quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:27 schreef speknek het volgende:
Het is geen wetenschapper die zich toch met wetenschappelijk onderzoek bemoeit, en dat toont zich in alles.
Dat praat de uitspraak "arrogante regent" tegenover Cohen toch helemaal niet goed??quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Paars+ moest natuurlijk wel herkenbaar blijven voor de VVD aanhang. Zeker omdat slechts 7-8% van die aanhang een dergelijke coalitie ziet zitten. Bovendien waren de piketpaaltjes al een handreiking en was er door de VVD al een flinke scheut water bij de wijn gedaan, zeker met betrekking tot het bezuinigingsbedrag (zo hoefde er slechts 18 mld bezuinigd te worden in de eerste periode veel minder dan de VVD eigenlijk wil). Eigen schuld, dikke bult voor PvdA en GL.
Cry me a river.quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:30 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat praat de uitspraak "arrogante regent" tegenover Cohen toch helemaal niet goed??
Als je dit forum leest krijg je toch sterk de indruk dat die getalletjes van Maurice toch best eens zouden kunnen kloppen: alleen de linksen zijn voorstander van Paars+, de VVD-stemmers wijzen in grote meerderheid Paars+ af.quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is al helemaaal nooit gezegd. Die 8% sloeg op de eerste voorkeur. Dat hoeft niet eens iets met GroenLinks te maken te hebben, maar bijvoorbeeld al het feit dat niemand als eerste keus echt zit te springen op een vier-partijen zakenkabinet. Het zou best kunnen dat heel veel VVDers best down waren met een Paars plus kabinet als alternatief, en dat de liberale VVDers daarentegen mordicus tegen Bruin plus waren.
Overigens bleek in hetzelfde onderzoek dat 43% van de grote partijstemmers voor VVD-PVV-CDA als eerste keus was, en 41% voor Paars plus (en je kunt er gevoeglijk vanuit gaan wat ze bij de PvdD en CU van de PVV vinden), kan me nauwelijks voorstellen dat dat verschil significant is. Laat dat ook een keer uit de wereld zijn.
[..]
Het is geen wetenschapper die zich toch met wetenschappelijk onderzoek bemoeit, en dat toont zich in alles.
En de VVD durft zichzelf liberaal te noemenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:26 schreef pberends het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)rs-plus-mislukt.html
[..]
Het is toch niet te geloven met de VVD, 18 miljard euro willen bezuinigen, maar de HRA compleet ongemoeid laten. Dat heet met recht de meest asociale partij van Nederland.
Uit alles blijkt - het ledenverlies, de terugloop in de peilingen, de roodgloeiende telefoons op het partijbureau, de vele duizende brieven of e-mails die naar kamerleden zijn gestuurd - dat Paars+ simpelweg op weinig steun kan rekenen onder de VVD achterban. Natuurlijk vinden GL'ers en D66'ers hier dat Rutte ondanks dit gegeven zich als een soort kamikazepiloot op deze coalitie had moeten storten maar zo werkt het niet. Zeker niet als ome Cohen zich van zijn minst inschikkelijke kant toonde.quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:27 schreef speknek het volgende:
Dat is al helemaaal nooit gezegd. Die 8% sloeg op de eerste voorkeur. Dat hoeft niet eens iets met GroenLinks te maken te hebben, maar bijvoorbeeld al het feit dat niemand als eerste keus echt zit te springen op een vier-partijen zakenkabinet. Het zou best kunnen dat heel veel VVDers best down waren met een Paars plus kabinet als alternatief, en dat de liberale VVDers daarentegen mordicus tegen Bruin plus waren.
Overigens bleek in hetzelfde onderzoek dat 43% van de grote partijstemmers voor VVD-PVV-CDA als eerste keus was, en 41% voor Paars plus (en je kunt er gevoeglijk vanuit gaan wat ze bij de PvdD en CU van de PVV vinden), kan me nauwelijks voorstellen dat dat verschil significant is. Laat dat ook een keer uit de wereld zijn.
En deze VVD'ers geven de voorkeur aan een kabinet met de PVV? Wat ben je dan voor een malle liberaal?quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:48 schreef Morendo het volgende:
[..]
Uit alles blijkt - het ledenverlies, de terugloop in de peilingen, de roodgloeiende telefoons op het partijbureau, de vele duizende brieven of e-mails die naar kamerleden zijn gestuurd - dat Paars+ simpelweg op weinig steun kan rekenen onder de VVD achterban. Natuurlijk vinden GL'ers en D66'ers hier dat Rutte ondanks dit gegeven zich als een soort kamikazepiloot op deze coalitie had moeten storten maar zo werkt het niet. Zeker niet als ome Cohen zich van zijn minst inschikkelijke kant toonde.
Wat is er liberaal aan een belastingverhoging?quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En de VVD durft zichzelf liberaal te noemen
zo denk ik er ook over. Laat Henk en Ingrid maar eens voelen hoe aangenaam het zal zijn als er een conservatieve rechtse regering komt. Kijken of ze het nog naar hun zin hebben als ze makkelijk ontslagen kunnen worden, de social verzieningen drastisch zijn verminderd (en natuur en milieu om zeep zijn geholpen)quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
Lekker dan. Nou, probeer dan maar een kabinet VVD-CDA-PVV. Ik meen het serieus. Laat de PVV aub meeregeren
Komt hij weer aan. De HRA is overheidsbemoeienis op de huizenmarkt, klaar.quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:54 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat is er liberaal aan een belastingverhoging?
Dit dus. Jippie, de belasting gaat 1 procentpunt omlaag. Helaas profiteren Henk en Ingrid daar niet van, aangezien de huurprijs van hun krotwoning stijgt, het eigen risico omhoog gaat en de huursubsidie eraan gaat. Ik gun het die mensen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:54 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
zo denk ik er ook over. Laat Henk en Ingrid maar eens voelen hoe aangenaam het zal zijn als er een conservatieve rechtse regering komt. Kijken of ze het nog naar hun zin hebben als ze makkelijk ontslagen kunnen worden, de social verzieningen drastisch zijn verminderd (en natuur en milieu om zeep zijn geholpen)
De voorzieningen voor Henk en Ingrid zijn vooral zo uitgekleed omdat er honderdduizenden kanslozen geimporteerd en in een subsidiecircus geparkeerd moesten worden. Dat is toch echt linkse politiek geweest. Nu mag je mij uitleggen wat het belang van Henk en Ingrid is om nog links te blijven stemmen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:54 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
zo denk ik er ook over. Laat Henk en Ingrid maar eens voelen hoe aangenaam het zal zijn als er een conservatieve rechtse regering komt. Kijken of ze het nog naar hun zin hebben als ze makkelijk ontslagen kunnen worden, de social verzieningen drastisch zijn verminderd (en natuur en milieu om zeep zijn geholpen)
?quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:56 schreef droppus het volgende:
[..]
Zetels 2de kamer 2010
"Rechts"
VVD: 31
CDA: 21
PVV: 24
SGP: 2
--------------
78
"Links"
PvdA: 30
SP: 15
GL: 10
D66: 10
CU: 5
PvdD: 2
--------------
72
Valt wel mee dat merendeel rechts wil.
Inderdaad, maar de HRA is vooral een belastingkorting voor mensen die toch al continu de hoofdprijs betalen. De linksen willen deze mensen nóg meer laten bijdragen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Komt hij weer aan. De HRA is overheidsbemoeienis op de huizenmarkt, klaar.
Iemand met een huis twv 500/750k kan het wel hebben als de HRA eraan gaat. Altijd dat gezeik dat de topinkomens het zo zwaar hebben. Over een aantal jaar moet ik ook 52 procent van mn loon afstaan, maar dat vind ik niet erg omdat ik er dan warmpjes bijzit.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:01 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Inderdaad, maar de HRA is vooral een belastingkorting voor mensen die toch al continu de hoofdprijs betalen. De linksen willen deze mensen nóg meer laten bijdragen.
Ik kan me deze houding heel goed voorstellen, en het duurt geen dag meer of ik heb 'm zelf ook.quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
Lekker dan. Nou, probeer dan maar een kabinet VVD-CDA-PVV. Ik meen het serieus. Laat de PVV aub meeregeren. De afgelopen weken zijn we doodgegooid met berichten dat de PVV wordt buitengesloten en dat er sprake is van kiezersbedrog (allemaal gelul natuurlijk). Laat Wilders maar meedoen, dan zijn we gelijk van dat gezeik af en kunnen we na de volgende verkiezingen weer over tot de orde van de dag.
Ik doe dat al en ik stem toch groenlinks...quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:04 schreef KoosVogels het volgende:
Over een aantal jaar moet ik ook 52 procent van mn loon afstaan
Waarom heeft de VVd dan niet in zijn programma staan "hypotheekrente aftrek afschaffen en elke belastingschijf 10 procentpunt omlaag" of iets van gelijke strekking?quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:01 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Inderdaad, maar de HRA is vooral een belastingkorting voor mensen die toch al continu de hoofdprijs betalen. De linksen willen deze mensen nóg meer laten bijdragen.
Denk je? Die mensen hebben hun uitgavenpatroon aangepast aan hun inkomen. Als je dat opeens drastisch gaat terugbrengen gaan er heel wat faillissementen volgen, naast dat de huizenmarkt voor dit soort dure huzien toch al is ingestort, en deze mensen zodoende nu toch al heel veel inleveren. Een verlies van 25% is niet uitzonderlijk...quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Iemand met een huis twv 500/750k kan het wel hebben als de HRA eraan gaat.
Dat zeg je nu, je hebt makkelijk praten. Overigens: de 52% categorie betaalt nu al bijna alle IB, dus wat mij betreft is het wel genoeg. De overheid gaat maar eens afslanken, het is toch van de zotte dat zelfs bij een netto-belastingdruk van ergens rond de 40% men nog niet uitkomt. Volgens mij is het meer een kwestie van verkeerde keuzes en abominabel management. Kortom meer met minder moet dus het devies zijn.quote:Altijd dat gezeik dat de topinkomens het zo zwaar hebben. Over een aantal jaar moet ik ook 52 procent van mn loon afstaan, maar dat vind ik niet erg omdat ik er dan warmpjes bijzit.
Linkse politiek terwijl altijd het CDA en/of de VVD hebben geregeerd. jaja. zijn dat dan zulke slapjanussen in die partijen dat ze zich helemaal laten ondersneeuwen tijdens die keren dat PVDA mee mocht doen?quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:00 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De voorzieningen voor Henk en Ingrid zijn vooral zo uitgekleed omdat er honderdduizenden kanslozen geimporteerd en in een subsidiecircus geparkeerd moesten worden. Dat is toch echt linkse politiek geweest. Nu mag je mij uitleggen wat het belang van Henk en Ingrid is om nog links te blijven stemmen.
Ist ja klar: een minderheidskabinet van VVD-CDA met, af en toe, gedoogsteun van de PVV. Werkt in Denemarken prima.quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En deze VVD'ers geven de voorkeur aan een kabinet met de PVV? Wat ben je dan voor een malle liberaal?
Heb wel zin in een verblijf in het buitenland. Als de PVV in het kabinet komt heb ik goed excuus om te vertrekken (tijdelijk)quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:06 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik kan me deze houding heel goed voorstellen, en het duurt geen dag meer of ik heb 'm zelf ook.
Gelukkig heb ik een dubbele nationaliteit, kan ik makkelijk emigreren
De meeste VVD'ers denken dat alleen bijstandtrekkers links stemmenquote:Ik doe dat al en ik stem toch groenlinks...
Het CDA is in deze helemaal niet rechts, maar dieprood. Ook bij de VVD is men niet altijd recht in de leer geweest.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:10 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Linkse politiek terwijl altijd het CDA en/of de VVD hebben geregeerd. jaja. zijn dat dan zulke slapjanussen in die partijen dat ze zich helemaal laten ondersneeuwen tijdens die keren dat PVDA mee mocht doen?
En voor diegene die het belangrijk vindt dat bij het kiezen voor de nodige bezuinigingen niet gelijk het sociale stelsel of het natuur/milieu in Nederland volledig wordt gesloopt is een stem op D'66 of linkser inderdaad heel verstandig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |