abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:59:09 #1
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_84306678
De 2de rustdag in de Tour de France is altijd een mooi moment waarin nieuwe contracten met renners geregeld worden en transfers geregeld.
Vandaag kwam de Telegraaf met het nieuws dat Breschel en LL Sanchez waarschijnlijk voor Rabo gaan tekenen (de echet liefhebbers kenden deze geruchten al een tijdje).

Vacansoleil zou Stijn Devolder gaan contracteren en zou intresse hebben in Cunego (die ook door Garmin en Sky gewild is)

Verdere geruchten:
Andy & Frank Schleck naar Auchan (nieuwe ploeg)
Gerdemann naar Auchan
O'grady naar Auchan
Contador naar Sungard-(waarschijnlijk) Specialized (voorheen Saxo)
Mentchov naar Astana
Greipel naar Omega Lotto
Ricco naar Astana
Uran naar Sky

Post hier verdere geruchten
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_84306848
Martijn Keizer naar Vacansoleil.
pi_84306883
Rabo laat menchov nooit gaan!
pi_84306961
Ik maak hier even het centrale topic van.

Graag voortaan wel even een bron vermelden bij de geruchten, if possible.
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:08:03 #5
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_84306985
Hahaha dat er nog ploegen zin hebben om Cunego te willen Die kan er toch niks meer van...
Trotse Belg.
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 11:10:47 #6
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_84307086
Michael Rasmussen naar Astana.
Lieuwe Westra naar Rabo

Al denk ik dat Vino, Chicken en Ricco in een team nooit goed kan gaan.
pi_84307191
Ricco en Menchov naar Astana. Dan heb je toch een bazenploeg met Vino erbij.
pi_84307229
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:10 schreef Momo... het volgende:
Michael Rasmussen naar Astana.
Lieuwe Westra naar Rabo

Al denk ik dat Vino, Chicken en Ricco in een team nooit goed kan gaan.
Rasmussen zal niet naar Astana gaan. Ricco is wel een vriend van Vino geworden. Dat zag je tijdens de Giro del Trentino wel. Allebei vervloekt, pur sang aanvallers, schijt aan de rest van het peloton.
pi_84307263
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:08 schreef Sasman het volgende:
Hahaha dat er nog ploegen zin hebben om Cunego te willen Die kan er toch niks meer van...
Het is echt heel treurig hoe Cunego presteert.
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:17:57 #10
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_84307371
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:05 schreef TJDoornbos het volgende:
Rabo laat menchov nooit gaan!
Hij is contract vrij en heeft een zwaar eisen pakket neergelegt. Metchov rijdt voor dat riante salaris 3 weken in Frankrijk en is niet zo'n publiciteits kanon..... Even optellen
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:20:10 #11
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_84307441
Ik hoop eerlijk gezegd dat Menchov naar Katusha gaat, niet naar Astana... anders krijg je weer zo'n oppermachtig blok straks.
pi_84308008
- De overgang van Devolder naar Vacansoleil is nog steeds niet definitief. Ze zeggen bovendien bezig te zijn met een man die top 5 kan rijden in de grote rondes. De gebroeders Feillu aan de andere kant, willen graag vertrekken.
- Le Mevel van FDJ naar Garmin
Het beste adres voor al uw primeurs!
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:40:09 #13
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_84308213
Van Wielerflits:

Benatti wordt de nieuwe sprinter van de nieuwe Schleck-ploeg
Scarponi naar Lampre
Montfort kan naar Omega
Albasini kan naar BMC
Grabsch blijft bij HTC-Columbia
Pineau en Chainel naar FdJ
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:46:05 #14
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_84308455
Ciolek moet Greipel bij HTC gaan vervangen maar kan ook naar Katusha
Broers Feillu willen weg bij Vacansoleil en staan in de intresse van de nieuwe Luxemburg-ploeg (Auchan waarschijnlijk)
Saestre staat in de belangstelling van Footon Servetto
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_84308705
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:40 schreef Chielus het volgende:
Pineau en Chainel naar FdJ
Deze is inmiddels alweer achterhaald. Quick Step betaalt beter.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_84310029
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:04 schreef Kingstown het volgende:
Martijn Keizer naar Vacansoleil.
Dit is officieel, dus geen gerucht meer.

Volgens de Telegraaf is Rabobank nu bijna rond met LL Sanchez en helemaal rond met Breschel. Het lijkt mij dat ze nu Menchov niet meer kunnen houden, gezien zijn eisen en deze aankopen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_84310311
LL Sanchez is een zeer leuke renner , hopelijk blijft ie dat ook bij rabo
Neil LOVES Carrots!
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:34:06 #18
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_84310316
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:40 schreef Chielus het volgende:
Benatti wordt de nieuwe sprinter van de nieuwe Schleck-ploeg
Benieuwd of ze daar veel mee opschieten, die heeft ook maar 2 zwakke jaren achter de rug.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_84311984
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:14 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Rasmussen zal niet naar Astana gaan. Ricco is wel een vriend van Vino geworden. Dat zag je tijdens de Giro del Trentino wel. Allebei vervloekt, pur sang aanvallers, schijt aan de rest van het peloton.
Ik denk niet dat een ploeg met Ricco, Vino en Rasmussen een uitnodiging krijgt voor de Tour
Get it and Bet it
  FOK!fotograaf woensdag 21 juli 2010 @ 13:22:33 #20
73911 ultra_ivo
pi_84312119
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:33 schreef Gitank2 het volgende:
LL Sanchez is een zeer leuke renner , hopelijk blijft ie dat ook bij rabo
LL Sanchez is niet alleen een aardige ronderenner (niveau Mollema zou ik zeggen) maar kan in de klassiekers ook heel goed uit de voeten. Een renner die past bij Rabo.
pi_84312500
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:22 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

LL Sanchez is niet alleen een aardige ronderenner (niveau Mollema zou ik zeggen) maar kan in de klassiekers ook heel goed uit de voeten. Een renner die past bij Rabo.
Inderdaad , wat ie al bewees met ritzeges en eindklassement van Parijs - Nice.
In de heuvelklassiekers kan ie waarschijnlijk ook voor winst strijden.
Neil LOVES Carrots!
pi_84316961
LLSG heeft zover ik me kan herinneren nog nooit iets gepresteerd in wat voor een klassieker dan ook.
Al zou hij het met zijn kwaliteiten best moeten kunnen.

Hij heeft ooit zelfs leuk over de kasseien gereden in de Driedaagse van de Panne volgens mij.
  FOK!fotograaf woensdag 21 juli 2010 @ 17:04:35 #23
73911 ultra_ivo
pi_84320809
Tijd voor hem om wat meer aan klassiekers te doen dan. Hij heeft toch zowat zijn hele carriere bij ploegen gereden waar klassiekers onbelangrijk waren?
  woensdag 21 juli 2010 @ 17:41:51 #24
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_84322035
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_84322065
quote:
Niet heel slim van Boom, om dit via de pers te doen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_84322180
Waarom maak je zo'n opmerking? Stel je voor dat ie komt, dan heb je meteen mot. Bovendien kan Lars best een renner naast hem gebruiken die het ook af kan maken - zie de QuickStep tactieken.
pi_84322384
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:42 schreef Felagund het volgende:

[..]

Niet heel slim van Boom, om dit via de pers te doen.
niet slim , maar wel de waarheid.
Rabo moet niet zoveel buitenlanders aantrekken.
5 a 6 renners in de gehele ploeg moet genoeg zijn.
en lars is goed genoeg voor de klassiekers
pi_84323463
Tom Boonen gaat naar Radioshack komend jaar
Armstrong zou ook in onderhandeling zijn met een grote klassementsrenner, mogelijkerwijs zou Basso volgend jaar de nieuwe kopman van the Shack worden en hij zou Kreuziger mogen meenemen!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_84324339
Thomas Dekker mag volgend jaar ook weer rijden, is daar nog iets over bekend? (hij zou terugkomen in de wielersport toch?)
pi_84328260
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:51 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Deze is inmiddels alweer achterhaald. Quick Step betaalt beter.
De Pineau zou overigens Cedric Pineau zijn van Roubaix, die overigens dit jaar eveneens erg goed rijdt net als zijn naamgenoot. En Cedric heeft al een overeenkomst met FdJ volgens mij.
pi_84328582
Boom
Die jongen heeft helemaal niets gepresteerd in de klassiekers dit jaar.
if you ain't cheating you ain't trying
pi_84330872
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:45 schreef Moonlighter het volgende:
Boom
Die jongen heeft helemaal niets gepresteerd in de klassiekers dit jaar.


Hoeft ook nog niet. Dit was een leerjaar voor hem betreffende het klassiekerwerk. Vast staat dat Boom klasse heeft en dat soort koersen in de toekomst zeker goed aan moet kunnen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_84331405
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:37 schreef marcodej het volgende:

[..]



Hoeft ook nog niet. Dit was een leerjaar voor hem betreffende het klassiekerwerk. Vast staat dat Boom klasse heeft en dat soort koersen in de toekomst zeker goed aan moet kunnen.
Klopt, Boom komt er wel. Maar ik vind het absoluut niet slim om zo'n uitspraak te doen over Breschel, die toch zeker wel een stapje hoger staat in de voorjaarsklassiekers.
pi_84332844
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:55 schreef thettes het volgende:
Thomas Dekker mag volgend jaar ook weer rijden, is daar nog iets over bekend? (hij zou terugkomen in de wielersport toch?)
kan ook wel naar astana
pi_84341702
Breschel geeft in de Deense media aan slechts in gesprek te zijn met Rabobank en ook nog steeds met Riis.
pi_84414718
Trofimov naar Katusha.
pi_84420867
Ricco heeft z'n contract bij Flaminia laten ontbinden en hoopt op een start in de Vuelta.
pi_84423500
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 23:50 schreef Marcoss het volgende:
Ricco heeft z'n contract bij Flaminia laten ontbinden en hoopt op een start in de Vuelta.


Wie zal de gok willen wagen? Hij is wel weer heel goed, dus een klein Spaans ploegje zal hem misschien wel willen contracteren.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_84424551
Ricco doet het inderdaad wel weer verdacht goed :')
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 03:58:10 #40
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_84427300
Zoveel kleine spaanse ploegen zijn er niet. Alleen Footon, daar is hij ontslagen dus lijkt me sterk dat hij daar terecht komt. Xacebeo, die hebben met Mosquiro een renner voor het hooggebergte en Andalucia Cajasur waar alleen maar Spanjaarden rijden.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  zaterdag 24 juli 2010 @ 08:19:02 #41
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_84427947
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 01:33 schreef du_ke het volgende:
Ricco doet het inderdaad wel weer verdacht goed :')


Niet verdachter dan Contador of Andy Schleck of Menchov. Of om het even welke renner die erg goed rijdt.

Sowieso is de concurrentie in de meeste wedstrijden die hij dit jaar rijdt niet moordend, natuurlijk.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 09:27:28 #42
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_84428465
Ik snap niet dat Boom loopt te zeuren. Tis toch allang bewezen in dat soort koersen dat je ze tactisch ook kan winnen. Een extra man naast je in de finale zou Boom moeten toejuichen. Valt me een beetje tegen van hem


En LL Sanchez is inderdaad een prima aankoop. Heeft bewezen dat hij kan winnen en Rabo kan wel wat afmakers gebruiken. Kan zowel in het voorjaar samen met Gesink uit de voeten en lijkt me een zeer nuttige superknecht/aanvaller in de Tour/Vuelta

En een tijdrijder is altijd welkom voor als er weer een ploegetijdrit is
I hate it here
  zaterdag 24 juli 2010 @ 09:28:42 #43
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_84428475
edit voor dubbel
I hate it here
  zaterdag 24 juli 2010 @ 09:38:05 #44
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_84428544
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 00:56 schreef Felagund het volgende:

[..]

Wie zal de gok willen wagen? Hij is wel weer heel goed, dus een klein Spaans ploegje zal hem misschien wel willen contracteren.


Quickstep zou hem willen hebben
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_84469711
Roche zou een aanbieding van Sky hebben afgewezen en bij AG2R blijven.

Sebastian Chavanel zou naar Quickstep gaan.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_84474453
quote:
Op zondag 25 juli 2010 15:48 schreef Steven184 het volgende:
Roche zou een aanbieding van Sky hebben afgewezen en bij AG2R blijven.

Benieuwd of Gadret dan ook blijft. :P

Kaschechkin mss. naar Lampre en zou dan de Vuelta kunnen gaan rijden.
pi_84474568
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 09:27 schreef Lann555 het volgende:
Ik snap niet dat Boom loopt te zeuren. Tis toch allang bewezen in dat soort koersen dat je ze tactisch ook kan winnen. Een extra man naast je in de finale zou Boom moeten toejuichen. Valt me een beetje tegen van hem


En LL Sanchez is inderdaad een prima aankoop. Heeft bewezen dat hij kan winnen en Rabo kan wel wat afmakers gebruiken. Kan zowel in het voorjaar samen met Gesink uit de voeten en lijkt me een zeer nuttige superknecht/aanvaller in de Tour/Vuelta

En een tijdrijder is altijd welkom voor als er weer een ploegetijdrit is
Dan moet Boom uberhaupt eerst eens in de positie komen om een finale te rijden.
pi_84474706
quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:15 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Benieuwd of Gadret dan ook blijft. :P

Kaschechkin mss. naar Lampre en zou dan de Vuelta kunnen gaan rijden.
Gadret heeft ook nog contract voor volgend seizoen. Zou hij een optie hebben bedongen niet maar met gadret te hoeven rijden ;)
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_84544418
http://www.wielerflits.nl(...)an-een-miljoen-.html

Astana zou niet bang hoeven te zijn Alberto Contador te verliezen, mits ze voldoen aan zijn gewenste salarisverhoging van één miljoen. Broer en manager Fran Contador vertelde tijdens de Tour aan Dario Vasco dat de details bijna rond zijn. Hij verdient nu vier miljoen per jaar...

Welke klassementsrenner gaat er dan naar de ploeg van Riis?
pi_84545178
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 12:41 schreef Webu het volgende:
http://www.wielerflits.nl(...)an-een-miljoen-.html

Astana zou niet bang hoeven te zijn Alberto Contador te verliezen, mits ze voldoen aan zijn gewenste salarisverhoging van één miljoen. Broer en manager Fran Contador vertelde tijdens de Tour aan Dario Vasco dat de details bijna rond zijn. Hij verdient nu vier miljoen per jaar...

Welke klassementsrenner gaat er dan naar de ploeg van Riis?
Gesink :Y
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 15:10:53 #51
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_84551340
Ik denk dat er sowieso weinig ploegen 5 miljoen kunnen en willen betalen voor één renner behalve Astana. Misschien Katusha, maar dan zal het ook wel gedaan zijn.

Ik zou dat geld daar trouwens niet voor over hebben. Voor dat geld kun je 3 of 4 heel erg degelijke renners kopen die over een heel jaar een veel mooiere erelijst kunnen voorleggen dat wat Contador presteert. Toegegeven, winst in de commercieel interessantste wedstrijd zal daar dan niet tussen zitten, maar gezien de prestaties van Contador toch steeds minder overtuigend worden, is het maar de vraag of hij het daar wel kan blijven waarmaken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 16:03:26 #52
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_84553902
5 Miljoen is bij veel protour ploegen meer dan de helft van het totale budget. Dus heel veel opties zijn er dan idd niet.
Daarbij komt dat Contador afgezien van Spanje niet echt een hele populaire renner is. Iets wat bij sommige sponsers nog wel eens van invloed kan zijn.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_84560334
Ik zou hem eruit schoppen en dan maar zien waar hij voor 4 miljoen per jaar aan de bak komt.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_84588499
http://www.telegraaf.nl/t(...)__.html?sn=telesport

CONTADOR WEG BIJ ASTANA door Raymond Kerckhoffs
AMSTERDAM - Alberto Contador stapt op bij de Astana-formatie. De Kazachse ploeg stelde een ultimatum waarbij de drievoudig Tourwinnaar voor afgelopen zondag een nieuw contract moest tekenen. De Spanjaard vroeg om meer tijd, maar kreeg die ruimte niet.


Schleck moet toezien hoe de hoofdprijs naar Contador gaat. Foto: REUTERS Volgens de zaakwaarnemer van Contador is dat te betreuren omdat beide partijen niet ver van een oplossing zaten. Telesport meldde echter al in de laatste week van de Tour de France dat Contador in vergaande onderhandeling met de nieuwe ploeg van Bjarne Riis, waar Specialized hoofdsponsor wordt.

Contador kwam drie jaar voor Astana uit en won in die periode tweemaal de Tour, de Giro en de Vuelta. Denis Menchov, die afgelopen Tour de France derde werd in de kleuren van Rabobank, is al sinds mei in onderhandeling met Astana. Het lijkt dat de Rus de nieuwe kopman van de formatie van Alexandre Vinokourov wordt.
pi_84589478
Lijkt mij wel leuk eigenlijk. Contador met Riis, Menchov bij Astana met Vino, Schleck met een eigen ploeg, en Gesink bij Rabo.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:03:01 #56
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_84590303
Tja, en toch denk ik dat Gesink nog best een sterke man naast zich had kunnen gebruiken. Al is het alleen maar voor de zenuwen...
pi_84590556
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:03 schreef Grobbel het volgende:
Tja, en toch denk ik dat Gesink nog best een sterke man naast zich had kunnen gebruiken. Al is het alleen maar voor de zenuwen...
Ten Dam is toch wel goed, volgend jaar misschien Mollema erbij. Dan heb je een best sterk team. Daarnaast denk ik dat je qua mentale hulp wat meer aan een Nederlandse ploegmaat hebt dan aan Menchov.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_84591447
Rasmussen kan ook terug naar Rabo toch?! :P
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_84591556
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:35 schreef JohnDDD het volgende:
Rasmussen kan ook terug naar Rabo toch?! :P
Ik denk niet dat hij dat snel gaat doen. :P
Volgens mij is hij nog steeds boos op de Rabobankploeg.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_84591857
Rasmussen misschien met Menchov en Vino bij Astana? _O- Dat lijkt me leuk. Misschien Landis er nog bij?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:09:30 #61
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_84592642
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:09 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ten Dam is toch wel goed, volgend jaar misschien Mollema erbij. Dan heb je een best sterk team. Daarnaast denk ik dat je qua mentale hulp wat meer aan een Nederlandse ploegmaat hebt dan aan Menchov.
Ik bedoel meer als bliksemafleider. Heb het idee dat Gesink beter gedijt als niet de hele druk van het kopmanschap op enkel zijn schouders ligt. Absolute kopman komt in de jaren daarop vanzelf wel. :)

En misschien wat fout om te stellen, maar ik zou het niet erg vinden mocht Menchov alsnog afhaken voor de Vuelta. Ik zou op zich wel eens willen zien wat Ten Dam kan als ie gewoon een keer voor zichzelf kan rijden.
pi_84592851
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:09 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ik bedoel meer als bliksemafleider. Heb het idee dat Gesink beter gedijt als niet de hele druk van het kopmanschap op enkel zijn schouders ligt. Absolute kopman komt in de jaren daarop vanzelf wel. :)

En misschien wat fout om te stellen, maar ik zou het niet erg vinden mocht Menchov alsnog afhaken voor de Vuelta. Ik zou op zich wel eens willen zien wat Ten Dam kan als ie gewoon een keer voor zichzelf kan rijden.
Volgend jaar is hij al 25, en heeft hij al drie keer top-10 in een grote ronde gereden. Het absolute kopmanschap kan hij dan best dragen, als hij er dan nog problemen mee heeft zie ik niet waarom dat een of twee jaar laten ineens anders zou zijn.

Het zou me overigens niets verbazen als Ten Dam straks de facto kopman is in de Vuelta, ik moet nog maar zien of Menchov zich nog echt kan opladen na deze Tour.
  donderdag 29 juli 2010 @ 08:15:13 #63
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_84615899
Kreuziger misschien naar Radioshack
Samuel Sanchez misschien naar Caisse (als die blijven bestaan), anders mogelijk Astana.
Kiserlovski wordt ook bij Astana genoemd
Veikkanen zou Omega Pharma naar gaan
Chicchi zou bevestigd zijn bij Quickstep. Aangezien ze daar ook nog met Sebastien Chavanel bezig zijn (al zal dat wel meer door de achternaam dan door zijn kwaliteiten komen), betekent dat meer dan waarschijnlijk dat Weylandt vertrekt, die wordt bij de Luxemburgse ploeg van de Schlecks gesitueerd.

Scarponi zou weggaan bij Androni en ze zouden daar Ginanni willen opwaarderen tot kopman. Androni staat voorlopig trouwens nog steeds top 16 in de Pro-Tour, ik weet niet of dat nu nog steeds iets wil zeggen voor startrecht in de grote koersen van volgend jaar.

[ Bericht 20% gewijzigd door SaintOfKillers op 29-07-2010 08:21:01 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:41:11 #64
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_84618759
Sebastien Chavanel heeft toch al bijgetekend voor nog een jaar fdjeux?
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:14:43 #65
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_84621682
Zijn er al ploegen waarmee Kreuziger nog niet in verband is gebracht voor komend seizoen? Alleen Liquigas zelf niet denk ik?
pi_84646196
Cunego zou naar Liquigas gaan, daarnaast worden DiLuca en Scarponi in verband gebracht met Lampre.

http://www.wielerflits.nl(...)ca-naar-lampre-.html
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_84646632
DiLuca? :r :r :r ???? Dat vind ik wel zo'n naar mannetje. Hoopte dat die nooit meer zou gaan fietsen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 29 juli 2010 @ 23:26:03 #68
262414 Menchov
I feel good, No
pi_84648232
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:41 schreef JohnDDD het volgende:
DiLuca? :r :r :r ???? Dat vind ik wel zo'n naar mannetje. Hoopte dat die nooit meer zou gaan fietsen.
Naar mannetje inderdaad, maar mooi duel vorig jaar met Menchov. Vol met doping en nog verslagen worden.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 14:04:40 #69
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_84665579
Nieuwe ploeg in Italie: Geox Gaat met Footon-Servetto licentie rijden. Nemen ook deel van hun renners over en krijgt een budget van 10 mil. per jaar. Cunego moet eerste grote renner daar worden.

Weinig Spaanse ploegen nog maar. Alleen Euskatel in de Pro Tour volgend jaar.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:01:04 #70
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_84678268
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 14:04 schreef Chielus het volgende:
Nieuwe ploeg in Italie: Geox Gaat met Footon-Servetto licentie rijden. Nemen ook deel van hun renners over en krijgt een budget van 10 mil. per jaar. Cunego moet eerste grote renner daar worden.

Weinig Spaanse ploegen nog maar. Alleen Euskatel in de Pro Tour volgend jaar.
Er gaan ook geruchten van een stapje terug van Euskatel (dus naar proconti-level), dus het kan zomaar gebeuren dat er volgend jaar helemaal geen Spaanse ploegen meer in de protour zitten.

(Sorry, even geen bron erbij. Maar het komt nu zo hardnekkig vaak voor dat ik vermoed dat er wel een kern van waarheid in zit).
pi_84682315
Topic maar even verplaatst van TDF naar SPT.
sig verwijderd door FA
pi_84692665
Heeft iemand enig idee waar Cancellara volgend jaar voor gaat rijden? Ik hoop dat hij in de ploeg van de gebroeders Schleck terecht komt..
pi_84693678
Barredo zou een aantrekkelijk aanbod van Riis hebben gehad, ook Astana zou belangstelling hebben.

Cancellara heeft overigens nog een contract tot 2011 en voorlopig zegt z'n manager dat hij bij Riis blijft, in hoeverre dat waar is zullen we de komende weken weten.
pi_84695109
Hoeveel renners worden wel niet met Astana in verband gebracht zeg.
pi_84704156
Ze hebben ook wel wat nodig als Contador met een paar knechten vertrekt.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 16:12:27 #76
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_84705143
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 15:39 schreef wimderon het volgende:
Ze hebben ook wel wat nodig als Contador met een paar knechten vertrekt.
En ze hebben nog wel wat budget over. Volgens mij verdiende Contador daar al 4 mil.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:11:08 #77
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_84739340
Sanchez zou nu weer bij Euskaltel blijven.

De sponsor van Team Schleck zou niet supermarktketen Auchan zijn, maar fastfoodketen Quick.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:20:46 #78
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_84739638
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Sanchez zou nu weer bij Euskaltel blijven.

De sponsor van Team Schleck zou niet supermarktketen Auchan zijn, maar fastfoodketen Quick.
Idd met een behoorlijk budget; 13,5 m
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_84740250
Quick
Quickstep
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:15:19 #80
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_84741315
Scarponi officieel naar Lampre.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  maandag 2 augustus 2010 @ 08:47:32 #81
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_84762607
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Sanchez zou nu weer bij Euskaltel blijven.

Vacansoleil dus met lege handen wat betreft klassementsambities. Scarponi lag al vast, nu S Sanchez blijkbaar ook.


http://www.telegraaf.nl/t(...).html?sn=wielersport


Weinig verrassend op zich.
pi_84765963
Vacansoleil heeft Devolder, toch wel een renner met klassementsambities. Die nooit worden waargemaakt, maar dat is een ander verhaal.
pi_84766057
Devolder moet die grote ronde aspiraties uit z'n hoofd zetten. Gewoon op de 1-daagse koersen richten en eventueel kleine ronden als Ronde van Belgie en zo.
pi_84767804
Robert Wagner gaat van Skil naar de ploeg van de Schleckjes.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_84769538
Marc de Maar gaat van UnitedHealthcare naar Quickstep. Hij heeft een contract getekend van een jaar.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_84773154
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:17 schreef Felagund het volgende:
Marc de Maar gaat van UnitedHealthcare naar Quickstep. Hij heeft een contract getekend van een jaar.
goed nieuws zeg,
ik had hem al afgeschreven maar hij heeft toch netjes gereden dit jaar, hopelijk zet hij de lijn bij quick step door ^O^
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 2 augustus 2010 @ 23:14:24 #87
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_84794372
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:48 schreef solaire het volgende:

[..]

goed nieuws zeg,
ik had hem al afgeschreven maar hij heeft toch netjes gereden dit jaar, hopelijk zet hij de lijn bij quick step door ^O^
Hij heeft het plezier in wielrennen terug gekregen in de VS
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 08:14:24 #88
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_84802174
Leif Hoste naar Katusha.

Luis Leon Sanchez zou bij Caisse blijven indien dat betekent dat ze daardoor een nieuwe sponsor vinden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_84806120
Contador naar Saxo Bank, die gewoon aanblijft als sponsor.

Bron: teletekst
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_84806535
Goede move van zowel Contador als Riis.

Saxo blijft dus nog een jaar, verrassend. Wordt het nu Sungard-Saxo of Saxo-Sungard?
pi_84806540
Cancellara blijft, Porte waarschijnlijk ook. Saxo Bank gooit er 6 miljoen tegenaan, samen met Sungard kom je dan toch wel aan een leuk budget.
pi_84806615
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:39 schreef Ericr het volgende:
Cancellara blijft, Porte waarschijnlijk ook. Saxo Bank gooit er 6 miljoen tegenaan, samen met Sungard kom je dan toch wel aan een leuk budget.
+ grotere bijdrage van Specialized?
pi_84806668
Mooie motivatie hebben ze ook.

quote:
En Riis en Contador mikken hoog. Heel hoog. "Ik ga Alberto steunen om zijn droom, de drie grote rondes winnen in één jaar, waar te maken." Hij voegde er wel aan toe dat die plannen nog niet voor 2011 zullen zijn om voor de historische triple te gaan.
http://www.wielerflits.nl/nieuws/10220/riis-strikt-contador,-saxo-bank-blijft-aan-als-sponsor.html

:9
Where facts are few, experts are many.
pi_84806672
De kogel schijnt door de kerk te zijn.

Contador rijdt volgend jaar voor Riis

Edit - al meerdere bronnen hiervoor geplaatst, zie ik nu.
pi_84806942
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:41 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

+ grotere bijdrage van Specialized?
Nu Saxo aanblijft zal de noodzaak om Specialized binnen te halen als hoofdsponsor niet zo groot meer zijn.

Team gaat 'Saxo Bank-SunGard Professional Cycling Team' heten. Specialized zal persoonlijke sponsoring van Contador en materiaalsponsoring voor de ploeg natuurlijk wel gewoon blijven uitvoeren.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:53:23 #96
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_84807038
Nu zou het wel interessant worden als het Schleck-team plots niet zou doorgaan (wat nog altijd een mogelijkheid is, misschien beginnen ze pas in 2012).

Al waren er ook al geruchten dat de Schlecks dan een overgangsjaartje bij Radioshack zouden doorbrengen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:01:47 #97
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_84807280
Kan Contador z'n Spaanse maatjes (De La Fuente, Hernandez, Navarro etc) meenemen? Of mogen zij volgend jaar voor Vino aan de bak.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_84807305
Dat wordt erg interessant volgend jaar. Ik ben benieuwd of renners als de beide Sorensens, Fuglsang enzovoorts blijven. En Voigt en O'Grady.
pi_84807370
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:01 schreef Bismarck het volgende:
Kan Contador z'n Spaanse maatjes (De La Fuente, Hernandez, Navarro etc) meenemen? Of mogen zij volgend jaar voor Vino aan de bak.
Ook dat inderdaad. Contador lijkt me toch iemand die zich thuis moet voelen met Spanjaarden om zich heen. Ik ben dus benieuwd of de overige Spanjaarden minus Pereiro die waarschijnlijk stopt (De La Fuente, Hernandez, Jufre, Navarro en Noval dus) meeverhuizen.
pi_84807412
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:02 schreef Leatherface het volgende:
Dat wordt erg interessant volgend jaar. Ik ben benieuwd of renners als de beide Sorensens, Fuglsang enzovoorts blijven. En Voigt en O'Grady.
Ik kan mij voorstellen dat de sponsor wil dat er toch een behoorlijk Deens / Scandinavisch deel in dat team zit.
pi_84807454
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:01 schreef Bismarck het volgende:
Kan Contador z'n Spaanse maatjes (De La Fuente, Hernandez, Navarro etc) meenemen? Of mogen zij volgend jaar voor Vino aan de bak.
Ik denk dat het wel een van zijn eisen was ja voor zijn contract. De ploeg kan nog wel wat nieuwe mensen gebruiken als er zoveel vertrekken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_84807769
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:39 schreef TargaFlorio het volgende:
Goede move van zowel Contador als Riis.

Saxo blijft dus nog een jaar, verrassend. Wordt het nu Sungard-Saxo of Saxo-Sungard?
Denk dat ze het neutraal houden, 'SS' :')

Trouwens, beetje belachelijk eigenlijk dat Riis en Contador denken in deze tijden voor de triple te kunnen gaan, dat kan misschien met een hematocriet van 69 maar tegenwoordig geloof ik daar niet meer in hoor.

Overigens zijn de Schlecks dan al bij voorbaat kansloos in elke ronde met een ploegentijdrit, met Cancellara er ook bij.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:31:20 #103
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_84808099
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:20 schreef JohnDDD het volgende:

[..]


Overigens zijn de Schlecks dan al bij voorbaat kansloos in elke ronde met een ploegentijdrit, met Cancellara er ook bij.
En Larsson.
pi_84808202
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:31 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

En Larsson.
Eigenlijk moeten ze Breschel of Martin ook nog even opkopen, is het meteen voorbij, en kan Contador vanaf rit 2 al verdedigend rijden :)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_84808283
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:34 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Eigenlijk moeten ze Breschel of Martin ook nog even opkopen, is het meteen voorbij, en kan Contador vanaf rit 2 al verdedigend rijden :)
Zoveel valt er in die (korte) ploegentijdrit niet te winnen. Daarnaast verwacht ik gewoon dat de Schleckjes ook een goed team om hun heen zullen hebben.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:42:25 #106
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84808392
in eerdere berichten (toen het nog allemaal geruchten waren) was gemeld hernandez, de la fuente en Navarro in de deal betrokken zouden zijn.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 13:00:55 #107
127004 maril
Smeetsfan
pi_84808946
Toch leuk dat Mart Smeets gelijk had, hij werd hierom uitgelachen
http://nos.nl/audio/17612(...)ansfer-contador.html
Het kon immers niet want Danny Nelissen had gezegd dat hij met de gebr. Schleck mee zou gaan en later dat hij bij Astana bleef en het kon toch niet dat Mart beter was geinformeerd als Danny :6
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_84809141
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:37 schreef Felagund het volgende:

[..]

Zoveel valt er in die (korte) ploegentijdrit niet te winnen. Daarnaast verwacht ik gewoon dat de Schleckjes ook een goed team om hun heen zullen hebben.
Hoe lang was ie ook alweer? 20? Hoe dan ook, Contador had nu bij Astana gewoon een slecht team om zich heen, met als enige goede Vino die ook niet de meest loyale helper is. Bij Riis kan dat alleen maar beter worden.

Ben trouwens benieuwd of Contador al een nieuwe zwembroek heeft gekocht.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 14:09:58 #109
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84811575
als astana al een slecht team had, wat had saxo dan...
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 14:26:02 #110
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_84812204
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 13:06 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Hoe lang was ie ook alweer? 20? Hoe dan ook, Contador had nu bij Astana gewoon een slecht team om zich heen, met als enige goede Vino
:')
pi_84815840
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:06 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik kan mij voorstellen dat de sponsor wil dat er toch een behoorlijk Deens / Scandinavisch deel in dat team zit.
Maar een deel van die renners zijn vrij close met de vertrekkende Schlecks en/of de weggestuurde Kim Andersen.

Trouwens: Cancellara in een ploeg met Contador ;(
pi_84815950
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Quick
Quickstep
Nu de Nederlandse sportfabrikant nog :P
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 18:21:50 #113
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_84821636
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Quick
Quickstep
Ik kijk nu al uit naar het Quick 'n Brite team.
pi_84822080
quote:
Riccò bought his way out of his contract with Ceramica Flaminia for 75,000 Euro and is considering offers from two teams. His agent refused to name them but did reveal he has previously held negotiations with Quick Step team manager Patrick Lefevere.

However it seems that Riccò is most likely to ride for a Spanish team, especially if Eusebio Unzue manages to secure funding to continue his team. Spanish mobile giant Telefonica and Banco Santander have been reported as possible sponsors although no formal announcement has yet been made. Riccò could ride in Ceramica Flaminia jersey for the last time at the GP di Camaiore in Italy on Saturday with an announcement about his future expected next week.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 19:25:31 #115
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_84823821
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:20 schreef JohnDDD het volgende:
Trouwens, beetje belachelijk eigenlijk dat Riis en Contador denken in deze tijden voor de triple te kunnen gaan, dat kan misschien met een hematocriet van 69 maar tegenwoordig geloof ik daar niet meer in hoor.
In 2008 had het best gekund. Waarschijnlijk waren het dan 3 erg moeizame, vrij kleurloze overwinningen geworden, maar zelfs een zwaar spartelende Contador had het toen misschien wel kunnen halen tegen Sastre en Evans.

Tegen de huidige Schleck(s) kan Contador zich veel minder veroorloven, dus nu wordt het veel moeilijker, zoniet onmogelijk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_84824110
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:21 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ik kijk nu al uit naar het Quick 'n Brite team.
_O_ In het roze-geel uiteraard _O_
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_84824187
http://www.nusport.nl/wie(...)-protour-equipe.html

Ricco in ronde van Spanje voor Quickstep of een Spaanse protour ploeg.
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 19:34:37 #118
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_84824251
Exact hetzelfde wordt trouwens gezegd over Rasmussen, die gaat ook de Vuelta rijden (al zegt die dat al een paar jaar).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_84824389
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 19:31 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

_O_ In het roze-geel uiteraard _O_
[ afbeelding ]
vanish oxi action gaat ook een team beginnen hoorde ik in de wandelgangen,

gerdemann kopman
pi_84824709
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:02 schreef Leatherface het volgende:
Dat wordt erg interessant volgend jaar. Ik ben benieuwd of renners als de beide Sorensens, Fuglsang enzovoorts blijven. En Voigt en O'Grady.
Voigt plakt er nog een jaar aan?
Hoe oud is hij inmiddels, een jaar of 48?


quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:06 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik kan mij voorstellen dat de sponsor wil dat er toch een behoorlijk Deens / Scandinavisch deel in dat team zit.
Ik heb de indruk dat dat bij Saxo niet zo belangrijk is (i.t.t. bij Rabo)
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 19:59:15 #121
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_84825179
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 19:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Exact hetzelfde wordt trouwens gezegd over Rasmussen, die gaat ook de Vuelta rijden (al zegt die dat al een paar jaar).
wordt ook met Saxo-Sungard gelinkt voor volgend jaar
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_84825522
_O_ Rasmussen met Contador, zou dat kunnen na 2007?

Denk wel dat Rasmussen hem voorbij rijdt in de bergen ;)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_84825838
Denken we echt dat die 36-jarige kip nog tot prestaties in staat is? Nee toch zeker.
  Moderator dinsdag 3 augustus 2010 @ 21:08:45 #124
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_84828055
Die kip is een baas. oO< Ik denk niet dat hij Contador gaat helpen, de kip peert hem al op de eerste berg :P
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 augustus 2010 @ 21:12:42 #125
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_84828240
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:08 schreef Momo... het volgende:
Die kip is een baas. oO< Ik denk niet dat hij Contador gaat helpen, de kip peert hem al op de eerste berg :P
En dan zegt hij dat hij zich wel weer laat afzakken dat het alleen maar voor de punten is _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 21:21:46 #126
40566 Ericr
Livewrong
pi_84828751
Rasmussen en Landis _O_ Wat een jaren waren dat zeg, jammer dat het verkeerd afliep met beiden. Maar eerst 2006 en die Landisputsch en daarna Rasmussen die als enige Contador nog kon afstoppen in een grote ronde.

Als Vino nog kan schitteren moet die krielkip het ook kunnen. Ricco er volgend jaar er ook bij, het feest kan weer beginnen.
pi_84829167
Rasmussen is voor mij nog steeds de echte Tourwinnaar van 2007.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_84830256
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:16 schreef TargaFlorio het volgende:
Denken we echt dat die 36-jarige kip nog tot prestaties in staat is? Nee toch zeker.
Hij haalt geen enkel niveau meer na zijn comeback. Ik zie niet in waarom Riis hem zou halen, laat staan dat hij in de Tourploeg mee zou doen.
pi_84835087
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 19:59 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

wordt ook met Saxo-Sungard gelinkt voor volgend jaar
Opvallend, destijds is hij er door Riis nog uitgegooid.
pi_84835158
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 13:00 schreef maril het volgende:
Toch leuk dat Mart Smeets gelijk had, hij werd hierom uitgelachen
http://nos.nl/audio/17612(...)ansfer-contador.html
Het kon immers niet want Danny Nelissen had gezegd dat hij met de gebr. Schleck mee zou gaan en later dat hij bij Astana bleef en het kon toch niet dat Mart beter was geinformeerd als Danny :6
Zelfs een blinde dorpsgek vangt wel eens een lekker kippetje, sprak mijn grootvader altijd.
pi_84844814
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 23:26 schreef wimderon het volgende:

[..]

Opvallend, destijds is hij er door Riis nog uitgegooid.
Riis denkt aan Rasmussen voor Saxo Bank
pi_84845141
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:50 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Hij haalt geen enkel niveau meer na zijn comeback. Ik zie niet in waarom Riis hem zou halen, laat staan dat hij in de Tourploeg mee zou doen.
Hij won toch wel mooi de proloog in Chihuahua, was toch geen misselijk veld. Mancebo, Sevilla, Tondo, Mosquera, Cobo, de la Fuente. Alleen door domme acties van zijn ploeg om een groep met een ploeggenoot te laten rijden in de 4de etappe werd Rasmussen geen winnaar, overall was hij de beste in die wedstrijd.

Qua wedstrijd is het misschien niet veel, het veld was toch wel redelijk te noemen.

Daarna heeft Rasmussen weinig laten zien inderdaad, maar dat is niet vreemd als je bedenkt dat hij de ziekte van Pfeiffer heeft opgelopen.
pi_84845708
Joost Postuma wordt nu ook gelinkt bij de schleckbrothers omdat Cancellara bij Riss blijft hebben de Schlecks een tijdrijder in hun team nodig.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_84846326
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:29 schreef maril het volgende:
Joost Postuma wordt nu ook gelinkt bij de schleckbrothers omdat Cancellara bij Riss blijft hebben de Schlecks een tijdrijder in hun team nodig.
Bron?
pi_84846604
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:48 schreef Ericr het volgende:

[..]

Bron?
Gezien de user zeg ik Mart.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 4 augustus 2010 @ 12:08:57 #136
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_84846992
Inderdaad Smeets op de radio: http://nos.nl/audio/17612(...)ansfer-contador.html (vanaf 04:30)
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_84847196
Ik had het kunnen weten. Molkema, Kreuzinger, Tamaree, Linemann nog ergens genoemd qua nieuwe ploegen?

In other news :

quote:
On the subject of possible replacements for the Spaniard, Vinokourov replied: “We’re thinking about [Denis] Menchov, [Roman] Kreuziger and why not the Schleck brothers. I don’t think their deal is signed yet.”
http://www.cyclingnews.co(...)-have-a-spanish-feel

Aldus Vino.

[ Bericht 71% gewijzigd door Ericr op 04-08-2010 13:10:53 ]
pi_84857452
Er lijken dus Spanjaarden met Contador mee te verhuizen:

http://www.cyclingnews.co(...)-have-a-spanish-feel
  woensdag 4 augustus 2010 @ 16:52:27 #139
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84858885
quote:
Thomas De Gendt maakt net als Stijn Devolder de overstap naar Vacansoleil. De 23-jarige Belg van Topsport Vlaanderen reed dit jaar een opvallend voorjaar met een tweede plaats in de Brabantse Pijl en top 5-noteringen in de Ster van Bessèges, de Ronde van België en de Ster Elektrotoer.
Zal DutchSL leuk vinden :P
pi_84859161
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:29 schreef maril het volgende:
Joost Postuma wordt nu ook gelinkt bij de schleckbrothers omdat Cancellara bij Riss blijft hebben de Schlecks een tijdrijder in hun team nodig.
Joost Posthuma staat wel een trapje hoger dan Cancellara hoor.
pi_84862178
Cancellara is schijnbaar ontevreden met Riis. Hij wordt zomaar (via de media dan nog) geconfronteerd met een complete Spaanse enclave, terwijl er renners en begeleiders waar hij het goed mee kon vinden vertrekken en daar ook renners bijzitten die hem normaal bijstaan in de klassiekers.

Daarnaast is het lichtelijk bizar ook om (als een in mijn ogen minstens net zo goede renner) een keer of 5 zo weinig te verdienen als Contador :')
  woensdag 4 augustus 2010 @ 18:46:12 #142
11102 knep
Mountainfreak
pi_84862548
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 18:36 schreef wimderon het volgende:
Cancellara is schijnbaar ontevreden met Riis. Hij wordt zomaar (via de media dan nog) geconfronteerd met een complete Spaanse enclave, terwijl er renners en begeleiders waar hij het goed mee kon vinden vertrekken en daar ook renners bijzitten die hem normaal bijstaan in de klassiekers.

Daarnaast is het lichtelijk bizar ook om (als een in mijn ogen minstens net zo goede renner) een keer of 5 zo weinig te verdienen als Contador :')
Hier nog even een quote uit een artikel:
quote:
Fabian Cancellara (29) schweigt. Er sagt nicht einmal, dass er via Internet von der Verpflichtung seines prominenten neuen Teamkollegen Alberto Contador erfahren hat. Teammanager Bjarne Riis (Dä) hat den Berner bis gestern Abend nicht informiert.

Das zeigt: Der Faden zwischen Bjarne Riis und Fabian Cancellara ist gerissen. Das dänische Team verpflichtete den 27-jährigen Spanier für zwei Jahre. Contador wird mindestens drei bis vier spanische Helfer mitbringen. Die Spanier werden im Team eine geschlossene Fraktion bilden. Von ihnen kann Cancellara in keinem Rennen Unterstützung erwarten.

Contador soll den Abgang der Brüder Andy und Fränk Schleck kompensieren. «Ich bin stolz darauf, den besten Fahrer der Welt zu haben», sagt Bjarne Riis. Seinem neuen Star bezahlt er einen Lohn von fünf Millionen Euro pro Jahr. Fabian Cancellara wird das Team trotz laufenden Vertrages (bis 2011) verlassen. Er fühlt sich nicht mehr wohl. Die vielen Abgänge und Kündigungen beim Personal haben den Berner im Herzen getroffen.

Die Frage ist nur: Was macht Riis? Bleibt er seinem Motto «Wer bei uns nicht glücklich ist, kann gehen» treu? Oder verlangt er eine Ablösesumme, gar eine exorbitant hohe? Obwohl Hauptsponsor Saxo Bank den Vertrag überraschend um eine weitere Saison verlängert hat, braucht Riis immer noch Geld. Mit 5 Millionen Euro Jahresgehalt ist Contador doppelt so teuer wie die Gebrüder Schleck.
Bron: dagblad Blick
pi_84865020
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 16:52 schreef Beregd het volgende:

[..]

Zal DutchSL leuk vinden :P
Och, ik heb Vacansoleil toch al afgeschreven.

Lang leve Garmin!
  donderdag 5 augustus 2010 @ 08:15:39 #144
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_84883685
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 18:36 schreef wimderon het volgende:
Cancellara is schijnbaar ontevreden met Riis. Hij wordt zomaar (via de media dan nog) geconfronteerd met een complete Spaanse enclave, terwijl er renners en begeleiders waar hij het goed mee kon vinden vertrekken en daar ook renners bijzitten die hem normaal bijstaan in de klassiekers.

Daarnaast is het lichtelijk bizar ook om (als een in mijn ogen minstens net zo goede renner) een keer of 5 zo weinig te verdienen als Contador :')
Alles draait om de Tour en daar stelt Cancellara in het klassement niks voor. Eerder logisch dus dan "bizar". Er van uitgaande dat "5 keer zo weinig" een overdrijving is. Wat is het salaris van Cancellara?

VeloNews meldt trouwens dat Nicki Sorensen, Chris Anker Sorensen, Larsson en waarschijnlijk ook Porte "gewoon" bij Riss blijven. Daar moet toch wel iemand bij zitten waar Cancellera het mee kan vinden en die hem kan helpen in de voorjaarsklassiekers?

http://velonews.competito(...)r-team-shifts_132685


Nou ja, als het waar is dan.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 08:17:52 #145
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_84883700
Sicard en Uran blijven bij Euskaltel en ook Samuel Sanchez zou dicht bij een contractverlenging staan, wat ook wel zal betekenen dat Euskaltel Pro-Tour zal (proberen) blijven.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 08:18:48 #146
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84883711
larsson misschien, ja, die sorenssens zijn er gewoon voor het rondewerk.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 08:34:09 #147
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_84883848
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 08:15 schreef SuikerVuist het volgende:
Alles draait om de Tour ...
Jammer (en onterecht) genoeg wel en dat lijkt met de jaren alleen maar erger en erger te worden.

Ik vind trouwens ook dat Contador sportief gezien zijn salaris (en zeker zijn salarisverhoging) niet waard is, commercieel is iets anders natuurlijk. Hij doet alle jaren hetzelfde, maar net iets minder overtuigend dan het jaar ervoor.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 10:43:27 #148
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_84886385
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 08:34 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Jammer (en onterecht) genoeg wel en dat lijkt met de jaren alleen maar erger en erger te worden.

Ik vind trouwens ook dat Contador sportief gezien zijn salaris (en zeker zijn salarisverhoging) niet waard is, commercieel is iets anders natuurlijk. Hij doet alle jaren hetzelfde, maar net iets minder overtuigend dan het jaar ervoor.
Hij koerst wel veel in vergelijking met een Armstrong in zijn zeven goede jaren. Bij Contador staat ook alles in het teken van de Tour maar ondertussen wint hij wel in Castilië en León, Parijs-Nice, de Algarve en de Dauphiné Libéré. De waarde van een renner is natuurlijk wat een gek er voor geeft. Tom Boonen schijnt een miljoen euro per jaar bij QSI te verdienen. Naast een pak aansprekende ereplaatsen is de enige aansprekende zege in de Tirreno geweest. Maar al rijdt Tom Boonen geen deuk in een pakje boter, hij is nog de volksheld van Vlaanderen.

Toen Simoni in april 2010 bij Lampre tekende om zijn laatste Giro te rijden hadden de meeste mensen ook wel verwacht dat hij bergop eerder in de grupetto zou finishen dan bij de klassementsrenners. Toch stonden de mensen rijen dik langs de kant om Gibo aan te moedigen. Zijn afscheid in de arena van Verona kreeg meer aandacht dan de huldiging van Lloyd (bergklassement) en Evans (puntenklassement).

Publicitaire waarde is voor een sponsor belangrijker dan de sportieve waarde.
That's...Montgomery Clift, honey!
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:02:50 #149
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_84886974
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:43 schreef Bismarck het volgende:
Hij koerst wel veel in vergelijking met een Armstrong in zijn zeven goede jaren.
Armstrong was dan ook de extreemste. Ik vind het echt bedenkelijk als ik een Contador begin augustus al hoor zeggen dat zijn seizoen er alweer op zit.

Dat anderen dat ook doen, tja, dan vind ik hen gewoon even triest.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_84887359
2000
Eindklassement Ronde van Frankrijk + 1 etappe
Etappe in Critérium du Dauphiné Libéré
Grote Prijs Eddy Merckx (met Vjatsjeslav Jekimov)
Grote Landenprijs
Olympische Spelen (tijdrit)
2001
Eindklassement Ronde van Frankrijk + 4 etappes
Eindklassement Ronde van Zwitserland + 2 etappes
2e plaats Amstel Gold Race
2002
Eindklassement Ronde van Frankrijk + 4 etappes
Eindklassement Critérium du Dauphiné Libéré + 1 etappe
Eindklassement Midi Libre
2003
Eindklassement Ronde van Frankrijk + 2 etappes (incl. ploegentijdrit)
Eindklassement Critérium du Dauphiné Libéré + 1 etappe
2004
Eindklassement Ronde van Frankrijk + 6 etappes (incl. ploegentijdrit)
Eindklassement Ronde van Georgia + 2 etappes
Etappezege Ronde van de Algarve
Etappezege Midi Libre


Haal de TDF-zeges weg en iedere Nederlandse renner van de laatste 20 jaar of zo zou gezien worden als de grootste van zijn generatie als hij zo'n erelijst bij elkaar had gefietst. Natuurlijk stond het seizoen van Armstrong in het teken van de TDF, dat was voor de concurrentie net zo goed het geval. Maar Armstrong pakte toch wel zijn wedstrijden mee en dit zijn dan bijna alleen de overwinningen, Armstrong reed nog wel iets meer wedstrijden dan alleen de wedstrijden waarin hij zegevierde.

Wel alles binnen een vrij korte periode maar in die periode was Armstrong dan wel competitief. Lijkt me beter dan de rest van het jaar een beetje koersen als peletonvulling.
pi_84888497
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 08:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Sicard en Uran blijven bij Euskaltel en ook Samuel Sanchez zou dicht bij een contractverlenging staan, wat ook wel zal betekenen dat Euskaltel Pro-Tour zal (proberen) blijven.
Uran blijft bij Euskaltel?
Bedoel je Rigoberto Uran van Caisse D'epargne of Pablo Urtasun?
Of was al bekend dat Uran naar Euskaltel zou gaan?
What's it going to be then, eh?
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:52:19 #152
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_84888640
Ik bedoel de Uran die je A-N-T-O-N spelt :@ :P
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 14:41:48 #153
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_84894696
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:02 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Armstrong was dan ook de extreemste. Ik vind het echt bedenkelijk als ik een Contador begin augustus al hoor zeggen dat zijn seizoen er alweer op zit.

Dat anderen dat ook doen, tja, dan vind ik hen gewoon even triest.
Ik vind het vooral jammer dat hij zich niet meer kan opladen voor de ronde van z'n eigen land. Die een aansprekende zege wel kan gebruiken. Niets ten nadele van de Spaanse kanshebbers, Frank Schleck of... Ricco (LOL) overigens. Aan de andere kant... winnen was dit jaar sowieso lastig geworden, denk ik. De Tour was veel harder dan die van vorig jaar.
pi_84897069
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 08:15 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Alles draait om de Tour en daar stelt Cancellara in het klassement niks voor. Eerder logisch dus dan "bizar". Er van uitgaande dat "5 keer zo weinig" een overdrijving is. Wat is het salaris van Cancellara?

VeloNews meldt trouwens dat Nicki Sorensen, Chris Anker Sorensen, Larsson en waarschijnlijk ook Porte "gewoon" bij Riss blijven. Daar moet toch wel iemand bij zitten waar Cancellera het mee kan vinden en die hem kan helpen in de voorjaarsklassiekers?

http://velonews.competito(...)r-team-shifts_132685


Nou ja, als het waar is dan.
Jij mag het logisch vinden, ik vind het bizar. De twee Schlecks verdienden bij elkaar nog niet eens de helft van wat Contador gaat verdienen. En die 5x zo weinig is ook geen overdrijving.
pi_84897381
Het staat niet in verhouding, maar blijkbaar is een nieuwe Tourzege een halszaak voor Riis.
pi_84897597
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 15:53 schreef Leatherface het volgende:
Het staat niet in verhouding, maar blijkbaar is een nieuwe Tourzege een halszaak voor Riis.
Voor de sponsor. Ik denk dat Riis het liever bij de huidige situatie had gehouden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  donderdag 5 augustus 2010 @ 16:30:45 #157
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_84898671
Keukeleire mogelijk naar Katusha.

Waarschijnlijk stap 3 in het project "hoeveel Belgische sprinters kunnen we verneuken" na Steegmans en Dehaes. Ook dit zie ik wel weer floppen (als 't al doorgaat).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 17:01:13 #158
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_84899669
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 16:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Keukeleire mogelijk naar Katusha.

Waarschijnlijk stap 3 in het project "hoeveel Belgische sprinters kunnen we verneuken" na Steegmans en Dehaes. Ook dit zie ik wel weer floppen (als 't al doorgaat).
Die jongen kan beter nog een jaar bij Cofidis blijven om dan in 2012 naar een grotere ploeg te gaan.
That's...Montgomery Clift, honey!
  donderdag 5 augustus 2010 @ 17:22:24 #159
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_84900426
SpiderTech (Can) wil op de lange termijn Pro Tour ploeg worden. Gaan nu voor het eerst in Europa wedstrijden rijden.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_84910754
Veikkanen naar Omega Pharma-Lotto
http://www.wielerupdate.n(...)anen-voor-twee-jaar/
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 08:21:42 #161
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_84925981
Barredo naar Rabobank

De Contador-entourage heeft ondertussen ook lang en breed ontkend dat Alberto de 3 rondes in 1 jaar wil winnen. Gewoon elk jaar de Tour en voor de rest zo weinig mogelijk, zoals het hoort.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 08:25:20 #162
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84926029
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 08:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
Barredo naar Rabobank

De Contador-entourage heeft ondertussen ook lang en breed ontkend dat Alberto de 3 rondes in 1 jaar wil winnen. Gewoon elk jaar de Tour en voor de rest zo weinig mogelijk, zoals het hoort.
zo cynisch SoK, en slaat helemaal nergens op.

Hij heeft gewoon al elk jaar een pak meer gewonnen dan de tour alleen.
De tour was de negende overwinning van 2010.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 09:03:28 #163
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_84926522
Als je seizoen elk jaar ergens tussen 25 en 30 juli stopt, dan telt alleen de Tour en dan zijn de rest toevalstreffers tijdens voor de voorbereiding. Het boeit Contador ook totaal niet indien hij "flopt" in de Dauphiné, het Baskenland of Parijs-Nice, gewoon één dagje eens echt testen en als dat volstaat voor de overwinning, nou, leuk meegenomen.

Die overwinningen komen er gewoon omdat hij gewoon zo goed is dat hij ook wel grote(re) rittenwedstrijden kan winnen zonder topvorm en als hij er maar half zin in heeft. Het is en blijft gewoon een renner die tijdens het seizoen niet echt aanwezig is in het peloton en ik vind dat een trieste, maar in het "nieuwe" wielrennen waarschijnlijk onvermijdbare, evolutie.

Het is niet omdat Contador door die paar rittenkoersen toch nog iets prominenter in beeld is dan Kreuziger, Menchov, Van Den Broeck of de geriatrische afdeling van Radioshack, dat hij plots het hele seizoen kleurt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 09:08:18 #164
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84926579
Ik zeg niet dat hij het hele seizoen kleurt, maar dat hij niets rijdt is gewoon niet waar, en de voorbereidingswedstrijden rijdt hij ook gewoon om te winnen, zo blijkt.

Ik zou hem ook graag in meer wedstrijden zien, maar dat kun je hem nauwelijks verwijten. Als je zo'n salaris krijgt door enkel de tour te winnen, waarom dan later nog risico's nemen.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 09:22:43 #165
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84926867
En hoeveel renners kleuren nog het hele seizoen? Vinokourov? wat sprinters hier en daar?

Zoals je zelf al aangeeft is contador zeker niet bij de slechtsten op dat vlak.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 09:28:07 #166
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_84926994
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 09:08 schreef Beregd het volgende:
Ik zou hem ook graag in meer wedstrijden zien, maar dat kun je hem nauwelijks verwijten. Als je zo'n salaris krijgt door enkel de tour te winnen, waarom dan later nog risico's nemen.
Ja, dat is het net, ik vind dat hij dat salaris niet verdient, maar gelukkig voor Contador is het niet aan mij om met zoveel geld te gooien.

Dat vond ik net zo vreemd, in het jaar waarin wordt bewezen dat Contador kopen geen garantie is voor Tourwinst kopen (een paar toevalligheden die anders uitdraaien en Schleck wint), krijgt hij een fikse loonsverhoging waardoor het salaris-contrast met de anderen nog groter wordt, terwijl hij net blij zou moeten zijn met loonbehoud.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 09:54:27 #167
40566 Ericr
Livewrong
pi_84927724
SOK, wanneer dringt het tot je door dat een TDF-winnaar al tig jaar een zeer beperkt programma rijdt? Indurain reed nou ook niet echt een bijzonder lang programma, ook al zag je hem wel op het WK meestal. Maar toen werd het WK gehouden in augustus en kon je de Tourvorm nog wel even vasthouden tot die tijd.

Uitkleden van het programma is begonnen bij Lemond, die de Giro gewoon als toeristische attractie zag in de eerste ritten om daarna rustig in vorm te komen.

Het nieuwe wielrennen bestaat niet of anders is het al 20 jaar geleden uitgevonden.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 11:46:08 #168
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_84931233
Volgens mij heb ik nooit beweerd dat ik Indurain of Armstrong leuke renners vond, dat zij het anders deden of dat Contador de eerste is. Alleen wordt het steeds erger. Iedereen hoort in zijn eigen hokje en voor elke wedstrijd wordt een specifiek blikje renners open getrokken. Eerst deed de Tourwinnaar dat, dan zag de rest het en begon de hele top 3 het te doen, dan de top 5 kandidaten, dan bijna iedereen met top 10 ambities, etc...

Ondertussen zit je met een top 20 uit de Tour waarvan je er een stuk of 15 eigenlijk ook alleen maar in de Tour echt ziet (en eventueel 1 of 2 etappekoersen als voorbereiding), aangevuld met de vaste kliek helpers die een heel jaar braaf bij hun baasje blijven en de rest van 't seizoen ook niet presteren.

Geef het nog 10/15 jaar en je hebt gewoon 2 pelotons die volledig naast elkaar bestaan, een klassiek en een rondepeloton. Ik vind dat geen leuke evolutie, ook al omdat enkele van mijn favoriete renners uit het verleden er net waren die combineerden (Sean Kelly, Laurent Jalabert).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 12:15:35 #169
40566 Ericr
Livewrong
pi_84932225
Jalabert was al een unicum in zijn tijd en Kelly komt uit de tijd dat bijna iedereen een volledig programma reed. Het zijn andere tijden, een lichaam heeft gewoon meer rust nodig met die hoge gemiddeldes. Ook al nemen die wel iets af nu er niet zoveel meer gepakt wordt.
pi_84932357
Ik heb eigenlijk helemaal niet het gevoel van het minder wordt, volgens mij rijden de huidige toppers meer dan Armstrong en Ullrich reden. Types als Klöden, Rasmussen en Leipheimer zag je ook alleen tijdens de Tour (en soms er net voor en na).

De Schleck broers rijden altijd een zwaar voorjaar (dit jaar was Schleck door een blessure wat minder), Gesink en Rodriguez doen hetzelfde. Hesjedal was dit voor jaar goed. Samuel Sanchez legt de laatste jaren wat minder nadruk op het voorjaar, maar staat er altijd wel in Parijs-Nice en Baskenland. Menchov en VDB zijn dan nog de renners die het minste laten zien voor en na de Tour (hoewel Menchov vaak op basisconditie wel een paar overwinningen meepakt).

En ik vind dat je Contador echt tekort doet. Hij wint Algarve, Castila Y Leon en Parijs-Nice. Daarnaast nog derde in de Waalse Pijl en 9e in LBL. En hij rijdt in dat soort koersen vaak hardstikke aanvallend. Hij legt daarmee twee pieken in het seizoen, er zijn maar heel weinig renners die op drie periodes in het jaar echt goed zijn. Dat hij na de Tour nog weinig rijdt is inderdaad jammer, maar het geeft misschien ook wel aan hoe mentaal slopend een Tour is.
pi_84933889
Contador heeft overigens helemaal niets gezegd wat duid op een "de Tour en anders niets" denkwijze. En hij gaat sowieso twee grote rondes rijden volgend jaar, en over drie grote rondes (wat Merckx, Hinault en al die anderen ook nooit serieus geprobeerd hebben) zegt hij:

"Ik denk dat ik drie grote rondes op een goed niveau kan rijden, maar om ze te winnen is een groot verschil. Ik weet dat het bijna onmogelijk is, maar wie weet in de toekomst. Iedereen heeft dromen en dit is mijn droom."
(vrij vertaald van biciclismo)


Dat hij dit en vorig jaar niet serieus koerst na de Tourzege zal ook wel iets te maken hebben met de slangenkuil van een ploeg waar hij in zit. En er zijn sowieso maar weinig koersen die hem liggen buiten de Vuelta, je kunt niet verlangen dat hij zijn seizoen maanden oprekt voor alleen Emilia en Lombardia. En van de Tour de l' Ain en Tour de Limousin wordt je ook niet vrolijk.
pi_84941273
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 12:58 schreef DutchSL het volgende:
(wat Merckx, Hinault en al die anderen ook nooit serieus geprobeerd hebben)
Dat was ook nogal lastig destijds.
pi_84941306
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 15:50 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat was ook nogal lastig destijds.
dan had je idd een tweelingbroer moeten hebben in mei
pi_84957112
Het is tegenwoordig minstens zo lastig (zo niet veel lastiger), maar dat is het punt niet eens. Contador wordt hier om dingen afgebrand die helemaal nergens op slaan, hij is de meest actieve Tourwinnaar over een seizoen gemeten sinds.. Indurain. En die krijgt ook al onterechte verwijten naar zijn hoofd geslingerd hier.
Hij bevestigd nota bene dat hij twee grote rondes gaat rijden en droomt van drie grote rondes, en dan wordt hem verweten dat hij alleen maar aan de Tour denkt omdat hij (nog) niet iets gaat doen wat nog nooit iemand heeft gedaan 8)7
Het is blijkbaar ook nooit goed voor sommigen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:26:25 #175
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_84957165
Welke renners zijn wel een heel seizoen op hoog niveau bezig?
Cancellara
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_84958846
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:26 schreef rubbereend het volgende:
Welke renners zijn wel een heel seizoen op hoog niveau bezig?
Cancellara
Vino *O*
- verwijderd door admin -
pi_84959244
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:26 schreef rubbereend het volgende:
Welke renners zijn wel een heel seizoen op hoog niveau bezig?
Cancellara
Die hoeft ook alleen maar even een pompstation te vinden en .... nou ja laat maar. :P
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_84963007
Kiryienka en Uran zouden op weg zijn naar Sky.
pi_84978656
Samuel Sanchez blijft bij Euskaltel
http://www.sport.be/nl/wi(...)e_rss&utm_medium=rss
Where facts are few, experts are many.
pi_84979141
Mooi :) Hopelijk gaat Samu volgend jaar weer voor de Vuelta.
pi_84979271
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 00:44 schreef wimderon het volgende:
Kiryienka en Uran zouden op weg zijn naar Sky.
Een dag later werd bericht dat ze toch nog wilden wachten, tot er meer duidelijk is of hun huidige ploeg een nieuwe sponsor krijgt.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_84980700
Goed voor Euskaltel. :)
pi_85005990
Greipel naar Omega Pharma-Lotto volgend jaar :D

http://www.telegraaf.nl/t(...)Lotto__.html?cid=rss
Where facts are few, experts are many.
pi_85006143
Da's niet echt een verrassing.
in a crowd you lose humanity
pi_85006313
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:50 schreef Wombcat het volgende:
Da's niet echt een verrassing.
Ik had m niet aan zien komen :)
Where facts are few, experts are many.
pi_85006425
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:56 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ik had m niet aan zien komen :)
Er werd tijdens de Tour al over gesproken.
in a crowd you lose humanity
pi_85006788
Ze vertrek wel, doordat hij de tour niet kon rijden, alleen lotto niet.. Maar er zijn altijd mensen beter ingelicht natuurlijk ;)
Where facts are few, experts are many.
pi_85006857
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:10 schreef Atreidez het volgende:
Ze vertrek wel, doordat hij de tour niet kon rijden, alleen lotto niet.. Maar er zijn altijd mensen beter ingelicht natuurlijk ;)
Volgens mij hadden ze op Sporza Greipel al aan Lotto gelinkt.
in a crowd you lose humanity
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 8 augustus 2010 @ 21:26:58 #189
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_85023598
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:05 schreef Atreidez het volgende:
Samuel Sanchez blijft bij Euskaltel
http://www.sport.be/nl/wi(...)e_rss&utm_medium=rss
En wie gaat Vacansoleil nu halen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_85024501
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 21:26 schreef rubbereend het volgende:

[..]



En wie gaat Vacansoleil nu halen?
De bedoeling was dan Cunego...
pi_85025406
Die staat ook in de belangstelling van Liquigas en vooral Geox.
  zondag 8 augustus 2010 @ 22:07:07 #192
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85025685
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 21:26 schreef rubbereend het volgende:

[..]



En wie gaat Vacansoleil nu halen?
Luis Leon? Daar is het verre van zeker dat die naar Rabo gaat (zelfs als Caisse stopt)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85043000
In BN/De Stem meldt Luijkx dat ze wel met Cunego gaan praten, maar dat ze ook twee ronde'talenten' overwegen. Verder willen ze nog drie Nederlandse renners contracteren, om minimaal 10 Nederlanders in de ploeg te hebben.
pi_85043181
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:15 schreef ItaloDancer het volgende:
In BN/De Stem meldt Luijkx dat ze wel met Cunego gaan praten, maar dat ze ook twee ronde'talenten' overwegen. Verder willen ze nog drie Nederlandse renners contracteren, om minimaal 10 Nederlanders in de ploeg te hebben.
Dat laatste stemt me wel positief, dat ze tenminste nog aandacht voor de Nederlandse wielrenners hebben en niet alleen blind zich focussen op het halen van een ProTour licentie.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_85043571
Tja, als het dan drie Nederlanders als met alle respect Arnaud van Groen zijn heb je er nog niet veel aan.

Ik had graag gezien dat ze een Niki Terpstra hadden gehaald i.p.v. Devolder te halen en Leukemans te behouden (1 van die 2 is wel kwaliteit genoeg..). Al kunnen ze Terpstra er natuurlijk ook nog bij halen.
Heeft Karsten Kroon een aflopend contract?
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:35:36 #196
40566 Ericr
Livewrong
pi_85043711
Wat heb je aan Terpstra buiten dat hij NL-kampioen is? Terpstra zal ook zijn prijs hebben natuurlijk, dan kan je beter de ruimte geven aan renners die goedkoper zijn, als Vacansoleil ambities heeft voor de grote ronden zullen de toprenners al duur genoeg zijn.
pi_85043781
Bovendien vindt Terpstra wel een ploeg, dat baart me niet zoveel zorgen.
pi_85044023
Terpstra kun je tenminste opstellen in behoorlijke wedstrijden. Als ze nu de Tour zouden mogen rijden komt alleen Hoogerland in de selectie. In de Ronde van Vlaanderen of een andere grote wedstrijd zullen ze ook met pijn en moeite aan drie, maximaal vier Nederlanders kunnen komen. Of soms gewoon maar één (zie Polen) of helemaal geen.
Maar ze zullen vast wel puur op de buitenlandse Tour blijven gaan en dan om de laatste plaatsjes op te vullen maar wat Nederlanders een contractje geven om ze de Hel van het Mergelland en de Ronde van Denemarken te laten rijden.

Dat Raymond Kreder stagiair wordt bij Garmin, vind ik beter nieuws voor het Nederlandse wielrennen dan dat Vacansoleil perse drie Nederlanders er bij moet halen om aan het quotum van tien te komen.
  maandag 9 augustus 2010 @ 13:07:00 #199
40566 Ericr
Livewrong
pi_85045020
Vacansoleil is toch al een allegaartje van nationaliteiten, denk dat ze niet als doel hebben om Nederlandse renners een kans te bieden.

Als je naar de UCI-ranking kijkt zijn Nederlandse renners ook niet aantrekkelijk. Keuze uit 8 renners momenteel en die 8 zijn volgens mij allemaal al voorzien van een ploeg. Punten zijn toch vrij belangrijk als je grote wedstrijden wil rijden.
pi_85046224
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:07 schreef Ericr het volgende:
Vacansoleil is toch al een allegaartje van nationaliteiten, denk dat ze niet als doel hebben om Nederlandse renners een kans te bieden.

Als je naar de UCI-ranking kijkt zijn Nederlandse renners ook niet aantrekkelijk. Keuze uit 8 renners momenteel en die 8 zijn volgens mij allemaal al voorzien van een ploeg. Punten zijn toch vrij belangrijk als je grote wedstrijden wil rijden.
Vacansoleil is veel meer europees gericht. Rabobank heeft niks aan een italiaan of een fransman, terwijl vacansoleil best wat aan zo'n renner kan hebben in marketing-activiteiten in die regio.
Get it and Bet it
  maandag 9 augustus 2010 @ 14:02:21 #201
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_85047378
Breschel heeft nu zelf bevestigt op TV dat hij naar Rabo gaat.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_85047741
Officieel bevestigd op rabosport: Breschel inderdaad voor 2 jaar naar Rabo
  maandag 9 augustus 2010 @ 15:44:05 #203
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_85052223
Stond van de week ergens interview met iemand van Cervelo. Zei manifesteren zich nadrukkelijk als multi culti ploeg. En niet zo als Rabo op alleen Nederlanders. Hierdoor haal je meer publiciteit in diversen landen.
Alhoewel Cervelo dat beter kan hebben dan een Rabobank
Net efkes anges
  maandag 9 augustus 2010 @ 16:09:09 #204
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_85053358
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:44 schreef Sjoerd102 het volgende:
Stond van de week ergens interview met iemand van Cervelo. Zei manifesteren zich nadrukkelijk als multi culti ploeg. En niet zo als Rabo op alleen Nederlanders. Hierdoor haal je meer publiciteit in diversen landen.
Alhoewel Cervelo dat beter kan hebben dan een Rabobank
Rabobank is ook een internationale onderneming met een nadruk op ''food- en agriklanten.'' Ze zetten een overwegend Nederlandse ploeg neer die wel een internationaal programma rijdt. Ondertussen is Rabobank bijvoorbeeld wel een medesponsor van Amgen Tour of California, omdat de VS een belangrijke markt voor de Rabobank is.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_85055493
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:35 schreef Ericr het volgende:
Wat heb je aan Terpstra buiten dat hij NL-kampioen is? Terpstra zal ook zijn prijs hebben natuurlijk, dan kan je beter de ruimte geven aan renners die goedkoper zijn, als Vacansoleil ambities heeft voor de grote ronden zullen de toprenners al duur genoeg zijn.
Heb je als ploeg vrij weinig aan inderdaad. Hij heeft een vrije rol nodig om, als het meezit, een handjevol resultaten per jaar neer te zetten. Lijkt me vrij onzinnig om daar veel geld aan te besteden, zeker omdat er voor die rol ook veel betere opties zijn.
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:27:41 #206
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_85056829
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:09 schreef Venga_II het volgende:
Officieel bevestigd op rabosport: Breschel inderdaad voor 2 jaar naar Rabo
ik hoor Boom al tandenknarsen :P
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_85060012
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:33:24 #208
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_85089494
Tom Dumoulin naar Cervelo. Mooie stap voor die jongen.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_85135779
Ricco naar Quick-Step of Vacansoleil.
http://www.biciciclismo.com/cas/site/noticias-ficha.asp?id=29352

Vacansoleil wil zó graag een grote naam / ronderenner... nadat ze naast een aantal toppers hebben gegrepen nu dan maar Ricco. Denk toch niet dat dat zo geweldig is voor het imago van de ploeg...
pi_85136997
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:44 schreef ItaloDancer het volgende:
Ricco naar Quick-Step of Vacansoleil.
http://www.biciciclismo.com/cas/site/noticias-ficha.asp?id=29352

Vacansoleil wil zó graag een grote naam / ronderenner... nadat ze naast een aantal toppers hebben gegrepen nu dan maar Ricco. Denk toch niet dat dat zo geweldig is voor het imago van de ploeg...
Hij wilde toch weg bij Flaminia om de Vuelta te rijden en Vacansoleil doet niet eens mee aan de Vuelta.
Get it and Bet it
pi_85139164
Ik zou het heel kwalijk vinden van Vacasoleil als ze Ricco halen
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:53:05 #212
14505 OProg
A Life in Music
pi_85141089
Och, Basso en Vino hebben ook een tweede kans gekregen bij een grote ploeg en rijden ook weer in de top rond.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 11 augustus 2010 @ 16:14:18 #213
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_85144861
quote:
Weening jaar langer bij Rabobank

HARKEMA - Wielrenner Pieter Weening heeft zijn contract met Rabobank met een jaar verlengd tot 2011.
Dat meldt de Nederlandse wielerploeg woensdag.

Volgens de ploeg heeft Weening dit seizoen bewezen van grote waarde te zijn voor de wielerformatie. ''Eigenlijk was dit het seizoen van de wederopstanding van Pieter. We hopen dat hij deze lijn doortrekt naar 2011'', aldus technisch directeur Erik Breukink.

Naast een goed voorseizoen reed Weening volgens Breukink ook een goede Giro in dienst van kopman Bouke Mollema. ''Waarbij hij zelf ook nog eens bij de beste 25 van het klassement eindigde.''

Teleurgesteld

Eerder dit seizoen was Weening nog zeer teleurgesteld in de leiding van de Raboploeg. De renner had erop gerekend dat hij naar de Ronde van Frankrijk zou mogen, toen bekend werd dat Laurens ten Dam met een blessure was afgehaakt.

Rabo riep echter Bram Tankink op als vervanger, tot grote woede van de Fries.

Sleutelbeenbreuk

Vorige week brak Weening in de slotetappe van de Ronde van Burgos zijn sleutelbeen. Door de kwetsuur mist hij de Ronde van Spanje, die eind deze maand begint.

Weening rijdt sinds zijn profdebuut in 2004 voor Rabobank.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_85145658
Da's dan wel weer gek en verrassend. Ondanks al die verhalen over beroerde behandeling van hun mensen, willen ze blijkbaar wel blijven. Betalen ze dan zo goed?
pi_85147751
Zoveel opties zal een renners als Weening niet hebben en ik denk dat het qua behandeling wel meevalt bij Rabo. Soms moet je maatregelen nemen waarmee je je niet populair maakt bij renners die bijvoorbeeld niet geselecteerd worden. Renners zullen neem ik aan goed betaald worden bij een ploeg als Rabo, bij een andere ploeg zal een renner als Weening toch een stap terug moeten doen. Je kan niet 5 jaar teren op een lucky shot in een tourrit.
pi_85149607
Als je als Vacansoleil een Tour wil rijden moet je niet met iemand als Ricco aan komen zetten denk ik...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 11 augustus 2010 @ 18:15:13 #217
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_85149746
quote:
'Bouygues door als hoofdsponsor'
Uitgegeven: 11 augustus 2010 13:23
Laatst gewijzigd: 11 augustus 2010 13:26

AMSTERDAM - Bouygues Telecom staat op het punt om de sponsoring met de gelijknamige wielerploeg met een jaar te verlengen tot eind 2011.

Door de verrichtingen in de Tour de France raakte het telecommunicatiebedrijf opnieuw geënthousiasmeerd over het wielerproject, zo bericht Cyclingnews.

Thomas Voeckler en Pierrick Fedrigo wonnen een bergetappe in de belangrijkste rittenkoers en Anthony Charteau legde namens de formatie van ploegleider Jean-René Bernaudeau beslag op de bolletjestrui.

Mogelijke co-sponsor
Bouygues komt sinds dit jaar uit in de ProContinental Tour, het niveau onder de ProTour, waardoor ze van deelname aan de belangrijke koersen afhankelijk is van wildcards.

Bernaudeau overweegt een rentree in de elitecategorie, op voorwaarde dat er een co-sponsor wordt gestrikt. Gesprekken met La Banque Postale hierover zouden in een afrondende fase zijn. Deze bank zou eventueel in 2012 de hoofdsponsoring op zich kunnen nemen als Bouygues terugtreedt als geldschieter.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 11 augustus 2010 @ 18:40:03 #218
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_85150559
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 18:11 schreef marcodej het volgende:
Als je als Vacansoleil een Tour wil rijden moet je niet met iemand als Ricco aan komen zetten denk ik...
probleem is toch ook dat een klassementsrenner punten mee moet brengen om ze omhoog te helpen in de pro tour ranking....... dat doet Ricco volgens mij nauwelijks toch.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 18:58:49 #219
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85151192
Ricco heeft zelfs in geen enkele Pro Tour wedstrijd meegereden, dacht ik.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85151892
Andy Capelle naar Quick Step
Tanel Kangert naar Astana
Aleksandr Kuschynski naar Katusha

Rojas zou dicht bij Garmin staan nu hij geen duidelijkheid kan krijgen van Unzue.

[ Bericht 1% gewijzigd door wimderon op 11-08-2010 20:09:14 ]
pi_85153072
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 18:15 schreef Szura het volgende:

[..]


Dacht ergens gelezen te hebben tijdens de tour dat de regio Vendee die ploeg over wou nemen als reclamebord. Zal dus wel niet doorgaan :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_85200366
Noval/Navarro/Hernandez volgen Contador en gaan naar de ploeg van Riis.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 22:02:43 #223
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85206315
Nu wordt Ricco ook weer bij Caisse/Movistar genoemd.

Dani Moreno zou alweer vertrekken bij Omega Pharma om naar Joaquim Rodriguez en het bijhorende Katusha te vertrekken. Moreno is dus ongeveer even waardevol gebleken als Popovych, Horner en Cioni voor Lotto.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85221015
Hier wordt Ricco naar Quickstep bevestigd : http://www.wielerflits.nl(...)naar-quick-step.html

quote:
Het contract gaat direct in, waardoor Ricco eind deze maand namens Quick-Step kan starten in de Vuelta a España.
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:39:09 #225
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85221267
Dat wordt interessant met Pineau die 2 jaar geleden al vertelde dat hij Ricco graag eens een dreun zou geven en een paar dagen terug nog eens benadrukte dat zijn mening ondertussen niet veranderd is.

Lefevere doet dus leuk verder met zijn opvangtehuis voor betrapte renners, misschien nog een idee voor Thomas Dekker.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:25:28 #226
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_85222841
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 10:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat wordt interessant met Pineau die 2 jaar geleden al vertelde dat hij Ricco graag eens een dreun zou geven en een paar dagen terug nog eens benadrukte dat zijn mening ondertussen niet veranderd is.

Lefevere doet dus leuk verder met zijn opvangtehuis voor betrapte renners, misschien nog een idee voor Thomas Dekker.
Ik verwacht eigenlijk wel dat de vakantieboeren nu zeker werk gaan maken van Dekker
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:40:25 #227
67089 Gillingham
The horror...
pi_85223452
Als Ricco al aan zo veel ploegen gelinkt wordt, moet het voor Dekker ook geen probleem zijn om een ploeg te vinden.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik van die ontwikkeling moet denken.
What's it going to be then, eh?
pi_85223720
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 10:30 schreef Atreidez het volgende:
Hier wordt Ricco naar Quickstep bevestigd : http://www.wielerflits.nl(...)naar-quick-step.html
[..]


hij schijnt dus niet te kunnen starten, omdat hij niet bij de voorselectie zat.
Ricco en Rasmussen mogen niet in Vuelta starten
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:47:28 #229
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85223727
Tegenwoordig heeft minstens de helft van de grote ploegen wel ergens een voormalige dopingzondaar rondrijden of rondlopen, dus dat is niet zo bijzonder.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:49:19 #230
67089 Gillingham
The horror...
pi_85223799
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tegenwoordig heeft minstens de helft van de grote ploegen wel ergens een voormalige dopingzondaar rondrijden of rondlopen, dus dat is niet zo bijzonder.
Maar renners als Ricco, Vino en Kaske vind ik toch een ander verhaal dan bijvoorbeeld Basso, Petacchi of Rasmussen.
What's it going to be then, eh?
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:58:27 #231
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85224193
Gestraft is gestraft, uitgezeten is uitgezeten. Daarna is iedereen terug gelijk. Qua geloofwaardigheid dan, verder vind ik Vino nog steeds tof en Ricco nog steeds een arrogant eikeltje.

Dat sommigen tijdens hun schorsing geen jankerig (en meer dan waarschijnlijk schijnheilig) mea culpa verhaaltje komen vertellen, vind ik niet zo belangrijk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:13:15 #232
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_85224762
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:40 schreef Gillingham het volgende:
Als Ricco al aan zo veel ploegen gelinkt wordt, moet het voor Dekker ook geen probleem zijn om een ploeg te vinden.

Ricco is een kopman voor het rondewerk en dus zeer gewild. Eerder nog dan een Dekker.

Maar ik denk niet dat het voor Dekker heel moeilijk wordt om een ploeg te vinden, nee.
pi_85236542
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:13 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Ricco is een kopman voor het rondewerk en dus zeer gewild. Eerder nog dan een Dekker.

Maar ik denk niet dat het voor Dekker heel moeilijk wordt om een ploeg te vinden, nee.
Wel moeilijker dan voor een Ricco lijkt me. Dat was een een toprenner op het moment dat zijn schorsing inging, Dekker een kwakkelende belofte met een dubieuze motivatie.
pi_85237235
Ricco heeft natuurlijk wel een half jaar bij Flaminia gezeten, hij kon niet direct weer terug in een topploeg zoals Basso. Ik denk dat Dekker ook eerst een tussenstapje bij een kleinere ploeg moet maken en laten zien dat hij "het" nog kan.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:55:16 #235
67089 Gillingham
The horror...
pi_85237755
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gestraft is gestraft, uitgezeten is uitgezeten. Daarna is iedereen terug gelijk. Qua geloofwaardigheid dan, verder vind ik Vino nog steeds tof en Ricco nog steeds een arrogant eikeltje.

Dat sommigen tijdens hun schorsing geen jankerig (en meer dan waarschijnlijk schijnheilig) mea culpa verhaaltje komen vertellen, vind ik niet zo belangrijk.
Het gaat me niet om hun mea culpa verhaaltje, het gaat om waarvoor ze gepakt zijn en de wijze waarop.
What's it going to be then, eh?
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:01:24 #236
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85238184
Bij Petacchi kan ik me dat nog voorstellen, maar met de anderen zie ik niet veel verschil.

Het bedrog bij Basso en Rasmussen was even bewust, alleen werden ze in een andere fase of op een andere manier gepakt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:10:36 #237
67089 Gillingham
The horror...
pi_85238790
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 15:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bij Petacchi kan ik me dat nog voorstellen, maar met de anderen zie ik niet veel verschil.

Het bedrog bij Basso en Rasmussen was even bewust, alleen werden ze in een andere fase of op een andere manier gepakt.
Van beide is echter nog niet duidelijk of ze daadwerkelijk gepakt hebben, ze hebben enkel de regels overtreden. Ze zijn niet 'op heterdaad' betrapt zoals die andere drie. Ik zou denken dat dat toch wel iets van een verschil zou maken, maar in de praktijk blijkt dat niet het geval.
What's it going to be then, eh?
pi_85239056
Het zijn inderdaad puur onderbuik gevoelens die opspelen als het om Riccò gaat. Het is natuurlijk een vuile huichelaar, maar tsja, qua vergrijp staat hij nog steeds op gelijk met die 'leuke' David Millar of zo. :)

Als dat van die voorselectie waar is, dan weet ik niet of Ricco naar QS zal gaan. Misschien dat Vancansoleil dan wel weer aantrekkelijker wordt, want daar wordt hij wel echt dé man natuurlijk (een rol die hij zichzelf maar wat graag ziet vervullen). Het zou ergens ook wel weer hilarisch zijn als beroepshypocriet Lefevre met Ricco aan de haal gaat. _O-
Jack does it in real time...
pi_85241304
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:48 schreef DutchSL het volgende:
Ricco heeft natuurlijk wel een half jaar bij Flaminia gezeten, hij kon niet direct weer terug in een topploeg zoals Basso. Ik denk dat Dekker ook eerst een tussenstapje bij een kleinere ploeg moet maken en laten zien dat hij "het" nog kan.
Bij Vacansoleil zal hij zeker terecht kunnen, dat is wel duidelijk. En die willen volgend jaar geen kleine ploeg meer zijn ;) En feitelijk zijn ze dat afgaande op het budget dan ook niet.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:00:45 #240
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85273343
Als, wanneer, indien Ricco naar Quickstep zou gaan, dan zou hij nog 3 renners meenemen, al zijn dat geen al te grote namen, namelijk Massimiliano Gentili, Maxim Belkov en Ruslan Pidgornyy. Gentili is 39, de opvallendste prestatie van Pidgornyy is het in elkaar rammen (en beroven) van een hoer en Belkov werd ooit 2e in de Giro delle Regioni.

Quickstep zou trouwens (een tijdje terug) ook ene Jan Tratnik hebben gecontracteerd, wiens meest in het oog springende resulaat toevalligerwijs ook de 2e plaats in de Giro delle Regioni is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85288909
Reynes en Dockx volgen Greipel naar Lotto, ook Hansen en Sieberg zijn nog in beeld.
pi_85312887
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:19 schreef wimderon het volgende:
Reynes en Dockx volgen Greipel naar Lotto, ook Hansen en Sieberg zijn nog in beeld.
Lotto dus weer een sprintploeg met een heuse trein.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  zondag 15 augustus 2010 @ 20:57:04 #243
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85322274
Volgens Danny Nelissen zou Ricco nu weer getekend hebben bij Vacansoleil.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 15 augustus 2010 @ 23:21:22 #244
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85329814
Ricardo van der Velde zoekt volgens zijn twitter een nieuwe ploeg.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85332799
Die valt ook niet bepaald mee bij de profs.
pi_85343867
Hij is bij Garmin ook een soort van in het diepe gegooid. Misschien een jaartje te vroeg gegaan?
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_85346288
Nouja in het diepte, hij heeft een kans gekregen bij de profs en die niet gepakt. Er zijn weinig tot geen betere voedingsbodems voor een talent als bij Garmin.
pi_85348244
Carlos Sastre wordt de kopman van Geox.

quote:
Sastre eerste versterking voor team Geox

Carlos Sastre is de nieuwe kopman van het nieuwe Team Geox. Dat meldde de Spanjaard, winnaar van de Tour de France 2008, zojuist op zijn eigen website. "Gianneti heeft vertrouwen in mij en ik denk dat het een leuke uitdaging is," liet hij weten.

"Het vertrouwen in mij dat ze lieten doorschemeren sinds het allereerste gesprek was een belangrijke factor in mijn beslissing, maar de achtergrond en ervaring van de ploegleiders waren ook belangrijk voor mij," vertelde renner van Cérvelo.

Wielerfltis
pi_85348911
Aardige aderlating voor Cervelo dan, moet je toch in de klassiekers je punten al proberen te pakken.
  maandag 16 augustus 2010 @ 14:53:55 #250
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_85349843
Die Gianetti is wel een hosselaar zeg. Al meer dan een decennium als manager actief en betrokken bij enkele van de meest prominente dopingzondaars van de laatste jaren en ieder jaar weet hij wel nieuw commitment te krijgen van sponsors. En nu heeft hij dus ook Sastre te weten overtuigen om in de kleuren van Geox een twintigste plek in het eindklassment van de Tour de France zeker te stellen.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_85350232
Alstie Sastre als kopman heeft, dan wordt het team weer zo succesvol als dit jaar in de Tour.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:13:35 #252
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85353074
Quickstep zou interesse hebben in Terpstra, mits Milram ermee ophoudt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:19:40 #253
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85353321
Cervelo wordt zo wel een heel flauwe ploeg. Naar Haussler mag je niet te hard kijken of hij is al geblesseerd, Hushovd is een sprinter die geen sprints meer kan winnen en de ronderenner is weg (tja, Tondo...).

Een nieuw Milram :{.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85356089
quote:
Duitser Roger Kluge naar Skil-Shimano

De Duitser Roger Kluge komt in 2011 uit voor het Skil-Shimano cycling team. De 24-jarige Kluge, geboren op 5 februari 1986, reed in 2010 voor het eerst als professional op de weg. Voordien maakte hij furore als baanrenner. Zo behaalde hij olympisch zilver op de puntenkoers in Beijing (2008). Ook heeft Kluge een Europese titel en diverse nationale titels op zijn naam staan.

Kluge maakte dit seizoen een geslaagd debuut als beroepsrenner bij het Duitse team Milram. Hij werd vierde in het eindklassement van de Ronde van Qatar, won de Neuseen Classic in Zwenkau (Duitsland), eindigde als vijfde in de massasprint van de tweede etappe in het Critérium du Dauphiné en hij werd vijfde bij het Duits kampioenschap.
Kluge startte ook in de Tour de France, waarin hij als laatste gangmaker van teamgenoot Gerald Ciolek werd uitgespeeld. Na een week moest hij de Ronde van Frankrijk verlaten met een gecompliceerde handbreuk. Dientengevolge zal hij dit seizoen mogelijkerwijs ook niet meer aan de start verschijnen.

http://www.skilcyclingteam.com/index.php?table=nieuws&ID=1033
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:27:51 #255
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_85356241
Stefan Schumacher gaat naar Miche, de ploeg waar Rasmussen ook voor rijdt
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_85357637
Mijn adoptierenner. ^O^
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:41:35 #257
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_85361335
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_85362607
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Quickstep zou interesse hebben in Terpstra, mits Milram ermee ophoudt.
Milram houdt er mee op.
pi_85362676
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Cervelo wordt zo wel een heel flauwe ploeg. Naar Haussler mag je niet te hard kijken of hij is al geblesseerd, Hushovd is een sprinter die geen sprints meer kan winnen en de ronderenner is weg (tja, Tondo...).

Een nieuw Milram :{.
Hushovd kan echt nog wel wat. Kassei-klassiekers kan hij winnen, en je moet hem niet op zijn sprint in de Tour beoordelen aangezien hij net terugkwam van een blessure.

Edit: En Haussler gaat ook wel gewoon weer presteren. Als je een peloton van 600 renners hebt zijn er gewoon wat renners die wat meer geblesseerd zijn dan anderen, puur door pech, dat zijn de wetten van de statistiek.

[ Bericht 12% gewijzigd door _-_ratjetoe_-_ op 16-08-2010 20:30:12 ]
pi_85371238
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Cervelo wordt zo wel een heel flauwe ploeg. Naar Haussler mag je niet te hard kijken of hij is al geblesseerd, Hushovd is een sprinter die geen sprints meer kan winnen en de ronderenner is weg (tja, Tondo...).

Een nieuw Milram :{.
Ze hebben een minder jaar?
Nou en..

Na het prachtige 2009 kon het alleen slechter gaan..

Ik maak me nog niet druk :)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_85372392
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Milram houdt er mee op.
Wel bizar dat Knaven er dan ploegleider wordt wat je telkens hoort... :?

Is dat dan voor 2 weken of zo?
Jack does it in real time...
pi_85375136
de licentie van de ploeg ligt in handen van Gerrie van Gerwen maar Milram is de sponsor die er mee op houdt. Als Gerrie van Gerwen geen nieuwe sponser vind is het gebeurd.
pi_85375923
Boucher naar Lotto.
pi_85383248
Ricco dus definitief naar Vacansoleil.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:28:36 #265
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_85385772
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:10 schreef FredWielergek het volgende:
Ricco dus definitief naar Vacansoleil.
Bron?
pi_85385865
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:28 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Bron?
http://www.biciciclismo.com/cas/site/noticias-ficha.asp?id=29526
Volgens deze bron zou hij dus al starten voor Vacansoleil in Plouay komend weekend.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:35:05 #267
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_85386024
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:31 schreef Marcoss het volgende:

[..]

http://www.biciciclismo.com/cas/site/noticias-ficha.asp?id=29526
Volgens deze bron zou hij dus al starten voor Vacansoleil in Plouay komend weekend.
Mooi. Hopelijk Giro én Vuelta volgend jaar.

Tour was sowieso lastig geworden zonder een Sanchez (of zelfs een Kreuziger)
pi_85386622
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:35 schreef SuikerVuist het volgende:
Mooi.
Mooi? Vind er niets moois aan. Geen reclame voor je ploeg zo'n renner.
pi_85386799
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:52 schreef alpeko het volgende:

[..]



Mooi? Vind er niets moois aan. Geen reclame voor je ploeg zo'n renner.
een figuur als basso en vinokourov dan wel? Vino werd deze Tour alweer geroemd vanwege zijn goede rijden en zijn wil om 1 etappe te winnen. Dus het kan verkeren in de sport.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_85386914
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:56 schreef franklop het volgende:

[..]

een figuur als basso en vinokourov dan wel? Vino werd deze Tour alweer geroemd vanwege zijn goede rijden en zijn wil om 1 etappe te winnen. Dus het kan verkeren in de sport.
Vino en Basso hebben nog wel respect in het peloton. Ricco werd voor dat hij werd betrapt al uitgekotst door zijn collega's.
pi_85386982
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:00 schreef alpeko het volgende:

[..]



Vino en Basso hebben nog wel respect in het peloton. Ricco werd voor dat hij werd betrapt al uitgekotst door zijn collega's.
Maar dat was omdat hij een klootzakje was. Heeft weinig met zijn dopinggebruik te maken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_85387100
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:02 schreef Felagund het volgende:

[..]

Maar dat was omdat hij een klootzakje was. Heeft weinig met zijn dopinggebruik te maken.
Klopt, ik beweer toch ook niet dat hij alleen zijn dopinggebruik tegen heeft? Daarom vind ik het ook een vreemde keuze.
pi_85387125
T. dekker erbij en dan hebben ze een leuk team volgend seizoen
pi_85387173
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:05 schreef alpeko het volgende:

[..]



Klopt, ik beweer toch ook niet dat hij alleen zijn dopinggebruik tegen heeft? Daarom vind ik het ook een vreemde keuze.
zijn wel meer mensen met een dergelijke reputatie. Zo wil niemand rond Julian Dean fietsen, anders ga je gegarandeerd onderuit ;)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_85387180
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:06 schreef farscapevr8 het volgende:
T. dekker erbij en dan hebben ze een leuk team volgend seizoen
Vergeet Rasmussen niet ;)
pi_85387347
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:05 schreef alpeko het volgende:

[..]



Klopt, ik beweer toch ook niet dat hij alleen zijn dopinggebruik tegen heeft? Daarom vind ik het ook een vreemde keuze.
Vino was ook niet geliefd, zeker niet toen hij in een shirtje rondreed met zijn eigen gezicht erop. Daarnaast kunnen mensen veranderen, hij zal toch wel wat geleerd hebben van het verleden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_85387870
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:11 schreef Felagund het volgende:

[..]

Vino was ook niet geliefd, zeker niet toen hij in een shirtje rondreed met zijn eigen gezicht erop. Daarnaast kunnen mensen veranderen, hij zal toch wel wat geleerd hebben van het verleden.
Geliefd zijn is wel het allerlaatste wat iemand als Vino boeit. Vino heeft zeer veel fans maar hij hoeft niet iedereen als liefhebber te hebben. Mensen die van Vino dezelfde houding verwachten als die van David Millar begrijpen er niets van. Toen Vino in dat shirt reed was ie voorgoed onsterfelijk voor mij. Maar ik snap ook wel dat het voor sommigen andersom werkt.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:45:07 #278
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85388619
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:11 schreef Felagund het volgende:

[..]

Vino was ook niet geliefd, zeker niet toen hij in een shirtje rondreed met zijn eigen gezicht erop. Daarnaast kunnen mensen veranderen, hij zal toch wel wat geleerd hebben van het verleden.
Ik denk dat zijn korte schertsvertoning met Quickstep bewijst dat Ricco helemaal niets is veranderd, het is nog altijd de volstrekt onvoorspelbare renner die hij altijd was.

Het is gewoon een gok, het kan erg goed meevallen (hij wint de Giro en trekt de status van Vacansoleil omhoog), het kan ook heel hard tegenvallen (door zijn flauwekul bezoedelt hij de reputatie van de ploeg, dat hoeft dan niet eens door doping te zijn, gewoon antipathie binnen het peloton).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85388710
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:45 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik denk dat zijn korte schertsvertoning met Quickstep bewijst dat Ricco helemaal niets is veranderd, het is nog altijd de volstrekt onvoorspelbare renner die hij altijd was.

Het is gewoon een gok, het kan erg goed meevallen (hij wint de Giro en trekt de status van Vacansoleil omhoog), het kan ook heel hard tegenvallen (door zijn flauwekul bezoedelt hij de reputatie van de ploeg, dat hoeft dan niet eens door doping te zijn, gewoon antipathie binnen het peloton).
ik ben het met je eens hij is een groot risico met veel potentie
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:07:07 #280
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_85389580
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:24 schreef Lagrinta het volgende:
Toen Vino in dat shirt reed was ie voorgoed onsterfelijk voor mij. Maar ik snap ook wel dat het voor sommigen andersom werkt.


VINO 4-ever. Wat een held.

_O_
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_85393356
En weet je waarom. Vino is grappig, hij heeft charisma en lacht vrijwel altijd op iedere foto. Sommigen vinden hem onsympathiek maar in feite is hij veel sympathieker dan Lance. Nooit klaagt ie, gedraagt zich niet als een vedette zoals Lance maar is wel een volksheld.

  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:53:28 #282
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_85394443
Welke teams proberen nu allemaal Pro tour te worden/blijven? 8 van de huidige ploegen zijn maar zeker van hun licentie staat op nu.nl. waaronder Rabo, maar wie niet?
Vacansoleil probeert het natuurlijk, maar wie ook nog?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_85394482
Riccardo Riccò krijgt tweede kans bij Vacansoleil Pro Cycling Team

Riccardo Riccò heeft maandagavond laat een contract getekend wat hem vanaf 16 augustus 2010 tot en met eind 2012 bindt aan het Vacansoleil Pro Cycling Team. De Italiaan reed eerder dit jaar voor Ceramica Flaminia en koos er een aantal weken geleden voor om een nieuw team te zoeken waarmee hij meer wedstrijden van een hoger niveau kan rijden. Afgelopen maandag werd de klimmer medisch gekeurd door de medische staf van het team, ploegarts Nando Liem en Robin Mol namens Dynamico (foto), en klinisch chemicus dr. Douwe de Boer. De bedoeling is dat de Italiaan, mits op tijd bij UCI ingeschreven, op 22 augustus in Plouay zijn eerste wedstrijd rijdt voor het Vacansoleil Pro Cycling Team.

Op 20 maart 2010 kwam de Italiaan terug van een schorsing. De altijd aanvallende renner werd in 2008 positief getest op CERA. Een schorsing van 20 maanden volgde. Kort na zijn positieve test gaf de Italiaan bij het CONI aan te begrijpen dat hij een fout had gemaakt en hiervoor gestraft diende te worden. De renner maakte excuses aan ploegmaten en fans.

Riccò is inmiddels volwassener en terug in het peloton: "Ik ben blij dat ik terug ben en ondanks dat iedereen een tweede kans verdient weet ik dat ik er nog niet ben. Ik wil de harten van het publiek weer veroveren door aanvallend en eerlijk te koersen. Ik geloof best dat dit even duurt maar ik ben op de goede weg. Met de keuze voor het team van Vacansoleil weet ik dat ik in een omgeving kom waar een zero-tolerance beleid is en waar schone wielersport zeer hoog in het vaandel staat, een ploeg die het goede voorbeeld geeft, daar wil ik in mijn tweede wielerleven maar wat graag bijhoren. Tijdens de gesprekken was Vacansoleil streng in de voorwaarden maar ook fair en ik heb vertrouwen in de samenwerking. Ik zal het vertrouwen en imago niet beschamen en ga dit met mooie resultaten onderstrepen."

Het Vacansoleil Pro Cycling Team is blij met de komst van de Italiaan. Team manager Daan Luijkx; "De afgelopen dagen kwam alles in een stroomversnelling terwijl we zochten naar een klimmer pur sang als aanvulling op onze formatie voor 2011. Nadat hoofdsponsor Vacansoleil en het team grondig naar de voor,- en nadelen keken hebben we besloten Riccò te ontmoeten. De ontmoeting deed ons beslissen ervoor te gaan."

Het Vacansoleil Pro Cycling Team leidt momenteel in de Europe Tour en de blauwgele formatie wil volgend jaar deelnemen aan meer grote koersen. Luijkx heeft vertrouwen in Riccò: “We delen de ambitie en aanvalslust met de Italiaan. Als je ziet hoe hij dit jaar de Ronde van Oostenrijk wint na hard gevallen te zijn en hij met een bebloed gezicht over de streep komt, dan zie je maar weer wat voor een renner het is. Hoofdsponsor en team vinden dat Riccò, na gestraft te zijn, net als iedereen een tweede kans verdient. Waar we als team bij deze keuze invloed op hebben zijn onder meer de afspraken die we met hem maken en de screening, onder andere middels interne controles, van de kleine Italiaan. In het contract is een clausule opgenomen waarin Riccò akkoord gaat met directe beëindiging van het contract en het betalen van een astronomische boete bij misdraging. Onder misdraging wordt verstaan het in diskrediet brengen van het team en/of niet naleven van interne regelgeving. We gaan eerst afwachten of hij op tijd is aangemeld bij de UCI en tijdens de GP Plouay zijn debuut kan maken. Daar zullen we direct zijn klasse zien."

Tot slot zegt Luijkx over de publieke opinie: "Riccò sprak tot de verbeelding met zijn aanvalslust en dat juist hij, de smaakmaker, in de Tour van 2008 doping bleek te gebruiken was een zware slag voor de wielersport. Riccò is nu, anno 2010, een renner die zijn straf heeft uitgezeten en zijn zonden heeft overdacht. De afgelopen jaren wisten verschillende renners na een schorsing bij te dragen aan een schonere wielersport, hier moet Riccardo zich bijvoegen. Riccò geeft aan niet weer in de fout te gaan omdat hij de koers gemist heeft, in eerlijk spel gelooft en hij fans en ploegmaten recht in de ogen wil kunnen kijken. Het is een renner die top-3 kan rijden in een grote ronde en die zijn er weinig. Ons team weet overal vooraan mee te koersen en Riccardo moet hier een aanvulling op zijn, daar moet de focus liggen."
Get it and Bet it
pi_85394491
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Welke teams proberen nu allemaal Pro tour te worden/blijven? 8 van de huidige ploegen zijn maar zeker van hun licentie staat op nu.nl. waaronder Rabo, maar wie niet?
Vacansoleil probeert het natuurlijk, maar wie ook nog?
Vacansoleil dient aanvraag ProTour-licentie in

staat daarin
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_85394786
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Welke teams proberen nu allemaal Pro tour te worden/blijven? 8 van de huidige ploegen zijn maar zeker van hun licentie staat op nu.nl. waaronder Rabo, maar wie niet?
Vacansoleil probeert het natuurlijk, maar wie ook nog?
By this date, eight UCI ProTeams whose licences are expiring this year had requested renewal 1 :
• Astana (KAZ)
• Euskaltel-Euskadi (ESP)
• Ex-Team Milram* / Velocity (GER)
• FDJ (FRA)
• Geox (ESP) (was Footon)
• Liquigas-Doimo (ITA)
• Team HTC-Columbia (USA)
• Telefonica Movistar* / Abarca Sports (ESP) (was Caisse)

A further six teams that did not have UCI ProTour licences in 2010 presented applications for 2011:
• Bbox Bouygues Télécom (FRA)
• BMC Racing Team (USA)
• Cofidis, le crédit en ligne (FRA)
• Pegasus Sports* (AUS)
• The Luxembourg Pro Cycling Project* (LUX)
• Vacansoleil ProCycling Team (NED)

Ten teams already have valid UCI ProTour licences for the 2011 season:
• Ag2r La Mondiale (FRA)
• Garmin-Transitions (USA)
• Lampre-Farnese Vini (ITA)
• Omega Pharma-Lotto (BEL)
• Quick Step (BEL)
• Rabobank (NED)
• Sky Professional Cycling Team (GBR)
• Team Katusha (RUS)
• Team RadioShack (USA)
• Team Saxo Bank (DAN)
Get it and Bet it
pi_85396454
Wat zegt ProTour als Radioshack geweigerd wordt in de Vuelta?
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:41:58 #287
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_85396543
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:52 schreef alpeko het volgende:

[..]



Mooi? Vind er niets moois aan. Geen reclame voor je ploeg zo'n renner.
Verreweg de beste renner die ze nog konden krijgen. Ricco heeft genoeg fans, dus op zich prima reclame. Beter zo een controversieele renner dan een - in het rondewerk - net-niet figuur als Kreuziger. Die ze overigens toch niet konden krijgen. Maar Ricco >>>> Kreuziger.

Ben overigens wel verbaasd dat Ricco niet bij Astana heeft getekend / kunnen tekenen. Kreuziger en Ricco passen prima in 1 ploeg en het geld zal ook wel geen probleem geweest zijn.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:48:23 #288
67089 Gillingham
The horror...
pi_85396790
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 15:39 schreef Lagrinta het volgende:
Wat zegt ProTour als Radioshack geweigerd wordt in de Vuelta?
Vuelta is geen ProTour.
What's it going to be then, eh?
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:54:34 #289
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_85397036
De protour is vrij beperkt. Vrijwel alle koersen die door de ASO of RCS Sports worden georganiseerd staan niet op die kalender. Parijs-Nice, Tirreno-Adriatico, Milaan Sanremo, Parijs-Roubaix, Waalse Pijl, LBL, Ronde van Italië, Ronde van Frankrijk en de Ronde van Lombardije zijn geen Protour koersen. En de Vuelta dus ook niet. Hoewel die laatste een andere organisator heeft.

Dit wel:
19 Jan-24 Jan 2010 Tour Down Under Australia
22 Mar-28 Mar 2010 Volta Ciclista a Catalunya Spain
28 Mar 2010 Gent - Wevelgem Belgium
04 Apr 2010 Ronde van Vlaanderen / Tour des Flandres Belgium
05 Apr-10 Apr 2010 Vuelta Ciclista al Pais Vasco Spain
18 Apr 2010 Amstel Gold Race Netherlands
27 Apr-02 May 2010 Tour de Romandie Switzerland
06 Jun-13 Jun 2010 Critérium du Dauphiné France
12 Jun-20 Jun 2010 Tour de Suisse Switzerland
31 Jul 2010 Clasica Ciclista San Sebastian - San Sebastian Spain
01 Aug-07 Aug 2010 Tour de Pologne Poland
15 Aug 2010 Vattenfall Cyclassics Germany
17 Aug-24 Aug 2010 Eneco Tour Belgium
22 Aug 2010 GP Ouest France - Plouay France
10 Sep 2010 Grand Prix Cycliste de Québec Canada
12 Sep 2010 Grand Prix Cycliste de Montréal Canada
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_85397041
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 15:41 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Verreweg de beste renner die ze nog konden krijgen. Ricco heeft genoeg fans, dus op zich prima reclame. Beter zo een controversieele renner dan een - in het rondewerk - net-niet figuur als Kreuziger. Die ze overigens toch niet konden krijgen. Maar Ricco >>>> Kreuziger.

Ben overigens wel verbaasd dat Ricco niet bij Astana heeft getekend / kunnen tekenen. Kreuziger en Ricco passen prima in 1 ploeg en het geld zal ook wel geen probleem geweest zijn.
Ik denk niet dat Astana een nieuwe ProTour licentie krijgt of ze moeten nog een echt grote naam binnenhalen. De erelijst voor dit seizoen ziet er niet verkeerd uit, maar ze zijn wel heel afhankelijk van Contador en die zijn ze kwijt. Vino doet het ook goed met LBL en een Tourrit maar dan heb je het ook wel gehad.
Get it and Bet it
pi_85397571
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 15:00 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

By this date, eight UCI ProTeams whose licences are expiring this year had requested renewal 1 :
• Astana (KAZ)
• Euskaltel-Euskadi (ESP)
• Ex-Team Milram* / Velocity (GER)
• FDJ (FRA)
• Geox (ESP) (was Footon)
• Liquigas-Doimo (ITA)
• Team HTC-Columbia (USA)
• Telefonica Movistar* / Abarca Sports (ESP) (was Caisse)

A further six teams that did not have UCI ProTour licences in 2010 presented applications for 2011:
• Bbox Bouygues Télécom (FRA)
• BMC Racing Team (USA)
• Cofidis, le crédit en ligne (FRA)
• Pegasus Sports* (AUS)
• The Luxembourg Pro Cycling Project* (LUX)
• Vacansoleil ProCycling Team (NED)

Milram, zal daar wel uit wegvallen, en ik mag toch hopen dat Footon ook geen nieuwe licentie krijgt? Die hebben heel weinig gepresteerd de laatste twee jaar. FDJ kan twijfelachtig zijn, maar ik denk dat die wel Pro Tour blijven, misschien dat Euskatel niet verlengd wordt, de rest is vrij zeker lijkt me.
Vacansoleil moet Cofidis, Bbouygues en de nieuwe Australische ploeg kunnen hebben (mits die niet ineens een nieuw Team Sky worden)
Het beste adres voor al uw primeurs!
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:09:02 #292
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85397644
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 15:54 schreef SteveBudin het volgende:
Ik denk niet dat Astana een nieuwe ProTour licentie krijgt of ze moeten nog een echt grote naam binnenhalen. De erelijst voor dit seizoen ziet er niet verkeerd uit, maar ze zijn wel heel afhankelijk van Contador en die zijn ze kwijt. Vino doet het ook goed met LBL en een Tourrit maar dan heb je het ook wel gehad.
Astana staat met ruime voorsprong 1e in de ploegenstand van de Pro-Tour en als je Contador vervangt door Kreuziger, dan zouden ze nog altijd 4e staan.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:51:56 #293
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_85399531
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:07 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Milram, zal daar wel uit wegvallen, en ik mag toch hopen dat Footon ook geen nieuwe licentie krijgt? Die hebben heel weinig gepresteerd de laatste twee jaar. FDJ kan twijfelachtig zijn, maar ik denk dat die wel Pro Tour blijven, misschien dat Euskatel niet verlengd wordt, de rest is vrij zeker lijkt me.
Vacansoleil moet Cofidis, Bbouygues en de nieuwe Australische ploeg kunnen hebben (mits die niet ineens een nieuw Team Sky worden)
Maar Fotoon wordt met Geox een grotere/duurdere ploeg dus die zullen er ook niet zomaar uit vallen. Maar deze discussie is een beetje dubbel aangezien er ook al eentje loopt in het wielernieuwstopic :P
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_85402067
Gianetti krijgt vrijwel alles voor elkaar. Dus reken maar dat Geox gewoon een ProTour-licentie bemachtigt.
pi_85405692
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:07 schreef alpeko het volgende:

[..]
Vergeet Rasmussen niet ;)
Ik verbaas me wel dat teams veel terughoudender zijn over Rasmussen dan tegenover een Ricco of Vino. En dan nog te bedenken dat zelfs Contador heeft gezegd dat Rasmussen genoeg gestraft is.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_85406910
Je verbaasd je maar waarom? Niet omdat Rasmussen een klootzak is maar omdat hij ontkend en verder geen connecties heeft. Ricco en Vino zijn volkshelden en komen uit landen waar ratio ondergeschikt is aan emotie. Rasmussen heeft gewoon geen charisma.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:53:08 #297
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85407097
Ik denk dat niemand veel zin heeft in Rasmussen omdat ze 't maar een weirdo vinden, niet zozeer door zijn dopingverleden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85407356
Dat denk ik ook. Ricco is ook een weirdo maar die jongen trekt altijd mensen aan. Een Rasmussen heeft dat niet.
pi_85410165
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 19:59 schreef Lagrinta het volgende:
Dat denk ik ook. Ricco is ook een weirdo maar die jongen trekt altijd mensen aan. Een Rasmussen heeft dat niet.
De tour van Rasmussen - Contador werd anders wel gezien als een behoorlijk spannende tussen toen nog 2 non tijdrijders en het onberekende tijdens het klimwerk.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_85412152
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De tour van Rasmussen - Contador werd anders wel gezien als een behoorlijk spannende tussen toen nog 2 non tijdrijders en het onberekende tijdens het klimwerk.
Contador is altijd een tijdrijder geweest.
pi_85412308
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:45 schreef wimderon het volgende:

[..]

Contador is altijd een tijdrijder geweest.
Oke, maar nog niet zo ver ontwikkeld als hij dat nu is. Bij de boekies stond Evans er naar mijn weten toen best goed voor en daar reden Leipheimer en Evans contador op 2 en 1 minuut. Iets wat je nu eerder andersom verwacht.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')