abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85222641
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 10:55 schreef ReisT het volgende:

[..]

Als er een Thalys kan rijden kan er ook een ICE-3M rijden. Op de route Brussel-Aachen-Keulen rijden ook afwisselend Thalys en ICE over dezelfde lijn.
Weet je het zeker? Volgens mij worden de ICE's nog steeds over het regionaalspoor geleid tussen Aachen en Koln. Tussen Brussel en Luik worden ze over het HSL netwerk geleid, dat weet ik wel. Maar ik geloof dat de HSL van Luik naar Aachen door de aannemer pas een half jaar is opgeleverd aan DB/SNCB, en dat de testfase's daar nog niet zijn afgerond.
pi_85222909
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:19 schreef Beri het volgende:
Weet je het zeker? Volgens mij worden de ICE's nog steeds over het regionaalspoor geleid tussen Aachen en Koln.
Zowel ICE als Thalys rijdt over de HSL tussen Aachten Hbf en Köln Hbf. Sterker nog, in de richting van Köln Hbf naar Aachten Hbf is ICE doorgaans 4 tot 8 minuten sneller dan Thalys.
quote:
Maar ik geloof dat de HSL van Luik naar Aachen door de aannemer pas een half jaar is opgeleverd aan DB/SNCB, en dat de testfase's daar nog niet zijn afgerond.
Dat was juist andersom. Thalys rijdt pas sinds december vorig jaar over de HSL tussen Luik en Aachen Hbf, ICE al langer.
pi_85225080
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:27 schreef Socios het volgende:
Zowel ICE als Thalys rijdt over de HSL tussen Aachten Hbf en Köln Hbf. Sterker nog, in de richting van Köln Hbf naar Aachten Hbf is ICE doorgaans 4 tot 8 minuten sneller dan Thalys.
Ok tnxie dat wist ik niet.

quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:27 schreef Socios het volgende:
Dat was juist andersom. Thalys rijdt pas sinds december vorig jaar over de HSL tussen Luik en Aachen Hbf, ICE al langer.
Dat lijkt me stug aangezien ik tot en met November vorig jaar nog in de HSL tunnel heb gewerkt. De infameuze "bushtunnel" op de Belgische/Duitse grens die tot 4 keer toe was afgekeurd voor veiligheidstesten en pas sinds December inderdaad is opgeleverd. Dat was namelijk de ontbrekende schakel om de lijn Brussel/Keulen in zijn geheel op te leveren.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:55:03 #54
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85232802
Dat van die tunnel klopt, maar de rest van de lijn (van Luik tot vlak voor die tunnel waar de 'gewone' lijn erbij komt) is dus in juni 2009 al in gebruik genomen. Het laatste stukje tot Aachen moest dan nog door de oude tunnel. Van de grens tot Aachen is ook geen HSL.
pi_85239347
Wel gescheiden van het regionaalverkeer. Maar om deze discussie te beeindigen..
Ik heb vorig jaar met de ICE-T gereden vanaf Duisburg naar Frankfurt. Dat was een rare gewaarwording zon tiltende trein!
Was overigens ook een vervangende trein, want normaliter rijdt de ICE-T niet op dat traject ):O
pi_85283931
Terug uit Keulen, die omleiding van de ICE heeft wel een érg ruime marge in reistijd gekregen zeg :') Op de heenweg stonden we ruim 10 minuten stil met de deuren open op Viersen (dacht ik) in Duitsland omdat we te vroeg waren voor Mönchengladbach, terwjil we in Nederland ook al paar keer stil stonden en gemiddeld nog geen 100 km/u reden.
Op de terugweg stonden we ook paar keer stil en jakkerden we achter intercity's aan en waren we alsnog iets te vroeg in Utrecht.

Er gingen trouwens een paar mannen met rugzakjes en wandelschoenen paspoorten checken, bleken undercover Marechaussee agenten te zijn, checkten vooral de niet-Duitsers en Nederlanders, zochten iemand dacht ik :P
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:33:51 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85284452
Ik ben 1 keer gecontroleerd in de 4 jaar dat ik regelmatig met de ICE reed. Ik kwam van het toilet af en er liepen een stel kerels rond. Ik keek wat die aan het doen waren, dat viel ze op dus was ik aan de beurt, tassen open, paspoort, etc.
Ze lieten hun identiteitsbewijs zien en wilden alles zien, stond ze keurig hoffelijk te woord op beter Hochdeutsch dan dat zij spraken. Ze wilden mijn Personalausweis zien, zei dat ik dat niet had, (keken me direct boos aan) maar dat ik ze graag mijn paspoort kon laten zien.
Dat was een Nederlands paspoort, nog meer verwarring (waren trouwens de Grenzschutz, niet de Zoll) Harry werd geroepen, van de Marechaussee, die ik keurig te woord stond in het Nederlands.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85285420
Dat is vreemd. Toen ik naar Duitsland ging werd er zowel na Utrecht als na Arnhem gecontroleerd.
En in iedere ICE waarin ik in Duitsland inzat werd gewoon consequent gecontroleerd.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:23:23 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85285704
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:14 schreef Ascendancy het volgende:
Dat is vreemd. Toen ik naar Duitsland ging werd er zowel na Utrecht als na Arnhem gecontroleerd.
En in iedere ICE waarin ik in Duitsland inzat werd gewoon consequent gecontroleerd.
Jij hebt het over kaartjes, plaatsbewijzen. Ik doel op grenscontrole.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85285753
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij hebt het over kaartjes, plaatsbewijzen. Ik doel op grenscontrole.
Dat zat er ook bij. Ook toen ik een treinrit maakte vlak bij de oostenrijkse grens.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85317368
Wel, als alles goed gaat is het leed over een week weer voorbij.
Er wordt heel hard gewerkt in Arnhem em voor zover ik het weet liggen ze goed op schema met de tunnel naar Nijmegen
pi_85317881
Station Arnhem faalt al 10 jaar lang :N
  zondag 15 augustus 2010 @ 19:34:04 #63
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85318463
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:14 schreef Ascendancy het volgende:
Dat is vreemd. Toen ik naar Duitsland ging werd er zowel na Utrecht als na Arnhem gecontroleerd.
En in iedere ICE waarin ik in Duitsland inzat werd gewoon consequent gecontroleerd.
Oh ja, de controles, brings back memories, de sport was op een bepaald moment om de conducteur niet de indruk te geven dat je net was ingestapt. Dat lukte nogal eens bij een NL-er, bij DL-ers natuurlijk niet. Heeft me verschillende keren een gratis reis Utrecht -> Ff opgeleverd omdat de kaartjes een maand (geloof ik?) geldig zijn. :@. Soms dacht ik dat ik ermee weggekomen was, maar dan was er ergens halverwege een conducteurswissel en de nieuwe Duitse conducteurs controleerden natuurlijk gruendlich iedereen.

Nou ja. Niet echt sjiek natuurlijk. :@.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  zondag 15 augustus 2010 @ 19:42:00 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85318742
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:15 schreef Rookert het volgende:
Station Arnhem faalt al 10 jaar lang :N
Nee, pas een jaar of 5,6
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85339731
Daarvoor was het stampensvol in dat tunneltje onder het station, doorstroom was nooit goed. En nu die verbouwing :')
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:14:33 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85360084
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:26 schreef Rookert het volgende:
Daarvoor was het stampensvol in dat tunneltje onder het station, doorstroom was nooit goed. En nu die verbouwing :')
Dat tunneltje was er natuurlijk al een jaar of wat zal het zijn, 30, 40
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:16:43 #67
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85403049


:%
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_85462248
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat tunneltje was er natuurlijk al een jaar of wat zal het zijn, 30, 40
Dat tunneltje gaat binnen niet al te lange tijd weer open. De rest van de terminus zal dan nog gebouwd moeten worden. Dus je krijgt gewoon een situatie dat je een paar perrons hebt waar een tunnel onderdoor loopt wat door moet gaan voor station.
pi_85465770
geen idee waarom, maar ik ben al jaaaaaaaaaaaaren fan van de ICE
altijd als dat ding Arnhem binnen rijd moet ik even kijken ;)
En hier staat ook al weinig nuttigs..
pi_85467200
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:59 schreef Xiance het volgende:
geen idee waarom, maar ik ben al jaaaaaaaaaaaaren fan van de ICE
altijd als dat ding Arnhem binnen rijd moet ik even kijken ;)
De trein heeft dan ook het strakste uiterlijk van alle traditionele HSL-treinen O+
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85469121
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 11:44 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

De trein heeft dan ook het strakste uiterlijk van alle traditionele HSL-treinen O+
en het mooiste geluid, if that makes any sense?
mar hij voeld ook lekkerder aan onder het rijden :)
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  maandag 25 juli 2011 @ 22:53:35 #72
32029 Basson
Dodge This!
pi_99940912
Zo dus ik wil graag met de ICE van Frankfurt naar Arnhem. Ik typ dat in op nshispeed en ik krijg een reis te zien van minstens 5 uur... met de auto doe ik er 3 uur over...

Ik kijk naar de trajecten waar deze trein rijdt en ik zie toch echt een traject van Frankfurt naar Arnhem, maar via de ns site krijg ik allerlei omwegen met stoptreinen...
Hoe moeilijk kun je het maken?

En waarom is het duurder om later op de dag te reizen? Is de brandstof dan 2x zo duur??
  maandag 25 juli 2011 @ 23:00:35 #73
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99941251
Kijk op www.db.de
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_99941310
Ik ga iedere werkdag met de ICE (121) van Amsterdam CS naar Arnhem en inderdaad een erg fijne trein O+
  maandag 25 juli 2011 @ 23:03:52 #75
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99941420
Vreemd, daar krijg ik hetzelfde resultaat, ice rijdt schijnbaar niet tussen arnhem en frankfurt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')