eindhoven een heel stuk logischer.
Maar goed maar goed.
pi_84445903
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:50 schreef DeParo het volgende:
Komt misschien een nieuwe permanente ICE verbinding tussen Eindhoven en het Rurhrgebied iing tot Basel (Zwitserland Hier) lijkt het iing.
[..]

Voor mij lijkt een verbinding met Eindhoven een heel stuk logischer.
Maar goed maar goed.

Ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik maak volgende maand zelf ook een reis met de ICE via Utrecht Centraal en Eindhoven naar Köln Hbf. Eens kijken hoe dat gaat.
pi_84446243
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:55 schreef Socios het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik maak volgende maand zelf ook een reis met de ICE via Utrecht Centraal en Eindhoven naar Köln Hbf. Eens kijken hoe dat gaat.
Ik reis vaak naar Zwitserland dus voor mij als Eindhoven zou het ideaal zijn gewoon vanaf m'n huis, 5 minuten vanaf het station lekker opstappen, ICE zijn de fijnste treinen van heel Europa alhoewel de TGV niet de slechtste was hoor. Heerlijk ritje, en mooi, van Berlijn meerdere keren naar Neurenberg-Munchen, en van Oberhausen naar Hamburg, laatste was wel een beetje grijs en kaal maar dat is ook een deel van de Duitse charme qua natuur. Zal fantastisch zijn kortom als het via mijn eigen stad kan allemaal.
Maar goed afwachten dus.
Hoort erbij, en in zo'n ICE trein kan je er perfect van genieten,
  zondag 25 juli 2010 @ 09:46:07 #11
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_84460355
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:50 schreef DeParo het volgende:
Komt misschien een nieuwe permanente ICE verbinding tussen Eindhoven en het Rurhrgebied iing tot Basel (Zwitserland Hier) lijkt het iing.
[..]

Voor mij lijkt een verbinding met Eindhoven een heel stuk logischer.
Maar goed maar goed.
En dan Utrecht ook skippen en via Breda over de HSL-Zuid jakkeren 8-).
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zondag 25 juli 2010 @ 10:24:45 #12
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_84460810
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:55 schreef Socios het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik maak volgende maand zelf ook een reis met de ICE via Utrecht Centraal en Eindhoven naar Köln Hbf. Eens kijken hoe dat gaat.
Amsterdam-Keulen is via Eindhoven een uur(!) langer dan via Arnhem, en die verbinding is normaal al veel te traag voor een ICE. Dus is dit hele verhaal dat deze omleiding de vaste route zo kunnen worden niet erg realistisch.
pi_84460869
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:24 schreef ReisT het volgende:
Amsterdam-Keulen is via Eindhoven een uur(!) langer dan via Arnhem, en die verbinding is normaal al veel te traag voor een ICE. Dus is dit hele verhaal dat deze omleiding de vaste route zo kunnen worden niet erg realistisch.
Inderdaad. Ik geloof het ook niet dat via Eindhoven de vaste route zou gaan worden. Immers, de reden dat de ICE de komende weken via Eindhoven rijdt, is omdat in Arnhem het hele station verbouwd wordt. Mede voor de hogesnelheidstreinen ICE!

Wel ben ik voorstander van een extra ICE verbinding van Amsterdam Centraal via Eindhoven naar Köln Hbf, het liefst dan via Heerlen en Aachen Hbf en niet via Mönchengladbach Hbf. Men werkt sowieso al aan een internationale verbinding tussen Eindhoven en Aachen Hbf. Deze dienst uitvoeren met ICE, laten beginnen te Amsterdam Centraal en door laten rijden naar Köln Hbf zou mooi zijn. Bovendien ligt er al een mooie hogesnelheidslijn tussen Aachen Hbf en Köln Hbf geschikt voor 250 km/u.

Om het dan helemaal af te maken en ook Schiphol Airport, Rotterdam Centraal en Breda van een ICE-verbinding te voorzien, zou laatstgenoemde dienst ook heel goed de route kunnen nemen over de Nederlandse hogesnelheidslijn tussen Amsterdam Centraal en Breda (geschikt voor 300 km/u) en dan vanaf daar via het conventionele spoor door naar Eindhoven en verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 25-07-2010 10:39:15 ]
  zondag 25 juli 2010 @ 11:07:02 #14
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_84461591
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:36 schreef Christiaan het volgende:
Cool als hij via Ehv gaat, dan ben ik lekker snel thuis vanuit Amsterdam.
Cool...???

_O- :X :D
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_85054974
Ga overmorgen met de ICE naar Keulen, vrienden hadden geboekt en zie pas net dat ie via Eindhoven gaat :') Gaat langer duren en op dat traject zal ie ook wel niet harder gaan dan 160 ofzo? ;(
pi_85055167
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:44 schreef Rookert het volgende:
Ga overmorgen met de ICE naar Keulen, vrienden hadden geboekt en zie pas net dat ie via Eindhoven gaat :') Gaat langer duren en op dat traject zal ie ook wel niet harder gaan dan 160 ofzo? ;(
Tussen Arnhem en Keulen zit sowieso geen HSL dus harder dan 200 gaat het sowieso niet. Pas na Keulen komt de ICE op HSL.(wel de mooiste HSL van allemaal naast die tussen Ingolstadt en Nürnberg)
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85055264
200 km/u schiet ook flink op hoor :P Ik kom sowieso nooit in Duitsland, dus neem de toeristische route maar voor lief dan, met een slakkegangetje :')
pi_85055364
Volgende week maandag een gedeelte van mijn traject ICE :) Keulen -> eindhoven :D
pi_85055603
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:51 schreef Rookert het volgende:
200 km/u schiet ook flink op hoor :P Ik kom sowieso nooit in Duitsland, dus neem de toeristische route maar voor lief dan, met een slakkegangetje :')
Even voor je opgezocht, Mönchengladbach-Köln is 120km/u, Venlo-Mönchengladbach ook. Dus alleen tussen Helmond en Horst-Sevenum 160 en de rest 120-140. Als de dienstregeling het allemaal toelaat.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85056047
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:59 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Even voor je opgezocht, Mönchengladbach-Köln is 120km/u, Venlo-Mönchengladbach ook. Dus alleen tussen Helmond en Horst-Sevenum 160 en de rest 120-140. Als de dienstregeling het allemaal toelaat.
Ok thanks :)

Lang in de ICE is geen straf zolang de airco het maar doet :P
pi_85056111
Voor de snelheid hoeft men niet via Eindhoven en Mönchengladbach Hbf naar Köln Hbf te gaan. Het is leuk puur omdat het met een ICE is via een route waar normaal geen ICE rijdt.

Voor de snelheid kan men beter via Arnhem. Ter hoogte van Emmerich gaat de snelheid omhoog naar 160 km/u. Na Duisburg Hbf tot Köln Hbf rijdt ´ie 200 km/u.
pi_85056434
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:59 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Even voor je opgezocht, Mönchengladbach-Köln is 120km/u, Venlo-Mönchengladbach ook. Dus alleen tussen Helmond en Horst-Sevenum 160 en de rest 120-140. Als de dienstregeling het allemaal toelaat.
Geen 160 binnen NL hoor ;)
pi_85056860
Op onderstaand kaartje is te zien waar de ICE in Duitsland rijdt, in welke frequentie en met welke snelheid. Grofweg is het spoor onder te verdelen in drie categoriën:

Conventioneel spoor [lichtblauw]: de ICE rijdt met een snelheid van (maximaal) 160 km/u.
AusBauStrecke (ABS) [donkerblauw]: aangepast spoor waar 200 km/u gereden wordt. Op sommige stukken tot 230 km/u (Berlin Hbf - Hamburg Hbf)
NeuBauStrecke (NBS) [oranje en rood]: nieuw aangelegd spoor geschikt voor 250 km/u (oranje) en 300 km/u (rood).

pi_85057285
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:17 schreef RubenK het volgende:

[..]

Geen 160 binnen NL hoor ;)
Wel degelijk. Rond Leiden en richting Venlo is een deel van het spoor geschikt voor 160km/u en rond Leiden reed de Thalys dit ook.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85059034
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:38 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Wel degelijk. Rond Leiden en richting Venlo is een deel van het spoor geschikt voor 160km/u en rond Leiden reed de Thalys dit ook.
Geschikt voor ja, alleen bij proefritten toegestaan voor zover ik weet
pi_85059697
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:19 schreef RubenK het volgende:

[..]

Geschikt voor ja, alleen bij proefritten toegestaan voor zover ik weet
Bij Leiden(hoofddorp-Mariahoeve) werd in de dienstregeling 160 gereden. Bij Venlo is het inderdaad bedoeld voor testritten. Maar als het in de dienstregeling past, zie ik geen bezwaar het ook daadwerkelijk te rijden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:47:57 #27
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85065547
De ICE kan binnen Nederland alleen maar sneller dan 140 als je ATB uitschakelt. Niet echt verstandig om dat 'zomaar' te doen! De enige trein die hier mét ATB 160 kan rijden is de Thalys.
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:54:26 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85065905
Wil nog steeds eens het stuk Keulen Frankfurt gaan reizen, toen ik vaak van Duesseldorf naar Frankfurt reisde met de trein was dat traject nog niet klaar. Je ging dan langs de rijn naar Mainz. Dat is trouwens wel een van de mooiste treinreizen ueberhaupt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85066068
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:47 schreef ReisT het volgende:
De ICE kan binnen Nederland alleen maar sneller dan 140 als je ATB uitschakelt. Niet echt verstandig om dat 'zomaar' te doen! De enige trein die hier mét ATB 160 kan rijden is de Thalys.
Je hebt gelijk. Dan had er inderdaad + geinstalleerd moeten zijn.
Ik dacht dat ATB gewoon tot 160 ging.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85066100
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Wil nog steeds eens het stuk Keulen Frankfurt gaan reizen, toen ik vaak van Duesseldorf naar Frankfurt reisde met de trein was dat traject nog niet klaar. Je ging dan langs de rijn naar Mainz. Dat is trouwens wel een van de mooiste treinreizen ueberhaupt
Het is wel vet, langs de snelweg scheuren terwijl je 300 gaat :9
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85066196
Beetje jammer van al die tunnels!
pi_85068328
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:59 schreef RubenK het volgende:
Beetje jammer van al die tunnels!
Hoort erbij. Ik heb liever de Duitse bouwmethode (volg het landschap zoveel mogelijk en maak gebruik van elegante kunstwerken dan de Chinese methode: bouw gewoon over moeilijk landschap heen en maak een eentonige brug van 79 kilometer waarover die trein rijdt
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:26:19 #33
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85071732
Ik heb vaak Utrecht/Arnhem - Frankfurt gedaan toen ik in Ff werkte. Vond het altijd heerlijk comfortabel reizen, misschien wel de fijnste manier uberhaupt, rustig lezen/slapen/werken/praten met andere reizigers, stopcontactje aanwezig voor laptop, catering aan boord. ^O^. (Alleen jammer dat de rokerscoupes er op een gegeven moment ook uit verdwenen.)
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_85071968
Dat vind ik inderdaad ook matig. Treinen die soms wel ritten maken van 6 uur die horen toch gewoon een rookruimte te hebben. Is daar geen vraag naar?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:36:59 #35
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85072323
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:30 schreef Ascendancy het volgende:
Dat vind ik inderdaad ook matig. Treinen die soms wel ritten maken van 6 uur die horen toch gewoon een rookruimte te hebben. Is daar geen vraag naar?
Jawel, de rokerscoupes zaten standaard voller dan de niet-rokers. Maar ja, zelfde verhaal als in de horeca, de conducteurs moeten er doorheen he (althans, ik neem aan dat dat de officiele reden is). En er zijn natuurlijk ook altijd van die zeurkousen die bij het instappen in plaats van buitenom per se door de rokerscoupe gaan lopen, daarbij heel protesterend kuchend en proestend. Ik kon het nooit zo goed laten een goed getimed wolkje los te laten... :').
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_85072405
Dan neem je rokend personeel :{w
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:46:43 #37
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85072837
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:38 schreef Ascendancy het volgende:
Dan neem je rokend personeel :{w
Het is wel een beetje een vreemde regeling als het gevolg is dat je nu bij langere stops met de conducteur samen buiten staat te roken ja. :').
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_85072913
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:46 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Het is wel een beetje een vreemde regeling als het gevolg is dat je nu bij langere stops met de conducteur samen buiten staat te roken ja. :').
Op de merwedelingelijn staat 1 machinist altijd te roken als hij op Leerdam moet wachten _O_
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:57:26 #39
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_85088168
Hou van de ICE. Reis er veel mee in/naar Duitsland. Vind alleen de 2e klas niet echt te doen, veel te veel mensen en beetje te krap. Wanneer het kan, neem ik 1e klas - stukken meer ruimte.
Geek is the new Chique
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:16:59 #40
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85088916
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:57 schreef OMGitsNoelle het volgende:
Hou van de ICE. Reis er veel mee in/naar Duitsland. Vind alleen de 2e klas niet echt te doen, veel te veel mensen en beetje te krap. Wanneer het kan, neem ik 1e klas - stukken meer ruimte.
Het hangt er maar vanaf hoe druk het is, ik heb vaak genoeg in de 2e klasse gezeten met maar een paar anderen. Ik heb nog niet 1e klasse gereisd, kan ik wel een keer proberen bij gelegenheid :).
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_85115908
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:29 schreef Socios het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik geloof het ook niet dat via Eindhoven de vaste route zou gaan worden. Immers, de reden dat de ICE de komende weken via Eindhoven rijdt, is omdat in Arnhem het hele station verbouwd wordt. Mede voor de hogesnelheidstreinen ICE!

Wel ben ik voorstander van een extra ICE verbinding van Amsterdam Centraal via Eindhoven naar Köln Hbf, het liefst dan via Heerlen en Aachen Hbf en niet via Mönchengladbach Hbf. Men werkt sowieso al aan een internationale verbinding tussen Eindhoven en Aachen Hbf. Deze dienst uitvoeren met ICE, laten beginnen te Amsterdam Centraal en door laten rijden naar Köln Hbf zou mooi zijn. Bovendien ligt er al een mooie hogesnelheidslijn tussen Aachen Hbf en Köln Hbf geschikt voor 250 km/u.

Om het dan helemaal af te maken en ook Schiphol Airport, Rotterdam Centraal en Breda van een ICE-verbinding te voorzien, zou laatstgenoemde dienst ook heel goed de route kunnen nemen over de Nederlandse hogesnelheidslijn tussen Amsterdam Centraal en Breda (geschikt voor 300 km/u) en dan vanaf daar via het conventionele spoor door naar Eindhoven en verder.
Ik denk ook niet dat Arnhem vervangen door Eindhoven goed aanpakt. Misschien dat 1 van de ICE's zo kan laten gaan rijden, maar als je alle ICE's via Eindhoven laat rijden ga je klanten verliezen. De ICE moet immers concurreren met het vliegtuig, en als je er dan structureel een uur langer over gaat doen streef je je doel voorbij.

Tevens sla je met de verbinding via Eindhoven de grote steden Oberhausen,Duisburg en Dusseldorf over, en heb je ipv daarvan slechts alleen Monchengladbach.
En om een verbinding via Aachen te realiseren moet je eerst het stuk tussen landgraaf en herzogenrath electrificeren. Denk ook niet dat dat rendabel is.

Een verbinding vanaf Rotterdam naar het ruhrgebied zal misschien wel wat zijn, echter is het niet voor niets dat de oude IC Den haag - Koln ooit is geschrapt (die ook via eindhoven,venlo en monchengladbach reed). Dus ik denk dat de huidige route gewoon het best is.
bier
pi_85116665
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:24 schreef italiaan1987 het volgende:

Een verbinding vanaf Rotterdam naar het ruhrgebied zal misschien wel wat zijn, echter is het niet voor niets dat de oude IC Den haag - Koln ooit is geschrapt (die ook via eindhoven,venlo en monchengladbach reed). Dus ik denk dat de huidige route gewoon het best is.
Ben benieuwd of ze nog gaan overwegen om de Betuwelijn te gaan gebruiken voor personenvervoer? :s)
pi_85117018
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:40 schreef Rookert het volgende:

[..]

Ben benieuwd of ze nog gaan overwegen om de Betuwelijn te gaan gebruiken voor personenvervoer? :s)
En dan? Een IC vanuit Rotterdam die daarna tot oberhausen nergens meer stopt. Amsterdam en Utrecht hebben een veel grotere vraag en vanuit Utrecht kan je snel in Rotterdam komen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85118355
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:46 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

En dan? Een IC vanuit Rotterdam die daarna tot oberhausen nergens meer stopt. Amsterdam en Utrecht hebben een veel grotere vraag en vanuit Utrecht kan je snel in Rotterdam komen.
Plus het feit dat je daar maar 120 mag :P
pi_85118581
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 23:16 schreef RubenK het volgende:

[..]

Plus het feit dat je daar maar 120 mag :P
Maar wel continu. En hoewel Utrecht-Arnhem 140 is, rijdt de ICE dat daar niet. Te weinig capaciteit.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:15:38 #46
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_85134736
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:16 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Het hangt er maar vanaf hoe druk het is, ik heb vaak genoeg in de 2e klasse gezeten met maar een paar anderen. Ik heb nog niet 1e klasse gereisd, kan ik wel een keer proberen bij gelegenheid :).
Ik zit meestal in een superdrukke trein naar Keulen/Düsseldorf. Dan is 2e klas niet te doen, vooral als er hele gezinnen in je coupe zitten -_-'
Geek is the new Chique
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:35:50 #47
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85135457
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:15 schreef OMGitsNoelle het volgende:

[..]

Ik zit meestal in een superdrukke trein naar Keulen/Düsseldorf. Dan is 2e klas niet te doen, vooral als er hele gezinnen in je coupe zitten -_-'
Er zou wel een speciale gezinnen-met-kinderen-coupe mogen komen ja, die dan hermetisch afgesloten wordt tijdens de reis. . Ik stapte altijd in Utrecht of ik Frankfurt in de trein, dan is het nog lekker rustig en kun je op zo'n fijn vierzitje met tafeltje neerploffen. En ach, soms zijn medereizigers ook best wel aangenaam ;).
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_85204233
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 23:22 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Maar wel continu. En hoewel Utrecht-Arnhem 140 is, rijdt de ICE dat daar niet. Te weinig capaciteit.
Maar je slaat wel het halve ruhrgebiet over via venlo.
bier
pi_85221194
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:29 schreef Socios het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik geloof het ook niet dat via Eindhoven de vaste route zou gaan worden. Immers, de reden dat de ICE de komende weken via Eindhoven rijdt, is omdat in Arnhem het hele station verbouwd wordt. Mede voor de hogesnelheidstreinen ICE!

Wel ben ik voorstander van een extra ICE verbinding van Amsterdam Centraal via Eindhoven naar Köln Hbf, het liefst dan via Heerlen en Aachen Hbf en niet via Mönchengladbach Hbf. Men werkt sowieso al aan een internationale verbinding tussen Eindhoven en Aachen Hbf. Deze dienst uitvoeren met ICE, laten beginnen te Amsterdam Centraal en door laten rijden naar Köln Hbf zou mooi zijn. Bovendien ligt er al een mooie hogesnelheidslijn tussen Aachen Hbf en Köln Hbf geschikt voor 250 km/u.

Om het dan helemaal af te maken en ook Schiphol Airport, Rotterdam Centraal en Breda van een ICE-verbinding te voorzien, zou laatstgenoemde dienst ook heel goed de route kunnen nemen over de Nederlandse hogesnelheidslijn tussen Amsterdam Centraal en Breda (geschikt voor 300 km/u) en dan vanaf daar via het conventionele spoor door naar Eindhoven en verder.
Aachen wordt sowieso een internationaal station. Er zijn plannen om namelijk het grensoverschrijdende verkeer in zuid-limburg, Belgie en het NRW gebied te intensiveren door onder andere een ringlijn Maastricht, Vise, Herzogenrath, Aachen, Heerlen, Maastricht te promoten. In dit beeld past een ICE als een extra nieuwe lijn, in welke vorm dan ook, perfect.
Maar net zoals je zegt, ik voorzie niet dat een potentiele lijn Amsterdam/Eindhoven/Duitsland de lijn Amsterdam/Arnhem/Duitsland zal overnemen. De reden daarvoor is dat je de ICE op dit moment dwars door het Ruhrgebied stuurt langs alle grote plaatsen zoals Duisburg, Dusseldorf en Keulen. Dit bereik zal een stuk minder zijn als je de lijn via Eindhoven/M'Gladbach of Eindhoven/Aachen zou laten lopen. Echter dan zal M'Gladbach toch nog de favoriet blijven indien Aachen niet met subsidies over de brug zal komen. Aachen is namelijk een "doodlopend" station. Een eindstation voor veel regionaal verkeer. M'Gladbach is dit niet, en is dus veel interessanter omdat het overstappende verkeer alle kanten op kan. En bovendien, M'Gladbach naar Aachen is ook maar een half uurtje.

Je hebt het echter over de nieuwe lijn die er ligt. Dat zal problematisch worden aangezien deze ingericht is voor de Thalys treinen. Andere ATB's wellicht? In ieder geval is het een gescheiden spoor welke gebruikt wordt. Dus mits het station Aachen ingericht wordt met een apart perron voor internationaal verkeer waar de ICE's ook op aankomen en vertrekken, zie ik dit niet snel gebeuren dat dit spoor gebruikt gaat worden door de ICE treinen.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:55:57 #50
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85221831
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 10:36 schreef Beri het volgende:
Je hebt het echter over de nieuwe lijn die er ligt. Dat zal problematisch worden aangezien deze ingericht is voor de Thalys treinen. Andere ATB's wellicht? In ieder geval is het een gescheiden spoor welke gebruikt wordt. Dus mits het station Aachen ingericht wordt met een apart perron voor internationaal verkeer waar de ICE's ook op aankomen en vertrekken, zie ik dit niet snel gebeuren dat dit spoor gebruikt gaat worden door de ICE treinen.
Als er een Thalys kan rijden kan er ook een ICE-3M rijden. Op de route Brussel-Aachen-Keulen rijden ook afwisselend Thalys en ICE over dezelfde lijn.

[ Bericht 20% gewijzigd door ReisT op 13-08-2010 11:12:58 ]
pi_85222641
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 10:55 schreef ReisT het volgende:

[..]

Als er een Thalys kan rijden kan er ook een ICE-3M rijden. Op de route Brussel-Aachen-Keulen rijden ook afwisselend Thalys en ICE over dezelfde lijn.
Weet je het zeker? Volgens mij worden de ICE's nog steeds over het regionaalspoor geleid tussen Aachen en Koln. Tussen Brussel en Luik worden ze over het HSL netwerk geleid, dat weet ik wel. Maar ik geloof dat de HSL van Luik naar Aachen door de aannemer pas een half jaar is opgeleverd aan DB/SNCB, en dat de testfase's daar nog niet zijn afgerond.
pi_85222909
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:19 schreef Beri het volgende:
Weet je het zeker? Volgens mij worden de ICE's nog steeds over het regionaalspoor geleid tussen Aachen en Koln.
Zowel ICE als Thalys rijdt over de HSL tussen Aachten Hbf en Köln Hbf. Sterker nog, in de richting van Köln Hbf naar Aachten Hbf is ICE doorgaans 4 tot 8 minuten sneller dan Thalys.
quote:
Maar ik geloof dat de HSL van Luik naar Aachen door de aannemer pas een half jaar is opgeleverd aan DB/SNCB, en dat de testfase's daar nog niet zijn afgerond.
Dat was juist andersom. Thalys rijdt pas sinds december vorig jaar over de HSL tussen Luik en Aachen Hbf, ICE al langer.
pi_85225080
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:27 schreef Socios het volgende:
Zowel ICE als Thalys rijdt over de HSL tussen Aachten Hbf en Köln Hbf. Sterker nog, in de richting van Köln Hbf naar Aachten Hbf is ICE doorgaans 4 tot 8 minuten sneller dan Thalys.
Ok tnxie dat wist ik niet.

quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:27 schreef Socios het volgende:
Dat was juist andersom. Thalys rijdt pas sinds december vorig jaar over de HSL tussen Luik en Aachen Hbf, ICE al langer.
Dat lijkt me stug aangezien ik tot en met November vorig jaar nog in de HSL tunnel heb gewerkt. De infameuze "bushtunnel" op de Belgische/Duitse grens die tot 4 keer toe was afgekeurd voor veiligheidstesten en pas sinds December inderdaad is opgeleverd. Dat was namelijk de ontbrekende schakel om de lijn Brussel/Keulen in zijn geheel op te leveren.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:55:03 #54
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85232802
Dat van die tunnel klopt, maar de rest van de lijn (van Luik tot vlak voor die tunnel waar de 'gewone' lijn erbij komt) is dus in juni 2009 al in gebruik genomen. Het laatste stukje tot Aachen moest dan nog door de oude tunnel. Van de grens tot Aachen is ook geen HSL.
pi_85239347
Wel gescheiden van het regionaalverkeer. Maar om deze discussie te beeindigen..
Ik heb vorig jaar met de ICE-T gereden vanaf Duisburg naar Frankfurt. Dat was een rare gewaarwording zon tiltende trein!
Was overigens ook een vervangende trein, want normaliter rijdt de ICE-T niet op dat traject ):O
pi_85283931
Terug uit Keulen, die omleiding van de ICE heeft wel een érg ruime marge in reistijd gekregen zeg :') Op de heenweg stonden we ruim 10 minuten stil met de deuren open op Viersen (dacht ik) in Duitsland omdat we te vroeg waren voor Mönchengladbach, terwjil we in Nederland ook al paar keer stil stonden en gemiddeld nog geen 100 km/u reden.
Op de terugweg stonden we ook paar keer stil en jakkerden we achter intercity's aan en waren we alsnog iets te vroeg in Utrecht.

Er gingen trouwens een paar mannen met rugzakjes en wandelschoenen paspoorten checken, bleken undercover Marechaussee agenten te zijn, checkten vooral de niet-Duitsers en Nederlanders, zochten iemand dacht ik :P
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:33:51 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85284452
Ik ben 1 keer gecontroleerd in de 4 jaar dat ik regelmatig met de ICE reed. Ik kwam van het toilet af en er liepen een stel kerels rond. Ik keek wat die aan het doen waren, dat viel ze op dus was ik aan de beurt, tassen open, paspoort, etc.
Ze lieten hun identiteitsbewijs zien en wilden alles zien, stond ze keurig hoffelijk te woord op beter Hochdeutsch dan dat zij spraken. Ze wilden mijn Personalausweis zien, zei dat ik dat niet had, (keken me direct boos aan) maar dat ik ze graag mijn paspoort kon laten zien.
Dat was een Nederlands paspoort, nog meer verwarring (waren trouwens de Grenzschutz, niet de Zoll) Harry werd geroepen, van de Marechaussee, die ik keurig te woord stond in het Nederlands.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85285420
Dat is vreemd. Toen ik naar Duitsland ging werd er zowel na Utrecht als na Arnhem gecontroleerd.
En in iedere ICE waarin ik in Duitsland inzat werd gewoon consequent gecontroleerd.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:23:23 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85285704
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:14 schreef Ascendancy het volgende:
Dat is vreemd. Toen ik naar Duitsland ging werd er zowel na Utrecht als na Arnhem gecontroleerd.
En in iedere ICE waarin ik in Duitsland inzat werd gewoon consequent gecontroleerd.
Jij hebt het over kaartjes, plaatsbewijzen. Ik doel op grenscontrole.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85285753
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij hebt het over kaartjes, plaatsbewijzen. Ik doel op grenscontrole.
Dat zat er ook bij. Ook toen ik een treinrit maakte vlak bij de oostenrijkse grens.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85317368
Wel, als alles goed gaat is het leed over een week weer voorbij.
Er wordt heel hard gewerkt in Arnhem em voor zover ik het weet liggen ze goed op schema met de tunnel naar Nijmegen
pi_85317881
Station Arnhem faalt al 10 jaar lang :N
  zondag 15 augustus 2010 @ 19:34:04 #63
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85318463
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:14 schreef Ascendancy het volgende:
Dat is vreemd. Toen ik naar Duitsland ging werd er zowel na Utrecht als na Arnhem gecontroleerd.
En in iedere ICE waarin ik in Duitsland inzat werd gewoon consequent gecontroleerd.
Oh ja, de controles, brings back memories, de sport was op een bepaald moment om de conducteur niet de indruk te geven dat je net was ingestapt. Dat lukte nogal eens bij een NL-er, bij DL-ers natuurlijk niet. Heeft me verschillende keren een gratis reis Utrecht -> Ff opgeleverd omdat de kaartjes een maand (geloof ik?) geldig zijn. :@. Soms dacht ik dat ik ermee weggekomen was, maar dan was er ergens halverwege een conducteurswissel en de nieuwe Duitse conducteurs controleerden natuurlijk gruendlich iedereen.

Nou ja. Niet echt sjiek natuurlijk. :@.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  zondag 15 augustus 2010 @ 19:42:00 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85318742
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:15 schreef Rookert het volgende:
Station Arnhem faalt al 10 jaar lang :N
Nee, pas een jaar of 5,6
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85339731
Daarvoor was het stampensvol in dat tunneltje onder het station, doorstroom was nooit goed. En nu die verbouwing :')
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:14:33 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85360084
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:26 schreef Rookert het volgende:
Daarvoor was het stampensvol in dat tunneltje onder het station, doorstroom was nooit goed. En nu die verbouwing :')
Dat tunneltje was er natuurlijk al een jaar of wat zal het zijn, 30, 40
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:16:43 #67
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85403049


:%
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_85462248
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat tunneltje was er natuurlijk al een jaar of wat zal het zijn, 30, 40
Dat tunneltje gaat binnen niet al te lange tijd weer open. De rest van de terminus zal dan nog gebouwd moeten worden. Dus je krijgt gewoon een situatie dat je een paar perrons hebt waar een tunnel onderdoor loopt wat door moet gaan voor station.
pi_85465770
geen idee waarom, maar ik ben al jaaaaaaaaaaaaren fan van de ICE
altijd als dat ding Arnhem binnen rijd moet ik even kijken ;)
En hier staat ook al weinig nuttigs..
pi_85467200
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:59 schreef Xiance het volgende:
geen idee waarom, maar ik ben al jaaaaaaaaaaaaren fan van de ICE
altijd als dat ding Arnhem binnen rijd moet ik even kijken ;)
De trein heeft dan ook het strakste uiterlijk van alle traditionele HSL-treinen O+
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85469121
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 11:44 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

De trein heeft dan ook het strakste uiterlijk van alle traditionele HSL-treinen O+
en het mooiste geluid, if that makes any sense?
mar hij voeld ook lekkerder aan onder het rijden :)
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  maandag 25 juli 2011 @ 22:53:35 #72
32029 Basson
Dodge This!
pi_99940912
Zo dus ik wil graag met de ICE van Frankfurt naar Arnhem. Ik typ dat in op nshispeed en ik krijg een reis te zien van minstens 5 uur... met de auto doe ik er 3 uur over...

Ik kijk naar de trajecten waar deze trein rijdt en ik zie toch echt een traject van Frankfurt naar Arnhem, maar via de ns site krijg ik allerlei omwegen met stoptreinen...
Hoe moeilijk kun je het maken?

En waarom is het duurder om later op de dag te reizen? Is de brandstof dan 2x zo duur??
  maandag 25 juli 2011 @ 23:00:35 #73
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99941251
Kijk op www.db.de
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_99941310
Ik ga iedere werkdag met de ICE (121) van Amsterdam CS naar Arnhem en inderdaad een erg fijne trein O+
  maandag 25 juli 2011 @ 23:03:52 #75
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99941420
Vreemd, daar krijg ik hetzelfde resultaat, ice rijdt schijnbaar niet tussen arnhem en frankfurt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_99942519
quote:
Du hast was verloren!
  maandag 25 juli 2011 @ 23:52:57 #77
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99943580
quote:
Treinreis Duitsland leidt via Eindhoven

maandag 25 juli 2011 | 18:04
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
EDE - Inwoners van de Vallei die met de trein naar Duitsland willen reizen, hebben de komende tijd geen mogelijkheid om in Arnhem op te stappen. In verband met de nieuwbouwwerkzaamheden op het Arnhemse station rijden er tot en met 28 augustus geen snelle ICE-treinen vanaf Arnhem.
Reizigers die toch van deze treinverbinding gebruik willen maken, kunnen in plaats van Arnhem station Eindhoven als opstapplaats benutten. Ook de EuroNight naar Warschau mijdt station Arnhem tot en met 28 augustus. Ook deze trein maakt in plaats daarvan een stop in Eindhoven.
Bron
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:08:22 #78
32029 Basson
Dodge This!
pi_99982975
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bron
Dank je! Ik had dus de site van de Gelderlander moeten checken voor de dienstregeling van de ICE....

Goed, Eindhoven dus.
  woensdag 27 juli 2011 @ 00:25:33 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99987058
dat via eindhoven is echt kut. Je doet een uur langer over een route die 10 km korter is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:00:55 #80
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_99993898
-niet grappig-

[ Bericht 42% gewijzigd door Sounddragon op 13-08-2011 11:28:58 ]
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 28 juli 2011 @ 22:02:01 #81
32029 Basson
Dodge This!
pi_100065302
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 00:25 schreef Dr_Flash het volgende:
dat via eindhoven is echt kut. Je doet een uur langer over een route die 10 km korter is.
Vertrek is nu 17:42, dan ben ik om 21:nogwat in Eindhoven. Dan nog naar huis wat waarschijnlijk een 1,5 - 2 uur extra gaat zijn...
pi_100529573
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2010 18:07 schreef Rookert het volgende:
Terug uit Keulen, die omleiding van de ICE heeft wel een érg ruime marge in reistijd gekregen zeg :') Op de heenweg stonden we ruim 10 minuten stil met de deuren open op Viersen (dacht ik) in Duitsland omdat we te vroeg waren voor Mönchengladbach, terwjil we in Nederland ook al paar keer stil stonden en gemiddeld nog geen 100 km/u reden.
Op de terugweg stonden we ook paar keer stil en jakkerden we achter intercity's aan en waren we alsnog iets te vroeg in Utrecht.

Er gingen trouwens een paar mannen met rugzakjes en wandelschoenen paspoorten checken, bleken undercover Marechaussee agenten te zijn, checkten vooral de niet-Duitsers en Nederlanders, zochten iemand dacht ik :P
Donker bruin vermoeden dat dat ding gewoon in een pad van een goederentrein rijdt.
bier
pi_100611255
ik ben vorrig weekend in keulen geweest, da's toch wel een hele wereldreis zonder de ICE, als je een beetje pech hebt sta je ook nog in totaal anderhalf uur stil op een perron :'(
En hier staat ook al weinig nuttigs..
pi_101512592
Ik... ik vind de ICE wel erg prijzig... Heen: ¤ 55,- terug: ¤ 108,- Dat heb ik dus maar met de auto gedaan.... tijdwinst is ook nihil voor zo'n hi-speed trein.

Ook nog zoiets: werkzaamheden op het eindstation dus ik moest een station eerder uitstappen en ik was nog zo'n 80 Km verwijdert van de bestemming... mams maar gebeld om me op te pikken... om 23:00... kutzooi
  zaterdag 3 september 2011 @ 09:06:33 #85
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101519995
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 23:43 schreef Basson het volgende:
Ik... ik vind de ICE wel erg prijzig... Heen: ¤ 55,- terug: ¤ 108,- Dat heb ik dus maar met de auto gedaan.... tijdwinst is ook nihil voor zo'n hi-speed trein.

Ook nog zoiets: werkzaamheden op het eindstation dus ik moest een station eerder uitstappen en ik was nog zo'n 80 Km verwijdert van de bestemming... mams maar gebeld om me op te pikken... om 23:00... kutzooi
Zou een klacht indienen bij de NS. Daar krijg je geld voor terug
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101536243
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 23:43 schreef Basson het volgende:
Ik... ik vind de ICE wel erg prijzig... Heen: ¤ 55,- terug: ¤ 108,- Dat heb ik dus maar met de auto gedaan.... tijdwinst is ook nihil voor zo'n hi-speed trein.

Ook nog zoiets: werkzaamheden op het eindstation dus ik moest een station eerder uitstappen en ik was nog zo'n 80 Km verwijdert van de bestemming... mams maar gebeld om me op te pikken... om 23:00... kutzooi
Op tijd boeken he :)

En die werkzaamheden zijn ook niet net vanochtend bedacht hoor, dat had je kunnen weten :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_101536259
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2011 09:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zou een klacht indienen bij de NS. Daar krijg je geld voor terug
Niet bij aangekondigde werkzaamheden :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_101538197
Die "aangekondigde vertraging" werd op het station omgeroepen :6 Hoeveel bronnen moet ik langs gaan om uit te vinden of ik op de bestemming kom als het niet op de DB site óf hispeed staat? Daar staat niks anders dan de reistijd; 10+ uur plus overnachting op een station...

Ik heb een week van te voren gecheckt wat de prijzen waren. Moet ik een maand van te voren boeken?

NS of DB, met de auto ben je er sneller en voordeliger ;)
  zondag 4 september 2011 @ 06:40:22 #89
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101545818
Goedkoopst boeken = 3 maanden van te voren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')