Weet je het zeker? Volgens mij worden de ICE's nog steeds over het regionaalspoor geleid tussen Aachen en Koln. Tussen Brussel en Luik worden ze over het HSL netwerk geleid, dat weet ik wel. Maar ik geloof dat de HSL van Luik naar Aachen door de aannemer pas een half jaar is opgeleverd aan DB/SNCB, en dat de testfase's daar nog niet zijn afgerond.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:55 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als er een Thalys kan rijden kan er ook een ICE-3M rijden. Op de route Brussel-Aachen-Keulen rijden ook afwisselend Thalys en ICE over dezelfde lijn.
Zowel ICE als Thalys rijdt over de HSL tussen Aachten Hbf en Köln Hbf. Sterker nog, in de richting van Köln Hbf naar Aachten Hbf is ICE doorgaans 4 tot 8 minuten sneller dan Thalys.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:19 schreef Beri het volgende:
Weet je het zeker? Volgens mij worden de ICE's nog steeds over het regionaalspoor geleid tussen Aachen en Koln.
Dat was juist andersom. Thalys rijdt pas sinds december vorig jaar over de HSL tussen Luik en Aachen Hbf, ICE al langer.quote:Maar ik geloof dat de HSL van Luik naar Aachen door de aannemer pas een half jaar is opgeleverd aan DB/SNCB, en dat de testfase's daar nog niet zijn afgerond.
Ok tnxie dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:27 schreef Socios het volgende:
Zowel ICE als Thalys rijdt over de HSL tussen Aachten Hbf en Köln Hbf. Sterker nog, in de richting van Köln Hbf naar Aachten Hbf is ICE doorgaans 4 tot 8 minuten sneller dan Thalys.
Dat lijkt me stug aangezien ik tot en met November vorig jaar nog in de HSL tunnel heb gewerkt. De infameuze "bushtunnel" op de Belgische/Duitse grens die tot 4 keer toe was afgekeurd voor veiligheidstesten en pas sinds December inderdaad is opgeleverd. Dat was namelijk de ontbrekende schakel om de lijn Brussel/Keulen in zijn geheel op te leveren.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:27 schreef Socios het volgende:
Dat was juist andersom. Thalys rijdt pas sinds december vorig jaar over de HSL tussen Luik en Aachen Hbf, ICE al langer.
Jij hebt het over kaartjes, plaatsbewijzen. Ik doel op grenscontrole.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:14 schreef Ascendancy het volgende:
Dat is vreemd. Toen ik naar Duitsland ging werd er zowel na Utrecht als na Arnhem gecontroleerd.
En in iedere ICE waarin ik in Duitsland inzat werd gewoon consequent gecontroleerd.
Dat zat er ook bij. Ook toen ik een treinrit maakte vlak bij de oostenrijkse grens.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij hebt het over kaartjes, plaatsbewijzen. Ik doel op grenscontrole.
Oh ja, de controles, brings back memories, de sport was op een bepaald moment om de conducteur niet de indruk te geven dat je net was ingestapt. Dat lukte nogal eens bij een NL-er, bij DL-ers natuurlijk niet. Heeft me verschillende keren een gratis reis Utrecht -> Ff opgeleverd omdat de kaartjes een maand (geloof ik?) geldig zijn.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:14 schreef Ascendancy het volgende:
Dat is vreemd. Toen ik naar Duitsland ging werd er zowel na Utrecht als na Arnhem gecontroleerd.
En in iedere ICE waarin ik in Duitsland inzat werd gewoon consequent gecontroleerd.
Dat tunneltje was er natuurlijk al een jaar of wat zal het zijn, 30, 40quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:26 schreef Rookert het volgende:
Daarvoor was het stampensvol in dat tunneltje onder het station, doorstroom was nooit goed. En nu die verbouwing
Dat tunneltje gaat binnen niet al te lange tijd weer open. De rest van de terminus zal dan nog gebouwd moeten worden. Dus je krijgt gewoon een situatie dat je een paar perrons hebt waar een tunnel onderdoor loopt wat door moet gaan voor station.quote:Op maandag 16 augustus 2010 19:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat tunneltje was er natuurlijk al een jaar of wat zal het zijn, 30, 40
De trein heeft dan ook het strakste uiterlijk van alle traditionele HSL-treinenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:59 schreef Xiance het volgende:
geen idee waarom, maar ik ben al jaaaaaaaaaaaaren fan van de ICE
altijd als dat ding Arnhem binnen rijd moet ik even kijken
en het mooiste geluid, if that makes any sense?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:44 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De trein heeft dan ook het strakste uiterlijk van alle traditionele HSL-treinen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |