abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85059697
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:19 schreef RubenK het volgende:

[..]

Geschikt voor ja, alleen bij proefritten toegestaan voor zover ik weet
Bij Leiden(hoofddorp-Mariahoeve) werd in de dienstregeling 160 gereden. Bij Venlo is het inderdaad bedoeld voor testritten. Maar als het in de dienstregeling past, zie ik geen bezwaar het ook daadwerkelijk te rijden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:47:57 #27
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85065547
De ICE kan binnen Nederland alleen maar sneller dan 140 als je ATB uitschakelt. Niet echt verstandig om dat 'zomaar' te doen! De enige trein die hier mét ATB 160 kan rijden is de Thalys.
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:54:26 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85065905
Wil nog steeds eens het stuk Keulen Frankfurt gaan reizen, toen ik vaak van Duesseldorf naar Frankfurt reisde met de trein was dat traject nog niet klaar. Je ging dan langs de rijn naar Mainz. Dat is trouwens wel een van de mooiste treinreizen ueberhaupt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85066068
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:47 schreef ReisT het volgende:
De ICE kan binnen Nederland alleen maar sneller dan 140 als je ATB uitschakelt. Niet echt verstandig om dat 'zomaar' te doen! De enige trein die hier mét ATB 160 kan rijden is de Thalys.
Je hebt gelijk. Dan had er inderdaad + geinstalleerd moeten zijn.
Ik dacht dat ATB gewoon tot 160 ging.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85066100
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Wil nog steeds eens het stuk Keulen Frankfurt gaan reizen, toen ik vaak van Duesseldorf naar Frankfurt reisde met de trein was dat traject nog niet klaar. Je ging dan langs de rijn naar Mainz. Dat is trouwens wel een van de mooiste treinreizen ueberhaupt
Het is wel vet, langs de snelweg scheuren terwijl je 300 gaat :9
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85066196
Beetje jammer van al die tunnels!
pi_85068328
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:59 schreef RubenK het volgende:
Beetje jammer van al die tunnels!
Hoort erbij. Ik heb liever de Duitse bouwmethode (volg het landschap zoveel mogelijk en maak gebruik van elegante kunstwerken dan de Chinese methode: bouw gewoon over moeilijk landschap heen en maak een eentonige brug van 79 kilometer waarover die trein rijdt
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:26:19 #33
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85071732
Ik heb vaak Utrecht/Arnhem - Frankfurt gedaan toen ik in Ff werkte. Vond het altijd heerlijk comfortabel reizen, misschien wel de fijnste manier uberhaupt, rustig lezen/slapen/werken/praten met andere reizigers, stopcontactje aanwezig voor laptop, catering aan boord. ^O^. (Alleen jammer dat de rokerscoupes er op een gegeven moment ook uit verdwenen.)
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_85071968
Dat vind ik inderdaad ook matig. Treinen die soms wel ritten maken van 6 uur die horen toch gewoon een rookruimte te hebben. Is daar geen vraag naar?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:36:59 #35
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85072323
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:30 schreef Ascendancy het volgende:
Dat vind ik inderdaad ook matig. Treinen die soms wel ritten maken van 6 uur die horen toch gewoon een rookruimte te hebben. Is daar geen vraag naar?
Jawel, de rokerscoupes zaten standaard voller dan de niet-rokers. Maar ja, zelfde verhaal als in de horeca, de conducteurs moeten er doorheen he (althans, ik neem aan dat dat de officiele reden is). En er zijn natuurlijk ook altijd van die zeurkousen die bij het instappen in plaats van buitenom per se door de rokerscoupe gaan lopen, daarbij heel protesterend kuchend en proestend. Ik kon het nooit zo goed laten een goed getimed wolkje los te laten... :').
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_85072405
Dan neem je rokend personeel :{w
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:46:43 #37
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85072837
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:38 schreef Ascendancy het volgende:
Dan neem je rokend personeel :{w
Het is wel een beetje een vreemde regeling als het gevolg is dat je nu bij langere stops met de conducteur samen buiten staat te roken ja. :').
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_85072913
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:46 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Het is wel een beetje een vreemde regeling als het gevolg is dat je nu bij langere stops met de conducteur samen buiten staat te roken ja. :').
Op de merwedelingelijn staat 1 machinist altijd te roken als hij op Leerdam moet wachten _O_
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:57:26 #39
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_85088168
Hou van de ICE. Reis er veel mee in/naar Duitsland. Vind alleen de 2e klas niet echt te doen, veel te veel mensen en beetje te krap. Wanneer het kan, neem ik 1e klas - stukken meer ruimte.
Geek is the new Chique
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:16:59 #40
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85088916
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:57 schreef OMGitsNoelle het volgende:
Hou van de ICE. Reis er veel mee in/naar Duitsland. Vind alleen de 2e klas niet echt te doen, veel te veel mensen en beetje te krap. Wanneer het kan, neem ik 1e klas - stukken meer ruimte.
Het hangt er maar vanaf hoe druk het is, ik heb vaak genoeg in de 2e klasse gezeten met maar een paar anderen. Ik heb nog niet 1e klasse gereisd, kan ik wel een keer proberen bij gelegenheid :).
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_85115908
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:29 schreef Socios het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik geloof het ook niet dat via Eindhoven de vaste route zou gaan worden. Immers, de reden dat de ICE de komende weken via Eindhoven rijdt, is omdat in Arnhem het hele station verbouwd wordt. Mede voor de hogesnelheidstreinen ICE!

Wel ben ik voorstander van een extra ICE verbinding van Amsterdam Centraal via Eindhoven naar Köln Hbf, het liefst dan via Heerlen en Aachen Hbf en niet via Mönchengladbach Hbf. Men werkt sowieso al aan een internationale verbinding tussen Eindhoven en Aachen Hbf. Deze dienst uitvoeren met ICE, laten beginnen te Amsterdam Centraal en door laten rijden naar Köln Hbf zou mooi zijn. Bovendien ligt er al een mooie hogesnelheidslijn tussen Aachen Hbf en Köln Hbf geschikt voor 250 km/u.

Om het dan helemaal af te maken en ook Schiphol Airport, Rotterdam Centraal en Breda van een ICE-verbinding te voorzien, zou laatstgenoemde dienst ook heel goed de route kunnen nemen over de Nederlandse hogesnelheidslijn tussen Amsterdam Centraal en Breda (geschikt voor 300 km/u) en dan vanaf daar via het conventionele spoor door naar Eindhoven en verder.
Ik denk ook niet dat Arnhem vervangen door Eindhoven goed aanpakt. Misschien dat 1 van de ICE's zo kan laten gaan rijden, maar als je alle ICE's via Eindhoven laat rijden ga je klanten verliezen. De ICE moet immers concurreren met het vliegtuig, en als je er dan structureel een uur langer over gaat doen streef je je doel voorbij.

Tevens sla je met de verbinding via Eindhoven de grote steden Oberhausen,Duisburg en Dusseldorf over, en heb je ipv daarvan slechts alleen Monchengladbach.
En om een verbinding via Aachen te realiseren moet je eerst het stuk tussen landgraaf en herzogenrath electrificeren. Denk ook niet dat dat rendabel is.

Een verbinding vanaf Rotterdam naar het ruhrgebied zal misschien wel wat zijn, echter is het niet voor niets dat de oude IC Den haag - Koln ooit is geschrapt (die ook via eindhoven,venlo en monchengladbach reed). Dus ik denk dat de huidige route gewoon het best is.
bier
pi_85116665
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:24 schreef italiaan1987 het volgende:

Een verbinding vanaf Rotterdam naar het ruhrgebied zal misschien wel wat zijn, echter is het niet voor niets dat de oude IC Den haag - Koln ooit is geschrapt (die ook via eindhoven,venlo en monchengladbach reed). Dus ik denk dat de huidige route gewoon het best is.
Ben benieuwd of ze nog gaan overwegen om de Betuwelijn te gaan gebruiken voor personenvervoer? :s)
pi_85117018
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:40 schreef Rookert het volgende:

[..]

Ben benieuwd of ze nog gaan overwegen om de Betuwelijn te gaan gebruiken voor personenvervoer? :s)
En dan? Een IC vanuit Rotterdam die daarna tot oberhausen nergens meer stopt. Amsterdam en Utrecht hebben een veel grotere vraag en vanuit Utrecht kan je snel in Rotterdam komen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85118355
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:46 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

En dan? Een IC vanuit Rotterdam die daarna tot oberhausen nergens meer stopt. Amsterdam en Utrecht hebben een veel grotere vraag en vanuit Utrecht kan je snel in Rotterdam komen.
Plus het feit dat je daar maar 120 mag :P
pi_85118581
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 23:16 schreef RubenK het volgende:

[..]

Plus het feit dat je daar maar 120 mag :P
Maar wel continu. En hoewel Utrecht-Arnhem 140 is, rijdt de ICE dat daar niet. Te weinig capaciteit.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:15:38 #46
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_85134736
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:16 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Het hangt er maar vanaf hoe druk het is, ik heb vaak genoeg in de 2e klasse gezeten met maar een paar anderen. Ik heb nog niet 1e klasse gereisd, kan ik wel een keer proberen bij gelegenheid :).
Ik zit meestal in een superdrukke trein naar Keulen/Düsseldorf. Dan is 2e klas niet te doen, vooral als er hele gezinnen in je coupe zitten -_-'
Geek is the new Chique
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:35:50 #47
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85135457
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:15 schreef OMGitsNoelle het volgende:

[..]

Ik zit meestal in een superdrukke trein naar Keulen/Düsseldorf. Dan is 2e klas niet te doen, vooral als er hele gezinnen in je coupe zitten -_-'
Er zou wel een speciale gezinnen-met-kinderen-coupe mogen komen ja, die dan hermetisch afgesloten wordt tijdens de reis. . Ik stapte altijd in Utrecht of ik Frankfurt in de trein, dan is het nog lekker rustig en kun je op zo'n fijn vierzitje met tafeltje neerploffen. En ach, soms zijn medereizigers ook best wel aangenaam ;).
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_85204233
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 23:22 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Maar wel continu. En hoewel Utrecht-Arnhem 140 is, rijdt de ICE dat daar niet. Te weinig capaciteit.
Maar je slaat wel het halve ruhrgebiet over via venlo.
bier
pi_85221194
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:29 schreef Socios het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik geloof het ook niet dat via Eindhoven de vaste route zou gaan worden. Immers, de reden dat de ICE de komende weken via Eindhoven rijdt, is omdat in Arnhem het hele station verbouwd wordt. Mede voor de hogesnelheidstreinen ICE!

Wel ben ik voorstander van een extra ICE verbinding van Amsterdam Centraal via Eindhoven naar Köln Hbf, het liefst dan via Heerlen en Aachen Hbf en niet via Mönchengladbach Hbf. Men werkt sowieso al aan een internationale verbinding tussen Eindhoven en Aachen Hbf. Deze dienst uitvoeren met ICE, laten beginnen te Amsterdam Centraal en door laten rijden naar Köln Hbf zou mooi zijn. Bovendien ligt er al een mooie hogesnelheidslijn tussen Aachen Hbf en Köln Hbf geschikt voor 250 km/u.

Om het dan helemaal af te maken en ook Schiphol Airport, Rotterdam Centraal en Breda van een ICE-verbinding te voorzien, zou laatstgenoemde dienst ook heel goed de route kunnen nemen over de Nederlandse hogesnelheidslijn tussen Amsterdam Centraal en Breda (geschikt voor 300 km/u) en dan vanaf daar via het conventionele spoor door naar Eindhoven en verder.
Aachen wordt sowieso een internationaal station. Er zijn plannen om namelijk het grensoverschrijdende verkeer in zuid-limburg, Belgie en het NRW gebied te intensiveren door onder andere een ringlijn Maastricht, Vise, Herzogenrath, Aachen, Heerlen, Maastricht te promoten. In dit beeld past een ICE als een extra nieuwe lijn, in welke vorm dan ook, perfect.
Maar net zoals je zegt, ik voorzie niet dat een potentiele lijn Amsterdam/Eindhoven/Duitsland de lijn Amsterdam/Arnhem/Duitsland zal overnemen. De reden daarvoor is dat je de ICE op dit moment dwars door het Ruhrgebied stuurt langs alle grote plaatsen zoals Duisburg, Dusseldorf en Keulen. Dit bereik zal een stuk minder zijn als je de lijn via Eindhoven/M'Gladbach of Eindhoven/Aachen zou laten lopen. Echter dan zal M'Gladbach toch nog de favoriet blijven indien Aachen niet met subsidies over de brug zal komen. Aachen is namelijk een "doodlopend" station. Een eindstation voor veel regionaal verkeer. M'Gladbach is dit niet, en is dus veel interessanter omdat het overstappende verkeer alle kanten op kan. En bovendien, M'Gladbach naar Aachen is ook maar een half uurtje.

Je hebt het echter over de nieuwe lijn die er ligt. Dat zal problematisch worden aangezien deze ingericht is voor de Thalys treinen. Andere ATB's wellicht? In ieder geval is het een gescheiden spoor welke gebruikt wordt. Dus mits het station Aachen ingericht wordt met een apart perron voor internationaal verkeer waar de ICE's ook op aankomen en vertrekken, zie ik dit niet snel gebeuren dat dit spoor gebruikt gaat worden door de ICE treinen.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:55:57 #50
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85221831
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 10:36 schreef Beri het volgende:
Je hebt het echter over de nieuwe lijn die er ligt. Dat zal problematisch worden aangezien deze ingericht is voor de Thalys treinen. Andere ATB's wellicht? In ieder geval is het een gescheiden spoor welke gebruikt wordt. Dus mits het station Aachen ingericht wordt met een apart perron voor internationaal verkeer waar de ICE's ook op aankomen en vertrekken, zie ik dit niet snel gebeuren dat dit spoor gebruikt gaat worden door de ICE treinen.
Als er een Thalys kan rijden kan er ook een ICE-3M rijden. Op de route Brussel-Aachen-Keulen rijden ook afwisselend Thalys en ICE over dezelfde lijn.

[ Bericht 20% gewijzigd door ReisT op 13-08-2010 11:12:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')