Bij Leiden(hoofddorp-Mariahoeve) werd in de dienstregeling 160 gereden. Bij Venlo is het inderdaad bedoeld voor testritten. Maar als het in de dienstregeling past, zie ik geen bezwaar het ook daadwerkelijk te rijden.quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:19 schreef RubenK het volgende:
[..]
Geschikt voor ja, alleen bij proefritten toegestaan voor zover ik weet
Je hebt gelijk. Dan had er inderdaad + geinstalleerd moeten zijn.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:47 schreef ReisT het volgende:
De ICE kan binnen Nederland alleen maar sneller dan 140 als je ATB uitschakelt. Niet echt verstandig om dat 'zomaar' te doen! De enige trein die hier mét ATB 160 kan rijden is de Thalys.
Het is wel vet, langs de snelweg scheuren terwijl je 300 gaatquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Wil nog steeds eens het stuk Keulen Frankfurt gaan reizen, toen ik vaak van Duesseldorf naar Frankfurt reisde met de trein was dat traject nog niet klaar. Je ging dan langs de rijn naar Mainz. Dat is trouwens wel een van de mooiste treinreizen ueberhaupt
Hoort erbij. Ik heb liever de Duitse bouwmethode (volg het landschap zoveel mogelijk en maak gebruik van elegante kunstwerken dan de Chinese methode: bouw gewoon over moeilijk landschap heen en maak een eentonige brug van 79 kilometer waarover die trein rijdtquote:
Jawel, de rokerscoupes zaten standaard voller dan de niet-rokers. Maar ja, zelfde verhaal als in de horeca, de conducteurs moeten er doorheen he (althans, ik neem aan dat dat de officiele reden is). En er zijn natuurlijk ook altijd van die zeurkousen die bij het instappen in plaats van buitenom per se door de rokerscoupe gaan lopen, daarbij heel protesterend kuchend en proestend. Ik kon het nooit zo goed laten een goed getimed wolkje los te laten...quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:30 schreef Ascendancy het volgende:
Dat vind ik inderdaad ook matig. Treinen die soms wel ritten maken van 6 uur die horen toch gewoon een rookruimte te hebben. Is daar geen vraag naar?
Het is wel een beetje een vreemde regeling als het gevolg is dat je nu bij langere stops met de conducteur samen buiten staat te roken ja.quote:
Op de merwedelingelijn staat 1 machinist altijd te roken als hij op Leerdam moet wachtenquote:Op maandag 9 augustus 2010 22:46 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Het is wel een beetje een vreemde regeling als het gevolg is dat je nu bij langere stops met de conducteur samen buiten staat te roken ja..
Het hangt er maar vanaf hoe druk het is, ik heb vaak genoeg in de 2e klasse gezeten met maar een paar anderen. Ik heb nog niet 1e klasse gereisd, kan ik wel een keer proberen bij gelegenheidquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:57 schreef OMGitsNoelle het volgende:
Hou van de ICE. Reis er veel mee in/naar Duitsland. Vind alleen de 2e klas niet echt te doen, veel te veel mensen en beetje te krap. Wanneer het kan, neem ik 1e klas - stukken meer ruimte.
Ik denk ook niet dat Arnhem vervangen door Eindhoven goed aanpakt. Misschien dat 1 van de ICE's zo kan laten gaan rijden, maar als je alle ICE's via Eindhoven laat rijden ga je klanten verliezen. De ICE moet immers concurreren met het vliegtuig, en als je er dan structureel een uur langer over gaat doen streef je je doel voorbij.quote:Op zondag 25 juli 2010 10:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik geloof het ook niet dat via Eindhoven de vaste route zou gaan worden. Immers, de reden dat de ICE de komende weken via Eindhoven rijdt, is omdat in Arnhem het hele station verbouwd wordt. Mede voor de hogesnelheidstreinen ICE!
Wel ben ik voorstander van een extra ICE verbinding van Amsterdam Centraal via Eindhoven naar Köln Hbf, het liefst dan via Heerlen en Aachen Hbf en niet via Mönchengladbach Hbf. Men werkt sowieso al aan een internationale verbinding tussen Eindhoven en Aachen Hbf. Deze dienst uitvoeren met ICE, laten beginnen te Amsterdam Centraal en door laten rijden naar Köln Hbf zou mooi zijn. Bovendien ligt er al een mooie hogesnelheidslijn tussen Aachen Hbf en Köln Hbf geschikt voor 250 km/u.
Om het dan helemaal af te maken en ook Schiphol Airport, Rotterdam Centraal en Breda van een ICE-verbinding te voorzien, zou laatstgenoemde dienst ook heel goed de route kunnen nemen over de Nederlandse hogesnelheidslijn tussen Amsterdam Centraal en Breda (geschikt voor 300 km/u) en dan vanaf daar via het conventionele spoor door naar Eindhoven en verder.
Ben benieuwd of ze nog gaan overwegen om de Betuwelijn te gaan gebruiken voor personenvervoer?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:24 schreef italiaan1987 het volgende:
Een verbinding vanaf Rotterdam naar het ruhrgebied zal misschien wel wat zijn, echter is het niet voor niets dat de oude IC Den haag - Koln ooit is geschrapt (die ook via eindhoven,venlo en monchengladbach reed). Dus ik denk dat de huidige route gewoon het best is.
En dan? Een IC vanuit Rotterdam die daarna tot oberhausen nergens meer stopt. Amsterdam en Utrecht hebben een veel grotere vraag en vanuit Utrecht kan je snel in Rotterdam komen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:40 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ze nog gaan overwegen om de Betuwelijn te gaan gebruiken voor personenvervoer?
Plus het feit dat je daar maar 120 magquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En dan? Een IC vanuit Rotterdam die daarna tot oberhausen nergens meer stopt. Amsterdam en Utrecht hebben een veel grotere vraag en vanuit Utrecht kan je snel in Rotterdam komen.
Maar wel continu. En hoewel Utrecht-Arnhem 140 is, rijdt de ICE dat daar niet. Te weinig capaciteit.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:16 schreef RubenK het volgende:
[..]
Plus het feit dat je daar maar 120 mag
Ik zit meestal in een superdrukke trein naar Keulen/Düsseldorf. Dan is 2e klas niet te doen, vooral als er hele gezinnen in je coupe zitten -_-'quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:16 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Het hangt er maar vanaf hoe druk het is, ik heb vaak genoeg in de 2e klasse gezeten met maar een paar anderen. Ik heb nog niet 1e klasse gereisd, kan ik wel een keer proberen bij gelegenheid.
Er zou wel een speciale gezinnen-met-kinderen-coupe mogen komen ja, die dan hermetisch afgesloten wordt tijdens de reis.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:15 schreef OMGitsNoelle het volgende:
[..]
Ik zit meestal in een superdrukke trein naar Keulen/Düsseldorf. Dan is 2e klas niet te doen, vooral als er hele gezinnen in je coupe zitten -_-'
Maar je slaat wel het halve ruhrgebiet over via venlo.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:22 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar wel continu. En hoewel Utrecht-Arnhem 140 is, rijdt de ICE dat daar niet. Te weinig capaciteit.
Aachen wordt sowieso een internationaal station. Er zijn plannen om namelijk het grensoverschrijdende verkeer in zuid-limburg, Belgie en het NRW gebied te intensiveren door onder andere een ringlijn Maastricht, Vise, Herzogenrath, Aachen, Heerlen, Maastricht te promoten. In dit beeld past een ICE als een extra nieuwe lijn, in welke vorm dan ook, perfect.quote:Op zondag 25 juli 2010 10:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik geloof het ook niet dat via Eindhoven de vaste route zou gaan worden. Immers, de reden dat de ICE de komende weken via Eindhoven rijdt, is omdat in Arnhem het hele station verbouwd wordt. Mede voor de hogesnelheidstreinen ICE!
Wel ben ik voorstander van een extra ICE verbinding van Amsterdam Centraal via Eindhoven naar Köln Hbf, het liefst dan via Heerlen en Aachen Hbf en niet via Mönchengladbach Hbf. Men werkt sowieso al aan een internationale verbinding tussen Eindhoven en Aachen Hbf. Deze dienst uitvoeren met ICE, laten beginnen te Amsterdam Centraal en door laten rijden naar Köln Hbf zou mooi zijn. Bovendien ligt er al een mooie hogesnelheidslijn tussen Aachen Hbf en Köln Hbf geschikt voor 250 km/u.
Om het dan helemaal af te maken en ook Schiphol Airport, Rotterdam Centraal en Breda van een ICE-verbinding te voorzien, zou laatstgenoemde dienst ook heel goed de route kunnen nemen over de Nederlandse hogesnelheidslijn tussen Amsterdam Centraal en Breda (geschikt voor 300 km/u) en dan vanaf daar via het conventionele spoor door naar Eindhoven en verder.
Als er een Thalys kan rijden kan er ook een ICE-3M rijden. Op de route Brussel-Aachen-Keulen rijden ook afwisselend Thalys en ICE over dezelfde lijn.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:36 schreef Beri het volgende:
Je hebt het echter over de nieuwe lijn die er ligt. Dat zal problematisch worden aangezien deze ingericht is voor de Thalys treinen. Andere ATB's wellicht? In ieder geval is het een gescheiden spoor welke gebruikt wordt. Dus mits het station Aachen ingericht wordt met een apart perron voor internationaal verkeer waar de ICE's ook op aankomen en vertrekken, zie ik dit niet snel gebeuren dat dit spoor gebruikt gaat worden door de ICE treinen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |