abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:30:26 #251
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84305753
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:27 schreef speknek het volgende:

Het is geen wetenschapper die zich toch met wetenschappelijk onderzoek bemoeit, en dat toont zich in alles.

It's an elitist thing. You wouldn't understand.

Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_84305764
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:05 schreef Morendo het volgende:

[..]

Paars+ moest natuurlijk wel herkenbaar blijven voor de VVD aanhang. Zeker omdat slechts 7-8% van die aanhang een dergelijke coalitie ziet zitten. Bovendien waren de piketpaaltjes al een handreiking en was er door de VVD al een flinke scheut water bij de wijn gedaan, zeker met betrekking tot het bezuinigingsbedrag (zo hoefde er slechts 18 mld bezuinigd te worden in de eerste periode veel minder dan de VVD eigenlijk wil). Eigen schuld, dikke bult voor PvdA en GL.
Dat praat de uitspraak "arrogante regent" tegenover Cohen toch helemaal niet goed??
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:41:00 #253
198365 Morendo
The Real Deal
pi_84306072
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:30 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat praat de uitspraak "arrogante regent" tegenover Cohen toch helemaal niet goed??
Cry me a river.
Die Lebenslust bringt dich um.
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:43:15 #254
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84306133
quote:

[..]

Dat is al helemaaal nooit gezegd. Die 8% sloeg op de eerste voorkeur. Dat hoeft niet eens iets met GroenLinks te maken te hebben, maar bijvoorbeeld al het feit dat niemand als eerste keus echt zit te springen op een vier-partijen zakenkabinet. Het zou best kunnen dat heel veel VVDers best down waren met een Paars plus kabinet als alternatief, en dat de liberale VVDers daarentegen mordicus tegen Bruin plus waren.

Overigens bleek in hetzelfde onderzoek dat 43% van de grote partijstemmers voor VVD-PVV-CDA als eerste keus was, en 41% voor Paars plus (en je kunt er gevoeglijk vanuit gaan wat ze bij de PvdD en CU van de PVV vinden), kan me nauwelijks voorstellen dat dat verschil significant is. Laat dat ook een keer uit de wereld zijn.
[..]

Het is geen wetenschapper die zich toch met wetenschappelijk onderzoek bemoeit, en dat toont zich in alles.
Als je dit forum leest krijg je toch sterk de indruk dat die getalletjes van Maurice toch best eens zouden kunnen kloppen: alleen de linksen zijn voorstander van Paars+, de VVD-stemmers wijzen in grote meerderheid Paars+ af.

Maurice heeft trouwens gewoon een universitaire studie gedaan, en is ook een aantal jaar ergens wetenschappelijk medewerker geweest, dus dat geen wetenschapper verdient wel enige nuance.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_84306238
Lekker dan. Nou, probeer dan maar een kabinet VVD-CDA-PVV. Ik meen het serieus. Laat de PVV aub meeregeren. De afgelopen weken zijn we doodgegooid met berichten dat de PVV wordt buitengesloten en dat er sprake is van kiezersbedrog (allemaal gelul natuurlijk). Laat Wilders maar meedoen, dan zijn we gelijk van dat gezeik af en kunnen we na de volgende verkiezingen weer over tot de orde van de dag.

Een kabinet VVD-CDA-PvdA is natuurlijk helemaal onzinnig. Het vorige kabinet is gevallen omdat het niet boterde tussen de PvdA en het CDA, dus waarom in godsnaam die coalitie willen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_84306307
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:26 schreef pberends het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)rs-plus-mislukt.html
[..]

Het is toch niet te geloven met de VVD, 18 miljard euro willen bezuinigen, maar de HRA compleet ongemoeid laten. Dat heet met recht de meest asociale partij van Nederland .
En de VVD durft zichzelf liberaal te noemen
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:48:45 #257
198365 Morendo
The Real Deal
pi_84306321
quote:
Dat is al helemaaal nooit gezegd. Die 8% sloeg op de eerste voorkeur. Dat hoeft niet eens iets met GroenLinks te maken te hebben, maar bijvoorbeeld al het feit dat niemand als eerste keus echt zit te springen op een vier-partijen zakenkabinet. Het zou best kunnen dat heel veel VVDers best down waren met een Paars plus kabinet als alternatief, en dat de liberale VVDers daarentegen mordicus tegen Bruin plus waren.

Overigens bleek in hetzelfde onderzoek dat 43% van de grote partijstemmers voor VVD-PVV-CDA als eerste keus was, en 41% voor Paars plus (en je kunt er gevoeglijk vanuit gaan wat ze bij de PvdD en CU van de PVV vinden), kan me nauwelijks voorstellen dat dat verschil significant is. Laat dat ook een keer uit de wereld zijn.
Uit alles blijkt - het ledenverlies, de terugloop in de peilingen, de roodgloeiende telefoons op het partijbureau, de vele duizende brieven of e-mails die naar kamerleden zijn gestuurd - dat Paars+ simpelweg op weinig steun kan rekenen onder de VVD achterban. Natuurlijk vinden GL'ers en D66'ers hier dat Rutte ondanks dit gegeven zich als een soort kamikazepiloot op deze coalitie had moeten storten maar zo werkt het niet. Zeker niet als ome Cohen zich van zijn minst inschikkelijke kant toonde.
pi_84306448
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:48 schreef Morendo het volgende:

[..]

Uit alles blijkt - het ledenverlies, de terugloop in de peilingen, de roodgloeiende telefoons op het partijbureau, de vele duizende brieven of e-mails die naar kamerleden zijn gestuurd - dat Paars+ simpelweg op weinig steun kan rekenen onder de VVD achterban. Natuurlijk vinden GL'ers en D66'ers hier dat Rutte ondanks dit gegeven zich als een soort kamikazepiloot op deze coalitie had moeten storten maar zo werkt het niet. Zeker niet als ome Cohen zich van zijn minst inschikkelijke kant toonde.
En deze VVD'ers geven de voorkeur aan een kabinet met de PVV? Wat ben je dan voor een malle liberaal?
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:54:02 #259
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84306522
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En de VVD durft zichzelf liberaal te noemen
Wat is er liberaal aan een belastingverhoging?
pi_84306545
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
Lekker dan. Nou, probeer dan maar een kabinet VVD-CDA-PVV. Ik meen het serieus. Laat de PVV aub meeregeren

zo denk ik er ook over. Laat Henk en Ingrid maar eens voelen hoe aangenaam het zal zijn als er een conservatieve rechtse regering komt. Kijken of ze het nog naar hun zin hebben als ze makkelijk ontslagen kunnen worden, de social verzieningen drastisch zijn verminderd (en natuur en milieu om zeep zijn geholpen)
pi_84306615
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:54 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Wat is er liberaal aan een belastingverhoging?
Komt hij weer aan. De HRA is overheidsbemoeienis op de huizenmarkt, klaar.
pi_84306655
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:54 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

zo denk ik er ook over. Laat Henk en Ingrid maar eens voelen hoe aangenaam het zal zijn als er een conservatieve rechtse regering komt. Kijken of ze het nog naar hun zin hebben als ze makkelijk ontslagen kunnen worden, de social verzieningen drastisch zijn verminderd (en natuur en milieu om zeep zijn geholpen)
Dit dus. Jippie, de belasting gaat 1 procentpunt omlaag. Helaas profiteren Henk en Ingrid daar niet van, aangezien de huurprijs van hun krotwoning stijgt, het eigen risico omhoog gaat en de huursubsidie eraan gaat. Ik gun het die mensen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:59:51 #263
8369 speknek
Another day another slay
pi_84306699
Volgens mij was de VVD honderd leden verloren, nounou poepoe. En dat conservatief rechts de meeste spammende internetmalloten heeft is ook geen geheim, lees de commentaren op telegraaf.nl maar eens
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:00:15 #264
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84306715
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:54 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

De voorzieningen voor Henk en Ingrid zijn vooral zo uitgekleed omdat er honderdduizenden kanslozen geimporteerd en in een subsidiecircus geparkeerd moesten worden. Dat is toch echt linkse politiek geweest. Nu mag je mij uitleggen wat het belang van Henk en Ingrid is om nog links te blijven stemmen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:01:33 #265
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_84306763
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 09:56 schreef droppus het volgende:

[..]

Zetels 2de kamer 2010

"Rechts"

VVD: 31
CDA: 21
PVV: 24
SGP: 2
--------------
78

"Links"
PvdA: 30
SP: 15
GL: 10
D66: 10
CU: 5
PvdD: 2
--------------
72

Valt wel mee dat merendeel rechts wil.
?

78 = meerderheid
72 = minderheid

Het volk heeft dus gekozen voor Rechts.
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:01:43 #266
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84306767
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Komt hij weer aan. De HRA is overheidsbemoeienis op de huizenmarkt, klaar.
Inderdaad, maar de HRA is vooral een belastingkorting voor mensen die toch al continu de hoofdprijs betalen. De linksen willen deze mensen nóg meer laten bijdragen.
pi_84306856
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:01 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Inderdaad, maar de HRA is vooral een belastingkorting voor mensen die toch al continu de hoofdprijs betalen. De linksen willen deze mensen nóg meer laten bijdragen.
Iemand met een huis twv 500/750k kan het wel hebben als de HRA eraan gaat. Altijd dat gezeik dat de topinkomens het zo zwaar hebben. Over een aantal jaar moet ik ook 52 procent van mn loon afstaan, maar dat vind ik niet erg omdat ik er dan warmpjes bijzit.
pi_84306869
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:41 schreef Morendo het volgende:

[..]

Cry me a river.
Geeft wel aan hoe serieus je mensen moet nemen in een gesprek
pi_84306930
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
Lekker dan. Nou, probeer dan maar een kabinet VVD-CDA-PVV. Ik meen het serieus. Laat de PVV aub meeregeren. De afgelopen weken zijn we doodgegooid met berichten dat de PVV wordt buitengesloten en dat er sprake is van kiezersbedrog (allemaal gelul natuurlijk). Laat Wilders maar meedoen, dan zijn we gelijk van dat gezeik af en kunnen we na de volgende verkiezingen weer over tot de orde van de dag.
Ik kan me deze houding heel goed voorstellen, en het duurt geen dag meer of ik heb 'm zelf ook.

Gelukkig heb ik een dubbele nationaliteit, kan ik makkelijk emigreren
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:04 schreef KoosVogels het volgende:
Over een aantal jaar moet ik ook 52 procent van mn loon afstaan
Ik doe dat al en ik stem toch groenlinks...
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:09:06 #270
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_84307016
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:01 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Waarom heeft de VVd dan niet in zijn programma staan "hypotheekrente aftrek afschaffen en elke belastingschijf 10 procentpunt omlaag" of iets van gelijke strekking?
Niets van dat alles, maar wel boven alles vasthouden aan die villa-subsidie.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:09:49 #271
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84307043
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Iemand met een huis twv 500/750k kan het wel hebben als de HRA eraan gaat.
Denk je? Die mensen hebben hun uitgavenpatroon aangepast aan hun inkomen. Als je dat opeens drastisch gaat terugbrengen gaan er heel wat faillissementen volgen, naast dat de huizenmarkt voor dit soort dure huzien toch al is ingestort, en deze mensen zodoende nu toch al heel veel inleveren. Een verlies van 25% is niet uitzonderlijk...
quote:
Altijd dat gezeik dat de topinkomens het zo zwaar hebben. Over een aantal jaar moet ik ook 52 procent van mn loon afstaan, maar dat vind ik niet erg omdat ik er dan warmpjes bijzit.
Dat zeg je nu, je hebt makkelijk praten. Overigens: de 52% categorie betaalt nu al bijna alle IB, dus wat mij betreft is het wel genoeg. De overheid gaat maar eens afslanken, het is toch van de zotte dat zelfs bij een netto-belastingdruk van ergens rond de 40% men nog niet uitkomt. Volgens mij is het meer een kwestie van verkeerde keuzes en abominabel management. Kortom meer met minder moet dus het devies zijn.
pi_84307062
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:00 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

De voorzieningen voor Henk en Ingrid zijn vooral zo uitgekleed omdat er honderdduizenden kanslozen geimporteerd en in een subsidiecircus geparkeerd moesten worden. Dat is toch echt linkse politiek geweest. Nu mag je mij uitleggen wat het belang van Henk en Ingrid is om nog links te blijven stemmen.
Linkse politiek terwijl altijd het CDA en/of de VVD hebben geregeerd. jaja. zijn dat dan zulke slapjanussen in die partijen dat ze zich helemaal laten ondersneeuwen tijdens die keren dat PVDA mee mocht doen?
En voor diegene die het belangrijk vindt dat bij het kiezen voor de nodige bezuinigingen niet gelijk het sociale stelsel of het natuur/milieu in Nederland volledig wordt gesloopt is een stem op D'66 of linkser inderdaad heel verstandig.
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:10:34 #273
198365 Morendo
The Real Deal
pi_84307078
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En deze VVD'ers geven de voorkeur aan een kabinet met de PVV? Wat ben je dan voor een malle liberaal?
Ist ja klar: een minderheidskabinet van VVD-CDA met, af en toe, gedoogsteun van de PVV. Werkt in Denemarken prima.
pi_84307164
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:06 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik kan me deze houding heel goed voorstellen, en het duurt geen dag meer of ik heb 'm zelf ook.

Gelukkig heb ik een dubbele nationaliteit, kan ik makkelijk emigreren
Heb wel zin in een verblijf in het buitenland. Als de PVV in het kabinet komt heb ik goed excuus om te vertrekken (tijdelijk)
quote:
De meeste VVD'ers denken dat alleen bijstandtrekkers links stemmen
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:13:05 #275
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84307183
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:10 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Linkse politiek terwijl altijd het CDA en/of de VVD hebben geregeerd. jaja. zijn dat dan zulke slapjanussen in die partijen dat ze zich helemaal laten ondersneeuwen tijdens die keren dat PVDA mee mocht doen?
En voor diegene die het belangrijk vindt dat bij het kiezen voor de nodige bezuinigingen niet gelijk het sociale stelsel of het natuur/milieu in Nederland volledig wordt gesloopt is een stem op D'66 of linkser inderdaad heel verstandig.
Het CDA is in deze helemaal niet rechts, maar dieprood. Ook bij de VVD is men niet altijd recht in de leer geweest.
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:13:08 #276
198365 Morendo
The Real Deal
pi_84307185
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:06 schreef lezzer het volgende:
Oestrogeen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:14:37 #277
198365 Morendo
The Real Deal
pi_84307254
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb wel zin in een verblijf in het buitenland. Als de PVV in het kabinet komt heb ik goed excuus om te vertrekken (tijdelijk)
Alsof jij je kunt redden buiten een straal van 20km van je geboortedorp.
pi_84307258
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:13 schreef Morendo het volgende:

[..]

Oestrogeen.
Of intelligentie hè
pi_84307271
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:09 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Denk je? Die mensen hebben hun uitgavenpatroon aangepast aan hun inkomen. Als je dat opeens drastisch gaat terugbrengen gaan er heel wat faillissementen volgen, naast dat de huizenmarkt voor dit soort dure huzien toch al is ingestort, en deze mensen zodoende nu toch al heel veel inleveren. Een verlies van 25% is niet uitzonderlijk...
Dan hadden ze geen woning moeten kopen die ze maar net konden betalen. Henk en Ingrid gaan toch ook niet in een huurwoning zitten die zij zich niet kunnen veroorloven?
quote:
Dat zeg je nu, je hebt makkelijk praten. Overigens: de 52% categorie betaalt nu al bijna alle IB, dus wat mij betreft is het wel genoeg. De overheid gaat maar eens afslanken, het is toch van de zotte dat zelfs bij een netto-belastingdruk van ergens rond de 40% men nog niet uitkomt. Volgens mij is het meer een kwestie van verkeerde keuzes en abominabel management. Kortom meer met minder moet dus het devies zijn.
Dat zeg ik nu, en straks waarschijnlijk ook aangezien ik weet hoeveel ik ongeveer over ga houden. Er hoeft wat mij betreft geen schijf bij en (eerlijk is eerlijk) die 52 procent is ook wel een beetje goritig. Maar als het nodig is, tsja.
pi_84307314
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:14 schreef Morendo het volgende:

[..]

Alsof jij je kunt redden buiten een straal van 20km van je geboortedorp.
Dat zal je nog verbazen
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:17:33 #281
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84307355
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan hadden ze geen woning moeten kopen die ze maar net konden betalen. Henk en Ingrid gaan toch ook niet in een huurwoning zitten die zij zich niet kunnen veroorloven?
[..]

Dat zeg ik nu, en straks waarschijnlijk ook aangezien ik weet hoeveel ik ongeveer over ga houden. Er hoeft wat mij betreft geen schijf bij en (eerlijk is eerlijk) die 52 procent is ook wel een beetje goritig. Maar als het nodig is, tsja.
Ik betaal liever 52% dan dat ik mijn kostbare tijd moet verspillen aan het regelen van mn pensioen, aow, zorgverzekering etc.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:22:05 #282
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84307507
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:17 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik betaal liever 52% dan dat ik mijn kostbare tijd moet verspillen aan het regelen van mn pensioen, aow, zorgverzekering etc.
Je pensioen en zorgverzekering moet je nu ook al zelf regelen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:24:50 #283
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84307618
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:22 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Je pensioen en zorgverzekering moet je nu ook al zelf regelen.
weet ik ben ik ook niet blij mee
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:25:12 #284
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84307631
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan hadden ze geen woning moeten kopen die ze maar net konden betalen.
Ze kunnen m nu makkelijk betalen, dat is nu net het punt.
quote:
Henk en Ingrid gaan toch ook niet in een huurwoning zitten die zij zich niet kunnen veroorloven?
Als we de huurtoeslag afschaffen, zeg je dan hetzelfde tegen H&I?
quote:
[..]

Het is helemaal niet nodig, de overheid moet gewoon snijden en nutteloze uitgaven. En geloof me, daar zijn er héél erg veel van.
pi_84307752
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:25 schreef Sachertorte het volgende:
Het is helemaal niet nodig, de overheid moet gewoon snijden en nutteloze uitgaven. En geloof me, daar zijn er héél erg veel van.
Het is alleen de vraag of dat nou echt "de linkse hobbies" zijn, of dat het ergens anders ligt.

Klein voorbeeldje:
Bij lokale overheden wordt ontzettend bezuinigd op personeel. Vacaturestops all over de place, er mag niemand meer aangenomen worden voor wat dan ook.
Gevolg -> Inhuur
Want, het werk moet tóch gedaan worden, en wel graag op de manier die mensen die er geen verstand van hebben voorschrijven.
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:28:59 #286
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84307791
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:24 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

weet ik ben ik ook niet blij mee
Je kunt dit ook uitbesteden, door een financieel adviseur je zaken te laten behartigen, heb je er zelf geen omkijken naar.
pi_84307955
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:13 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het CDA is in deze helemaal niet rechts, maar dieprood.
Waarom denk jij dat. Het CDA is de natuurlijke bondgenoot geweest van de VVD, zelfs meer dan D'66 (die toch meer liberaal zijn). Als er dan ook een partij is die kan aansluiten bij de PVV/VVD is dat het CDA. Dat zou toch niet gaan als het zo een rood bolwerk is.
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:34:26 #288
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84307998
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:28 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Je kunt dit ook uitbesteden, door een financieel adviseur je zaken te laten behartigen, heb je er zelf geen omkijken naar.
true, maar uiteindelijk kost dat meer en heb ik er minder vertrouwen in omdat mijn wensen in zon situatie totaal tegenover die van het bedrijf staan terwijl wanneer het centraal door de overheid geregeld is de belangen veel meer overeenkomen. Wat dat betreft ben ik meer voor een centraal geregeld systeem waarin mensen de optie gegeven wordt zelf iets te regelen i.p.v. wat we nu hebben. Maar dat is een beetje ot
pi_84308218
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:25 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ze kunnen m nu makkelijk betalen, dat is nu net het punt.
En je wou zeggen dat deze mensen de eindjes aan elkaar moeten knopen zodra de HRA wegvalt? Laat me niet lachen man. Als jij een hypotheek kunt krijgen voor een huis twv 500k +, dan kun je de klap die je krijgt bij het wegvallen van de HRA ook wel hebben.
quote:
Als we de huurtoeslag afschaffen, zeg je dan hetzelfde tegen H&I?
Hoortoeslag is een heel ander verhaal. Die is voor mensen die niks hebben, niet rijkelui die in een villa wonen. Bovendien blijft huurtoeslag absoluut noodzakelijk als de VVD de scepter zwaait. Dankzij de liberalen stijgen de huurprijzen straks sneller dan de lonen.
quote:
Ja, maar mensen als jij zien heel veel dingen als nutteloze uitgaven. Een figuur als Wilders ageert bijvoorbeeld tegen subsidie voor kunst en cultuur. Dan denk ik: krijg toch effe lekker de kanker, Geert.
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:03:12 #290
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84309213
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:33 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat. Het CDA is de natuurlijke bondgenoot geweest van de VVD, zelfs meer dan D'66 (die toch meer liberaal zijn). Als er dan ook een partij is die kan aansluiten bij de PVV/VVD is dat het CDA. Dat zou toch niet gaan als het zo een rood bolwerk is.
Het is op dit punt een rood bolwerk. Is lezen nu echt zo moeilijk?
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:05:37 #291
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84309306
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:34 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

true, maar uiteindelijk kost dat meer
Waarom denk je dat het meer kost?
quote:
en heb ik er minder vertrouwen in omdat mijn wensen in zon situatie totaal tegenover die van het bedrijf staan
Waarom? Je betaalt je financieel adviseur toch om jouw belangen te behartigen (wel uurloon doen he), waarom zou hij dat dan minder goed doen dan de overheid? Die overheid moet je immers gedwongen betalen, en je bent een van de heel velen. Waarom zouden jouw belangen daar beter worden behartigd?
quote:
terwijl wanneer het centraal door de overheid geregeld is de belangen veel meer overeenkomen.
Oh ja? De overheid regelt niet alleen de pensioenen he, ze hebben veel meer belangen. Die botsen wel eens, zoals dat gaat bij belangen./
quote:
Wat dat betreft ben ik meer voor een centraal geregeld systeem waarin mensen de optie gegeven wordt zelf iets te regelen i.p.v. wat we nu hebben. Maar dat is een beetje ot
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:10:53 #292
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84309497
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En je wou zeggen dat deze mensen de eindjes aan elkaar moeten knopen zodra de HRA wegvalt?
Het lijkt er haast wel op dat je niet wil snappen dat hoger inkomen ook hogere uitgaven is. Die kan je niet a la minute verminderen, ik durf zelfs de stelling aan dat beter verdienenden meer tijd nodig hebben om hun uitgavenpatroon aan te passen aan verminderde inkomsten/
quote:
Laat me niet lachen man. Als jij een hypotheek kunt krijgen voor een huis twv 500k +, dan kun je de klap die je krijgt bij het wegvallen van de HRA ook wel hebben.
Leg me dat eens uit. Je inkomen gaat namelijk dramatisch achteruit, je uitgaven blijven gelijk.
quote:
[..]

Hoortoeslag is een heel ander verhaal. Die is voor mensen die niks hebben, niet rijkelui die in een villa wonen. Bovendien blijft huurtoeslag absoluut noodzakelijk als de VVD de scepter zwaait. Dankzij de liberalen stijgen de huurprijzen straks sneller dan de lonen.
Het gaat om de achterliggende gedachte. De overheid maakt iets mogelijk, dan moet je niet gaan janken dat mensen hun gedrag daar op aanpassen, maar wel vorotdurend moeten accepteren dat de overheid de spelregels continu radicaal kan wijzigen.
quote:
[..]

Ja, maar mensen als jij zien heel veel dingen als nutteloze uitgaven. Een figuur als Wilders ageert bijvoorbeeld tegen subsidie voor kunst en cultuur. Dan denk ik: krijg toch effe lekker de kanker, Geert.
Waarom is dat een overheidstaak? Als je zo graag naar het kantklosmuseum wil betaal je maar een marktconforme prijjs. Zo niet, is er blijkbaar geen behoefte aan. Ik zie het punt niet. Enige uitzondering zie ik voor behoud oude gebouwen (kerken ed), gezien dat echt een landsbelang is en moeilijk privaat te financieren, en het Rijksmuseum mag van mij ook nog wel. Verder: gewoon eigen broek ophouden.
pi_84309813
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:10 schreef Sachertorte het volgende:
Waarom is dat een overheidstaak? Als je zo graag naar het kantklosmuseum wil betaal je maar een marktconforme prijjs. Zo niet, is er blijkbaar geen behoefte aan. Ik zie het punt niet. Enige uitzondering zie ik voor behoud oude gebouwen (kerken ed), gezien dat echt een landsbelang is en moeilijk privaat te financieren, en het Rijksmuseum mag van mij ook nog wel. Verder: gewoon eigen broek ophouden.
Dus, als jij bij een voetbalvereniging wilt, dan wil je ook wel 3x zoveel contributie betalen?
Die hoeft van mij eigenlijk ook geen subsidie namelijk.
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:19:18 #294
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84309818
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:05 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het meer kost?
[..]

Waarom? Je betaalt je financieel adviseur toch om jouw belangen te behartigen (wel uurloon doen he), waarom zou hij dat dan minder goed doen dan de overheid? Die overheid moet je immers gedwongen betalen, en je bent een van de heel velen. Waarom zouden jouw belangen daar beter worden behartigd?
[..]

Oh ja? De overheid regelt niet alleen de pensioenen he, ze hebben veel meer belangen. Die botsen wel eens, zoals dat gaat bij belangen./
[..]
Wil het er graag met je over hebben in een andere thread of zo. Voor nu vind ik het idd niet het beste en zijn er idd haken en ogen etc. maar wel beter. Die mensen die je inhuurt kosten natuurlijk geld dus daarom denk ik dat dat uiteindelijk duurder is
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:10 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het lijkt er haast wel op dat je niet wil snappen dat hoger inkomen ook hogere uitgaven is. Die kan je niet a la minute verminderen, ik durf zelfs de stelling aan dat beter verdienenden meer tijd nodig hebben om hun uitgavenpatroon aan te passen aan verminderde inkomsten/
Heb je helemaal gelijk in. Echter, ben je nog steeds tegen wanneer het deels over een lange termijn afgeschaft wordt o.i.d.? A la minute zou idd heel stom en onetisch zijn. Maar ben je er ook in theorie tegen wanneer dat soort practische bezwaren opgelost / voorkomen kunnen worden?
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:33:17 #295
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_84310290
Ik verwacht niet dat er een middenkabinet zal komen. Het zal wel VVD/PVV/CDA worden, of een minderheidskabinet met gedoogsteun. Het politieke landschap is enorm verdeeld, maar dit is ook niet zo gek als de politiek steeds minder naar de wil van het volk luistert.
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
gefeli, names de hele crew :*
pi_84310325
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:06 schreef speknek het volgende:
Pechtold is overduidelijk centrum rechts, maar aangezien er op de vrijzinnige kant niemand te vinden is aan de rechterzijde, gaat hij liever over links. Wat minder privatisering moet je dan maar op de koop toenemen om niet af te glijden naar een politiestaat.
Volgens jou is hij centrum-rechts, maar volgens hemzelf hangt hij wat meer naar links.
pi_84310453
Waar ik me aan erger is dat de linkse partijen (PvdA, GL, SP) nog steeds niet het verschil weten tussen bezuinigen en lastenverzwaring. Je bezuinigt niet door de belastingen te verhogen!
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:40:55 #298
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84310549
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:19 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dus, als jij bij een voetbalvereniging wilt, dan wil je ook wel 3x zoveel contributie betalen?
Die hoeft van mij eigenlijk ook geen subsidie namelijk.
Helemaal mee eens. Het is ook geen punt om dit zelf te betalen, omdat de belastingen enorm omlaag kunnen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:42:48 #299
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84310604
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:19 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Wil het er graag met je over hebben in een andere thread of zo. Voor nu vind ik het idd niet het beste en zijn er idd haken en ogen etc. maar wel beter. Die mensen die je inhuurt kosten natuurlijk geld dus daarom denk ik dat dat uiteindelijk duurder is
Overheidsmedewerkers zijn ook niet gratis. Als dat wel zo was geweest, hadden we álle diensten in handen van de overheid moeten brengen.
quote:
[..]

Heb je helemaal gelijk in. Echter, ben je nog steeds tegen wanneer het deels over een lange termijn afgeschaft wordt o.i.d.? A la minute zou idd heel stom en onetisch zijn. Maar ben je er ook in theorie tegen wanneer dat soort practische bezwaren opgelost / voorkomen kunnen worden?
Ik ben voor afschaffing van de HRA, maar alleen als de belastingen ook naar beneden gaan. Anders is het beter de status quo te handhaven.
pi_84310648
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:37 schreef MrBadGuy het volgende:
Waar ik me aan erger is dat de linkse partijen (PvdA, GL, SP) nog steeds niet het verschil weten tussen bezuinigen en lastenverzwaring. Je bezuinigt niet door de belastingen te verhogen!
Misschien weten ze het verschil wel maar willen ze niet (zoveel) bezuinigen? Of is dat compleet ondenkelijk in jouw ogen?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')